PDA

Bekijk Volledige Versie : Kuiper hekelt Marokkaanse beschuldigingen



Mark
13-08-03, 09:46
Kuiper hekelt Marokkaanse beschuldigingen

- Bron: Volkskrant en AT5


''Te bizar voor woorden en levensgevaarlijk'', zo betitelt hoofdcommissaris Jelle Kuiper van de Amsterdamse politie de beschuldigingen van een aantal Marokkaanse organisaties. In een interview met de Volkskrant zegt Kuiper 'verbijsterd' te zijn. Er wordt volgens hem hierdoor grote schade toegebracht aan het integratieproces.

Naar aanleiding van de dood van de 33-jarige Marokkaan Driss Arbib hebben een aantal Marokkaanse organisaties, zoals de Marokkaanse Studentenvereniging, de Stem van Marokkaanse Democraten en het Komitee van Marokkaanse Arbeiders in Nederland (KMAN), zich verenigd in het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie'. Ze noemen de schietpartij een discriminatoire moord en tekenend voor het racistische gedrag van de politie. Ook zien ze niets in het onderzoek van de Rijksrecherche.

De voorzitter van de KMAN, Jamal Ftieh stelt dat het ''al de derde keer dit jaar is dat door de politie zulk geweld tegen een Marokkaan gebruikt. Dit is geen incident meer''. En de Rijksrecherche is toch op hand van de politie, dus dat onderzoek levert niets op volgens Ftieh.

Kuiper: ''Als sleutelfiguren in de Marokkaanse gemeenschap de rechtsstaat ter discussie stellen en over politiemoord spreken, heeft dat weerslag op de gemeenschap''. Er wordt volgens hem bewust onvrede opgeroepen. ''Mogelijk dat ze het schietincident misbruiken voor iets anders. De inzet is in elk geval scherp en vals'', zo reageert Kuiper op de uitlatingen van onder meer Ftieh.

Ftieh wil overigens geen data en personen noemen, in zijn beschuldiging dat dit al de derde keer is dat de politie onterecht een Marokkaan heeft gedood. Korpschef Kuiper zegt ook niet te weten waarop wordt gedoeld.

Voor Kuiper staat vast dat het donderdagavond verkeerd moest aflopen. ''De man was op weg een moord te plegen. Hij was naar huis gegaan om een mes van 20 centimeter te halen. De diender voelde zich in een positie gebracht om te schieten. Als hij dat niet had gedaan, hadden we aan een ander graf gestaan met een wake over zinloos geweld''.


Geen politie

Het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie' gaat aanstaande zaterdag in Amsterdam protesteren. Bij die gelegenheid wenst het comite géén politie te zien, zo zei een woordvoerder gisteren op AT5.

Het comité blijft er bij dat de dood van Arib het gevolg is van het huidige anti-Marokkaanse klimaat. Jamal el Kattabi: "Het gaat om de houding die er is tegen Marokkanen, tegen etnische minderheden in het algemeen" Op het feit dat Arib een mes bij zich had, zegt hij: "Hij had een klein mes, om zich te verdedigen''.

Mark
13-08-03, 09:49
het gaat helemaal los daar in de ghetto's van het verre Amsterdam.....


"Hij had een klein mes, om zich te verdedigen''

:haha: hij had beter een pistool mee kunnen nemen, dat mes heeft hem weinig goeds gedaan!

an3sdej
13-08-03, 09:53
Eigenlijk moet er een tegendemonstratie komen op het Mercatorplein a.s. zaterdag!

Ron Haleber
13-08-03, 09:58
Kuiper zegt niets nieuws.

Adj. corpschef Van Riessen heeft dit al veel eerder gezegd...

Van Riessen deed dit toen hij eerder deze week het woord nam tegenover een menigte opgefokte schreeuwende Marokkanen en daarmee het stilzwijgen van de overheid doorbrak.

Dit itt wat Maarten vanuit een puur formeel juridische en verkalkte houding adviseert: maar rustig afwachten op het onderzoeksrapport...

Het Parool:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=68999&pagenumber=4

Mark
13-08-03, 10:07
Geplaatst door Mark
De voorzitter van de KMAN, Jamal Ftieh stelt dat het ''al de derde keer dit jaar is dat door de politie zulk geweld tegen een Marokkaan gebruikt. Dit is geen incident meer''.

Hmmmm wat zou meneer Ftieh zeggen als die stelling werd gespiegeld naar geweld van Marokkanen tegen agenten?

Mark
13-08-03, 10:08
En waar blijft de reactie van de AEL????????????????

000NobelPrizes
13-08-03, 10:11
Geplaatst door an3sdej
Eigenlijk moet er een tegendemonstratie komen op het Mercatorplein a.s. zaterdag!
Prima idee: een demonstratie tegen de woekerende criminaliteit van Marokkanen. Dat zou een geweldig signaal betekenen naar de Nederlandse samenleving, die die misdaad inmiddels meer dan spuugzat is. En dan zou tevens duidelijk worden dat de Marokkaanse gemeenschap zelf ook iets onderneemt daartegen.

Tevens is het een krachtig geluid richting jattende & stelende Marokkanen, die daardoor gaan begrijpen dat ze het flink voor zichzelf (en vooral anderen!) aan het verbruien zijn. Wie weet werkt dat.
De Nederlandse belastingbetaler heeft er al miljarden tegenaan gegooid, maar hun (gewelds)misdrijven lijken alleen maar toe te nemen.

Met de demonstratie die a.s. zaterdag georganiseerd is, lijkt het wel alsof de Marokkaanse criminaliteit in hun ogen verder geen rol van belang speelt, en da's natuurlijk niet handig.

Royce
13-08-03, 10:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Prima idee: een demonstratie tegen de woekerende criminaliteit van Marokkanen. Dat zou een geweldig signaal betekenen naar de Nederlandse samenleving, die die misdaad inmiddels meer dan spuugzat is. En dan zou tevens duidelijk worden dat de Marokkaanse gemeenschap zelf ook iets onderneemt daartegen.

Tevens is het een krachtig geluid richting jattende & stelende Marokkanen, die daardoor gaan begrijpen dat ze het flink voor zichzelf (en vooral anderen!) aan het verbruien zijn. Wie weet werkt dat.
De Nederlandse belastingbetaler heeft er al miljarden tegenaan gegooid, maar hun (gewelds)misdrijven lijken alleen maar toe te nemen.

Met de demonstratie die a.s. zaterdag georganiseerd is, lijkt het wel alsof de Marokkaanse criminaliteit in hun ogen verder geen rol van belang speelt, en da's natuurlijk niet handig.


151Maffe malloten in dr eentje tegendemonstreren.
Daarna ga je sjware pakie krijgen.

Marokkanen spreken enkel de taal van de vuist,
en meestal de vuist op de receptie van de sociale dienst.

000NobelPrizes
13-08-03, 10:59
Geplaatst door Royce
151Maffe malloten in dr eentje tegendemonstreren.
Daarna ga je sjware pakie krijgen.

Marokkanen spreken enkel de taal van de vuist,
en meestal de vuist op de receptie van de sociale dienst.
Vreemd dat je met geweld gaat dreigen, maar ja. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik ermee te maken krijg (onvermijdelijk blijkbaar, al heb ik hier te horen gekregen dat het 'vast aan mij lag', want zoiets als een schuldige Marokkaan bestaat natuurlijk niet).

Verder heb je het weer 's niet begrepen. Ik had het uiteraard over een vreedzame demonstratie van Marokkanen tegen de criminaliteit van hun losgeslagen randgroepen.

Royce
13-08-03, 11:01
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Vreemd dat je met geweld gaat dreigen, maar ja. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik ermee te maken krijg (onvermijdelijk blijkbaar, al heb ik hier te horen gekregen dat het 'vast aan mij lag', want zoiets als een schuldige Marokkaan bestaat natuurlijk niet).

Verder heb je het weer 's niet begrepen. Ik had het uiteraard over een vreedzame demonstratie van Marokkanen tegen de criminaliteit van hun losgeslagen randgroepen.


Ik dreig niet.
Ik voorspel de toekomst.
Ik ben niet in staat om je te bedreigen,
laat staan mn bedreiging te realiseren.

Talk`bout begrijpend lezen, 151analfabeten.

GroteWolf
13-08-03, 11:02
Aandacht vragen voor je zaak is toch niets mis mee. Als het beoogde is dat het 'anti-Marokkaanse' klimaat in Nederland aan de kaak gesteld wordt, dan is dat toch een nobel doel.


Dat gebeurt juist niet. Hier wordt een beeld geschapen van Marokkanen die hun mond houden als het groepsverkrachtingen, zwembadterreur, cocainehandel, bedreigingen, loverboys, sociale oplichting of schijnhuwelijken van hun eigen oosprongslandgenoten betreft. Maar nu is er een agent die een man met een groot mes neerschiet voordat die hem kan neersteken en die man is TOEVALLIG Marokkaan dan is het opeens geen ongelukkig incident.

Het heeft er alle schijn van dat deze mensen dus heel goedkoop dit incident willen aangrijpen om nu eens zelf met de vinger te kunnen wijzen. Dat doet de Marokkaanse zaak geen goed, sterker nog, het bevestigt het beeld wat veel Nederlanders van Marokkanen hebben.

000NobelPrizes
13-08-03, 11:09
Geplaatst door Royce
Ik dreig niet.
Ik voorspel de toekomst.
Ik ben niet in staat om je te bedreigen,
laat staan mn bedreiging te realiseren.

Talk`bout begrijpend lezen, 151analfabeten.

Ik had het ook niet over geweld van jou, maar over het geweld dat er volgens jou aan zit te komen. Als jij 'dreigen' wilt vervangen door 'toekomst voorspellen', bezorg je me de slappe lach.

Dus die Mercator-Marokkaan met dat mes dreigde ook niet, maar voorspelde de toekomst. Hahaha. Goh, had hij ook een zwarte hoed op waar een wit konijn uit tevoorschijn kwam?

Wijze les van Royce voor iedereen die tegenover een Marokkaan staat die zegt: "Ik jou doodmaken, zegbe!"
Het betreft dus GEEN dreigement, maar waarzeggerij.

Sukkeltje :)

freya
13-08-03, 11:11
"Hij had een klein mes, om zich te verdedigen''

Hij laat zijn vriendin achter bij de mannen die haar hebben "lastiggevallen" en rent naar huis om zich te "verdedigen"

:maf2:


Ik zit me nu al dagen af te vragen op welke andere 2 incidenten Ftieh doelt.
Eigenlijk ben ik zo nieuwsgierig naar de argumenten van de organisatie van die demo, dat ik misschien toch ga, hoewel ik er tegen ben.
:verrassin

000NobelPrizes
13-08-03, 11:12
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Aandacht vragen voor je zaak is toch niets mis mee. Als het beoogde is dat het 'anti-Marokkaanse' klimaat in Nederland aan de kaak gesteld wordt, dan is dat toch een nobel doel. :denk:



Misschien moet je je afvragen waarom er in Nederland geen anti-Egyptisch, anti-Somalisch, anti-Surinaams, anti-Chinees, anti-Portugees, anti-Grieks, anti-mediterraans etc etc en zelfs geen anti-Antilliaans klimaat is, terwijl die laatsten toch echt geen lieverdjes zijn.

Royce
13-08-03, 11:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik had het ook niet over geweld van jou, maar over het geweld dat er volgens jou aan zit te komen. Als jij 'dreigen' wilt vervangen door 'toekomst voorspellen', bezorg je me de slappe lach.

Dus die Mercator-Marokkaan met dat mes dreigde ook niet, maar voorspelde de toekomst. Hahaha. Goh, had hij ook een zwarte hoed op waar een wit konijn uit tevoorschijn kwam?

Wijze les van Royce voor iedereen die tegenover een Marokkaan staat die zegt: "Ik jou doodmaken, zegbe!"
Het betreft dus GEEN dreigement, maar waarzeggerij.

Sukkeltje :)



Say w:schok:t,


Vreemd dat je met geweld gaat dreigen

Je, dat ben ik toh.
Nou jah, eerst roep je wat, vervolgens heb je nix gezegd.
151Zionistische beginselen, Enneh als `n Marokkaan t.o jou staat,
zou ik eg wel wegrennen, Elke Marokkaan gaat je doodmaken, pff
al staan ze niet tegenover je maar achter je, dan gaan ze je nog doodmaken,

Daar is geen goede reden voor nodig, gewoon 151Mafklappen heten is genoeg.

Be Afraid.

an3sdej
13-08-03, 11:15
:lol: Freya, wat ben je weer gevat, hihih

an3sdej
13-08-03, 11:16
Ik ben geen activist, maar als ik zaterdag niet een afspraak had zou ik, als er een tegendemo was, meelopen denk ik :roken: .

000NobelPrizes
13-08-03, 11:16
Geplaatst door Royce
Say w:schok:t,



Je, dat ben ik toh.
Nou jah, eerst roep je wat, vervolgens heb je nix gezegd.
151Zionistische beginselen, Enneh als `n Marokkaan t.o jou staat,
zou ik eg wel wegrennen, Elke Marokkaan gaat je doodmaken, pff
al staan ze niet tegenover je maar achter je, dan gaan ze je nog doodmaken,

Daar is geen goede reden voor nodig, gewoon 151Mafklappen heten is genoeg.

Be Afraid.

Wat een raar gebrabbel: ik kan er geen wijs uit. Maar volgens mij mis ik hier geen noodzakelijke levenslessen.

Be afraid = koffiedikkijkerij *hehe*

Royce
13-08-03, 11:18
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat een raar gebrabbel: ik kan er geen wijs uit. Maar volgens mij mis ik hier geen noodzakelijke levenslessen.

Be afraid = koffiedikkijkerij *hehe*


Zo voelen mensen zich ook als ze jouw posts lezen.
Blij dat ik je wat heb kenne bijbrengen.

Be afraid, je moet bang zijn, en niet alleen als je in de spiegel kijkt.

000NobelPrizes
13-08-03, 11:20
Geplaatst door Royce
Zo voelen mensen zich ook als ze jouw posts lezen.
Blij dat ik je wat heb kenne bijbrengen.

Be afraid, je moet bang zijn, en niet alleen als je in de spiegel kijkt.

Het is mijn schuld niet dat jij jezelf steeds klemlult, Royce.

En ik ben nog steeds niet bang. Waarom zou ik?

Royce
13-08-03, 11:23
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het is mijn schuld niet dat jij jezelf steeds klemlult, Royce.

En ik ben nog steeds niet bang. Waarom zou ik?

Jawel is wel u schuld, u bent zo slim.
Als ik ga uitleggen waarom je bang moet zijn ga je CiDi belle mag niet :(

Puk
13-08-03, 11:23
Het is absoluut te gek voor woorden.

Wat zijn er toch veel idiote Marokkanen. De organistatie van de rellen a.s. zaterdag 'wil geen politie' zien. Wat wil de organisatie hier in Godsnaam mee bereiken?

Nu ontstaat de indruk dat agressie en criminaliteit officieel door Marokkanen gesteund, ja zelfs aangemoedigd wordt. En ook op maroc.nl vindt men het allemaal wel o.k.

Erg triest allemaal...

Royce
13-08-03, 11:25
Geplaatst door Puk
Het is absoluut te gek voor woorden.

Wat zijn er toch veel idiote Marokkanen. De organistatie van de rellen a.s. zaterdag 'wil geen politie' zien. Wat wil de organisatie hier in Godsnaam mee bereiken?

Nu ontstaat de indruk dat agressie en criminaliteit officieel door Marokkanen gesteund, ja zelfs aangemoedigd wordt. En ook op maroc.nl vindt men het allemaal wel o.k.

Erg triest allemaal...

ik ben het met Puk eens.
Go Puk!

000NobelPrizes
13-08-03, 11:25
Geplaatst door Royce
Jawel is wel u schuld, u bent zo slim.
Als ik ga uitleggen waarom je bang moet zijn ga je CiDi belle mag niet :(

Om raadselachtige redenen betrek je een joodse organisatie bij. Ik zie in de verste verte niet in wat die hiermee te maken kan hebben.

Royce
13-08-03, 11:26
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Om raadselachtige redenen betrek je een joodse organisatie bij. Ik zie in de verste verte niet in wat die hiermee te maken kan hebben.


Ik ben raadselachtig.

GroteWolf
13-08-03, 11:29
Het is gewoon een cultureel misverstand: Voor een Marokkaan is een mes van 20 cm klein, voor een Nederlander is het groot.

000NobelPrizes
13-08-03, 11:32
Geplaatst door Royce
Ik ben raadselachtig.

Nee hoor, je bent gewoon dom en je hebt geen argumenten.

Uit het niets haal je teksten van 'wees bang' erbij, en vervolgens maak je een verwijzing naar joden.

Dat is behoorlijk stom, Royce.

Royce
13-08-03, 11:34
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nee hoor, je bent gewoon dom en je hebt geen argumenten.

Uit het niets haal je teksten van 'wees bang' erbij, en vervolgens maak je een verwijzing naar joden.

Dat is behoorlijk stom, Royce.


COol.
Dom en Argumentloos.
En toh weet je leuk op me te reageren.
En tuurlijk is het stom om op jou te reageren,
It`s a Dirty job, maar `kmoet SadeeQ vervangen als hij an ut jihaderen is.

an3sdej
13-08-03, 11:35
:melig: Royce, die politie agent was vast een undercover van de mossad :vingers:

Puk
13-08-03, 11:36
Geplaatst door Royce
ik ben het met Puk eens.
Go Puk!

Mooi Royce! Hoe gaan we het oplossen? Ga jij de organiatie van de rellen a.s. zaterdag uitleggen dat een demonstratie zonder politie uit de hand gaat lopen?

Royce
13-08-03, 11:37
Geplaatst door an3sdej
:melig: Royce, die politie agent was vast een undercover van de mossad :vingers:


Neuh hoor, `kdenk het niet.
Politieagent heeft gewoon z`n werk gedaan.

000NobelPrizes
13-08-03, 11:39
Geplaatst door Royce
COol.
Dom en Argumentloos.
En toh weet je leuk op me te reageren.
En tuurlijk is het stom om op jou te reageren,
It`s a Dirty job, maar `kmoet SadeeQ vervangen als hij an ut jihaderen is.

Wat wel dirty is, is dat jij op mij reageert met 'wees bang' en daarnaast ook de joden erbij haalt. Nou ja, dirty... gewoon loos, en raar. Einde verhaal, trek het je niet aan.

Royce
13-08-03, 11:41
Geplaatst door Puk
Mooi Royce! Hoe gaan we het oplossen? Ga jij de organiatie van de rellen a.s. zaterdag uitleggen dat een demonstratie zonder politie uit de hand gaat lopen?


Ik voel me niet geroepen om andere mensen tot de orde te roepen.
Ik zou zeggen zorg dat die Marokkanen die gaan demonstreren allemaal `n mes krijgen, heeft `t Korps `n reden om A`dam-West leeg te vegen.

Al dit gekanker om niets, tis om moe van te worden.
Laat de Rijksrecherde dr werk doen, en die zullen na verloop van tijd met `n rapport naar buiten komen.

Zelf vind ik dat ie geen mes had moeten trekken, of`t nou `n groot of klein mes was boeit me niet, maar jah, wat zegt dat over mij.

`kval m`n eigen volk af..:moe:

Royce
13-08-03, 11:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat wel dirty is, is dat jij op mij reageert met 'wees bang' en daarnaast ook de joden erbij haalt. Nou ja, dirty... gewoon loos, en raar. Einde verhaal, trek het je niet aan.

CIDi haalde ik er bij,
DAt zijn Zionisten,
Maar jah, voor jou `n kusje en voor de Joden ook.

Mwah :blauwkus: Nou Tevree?!

Pixelshade
13-08-03, 11:47
Geplaatst door GroteWolf
Het is gewoon een cultureel misverstand: Voor een Marokkaan is een mes van 20 cm klein, voor een Nederlander is het groot.

he he, eindelijk iemand die het snapt :duim:

Puk
13-08-03, 11:47
Geplaatst door Royce
Ik voel me niet geroepen om andere mensen tot de orde te roepen.
Ik zou zeggen zorg dat die Marokkanen die gaan demonstreren allemaal `n mes krijgen, heeft `t Korps `n reden om A`dam-West leeg te vegen.

Al dit gekanker om niets, tis om moe van te worden.
Laat de Rijksrecherde dr werk doen, en die zullen na verloop van tijd met `n rapport naar buiten komen.

Zelf vind ik dat ie geen mes had moeten trekken, of`t nou `n groot of klein mes was boeit me niet, maar jah, wat zegt dat over mij.

`kval m`n eigen volk af..:moe:

Volgens mij val je je eigen volk nu juist niet af. Wat bedoel je? Kritiek op je eigen volk is niet o.k.?

Pixelshade
13-08-03, 11:48
Geplaatst door Royce
Ik voel me niet geroepen om andere mensen tot de orde te roepen.
Ik zou zeggen zorg dat die Marokkanen die gaan demonstreren allemaal `n mes krijgen, heeft `t Korps `n reden om A`dam-West leeg te vegen.

Al dit gekanker om niets, tis om moe van te worden.
Laat de Rijksrecherde dr werk doen, en die zullen na verloop van tijd met `n rapport naar buiten komen.

Zelf vind ik dat ie geen mes had moeten trekken, of`t nou `n groot of klein mes was boeit me niet, maar jah, wat zegt dat over mij.

`kval m`n eigen volk af..:moe:

afvallige :student:

Royce
13-08-03, 11:50
Geplaatst door Puk
Volgens mij val je je eigen volk nu juist niet af. Wat bedoel je? Kritiek op je eigen volk is niet o.k.?


