PDA

Bekijk Volledige Versie : Soros pledges $10 million to help defeat Bush



Arvid
10-08-03, 09:51
Fri August 08, 2003 04:06 PM ET

BOSTON, Aug 8 (Reuters) - Billionaire hedge fund investor and philanthropist George Soros this week pledged to donate $10 million to a political action group working to defeat U.S. President George W. Bush in next year's election.
Soros, whose $11.5 billion Soros Fund Management is one of the world's biggest hedge funds, has long been critical of Bush administration policies and pledged his personal money to a new political action committee named America Coming Together, his spokesman said.

In a statement, Soros said "The fate of the world depends on the United States and President Bush is leading us in the wrong direction."

The group will use the money to educate and register voters in 17 key states.

Donna
10-08-03, 12:17
10 miljoen vind ik een beetje matig. Hij kan best meer geven.

Maar Soros zit wel weer in de Bilderberg groep, dus ik vermoedt ook hier weer een zionistisch komplot :D

samir_re
10-08-03, 13:13
Geplaatst door Donna
10 miljoen vind ik een beetje matig. Hij kan best meer geven.

Maar Soros zit wel weer in de Bilderberg groep, dus ik vermoedt ook hier weer een zionistisch komplot :D

Alles wat met Amerikaanse politiek te maken heeft, is beïnvloed door joodse lobbyisten. Ze gokken altijd op 2 paarden. Bij Presidentsverkiezingen sponsoren ze beide kanten, zodat ze zeker zijn dat hun belangen beschermd worden, wie dat er ook wint.

lennart
10-08-03, 14:10
Geplaatst door Donna
10 miljoen vind ik een beetje matig. Hij kan best meer geven.

Maar Soros zit wel weer in de Bilderberg groep, dus ik vermoedt ook hier weer een zionistisch komplot :D

Nee Donna, ik heb hierover al gespeculeerd weken geleden :D

Ten eerste dit is een dubbel post :jammer:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=68892&highlight=George+Soros

Verder zie mijn post uit mei! Dit artikel kwam uit de Asia Times:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=63802&highlight=George+Soros

Hierin highlighte ik het volgende:



An influential Jewish European banker reveals that the ruling elite in Europe is now telling their minions that the West is on the brink of total financial meltdown; so the only way to save their precious investments is to bet on the new global crisis centered around the Middle East, which replaced the crisis evolving around the Cold War.


En (behalve dat ik later weer eens van Anti-semitisme werd beschuldigd door Jaja) hierin constateerde ik dat deze influential Jewish Banker wel eens George Soros zou kunnen zijn. Het lijkt erop dat ik gelijk heb gehad en dat deze quote inderdaad aan hem moet worden toegeschreven. Zoals jij ook al stelt zit George tot zijn nek in stront bij de Bilderberg, dus mag je er vanuit gaan dat wat hij zegt ook wel eens waar kan zijn. Had ik al verteld dat de oorlog in Iraq bedoeld was om het midden oosten in chaos te storten?

Er is nu zelfs binnen de Bilderberg een schisma tussen de Neocons en hun rijke vriendjes en de Europeaanse conservatieve vleugel in de Bilderberg. Dit illustreert nog eens dat er ruzie is.

Donna
10-08-03, 16:50
Geplaatst door lennart
Nee Donna, ik heb hierover al gespeculeerd weken geleden :D

Ten eerste dit is een dubbel post :jammer:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=68892&highlight=George+Soros

Verder zie mijn post uit mei! Dit artikel kwam uit de Asia Times:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=63802&highlight=George+Soros

Hierin highlighte ik het volgende:



En (behalve dat ik later weer eens van Anti-semitisme werd beschuldigd door Jaja) hierin constateerde ik dat deze influential Jewish Banker wel eens George Soros zou kunnen zijn. Het lijkt erop dat ik gelijk heb gehad en dat deze quote inderdaad aan hem moet worden toegeschreven. Zoals jij ook al stelt zit George tot zijn nek in stront bij de Bilderberg, dus mag je er vanuit gaan dat wat hij zegt ook wel eens waar kan zijn. Had ik al verteld dat de oorlog in Iraq bedoeld was om het midden oosten in chaos te storten?

Er is nu zelfs binnen de Bilderberg een schisma tussen de Neocons en hun rijke vriendjes en de Europeaanse conservatieve vleugel in de Bilderberg. Dit illustreert nog eens dat er ruzie is.

Lennart?

Je hebt het Ronnieboy virus te pakken........ :droef:

lennart
10-08-03, 16:58
Geplaatst door Donna
Lennart?

Je hebt het Ronnieboy virus te pakken........ :droef:

kweetut :jammer:

blame it on the heat.

En terzijde zelfs George Soros zal deze Clash of Civilizations niet kunnen voorkomen :(

Donna
10-08-03, 17:05
Geplaatst door lennart
kweetut :jammer:

blame it on the heat.

En terzijde zelfs George Soros zal deze Clash of Civilizations niet kunnen voorkomen :(


Maar wij wel!

:regie: Al Hoesjoem!!!!!!!!!!

Okee, speculatie: zou Bush bereid zijn Israel op te geven om het chaos plan te bewerkstelligen?

Want dat zou qua Bilderberg interne scheuringen wel wat interessant vuurwerk op kunnen leveren, ook in de VS zelf......

Zelf vermoed ik van wel. Er is nu sprake van een vaccuum, maar als het uit de hand loopt zal Bush niet twijfelen Israel en Sharon te laten vallen.

lennart
10-08-03, 18:05
Ik vraag me af welke rol Bush zelf nu precies speelt. Soms lijkt die meer naar Powell te luisteren dan weer meer naar Wolfowitz. Bovenal lijkt me dat Bush weinig notie heeft van wat er gaande is in de wereld. Bush is bereid om druk op Israel te brengen zolang het maar geen kiezers kost (vergeet niet dat de core van Bush kiezers uit het zionistische christelijke kamp komt) en dat Bush nu zowiezo "druk" uitoefenent heeft meer te maken met Tony Blair, dan met de steun van de rest van de regering Bush.

In 1996 hebben Perle en Wolfowitz een raport geschreven voor Benjamin Netanyahu getiteld Clean Break, waarin Israel werd aangespoord om alle despotistische regeringen in de buurt af te zetten en te vervangen met liberale democratische regeringen (letop, deze 2 komen bij de Neocons altijd samen, een democratische regering die niet liberaal is, valt schijnbaar niet te rijmen met elkaar). Nu lijkt het erop dat Amerika deze rol op zich heeft genomen.

De breuk in Bilderberg draait tussen Neocons die duidelijk in het kamp van Sharon zitten en de Europese linkse vleugel, die het ook wel best vind om democratische regering te creeeren, maar liever wel door de spelregels correct te spelen. Dat er al vuurwerk aan het ontstaan is, is af te leiden uit de Speech van Al Gore aan moveon.org (ook een organisatie die door George Soros financieel wordt gesteund), in die speech haalde hij keihard uit naar Bush.

Maar dat men Israel in de VS laat vallen lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, 75% van de senatoren zit in het congres met de gratie van AIPAC en dat houdt onvoorwaardelijke steun in aan de staat Israel. Ik denk zelfs dat deze steun zich nog zal uitbreiden aan het einde van dit jaar, teminste als de VS het zich nog kunnen veroorloven tegen die tijd.

Vandaag is inmiddels ook bekend geworden dat Duitsland bereid is troepen te leveren om Irak te pacificeren onder NATO-vlag. De Duitsers zullen dit doen omdat zij nu ook inzien dat de economie in het VS binnenkort zal gaan zinken en de Duitsers hebben enorm veel geinvesteerd in de VS (denk alleen al aan de Deutsche Bank). De enige methode die zij zien om dit tegen te gaan en de enorme klappen op te vangen die de neergang van de Amerikaanse economie zou hebben voor de Duitse economie is om Irak te pacificeren voor enkele jaren om zo goedkope olie op de markt te brengen. Dit is echter niet het plan van de Neo-cons (al verkopen ze het wel zo aan de Europese elite), zij willen een Clash of Civilizations veroorzaken, omdat ZIJ denken dat die Clash of Civilizations zowiezo zal plaats vinden, en dat wanneer ze em nu beginnen ze de grootste kans hebben om te winnnen. De makkelijkste manier om een oorlog te provoceren.

Vooralsnog verwacht ik toenemende spanningen in Libanon, een economisch crash ergens in oktober, een kleinschalige Amerikaans/Israelische militaire campagne tegen Hezbollah, en als gevolg hiervan een terroristische aanval op de VS en, en dan zitten we inmiddels in 2004, een regionale oorlog tussen Syria/Libanon/Iran en de VS/Israel. Teminste volgens mij is dit het droomscenario van de Neocons.