PDA

Bekijk Volledige Versie : Lugubere marteling door vier vrienden



Joesoef
11-08-03, 08:35
Lugubere marteling door vier vrienden
Peter de Greef De namen van de slachtoffers en van de verdachten zijn gefingeerd. www.volkskrant.nl


Dit is het verhaal van Benito Pachoe die door 'een vergissing' zo ernstig door zijn jeugdvrienden wordt gemarteld dat hij zelfmoord had gepleegd als hij kon. Het is zaterdagavond 18 januari. Benito Pachoe en John Suy staan op het punt te gaan poolen in Utrecht. Maar John heeft eerst nog een afspraak bij McDonald's in Soesterberg. John smokkelt cocaïne naar Engeland. Dit doet hij voor de Amersfoortse broers Armal (22) en Rashid (27) Berreto en voor iemand met de bijnaam Schaap. De Berreto's en Schaap waren zakenpartners, maar er is ruzie. John profiteert ervan. Hij rijdt nu voor de Berreto's én voor Schaap. Vele kilo's heeft hij de Engelse grens overgekregen, voor elke kilo vangt hij duizend euro. Vanavond krijgt hij een pakketje van zo'n vier kilo. John gooit het spul in de achterbak en gaat biljarten. Als hij even later terug komt, is de achterklep opengebroken en de cocaïne weg. John belt in paniek Armal: 'Het is Schaap', gilt hij. Armal en John spreken af bij een tankstation op de A 2. Als Benito en John aankomen, zijn Armal en zijn neef Salis (25) er al. Benito kent Salis al sinds de lagere school. Hij heeft niks te vrezen. Maar als ze in Armals auto stappen, wordt de sfeer grimmig. Armal is opgefokt, hij schreeuwt dat het spul moet terugkomen. Dat hij zich godverdomme niet laat verkloten. Dat John en Benito één kans krijgen. Verknallen ze die, dan gaan ze eraan, de kankerlijers. Honderdduizend euro is de cocaïne waard. Een Berreto laat zich niet naaien. De jongens rijden naar een flatje in Amsterdam. Rashid, de oudste van de Berreto-broers, is er nu ook. Hij schreeuwt dat er zoiemand komt. Dat ze dan zuur zijn. Want het is ook zijn coke. Dan staat hij daar opeens: één meter negentig lang, breed als een paard, kort zwart haar, bril: Abdullah. Hij jankt als een bloedhond. 'Waar zijn die flikkers?' De angst slaat toe bij Benito, wie is die gozer? Voor Armal is de komst van Abdullah het sein om als een wilde te gaan beuken. Hij slaat Benito recht in het gezicht en

Benito wordt van de stoel getrokken en naar de woonkamer gesleept. Zijn trui wordt over zijn gezicht getrokken. Iemand pakt zijn voeten, een ander houdt zijn gezicht vast en knijpt zijn neus dicht. Hij krijgt geen adem. Dan voelt hij 'een onmenselijke pijn'. Een strijkijzer schroeit de huid van zijn buik weg. Iemand roept: haal scheermesjes. Armal en Abdullah verlaten de flat. Een uur later zijn ze terug met een fles motorolie, sjorbanden en een rood zoutvaatje. Benito krijgt een dvd-hoesje in zijn mond gedrukt. 'Abdullah goot er motorolie in. Ik heb drie erg grote slokken motorolie moeten doorslikken. Ik dacht dat ik bewusteloos zou raken.' Armal sjort intussen de enkels van Benito bij elkaar. Hij kan geen kant op als Abdullah voor de tweede keer de gloeiend hete strijkbout op zijn huid drukt. Het vel hangt erbij als een van de jongens zout in de diepe tweedegraads brandwonden strooit. Benito begint te stuiptrekken en raakt in shock als Abdullah met een riem ongenadig hard op de open wonden slaat. Later zal hij verklaren dat hij zelfmoord had gepleegd als hij de kans had gekregen. John - die de broers Berreto als hoofdschuldige zien - is er nog slechter aan toe. Elke marteling die Benito ondergaat, ondergaat hij ook. Maar Abdullah, Rashid en Armal laten hem langzaam stikken. Pas als hij blauw is, snijden ze de tape van zijn mond. Abdullah legt een kussen op zijn hoofd en drukt de loop van een revolver ertegenaan. Klik. En nog een keer: klik. Benito: 'Ik hoorde dat John helemaal gek werd.' John later bij de politie: 'Toen heb ik gezegd dat ik een deal had met Schaap en Benito er niks mee te maken had.' Na acht uur stoppen de martelingen. Sorry, zeggen Abdullah, Armal en Rashid tegen Benito.


(Het vonnis, twee weken later: Armal en Rashid Berreto worden respectievelijk veroordeeld tot twaalf en tien jaar cel mede voor hun drugstransporten naar Engeland. Abdullah, de beul, krijgt zeven jaar en Salis vier jaar omdat hij op het moment van de ergste martelingen niet in de flat was.)

Mark
11-08-03, 08:38
Van je vrienden moet je het hebben :wohaa:


Hmmmmm Schaap? :schok:

taouanza
11-08-03, 08:59
Geplaatst door Mark
Van je vrienden moet je het hebben :wohaa:


Hmmmmm Schaap? :schok:

Mijn God, wat een reactie Mark!
Mijn maag draaide drie keer om.:mad:

Kunnen ze niet hetzelfde doen bij die gasten en dan 'sorry' zeggen.

Mark
11-08-03, 09:03
Geplaatst door taouanza
Mijn God, wat een reactie Mark!
Mijn maag draaide drie keer om.:mad:

Kunnen ze niet hetzelfde doen bij die gasten en dan 'sorry' zeggen.

Het is natuurlijk verschrikkelijk wat ze aangedaan is Taouanza....

Maar ik vind het nog erger wanneer dit gebeurt bij onschuldige mensen die niet in "het circuit' zitten.

Beetje smerig stukje van de Volkskrant met al die marteling omschrijvingen, het lijkt wel " American Psycho" !

taouanza
11-08-03, 09:08
Geplaatst door Mark
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat ze aangedaan is Taouanza....

Maar ik vind het nog erger wanneer dit gebeurt bij onschuldige mensen die niet in "het circuit' zitten.

Beetje smerig stukje van de Volkskrant met al die marteling omschrijvingen, het lijkt wel " American Psycho" !


Ik vind het niet de omschrijving niet erg. Ik bedoel,ik hoef het alleen te lezen, die mensen hebben het meegemaakt.

Ik heb de American Psycho niet gezien, vaak eraan gedacht bij de videotheek maar toch geen niet gedaan. Ik heb wel Chopper gezien, ik heb nog nooit zo gelachen om zo'n gewelddadig film.

Mark
11-08-03, 09:10
Geplaatst door taouanza
Ik vind het niet de omschrijving niet erg. Ik bedoel,ik hoef het alleen te lezen, die mensen hebben het meegemaakt.

Ik heb de American Psycho niet gezien, vaak eraan gedacht bij de videotheek maar toch geen niet gedaan. Ik heb wel Chopper gezien, ik heb nog nooit zo gelachen om zo'n gewelddadig film.

Ik heb alleen het boek American Psycho gelezen, de film heb ik niet gezien. Ik vond het een goed boek, maar de meeste mensen die ik ken vonden het niks.

barfly
11-08-03, 09:32
Brrrrrrr met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig :maf:

Maarreh hoe volkomen gestoord moet je zijn om zoiets andere mensen aan te doen? Het excuus nare jeugd zal hier wel niet opgaan...

Mark
11-08-03, 09:34
Geplaatst door barfly
nare jeugd

nare mensen!

Mark
11-08-03, 09:35
wel slecht om deze Nederlanders gefingeerde buitenlandse namen te geven.... zionistische journalisten

:nerveus:

barfly
11-08-03, 09:48
Geplaatst door Mark
wel slecht om deze Nederlanders gefingeerde buitenlandse namen te geven.... zionistische journalisten

:nerveus:

Nu je het zegt! Ik heb nog nooit een Abdullah mee gemaakt van 1.90m :D


(stomme tikfouten)

Mafkees
11-08-03, 09:48
Nee, `t ging om drugs, zullen wel allochtonen zijn.
Als `t autochtonen waren zou het om niks gaan, maar zou de verdachte `n stoornis hebben.

Joesoef
11-08-03, 09:49
Geplaatst door barfly
Maarreh hoe volkomen gestoord moet je zijn om zoiets andere mensen aan te doen? Het excuus nare jeugd zal hier wel niet opgaan...


Te veel El jazera kijken?

Mark
11-08-03, 09:51
Geplaatst door Al3arbi
Nee, `t ging om drugs, zullen wel allochtonen zijn.
Als `t autochtonen waren zou het om niks gaan, maar zou de verdachte `n stoornis hebben.

phew gelukkig, ik wilde me al bijna verontschuldigen namens alle autochtonen ;)

als je dit doet heb je denk ik sowieso wel een beetje een stoornis (misschien wel sociopaat ofzo ;) )

Mafkees
11-08-03, 09:55
Geplaatst door Mark
phew gelukkig, ik wilde me al bijna verontschuldigen namens alle autochtonen ;)

als je dit doet heb je denk ik sowieso wel een beetje een stoornis (misschien wel sociopaat ofzo ;) )


Hmm, nee ze hebben zich verontschuldigd, duidt op `n geweten,
dus `t zulle geen Sociopaten geweest zijn.

Ik denk gewoon Geldwolven, rasechte kapitalisten.