Als je Marokkaan bent is dat verboden (zeg wat heb jij opgestoken al die tijd dat je hier gepost heb?!)

*switch*

Ik val niemand af, Ik zal ook niemand bijvallen.
Hij trok `n mes, en dat had hij beter niet kunnen doen.
Wellicht zou hij dan nu nog leven.

000NobelPrizes
13-08-03, 11:51
Geplaatst door Royce
Zelf vind ik dat ie geen mes had moeten trekken, of`t nou `n groot of klein mes was boeit me niet, maar jah, wat zegt dat over mij.

`kval m`n eigen volk af..:moe:

Daar is niets mis mee, Royce. Het zou wat zijn als wij (Hollandse) hufters als pedofielen, moordenaars, verkrachters, messentrekkers, fraudeurs en dat soort uitschot niet moreel en juridisch zouden mogen veroordelen, omdat we dan 'ons eigen volk' afvallen. Klopt toch niet? Iemands geboorteplaats & paspoort is nog geen garantie dat het een aardige kerel is die nergens van beschuldigd mag worden.

Mark
13-08-03, 11:52
Tja, hij had beter een pistool mee kunnen nemen! Weer wat geleerd :)

(wijze les voor a.s. zaterdag......)

000NobelPrizes
13-08-03, 11:53
Geplaatst door Royce
Als je Marokkaan bent is dat verboden (zeg wat heb jij opgestoken al die tijd dat je hier gepost heb?!)



Dat is een net zo interessante als verontrustende mededeling...

Puk
13-08-03, 11:55
Geplaatst door Royce
Als je Marokkaan bent is dat verboden (zeg wat heb jij opgestoken al die tijd dat je hier gepost heb?!)

*switch*

Ik val niemand af, Ik zal ook niemand bijvallen.
Hij trok `n mes, en dat had hij beter niet kunnen doen.
Wellicht zou hij dan nu nog leven.


Je broeder Pixel vindt je nu een afvallige. Maar ja... who the fuck is Pixel? Pixel gaat zaterdag waarschijnlijk mee demonstreren tegen de Amsterdamse racistische moordpolitie. Weet Pixel veel...

Arme Driss had wijzer moeten zijn.

Royce
13-08-03, 11:57
Geplaatst door Puk
Je broeder Pixel vindt je nu een afvallige. Maar ja... who the fuck is Pixel? Pixel gaat zaterdag waarschijnlijk mee demonstreren tegen de Amsterdamse racistische moordpolitie. Weet Pixel veel...

Arme Driss had wijzer moeten zijn.


Pixel is het met mij eens.
Toh Pixel...:D

an3sdej
13-08-03, 11:58
Als je Marokkaan bent is dat verboden (zeg wat heb jij opgestoken al die tijd dat je hier gepost heb?!)

Irritant gebruik, is me een doorn in het oog op diverse forae !

Royce
13-08-03, 12:01
Geplaatst door an3sdej
Irritant gebruik, is me een doorn in het oog op diverse forae !


MarokkoNL is niet bepaald `n Forum.
Das meer `n zooitje ongeregeld,

Vriend
13-08-03, 12:03
had de persoon in kwestie, Dries dus, een strafblad?Zo nee dan denk ik dat de politie heel wat uit te leggen heeft.

Mark
13-08-03, 12:04
Geplaatst door Vriend
had de persoon in kwestie, Dries dus, een strafblad?Zo nee dan denk ik dat de politie heel wat uit te leggen heeft.

Inderdaad, dat had die agent even moeten checken toen het mes werd getrokken :)

Puk
13-08-03, 12:11
Geplaatst door Vriend
had de persoon in kwestie, Dries dus, een strafblad?Zo nee dan denk ik dat de politie heel wat uit te leggen heeft.

Je bent in de war Vriend met het puntenrijbewijs... :moe:

barfly
13-08-03, 12:14
Gewelidge opmerking Vriend! Die agent staat naar een overspannen vent te kijken met een mes in z'n hand en vraagt koelbloedig door z'n mobiele-dinges ff alle gegevens op.... Owwww je hebt een strafblad? *BENG* :maf2:

000NobelPrizes
13-08-03, 12:37
Geplaatst door Vriend
had de persoon in kwestie, Dries dus, een strafblad?Zo nee dan denk ik dat de politie heel wat uit te leggen heeft.

Welja joh: liever allerlei excuusjes verzinnen die kant noch wal raken, dan 1 keer zeggen waar het op staat.

Royce
13-08-03, 12:39
Geplaatst door barfly
Gewelidge opmerking Vriend! Die agent staat naar een overspannen vent te kijken met een mes in z'n hand en vraagt koelbloedig door z'n mobiele-dinges ff alle gegevens op.... Owwww je hebt een strafblad? *BENG* :maf2:


:haha:

Mill
13-08-03, 13:27
Je hebt (denk ik) ook nog een hele grote groep gematigde lui die naar aanleiding van de krankzinnige reactie van die Marokkaanse organisaties denken: ik heb me altijd tegen stigmatisatie verzet, maar zouden die lui die een slecht beeld van Marokkanen hebben dan toch gelijk hebben?

Puk
13-08-03, 13:35
Geplaatst door aQua
Het commitee zegt ontevereden te zijn over het klimaat dat tegenwoordig heerst t.o. Marokkanen, m.i. Moslims. Prima, mee eens en mooi dat ze eindelijk gezamelijk daartegen willen protesteren.

Maar ze hebben wel een verrekte ongelukkig voorval uitgekozen als aanleiding om mee in actie te komen.


Waarom vind je dat die organisaties 'een verrekt ongelukkig voorval' uitgekozen hebben om in actie te komen?

Dat is waar het mij om gaat. Als je negatieve aandacht op jezelf wilt vestigen, moet je het zo doen. Zeker als je daarbij eist dat je bij de demonstratie geen poltie wilt zien. Dan roep je in wezen op tot rellen.

Maar goed... ik vrees dat dit nog maar het begin is: de stellingen zijn nu betrokken; het moet kennelijk worden uitgevochten. Letterlijk.

an3sdej
13-08-03, 13:46
Twee kanten van dezelfde naar rechts hellende medaille.

Niks naar rechts hellend. :duivel: Ik ben verre van conservatief. Het is gewoon een gevoel genaaid te worden, door mensen die hun eigen agenda gebruiken middels dit voorval :duivel: .

Mill
13-08-03, 13:49
Geplaatst door aQua
Twee kanten van dezelfde naar rechts hellende medaille. Iemand met een beetje hersens, een stel oren zonder filter, gevoel voor begrijpend of de mogelijkheid tot het vormen van een objectieve opinie verlaagt zich niet tot bovenstaande.

Of stel ik te veel criteria waaraan een normaal mens niet kan voldoen

Misschien wel. De stoornis die je beschrijft komt in ieder geval veel voor. Kijk maar naar de Marsipulami's, Zwarte Schapen, Bil@ls en Wizdoms. Die schrijven zonder knipperen alles wat vuil en voos is aan deze wereld toe aan "de" Hollanders, "de" westerlingen, "de" atheisten", of "de" zionisten. Volgens mij is dat hetzelfde mechanisme als denken dat "de" Marokkanen niet deugen naar aanleiding van de geschifte Mercator-actievoerders.

Puk
13-08-03, 14:03
Geplaatst door aQua
1+1=2, maar blijkbaar wil je dat een Marokkaan zich hiervan distantieert in duidelijke bewoording.
Ik zal dus wat duidelijker proberen te zijn: Ik vind niet, kijkend naar de omstandigheden waarin die jongen dood is geschoten, dat de politie beschuldigd kan worden van een racistische moord.
Het is m.i. een dodelijke samenloop van omstandigheden waarin die jongen een grote hand heeft gehad. Niettemin vind ik, denkend aan zijn familie, zijn dood betreurenswaardig, netals elke andere dood

Ik vind dus dat die organisatie belachelijk bezig is omdat in deze zaak geen sprake is van racisme of discriminatie. Er zijn tal van gelegenheden waarbij ze deze organisatie hadden kunnen vormen, men denke aan het weigeren van leerlingen, aan weigeringen in het uitgaansleven, uitspaken van politici, bekladding van moskeeën enz enz enz

snappie

Natuurlijk wil ik graag dat Marokkanen zich van de komende demonstratie distantiëren. Waar zijn de Marokkaanse organistaties die zich hier duidelijk tegen uitspreken? Nee... ik verwacht dat niet van de Arabische Europese Hezbollah. Ben blij dat de AEH zich hier niet mee bemoeit.

Mark
13-08-03, 14:03
Geplaatst door aQua
1+1=2, maar blijkbaar wil je dat een Marokkaan zich hiervan distantieert in duidelijke bewoording.
Ik zal dus wat duidelijker proberen te zijn: Ik vind niet, kijkend naar de omstandigheden waarin die jongen dood is geschoten, dat de politie beschuldigd kan worden van een racistische moord.
Het is m.i. een dodelijke samenloop van omstandigheden waarin die jongen een grote hand heeft gehad. Niettemin vind ik, denkend aan zijn familie, zijn dood betreurenswaardig, netals elke andere dood

Ik vind dus dat die organisatie belachelijk bezig is omdat in deze zaak geen sprake is van racisme of discriminatie. Er zijn tal van gelegenheden waarbij ze deze organisatie hadden kunnen vormen, men denke aan het weigeren van leerlingen, aan weigeringen in het uitgaansleven, uitspaken van politici, bekladding van moskeeën enz enz enz

snappie

bounty!





;)

Mark
13-08-03, 14:18
Geplaatst door aQua
nee joh, Mars is lekkerder

(ik weet.... is een inkoppertje, don't bother)


En als je je pm-box leegt krijg je er 1 van mij :strik:

ik ga hem niet inkoppen!

is er een limiet aan berichtjes ? djeez en daar kom ik nu pas achter

GroteWolf
13-08-03, 14:44
had de persoon in kwestie, Dries dus, een strafblad?Zo nee dan denk ik dat de politie heel wat uit te leggen heeft.


Heb je die vriend van 'm dan niet gezien? Een wandelend strafblad met een snor en tatouages.


Dit topic loopt over van "ja, nu bevestigen jullie het beeld dat wij van jullie hebben". Dan vraag je je in alle onschuld toch af.........: dus al had dit incident met gevolg niet plaats gevonden, we zijn toch een kutvolk. So what's the big deal

Een echte demonstratie van oprechte Marokkanen die op willen komen voor zichzelf had best wel eens gemogen. Ja, helaas, dit roep het beeld op van mensen die heel opportunistisch alles zo draaien dat het altijd de schuld is van anderen en ze zelf niks hoeven doen. Het is een vooroordeel dat helaas regelmatig door straatschoffies bevestigd wordt. De hele dag rondhangen en dan boos worden dat je niks hebt.

Dat ze geen politie willen zien is helemaal belachelijk. Dat bevestigd helemaal het beeld van criminelen. Misschien moet de politie dan nu wel de Hells Angels inhuren....

gewoonwaar
13-08-03, 15:11
'al de derde keer dit jaar is dat door de politie zulk geweld tegen een Marokkaan gebruikt. Dit is geen incident meer''.


nee dus zouden de marokkanen misschien eens bij zichzelf te rade moeten gaan als dit geen incident meer is.



Het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie' gaat aanstaande zaterdag in Amsterdam protesteren. Bij die gelegenheid wenst het comite géén politie te zien, zo zei een woordvoerder op AT5.

Ongestoord rellen dus...


Op het feit dat Arib een mes bij zich had, zegt hij "Hij had een klein mes, om zich te verdedigen''.

In Marokko schillen ze aardappels met een mes van 20 cm?

Mark
13-08-03, 15:25
Geplaatst door gewoonwaar

In Marokko schillen ze aardappels met een mes van 20 cm?

die heb je van fok gejat ;)

barfly
13-08-03, 15:32
Geplaatst door gewoonwaar
In Marokko schillen ze aardappels met een mes van 20 cm?

Flauwekul in Marokko eten ze couscous, daar moeten ze die gore aardappels niet ;)

000NobelPrizes
13-08-03, 16:16
Geplaatst door barfly
Flauwekul in Marokko eten ze couscous, daar moeten ze die gore aardappels niet ;)

En die 'gore' pasta ook niet? Of rijst? Of tortilla's? Je weet wel, voer uit alle windstreken dat automatisch in de nationale keuken wordt opgenomen (als je ervoor openstaat).

barfly
13-08-03, 16:23
Geplaatst door 151 NobelPrizes
En die 'gore' pasta ook niet? Of rijst? Of tortilla's? Je weet wel, voer uit alle windstreken dat automatisch in de nationale keuken wordt opgenomen (als je ervoor openstaat).

Dat ik niet van aardappels houdt wil niet zeggen dat je gepikeerd moet reageren hoor :haha:

Mark
13-08-03, 16:32
Ik las net dat de vriendin van Driss/Dries verklaard heeft dat degene waarmee hij ruzie was een Arabier was met een groepje vrienden.

Nadat hij was gestorven op de grond gingen ze weer aan tafel zitten en verder eten en roken.