PDA

Bekijk Volledige Versie : Groen links wil snelheid op snelweg beperken tot 70 km/u



Mark
07-08-03, 14:37
GroenLinks wil snelheidsbeperkingen tegen smog

Uitgegeven: 7 augustus 2003 15:04

DEN HAAG - De snelheid op wegen in de buurt van woongebieden moet worden teruggebracht tot 70 kilometer per uur, wegwerkers moeten beschermd worden tegen smog en smerige vrachtwagens moeten uit woongebieden blijven. Verder moet de overheid burgers oproepen zo veel mogelijk de auto te laten staan. Dat is volgens de GroenLinks-fractie in de Tweede Kamer met spoed nodig om een einde te maken aan de smog in Nederland.

De Kamerleden Duyvendak en Van Gent hebben de ministers van Verkeer en Waterstaat en van Sociale Zaken en Werkgelegenheid donderdag om maatregelen gevraagd. Dat moet snel, vinden ze, anders dreigen op grote schaal gezondheidsklachten voor ouderen, cara-patiënten en bewoners langs drukke wegen. De GroenLinksers hebben de ministers gevraagd om nog voor komend weekeinde te reageren op hun schriftelijke Kamervragen.

lennart
07-08-03, 14:38
:duim:


Nog beter idee zou zijn om auto gebruik te verbieden. :D

Canaris
07-08-03, 14:42
une question

is dat temporair gedacht of principieel?

bij Tem. Ok kan men over nadenken
Bij perm achterlijker gaat het niet meer

Mark
07-08-03, 14:55
kut-hippies :knife_hea

lennart
07-08-03, 14:59
Hier: koop dan zo'n auto http://www.theaircar.com/

observer
07-08-03, 15:29
volgende week in krant:

groen links fractie roept mensen om om op te houden met ademen, want daarbij komen allelei stoofen vrij

tegelijk diende de kamerleden een voorstel in om winden laten strafbaar te maken "je moest eens weten hoeveel broeikasgassen daarbij vrijkomt" zei 1 kamerlid in het voorstel zit ook een subsidieregeling voor kurken opgenomen

typisch groenlinks ja er is een probleem maar ze kijken er altijd 1-dimensionaal naar

geen vrachtwagens in wijken dan ook geen supermarkten e.d. gevolg mensen stappen in auto om boodschappen te doen

een stad moet nu eenmaal door verkeer te bereiken zijn anders gaat de stad wel zelf rijden

Pixelshade
07-08-03, 16:12
Geplaatst door Mark
GroenLinks wil snelheidsbeperkingen tegen smog

Uitgegeven: 7 augustus 2003 15:04

DEN HAAG - De snelheid op wegen in de buurt van woongebieden moet worden teruggebracht tot 70 kilometer per uur, wegwerkers moeten beschermd worden tegen smog en smerige vrachtwagens moeten uit woongebieden blijven. Verder moet de overheid burgers oproepen zo veel mogelijk de auto te laten staan. Dat is volgens de GroenLinks-fractie in de Tweede Kamer met spoed nodig om een einde te maken aan de smog in Nederland.

De Kamerleden Duyvendak en Van Gent hebben de ministers van Verkeer en Waterstaat en van Sociale Zaken en Werkgelegenheid donderdag om maatregelen gevraagd. Dat moet snel, vinden ze, anders dreigen op grote schaal gezondheidsklachten voor ouderen, cara-patiënten en bewoners langs drukke wegen. De GroenLinksers hebben de ministers gevraagd om nog voor komend weekeinde te reageren op hun schriftelijke Kamervragen.

hahahaha een snelheidsgetal met 2 cijfers ken ik niet alleen de eerste 3 seconden mischien :melig2:

http://shadowtek.hypermart.net/autos/skyline.jpg

Maarten
08-08-03, 03:26
In Nijmegen heb je een 4-baans uitvalsweg met gescheiden rijstroken..
Kortom, 2 banen éen richting uit. Vangrails, geen fietsers..
De max. snelheid daar is 50.
Het stikt er van de palen en de controles..
Kortom?

Het zweet breekt me uit..
Ik wordt nerveus.. De bloeddruk stijgt..
Voortdurend het gevoel dat je genaaid wordt vanwege niks.
10 minuten bloedstollende ergernis...
Zitten de pillen daar tegen in het ziekenfonds?

manc
08-08-03, 12:55
Rij Rotterdam maar eens binnen vanuit het noorden....daar is het opeens 80 km...maar het helpt wel tegen de geluidsoverlast, het fijnstof, uitstoot van diverse gassen en het heeft een goed effect op de doorstroming.... Maar dat gevoel van Maarten, dat ken ik maar al te goed, je zit echt continu op je meter te kijken of je niet 81 ofzo rijdt.... het is wel weer lekker bevrijdend om dan na 5 km opeens weer lekker te kunnen planken als je R'dam verlaat.... ;)

Maarten
08-08-03, 14:57
Geplaatst door manc
, je zit echt continu op je meter te kijken of je niet 81 ofzo rijdt....

Precies.
Maar 80 km/u kan nog een soort zin hebben. Maar bij 50 krijg je echt het gevoel dat de overheid een soort zwakzinnigeninrichting geworden is.

manc
08-08-03, 16:47
Geplaatst door Maarten
Precies.
Maar 80 km/u kan nog een soort zin hebben. Maar bij 50 krijg je echt het gevoel dat de overheid een soort zwakzinnigeninrichting geworden is.

Ha! Dan moet je eens vanuit de richting Capelle naar Rotterdam komen rijden: dan is het eerst 100 meter 50 dan 100 meter 70 dan honderd meter 50 dan 100 meter 70 km/u. Ik denk dat het er van boven uitziet als de peristaltiek van een regenwurm.

GroteWolf
08-08-03, 17:51
Je kunt beter het aantal autogebruikers verminderen. Groen Links stemmers met een auto, ik zie er de noodzaak niet van in. Die willen toch zo graag met het openbaar vervoer?

manc
08-08-03, 18:32
Geplaatst door GroteWolf
Je kunt beter het aantal autogebruikers verminderen. Groen Links stemmers met een auto, ik zie er de noodzaak niet van in. Die willen toch zo graag met het openbaar vervoer? Nee, groenlinkser willen alleen dat dikke VVD-ers met het openbaar vervoer gaat, zodat zij zelf de ruimte hebben op de weg. Volgens mij rijdt opperschlemiel Paul Rosemoeller zelf harley.

Ik ben overigens ook niet zo'n autoliefhebber wacht nog met smart op de eerste goede waterstofwagens.