PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders tappen minder Belgenmoppen



Marsipulami
10-08-03, 19:48
Nederlanders tappen minder Belgenmoppen

Hasselt/Amsterdam - In Nederland heeft de Belgenmop afgedaan. Onze noorderburen maken sinds 11 september en de moord op Pim Fortuyn veel liever grappen over moslims en politici. Volgens socioloog Theo Meertens van het Meertensinstituut in Amsterdam is er nog een reden: De Belg is de jongste twee jaren in de achting van Nederlanders gestegen. "Mijn indruk is dat de Nederlanders hun superioriteitsgevoel jegens de Belg verloren hebben". vertelt Meder, volgens wie de Belgenmop nooit in de top-3 stond van de meest uitgelachen mensen en toestanden. "Onze binnenlandse politici staan nu op kop, sinds de moord op Pim Fortuyn. Ook met geestelijk zieken of gehandicapten is altijd meer gelachen geworden dan met de Belgen. Alleen dat Vlaamse taaltje blijven Nederlanders erg lachwekkend vinden."

Het verdwijnen van de Belgenmoppen zorgt ook voor een verslapping van de Hollandermoppen, die vaak als tegenreactie op de Belgenmoppen ontstaan. Volkskundige Stefaan Top van de K.U.Leuven: "Het lachen met niet-Europeanen is in opmars. De etnologische moppen, een soort veredelde racistische moppen, zijn een mondiaal gegeven. Duitsers lachen met de Oost-Friezen en de Amerikanen lachen met de Polen. In Nederland circuleren ook veel jodenmoppen.

Kr/M

_______

"Ken je die van die Belg ?"

Hoewel de moppenbank minder nieuwe Belgenmoppen registreert, worden er op de Nederlandse webstek www.belgenmoppen.nl nog dagelijks nieuwe gelanceerd. De bezoekers mogen punten geven op het humorgehalte. Dit is de top-5:

1. Heb je gehoord van die Belgische terrorist die een bus probeerde op te blazen ? Hij verbrandde zijn bek aan de uitlaat.

2. Wat is een skelet in de kelder ? Een Belg die gewonnen heeft met verstoppertje.

3. Een Belg stapt boos de winkel binnen, waar hij vorige week een kettingzaag heeft gekocht. "Mooie kettingzaag", briest hij. "Ik heb er de hele week over gedaan om één boom te zagen." "Nou", zegt de verkoper." Laat eens kijken." Hij start de kettingzaag, waarop de Belg vraagt: "Wat is dat voor een geluid ?"

4. Een Belg in een restaurant vraagt naar het toilet. De ober zegt: "Sorry, meneer het toilet is verstopt." Waarop de Belg:"Ik weet zeker dat ik het toch zal vinden."

5. Wat doet een Belg met een filmrolletje ? Opsturen naar een ontwikkelingsland.


Het Belang van Limburg



:lachu: :lole: :lachu: :lachu: :lole: :lachu: :lachu: :lachu: :lole:

Simon
10-08-03, 20:03
Wat ik zo vreemd vind ... er zijn zo weinig moppen over Amerikanen !

Donna
10-08-03, 20:07
Geplaatst door Marsipulami
1. Heb je gehoord van die Belgische terrorist die een bus probeerde op te blazen ? Hij verbrandde zijn bek aan de uitlaat.

2. Wat is een skelet in de kelder ? Een Belg die gewonnen heeft met verstoppertje.

3. Een Belg stapt boos de winkel binnen, waar hij vorige week een kettingzaag heeft gekocht. "Mooie kettingzaag", briest hij. "Ik heb er de hele week over gedaan om één boom te zagen." "Nou", zegt de verkoper." Laat eens kijken." Hij start de kettingzaag, waarop de Belg vraagt: "Wat is dat voor een geluid ?"

4. Een Belg in een restaurant vraagt naar het toilet. De ober zegt: "Sorry, meneer het toilet is verstopt." Waarop de Belg:"Ik weet zeker dat ik het toch zal vinden."

5. Wat doet een Belg met een filmrolletje ? Opsturen naar een ontwikkelingsland.


:D :haha: :haha: :melig:

En zo waar.......... ;)

taouanza
10-08-03, 21:11
4. Een Belg in een restaurant vraagt naar het toilet. De ober zegt: "Sorry, meneer het toilet is verstopt." Waarop de Belg:"Ik weet zeker dat ik het toch zal vinden."


Deze ken ik maar toen was het een Antilliaan.

Marsipulami
10-08-03, 21:23
Geplaatst door Marsipulami
Nederlanders tappen minder Belgenmoppen

Hasselt/Amsterdam - In Nederland heeft de Belgenmop afgedaan. Onze noorderburen maken sinds 11 september en de moord op Pim Fortuyn veel liever grappen over moslims en politici. Volgens socioloog Theo Meertens van het Meertensinstituut in Amsterdam is er nog een reden: De Belg is de jongste twee jaren in de achting van Nederlanders gestegen. "Mijn indruk is dat de Nederlanders hun superioriteitsgevoel jegens de Belg verloren hebben". vertelt Meder, volgens wie de Belgenmop nooit in de top-3 stond van de meest uitgelachen mensen en toestanden. "Onze binnenlandse politici staan nu op kop, sinds de moord op Pim Fortuyn. Ook met geestelijk zieken of gehandicapten is altijd meer gelachen geworden dan met de Belgen. Alleen dat Vlaamse taaltje blijven Nederlanders erg lachwekkend vinden."

Het verdwijnen van de Belgenmoppen zorgt ook voor een verslapping van de Hollandermoppen, die vaak als tegenreactie op de Belgenmoppen ontstaan. Volkskundige Stefaan Top van de K.U.Leuven: "Het lachen met niet-Europeanen is in opmars . De etnologische moppen, een soort veredelde racistische moppen, zijn een mondiaal gegeven. Duitsers lachen met de Oost-Friezen en de Amerikanen lachen met de Polen. In Nederland circuleren ook veel jodenmoppen.

Kr/M

_______

"Ken je die van die Belg ?"

Hoewel de moppenbank minder nieuwe Belgenmoppen registreert, worden er op de Nederlandse webstek www.belgenmoppen.nl nog dagelijks nieuwe gelanceerd. De bezoekers mogen punten geven op het humorgehalte. Dit is de top-5:

1. Heb je gehoord van die Belgische terrorist die een bus probeerde op te blazen ? Hij verbrandde zijn bek aan de uitlaat.

2. Wat is een skelet in de kelder ? Een Belg die gewonnen heeft met verstoppertje.

3. Een Belg stapt boos de winkel binnen, waar hij vorige week een kettingzaag heeft gekocht. "Mooie kettingzaag", briest hij. "Ik heb er de hele week over gedaan om één boom te zagen." "Nou", zegt de verkoper." Laat eens kijken." Hij start de kettingzaag, waarop de Belg vraagt: "Wat is dat voor een geluid ?"

4. Een Belg in een restaurant vraagt naar het toilet. De ober zegt: "Sorry, meneer het toilet is verstopt." Waarop de Belg:"Ik weet zeker dat ik het toch zal vinden."

5. Wat doet een Belg met een filmrolletje ? Opsturen naar een ontwikkelingsland.


Het Belang van Limburg



:lachu: :lole: :lachu: :lachu: :lole: :lachu: :lachu: :lachu: :lole:

Het verwondert mij dat niemand opmerkt dat tegenwoordig niet de Belgen maar de moslims en niet-Europeanen (lees Marokkanen) kop van jut zijn voor moppentappend Nederland. Ik ben blij dat die het slachtofferschap van de Belgen willen overnemen :hardlach:

manc
10-08-03, 21:24
Geplaatst door taouanza
Deze ken ik maar toen was het een Antilliaan.

En dat is nu precies waar die onderzoeker op zijn gestuit... dat betekent dus dat allochtonen de status van 'zuiderbuur' hebben gekregen en belgen definitief geen reserveNederlanders meer zijn maar volbloed brabolimbolalalanders.

Marsipulami
10-08-03, 21:29
Geplaatst door Brie
Er staat dat er veel grappen worden gemaakt over moslims, maar is dat zo??
Ik ken er maar eentje en die is nog heel flauw en oud ook:

"Wat staat er op de rolstoel van een moslim? antw: Is lam"


Hier is een heel racistische van een tijd geleden:

Pim Fortuyn en Ad Melkert zitten aan een diner op het Binnenhof en zijn druk in gesprek. Een van de gasten komt naar hen toe en vraagt of ze plannen aan het beramen zijn.

- Zegt Pim: "We zijn plannen aan het maken voor WO III".
- "Wow!", zegt de gast, "en wat zijn die plannen dan wel?"
- "Nou," zegt Pim, "we zijn van plan 14 miljoen moslims om zeep te helpen en één tandarts."
- "Een tandarts?" zegt de gast. "Waarom een tandarts?"

- Pim draait zich naar Melkert om: "Nou, wat heb ik je gezegd? Geen mens die zich druk maakt over die moslims."

taouanza
10-08-03, 21:29
Geplaatst door manc
En dat is nu precies waar die onderzoeker op zijn gestuit... dat betekent dus dat allochtonen de status van 'zuiderbuur' hebben gekregen en belgen definitief geen reserveNederlanders meer zijn maar volbloed brabolimbolalalanders.


Nou ik ken die mop al een jaar of zeven.
Trouwens jullie zijn de domblondjesmoppen vergeten. Die hadden het al overgenomen van de Belgenmoppen. Dat was me ook allang opgevallen zonder onderzoek. :wijs:

peyote
10-08-03, 21:33
Geplaatst door Brie
Er staat dat er veel grappen worden gemaakt over moslims, maar is dat zo??
Ik ken er maar eentje en die is nog heel flauw en oud ook:

"Wat staat er op de rolstoel van een moslim? antw: Is lam"
Die is idd flauw, ik hoorde laatst wel een andere, maar die gaat niet over moslims, maar is net zo flauw:

Een Antilliaan gaat naar de disco met een T-shirt aan waar op staat:
"Marokkanen hebben 3 problemen!!!"

Een Marokkaan komt op hem af en vraagt hem:
"Hé wat is dat voor een flauwekul?"

De Antilliaan antwoord: kijk dat is jullie eerste probleem...
jullie zijn veel te nieuwsgierig.

De Marokkaan gaat weg maar komt een paar minuten later met een
vriend terug en beginnen de man uit te dagen.

De Antilliaan reageert met: kijk, dat is jullie tweede probleem...
jullie zijn veel te agressief!

De twee Marokkanen verdwijnen en de Antilliaan drinkt lekker zijn pils
op, danst een uurtje en gaat naar huis.

Buiten de discotheek wordt hij opgewacht door 5 Marokkanen...
ze trekken allemaal een mes!

De Antillaan reageert direct: kijk,en dat is jullie derde probleem...
jullie komen altijd met een mes naar een schietpartij!!

taouanza
10-08-03, 21:37
Geplaatst door peyote
Die is idd flauw, ik hoorde laatst wel een andere, maar die gaat niet over moslims, maar is net zo flauw:

Een Antilliaan gaat naar de disco met een T-shirt aan waar op staat:
"Marokkanen hebben 3 problemen!!!"

Een Marokkaan komt op hem af en vraagt hem:
"Hé wat is dat voor een flauwekul?"

De Antilliaan antwoord: kijk dat is jullie eerste probleem...
jullie zijn veel te nieuwsgierig.

De Marokkaan gaat weg maar komt een paar minuten later met een
vriend terug en beginnen de man uit te dagen.

De Antilliaan reageert met: kijk, dat is jullie tweede probleem...
jullie zijn veel te agressief!

De twee Marokkanen verdwijnen en de Antilliaan drinkt lekker zijn pils
op, danst een uurtje en gaat naar huis.

Buiten de discotheek wordt hij opgewacht door 5 Marokkanen...
ze trekken allemaal een mes!

De Antillaan reageert direct: kijk,en dat is jullie derde probleem...
jullie komen altijd met een mes naar een schietpartij!!



:moe:

Marsipulami
10-08-03, 21:40
En dit zou een typische mop moeten zijn, niet over maar van Marokkanen.

Er waren eens een Nederlandse vlieg en een Marokkaanse vlieg. Ze zoemden de hele dag in het huis van een man. Die werd er gek van. Hij pakte een spuitbus deodorant en spoot. De Nederlandse vlieg werd duizelig en viel uiteindelijk dood op de grond, maar de Marokkaanse vlieg zei: "Spuit nog eens wat onder mijn oksels!!.

taouanza
10-08-03, 21:45
Geplaatst door Marsipulami
En dit zou een typische mop moeten zijn, niet over maar van Marokkanen.

Er waren eens een Nederlandse vlieg en een Marokkaanse vlieg. Ze zoemden de hele dag in het huis van een man. Die werd er gek van. Hij pakte een spuitbus deodorant en spoot. De Nederlandse vlieg werd duizelig en viel uiteindelijk dood op de grond, maar de Marokkaanse vlieg zei: "Spuit nog eens wat onder mijn oksels!!.


Die had ik tien jaar geleden al in Marokko gehoord. :fpetaf:

manc
10-08-03, 22:49
Geplaatst door taouanza
Die had ik tien jaar geleden al in Marokko gehoord. :fpetaf:

In Marokko vertellen ze dus moppen over ONZE vliegen? :haha:

Orakel
10-08-03, 23:15
Geplaatst door Marsipulami
[B] De Belg is de jongste twee jaren in de achting van Nederlanders gestegen.

:rolleyes:

Is that a good thing? :nerveus:

manc
10-08-03, 23:18
Geplaatst door Orakel
:rolleyes:

Is that a good thing? :nerveus:

Nee. Nederlanders hebben namelijk bijzonder slechte maatstaven.

Orakel
10-08-03, 23:24
Geplaatst door manc
Nee. Nederlanders hebben namelijk bijzonder slechte maatstaven.

:eek: Uhh, je weet dat je niet mag generaliseren hé? Simon en Taouanza hebben namelijk wel hele goede maatstaven.

Marsipulami
11-08-03, 00:20
Geplaatst door Orakel
:rolleyes:

De Belg is de jongste twee jaren in de achting van Nederlanders gestegen.
Is that a good thing? :nerveus:

Ik vind dat progressief links België veel te snel geneigd is om de Nederlandse way of thinking te volgen.

Inzake
-drugsbeleid
-etische vragen zoals abortus en euthanasie
-sexuele permissiviteit, homohuwelijken, enz.

Voor de rest vind ik het terecht dat de Nederlanders opkijken naar de Belgen. De Belgen hebben immers een hoger bruto binnenlands product per hoofd van de bevolking, een lager tekort op de begroting dan de Nederlanders die de EU norm niet eens dreigen te halen voor het komende jaar , een betere gezondheidszorg zonder wachtlijsten, treinen die stipter rijden, een lagere criminaliteit in de steden, minder woningnood en lagere huurprijzen, grotere drinkwaterreserves tijdens hittegolven, enz.

manc
11-08-03, 00:28
Geplaatst door Orakel
:eek: Uhh, je weet dat je niet mag generaliseren hé? Simon en Taouanza hebben namelijk wel hele goede maatstaven. JA, maar ik mag mijn eigen volk toch zeker wel afplassen? Net zoals zwarten WEL en blanken NIET 'the n-word' kunnen gebruiken... :student:

taouanza
11-08-03, 20:46
Geplaatst door manc
In Marokko vertellen ze dus moppen over ONZE vliegen? :haha:

Nee het ging gewoon over een ijdele vlieg.

Mark
11-08-03, 21:11
Geplaatst door manc
JA, maar ik mag mijn eigen volk toch zeker wel afplassen? Net zoals zwarten WEL en blanken NIET 'the n-word' kunnen gebruiken... :student:

Nigger?

:zwaai:

barfly
11-08-03, 21:30
Geplaatst door taouanza
ijdele vlieg.

Pffffewww 't gaat niet over mij :D

taouanza
11-08-03, 22:01
Geplaatst door barfly
Pffffewww 't gaat niet over mij :D


Ik zei ijdel niet dronken.:duivels:

barfly
11-08-03, 22:11
Geplaatst door taouanza
Ik zei ijdel niet dronken.:duivels:

Wat ben je mooi als je zoo kijkt! :wohaa:

:)

taouanza
11-08-03, 22:14
Geplaatst door barfly
Wat ben je mooi als je zoo kijkt! :wohaa:

:)

Thanks! en nog een paar biertjes en zie er nog mooier uit.:stout:

barfly
11-08-03, 22:28
Geplaatst door taouanza
Thanks! en nog een paar biertjes en zie er nog mooier uit.:stout:

Ik ben anders best kritisch hoor, ook met biertjes op :)