PDA

Bekijk Volledige Versie : Godett: Curaçao moet onafhankelijk worden



barfly
11-08-03, 19:42
Curaçao moet uiteindelijk volledig onafhankelijk worden van Nederland, heeft Anthony Godett gezegd in een interview met Twee Vandaag. De leider van Frente Obrero Liberashon werd geïnterviewd samen met zijn zus Mirna Godett, die vandaag is beëdigd als premier van Curaçao.

Anthony voerde echter grotendeels het woord. Als eerste stap wil Godett de status aparte voor Curaçao, die Aruba al sinds 1986 heeft. "Binnen zes maanden moet hier een referendum over komen om de bevolking te laten kiezen welke richting we opgaan. We zullen de bevolking een autonome status voorleggen", aldus Godett.

Uiteindelijk moet Curaçao helemaal onafhankelijk worden. Godett: "Dat is de wens van ieder land ter wereld: op eigen benen staan. Zo zal het land meer gerespecteerd worden in de hele wereld."

Referendum
Anthony Godett wil dat er binnen zes maanden een referendum komt over de autonome status. Als er dan zo'n status aparte is, is onafhankelijkheid volgens Godett een logische volgende stap. Het idee van de Antillen als Nederlandse provincie ziet hij zeker niet zitten. "Laat me niet lachen. Een provincie hier op het eiland? Nooit meer. De bevolking ziet het niet zitten."

Minister De Graaf van Konkrijksrelaties zei in een eerste reactie dat de Status Aparte voor de Antillen staatsrechtelijk gezien geen optie is. Onafhankelijkheid is echter wel mogelijk. Daarover is een passage opgenomen in het Koninkrijksstatuut, aldus de minister.

Duo-premierschap
Rond vijf uur Nederlandse tijd is Anthony's zus Mirna beëdigd als premier van de Nederlandse Antillen. Ze werd anderhalve week geleden naar voren geschoven toen bleek dat Anthony Godett vanwege een strafrechtelijk onderzoek naar valsheid in geschrifte en oplichting niet door de screening kwam van de Antillaanse Veiligheidsdienst VNA kwam.

Ze maakt er bepaald geen geheim van dat Anthony degene zal zijn "die de besluiten neemt". In een interview in het papiaments - ze wil naar eigen zeggen voorkomen dat ze wordt uitgelachen om haar slechte Nederlands - stelde ze juist om die reden niet op te zien tegen de zware verantwoordelijkheid van het premierschap. "Nee hoor, waarom zou ik? Ik heb mijn broer toch? Hij staat mij bij. Eigenlijk neemt hij de besluiten. Ik ben zijn schaduw, zijn plaatsvervanger. We gaan het samen doen, ik wordt door hem bestuurd."

Als het aan de 59-jarige Mirna ligt gaan de twee zelfs de ministeriële werkkamer in Fort Amsterdam delen. Een duo-premierschap wil ze het echter niet noemen. Anthony wordt de belangrijkste van haar vier adviseurs, aldus de nieuwe premier.

bron: http://www.omroep.nl/nos/nieuws/binnenland/2003/augustus/110803/godett.html


Ik zie een nare oplossing voor al die arme Antillianen die zo kampen met hun identiteit en afkomst en dat een beetje kwijt moeten in Nederland... :D
Gelukkig krijgen ze d'r een vader des vaderlands bij die de economie een nieuwe impuls zal geven :)

Ron Haleber
11-08-03, 19:55
Het lijkt me een slim spelletje van de corrupte meneer Godett. Hij wil helemaal geen onafhankelijkheid - dat is een smoes. Want dan moet hijzelf voor de centen zorgen en dat is helemaal zijn bedoeling niet!

Hij wil zoals blijkt een status aparte voor de Antillen - zogenaamd tijdelijk. Dus wel de honderden miljoenen uit Nederland innen op (zijn) Antillen-bankrekening. En dan zelf vanuit zijn status apart van NL, dus zonder echte controle - er mee aan de zwier gaan.

Zijn zus Mina die geeneens Nederlands kan spreken mag als "premier" de contacten met Nederland (=de geldschieters) behartigen...

Wedden dat de stomme kaaskoppen er weer eens intrappen...? Ondertussen wordt hier de WW bijna afgeschaft...!

lennart
11-08-03, 20:09
lol, de mensen op Curacao willen helemaal niet onafhankelijk worden want dan kunnen de jongeren niet meer massaal naar Nederland komen.

barfly
11-08-03, 20:14
Geplaatst door Ron Haleber



Het lijkt me een slim spelletje van de corrupte meneer Godett. Hij wil helemaal gaan onafhankelijkheid - dat is een smoes. Want dan moet hijzelf voor de centen zorgen en dat is helemaal zijn bedoeling niet!

Dat begrijp ik ook wel, zag je dat [sarcasme] dingetje niet? nahja Maroc.nl kent deze geavanceerde codes nog niet... :)


Hij wil zoals blijkt een status aparte voor de Antillen - zogenaamd tijdelijk. Dus wel de honderden miljoenen uit Nederland innen op (zijn) Antillen-bankrekening. En dan zelf - zonder echte controle - er mee aan de zwier gaan.

Inderdaad ik pleit voor een andere oplossing met de hele antillen.
Maak er een provincie van, en til de boel naar Nederlandse economische waarde. Geen werk? Allemaal uitkering! Alsof het er zoveel zijn... Verder kan je d'r als ondernemer gewoon een vakantie imperium opbouwen etc.


Zijn zus Mina die geen Nederlands kan spreken mag de contacten met Nederland behartigen...

Ehm.. T ligt er zooo dik bovenop... Als je dit niet ziet, dan zie je een olifant niet op je neus scheiten!


Wedden dat de stomme kaaskoppen er weer eens intrappen...?

Ik hoop vurig van niet!


Ondertussen wordt hier de WW bijna afgeschaft...!

Neenee de vervolg uitkering die 70% van het bestaans minimum moet garanderen wordt afgeschaft. Maw bijstand. En tja das naar dus een impuls om te gaan werken als je partner een inkomen heeft. Tenzij die torenhoog is dan zou ik me niet haasten :D

En trouwens ik heb net inflatie correctie gehad van 3.5% en ga er netto op achteruit. Dus ze naaien je toch wel, afgezien van het feit dat ik die verhoging niet eens had willen hebben als daar banen mee gered hadden kunnen worden maarja....

Mark
11-08-03, 20:18
Wat meer respect voor de democratisch gekozen leider van de Antillen ja! :stomp:

Ron Haleber
11-08-03, 20:39
Geplaatst door barfly



Inderdaad ik pleit voor een andere oplossing met de hele antillen.
Maak er een provincie van.

Maar dat willen ze nu juist absoluut niet. Want dan lukt ze het zakkenvullen en coke-smokkelen niet meer! Dan worden ze op de vingers gekeken!



Geen werk? Allemaal uitkering! Alsof het er zoveel zijn...


Ja Marokkanen en Turken zijn er hier ook niet veel. Maar moet het ten koste gaan van hun WW, WAO, AOW, etc...??? Die oude mensen hebben hier keihard gewerkt...! Ga jij hun zakken leegschudden tbv een Antilliaanse maffia...?

Goed die simpele mensen denken misschien dat er altijd en overal geld voor is. Maar wij weten beter...! Of het nou Wouter of Zalm is, ze kunnen het maar één keer uitgeven!




Verder kan je d'r als ondernemer gewoon een vakantie imperium opbouwen etc.

Wist je dat niet: Van der Valk zit er allang... Met hotels inclusief de veteranenziekte als speciale attractie!



Neenee de vervolg uitkering die 70% van het bestaans minimum moet garanderen wordt afgeschaft. Maw bijstand. En tja das naar dus een impuls om te gaan werken als je partner een inkomen heeft. Tenzij die torenhoog is dan zou ik me niet haasten :D

Ge gleuft het... waar die Zalm en Balkenende mee bezig zijn? Ik wens jou, Puk en Manc heel veel geloof in Zalm toe...

Maar of je nog ooit pensioen en AOW zal krijgen, bidt maar veel tot Allah...!

barfly
11-08-03, 20:54
Geplaatst door Ron Haleber
[QUOTE]
Maar dat willen ze nu juist absoluut niet. Want dan lukt ze het zakkenvullen en smokkelen niet meer! Dan worden ze op de vingers gekeken!
[/QUOTE'
Kiezen of delen en anders graaft onze bagger vloot die zandbank af :p
[QUOTE]
Ja Marokkanen en Turken zijn er hier ook niet veel. Maar moet het ten koste gaan van hun WW, WAO, AOW, etc...??? Die oude mensen hebben hier keihard gewerkt...! Ga jij hun zakken leegschudden tbv een Antilliaanse maffia...?

1 miljoen Turken en Marokanen is iets ander dan 200.000 Antillianen :)


Goed die simpele mensen denken misschien dat er altijd en overal geld voor is. Maar wij weten beter...! Of het nou Wouter of Zalm is, ze kunnen het maar één keer uitgeven!

Inderdaad!


Wist je dat niet: Van der Valk zit er allang... Met hotels inclusief de veteranenziekte als speciale attractie!

Beetje goedkoop vind je niet?


Ge gleuft het... waar die Zalm en Balkenende mee bezig zijn? Ik wens jou, Puk en Manc heel veel geloof in Zalm toe...

Zolang blijft de boel niet ellendig, als de wereld economie weer aantrekt dan ook de Nederlandse! Kijk vooral wat meer over de grenzen en minder naar de (fake) bezuinigingen van Zalm. Dat kabinet gaat mooi weer vieren als de rest van de wereld weer geld gaat uitgeven :)


Maar of je nog ooit pensioen en AOW zal krijgen

Zolang hoop ik niet te leven en anders wel in weelderige welvaart ;)


bidt maar veel tot Allah...!

De God die ik ken is de ware God der liefde. Die zal me in Zijn armen sluiten en ik zal thuis zijn :)

barfly
11-08-03, 21:55
NOVA met ene mr Lamborgini .... Die verder heeel betrouwbaar overkomt...

http://www.borisba.com/~marianna/my%20pictures/Lam3.jpg

Ron Haleber
11-08-03, 22:01
Geplaatst door barfly
1 miljoen Turken en Marokanen is iets ander dan 200.000 Antillianen :)

Waar haal je dat miljoen vandaan? :loog:

Zijn ze gisteren verdriedubbeld? Of slapen er 600.000 onder jouw bed?
:maffia:


Geplaatst door barfly
Beetje goedkoop vind je niet?

Van der Valk was door zijn belastingontduiken en gebrek aan hygiëne idd erg goedkoop. :geld:
Maar sinds Pa vd Valk in de bajes zat, zijn de prijzen wel wat gestegen! :vingers:



Geplaatst door barfly
Zolang blijft de boel niet ellendig, als de wereld economie weer aantrekt dan ook de Nederlandse! Kijk vooral wat meer over de grenzen en minder naar de (fake) bezuinigingen van Zalm. Dat kabinet gaat mooi weer vieren als de rest van de wereld weer geld gaat uitgeven :)

Zolang hoop ik niet te leven en anders wel in weelderige welvaart ;)

De God die ik ken is de ware God der liefde. Die zal me in Zijn armen sluiten en ik zal thuis zijn :)


Ook Gods dienaren Zalm en Balkenende zullen jou als optimist en gelovige met warmte in hun armen sluiten. En dank zij jou nog lang aan het regeren blijven! :fuckit2:

Ook ik help het je van harte hopen! :hihi:

an3sdej
11-08-03, 22:09
Het is echt te hopen dat ze Godett nog ergens op kunnen pakken. Het liefst zag ik de Antillen onafhankelijk worden, maar zoals de minister al zei, dan komen er achteraf veel problemen waar de internationale gemeenschap Nederland op zal aanspreken.

Dus zal het toch met veel politieke druk weer een provincie moeten worden. :mad:

an3sdej
11-08-03, 22:10
Waren onze voorvaderen maar niet zo hebberig geweest :kwaad:

barfly
11-08-03, 22:12
Geplaatst door Ron Haleber


Waar haal je dat miljoen vandaan?
Zijn ze gisteren verdriedubbeld? Of slapen er 600.000 onder jouw bed?
:maffia:

Nou, ik had het over Turken _en_ Marokkanen. Minstens 800.000 in totaal.


Van der Valk was door zijn belastingontduiken en gebrek aan hygiëne idd erg goedkoop. Maar sinds Pa vd Valk in de bajes zat, zijn de prijzen wel wat gestegen! :vingers:

Nahja gemiereneuk over een middenstander die de mist in gaat :p


Ook Gods dienaren Zalm en Balkenende zullen jou als optimist en gelovige met warmte in hun armen sluiten. En nog lang aan het regeren blijven! :fuckit2:

Ook ik help het je van harte hopen! :hihi:

Wat zit je dwars is je uitkering gekort?

manc
11-08-03, 23:24
Geplaatst door Ron Haleber
Het lijkt me een slim spelletje van de corrupte meneer Godett. Hij wil helemaal geen onafhankelijkheid - dat is een smoes. Want dan moet hijzelf voor de centen zorgen en dat is helemaal zijn bedoeling niet!

Hij wil zoals blijkt een status aparte voor de Antillen - zogenaamd tijdelijk. Dus wel de honderden miljoenen uit Nederland innen op (zijn) Antillen-bankrekening. En dan zelf vanuit zijn status apart van NL, dus zonder echte controle - er mee aan de zwier gaan.

Ik weet uit betrouwbare bronnen (stanley brown en consorten) dat Godett zijn centjes op de bahamas en in miami wegzet.


Zijn zus Mina die geeneens Nederlands kan spreken mag als "premier" de contacten met Nederland (=de geldschieters) behartigen...

Tja, Godett dan...ik ken mensen die hij zijn brieven liet schrijven...die man zou niet eens in de schaduw van zijn eigen vader mogen staan.


Wedden dat de stomme kaaskoppen er weer eens intrappen...? Ondertussen wordt hier de WW bijna afgeschaft...!

Ze moeten er een provincie van maken, naar frans model.

Ron Haleber
11-08-03, 23:44
Geplaatst door manc
Ik weet uit betrouwbare bronnen (stanley brown en consorten) dat Godett zijn centjes op de bahamas en in miami wegzet.
Tja, Godett dan...ik ken mensen die hij zijn brieven liet schrijven...die man zou niet eens in de schaduw van zijn eigen vader mogen staan.

Ze moeten er een provincie van maken, naar frans model.

Ik concludeer ook na het zien van NOVA dat wij het volledig eens zijn! Alhoewel het beter zou zijn als Kofi Anan deze coke-winkel van ons overnam!

Ron Haleber
11-08-03, 23:52
Geplaatst door barfly
Nou, ik had het over Turken _en_ Marokkanen. Minstens 800.000 in totaal.

Goed als je de Surinamers als goed geïntegreerde zwarte Marokkanen meerekent!
Vinden ze niet erg. En de Surinamers noemen de Marokkanen ook altijd zwarten :haha:



Wat zit je dwars is je uitkering gekort?

Denk je nooit eens aan al die jongeren op dit forum...? :nl: :student:

manc
12-08-03, 00:08
Geplaatst door Ron Haleber
Ik concludeer ook na het zien van NOVA dat wij het volledig eens zijn!

Zie je wel dat dat kan.


Alhoewel het beter zou zijn als Kofi Anan deze coke-winkel van ons overnam!

Nee, dat is net zo onhandig als Zalm de buurtsuper laten runnen in tietjerstradeel...inclusief de embalage, inkoop, schoonmaak en kassawerkzaamheden.

Dit is een koninkrijksprobleem en dat kan prima binnen het koninkrijk worden opgelost. Zowel historisch, cultureel als om practische redenen is dit een zaak van de landen binnen het koninkrijk en niet van die gasten in NY.

Het is m.i. vooral een gebrek aan daadkracht, de angst om op tenen te trappen en doodordinaire 'we don't care enough' van nederlandse zijde...op de antillen vooral de braindrain, de criminaliteit, de armoede (en die is SCHRIJNEND) en de corruptie van oa. de Frente figuren (maar dat zijn echt niet de enige)....Goddet is zo corrupt, die liet asfalt aanleggen bij mensen op de oprijlaan (op kosten van de staat) als ze hem persoonlijk daarvoor wat Nafjes in zijn broek deden...die liet vlak voor de vorige verkiezingen het halve land oranje schilderen door de gemeentewerken (de kleur van zijn partij).....die liet een 2 baansweg aanleggen van superasfvalt van zijn moeder's huis naar de supermarket zodat zij geen kuilen tegen hoefde te komen terwijl het halve land uit elkaar dondert....

Maar er zijn ook goede inititiatieven zoals Kura Hullanda en de vernieuwing van Otra-Banda....Brakkeput, en natuurlijk mijn persoonlijke favoriet PortoMari....

Zwarte Schaap
12-08-03, 00:22
Geplaatst door barfly
Nou, ik had het over Turken _en_ Marokkanen. Minstens 800.000 in totaal.

Er zijn ruim 230.000 marokkanen en +/- 280.000 turken. maakt samen ongeveer 510.000 mensen.

Scheelt ruim 300.000 met jouw getal.

barfly
12-08-03, 07:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Er zijn ruim 230.000 marokkanen en +/- 280.000 turken. maakt samen ongeveer 510.000 mensen.

Scheelt ruim 300.000 met jouw getal.

Krijg nâh tandjes! Je hebt gelijk: http://www.foquz.nl/allochtonen/marokkanenG1.html

330.000 Turken
240.000 Marokkanen

Ik dacht andere getallen te hebben gezien.

barfly
12-08-03, 07:56
Geplaatst door Ron Haleber
[B]


Goed als je de Surinamers als goed geïntegreerde zwarte Marokkanen meerekent!
Vinden ze niet erg. En de Surinamers noemen de Marokkanen ook altijd zwarten :haha:

Ach tis allemaal één pot nat... :cool:



Denk je nooit eens aan al die jongeren op dit forum...? :nl: :student:

Hmm nee? :)