PDA

Bekijk Volledige Versie : President Uganda schoffeert Nederlandse delegatie (de hoop scheffer en van ardenne)



Zwarte Schaap
13-08-03, 00:22
President Uganda schoffeert Nederlandse delegatie


KAMPALA (ANP) - President Museveni van Uganda heeft dinsdag zijn ontmoeting met minister De Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken) en Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) afgezegd. De president bleef liever op zijn ranch op zeker drie uur rijden van de hoofdstad Kampala.

De Hoop Scheffer was ,,verbaasd en teleurgesteld'' dat Museveni niet de moeite nam om de van te voren afgesproken ontmoeting na te komen. De alternatieven die door de Ugandezen werden aangedragen, zes uur in de auto zitten of woensdagochtend met een helikopter naar de ranch van de president te worden overgebracht, waren voor de Nederlandse delegatie niet aanvaardbaar. Het zou het volgeladen programma van de bewindslieden volledig in de war hebben gestuurd.

De Hoop Scheffer en Van Ardenne waren 'not amused' over de handelwijze van de Ugandese president. Nederland onderhoudt met Uganda een vaste ontwikkelingsrelatie waar het afgelopen jaar 32 miljoen euro mee was gemoeid.

De beide bewindslieden maken deze week een rondreis door de Grote-Meren-regio. Doel is na te gaan waar Nederland kan helpen een einde te maken aan de hardnekkige bloedige conflicten in de regio.

Bron: Anp

an3sdej
13-08-03, 08:44
Tja, als je een minister van een land schoffeert, schoffeer je eigenlijk een volk. Misschien moet die 32 miljoen maar gegeven worden aan een NGO die daar werkzaam is, die het geld direkt ten goede laat komen aan de bevolking, en niet aan de portemonee van de toch al rijken.

Zwarte Schaap
13-08-03, 20:07
Geplaatst door dejeneverbever
Of investeren in nieuwe cellen-complexen voor onze Marrokaanse boefjes (op naar rel Zaterdag !).

:gefeli:

Zo te zien hebben we er een nieuwe huissukkel bij.

Mark
13-08-03, 20:31
Hmmm ik wil best weten wat het nut van dit snoepreisje is en hoe duur het is om twee ministers op safari te laten gaan.

Schaap, dit is de broer van 151Nobelprizes, hij is overgestapt van fok.nl om ons te verblijden met zijn mening! welkom!

Donna
13-08-03, 21:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
President Uganda schoffeert Nederlandse delegatie


KAMPALA (ANP) - President Museveni van Uganda heeft dinsdag zijn ontmoeting met minister De Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken) en Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) afgezegd. De president bleef liever op zijn ranch op zeker drie uur rijden van de hoofdstad Kampala.

De Hoop Scheffer was ,,verbaasd en teleurgesteld'' dat Museveni niet de moeite nam om de van te voren afgesproken ontmoeting na te komen. De alternatieven die door de Ugandezen werden aangedragen, zes uur in de auto zitten of woensdagochtend met een helikopter naar de ranch van de president te worden overgebracht, waren voor de Nederlandse delegatie niet aanvaardbaar. Het zou het volgeladen programma van de bewindslieden volledig in de war hebben gestuurd.

De Hoop Scheffer en Van Ardenne waren 'not amused' over de handelwijze van de Ugandese president. Nederland onderhoudt met Uganda een vaste ontwikkelingsrelatie waar het afgelopen jaar 32 miljoen euro mee was gemoeid.

De beide bewindslieden maken deze week een rondreis door de Grote-Meren-regio. Doel is na te gaan waar Nederland kan helpen een einde te maken aan de hardnekkige bloedige conflicten in de regio.

Bron: Anp

Ik zou ook liever niet met de Hoop Scheffer praten. Maarja, hij schijnt gekozen te zijn door het Nederlandse volk, dus schande! Die Oegandees had zijn terechte weerzin maar even op moeten zouten :kwaad:

an3sdej
13-08-03, 22:31
Donna, ik kon die naam niet over mijn lippen krijgen, vandaar dat ik het over "de minister" had. :wink: