PDA

Bekijk Volledige Versie : Donna's belevenissen in Marokko !



Zwarte Schaap
09-08-03, 14:28
Hoi Donna,

Kunnen we een korte samenvatting verwachten van je reis naar Marokko. Ik ben heel benieuwd naar de indrukken en belevenissen die je daar opgedaan hebt. Heeft het je kijk verandert op de marokkanen of juist bevestigd?

Dit waren maar een paar vraagjes om je op weg te helpen maar de rest laat ik aan jou over.

groetjes

Mafkees
09-08-03, 14:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoi Donna,

Kunnen we een korte samenvatting verwachten van je reis naar Marokko. Ik ben heel benieuwd naar de indrukken en belevenissen die je daar opgedaan hebt. Heeft het je kijk verandert op de marokkanen of juist bevestigd?

Dit waren maar een paar vraagjes om je op weg te helpen maar de rest laat ik aan jou over.

groetjes


Tsssst
A zine
Goeiamogga.

Suiker.

Tot zover de 2 a 3 wkn van Donna in Tanger.

Zwarte Schaap
09-08-03, 14:34
Geplaatst door Al3arbi
Tsssst
A zine
Goeiamogga.

Suiker.

Tot zover de 2 a 3 wkn van Donna in Tanger.

:hihi:

Eewa l3arbi hoe weet je dat? Je stond toch niet ergens op een hoekje dat soort geluiden te maken? :moeilijk:

Mafkees
09-08-03, 14:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
:hihi:

Eewa l3arbi hoe weet je dat? Je stond toch niet ergens op een hoekje dat soort geluiden te maken? :moeilijk:


`kweet hoe het in Tetouan en Tanger er aan toegaat.
Beter had ze naar Marrakech gegaat.

Donna
09-08-03, 14:41
Hoi Schaapie,

Ja, zeker maar... ik moet van te voren waarschuwen dat ik niet eens echt zo heel veel gedaan heb...... het was echt een relax vakantie. Ik was met twee vriendinnen in het huis van hun ouders. De eerste week hebben we een strandhuisje gehuurd in een klein vissersplaatsje vlakbij Tanger. Dat was echt top. Het was heel klein, misschien honderd huizen. Prachtige zee, heerlijk strand. Dat strand was echt een beetje surealistisch, in het begin dan. Veel gezinnen met kinderen uiteraard, allemaal erg vergelijkbaar met nederlandse stranden. Maar ook groepen meiden in minibikini's die gezusterlijk op het strand liggen met meiden met jeleba's en hoofddoeken om. Waar ze zelfs in zwemmen! Dus wij hollanders ontdekten meteen een gat in de markt: jeleba's en hoofddoeken van badpakstof... :) (wordt niet zo zwaar in het water). Maargoed... Ksar Shir was dus erg leuk. Ik vond het interessant om te zien hoe er met de marokkanen 'die in den vreemde wonen' werd omgegaan in Marokko. Paar voorbeeldjes: in Tanger stonden bij de havenpoort allerlei borden met 'welkom thuis aan de marokkanen die in het buitenland wonen' erop, mobiele telefoonmaatschappijen die speciale reclames maken......

(dit wordt vervolgd want ik moet ineens weg, sjorrie. Ik maak het straks af, heb geen zin om dit straks over te typen dus ik plaats dit vast.... wordt vervolgd!)

Zwarte Schaap
09-08-03, 14:49
Alvast bedankt,

Neem je tijd hoor !

lennart
09-08-03, 14:51
Spannend zeg.

Ik verwacht toch eigenlijk wel 10 A4'tjes.

Donna
09-08-03, 18:05
Speciale reclames dus... 'denk goed na over wat voor abonnement je wilt tijdens je vakantie'. Banken die tussen de middag dicht zijn, maar wel geopend voor migranten (eigenlijk discriminatie natuurlijk). Een klagende 'autochtone' marokkanen die ineens te maken krijgen met veel hogere prijzen omdat de vakantiegangers er zijn.... de prijzen worden dus gewoon verhoogd als het zomer is ivm de vakanties van de geemigreerde marokkanen! Opzich begrijpelijk, maar ergens ook wel weer confronterend natuurlijk...... Dus als je als in Europa wonende marokkaan naar marokko op vakantie gaat wordt je aan de ene kant verwelkomd, zelfs op het journaal enzo, maar aan de andere kant aan de lopende band geflest met geld etc. Maar ik heb ook wel een paar vakantiegangers zich behoorlijk aanmatigend zien gedragen, zwervers en bedelaars pesten enzo, met je dure auto de hele tijd cruisen en een beetje indruk op de meiden willen maken..... de indruk wekken dat je wereldstinkend rijk bent (misschien waren ze dat ook wel, weet ik verder niet...). Maargoed, het lijkt me dus best wel dubbel. Hier ziet iedereen je als een 'vreemde', maar daar in principe ook..... je wordt toch anders behandeld, soms juist extra goed, maar ook soms extra slecht (oplichting etc).

