PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerder schietincident kent veel vraagtekens



freya
13-08-03, 22:55
Eerder schietincident kent veel vraagtekens
MAAIKE FLOOR en ADDIE SCHULTE

AMSTERDAM - Advocaat Peter Plasman kan zich voorstellen dat Marokkaanse organisaties vraagtekens zetten bij het onderzoek naar het dodelijke schietincident op het Mercatorplein. Als advocaat van de nabestaanden van een Marokkaan die eind 2001 in de Bijlmer werd doodgeschoten door de politie, vindt hij dat het openbaar ministerie de betrokken agent ten onrechte het voordeel van de twijfel heeft gegeven door hem niet te vervolgen.

Volgens Plasman blijven na het onderzoek van de rijksrecherche in die zaak nog veel vragen over. De politieman zegt dat de jongen, de zeventienjarige S.D. uit Amsterdam-Oost, hem probeerde te wurgen. Drie getuigen zagen dat niet, maar konden wel zien dat de twee vochten. Ook zijn er verschillende verklaringen over de afstand waarvan de politieagent schoot. Uit technisch onderzoek blijkt dat een van de schoten op zeer korte afstand werd afgevuurd, het andere op een afstand van hooguit een meter. Het OM denkt dat de tegenstrijdige getuigenverklaringen en het technisch bewijs ertoe leiden dat de officier van justitie bij de rechter om vrijspraak zou moeten vragen wegens gebrek aan bewijs. Zoals gebruikelijk is de beslissing vooraf voorgelegd aan de commissie Wooldrik, die advies geeft over alle rijksrecherchezaken uit Amsterdam. Die commissie was het met het OM eens.

De kwestie is bekend in de Marokkaanse gemeenschap en heeft mogelijk bijgedragen aan de onvrede over de Mercatorplein-zaak. Plasman is door een voorman van zo'n organisatie over het schietincident en het verloop van het onderzoek in 2001 benaderd.

Het incident begint als op 11 december 2001 om 22.23 uur een telefoontje binnenkomt bij de politie, dat twee jongens zich verdacht ophouden bij Adam Herenmode op het Bijlmerplein. Twee agenten in burger betrappen de jongens, die er op een paarszwarte scooter vandoor gaan. De agent achter het stuur - de 31-jarige man die later D. doodschiet - rijdt het duo op de Arenaboulevard klem. De zwarte Opel Astra raakt de scooter, die omvalt op een hek.

De meerijdende agent rent achter de bestuurder van de scooter aan. De chauffeur wil D., die vast is komen te zitten tussen scooter en hek, in de boeien slaan. Maar de jongen - kortgeschoren haar, bruin leren jack, spijkerbroek, witte Nikes - weet los te komen, waarop de twee beginnen te vechten. De agent verklaart later dat ook hij klem zat in het hek en dat de jongen hem bij de nek pakte.


Tinteling

''Ik voelde dat mijn adem werd afgesneden en ik voelde een pijnscheut in mijn linkeroor. (...) Ik realiseeerde mij nog dat de man bij mijn wapen zou kunnen, ook al omdat ik geen jas aanhad en mijn wapen onder mijn vest uitkwam.'' Bang dat hij het bewustzijn zal verliezen, grijpt hij naar zijn pistool. ''Voor mijn gevoel heb ik op dat moment geroepen: ''Laat me los of ik schiet.''

Als hij een tinteling in zijn hoofd voelt en kans ziet de man weg te duwen, lost hij kort na elkaar twee schoten. ''Ik heb geprobeerd zo laag mogelijk te schieten,'' zo wordt hij geciteerd. Drie Ajax-supporters die net van een vergadering in café Soccerworld komen, zijn getuige van de schietpartij. Geen van hen ziet dat de jongen de agent probeert te wurgen. ''Ik heb niet gezien dat de man achter de politieman deze om zijn keel vast had en achter de politieman stond,'' verklaart André (17) en ook Michael (24) ziet dat niet. ''Het was in elk geval niet zo dat de Marokkaan achter de politieagent stond of om zijn keel vast had.'' De derde getuige loopt net weg omdat hij denkt dat de man hun richting op komt, en hoort twee schoten.

De schutter roept zijn collega's via de mobilofoon op. Een hoofdagent die daarop afkomt, slaat het slachtoffer in de boeien. Als hij ziet dat de jongen dood is, verwijdert hij die weer. De agent die heeft geschoten, maakt volgens de hoofdagent een 'terneergeslagen indruk'. ''Hij zei met een verbaasde toon in zijn stem: 'Ik heb hem neergeschoten. Hij is hartstikke dood man. Hij vloog me naar de keel.' ''

Bij twee onderzoeken wordt geen letsel bij de keel van de agent geconstateerd. Het Nederlands Forensisch Instituut stelt vast dat het eerste schot op minder dan 2,5 centimeter werd gelost, het tweede schot van vijfentwintig tot honderd centimeter.

D. was bekend bij de politie wegens inbraak en wapenbezit en stond in het opsporingssysteem bekend als 'verzetpleger'. Bij de poging om D. aan te houden, wisten de twee agenten niet met wie ze te maken hadden. De schutter had geen pepperspray bij zich. Hij zei twee keer te hebben geschoten zoals hij had geleerd op de training voor 'noodweervuur'.

Plasman probeert met een artikel 12-procedure het openbaar ministerie alsnog te dwingen de agent voor de rechter te brengen. ''Op voorhand wordt een beroep op noodweer gehonoreerd. Dit is bij uitstek een zaak die voor de rechter moet komen.'' Volgens hem is nu voor de nabestaanden niet duidelijk waarom het OM niet vervolgt, ook al omdat de officier van justitie zelf twijfels heeft over de verklaring van de politieman. Plasman gaat ervanuit dat het gerechtshof het OM zal opdragen de man alsnog te vervolgen.



© Het Parool, 13-8-2003

Orakel
13-08-03, 23:09
Geplaatst door freya
[B]Eerder schietincident kent veel vraagtekens
MAAIKE FLOOR en ADDIE SCHULTE

Maar de jongen - kortgeschoren haar, bruin leren jack, spijkerbroek, witte Nikes -

Lekker belangrijk.


''Op voorhand wordt een beroep op noodweer gehonoreerd.

Krom. In de praktijk is het dat burgers ernorm veel moeite hebben om noodweer (zelfverdediging) aan te tonen. Daar kun je alleen een beroep op doen als er geen enkele mogelijkheid meer is om je te ontreeken aan de bedreigende situatie of deze te neutraliseren.
Dat houdt dus in dat als je een klap voor je harses krijgt, je er bij weg moet lopen als je de kans hebt. Je mmag niet terugmeppen en vervolgens een beroep doen op zelfverdediging.

Tara
14-08-03, 04:36
Triest dat die jongen is doodgeschoten, maar ga dan ook niet met een mes lopen zwaaien, dat is natuurlijk te dom voor woorden. :verward:
Dat die Marokkaanse jongen kwaad wordt begrijp ik ook nog wel, maar als je naar huis rent, daar een wapen haalt en vervolgens weer terug rent naar het plaats delict dan denk ik, dat moet toch genoeg tijd geven om tot bezinning te komen. Nee dus! In mijn ogen heeft de agent juist gehandeld en het maakt geen reet uit of je nu Turk, Marokkaan, Duitser, Engelsman of Nederlander bent, als er iemand het leven bij laat is het altijd een triest verhaal. Wat ik wel jammer vind is dat vooral in de Marokkaanse gemeentschap er een soort van slachtofferrol wordt gespeeld, het is de hele wereld tegen hun en dan metname bij de jonge Marokkanen. Mijn man is Marokkaans en schaamt zich dood voor het gedrag van SOMMIGE jonge Marokkanen, maar goed hij zegt ook, het is niet alleen de schuld van de Marokkanen, maar ook van de overheid, want diezelfde overheid doet geen flikker om die snotneuzen eens flink aan te pakken. Ik werp hem dan tegen dat het niet de verantwoordelijkheid is van de overheid om die jongens respect bij te brengen maar dat die taak ligt bij de ouders , zij zijn degene die een daad moeten stellen, maar maakt dat de Marokkaanse moeders maar eens wijs! Misschien heeft het met de leeftijd te maken, mijn man is bijna 40 en spreekt bijv. zijn neefjes aan op hun gedrag, tolereert het niet dat ze een grote bek hebben binnen of buiten de deur, maar zijn broers en zusters vinden het eigenlijk wel best. :wat?!:
En het gekke is, door het gedrag van toch metname de Marokkanen, (sorry, maar het is zo) krijgen veel Nederlanders een slecht beeld van asielzoekers, en dan moet je nagaan dat Marokkanen helemaal geen asielzoekers zijn, het zijn metname allemaal kinderen van gastarbeiders. Wanneer beseffen de meeste Marokkaanse jongeren hier eens hoe goed ze het eigenlijk hebben, denk eens terug aan de tijden dat je in Marokko zat als Nederlandse Marokkaan, werd je geaccepteerd als Marokkaan of werd je aangesproken op het feit dat je niet echt Marokkaans sprak maar met een accent, wees eerlijk, de Marokkaanse gemeentschap in Marokko ziet jullie niet als echte Marokkanen.

Ik kan een eind met sommige mensen meegaan, maar de brutaliteit en het groffe gedrag van sommigen om tijdens de jodenherdenking met kransen te gaan voetballen, hebben bij mij al het begrip weggeslagen, dieper kun je niet zinken, het is te walgelijk voor woorden! Als een van onze kinderen het ook maar in zijn hoofd zou halen om zoiets te doen dan is het niet best, ik ZOU ME DOODSCHAMEN ALS MOEDER!

jaja
14-08-03, 09:03
Geplaatst door Orakel

Krom. In de praktijk is het dat burgers ernorm veel moeite hebben om noodweer (zelfverdediging) aan te tonen. Daar kun je alleen een beroep op doen als er geen enkele mogelijkheid meer is om je te ontreeken aan de bedreigende situatie of deze te neutraliseren.
Dat houdt dus in dat als je een klap voor je harses krijgt, je er bij weg moet lopen als je de kans hebt. Je mmag niet terugmeppen en vervolgens een beroep doen op zelfverdediging. Er is een belangrijk verschil tussen een burger en een politieagent. De agent krijgt de opdracht om in die gevarenzone te gaan. In de perfecte wereld zegt iedereen die gearresteerd "jawel meneer agent, we regelen dit misverstand op het bureau", maar zo werkt het vaak niet. Deze agent wilde ook iemand arresteren en die figuur begon met fysiek geweld tegen de agent. Een agent wordt in zo'n situatie geacht NIET weg te lopen. Zou een mooie boel worden. Dan zou er nooit meer iemand gearresteerd worden ... en de samenleving die daarop volgt staat vast niet op jouw verlanglijstje.
Daarom gelden er andere regels voor noodweer voor agenten. In zekere zin kunnen ze er iets makkelijker een beroep op doen, omdat de samenleving hen gedelegeerd heeft om voor hen het gevaarlijke werk te doen. Daarmee is zeker niet alles geoorloofd!
In dit geval weet ik ook niet alle gegevens - let wel hier krijgen we alleen het verhaal van de advocaat van de familie, die heeft logischerwijs ook zijn eigen agenda. (Een voorbeeld: dat schot volgens de advocaat vanaf een meter afstand is afgevuurd is volgens het technische onderzoek van 25 cm tot 100 cm afgevuurd. 25 cm is erg dichtbij en maakt het verschil met het eerste schot veel minder vreemd ...) We wachten af of de rechter voldoende ziet om een echte rechtzaak er van te maken. Ik zou alleen als advocaat op basis van wat in dit artikel staat niet TE optimistisch zijn.

Orakel
14-08-03, 22:07
Geplaatst door jaja
[B]Er is een belangrijk verschil tussen een burger en een politieagent.

Neuh. Recht is recht.


De agent krijgt de opdracht om in die gevarenzone te gaan. In de perfecte wereld zegt iedereen die gearresteerd "jawel meneer agent, we regelen dit misverstand op het bureau", maar zo werkt het vaak niet. Deze agent wilde ook iemand arresteren en die figuur begon met fysiek geweld tegen de agent. Een agent wordt in zo'n situatie geacht NIET weg te lopen. Zou een mooie boel worden. Dan zou er nooit meer iemand gearresteerd worden ... en de samenleving die daarop volgt staat vast niet op jouw verlanglijstje.
Daarom gelden er andere regels voor noodweer voor agenten.

Dat is an sich niet erg en verwonderlijk, maar het verhaal van de tegenpolen wel: als burger kun je alleen in het uiterste geval beroep doen op noodweer en als agent kun je daar per definitie een beroep op doen. Daarmee ontstaat dus het risico op misbruik van het principe van noodweerexces.



In zekere zin kunnen ze er iets makkelijker een beroep op doen, omdat de samenleving hen gedelegeerd heeft om voor hen het gevaarlijke werk te doen. Daarmee is zeker niet alles geoorloofd!

NIet makkelijker, standaard: "op voorhand wordt een beroep op noodweer gehonoreerd". De rek zit 'm natuurlijk in het begrip "op voorhand" en wat inhoudt dat achteraf (middels onderzoek) aangetoond moet worden of er terecht en rechtmatig een beroep op is gedaan.
Ik vraag mij dan af in hoeverre er bij zo'n onderzoek sprake is van "vingers van dezelfde hand" of de ene hand wast de andere.

Wie het onderzoek wel zou moeten doen weet ik ook niet, want ik weet zo snel niet hoe je de onafhankelijkheid en belangeloosheid van de onderzoekers kunt waarborgen.

simsalabim
14-08-03, 22:34
Ik las een stuk van iemand die denkt dat het zaterdag wel knokken zou worden met de politie/M.E.
Ik kan je nu al vertellen dat er volop door SOMMIGE demonstranten zeker geprofoceerd zal worden.
Als er door de ME wordt gezegd dat je een bepaalde straat niet in mag dan toch doen en dan roepen dat de politie rasisten zijn als ze een klap voor hun knar krijgen met een lange wapenstok.
GEK HE!?!?! dat de politie geweld gebruikt.

Zahera29
15-08-03, 08:51
Geplaatst door mika
Goed gesproken Tara !!

Goed gesproken?
Ik vindt het een generaliserende stukje tekst!!!!!!!!!

Trouwens ik schaam me niet omdat ik Marokkaans ben. Ik ben er zelfs trots op!
Schaam jij je omdat Volkert van der G. PF heeft doodgeschoten? dat is toch ook een eenmansactie geweest of wil je dat de hele autochtone bevolking daarvoor opdraait!

Kom op zeg! kijk verder dan je neus lang is....

Metropolitician
15-08-03, 10:40
Geplaatst door Zahera29
Goed gesproken?
Ik vindt het een generaliserende stukje tekst!!!!!!!!!

Trouwens ik schaam me niet omdat ik Marokkaans ben. Ik ben er zelfs trots op!
Schaam jij je omdat Volkert van der G. PF heeft doodgeschoten? dat is toch ook een eenmansactie geweest of wil je dat de hele autochtone bevolking daarvoor opdraait!

Kom op zeg! kijk verder dan je neus lang is....


Goed gesproken Zahera29.

ps: ik schaam me ook niet voor Volkert vd G.
psps: sommige 'autochtonen' vergeten nogals eens de 'hakenkruisbekladingen' op begraafplaatsen door sommige jongeren.

Nightsinger
15-08-03, 17:59
Geplaatst door jaja
Er is een belangrijk verschil tussen een burger en een politieagent. De agent krijgt de opdracht om in die gevarenzone te gaan. In de perfecte wereld zegt iedereen die gearresteerd "jawel meneer agent, we regelen dit misverstand op het bureau", maar zo werkt het vaak niet. Deze agent wilde ook iemand arresteren en die figuur begon met fysiek geweld tegen de agent. Een agent wordt in zo'n situatie geacht NIET weg te lopen. Zou een mooie boel worden. Dan zou er nooit meer iemand gearresteerd worden ... en de samenleving die daarop volgt staat vast niet op jouw verlanglijstje.
Daarom gelden er andere regels voor noodweer voor agenten. In zekere zin kunnen ze er iets makkelijker een beroep op doen, omdat de samenleving hen gedelegeerd heeft om voor hen het gevaarlijke werk te doen. Daarmee is zeker niet alles geoorloofd!



Geplaats door Tara
Triest dat die jongen is doodgeschoten, maar ga dan ook niet met een mes lopen zwaaien, dat is natuurlijk te dom voor woorden.
Dat die Marokkaanse jongen kwaad wordt begrijp ik ook nog wel, maar als je naar huis rent, daar een wapen haalt en vervolgens weer terug rent naar het plaats delict dan denk ik, dat moet toch genoeg tijd geven om tot bezinning te komen. Nee dus! In mijn ogen heeft de agent juist gehandeld en het maakt geen reet uit of je nu Turk, Marokkaan, Duitser, Engelsman of Nederlander bent.

Ja, inderdaad er is een heel groot verschil tussen een burger en een politieagent. Een politeagent gaat vier jaar naar politieschool om met dit soort situaties om te gaan. De politieagent kiest er zelf voor om dit beroep uit te oefenen en weet dus dat hij in gevaarlijke situaties terecht kan komen. Hij wordt op dit soort situaties getraind. Van een politieagent mag daarom redelijkerwijs verwacht worden, dat hij zich anders dan een simpele burger in dit soort situaties gedraagt. I.pv. zich bedreigd te voelen en heel snel in paniek te raken of agressief te worden, mag je verwachten dat een professioneel zich kalm en bedaard houdt. De situatie goed inschat en het minst vergaande middel gebruikt om de situatie op te lossen. Deze politieagent heeft als individu gefaald. Hij voelde zich al meteen bedreigd toen hij de man met mes zag, en schoot niet op het onderlijf maar direct in de borst. Nog een fout is dat de agent niet met pepperspray was uitgerust opdat hij een minder vergaand middel zou kunnen gebruiken. Dit is de verantwoordelijkheid van zijn korps. Ik denk dat in het vervolg alle agenten in dit soort situaties uitgerust gaan worden met pepperspray.
Een agent kan minder snel dan een burger beroep doen op noodweer of noodweerexces. Een burger wordt niet vier jaar getraind op gevaarlijke situaties. Een burger geniet geen schietoefeningen opdat hij minder of meer vitale lichaamsdelen in bepaalde situaties kan raken. Van een burger kan niet worden verwacht dat hij kalm omgaat met een gevaarlijke situatie. Een burger kan niet om versterking vragen en heeft vaak geen collega bij zich enz enz. Een burger kan niet dreigen te schieten met een pistool want die heeft hij niet. Ik twijfel ten zeerste aan de competentie van deze agent en niet zozeer aan zogenaamde rascistische motieven.

Tara
15-08-03, 23:39
Geplaatst door Zahera29
Goed gesproken?
Ik vindt het een generaliserende stukje tekst!!!!!!!!!

Trouwens ik schaam me niet omdat ik Marokkaans ben. Ik ben er zelfs trots op!
Schaam jij je omdat Volkert van der G. PF heeft doodgeschoten? dat is toch ook een eenmansactie geweest of wil je dat de hele autochtone bevolking daarvoor opdraait!

Kom op zeg! kijk verder dan je neus lang is....

Nou Zahera29 dan heb je het niet helemaal goed begrepen, ik zeg nergens in het stukje dat je je moet doodschamen omdat je Marokkaans bent. Als ik over schaamte spreek dan heb ik het over die jongelui die het nodig vonden om tijdens de dodenherdenking met kransen te voetballen, als mijn zoon, dochter, broer, zus, neef of nicht dat zou doen, ja dan zou ik me doodschamen. En dat het nu Marokkaanse jongeren waren die op dit onpasselijke idee kwamen, tja daar kan ik weinig aan doen. En hoor je mij roepen dat daardoor alle Marokkannen niet deugen of dat alle Marokkanen zich moeten schamen, dacht het niet, elk gedrag goed of fout heeft te maken met jou als persoon en zegt niets over het eventuele land van herkomst of waar jij, voor je gevoel je roots hebt liggen. En ik zeg niet dat de Marokkanen zich moeten schamen voor het feit dat ze Marokkaans zijn, maar ik vind dat sommige ouders zich moeten schamen dat ze hun kinderen geen respect bijbrengen voor de samenleving en ja, dat geldt ook voor de Nederlanders, maar ook voor de Marokkanen en voor de rest van de wereld.
En wat die V v/d G. betreft, JA daar schaam ik me voor en NEE daar hoeft niet de hele autochtone bevolking voor op te draaien, maar hoeveel autochtonen heb jij dan horen schreeuwen dat ze er op aangekeken werden dan? Zoals ik al eerder schreef, als iemand om wat voor reden dan ook door geweld het leven verliest, dan is dat altijd triest en dat vond ik ook bij Pim Fortuyn.

Orakel
16-08-03, 01:40
Geplaatst door Tara
Nou Zahera29 dan heb je het niet helemaal goed begrepen, ik zeg nergens in het stukje dat je je moet doodschamen omdat je Marokkaans bent. Als ik over schaamte spreek dan heb ik het over die jongelui die het nodig vonden om tijdens de dodenherdenking met kransen te voetballen, als mijn zoon, dochter, broer, zus, neef of nicht dat zou doen, ja dan zou ik me doodschamen. En dat het nu Marokkaanse jongeren waren die op dit onpasselijke idee kwamen, tja daar kan ik weinig aan doen. En hoor je mij roepen dat daardoor alle Marokkannen niet deugen of dat alle Marokkanen zich moeten schamen, dacht het niet, elk gedrag goed of fout heeft te maken met jou als persoon en zegt niets over het eventuele land van herkomst of waar jij, voor je gevoel je roots hebt liggen. En ik zeg niet dat de Marokkanen zich moeten schamen voor het feit dat ze Marokkaans zijn, maar ik vind dat sommige ouders zich moeten schamen dat ze hun kinderen geen respect bijbrengen voor de samenleving en ja, dat geldt ook voor de Nederlanders, maar ook voor de Marokkanen en voor de rest van de wereld.
En wat die V v/d G. betreft, JA daar schaam ik me voor en NEE daar hoeft niet de hele autochtone bevolking voor op te draaien, maar hoeveel autochtonen heb jij dan horen schreeuwen dat ze er op aangekeken werden dan? Zoals ik al eerder schreef, als iemand om wat voor reden dan ook door geweld het leven verliest, dan is dat altijd triest en dat vond ik ook bij Pim Fortuyn.

:Iluvu: I'm in luf! Mika, kom es gauw kijken. En neem die 151klachten ook mee. Wooooowwwww!

JDL
16-08-03, 13:05
Als men een krans legt voor die gast die een marokkaanse politieman heeft bedreigd met een mes dan ga ik met die krans voetballen. Als de mar. gemeenschap echt oke is, dan spreekt ze zich uit tegen die rotjochies die mensen bedreigen, spotten met 6.000.000 doden. Daar moet eens een demonstratie voor gehouden worden, niet voor een niet racistisch (de politieman was zelf marrokkaans!!) verweer van een politieagent op een paranoide gek

sadeeQ
16-08-03, 15:52
Geplaatst door Arjan1
Figuren als Dries kunnen ze niet genoeg kapot schieten, dit zijn de lieden die onze samenleving naar de verdommenis helpen. Of ze nu Marokkaan, Turk, Nederlander of Eskimo zijn, dat maakt geen zak uit, opruimen die handel

:hihi: hmm wat heeft die driss nou weer uitgehaald? :vreemd:

er vinden dagelijks tientallen steekpartijen,wat is daar nou mis mee.het is juist de oplossing voor overbevolking,waren het niet de kaaskoppen die steeds lopen te schreeuwen dat nederland vol is,komt eindelijk een marokkaan met een gedegen oplossing is het weer niet goed :wijs:

gek word je van die gasten
:fucyc:

Maarten
16-08-03, 16:26
Geplaatst door sadeeQ
eindelijk een marokkaan met een gedegen oplossing is het weer niet goed :wijs:


Hoe smaakt marokkaan eigenlijk?
Binnenkort filet-sadeeq bij albert Heijn.
Een soort Lonny's in 3 uitvoeringen: Kaas, Knoflook of Ketama.

Maarten
16-08-03, 16:36
Het artikel maakt éen ding duidelijk:
Er zijn in Nederland dus geen gevallen bekend, waarbij politie lichtvaardig een Marokkaan doodgeschoten heeft.

En als je dat vergelijkt met het gedoe er over?..

Nightsinger
16-08-03, 18:01
Geplaatst door Arjan1
Figuren als Dries kunnen ze niet genoeg kapot schieten, dit zijn de lieden die onze samenleving naar de verdommenis helpen. Of ze nu Marokkaan, Turk, Nederlander of Eskimo zijn, dat maakt geen zak uit, opruimen die handel


Ik denk dat een mens zonder vergevinsgezindheid niet in een beschaafde wereld thuishoort. Zo een mens is de grootste bedreiging van beschaving omdat hij zo verzeild kan raken in een vicieuze cirkel van blinde wraak. Zie het prachtige schoolvoorbeeldconflict Israel-Palestina.
Ik raad je dan ook aan om je bij de Taliban aan te sluiten en als beul uitvoering te geven aan amputaties van ledematen van veroordeelden en publieke stenigingen en ophangingen. Zo verwijder je immers toch het addergbroed uit onze beschaafde nette samenleving?

Maarten
17-08-03, 10:38
Geplaatst door Nightsinger
Ik denk dat een mens zonder vergevinsgezindheid niet in een beschaafde wereld thuishoort.

Ja! het blijft triest, dat een vent door zijn geschiedenis dingen gaat doen waardoor hij uiteindelijk het leven laat.

Equalizer
17-08-03, 12:08
Wat is er toch met de Marokaanse gemeenschap aan de hand?

In de jaren 80 waren jullie zo bescheiden,aardige mensen die goed konden schoonmaken,om het maar even in de volksmond te houden.

Sinds begin jaren 90 zijn jullie onder invloed gekomen door partijen als de AEL,die niets liever willen dan de ontwrichting van onze SAMENleving,en een bres willen slaan tussen de verschillende volken die hier leven,puur ontworpen op eigen gewin,ze willen de islam laten bloeien in Nederland,het laatste wat ze willen is dat jij en ik goed met elkaar omgaan.

Nu is er iemand neergeschoten omdat hij een agent BEDREIGDE met een mes,en jullie gaan protesteren??Dat gaat te ver,moeten wij dan ook met ze allen de straat op als een Nederlandse jongen een opmerking maakt tegenover een Marokkaan en word doodgeschopt??Of zijn jullie dat al weer vergeten?De AEL in ieder geval wel,want die heeft jullie weer lekker opgehitst om te gaan protesteren,zogenaamd tegen politiegeweld en discriminatie,Nou was onze politie maar wat gewldadiger,dan konden ze die psygotische jongeren van jullie eens wat fatsoen erin rammen,want de ouders kunnen het niet,dit probleem zal alleen maar erger worden,en als ik hoor dat 85% van de Nederlanders jullie liever ziet oprotten kan ik ze geen ongelijk geven(ik hoor daar ook bij),want het word toch niks,jullie moeten ons niet maar willen hier wel leven,dat snap ik nou niet,met jullie islam wetjes en zo,maar wel hier willen wonen??Belachelijk!!!

Jullie worden opgehitst en gemanipuleerd door organisaties die in Islamitische landen geen voet aan de bodem mogen krijgen(zoals in jullie eigen "democratische"land),waarom luisteren jullie daar dan naar en beseffen jullie niet dat dat jullie ondergang word??

We hebben surinamers die hier al jaren wonen,maar jullie kunnen er niet mee omgaan..
We hebben Turken die hier al jaren wonen,maar jullie kunnen er niet mee omgaan...
We hebben Indonesiers die hier al jaren wonen,maar jullie kunnen er niet mee omgaan....
We hebben nederlanders die hier al eeuwen wonen,maar jullie kunnen er niet mee omgaan...

In de praktijk is het al zo dat jullie zeer argwanend zijn tegenover ons,terwijl we jullie alles willen geven,fuck jullie krijgen alles al en nog lopen jullie te zeiken dat jullie meer willen!!

En als je dan op dodenherdenking gaat lopen voetballen met bloemenkransen,nou dan mogen ze de daders van mij part openbaar executeren,met een 100tal kogels of zo!Dat is zo zielig en laag bij de gronds dat je zowat gaat denken dat die jongeren geestelijk gehandicapt zijn geweest,wat natuurlijk zo is want sociale ontplooiing mag natuurlijk niet in jullie geloof,nee lekker in die sociale gevangenschap leven die de islam nou eenmaal is en je afreageren op ons ,want dat is de WERKELIJKHEID!!


Hoog tijd dat we jullie deporteren.......

Van mij persoonlijk mag het vanavond nog!

Equalizer

lennart
17-08-03, 13:43
Sinds begin jaren 90 zijn jullie onder invloed gekomen door partijen als de AEL, die niets liever willen dan de ontwrichting van onze SAMENleving

Heb ik iets gemist van de begin van de jaren 90 tot nu zo ongeveer :confused:

Verder heb je wel gelijk, Abu Jahjah (Mossad agent) wil inderdaad de Clash of Civilizations naar de lage landen importeren (zijn oorspronkelijke missie was Engeland, alleen hier kon hij geen Visa krijgen).

Maarten
18-08-03, 10:23
Geplaatst door Equalizer


In de jaren 80 waren jullie zo bescheiden,aardige mensen ...

Sinds begin jaren 90 zijn jullie onder invloed gekomen door partijen als de AEL...

Hoog tijd dat we jullie deporteren.......


Dan begrijp je gewoon niet waarom het zo ontzettend gonst onder marokkanen..
En dat is een enorme drive hoor..

Ik geef meten toe dat het niet zo makkelijk is om te zien wát er precies aan de hand is.
Zelf heb ik er lang over gedaan, maar ik snap het nou wél, en vind ook echt dat ze een punt (of meer) hebben.
Ik heb echt de tijd niet om het je allemaal te beschrijven. Blijf maar een tijd hangen op deze site, of pak er een boek over, en leef je eens goed in. Nog beter, pluk een willekeurige Marokkaan van de straat er vraag eens wat. Maak er een interviewtje van. En ga dan niet te snel moraliseren of verdedigen of uitleggen, maar laat je verbeelding eens gaan over waarom hij denkt wat hij denkt, en wat er aan ontbreekt. Dan kom je echt mássa's dingen tegen.

Timthye
18-08-03, 10:25
Yes yes equalizer, wat heb ik heerlijk zitten genieten van je stukje, ik denk er precies zo over (helaas).
Vanaf dat ik op de middelbare school kwam waren voornamelijk Marokkaanse jongens waar ik het meest mee om ging en me het meest mee kon identificeren.
In een aantal jaar is dit compleet het tegenovergestelde worden en mogen ze van mij allemaal het land uitgezet worden. Vooral wanneer ik de volkskrant lees dat een groep marokkaanse jongeren op ordinaire wijze de buurt terroriseerde.
Alles is de schuld van de Nederlanders, wij houden niet voldoende rekening met de allochtonen op elk gebied. Ondertussen is alle informatie die een allochtoon nodig heeft wat betreft huisvesting en andere zaken in hun eigen taal uitgegeven. Lekker bevorderlijk voor het integratieproces trouwens.
Nog steeds worden de Nederlandse vrouwen door veel Marokkanen gezien als hoer dan wel inferieur wezen en dit laatste gaat ook op voor de Nederlandse man als het aan de Marokkaan ligt. Ondertussen moeten deze 'inferieure' wezens alles maar pikken wat er dagelijks op straat gebeurd (straatroof, overval, geweld etc.). En er is niet meer te ontkennen dat de meeste wetsovertredingen dan wel misdaden worden gepleegt door de Marrokaanse jeugd.
Dit alles heeft er bij mij voor gezorgd dat de krantenkop had mogen luiden: Agent schiet Mercatorplein leeg van Marokkanen.

Het spijt me

sadeeQ
18-08-03, 19:24
Geplaatst door Arjan1
ik ben een domme blanke lul



Geplaatst door Equalizer


ik ben een domme blanke idioot l




Geplaatst door Timthye
ik ben een domme blanke limbeciel



had je niet genoeg aan een account platgenaaide warhoofd baviaan :hihi:

flying dutchman
18-08-03, 20:20
ik wil graag effe reageren op die schietpartij en demonstratie op het Mercatorplein.

Ik woon zelf vlakbij het Mercatorplein en heb veel contact met welke bevolkingsgroep dan ook . Ik vindt het gewoon compleet van de pot gerukt dat een aggressieve gek (zoals vrind Driss) ermee wegkomt dat als hij met een mes loopt te zwaaien hiem geen enkele blaam treft en de politie alle schuld krijgt. De burgemeester , overheden en allerlei organisaties staan al weer klaar om onze "zogenaamde'" , zielige marokkaanse medeburgers een hart onder de riem te steken als de zielige marokkaantjes weer eens weten de boel te verzieken. ik voel mij zo langzamerhand een vreemde in mijn eigen land en zeker in mijn buurt. Het is echt niet zo dat alle mensen met een ander kleurje slecht zijn, maar als je in nederland de naam buitenlander hebt kan en mag alles. Als je vervolgens ietas met zo iemand te maken krijgt schijn je geen enkele rechten meer te hebben en krijg je alweer de schuld toegeschoven.
ik weet dat er een hoop haat en woede over dit onrecht heerst en door dit soort voorvallen wordt dit alleen maar erger. Amsterdam en veeln daarbuiten worden onderhand doodziek van marokkanen en hun eeuwige getreiter en gezuig. Zelf zit ik al 23 jaar lang met dit schorem opgescheept en wordt van dit soort types kotsmisselijk. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat de marokkaanse gemeenschap eindelijk eens haar ogen opent doet voor het echt te laat is en er echt erge dingen gaan gebeuren.

Een Woedende Amsterdammer.

sadeeQ
18-08-03, 20:27
Geplaatst door flying dutchman
[B
Een Woedende Amsterdammer. [/B]

Neem een duik in een gracht om af te koelen,vergeet niet een betonen plaat op je rug te binden :zwaai:


een niet-woedende amsterdammer :haha:

Orakel
18-08-03, 20:45
Tomas, schei es uit met die flauwekul. Anderz meltdt ik je bij beheer.

Tomas
18-08-03, 22:05
Geplaatst door Orakel
Tomas, schei es uit met die flauwekul. Anderz meltdt ik je bij beheer.

Wat nou weer?

In die andere thread zitten Mark en ZS me af te zeiken en nu jij weer? Wat? Wat??!

Orakel
18-08-03, 22:38
Geplaatst door Tomas
Wat nou weer?

In die andere thread zitten Mark en ZS me af te zeiken en nu jij weer? Wat? Wat??!

Zij hebben je gemist. Eerlijk waar.
Ik ben er gewoon flauw van dat je onder zoveel nicks prikt.

Zeg nou zelf, Thimthye, Flying Dutchmen. :droef:

Dan klinkt 8623647263 of Rob Oudkerk toch beter.

Tomas
18-08-03, 22:40
Geplaatst door Orakel
Zij hebben je gemist. Eerlijk waar.
Ik ben er gewoon flauw van dat je onder zoveel nicks prikt.

Zeg nou zelf, Thimthye, Flying Dutchmen. :droef:

Dan klinkt 8623647263 of Rob Oudkerk toch beter.

Fuk, die thread met dat geile vrouwtje is alweer verwijderd. Balen!

Jongen zeik nou niet over al mijn nicks. Ook jij ben ik. Of ik ben jou ook, ofzoiets...

flying dutchman
19-08-03, 12:03
Typisch antwoord weer van een kinderachtige marokkaans eikel.
Maar als je het dan toch wilt horen:
Eerst sla ik met die plaat jouw hersens in en spring dan dolgraag inde gracht.

See you in hell bitch

lennart
19-08-03, 13:22
Geplaatst door flying dutchman
ik wil graag effe reageren op die schietpartij en demonstratie op het Mercatorplein.

Ik woon zelf vlakbij het Mercatorplein en heb veel contact met welke bevolkingsgroep dan ook . Ik vindt het gewoon compleet van de pot gerukt dat een aggressieve gek (zoals vrind Driss) ermee wegkomt dat als hij met een mes loopt te zwaaien

Ik wil natuurlijk niet moeilijk doen, maar hij is er juist toch niet mee weggekomen :confused:
Of...

sadeeQ
19-08-03, 17:28
Geplaatst door flying dutchman
[B]Typisch antwoord weer van een kinderachtige marokkaans eikel.

:student: ben een trotse marokkaanse eikel.het is dat je het weet


Maar als je het dan toch wilt horen:
ik hoor niets,waarschijnlijk moetje eerst je kop uit je hol terugtrekken en dan het nog een keertje proberen,maar ik hoor echt niets.zal wel aan mij liggen.kut domme marokkaanen weer :droef:



Eerst sla ik met die plaat jouw hersens in en spring dan dolgraag inde gracht.
:verward: aangezien ik geen hersenen heb kun je jezelf veel moeite besparen en maar beter meteen springen :rolleyes:


See you in hell bitch
:student:
geef maar een belletje als je er bent,dan zie ik wel of ik langs kan komen :o

sadeeQ
19-08-03, 17:37
Geplaatst door Arjan1
Ja ja Sadeeq,

Volgens mij heb jij er een dagtaak aan om alle meningen van jouw commentaar te voorzien, het ligt altijd aan iedereen behalve aan jullie he zo was het toch?
:p dacht dat dat juist het tover woordje van die kut blanke kaaskoppen was, wat er ook gebeurt het lag altijd aan die kut buitenlanders, asielzoekers, duitsers,fransen, joden. honden. konijnen , maar nooit aan de kaaskoppen zelf. een beetje in de war mopje?




Het is maar goed dat je geen baan hebt

:ergleuk: ik word betaald om te internetten,dat er zulke domme kaaskoppen bestaan kan ik niet helpen :maf3:

, waar zou je anders de tijd vandaan moeten halen om die zielige reacties te plaatsen.

zielige reacties zijn een reactie op zielige imbecielen,daar ben jij het goede voorbeeld van :duim:



En ja ik ben een blanke lul en dat zul jij nooit worden
leuk voor je lultje :p

sadeeQ
19-08-03, 17:38
:hihi:

En nou nog je derde nick :D

Shadowman
20-08-03, 06:16
Geplaatst door Nightsinger
Ja, inderdaad er is een heel groot verschil tussen een burger en een politieagent. Een politeagent gaat vier jaar naar politieschool om met dit soort situaties om te gaan. De politieagent kiest er zelf voor om dit beroep uit te oefenen en weet dus dat hij in gevaarlijke situaties terecht kan komen. Hij wordt op dit soort situaties getraind. Van een politieagent mag daarom redelijkerwijs verwacht worden, dat hij zich anders dan een simpele burger in dit soort situaties gedraagt. I.pv. zich bedreigd te voelen en heel snel in paniek te raken of agressief te worden, mag je verwachten dat een professioneel zich kalm en bedaard houdt


Eh? die politieman kan dan wel 4 jaar training achter de rug hebben, maar hij blijft ook maar een mens... Een mens van vlees en bloed... Dus hij kan ook dood. Ik zou precies het zelfde hebben gedaan, als die marokaan naar me toe kwam met een mes, gewoon schieten. Het is hij of jij, dus dan zou ik het wel weten.... :stout: :stout:

En over die marokaanse jongeren die gaan protesteren, en vernielingen aanrichten. Allemaal het land uit.... Ga maar lekker in Marokko met stenen gooien. Als een nederlander of wie dan ook werd doodgeschoten, gaan we toch ook niet met stenen gooien? :maf3:

En wat Tara al zei dat de ouders de kinderen een beetje moeten opvoeden en niet de overheid, vindt ik ok... Die ouders wonen hier al een tijd, en nog spreke vele nog geen nederlands. Wat een bullshit, eruit schoppen, dan geef ik liever de mensen die wel willen een kans in nederland, dan die marokanen die niks doen en leven van hun uitkering :maffia: :laser:

Yoeme
20-08-03, 08:59
Hoog tijd dat we jullie deporteren.......

Van mij persoonlijk mag het vanavond nog!

Ik hou niet zo van het woord 'deporteren', daar krijg ik echt vervelende associaties bij.

Bovendien scheer je alle Marokkanen over één kam en dat is ook niet juist.

Shadowman
20-08-03, 09:56
Geplaatst door Yoeme
Ik hou niet zo van het woord 'deporteren', daar krijg ik echt vervelende associaties bij.

Bovendien scheer je alle Marokkanen over één kam en dat is ook niet juist.

Nou probeer dan als gemeenschap je volk een beetje wat te leren... :maf3: :sniper:

he tis een klein deel die het verpest voor een groot deel, maarja.. Jullie doen ook niks, terwijl het je eigen gemeenschap is...

Yoeme
20-08-03, 10:07
Geplaatst door Shadowman
Nou probeer dan als gemeenschap je volk een beetje wat te leren... :maf3: :sniper:

he tis een klein deel die het verpest voor een groot deel, maarja.. Jullie doen ook niks, terwijl het je eigen gemeenschap is...

Ik ben niet Marokkaans, maar je moet altijd oppassen met generalisaties. Tenslotte zijn ook niet alle Colombianen drugsdealers of alle Duitsers vervelende rotmoffen. Ook ik vind trouwens dat er binnen de Marokkaanse gemeenschap te weinig kritiek is op dit soort rotte appels (zie ook bepaalde reacties op deze thread), dus wat dat betreft ben ik het met je eens.

Een Servische kennis zei mij eens: slechte nationaliteiten bestaan niet, slechte individuen wel.

Blade20
22-08-03, 17:24
Achwat, dit hele topic is onzin.

Als het een blanke autochtoon was geweest was er twee dagen later allang niet meer over greperpt en dat in PRECIES DEZELFDE OMSTANDIGHEDEN.

Sterker nog nog geen twee weken ervoor is een zelfde soort incident met een blanke autochtoon is er nauwlijk op gereageerd.
wees blij dat er uberhaupt oproer over wordt gemaakt.

Blade20 voelt zich in zijn eigen land gediscrimineerd :tranen:

sadeeQ
22-08-03, 17:39
Geplaatst door Blade20
Blade20 voelt zich in zijn eigen land gediscrimineerd :tranen:

hmm,je moet ook niet in een varkenstal gaan wonen tussen de varkens , koeien en geiten :ego: die moeten ook niets hebben van een blanke asshol :zweep: