PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuw virus!!! Microsoft gebruikers opgelet.....



Donna
11-08-03, 21:27
Er is een nieuw virus in omloop en het verspreidt zich razendsnel. Het is ongeveer anderhalf uur geleden gelanceerd. Er is nog geen naam voor en nog geen virusdefinitie van...... microsoftgebruikers (harhar) opgepast dus!

barfly
11-08-03, 21:28
Geplaatst door Donna
Er is een nieuw virus in omloop en het verspreidt zich razendsnel. Het is ongeveer anderhalf uur geleden gelanceerd. Er is nog geen naam voor en nog geen virusdefinitie van...... microsoftgebruikers (harhar) opgepast dus!

Eh beste Mac'ster, HOE KOMT DIE BENDE NU WEER BINNEN?
Of weet je dat niet?

sadeeQ
11-08-03, 21:33
Geplaatst door barfly
Eh beste Mac'ster, HOE KOMT DIE BENDE NU WEER BINNEN?
Of weet je dat niet?

:nerd: waarschijnlijk via de modem :denk: :haha:

trek de stekker gauw eruit en hou je ff een paar weken gedeisd :roker:

barfly
11-08-03, 21:37
Geplaatst door sadeeQ
:nerd: waarschijnlijk via de modem :denk: :haha:

trek de stekker gauw eruit en hou je ff een paar weken gedeisd :roker:

Uhhuh :)

Kijk ik weet best dat de beste firewall een schaar is ;) Of linux natuurlijk maarja dat mag niet van mij zoon want dan kan ie niet gamen... :huil:

Pixelshade
11-08-03, 21:40
Geplaatst door barfly
Uhhuh :)

Kijk ik weet best dat de beste firewall een schaar is ;) Of linux natuurlijk maarja dat mag niet van mij zoon want dan kan ie niet gamen... :huil:

haha je onderschrift :hihi: :hihi: :vingers:

leipe geit :zozo:

Donna
11-08-03, 21:44
Geplaatst door barfly
Eh beste Mac'ster, HOE KOMT DIE BENDE NU WEER BINNEN?
Of weet je dat niet?


http://www.cert.org/advisories/CA-2003-19.html
http://microsoft.com/technet/security/bulletin/MS03-026.asp

barfly
11-08-03, 21:44
Geplaatst door Pixelshade
haha je onderschrift :hihi: :hihi: :vingers:

leipe geit :zozo:

God created Earth and the Dutch created the Netherlands :ego:


:p

Donna
11-08-03, 21:48
Er is nog niet veel info beschikbaar, maar dat is een kwestie van tijd.

Wat al wel bekend is, is dat microsoft zijn shit weer eens niet op orde had...... :jammer:

barfly
11-08-03, 21:58
Geplaatst door Donna
Er is nog niet veel info beschikbaar, maar dat is een kwestie van tijd.

Wat al wel bekend is, is dat microsoft zijn shit weer eens niet op orde had...... :jammer:

Tja... Ik probeer al jaaaaren mijn klanten iets anders te verkopen maarja de marketing machine van Microsnot is bijna onverslaanbaar...
Linux wint wel marktaandeel trouwens :)

taouanza
11-08-03, 22:04
Geplaatst door barfly
Tja... Ik probeer al jaaaaren mijn klanten iets anders te verkopen maarja de marketing machine van Microsnot is bijna onverslaanbaar...
Linux wint wel marktaandeel trouwens :)


Ik heb Linux gratis gekregen bij mijn anti-virus. Alleen doet mijn anti-virus het niet:moe:

barfly
11-08-03, 22:05
Geplaatst door taouanza
Ik heb Linux gratis gekregen bij mijn anti-virus. Alleen doet mijn anti-virus het niet:moe:

Zal ik es langskomen en je een en ander uitleggen? :D

lennart
11-08-03, 22:14
Zet je firewall aan!

barfly
11-08-03, 22:15
Geplaatst door lennart
Zet je firewall aan!

En de airco dan ook graag! We zitten tenslotte niet voor niks in code red :maf2:

Maarten
11-08-03, 22:22
Geplaatst door Donna
http://www.cert.org/advisories/CA-2003-19.html
http://microsoft.com/technet/security/bulletin/MS03-026.asp

Luister Genie... Het gaat over security-bugs in de machines van de serie NT-2000-XP-server 2003
Niks virus!
En op beide sites die je noemt staan security-patches, die je kunt downloaden!

Kortom, onze Bill legt ons weer helemaal in de watten, en doet de groeten!

Simon
11-08-03, 23:25
Geplaatst door Donna
http://www.cert.org/advisories/CA-2003-19.html
http://microsoft.com/technet/security/bulletin/MS03-026.asp

hallo, dat is een bericht uit Juli. Het is warm hoor. maar dat is toch geen nieuw virus?

Simon

lennart
11-08-03, 23:44
http://developers.slashdot.org/developers/03/08/11/2048249.shtml?tid=126&tid=172&tid=185&tid=190&tid=201

RPC DCOM Worm On The Loose

Posted by simoniker on Monday August 11, @04:58PM
from the uh-oh-spaghettios dept.
GPez writes "The first of I'm sure many RPC DCOM worms affecting Windows is on its way, according to the Internet Storm Center. Patch those systems!" According to the site, "The worm uses the RPC DCOM vulnerability [affects Win2k through Server 2003] to propagate. Once it finds a vulnerable system, it will spawn a shell on port 4444 and use it to download the actual worm via tftp."
.

Dit is het virus waar donna op doelt. Als je je systeem niet hebt geupgrade toen die waarschuwing uit kwam, kan je het beter nu wel doen :p

lennart
12-08-03, 11:52
Voor het geval je PC geinfecteerd is:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.removal.tool.html

Donna
12-08-03, 13:11
Geplaatst door Maarten
Luister Genie... Het gaat over security-bugs in de machines van de serie NT-2000-XP-server 2003
Niks virus!
En op beide sites die je noemt staan security-patches, die je kunt downloaden!

Kortom, onze Bill legt ons weer helemaal in de watten, en doet de groeten!

Ja mede genie... maar mijn bronnen zijn zo pijlsnel dat ze een virus detecteren voordat er viruswaarschuwingen zijn.....

Er is dus weldegelijk een virus, 'blast', een worm die gebruik maakt van de veiligheidslek daarin omschreven......

lennart
12-08-03, 13:13
Geplaatst door Donna
Ja mede genie... maar mijn bronnen zijn zo pijlsnel dat ze een virus detecteren voordat er viruswaarschuwingen zijn.....

Er is dus weldegelijk een virus, 'blast', een worm die gebruik maakt van de veiligheidslek daarin omschreven......

Jouw bronnen? Je bedoelt ZDNET of SlashDot rite?

Donna
12-08-03, 13:20
Geplaatst door lennart
Jouw bronnen? Je bedoelt ZDNET of SlashDot rite?

Misschien wel!

Je weet het niet he.......

lennart
12-08-03, 13:27
Geplaatst door Donna
Misschien wel!

Je weet het niet he.......

Zeg Es :p


Overigens je kunt zo je systeem via MS update site updaten. Lukt dat niet en blijft je computerl hangen dan moet je dat ding dus maar dumpen he? En misschien moeten mensen die de held willen gaan uithangen op internet eerst maar eens wat leren voordat ze een computer installeren. Met domme digibeten heb ik geen medelijden.

Kortom alleen domme computer mensen zouden nog last hebben gehad van dit virus, omdat de patch al weken beschikbaar is.

Donna
12-08-03, 13:39
Geplaatst door lennart
Zeg Es :p


Overigens je kunt zo je systeem via MS update site updaten. Lukt dat niet en blijft je computerl hangen dan moet je dat ding dus maar dumpen he? En misschien moeten mensen die de held willen gaan uithangen op internet eerst maar eens wat leren voordat ze een computer installeren. Met domme digibeten heb ik geen medelijden.

Kortom alleen domme computer mensen zouden nog last hebben gehad van dit virus, omdat de patch al weken beschikbaar is.

Via via....

De patch is al weken beschikbaar, yep. Maar als je een goeie firewall hebt, en ongepatched door het leven gaat, dan ben je in principe ook beschermd.

Dus idd. Met mensen die EN microsoft gebruiken, niet patchen EN geen firewall hebben terwijl ze WEL always on zijn....... eigen schuld! Is immers net zoiets als je voordeur open laten staan terwijl je op vakantie bent......

