PDA

Bekijk Volledige Versie : Oprichting Stichting Veilig Nederland



freya
14-08-03, 08:53
Oprichting Stichting Veilig Nederland (SVN)
Initiatiefnemers slaan handen ineen voor een veilige samenleving.

Hoofddorp, 12 augustus 2003 – Initiatiefnemers Paul Meijer en Michel van Dijk hebben vanaf heden de Stichting Veilig Nederland (SVN) opgericht. De SVN heeft als doel om op te komen voor de belangen van verontruste burgers, die zich aangetast voelen in hun veiligheid.

Veiligheid burgers niet vanzelfsprekend
De samenleving wordt steeds meer opgeschrikt door misdrijven, intimidatie en bedreigingen door criminele allochtone jongeren. Dagelijks vinden er veel misdrijven plaats waar vooral autochtonen het slachtoffer van worden. Zij voelen zich vaak niet veilig meer. In het bijzonder in de grote steden zijn de problemen met criminele allochtone jongeren groot. In de buurten waar de groepen criminelen zich manifesteren, durven politie en Justitie nauwelijks in te grijpen uit vrees voor escalatie. Helaas houdt de politiek zich afzijdig of wil in gesprek met deze criminele allochtone jongeren, omdat zij ontwetend en perspectiefloos zouden zijn. In gevallen waar de politie wel adequaat reageert, worden zij door diverse organisaties van discriminatie en/of stigmatisering beschuldigt.

Uitbreiding criminaliteit naar randgemeenten
Een andere tendens is, dat het werkterrein van criminele allochtone jongeren zich steeds meer uitbreidt naar de omliggende randgemeenten van de grote steden. Dit betekent voor de inwoners van deze randgemeenten dat ze een steeds grotere kans maken om slachtoffer te worden van deze zich verleggende criminaliteit. Dit zorgt voor verontrustheid van de burgers van de randgemeenten, net zoals de burgers in de grote steden, omdat zij niet zijn georganiseerd en hun stem niet gehoord wordt door de politiek. In tegenstelling tot de criminele allochtone jongeren wier belangen worden behartigd door diverse organisaties, waardoor zij beschermd worden in hun doen en laten.

Stichting Veilig Nederland
De SVN komt op voor de belangen van niet georganiseerde en gesubsidieerde burgers, die niet langer gedomineerd en geïntimideerd willen worden door de groepen criminele allochtone jongeren. Daarnaast vertegenwoordigt de SVN de burgers die weinig vertrouwen hebben in de politiek. Steeds meer verontruste burgers hebben het gevoel dat de politiek wegloopt voor de problemen binnen de wijken en criminele activiteiten afdoen als incidenten en er meer gepraat wordt dan daadwerkelijk actie wordt ondernomen om hun veiligheid te garanderen.

Doelstellingen SVN:

• De problemen die criminele allochtone jongeren veroorzaken hoog op de politieke agenda te zetten.
• De stem van de verontruste burger te zijn.
• Gesprekspartner te worden van de overheid om de belangen van slachtoffers en
verontruste burgers te behartigen.
• Het veiligheidsgevoel van de burger te verhogen.
• Aandacht te vragen voor de slachtoffers van deze groepen criminele allochtone jongeren.
• Het aandragen van oplossingen en daarvoor draagvlak binnen de samenleving te creëren.
• Een bijdrage te leveren aan de integratie van minderheden.





Paul Meijer, woordvoerder SVN, zegt: “Aanleiding voor de oprichting van de SVN zijn een aantal gebeurtenissen, die de samenleving diep heeft geraakt. Een tweetal belangrijke voorbeelden die vele burgers hebben geschokt: de Dodenherdenking van 4 mei 2003, waarbij Marokkaanse jongeren deze nationale herdenking respectloos hebben verstoord en de welbekende steekpartij in Tilburg, waarbij een autochtone jongen dood is gestoken door een Antilliaan. Paul Meijer gaat verder: “Door dit soort gebeurtenissen en het gebrek aan optreden van de overheid zijn de burgers niet meer veilig in hun woon- en leefomgeving. De politiek onderneemt weinig actie om hier een einde aan te maken en worden autochtone burgers niet gesteund door een belangenvereniging”.

Om de belangen van verontruste burgers in het gehele land te behartigen, wil de SVN in de toekomst een landelijk netwerk opzetten. Om dit landelijk netwerk te realiseren is zij afhankelijk van donaties en vrijwilligers. De SVN is een zelfstandig initiatief en is politiek neutraal.

- EINDE -



Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met:

Stichting Veilig Nederland
Paul Meijer (woordvoerder)

E-mail: [email protected]

barfly
14-08-03, 09:23
Doet me een beetje denken aan de bruinhemden of de fasci di combattimento van ene Mussolini.
Lekker initiatief zal wel veel aanhang krijgen onder de ultra-rechtse down syndroom gevalletjes... :droef:

Puk
14-08-03, 11:26
Geplaatst door barfly
Doet me een beetje denken aan de bruinhemden of de fasci di combattimento van ene Mussolini.
Lekker initiatief zal wel veel aanhang krijgen onder de ultra-rechtse down syndroom gevalletjes... :droef:

Ik vind het een goed en logisch initiatief.

Mafkees
14-08-03, 11:30
Geplaatst door Puk
Ik vind het een goed en logisch initiatief.


Barfly zei het al,


ultra-rechtse down syndroom gevalletjes...

:maf2:

freya
14-08-03, 12:01
Ik vind het een goed en logisch initiatief.

Dus jij wordt lid? :moe:

plexus
14-08-03, 12:03
Geplaatst door freya
Dus jij wordt lid? :moe:

moet je dat nog vragen..aan Puk! :nl:

Puk
14-08-03, 12:10
Geplaatst door freya
Dus jij wordt lid? :moe:

Misschien wel.

De demonstratie van a.s. zaterdag op het Mercatorplein is voor mij wel een beetje de druppel.

Ik vraag me af of ik nog wel langs de kant kan blijven toekijken. Ik moet misschien actief worden. Ik ben het echt zat.

Mafkees
14-08-03, 12:12
Geplaatst door Puk
Misschien wel.

De demonstratie van a.s. zaterdag op het Mercatorplein is voor mij wel een beetje de druppel.

Ik vraag me af of ik nog wel langs de kant kan blijven toekijken. Ik moet misschien actief worden. Ik ben het echt zat.


Theatraal allemaal hoor Michiel,

meer info over Puk, www.nieuwrechts.nl

;)

barfly
14-08-03, 12:13
Geplaatst door Puk
Ik vind het een goed en logisch initiatief.

Onzin, veiligheid is een zaak van de overheid en niet die van de burger om op eigen initiatief een knokploeg op te richten. Als je zover van huis bent geraakt dan is een burgeroorlog de volgende stap. Ethnische zuiveringen een optie? Bosnia can be overdone.
Lijkt me leuk staan straks de neo-NAZI's tegenover de neo-communisten... Vroegâh had je één rijk, één leider en één leider :maf:

Overigens als je op deze manier te werk wil gaan dan moet je niet zeuren als Abou z'n Borgerhoutse legioen in zet.

lennart
14-08-03, 13:26
Geplaatst door Brie
Abou wou zijn legioen inzetten tegen mensen die hij monddood wou maken, dat lijkt me toch iets heel anders.
Deze beweging is ontstaan door het falen van de overheid en politie.

Abou is een Mossad agent :rolleyes:

Clash of Civilizations in Europa is z'n opdracht.

an3sdej
14-08-03, 13:56
Is PUK, Michiel Smit?? :confused:

Ik ben het grotendeels eens met Barfly, maar een beweging die de overheid meer wil bewustmaken van maatschappelijke problemen, DAT vind ik het best!

Een tegendemo houden ben ik voor, dat is dan gewoon een 'spontane' tegenaktie, maar een soort beweging als hier voorgesteld werkt te polariserend en dus averechts.

Mafkees
14-08-03, 13:57
Geplaatst door an3sdej
Is PUK, Michiel Smit?? :confused:

Ik ben het grotendeels eens met Barfly, maar een beweging die de overheid meer wil bewustmaken van maatschappelijke problemen, DAT vind ik het best!

Een tegendemo houden ben ik voor, dat is dan gewoon een 'spontane' tegenaktie, maar een soort beweging als hier voorgesteld werkt te polariserend en dus averechts.


Ssssst :schok:

HOe kom je daarbij?! Dat mag je niet zeggen.
Dat is vals, Puk zou dat nooit toegeven, hij veracht Michiel Smit. :hihi:

Donna
14-08-03, 14:32
Geplaatst door barfly
Overigens als je op deze manier te werk wil gaan dan moet je niet zeuren als Abou z'n Borgerhoutse legioen in zet.

Inderdaad. Dat is de spijker op z'n kop.

:handbang:

Puk
15-08-03, 01:57
Geplaatst door an3sdej
Is PUK, Michiel Smit?? :confused:

Ik ben het grotendeels eens met Barfly, maar een beweging die de overheid meer wil bewustmaken van maatschappelijke problemen, DAT vind ik het best!

Een tegendemo houden ben ik voor, dat is dan gewoon een 'spontane' tegenaktie, maar een soort beweging als hier voorgesteld werkt te polariserend en dus averechts.

Dat van Michiel Smit is een 'running gag' van Is, Royce, whatever.

Ik ben niet voor een tegendemonstratie omdat zoiets zeer polariserend zou werken. Zoals de demonstratie a.s. zaterdag voor Marokkaanse criminelen zeer polariserend werkt.

Ik heb echter geen enkel bezwaar tegen de oprichting van een club die iets wil doen aan de toenemende onveiligheid in Nederland. En nee, dat moet niet via knokploegen. Maar problemen in kaart brengen en politieke druk uitoefenen... dat is echt nodig. Trouwens, Marokkanen mogen daar ook lid van worden. Sterker nog: moslims ook.

Prachtig toch? Een multicultureel initiatief!

Tara
15-08-03, 02:31
Autochtoon of allochtoon, iedereen kan een partij oprichten dat is toch het mooie van een democratisch land. :lole: Je hoeft niet achter een partij te staan, ik heb bijvoorbeeld niets met het Vlaams Blok maar ik heb ook niet met Abou Jahjah, vind het allebei niets, mogen ze zo door de plee trekken, maar ja, elke leider heeft zijn volgelingen, hoe gestoord die leider ook is. Ik pleit wel voor een partij die zich inzet om de leefbaarheid in een land te waarborgen, een partij die het zat is dat mensen continu gebukt gaan onder geweld en blinde haat, wat is daar mis mee. :maf2:

Ron Haleber
15-08-03, 08:20
Geplaatst door lennart
Abou is een Mossad agent :rolleyes:

Clash of Civilizations in Europa is z'n opdracht.


Hè Lennart wat roddel je me nou...? :schreeuw:

Je heb net op de buis onderzoeker Sadik Harchaoui uitgebreid horen vertellen met hoeveel succes jonge Marokkaantjes die van god los zijn, voor clubs als de Hezbollah worden geronseld....! :vingers:


En jij zet hier dagelijks toch een tiental topics over de heldendaden van clubs als de Hezbollahi...!


Een beetje meer consequentie in je complotten...! :confused: