PDA

Bekijk Volledige Versie : Een nieuwe bounty meldt zich om gestenigd te worden!



Mark
11-08-03, 16:38
PvdA Kamerlid: reactie Marokkanen gevaarlijk

- Bron: Het Parool

PvdA-Kamerlid Khadija Arib, zelf van Marokaanse afkomst, vindt de reactie van Marokkaanse organisaties na het dodelijke schietincident op het Mercatorplein heel gevaarlijk. Volgens haar moeten ze de zaak niet op het spits drijven, daar de situatie in de buurt al erg gespannen is. ''Die jongens staan op scherp''.

Een aantal Marokkaanse organisaties, zoals de Marokkaanse Studentenvereniging, de Stem van Marokkaanse Democraten en het Komitee van Marokkaanse Arbeiders in Nederland (KMAN), hebben zich verenigd in het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie'. Ze noemen de schietpartij een discriminatoire moord en tekenend voor het racistische gedrag van de politie. Ook zien ze niets in het onderzoek van de Rijksrecherche.

Arib vindt dat spijtig. ''Het is voorbarig nu al van racisme te spreken. Het is van belang het onderzoek af te wachten om te weten hoe het precies is gegaan. In tegenstelling tot het comité heb ik wel vertrouwen in het werk van de rijksrecherche. Ik ga uit van een gedegen onderzoek. Maar dat hoeft niet per se het laatste woord te zijn. Naar aanleiding daarvan kan nog een onafhankelijk onderzoek plaatsvinden''.

Volgens Arib moeten burgemeester Job Cohen, het stadsdeel en de politie de buurt uitleggen wat de rol van de Rijksrecherche is in het onderzoek naar de schietpartij. De buurtbewoners moeten volgens haar de belangrijkste gesprekspartners van de bestuurders zijn, niet de organisaties die zich nu opwerpen als spreekbuis en die zeer ongenuanceerde uitspraken doen.

Het plan van het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie' om aanstaande zaterdag een protestmars te organiseren vindt Arbib maar niets: ''Een demonstratie waartegen? Je weet niet wat er precies is gebeurd''.

Eerder al liet burgemeester Job Cohen zijn ongenoegen over de uitspraken van de Marokkaanse organisaties blijken.

peyote
11-08-03, 16:42
Geplaatst door Mark
Een nieuwe bounty meldt zich om gestenigd te worden!
Hiermee doel je op jezelf?

Mark
11-08-03, 16:43
Geplaatst door peyote
Hiermee doel je op jezelf?

Ik ben geen bounty, maar een echte blonde autochtoon :) De natte droom van elke extreemrechtse club zeg maar :hihi:

Mafkees
11-08-03, 16:44
StenigUh, en daarna heel die buurt stenigUh,
Half Mokum Platgooien, Alleen Leidseplein en de Wallen overend laten staan.

SadeeQ moet ook ergens Jihad kenne plegen.

peyote
11-08-03, 16:46
Dus je roept mensen op om Khadija Arib te gaan stenigen omdat hij zijn mening verkondigd?

Mafkees
11-08-03, 16:48
Geplaatst door peyote
Dus je roept mensen op om Khadija Arib te gaan stenigen omdat hij zijn mening verkondigd?


Is Khadjia Arib `n Man.
:schok:

Nee Mannen zijn Superieur die hebben altijd gelijk.
Niet stenigen, stop the presses.

peyote
11-08-03, 16:51
[i]Geplaatst door Al3arbi
[i]Is Khadjia Arib `n Man.
Oooh, sorry, het is een vrouw. Ik ken haar op deze uitspraken na verder niet.

Mafkees
11-08-03, 16:53
Geplaatst door peyote
Oooh, sorry, het is een vrouw. Ik ken haar op deze uitspraken na verder niet.


Ok. Maar je zal `r best mogen.
Ze iesj `n bietje Mediageil,
Raar wijffie, kvin `r `n bietje doem.

Maar de mensen die Driss `n schatje vinden zijn ook dom