PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudi Arabia reageert geschokt over d euitspraken van Qaddafi



Afrux
09-08-03, 11:39
http://www.asharqalawsat.com/

DE Saudische dictatuurs hebben geschokt geregeert over uitspraken van Qaddafi in een interview met een Amerikaanse televisie station. Qaddafi zei dat de wahhabitische stroming (een van de meeste conservatieve stromingen in de islam) aan de basis staat van het ontstaan van al qaida. Volgens hem is de Saudische regering gebaseerd op EXtremisme.
In het zelfde interview, geeft ook aan dat Alqaida een gezamenlijke vijand van USA en Libie is en dat hij zij aan zij met USa zal vechten om deze vijand uit te schakelen.


Wat is het Wahhabisme?
Ik persoonlijk vind het een achterlijke stroming, die haat en verdeelheid zaait... terwijl de saudische regering miljarden dollars hebben ingestoken om deze extremistische islam te verspreiden, doe zij zelf alles wat god verboden heeft.. de helft van de tienduizenden prinsen is verslaafd aan vrouwen, cocaine, gokken, etc..

het zijn trouwens dezelfde mensne die meneer Cheppih promoten...

Maarten
09-08-03, 13:03
Geplaatst door Afrux
en dat hij zij aan zij met USa zal vechten om deze vijand uit te schakelen.


:schok: :hihi:
Khadaffie??.. Broeder Bush?? :hihi:
De man blijft toch onvoorspelbaar he?
In elk geval is ie geen kontelikker zoals Asnar of Balkenende.

manc
09-08-03, 14:25
Geplaatst door MrDexter
Dit noem ik nou eens propagandanieuws, bericht is bedoeld om verwarring en haat onder arabieren onderling te zaaien.

Nou, ik kan me wat uitspraken van Khadaffi herinneren over de Islam en de Koran die ook niet als te mals waren.

an3sdej
09-08-03, 15:02
hihihih, ...... :duim: dat ik het ooit met Ghadaffi eens zou zijn :wow: , ....... mooi zulke ontwikkelingen!!!

Maarten
09-08-03, 17:54
Geplaatst door an3sdej
hihihih, ...... :duim: dat ik het ooit met Ghadaffi eens zou zijn :wow: , ....... mooi zulke ontwikkelingen!!!

Ja? Leg jij dan maar eens even uit, wat er nou eigenlijk aan de hand is hier..
Of broodje Shoaap?

taouanza
09-08-03, 18:23
Geplaatst door MrDexter
Dit noem ik nou eens propagandanieuws, bericht is bedoeld om verwarring en haat onder arabieren onderling te zaaien.


Ja en dat is echt nodig al die Arabische landen zijn twee handen op een buik. :rolleyes:

manc
09-08-03, 19:34
"...perhaps the most famous contemporary Muslim [..] is the Libyan leader, Muámmar al-Qaddafi, whose publicstatements on Mohamad, the Koran and Islam amount to a blasphemy far greater than anything discussed so far. Quddafi confined Sharia to private matters, his own ideas were promulgated to the public domain. He changes the Islamic calander, mockeck Meccan Pilgrims as "guileless and foolish," critized the prophet Mohammed and claimed that his own achievements were greater than those of the prophet....."

(uit hoofdstuk 'the Rushdie Affair' van Ibn Warraq, p. 7)

Dus zoals je ziet heeft Mu'ammar nooit echt een hoge pet op gehad van 'vrome' moslims, laat staan van wahabisten.

Afrux
09-08-03, 19:42
Geplaatst door MrDexter
Dit noem ik nou eens propagandanieuws, bericht is bedoeld om verwarring en haat onder arabieren onderling te zaaien.

Hahahaha, ja natuurlijk, Aljazeera wordt ook ieder dag door een ander dictatuur (zoals jij) beschuldigd van verdeelheid zaaien omdat ze confronterende nieuws brengen... Het is een bericht dat gepubliceerd is in een saudische krant (wel's waar uit london), willen zij ook verdeelheid zaaien onder jullie arabieren..

Ik vraag me af over welke eenheid je het hebt!!, EN ik daag je uit om een ARabische land, dat geen ruzie heeft met een andere te noemen?? IK wacht op antwoord op de uitdaging?

Ik walg van dit soort onzin, het is altijd hetzelfde liedje: complotten, verdeelheid zaaien, westerse propoganda,... ontwaak uit je slaap man..

taouanza
09-08-03, 19:47
Geplaatst door Afrux
Hahahaha, ja natuurlijk, Aljazeera wordt ook ieder dag door een ander dictatuur (zoals jij) beschuldigd van verdeelheid zaaien omdat ze confronterende nieuws brengen... Het is een bericht dat gepubliceerd is in een saudische krant (wel's waar uit london), willen zij ook verdeelheid zaaien onder jullie arabieren..

Ik vraag me af over welke eenheid je het hebt!!, EN ik daag je uit om een ARabische land, dat geen ruzie heeft met een andere te noemen?? IK wacht op antwoord op de uitdaging?

Ik walg van dit soort onzin, het is altijd hetzelfde liedje: complotten, verdeelheid zaaien, westerse propoganda,... ontwaak uit je slaap man..

ik ken een mooie uitdrukking hierover maar mijn spelling in het arabisch is ook niet wat het moet zijn.
Heb het tig keer gevraagd maar zeg het steeds verkeerd.

De arabieren zijn het eens, om het niet eens te zijn.

Afrux
09-08-03, 20:46
Je bedoel zeker:
Ittafaqa Alârabu an la yattafiqun

Zgeheu
09-08-03, 21:10
Ga je mond spoelen Afroks.....je sprak zojuist arabisch.

Afrux
10-08-03, 09:08
Geplaatst door Zgeheu
Ga je mond spoelen Afroks.....je sprak zojuist arabisch.

IK heb weinig geslapen vanwege verstandkiespijn!!! ik weet nu hoe het komt... hahaha

Hier nog en bericht uit dezelfde krant, is dit ook bedoeld om haat te zaaien trussen Arabieren (dan dopen we Alsharq Alawsat tot d ehaat krant van de Arabieren):

Abu Mazen is niet welkom in KUwait en heft daarom zijn bezoek afgezegd, omdat hij geen excuses wil aanbieden voor de steun voor de invasie van Irak. Het was trowuens ook de reden dat KUwait toen alle Palestijnen (bijna 200000) wegstuurde uit kuwait en de 10tallen miljoenen dollars hulp aan Palestina stopte.

Verder heeft men het in het artikel over ruzies tussen verschillende Palestijnse ministers (nou ja ministers zonder land), Zwarte schaap, weet je waar het over gaat? Het antwoord is simpel, namelijk om macht, de ene minister wilde meer macht door het af te pakken van de ander... zo gaat het die Arabische wereld van je..

MIjn uitdaging geldt nog steeds:
Ik verzoek je om een Arabische land te noemen die geen ruzie heeft met een andere Arabisch of islamitisch land? I.p.v. van met onzin te komen over je eenheid die niet bestaat?