Donna
12-08-03, 13:44
Hoi! :)

lennart
12-08-03, 14:25
Maroc.NL is kapot :argwaan:

Draaien ze nu toch op een windows server? :confused:

Ansari
12-08-03, 14:34
is dat die virus waarbij je computer om de minuut uitvalt wanneer je met het internet verbonden bent?

lennart
12-08-03, 14:35
Dat is em. Je computer wil restarten vanwege een fout in de RPC service.

Ansari
12-08-03, 14:43
Dat probleem had ik gister maar is al weer verholpen.

Voor alle anderen die dit probleem ook hebben: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/794074//

barfly
12-08-03, 14:54
Geplaatst door Donna

Dus idd. Met mensen die EN microsoft gebruiken, niet patchen EN geen firewall hebben terwijl ze WEL always on zijn....... eigen schuld! Is immers net zoiets als je voordeur open laten staan terwijl je op vakantie bent......

Je beschrijft een hele grote groep mensen die wel geholpen cq beschermt dienen te worden! Het probleem is niet zozeer het eigenschuld verhaal dan wel dat deze computers nogal eens worden voorzien van een DDOS cliënt waarmee sommige vervelende kinderen de zogenoemde DOS aanvallen uitvoeren om oa Maroc.nl plat te leggen.

lennart
12-08-03, 14:59
Geplaatst door barfly
Je beschrijft een hele grote groep mensen die wel geholpen cq beschermt dienen te worden! Het probleem is niet zozeer het eigenschuld verhaal dan wel dat deze computers nogal eens worden voorzien van een DDOS cliënt waarmee sommige vervelende kinderen de zogenoemde DOS aanvallen uitvoeren om oa Maroc.nl plat te leggen.

Welnee... eigen verantwoordelijkheid. Eigenlijk zouden al deze mensen een boete moeten krijgen!

barfly
12-08-03, 15:01
Geplaatst door lennart
Welnee... eigen verantwoordelijkheid. Eigenlijk zouden al deze mensen een boete moeten krijgen!

Ehm tja, da's weer een andere invalshoek... :)

Donna
12-08-03, 15:09
Geplaatst door barfly
Je beschrijft een hele grote groep mensen die wel geholpen cq beschermt dienen te worden! Het probleem is niet zozeer het eigenschuld verhaal dan wel dat deze computers nogal eens worden voorzien van een DDOS cliënt waarmee sommige vervelende kinderen de zogenoemde DOS aanvallen uitvoeren om oa Maroc.nl plat te leggen.

Yep...

Daarom snap ik ook niet dat bijvoorbeeld de overheid niet meer doet aan bewustwording. Niet alleen ben je een gevaar voor jezelf als je je spullen niet goed beveiligt, je bent tegenwoordig ook en misschien wel vooral een gevaar voor anderen. Tsja, jong medium he. En je hebt geen rijbewijs nodig om er gebruik van te mogen maken. Of om software te mogen maken, want dat brakke microsoft, het is eigenlijk te gek voor woorden dat dat mag worden verkocht... ;) Ze beginnen al veiligheidspatches te maken als de nieuwe software nog niet een sop de markt is, zo lek als een mandje die troep... :jammer:

lennart
12-08-03, 15:13
Afgeven op MS :p Makkelijk hoor. Het zijn gewoon de domme gebruikers.

Als iedereen linux had gebruikt dan zou er een paar maanden geleden ook een dodelijk worm op hol zijn geslagen door de security hole in SSH. Dusseh makkelijk hoor :p

Donna
12-08-03, 15:15
Geplaatst door lennart
Afgeven op MS :p Makkelijk hoor. Het zijn gewoon de domme gebruikers.

Als iedereen linux had gebruikt dan zou er een paar maanden geleden ook een dodelijk worm op hol zijn geslagen door de security hole in SSH. Dusseh makkelijk hoor :p

Niks is 100 % veilig, maar ik denk dat je rustig kunt stellen dat MS de brakste spullen maakt. Alleen outlook al.....

lennart
12-08-03, 15:20
Geplaatst door Donna
Niks is 100 % veilig, maar ik denk dat je rustig kunt stellen dat MS de brakste spullen maakt. Alleen outlook al.....