Wat me heel erg opviel in Tanger is dat je in de oude binnenstad veel winkels hebt, maar dat ze allemaal spullen verkopen die 'echt nodig' zijn. Dus eten & drinken, kleding (maar niet veel verschillende soorten, min of meer allemaal hetzelfde maar van andere stoffen), 'badkamerspullen', etc. En souvenirs en sieraden natuurlijk. Vergelijk je dat bijvoorbeeld met de binnenstad van amsterdam, dan heb je net zo veel winkels, maar probeer daar maar eens iets te kopen wat je echt nodig hebt. Integendeel, ze verkopen daar juist allemaal spullen die je niet echt nodig hebt.... dus dat is denk ik echt een verschil in mentaliteit. Niet dat je daar geen exorbitante rijkdom hebt, ik heb villa's gezien, niet normaal. Dat was in die wijk waar de moeder van de koning ook een paleis heeft. Allemaal met bewaking enzo.... dus ook wel grote verschillen tussen arm en rijk.

Ik zag in Tanger trouwens ook veel billboards met daarop zo'n hand (handje van fatima) en de text 'ne touche pas mon pays'. IVM de aanslagen in Casa..... best indrukwekkend vond ik dat. Veel mensen hadden het er ook over, over de aanslagen.

Maargoed, ik kan hier idd wel 10 a4 neerpennen..... zijn er speciale dingen waar je mijn mening over wilt weten?

Maarten
09-08-03, 18:13
Allengs werden er meer kamelen geboden. De gemoederen raakten danig verhit. Groepen jongeren streden reeds om de eer van Donna, nadat zij haar handdoekje had laten vallen. Complete Bands kwamen aangerukt, overal werden plaatsen voor tijdelijke huwelijken ingericht, die dan weer door serieuze gegadigden omver werden gereden met de troepen kamelen. Men sloeg er met makrelen. Balen jaleba-biknistof werden ter keuring uitgerold..
Komop Donna! Niet zo bescheiden!...

Zwarte Schaap
09-08-03, 18:16
Geplaatst door Donna

Maargoed, ik kan hier idd wel 10 a4 neerpennen..... zijn er speciale dingen waar je mijn mening over wilt weten?

We want more, ehm...I mean, I want more !

Heeft het je kijk verandert op de marokkanen of juist bevestigd?
En wat vond je zeer vreemd ? Waar had je moeite mee om je aan te passen? Wat viel je erg mee terwijl je erger had verwacht?

tot zover, als ik nog meer vragen heb hoor je het wel van me, voor de rest mag je gerust 10 A4 tjes neerkalken, ik lees het wel.

Donna
09-08-03, 18:17
Geplaatst door Maarten
Allengs werden er meer kamelen geboden. De gemoederen raakten danig verhit. Groepen jongeren streden reeds om de eer van Donna, nadat zij haar handdoekje had laten vallen. Complete Bands kwamen aangerukt, overal werden plaatsen voor tijdelijke huwelijken ingericht, die dan weer door serieuze gegadigden omver werden gereden met de troepen kamelen. Men sloeg er met makrelen. Balen jaleba-biknistof werden ter keuring uitgerold..
Komop Donna! Niet zo bescheiden!...

:D

Toevalig zat ik bij een heel respectabel gezin in huis ja! :ego: Niks mannen!

En ik heb me aangepast..... met behoud van eigen identiteit natuurlijk. ;)

lennart
09-08-03, 18:18
Heb je een inburgeringscursus gedaan voor je naar Marokko ging?

Donna
09-08-03, 18:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
We want more, ehm...I mean, I want more !

Heeft het je kijk verandert op de marokkanen of juist bevestigd?
En wat vond je zeer vreemd ? Waar had je moeite mee om je aan te passen? Wat viel je erg mee terwijl je erger had verwacht?

tot zover, als ik nog meer vragen heb hoor je het wel van me, voor de rest mag je gerust 10 A4 tjes neerkalken, ik lees het wel.


Okee... nou het stereotype verhaal natuurlijk. Ik was van te voren gewaarschuwd voor de mannen daar, voor handtastelijkheden en opmerkingen etc. Dat bleek allemaal best mee te vallen eigenlijk... nou kon ik zelf de opmerkingen niet echt verstaan ofzo, maar de meiden met wie ik was wel en die moesten er erg om lachen, als ik hun mag geloven zaten er hele originele en leuke texten bij ;) Zonder hen erbij werd het wel snel wat grimmiger, aanrakingen enzo... maar ik was vrijwel niet zonder hun dus dat viel allemaal erg mee. Waar ik wel moeite mee had was dat we 's avonds niet echt wegkonden... niet omdat het niet mocht, maar omdat het ons aan alle kanten afgeraden werd. Slecht idee... 'alleen een "speciaal soort dames" loopt nog na 10 uur over straat'. Dat ben ik dus totaal niet gewend.... vond het een beetje frustrerend want die boulevard zag er best gezellig uit.... ook 's avonds. Dus dat vond ik wel een beetje 'oneerlijk', want mannen kunnen wel gewoon gaan en staan waar ze willen wanneer ze willen. Althans, dat was mijn indruk wel.

Verders......

Ik heb me ziek gelachen op een gegeven moment, we zaten in de taxi en reden langs een strandweg, komen we ineens over twee kleine drempels. Daarna zat er een gat in de weg, en daarna weer twee drempels. Vertelt de taxichauffeur:'ja, die drempels hebben ze gemaakt omdat er daar een gat in de weg zit'. Dus ik vraag: hadden ze dan niet beter dat gat kunnen vullen dan? In plaats van drempels maken om het gat heen? Dat was een beetje praktisch gedacht van mij geloof ik, 'dit is Marokko!' Oh.... :D Ik vond het wel een giller......

De politie:

Je had daar in Tangere en enorme rotonde, met een stuk of 7 uitgangen. Echt een verkeerschaos op die rotonde. Maar iedere keer als de politie kwam om het verkeer te regelen, werd de chaos zo mogelijk nog veel erger... die gasten hadden echt geen idee waar ze mee bezig waren volgens mij......

Wat ik ook erg vreemd vond was om mijn buurman uit Amsterdam west in de supermarkt daar tegen te komen. Dat is maf.... loop je in Marokko nota bene, zie je daar gewoon ineens je buurman! En ik kwam ook nog een oud klasgenootje tegen in de medina.......

En ik had van te voren gehoord dat je in Tanger een katholieke kerk had. Midden in de oude stad. Dat was dus ook zo.... ik heb die kerk gezien. Maar echt iedereen met wie ik daar liep, legde daar telkens de nadruk op. Ik heb van zeker 20 afzonderlijke mensen gehoord dat je in de medina een katholieke kerk hebt, en dat dat toch wel betekent dat Marokko erg tolerant is.... op een gegeven moment dacht ik: maar vanzelfsprekend is het niet lijkt wel, want anders zou niet iedereen het er de hele tijd over hebben.. misschien is het vergelijkbaar met Nederland. Waar tot voor kort iedereen constant zei dat we zo tolerant zijn, want kijk maar eens hoe leuk multiculti we bezig zijn enzo..... maar alleen al het feit dat je dat constant moet blijven herhalen zegt misschien dat de werkelijkheid toch niet zo is als je wilt dat hij is.

Ik ben weer in NL dus moet nu eten (eigenlijk al een half uur te laat, :hihi: ).

Donna
09-08-03, 18:34
Geplaatst door lennart
Heb je een inburgeringscursus gedaan voor je naar Marokko ging?

Ja, ik kan tot tien tellen in het marokkaans, en thee bestellen.

E ik heb op maroc.nl een cursus islam voor beginners gehad......... :maf:

Marsipulami
09-08-03, 18:53
Geplaatst door Donna


Je bent nog vergeten te vertellen over de bergen met "Allah, al Watan, al Malik" :fplet:

Donna
09-08-03, 19:01
Geplaatst door Marsipulami
Je bent nog vergeten te vertellen over de bergen met "Allah, al Watan, al Malik" :fplet:

Ik heb een week lang iedere ochtend geprobeerd een bergwandeling te maken (wilde weten waar die penetrante weedlucht vandaan kwam, haha), maar dat lukte helaas niet.

Te heet :moe: Om 8 uur 's ochtends al...........

lennart
09-08-03, 20:34
Dus ook geen kameel-safari door de woestijn :confused:

Donna
09-08-03, 20:40
Geplaatst door lennart
Dus ook geen kameel-safari door de woestijn :confused:


Nee.

Wel een ezelsafari over een bergklif. Ook goed? Of moet het perse een kameel zijn?

sadeeQ
09-08-03, 20:49
Geplaatst door Donna
... Ksar Shir was dus erg leuk.

:verward: :verward:


heyyy,ik was daar ook een week.waar was jij nou :zweep:
donna in mini bikini had ik niet willen missen.shit :duivels:

manc
09-08-03, 21:01
Geplaatst door sadeeQ
:verward: :verward:


heyyy,ik was daar ook een week.waar was jij nou :zweep:
donna in mini bikini had ik niet willen missen.shit :duivels:

Yo SadeeQ! Hoe was de vakantie? Fotooooooos...het begon hier zo stil en saai te worden zonder jou. Zwak geSchaapen is geen partij voor deze kruisvaarder.
:regie:

sadeeQ
09-08-03, 21:18
Geplaatst door manc
Yo SadeeQ! Hoe was de vakantie? Fotooooooos...het begon hier zo stil en saai te worden zonder jou. Zwak geSchaapen is geen partij voor deze kruisvaarder.
:regie:


:ninja2: maak je borst maar nat,ben dorstiger dan ooit naar het bloed van de zionisten en racistische hufters.

en vakantie was kut,geen ene zionist tegengekomen om af te koelen. :zweep:

Donna
09-08-03, 21:36
Geplaatst door sadeeQ
:verward: :verward:


heyyy,ik was daar ook een week.waar was jij nou :zweep:
donna in mini bikini had ik niet willen missen.shit :duivels:


Sadeeq! Wanneer was je daar...?

Misschien hebben wij elkaar wel gezien......

Was jij soms die Nederlander uit Amsterdam Sloten die dat katje had geadopteerd???????

manc
09-08-03, 21:39
Geplaatst door sadeeQ
:ninja2: maak je borst maar nat,ben dorstiger dan ooit naar het bloed van de zionisten en racistische hufters.

en vakantie was kut,geen ene zionist tegengekomen om af te koelen. :zweep: Hehehe...nou deze kruisvaarder heeft van de zionisten weer net een nog snellere internetverbinding gekregen om de saracenen tot op de laatste man digitaal af te slachten....

http://www.amust4music.com/images/crusader.jpg

sadeeQ
09-08-03, 21:48
Geplaatst door Donna
Sadeeq! Wanneer was je daar...?

Misschien hebben wij elkaar wel gezien......

Was jij soms die Nederlander uit Amsterdam Sloten die dat katje had geadopteerd???????

ik was er van 15 tot 22 juli daar denk ik

:fpotver: katje??



hmm wel een geitje,maar geen katje :verliefd:


:zwaai: ik heb maar een nederlandse meid gesproken daar,maar die woonde in leiden zei ze of heb je tegen me gelogen.:boos:

maar voor de rest was ik van s'morgens vroeg tot s'avonds laat aan het vissen op mijn bootje :lole: je moet dus flink kunnen zwemmen om mij te kunnen zien :giechel:

Donna
09-08-03, 21:54
Geplaatst door sadeeQ
ik was er van 15 tot 22 juli daar denk ik

:fpotver: katje??



hmm wel een geitje,maar geen katje :verliefd:


:zwaai: ik heb maar een nederlandse meid gesproken daar,maar die woonde in leiden zei ze of heb je tegen me gelogen.:boos:

maar voor de rest was ik van s'morgens vroeg tot s'avonds laat aan het vissen op mijn bootje :lole: je moet dus flink kunnen zwemmen om mij te kunnen zien :giechel:

Ik ging pas de 23 ste weg, dus we zijn elkaar net misgelopen :droef: Ik wilde nog wel met yehi afspreken, maar dat ging helaas niet want ik kon nergens een allesbedekkende burqa vinden, heb een laken geprobeerd maar daar werden de kinderen bang van dus ik dacht: laat maar.

Vissen! Bakvissen? JMT is niet meer teruggekomen hoor ik, en Bouchra is gebanned. Maar 151 gekke malle geitjes is er nog! Gelukkig maar anders wordt het hier zo saai.....

Heeft iemand nog iets van Dienna en haar aanvalsplannen gehoord eigenlijk?

sadeeQ
09-08-03, 22:03
Geplaatst door Donna
[B]
Vissen! Bakvissen? JMT is niet meer teruggekomen hoor ik, en Bouchra is gebanned. Maar 151 gekke malle geitjes is er nog! Gelukkig maar anders wordt het hier zo saai.....

:boos: beheer gunt me ook geen plezier meer ,maar die facistische trut 151 is de moeite ook wel waard :stout:

Maarten
10-08-03, 01:52
Geplaatst door Donna

Ik ben weer in NL dus moet nu eten (eigenlijk al een half uur te laat, :hihi: ).

Augurk?

Donna
10-08-03, 13:04
Geplaatst door Maarten
Augurk?

Nee, ik ben niet zwanger.

Maar in Marokko heeft een dame wel een soort truukje uitgehaald met een ring en een ketting, en daaruit bleek dat ik twee zoons ga krijgen :confused:

Maargoed, Marokko dus.

Ik heb de koning ook nog gezien! Jaja. Heel kort maar, hij zat in z'n auto.

Maargoed. Marokko heeft mijn kijk op marokkanen niet echt veranderd, niet in positieve en niet in negatieve zin. Wel completer gemaakt. Denk ik. Ik kan jullie niet verbazen met allerlei nieuwe inzichten ofzo want die heb ik niet, maar wat me wel heel erg duidelijk is geworden, is dat 'jullie' 'eeuwig tussen twee vuren zitten'. Hier ben je niet thuis, maar daar ook niet. Terwijl beide landen je willen doen geloven dat dat wel zo is. Ik had niet gedacht dat 'vakantievierende emigranten' zo'n industrie zou zijn. Zelfs op het journaal worden de vakantiegangers officieel welkom geheten in 'hun eigen land'. Woorden als compatriotte vliegen je om de oren. Maar zo voelt het volgens mij niet. Veel vakantiegangers (zeker de jongeren) worden ook vooral gezien als wandelende geldbuidels en visumtussenpersonen. En de 'verschillen' tussen autochtone en allochtone marokkanen zijn behoorlijk duidelijk en worden eerder onderstreept dan genegeerd. Eigenlijk net als in NL dus. Waar 'door de overheid' telkens werd beweerd dat Nederland een multicultureel land is, waar iedereen 'thuis' is. Maar wat echt niet zo blijkt te zijn.

Ik heb met de familie waar ik mee was veel gesprekken gevoerd over van alles en nogwat uiteraard, maar ze hebben me ook veel verteld over de kleine en bijna onzichtbare 'dingetjes' die je in Nedreland te verduren krijgt en waaruit je toch vooral moet opmaken dat iedereen je echt ziet als anders. Vooral de opmerkingen, die vond ik echt shocking. Afzonderlijk allemaal kleine en domme speldenprikjes, maar bij elkaar opgeteld ontstaat er toch wel een schokend beeld. Ook niet nieuw, maar het is goed dat af en toe weer eens goed onder ogen te zien.

Pixelshade
10-08-03, 13:21
Geplaatst door sadeeQ
:boos: beheer gunt me ook geen plezier meer ,maar die facistische trut 151 is de moeite ook wel waard :stout:

gunt jou geen plezier a egoist? :zweep:
ik was al tegen de zionistisch kwaad aan het bestrijden toen jij nog geboren moest worden. kheb er alleen na een tijdje genoeg van gehad, mn krachten zijn afgenomen :slaap:

Mafkees
10-08-03, 13:25
Geplaatst door Pixelshade
gunt jou geen plezier a egoist? :zweep:
ik was al tegen de zionistisch kwaad aan het bestrijden toen jij nog geboren moest worden. kheb er alleen na een tijdje genoeg van gehad, mn krachten zijn afgenomen :slaap:


Stelletje helden.

Orakel
10-08-03, 14:37
Geplaatst door Donna
Nee, ik ben niet zwanger.

Maar in Marokko heeft een dame wel een soort truukje uitgehaald met een ring en een ketting, en daaruit bleek dat ik twee zoons ga krijgen :confused:


Van die ring kan ik met een beetje fantasie nog een pessarium maken, maar die ketting? :alien:

Ewa, a ramptoerist djelli. Allesh goet? Hoeveel ben je aangekomen? Want je gaat me toch niet vertellen dat je weerstand hebt kunnen bieden aan die overheerlijke Tazjien, couscous en Vlaamse frieten?

Donna
10-08-03, 14:39
Geplaatst door Orakel
Van die ring kan ik met een beetje fantasie nog een pessarium maken, maar die ketting? :alien:

Ewa, a ramptoerist djelli. Allesh goet? Hoeveel ben je aangekomen? Want je gaat me toch niet vertellen dat je weerstand hebt kunnen bieden aan die overheerlijke Tazjien, couscous en Vlaamse frieten?

Allesj goet! :D Ik weet niet of ik aangekomen ben, want ik ben vergeten op de weegschaal te gaan staan voordat ik wegging.... maar idd. ik heb me wezenloos gegeten daar! Vooral gegrilde sardientjes, tasjien, en een heeeeeeleboel herira.

Alles goed met jou ook??

:zwaai:

sadeeQ
10-08-03, 14:41
Geplaatst door Donna
Allesj goet! :D Ik weet niet of ik aangekomen ben, want ik ben vergeten op de weegschaal te gaan staan voordat ik wegging.... maar idd. ik heb me wezenloos gegeten daar! Vooral gegrilde sardientjes, tasjien, en een heeeeeeleboel herira.

Alles goed met jou ook??

:zwaai: :student: in ksar seghier zijn de lekkerste vis-restaurants te vinden van heel maroc :maf2: ik kan het weten :fpiraat:

Donna
10-08-03, 14:48
Geplaatst door sadeeQ
:student: in ksar seghier zijn de lekkerste vis-restaurants te vinden van heel maroc :maf2: ik kan het weten :fpiraat:


Juist!


Een van de mooiste plaatjes uit Marokko.........

50 jongens die in de avondschemering op het strand de visnetten binnenhalen................ toen dacht ik echt: ja, ik ben op vakantie.......


:droef:

Ik wil terug......

Orakel
10-08-03, 14:52
Geplaatst door Donna
[B]Allesj goet! :D Ik weet niet of ik aangekomen ben, want ik ben vergeten op de weegschaal te gaan staan voordat ik wegging....

Yeah right.. :fplet: vergetuhh... U bedoelt verdringing.


maar idd. ik heb me wezenloos gegeten daar! Vooral gegrilde sardientjes, tasjien, en een heeeeeeleboel herira.

Owww, hou op schei uit. Die vis.... :schreeuw: heeerrrrrluk. Smak, smak... eerst vullen met koriander en insmeren met olijfolie en geperste knoflook, overgieten met citroensap en dan op de barbieknoei.
Dan kun je me wegdragen, egt waar.


Alles goed met jou ook??

Mij eerst lekker maken en dan vragen of het goed met me gaat? :verward:

:D Nee hoor. Alles best. Beetje last van de warmte. Iets teveel geassimileerd vrees ik.

sadeeQ
10-08-03, 14:54
Geplaatst door Donna
Juist!


Een van de mooiste plaatjes uit Marokko.........

50 jongens die in de avondschemering op het strand de visnetten binnenhalen................ toen dacht ik echt: ja, ik ben op vakantie.......


:droef:

Ik wil terug......

inderdaad
ik heb ook veel foto's gemaakt daar,jammer dat mijn digi fototoestel door een kut marokkaan is gejat :boos: maar als ik die fotorolltjes heb ontwikkeld zal ik een paar fotos van ksar seghier plaatsen :duim:

Ron Haleber
10-08-03, 18:04
Geplaatst door sadeeQ
inderdaad
ik heb ook veel foto's gemaakt daar,jammer dat mijn digi fototoestel door een kut marokkaan is gejat :boos: maar als ik die fotorolltjes heb ontwikkeld zal ik een paar fotos van ksar seghier plaatsen :duim:



Ja maar vooral die foto van jou met Donna met één van die 151 schattige geitjes op haar schoot... :jumping:


Met op de achtergrond de vriendin van Donna, JMT die de verse geitenkaas aansnijdt... :D



Hou je maar niet voor de domme...! We weten ondertussen heus wel dat JMT die geitenfokkerij van jou in Ksar Seghir managed...! :bril:

Donna
10-08-03, 18:07
Geplaatst door sadeeQ
inderdaad
ik heb ook veel foto's gemaakt daar,jammer dat mijn digi fototoestel door een kut marokkaan is gejat :boos: maar als ik die fotorolltjes heb ontwikkeld zal ik een paar fotos van ksar seghier plaatsen :duim:

Ja graag! Dan heb ik wat minder heimwee....... :aanwal:

Sadeeq, let maar niet op Ron hoor. Die's nie helemaal goet.....

Donna
10-08-03, 18:09
Geplaatst door Orakel


:D Nee hoor. Alles best. Beetje last van de warmte. Iets teveel geassimileerd vrees ik.

Mooi :)

Ik ben goed geintegreerd in Marokko. je taalles heeft geholpen.... ;)

Ik ken een goed restaurantje in Amsterdam waar ze de sardines precies zo serveren als jij ze hebben wilt...... (lok... lok..... :p )

sadeeQ
10-08-03, 19:21
Geplaatst door Donna


Sadeeq, let maar niet op Ron hoor. Die's nie helemaal goet.....
:duivels: hmm hoe zou dat nou komen??
ouderdom ? dementie? hoge temperaturen? te veel bier? drugs??


:wijs:

Mark
10-08-03, 20:14
Geplaatst door sadeeQ
,jammer dat mijn digi fototoestel door een kut marokkaan is gejat :boos: :

:haha:

taouanza
10-08-03, 20:18
Geplaatst door Mark
:haha:

Ja inderdaad! En dan zeggen ze dat Marokkanen geen zelfkritiek hebben. :jeweetog:

Orakel
10-08-03, 23:03
Geplaatst door Donna
Mooi :)

Ik ben goed geintegreerd in Marokko. je taalles heeft geholpen.... ;)

Gelukkig. 'kheb ut je niet van tevoren verteld maar wat ik je geleerd heb, garandeert bij het uitspreken ervan dat je met rust gelaten wordt omdat je dan behoorlijk ontoerekeningsvatbaar overkomt. :ninja2:


Ik ken een goed restaurantje in Amsterdam waar ze de sardines precies zo serveren als jij ze hebben wilt...... (lok... lok..... :p )

:haha: Hap, hap. Als ze er ook na3na3 thee serveren, ruil ik me Staphorster staatsburgerschap om voor het Amsterdamse.

Al Sawt
11-08-03, 01:54
Geplaatst door manc
Hehehe...nou deze kruisvaarder heeft van de zionisten weer net een nog snellere internetverbinding gekregen om de saracenen tot op de laatste man digitaal af te slachten....

Vreemd, kruisvaarder dat je ze nog in leven hebt gelaten.

Het was toch een traditie geworden om de kruistochten met het vermoorden van de joodse medemens te laten beginnen?

Al Sawt
11-08-03, 01:58
Salaam Donna,

Heb je ook Tetouan(ook wel de parel van de noorden) met een bezoekje vereerd?

Ridouan
12-08-03, 06:51
Geplaatst door Maarten
Allengs werden er meer kamelen geboden. De gemoederen raakten danig verhit. Groepen jongeren streden reeds om de eer van Donna, nadat zij haar handdoekje had laten vallen. Complete Bands kwamen aangerukt, overal werden plaatsen voor tijdelijke huwelijken ingericht, die dan weer door serieuze gegadigden omver werden gereden met de troepen kamelen. Men sloeg er met makrelen. Balen jaleba-biknistof werden ter keuring uitgerold..
Komop Donna! Niet zo bescheiden!...

Ouwe trekvogel :kalasniko

Ridouan
12-08-03, 07:01
Ha die Donna leuk man.

Ik wilde ook graag gaan maar ja die Euro he ? Tanger is prachtig ja. Heb je de Syrische moskee gezien vlakbij het bus station ?

Echt als je weer gaat moet je echt naar Marakech gaan en Ouarzazate. Het landschap daar is geweldig en vooral de mensen in Ouarzazate zijn super aardig :koppel:

Heb je ook nog wat geleerd over de islam van de zusters met wie je was ? En tajine is heel lekker vooral met munt thee erbij.

Heb je bestilla gegeten ? Met vis :)

Mvg Ridouan

P.s leuk om te lezen dit.

Maarten
12-08-03, 11:03
Geplaatst door taouanza
Ja inderdaad! En dan zeggen ze dat Marokkanen geen zelfkritiek hebben. :jeweetog:

Effe kijken.. zelfkritiek, dat is als ánderen iets gedaan hebben, en dan enkel wanneer jíj daar last van gehad hebt. (?) Jaaa ja..

Maar ik geef toe... als zelfs SadeeQ over kutmarokkanen begint, dan lijkt de revolutie wel nabij ja..

Ridouan
18-08-03, 04:27
Geplaatst door Ridouan
Ha die Donna leuk man.

Ik wilde ook graag gaan maar ja die Euro he ? Tanger is prachtig ja. Heb je de Syrische moskee gezien vlakbij het bus station ?

Echt als je weer gaat moet je echt naar Marakech gaan en Ouarzazate. Het landschap daar is geweldig en vooral de mensen in Ouarzazate zijn super aardig :koppel:

Heb je ook nog wat geleerd over de islam van de zusters met wie je was ? En tajine is heel lekker vooral met munt thee erbij.

Heb je bestilla gegeten ? Met vis :)

Mvg Ridouan

P.s leuk om te lezen dit.

Donna
18-08-03, 09:58
Geplaatst door Ridouan
Ha die Donna leuk man.

Ik wilde ook graag gaan maar ja die Euro he ? Tanger is prachtig ja. Heb je de Syrische moskee gezien vlakbij het bus station ?

Echt als je weer gaat moet je echt naar Marakech gaan en Ouarzazate. Het landschap daar is geweldig en vooral de mensen in Ouarzazate zijn super aardig :koppel:

Heb je ook nog wat geleerd over de islam van de zusters met wie je was ? En tajine is heel lekker vooral met munt thee erbij.

Heb je bestilla gegeten ? Met vis :)

Mvg Ridouan

P.s leuk om te lezen dit.

Oh sorry! Ik had 'm nog niet gezien.....

Ja,ik heb die moskee gezien... indrukwekkend vond ik 'm. Maar ik denk dat ik de medina het leukst vond, vooral in de avond, met schemering... mysterieus he ;) Ik wil zeker nog een keer gaan, want ik heb nu Tanger en omgeving gezien, maar verder niet... ik wilde nog naar Fez en Meknes gaan, maar dat ging uiteindelijk niet door :( Dus de volgende keer wil ik een soort rondreis gaan maken. Ja, we hebben veel over islam etc gepraat, maar dat doen we eigenlijk normaal ook... Bestilla.. weet ik eigenlijk niet, wat is dat precies? Ik heb wel veel vis gegeten, dat wel.

Donna
18-08-03, 10:01
Geplaatst door Al Sawt
Salaam Donna,

Heb je ook Tetouan(ook wel de parel van de noorden) met een bezoekje vereerd?

Nee... jammer maar helaas.... ik heb het bij Tanger moeten laten....

Kom jij daarvandaan?

~Panthera~
18-08-03, 12:52
Geplaatst door Donna
Oh sorry! Ik had 'm nog niet gezien.....

Ja,ik heb die moskee gezien... indrukwekkend vond ik 'm. Maar ik denk dat ik de medina het leukst vond, vooral in de avond, met schemering... mysterieus he ;) Ik wil zeker nog een keer gaan, want ik heb nu Tanger en omgeving gezien, maar verder niet... ik wilde nog naar Fez en Meknes gaan, maar dat ging uiteindelijk niet door :( Dus de volgende keer wil ik een soort rondreis gaan maken. Ja, we hebben veel over islam etc gepraat, maar dat doen we eigenlijk normaal ook... Bestilla.. weet ik eigenlijk niet, wat is dat precies? Ik heb wel veel vis gegeten, dat wel.
--------------


O wat jammer...Fez is een hele mooi stad. :D
Bin there.

Tomas
18-08-03, 13:35
Ooit ga ik ook naar Marokko.

Wat demonstreren enzo.

Nee serieus, het lijkt me echt mooi. Maar niet in de zomer, dat lijkt mij geen goed plan. Het vroege voorjaar ofzo.

Ron Haleber
18-08-03, 13:47
Geplaatst door Tomas
Ooit ga ik ook naar Marokko.

Wat demonstreren enzo.



Kun je beter meteen gaan oefenen met een week op water en droog brood door te komen...

Voor die week op het politiebureau, weet je wel!


Waar ga je trouwens vóór of tegen demonstreren? Al een idee, Tomas?

Tomas
18-08-03, 13:50
Geplaatst door Ron Haleber
Waar ga je trouwens vóór of tegen demonstreren? Al een idee, Tomas?

Ik haal uit de toespraak van Nabil op dat zoiets niet nodig is.

Ron Haleber
18-08-03, 13:54
Geplaatst door Tomas
Ik haal uit de toespraak van Nabil op dat zoiets niet nodig is.

:hihi:

Ridouan
19-08-03, 03:43
Geplaatst door Donna
Oh sorry! Ik had 'm nog niet gezien.....

Ja,ik heb die moskee gezien... indrukwekkend vond ik 'm. Maar ik denk dat ik de medina het leukst vond, vooral in de avond, met schemering... mysterieus he ;) Ik wil zeker nog een keer gaan, want ik heb nu Tanger en omgeving gezien, maar verder niet... ik wilde nog naar Fez en Meknes gaan, maar dat ging uiteindelijk niet door :( Dus de volgende keer wil ik een soort rondreis gaan maken. Ja, we hebben veel over islam etc gepraat, maar dat doen we eigenlijk normaal ook... Bestilla.. weet ik eigenlijk niet, wat is dat precies? Ik heb wel veel vis gegeten, dat wel.

Geeft niet. Bedankt voor je reply.

Masha Allah, schitterend. Gezellig man. Je geeft mij nog een beetje een vakantie gevoel hier. Een witte aap met een baard hahhah. Normaal heb ik tenminste een kleurtje. Maar ja, alles komt insha Allah wel weer...

Bestilla is een soort taart achtige maaktijd met vis of kip van binnen. Ik verbrand altijd mn gehemelte dan.

Leuk man, dat je die moskee zag. Jammer dat ze die loeft niet wegwerken voor de deur. Ja echt schitterend.

Veel suc6 verder.

Ciao Ridouan

Ridouan
19-08-03, 03:44
Geplaatst door Tomas
Ooit ga ik ook naar Marokko.

Wat demonstreren enzo.

Nee serieus, het lijkt me echt mooi. Maar niet in de zomer, dat lijkt mij geen goed plan. Het vroege voorjaar ofzo.

In de lente Thomas.

gaviel
19-08-03, 13:05
Hallo Donna

Leuk te lezen over jouw vakantie krijg zelf ook de kriebel, maar net zoals je zegt in de maanden juni - julie en augustus wordt alles verhoogd voor de buitenlandse marokkanen.
De aardappels worden in mei door de autochtone marokkanen met kisten gekocht (gniffel) om niet de buitenlandse prijs te moeten betalen.

Het is een raar gevoel toen ik daar woonde en de mensen op vakantie kwamen ging ik meestal naar holland op vakantie.
De zomers dat ik dat niet dee zat ik met een garage vol en een diepvries kist vol met groente - vlees.
Al ben ik dan een hollandse (gouira kweet niet hoe je het schrijf) op markt had ik toch gewone prijzen tot aan ........de instuif van de vakantiegangers die ook door de mensen heel schijnheilig etrance werden genoemd.
Over twee vuren leven kan ik van mee praten nu terug in holland ben ik dusdanig de kluts kwijt dat ik het liefste op de maan zou gaan wonen dan was ik van dat rotgevoel ook af, dat geld niet voor mijn dochters wel voor mijn zoon.

Even iets anders de bestilla is een pastij kan met vis zoet of zout kip of vlees gevuld worden met mihoen en groente de buitenkant van bladerdeeg.

Al Sawt
24-08-03, 22:54
Geplaatst door Donna
Nee... jammer maar helaas.... ik heb het bij Tanger moeten laten....

Kom jij daarvandaan? Ja. Een mooie stad.