PDA

Bekijk Volledige Versie : 361 kinderen in Israëlische gevangenissen.



Marsipulami
10-08-03, 00:22
361 kinderen in Israëlische gevangenissen.

Bezet JERUSALEM, 29 juli IslamOnline.net & News Agencies

De Palestijnse minister verantwoordelijk voor gevangenen Hisham Abdelrazeq, drong er op dinsdag 29 juli op aan 361 Palestijnse kinderen vastgehouden in Israëlische gevangenissen, onmiddellijk vrij te laten.

De manier waarop men in Israëlische gevangenissen omgaat met minderjarigen is onmenselijk en wreed, verklaarde de minister en voegde er aan toe dat kinderen bij voorrang zouden moeten worden vrijgelaten. Verslag van Agence France-Presse (AFP). Hij wees erop dat de Israëlische behandeling van minderjarigen in strijd is met internationale overeenkomsten die door Israël werden ondertekend.

Abdelrazaq drong er bij de Verenigde Staten, de Verenigde Naties en internationale organisaties op aan IsrAël onder druk te zetten voor een onmiddellijke en onvoorwaardelijke vrijlating van Palestijnse kinderen die zonder vorm van proces worden vastgehouden. De meerderheid van de kinderen zouden tussen 15 en 18 jaar zijn. Meer dan 9% zouden tussen 13 en 14 jaar oud zijn. Ze blijven vastgehouden in barbaarse omstandigheden en worden vaak gefolterd, vooral in Israëlische militaire detentiecentra.

In het Israëlisch detentie centrum Hawara bij Nablus, bijvoorbeeld was een advocaat getuige van rituele afranselingen en misbruik van nieuwkomers, waarna ze bij in overbevolkte cellen werden geduwd waar ze tot met zijn 12-en bijeen werden gepropt. Ook in het Atzion detentien centrum werden kinderen van Hebron geslagen en gefolterd. De kinderen ondervragen vond men niet nodig. Ze werden gearresteerd als politiek onderpand eerder dan als verdachten. De kinderen wordt ieder recht op hygiëne ontzegd. Persoonlijke bemerking: "Hoe moet een mens zijn behoefte doen in een cel waar men met zijn twaalven bijeengepakt zit, aub. Om nog te zwijgen van hoe men wat kan rusten als sardientje in een doosje zonder air-conditioning".
Uiteraard komt het al helemaal niet op in de Israëlische militairen om in onderwijs, medische verzorging en andere basisbehoeften te voorzien. Persoonlijke bedenking: "Als de kinderen zo'n verblijf in een Israëlische gevangenis al overleven, dan krijgen ze er een leerachterstand bovenop en wellicht nog wat luizen en weet ik veel wat een mens kan opdoen in zo'n barre omstandigheden. Ik heb het dagboek van Anne Franck drie keer gelezen en daar intens mee meegeleefd. Mag ik met deze kinderen ook meeleven aub."

De belofte van de Israëlische autoriteiten om 540 gevangenen vrij te laten, waaronder leden van Hamas en de Islamitische Jihad stemt weinig hoopvol. Er zitten ongeveer 6.000 Palestijnse gevangenen vast in Israëlische gevangenissen. Persoonlijke bedenkingl "Het geeft me een wrang gevoel dat op BBC-world wordt veel aandacht besteed aan de vrijlating van ondertussen maar een goeie driehonderd gevangenen. Door lang te focussen op de blije gezichten en het enthousiaste weerzien, wordt dit voorgesteld als een gebaar van goede wil van Israël dat buiten proporties wordt opgeblazen."
Het aantal vrijgelaten gevangenen is niet groter dan het aantal wat de afgelopen twee weken werd opgepakt. Meer dan een grote, bedreiglijke publiciteitsstunt is dit dan ook niet. In werkelijkheid weigert Israël zijn deel van het stappenplan naar vrede uit te voeren.

Ondertussen groeit de ontevredenheid bij de verzetsbewegingen Hamas en Islamitische Jihad. Ze verklaren dat Israël de afspraken gedaan bij het afsluiten van het drie-maanden-bestand niet nakomt. De beloofde vrijlating van gevangenen is dus niet meer dan een loze publiciteitstunt en de aggressie van Israël naar de Palestijnse bevolking toe blijft doorgaan. Aggressie bestaande uit moorden, slopen van woningen arrestaties en invallen. Het is evident dat het bestand onder grote druk komt te staan als Israël doorgaat met de Palestijnen het leven onmogelijk te maken en het gevaar is dan ook groot dat de onwil van de Israëlische regering om haar deel van de deal te doen de regio in diepere ellende zal storten.

Daarbij komt dat Yasser Arafat nogsteeds huisarrest heeft, dat er recent acht bijkomende nederzettingen bij kwamen op de Westelijke Jordaanoever en dat Joden mogen rondlopen in de Al-aqsa Moskee. Alsof dat nog niet genoeg was heeft de Knesset de leugen goedgekeurd dat de Palestijnse gebieden 'niet bezet' zouden zijn. Persoonlijke bedenking: "Waarheid verkrachten is niet nieuw, maar Joden zouden toch moeten weten welke gevolgen dat kan hebben. Wij hebben als Europeanen blijkbaar meer last van het holocaust-trauma dan zij zelf."

Zoals gewoonlijk speelt de US weer vuil spel en ontkent eerder gemaakte afspraken. Onderhandelingen kunnen slechts slagen als ze eerlijk gebeuren, iets waar de huidige US administratie duidelijk geen zin in heeft. Zie ook de kwestie Irak.

BiL@L
10-08-03, 00:30
Nou wees er maar trots op, op die demoncrazy in het midden oosten.

mocromike
10-08-03, 00:44
hopen dat het palestijnsverzet weer spoedig vanzich laat horen....

:sniper: :kalasniko :laser: :terrorist :maffia: :motorzaag :ninja2: :auw:

Zgeheu
10-08-03, 10:05
Dat heet oorlog.

Maar onze doden zijn in de hemel......

hun doden zijn in de hel.

ronald
10-08-03, 12:02
Geplaatst door Zgeheu
Dat heet oorlog.

Maar onze doden zijn in de hemel......

hun doden zijn in de hel.


Interessant. Als je je bedenkt dat jullie hemel een hoerenkrot is en jullie hel Israël....

Donna
10-08-03, 12:10
Mars, die stukjes met de text: persoonlijke bedenking, zijn die van jou?

Kinderen vast houden als politiek onderpand... het is werkelijk niet te geloven. :droef:

Orakel
10-08-03, 14:07
Geplaatst door ronald
Interessant. .....en jullie hel Israël....

Waarvan akte. Maar het is wel een democratie. Yep, it is.


Hij wees erop dat de Israëlische behandeling van minderjarigen in strijd is met internationale overeenkomsten die door Israël werden ondertekend.

Niet alleen de behandeling van de minderjarigen overigens.

W8 ff, krijg ineens een ingeving. ALs ik nou es zeg dat ik de zelfmoordaanslagen verwerp en iedere vorm van geweld afkeur, dan gedraag ik me toch aardig geïntegreerd en naar verwachting.

Mag ik dan anderen ook vragen zich uit te spreken over deze misstanden? Joop..uhh... Ronald?