Alleen omdat het geen gebruikers heeft, maakt Windows een makkelijk te infecteren systeem en dit is gedaan zodat domme mensen ook met computers kunnen omgaan. Nee blaming MS is te makkelijk als het gaat om software veiligheid. Als 90% van alle gebruikers Windows gebruiken is het zelfs logisch dat de bugs in Windows snel tot exploits leiden.

Sterker nog, ik weet van SunOS en HP/UX exploits die nog steeds werken op sommige PCs omdat deze PC simpelweg niet gepatched zijn, maar omdat het systeem nauwelijks gebruikt wordt is de infectie kans zeer lager.

Donna
12-08-03, 15:26
Geplaatst door lennart
Alleen omdat het geen gebruikers heeft, maakt Windows een makkelijk te infecteren systeem en dit is gedaan zodat domme mensen ook met computers kunnen omgaan. Nee blaming MS is te makkelijk als het gaat om software veiligheid. Als 90% van alle gebruikers Windows gebruiken is het zelfs logisch dat de bugs in Windows snel tot exploits leiden.

Sterker nog, ik weet van SunOS en HP/UX exploits die nog steeds werken op sommige PCs omdat deze PC simpelweg niet gepatched zijn, maar omdat het systeem nauwelijks gebruikt wordt is de infectie kans zeer lager.

- probeer eens MS te installeren zonder - bijvoorbeeld - hartenjagen. Wat ook exploitable is. Lukt je niet.
- Op veel besturingssystemen van MS worden hele servers mee geinstalleerd, terwijl de gebruiker dit niet eens weet. Je krijgt 90 % meer spullen dan je nodig hebt meegeleverd terwijl je daar niet om vraagt. Andere besturingssystemen werken niet zo.
- In Outlook staan allerhande 'gebruiksvriendelijke' opties standaard aan, en laten het nou juist vooral deze zogenaamde gebruiksvriendelijke instellingen zijn die je PC extra kwetsbaar maken.
- Vaak reageert MS pas maanden nadat een bepaald lek al is gemeld op een probleem. Ik ben ook geen open source believer, maar linux reageert een stuk sneller, al was het maar omdat de melders meteen aan het werk kunnen om een oplossing te bouwen.

barfly
12-08-03, 15:38
Microsoft manager to a programmer: You start coding I'll find out what they want :p

Maar het is een feit veel produkten van Microsoft zijn brak, en een patch laat onevenredig lang op zich wachten.
Aan de andere kant heeft Billyboy wel het besturingssysteem voor "the masses" valt ook wat voor te zeggen.
Als bedrijf ben je mijns inziens gewoon verplicht om je netwerk voldoende af te schermen van het internet. Dat zou al een hoop ellende schelen.
Nu ben ik zelf een Linux liefhebber, maar eerlijk is eerlijk je zult schrikken hoeveel slecht beveiligde Linux servers er gehacked worden.
Vooral RedHat 6.0 met (ook al) een RPC sploit, was berucht tot in Japan toe :D

lennart
12-08-03, 15:40
Geplaatst door Donna
- probeer eens MS te installeren zonder - bijvoorbeeld - hartenjagen. Wat ook exploitable is. Lukt je niet.


Wie speelt er nu hartenjagen? Ooit wel eens linux geinstalleerd en dingen geinstalleerd die je allemaal gebruikt?



- Op veel besturingssystemen van MS worden hele servers mee geinstalleerd, terwijl de gebruiker dit niet eens weet. Je krijgt 90 % meer spullen dan je nodig hebt meegeleverd terwijl je daar niet om vraagt. Andere besturingssystemen werken niet zo.


Ooit een standaard Linux installatie gedaan? Sendmail wordt beivoorbeeld vaak geinstalleerd, een grote bronv an exploits.



- In Outlook staan allerhande 'gebruiksvriendelijke' opties standaard aan, en laten het nou juist vooral deze zogenaamde gebruiksvriendelijke instellingen zijn die je PC extra kwetsbaar maken.


Lol, en jij denkt dat wanneer bijvoorbeeld opensource linux de grote speler op de markt zou zijn er geen software is die dit soort trukjes heeft?



- Vaak reageert MS pas maanden nadat een bepaald lek al is gemeld op een probleem. Ik ben ook geen open source believer, maar linux reageert een stuk sneller, al was het maar omdat de melders meteen aan het werk kunnen om een oplossing te bouwen.

Ik ben juist wel een opensource believer, maar het is veel ste makkelijk om Windows de schuld te geven van virussen en bugs. Zonder windows zouden er net zoveel zijn trust me.
Maar open-source zal zorgen voor snellere ontwikkelingen van software en later ook hardware etc.

Donna
12-08-03, 15:52
Geplaatst door lennart
Wie speelt er nu hartenjagen? Ooit wel eens linux geinstalleerd en dingen geinstalleerd die je allemaal gebruikt?

Hartenjagen is ook exploitable als je het niet speelt. Dat isnu juist het probleem. En de-installeren gaat niet.




Geplaatst door lennart
Ooit een standaard Linux installatie gedaan? Sendmail wordt beivoorbeeld vaak geinstalleerd, een grote bronv an exploits.

En is te deinstalleren, itt hartenjagen.




Geplaatst door lennart
Lol, en jij denkt dat wanneer bijvoorbeeld opensource linux de grote speler op de markt zou zijn er geen software is die dit soort trukjes heeft?

Ik denk dat linux zo slim zou zijn de extra's standaard 'uit' te zetten. En pas 'aan' te zetten is als de gebruiker a) uberhaupt op de hoogte is van het feit dat het erop staat en b) als de gebruiker het ook echt wil gaan gebruiken.




Geplaatst door lennart
Ik ben juist wel een opensource believer, maar het is veel ste makkelijk om Windows de schuld te geven van virussen en bugs. Zonder windows zouden er net zoveel zijn trust me.
Maar open-source zal zorgen voor snellere ontwikkelingen van software en later ook hardware etc.

Ik geef de domme gebruiker de schuld. Maar MS heeft z'n shit niet op orde, en als jij wilt geloven dat dat wel zo is: be my guest.

lennart
12-08-03, 15:54
Geplaatst door Donna

Ik denk dat linux zo slim zou zijn de extra's standaard 'uit' te zetten. En pas 'aan' te zetten is als de gebruiker a) uberhaupt op de hoogte is van het feit dat het erop staat en b) als de gebruiker het ook echt wil gaan gebruiken.


Nog nooit een linux distributie geinstalleerd? :D

ps. FreeBSD owns all.

pps Microsoft krijgt de schuld van alles, het zijn de zionisten in de computer wereld :D

Donna
12-08-03, 17:41
Geplaatst door lennart
Nog nooit een linux distributie geinstalleerd? :D

ps. FreeBSD owns all.

pps Microsoft krijgt de schuld van alles, het zijn de zionisten in de computer wereld :D

Ooit vergeleken wat windows allemaal voor extra's heeft met linux?

Nogmaals, als jij wilt geloven dat windows een prima besturingssysteem is: veel succes.

lennart
12-08-03, 17:51
Geplaatst door Donna
Ooit vergeleken wat windows allemaal voor extra's heeft met linux?

Nogmaals, als jij wilt geloven dat windows een prima besturingssysteem is: veel succes.

Ligt eraan wat je beschouwd als Linux en wat je beschouwd als Windows. :)

Maargoed, ik zeg alleen : wat makkelijk om Windows overal de schuld van de geven, errug makkelijk.

lennart
12-08-03, 19:29
Windows Worm Exploits Infamous RPC Vulnerability

A rapidly duplicating worm known alternatively as LoveSan, Blaster, and MSBlaster is spreading to Windows systems across the Internet, exploiting a vulnerability Microsoft fixed over a month ago. This is also the same remote procedure call (RPC) vulnerability that US Homeland Security warned about weeks ago, making the fact that the worm is spreading so quickly all the more irritating. The worm causes affected systems to reboot and its underlying code includes mocking attacks on Microsoft Chairman and Chief Software Architect Bill Gates.

"Billy Gates why do you make this possible?" the worm's code reads. "Stop making money and fix your software!!" Security experts who have examined the worm say that it also includes a denial of service (DoS) time-bomb that floods Windows Update, making it difficult for users to get the software update that protects them from the worm. The worm works by scanning the Internet for other vulnerable machines and then propagating to those hosts. By loading itself on an ever-expanding list of hosts, it is able to spread more quickly over time.

Naturally, users who applied Microsoft's security patch are spared from attack by the worm (URL below). Additionally, the company is looking at ways to deflect the attacks on Windows Update, which could last for months, security experts say. So far, however, most of the disruption caused by the worm was caused by the Internet traffic it generates, and not by its ability to make machines spontaneously reboot. The worm appears to affect most NT-based versions of Windows, including Windows 2000 and XP.

http://www.secadministrator.com/Art...ArticleID=39840

lol, volgens mij was het Donna :)

al qalam
12-08-03, 20:44
:rotpc:

taouanza
13-08-03, 08:45
Geplaatst door barfly
Zal ik es langskomen en je een en ander uitleggen? :D


Graag!
Maar je vraagt toch geen EN onkostenvergoeding EN een voortreffelijke maaltijd.:moe:








Ps Lennart :verveeld:

I got the point

barfly
13-08-03, 09:24
Geplaatst door taouanza
Graag!
Maar je vraagt toch geen EN onkostenvergoeding EN een voortreffelijke maaltijd.:moe:








Ps Lennart :verveeld:

I got the point

Je hebt me door :hihi:

lennart
13-08-03, 13:14
Geplaatst door aQua
http://crew.tweakers.net/Compubiter/rpc.jpg

uhmm.....juist ja......:(

Lennart, sommige mensen hebben ook gewoon geen verstand van al die turbotaal. Die moeten gewoon wachten tot mijn broer thuis komt,
die vertelt hun dat de 10 programma's die ze uit paniek gedownload hebben het reeds virus hebben weggejaagd :moe:...........hoe zeg je dat in turbotaal?

:hihi:

Nooit panikeren!

Maarreh deze discussie met Donna over domme computergebruikers gaat terug tot een discussie over spam-misbruik :)

taouanza
13-08-03, 13:28
Geplaatst door barfly
Je hebt me door :hihi:


Goh, ben jij er ook zo een.:moe:

Nou het is het een of het ander.:mad:

barfly
13-08-03, 13:50
Geplaatst door taouanza
Goh, ben jij er ook zo een.:moe:

Nou het is het een of het ander.:mad:

Eh Rotterdam is anders best een end weg vanaf Hillywood :)
En vergeleken met mijn uurloon á € 100 p/u.... :loog:

taouanza
13-08-03, 13:54
Geplaatst door barfly
Eh Rotterdam is anders best een end weg vanaf Hillywood :)
En vergeleken met mijn uurloon á € 100 p/u.... :loog:


Ik dacht dat jij ook in Delft woonde.

barfly
13-08-03, 14:00
Geplaatst door taouanza
Ik dacht dat jij ook in Delft woonde.

Nope ik woon in de mediastad! Waar alle leugens en propaganda vandaan komt en waar je met je auto wel in maar nooit meer uit komt! :p

Donna
13-08-03, 15:28
Geplaatst door lennart

lol, volgens mij was het Donna :)

Naah.... It wasnt me.... :roker:

Maarten
14-08-03, 06:53
Geplaatst door EdV
Het antwoord? Linux!!!!

May the source be with you.

Ed

KNOPPIX!! Dát is het!
Een Linuxversie die je niet eens hoeft te installeren! (om te proberen)
CD er in, en de PC zo instellen dat ie vanaf de CD opstart, en húp je hebt linux!
Geweldig om uit te proberen!
(heb ik natuurlijk weer geen tijd voor.)
Je kunt 'm ook gewoon installeren, dan werkt alles natuurlijk beter, en kun je meer.
De CD zat bij C'T nr 5, 2003 Wie weet te downloaden.

En je kunt natuurlijk dual boot installeren, met zowel MS als Linux er op.
Ik schaam me bijna dat ik het nog niet gedaan heb.
MS is toch eigenlijk een milieuprobleem..
Leuk wat Bill deed, maar nou moet het afgelopen zijn.

Je kunt natuurlijk ook Mac nemen.. je hebt van dat soort mensen.. Geeft niet. je moet ruimharig blijven... Zigeuners uitdrijven doen we ook niet. :hihi: