PDA

Bekijk Volledige Versie : Binnenkort verbod voor marokanen in Zandvoort!!!



lelathamoe
14-08-03, 11:11
- Zandvoort: genoeg van Marokkaantjes
ZANDVOORT - De verzamelde strandtenthouders in Zandvoort zijn het zat: de
gemeente moet nu eindelijk harde maatregelen nemen tegen groepen
Marokkaanse jongeren uit Amsterdam. Die terroriseren horeca en badgasten al
jaren en de situatie loopt steeds verder uit de hand.
Lees verder: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1060838473403.html
:terrorist

Marsipulami
14-08-03, 11:20
Eén van de eigenaren trok daarop een nep-pistool, en wist ze uit zijn zaak te verjagen. Hij werd vervolgens door de politie aangehouden wegens bedreiging met een vuurwapen; de rechtbank in Haarlem verlengde zijn hechtenis gisteren met tien dagen.


Terecht aangehouden die kerel, jongeren bedreigen met een vuurwapen doe je niet in een beschaafd land. Zulke macho-autochtonen verzieken de boel.

Puk
14-08-03, 11:21
Geplaatst door lelathamoe
- Zandvoort: genoeg van Marokkaantjes
ZANDVOORT - De verzamelde strandtenthouders in Zandvoort zijn het zat: de
gemeente moet nu eindelijk harde maatregelen nemen tegen groepen
Marokkaanse jongeren uit Amsterdam. Die terroriseren horeca en badgasten al
jaren en de situatie loopt steeds verder uit de hand.
Lees verder: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1060838473403.html
:terrorist

Ik ben die Marokkaanse kutjochies zoooo zat!

Puk
14-08-03, 11:22
Geplaatst door Marsipulami
Terecht aangehouden die kerel, jongeren bedreigen met een vuurwapen doe je niet in een beschaafd land. Zulke macho-autochtonen verzieken de boel.

En jou ben ik ook zat.

observer
14-08-03, 12:32
Geplaatst door Marsipulami
Terecht aangehouden die kerel, jongeren bedreigen met een vuurwapen doe je niet in een beschaafd land. Zulke macho-autochtonen verzieken de boel.


ZANDVOORT, donderdag
De Zandvoortse Strandtenthouder K., die gearresteerd is wegens bedreiging van Marokkanen met een nepvuurwapen, blijft de komende tien dagen vastzitten. De rechtbank Haarlem verlengde gisteren zijn voorlopige hechtenis, tot woede van Zandvoortse strandpaviljoenhouders.

De gearresteerde eigenaar van strandpaviljoen ´Far Out´ trok een gaspistool, een alarmpistool met een bedrieglijk echt uiterlijk, toen hij met de dood werd bedreigd door vier Marokkaanse jongens in zijn zaak.

Collega´s in Zandvoort zijn laaiend

Met die Marokkanen had hij enkele dagen eerder fikse ruzie gekregen, nadat zij zich schandelijk hadden misdragen in zijn strandtent. „Een groep van twaalf Marokkanen zocht vorige week ruzie, beledigde vrouwen en gooide met toiletrollen. Uiteindelijk hebben we die raddraaiers er met een flink stuk hout uitgeslagen. Een van de jongens dreigde direct: ´Ik vermoord je´ en ´Jij gaat dood´. Hij bleef het maar herhalen”, zegt de vader van de gearresteerde ondernemer.

„De dagen erna bleef het rustig, maar zondag, toen het extreem druk was, kwamen ze verhaal halen. Wéér dreigden ze mijn zoon te vermoorden. Hij trok toen een gaspistool. Niet goed natuurlijk, maar wel begrijpelijk, want die jongens kunnen karate en kickboksen. Hij wist geen andere manier om zichzelf te verweren.”

De paviljoenhouder had tot twee maal toe de politie gebeld, voordat hij het nepwapen trok en de Marokkanen daarmee naar buiten dreef. „De afhandeling van een aanrijding ging voor, zei de politie”, schampert de vader van de gearresteerde paviljoenhouder. Toen de agenten arriveerden, sloegen ze niet de Marokkanen, maar de ondernemer in de boeien wegens dreiging met een vuurwapen.

Het gaspistool werd verdonkeremaand door een klant, die de paviljoenhouder wilde helpen. Maar het gaspistool moest tóch worden afgegeven, toen een twintig leden tellende arrestatie-eenheid het paviljoen hermetisch afgrendelde met roodwit lint. „Alle aanwezigen werden gefouilleerd. Dat is toch onvoorstelbaar! Pas na anderhalf uur kwam het wapen boven water.”

De paviljoenhouders eisen maatregelen van het gemeentebestuur van Zandvoort tegen de al jaren durende overlast van met name Marokkanen op de stranden. Eigenrichting dreigt onder de strandtenthouders, waarschuwen de strandondernemers, die niets begrijpen van de langdurige hechtenis van hun collega.

begrijp me goed het hebben van een wapen is niet acceptabel
het niet zorgen door de politie dat mensen veilig hun brood kunnen verdienen ook

Marsipulami
14-08-03, 14:23
ZANDVOORT, donderdag


De Zandvoortse Strandtenthouder K., die gearresteerd is wegens bedreiging van Marokkanen met een nepvuurwapen, blijft de komende tien dagen vastzitten.

Terecht


De rechtbank Haarlem verlengde gisteren zijn voorlopige hechtenis, tot woede van Zandvoortse strandpaviljoenhouders.

Waarschijnlijk sluit het Nederlandse gerecht zomaar willekeurig mensen op zonder dat ze een strafbaar feit plegen. Als ik die eigenaar was zou ik naar Amnesty International stappen.


De gearresteerde eigenaar van strandpaviljoen ´Far Out´ trok een gaspistool, een alarmpistool met een bedrieglijk echt uiterlijk,

De wet maakt nu eenmaal geen onderscheid tussen bedreigingen echte vuurwapens en 'als echt uitziende vuurwapens'. De winkelier die mogelijk met een nepvuurwapen wordt bedreigd kan dat verschil ook niet zien en geeft meestal zijn geld af, als hij verstandig is.


toen hij met de dood werd bedreigd door vier Marokkaanse jongens in zijn zaak.

Ochgottogot, met de dood bedreigd door een paar pubers. Dat soort taal hoort thuis in elke gezonde ruzie.


Collega´s in Zandvoort zijn laaiend

De wet geldt voor iedereen, ook voor uitbaters van strandtenten.


Met die Marokkanen had hij enkele dagen eerder fikse ruzie gekregen, nadat zij zich schandelijk hadden misdragen in zijn strandtent. „Een groep van twaalf Marokkanen zocht vorige week ruzie, beledigde vrouwen en gooide met toiletrollen.

Ja wadde, met toiletrollen gooien. Dat lijkt me wel een halsmisdaad te zijn. Ik vraag me wel af wat de aanleiding was van dat 'schandelijk misdragen'. Er zal wel wat racistische commentaar aan voorafgegaan zijn vanwege de uitbater, maar dat wordt hier wijselijk verzwegen.


Uiteindelijk hebben we die raddraaiers er met een flink stuk hout uitgeslagen.

Nou, dit lijkt me dan weer een ernstig strafbaar feit te zijn. Met een stuk hout kan je iemand vermoorden, met een toiletrol is dat veel moeilijker. Het 'toebrengen van slagen en verwondingen' aan eerbare burgers is een zware misdaad.


Een van de jongens dreigde direct: ´Ik vermoord je´ en ´Jij gaat dood´ .

Dat lijkt me nog een erg sportieve reactie als je aangevallen wordt door een wildeman met een knuppel.


Hij bleef het maar herhalen”, zegt de vader van de gearresteerde ondernemer.

Nou, nou, de krant haalt er meteen een onafhankelijke getuige bij.


„De dagen erna bleef het rustig, maar zondag, toen het extreem druk was, kwamen ze verhaal halen. Wéér dreigden ze mijn zoon te vermoorden. Hij trok toen een gaspistool. Niet goed natuurlijk, maar wel begrijpelijk, want die jongens kunnen karate en kickboksen. Hij wist geen andere manier om zichzelf te verweren.”

Alweer een nodeloze provocatie, die uitbater had het conflict net zo goed kunnen bijleggen door zich te verontschuldigen voor zijn asociaal wildemansgedrag met een houten knuppel. Doch hij zal waarschijnlijk opnieuw zijn racistische woordentrommel erbij gehaald hebben.


De paviljoenhouder had tot twee maal toe de politie gebeld,

Dan moeten die politieagenten nog komen om een conflict op te lossen dat hij zelf heeft uitgelokt.


voordat hij het nepwapen trok en de Marokkanen daarmee naar buiten dreef.

Een ernstig misdrijf dus, het zou mooi zijn als iedereen elkaar straffeloos mocht bedreigen met knuppels en vuurwapens.


„De afhandeling van een aanrijding ging voor, zei de politie”, schampert de vader van de gearresteerde paviljoenhouder. Toen de agenten arriveerden, sloegen ze niet de Marokkanen, maar de ondernemer in de boeien wegens dreiging met een vuurwapen.

Het ging hier waarschijnlijk om erg integere politieagenten, die de situatie meteen goed hebben ingeschat. Dat ze niet fout hebben gehandeld bewijst het feit dat de onderzoeksrechter tot gerechtelijke aanhouding heeft bevolen en dat die aanhouding nadien nog eens is bevestigd door een andere rechter.


Het gaspistool werd verdonkeremaand door een klant, die de paviljoenhouder wilde helpen.

Zo zie je maar, doelbewuste obstructie van het gerecht, medeplichtigheid aan het laten verdwijnen van bewijzen van een gerechtelijk misdrijf. Het kan allemaal op begrip rekenen van de pers en de publieke opinie. Maar de allochtonen mogen niet voor elkaar opkomen als één van hen onheus wordt behandeld.


Maar het gaspistool moest tóch worden afgegeven, toen een twintig leden tellende arrestatie-eenheid het paviljoen hermetisch afgrendelde met roodwit lint. „Alle aanwezigen werden gefouilleerd. Dat is toch onvoorstelbaar! Pas na anderhalf uur kwam het wapen boven water.”

Lijkt me dat de politie hier heel correct heeft opgetreden. Dat de aanwezigen worden gefouilleerd als er een vuurwapen verdwenen is lijkt me heel logisch. Er zijn mensen die al gefouilleerd worden alleen maar omwille van hun uiterlijk.


De paviljoenhouders eisen maatregelen van het gemeentebestuur van Zandvoort

Een goede maatregel zou kunnen zijn: de vergunning intrekken van heethoofdige racistische strandtenthouders die 'slagen en verwondingen' toebrengen aan jongeren met een houten knuppel en hen bedreigen met vuurwapens.


tegen de al jaren durende overlast van met name Marokkanen op de stranden.

Nog effe een strafbaar persmisdrijf erbij in het artikeltje. Met name het beschuldigen van een hele gemeenschap voor de fouten van enkelingen. Moet kunnen.


die niets begrijpen van de langdurige hechtenis van hun collega.

De wet geldt voor iedereen, niet alleen voor Marokkanen, ook voor tenthouders.

Pixelshade
14-08-03, 14:23
Geplaatst door Puk
Ik ben die Marokkaanse kutjochies zoooo zat!

Ik ben ze ook meer dan zat :knife_hea
maar jou ben ik vanaf dag 1 al zat :kotsen2:

Mill
14-08-03, 14:28
Geplaatst door Marsipulami
Ochgottogot, met de dood bedreigd door een paar pubers. Dat soort taal hoort thuis in elke gezonde ruzie.

Ik vraag me af wat de aanleiding was van dat 'schandelijk misdragen'. Er zal wel wat racistische commentaar aan voorafgegaan zijn vanwege de uitbater, maar dat wordt hier wijselijk verzwegen.

Alweer een nodeloze provocatie, die uitbater had het conflict net zo goed kunnen bijleggen door zich te verontschuldigen voor zijn asociaal wildemansgedrag met een houten knuppel. Doch hij zal waarschijnlijk opnieuw zijn racistische woordentrommel er andermaal bij gehaald hebben.

Priceless, die Marsipulami... :jammer:

jaja
14-08-03, 15:08
Geplaatst door Mill
Priceless, die Marsipulami... :jammer: in vlaanderen doen ze nu eenmaal dingen anders. Als je daar tegen iemand zegt "ik vermoord je!!" dan betekent dat "ik vind je stropdas niet echt kleuren bij je overhemd" ...

an3sdej
14-08-03, 15:24
Hé, worden hier zomaar postings zonder mededeling verwijderd?? :schok: :(

Marsipulami
14-08-03, 15:31
Geplaatst door Brie
Zo kun je er wel vanalles bij verzinnen, ook in het nadeel van die jongens.

Nou, je gelooft maar wat je wil, maar ik heb nog nooit iemand gezien die doodsbedreigingen begint te roepen als daar geen enkele concrete aanleiding toe is.

Als je respectvol omgaat met mensen krijg je meestal ook respect terug en Marokkanen zitten volgens mij net zo in elkaar.

Arvid
14-08-03, 15:39
volgens mij is Marsupilami zelf met doodsmeldingen bedreigd indien hij niet alle marokkaanse criminele activiteiten in het nieuws op maroc.nl wegmoffelt :D

Mill
14-08-03, 15:44
Geplaatst door Arvid
volgens mij is Marsupilami zelf met doodsmeldingen bedreigd indien hij niet alle marokkaanse criminele activiteiten in het nieuws op maroc.nl wegmoffelt :D

Doodsbedreigingen komen in elke gezonde ruzie voor, dus dat is geen reden om het te doen. Hij zal het er trouwens wel naar hebben gemaakt met racistische praat, maar dat wordt natuurlijk weer wijselijk verzwegen door de atheisten.

Marsipulami
14-08-03, 15:51
Geplaatst door Brie
Strandtenthouders zitten niet zo in elkaar? Die gaan zeker wel zomaar met een (nep)pistool dreigen als daar geen aanleiding voor is?
Ik vind dat je er erg subjectieve analyses op nahoudt.

Zeker niet subjectiever als het kranteberichtje dat ik hierboven becommentariëer. Een conflict heeft altijd een aanleiding en je moet minstens met twee zijn om het conflict vol te houden. De preciese aanleiding wordt alvast verzwegen in het artikel. Bovendien is het enkel de tenthouder die duidelijk strafbare feiten heeft gepleegd.

Die tenthouder mag nog van geluk spreken dat hij nog leeft en slechts in de gevangenis zit. Het was ook mogelijk geweest dat hij door de politie bij aankomst meteen was doodgeschoten toen hij met zijn pistool stond te zwaaien. (Zoals met die Marokkaan -met mes- gebeurde op een andere plaats deze week).

Marsipulami
14-08-03, 16:09
Geplaatst door Brie
Hij stond er dus helemaal niet mee te zwaaien toen de politie binnenkwam.

Nou dan heeft ie geluk gehad.

CapoDiTutiCapi
14-08-03, 17:34
Ik ken de precieze feiten niet van wat daar is voorgevallen en ik ga helemaal niet meer af op zulke waardeloze artikelen van wat zich objectieve media noemt. Maar ik neem aan dat de politie en justitie wel de feiten kennen. En die besloten om de strandtenthouder op te sluiten (arrest zelfs te verlengen, blijkbaar was die vent toch niet lief genoeg om in ieder geval voorwaardelijk te worden vrijgelaten) en de marokkanen te laten gaan.

Zegt voor mij genoeg.

Gaan jullie maar weer verder oordelen op basis van de info van de "media".

Mill
14-08-03, 17:40
Geplaatst door CapoDiTutiCapi
Maar ik neem aan dat de politie en justitie wel de feiten kennen. En die besloten om de strandtenthouder op te sluiten (arrest zelfs te verlengen, blijkbaar was die vent toch niet lief genoeg om in ieder geval voorwaardelijk te worden vrijgelaten) en de marokkanen te laten gaan.

Zegt voor mij genoeg.


Aha, dus het oordeel van de politie is het criterium? Da's mooi, dan is die hele onverkwikkelijke Mercatorplein-affaire ook meteen opgelost.

CapoDiTutiCapi
14-08-03, 17:52
je moet even doorlezen, politie en JUSTITIE. Dus ook officier van justitie en RECHTBANK. Die hebben vaak een wat objectievere kijk op de zaak.

Grapjassen tot een bepaalde punt te lezen en alleen daarop te reageren.

Mill
14-08-03, 17:55
Geplaatst door CapoDiTutiCapi
je moet even doorlezen, politie en JUSTITIE. Dus ook officier van justitie en RECHTBANK. Die hebben vaak een wat objectievere kijk op de zaak.

Grapjassen tot een bepaalde punt te lezen en alleen daarop te reageren.

Ik zie voorlopig het OM nog geen aanstalten maken om de Mercator-agent te vervolgen, dus......

CapoDiTutiCapi
14-08-03, 18:01
Heb je mij gehoord over Mercatorplein? Gaat deze topic over Zandvoort of Mercatorplein??? Ben je nou achterlijk of niet door twee processen met elkaar te vergelijken. Of zullen we deze zaken gelijk ook generaliseren met het Lockerbie proces?

Mill
14-08-03, 18:02
Tja, jij zegt: politie en justitie zullen het wel bij het rechte eind hebben. Als dat geldt voor Zandvoort, waarom dan niet voor Mercatorplein?

CapoDiTutiCapi
14-08-03, 18:11
Geplaatst door Brie
Zo'n raar vergelijk is dat toch niet?

Ja, precies. Jij moet rechter worden.

CapoDiTutiCapi
14-08-03, 18:16
Geplaatst door Mill
Tja, jij zegt: politie en justitie zullen het wel bij het rechte eind hebben. Als dat geldt voor Zandvoort, waarom dan niet voor Mercatorplein?

Wie zegt dat ik dat niet vind. Nogmaals, heb jij mij over het Mercatorplein gehoord? Nou dan. Ik heb heel die Driss zaak niet gevolgd, maar ook daar vertrouw ik erop dat politie en justitie gewoon de zaak afhandelen zonder invloed van de media en de publieke opinie.

Dus ook onafhankelijk van comitee's en politieke partijen als LPF.

Marsipulami
14-08-03, 18:27
Geplaatst door CapoDiTutiCapi
Ik heb heel die Driss zaak niet gevolgd, maar ook daar vertrouw ik erop dat politie en justitie gewoon de zaak afhandelen zonder invloed van de media en de publieke opinie.

Het verschil is wel dat in die zaak van die doodgeschoten Marokkaan de politie belast wordt met een onderzoek tegen zichzelf.

CapoDiTutiCapi
14-08-03, 18:33
Maar ik begrijp dat ook de politie interne afdelingen heeft die de handel en wandel van individuele politieagenten onderzoeken. Of valt dat onder justitie? Maar ja, politie valt sowieso onder justitie. Anyway, u know what i mean.

:duim:

an3sdej
14-08-03, 18:43
Ik heb heel die Driss zaak niet gevolgd, maar ook daar vertrouw ik erop dat politie en justitie gewoon de zaak afhandelen zonder invloed van de media en de publieke opinie.


Maar ik begrijp dat ook de politie interne afdelingen heeft die de handel en wandel van individuele politieagenten onderzoeken. Of valt dat onder justitie? Maar ja, politie valt sowieso onder justitie. Anyway, u know what i mean.

:duim:

Puk
15-08-03, 01:39
Geplaatst door Pixelshade
Ik ben ze ook meer dan zat :knife_hea
maar jou ben ik vanaf dag 1 al zat :kotsen2:

Zegt Pixel... de provocateur.

Organiseer een demonstratie Pixel!

:zwaai:

Maarten
15-08-03, 03:11
Geplaatst door lelathamoe
Binnenkort verbod voor marokanen in Zandvoort!!!

Over de titel van dit topic zullen we het maar even níet hebben!!

De cultus van dit soort insinuaties/beschuldigingen heeft gewoon de consequentie, dat mensen Marokkanen niet meer serieus nemen, als ze over discriminatie klagen. Blij mee? Zelf weten..

Of denk je dat mensen later weer anders gaan denken, omdat jij "foutje, bedankt!" roept?..
Denk anders maar aan die vent van die reclame van "foutje bedankt". Zo een vertrouwt niemand meer.

Mafkees
15-08-03, 07:01
Ik begrijp niet waarom deze jochies Z`voort telkens uitkiezen,
Per jaar brengen ze 4 tot 8 weken door in Marokko,
en zijn daar dagelijks op `n strand te vinden, maar daar zal je nooit iets meemaken,

Nooit hoor je berichten over uit de hand gelopen ruzies,
Om over pistolen en arrestaties maar niet te beginnen.

Waarom Z`voort wel en Marinasmir/Martil (bijv) niet?!

`t ligt gewoon aan die strandtenthouders.


:hihi:

Ron Haleber
15-08-03, 07:50
Geplaatst door Al3arbi
Ik begrijp niet waarom deze jochies Z`voort telkens uitkiezen,
Per jaar brengen ze 4 tot 8 weken door in Marokko,
en zijn daar dagelijks op `n strand te vinden, maar daar zal je nooit iets meemaken,

Nooit hoor je berichten over uit de hand gelopen ruzies,
Om over pistolen en arrestaties maar niet te beginnen.

Waarom Z`voort wel en Marinasmir/Martil (bijv) niet?!

`t ligt gewoon aan die strandtenthouders.


:hihi:


Larbi, heb jij wel eens gehoord dat in Marokko een horeca-exploitant die eigen richting toepaste, is opgepakt...? :maf2:

Integendeel zo'n exploitant hoeft de politie geeneens te betalen om die zielige "jochies" ff stevig met knuppels in elkaar te rammen en ze bont en blauw een week in het commissariaat op water en schimmelig brood op te sluiten... :boer:



Larbi, heb jij wel eens een gevangenis in Marokko van binnen gezien...? :droef:

Die zielige "jochies" zijn daar van hun collega's prima van op de hoogte. Die kijken dus wel link uit voor ze zich aan de lucratieve Marokkaanse toeristen-industrie vergrijpen...!

Wel eens gehoord van de speciale toeristen-brigades van de Marokkaanse politie? Nee dus...! Nooit van gehoord! :confused:




Ik geloof niet dat jij in Marokko ooit verder dan Melilla bent gekomen!

Vreemd dat jij dat gastvrije land helemaal niet kent! :vreemd:


'S een keer naartoe gaan maar je wel gedeisd houden en goed op je broertjes passen, Larbi!


'S lands wijs, 's land eer, zeggen we in Nederland...!

Simon
15-08-03, 08:15
Nou dit zal ook wel weer aanleiding zijn voor het comite tegen politiegeweld en discriminatie op een grote bek op te zetten. Het wordt tijd dat er een comité tegen kut-marokkanen komt. In west hebben ze ook al een aantal winkels bijna gesloten omdat ze daar iedere week de ruiten ingooien. Een winkelier had iets gezegd van wat Marokkaanse meisjes die zich misdragen hebben in de zaak. Komt er gelijk zo'n bende schorem langs en sindsdien kan die winkelier iedere week glas vegen. Echt walgelijk.

Simon

Mafkees
15-08-03, 08:42
Ik heb meegemaakt dat `n horeca-exploitant Dronken strandbezoekers uit zn tent verjaagd heeft, maar zonder pistolen of iets dergelijks, Gendarmi die ff polshoogte kwam nemen heeft `m gelijk te kenne gegeve dat als het buitenlanders zijn, hij ze met respect moet behandelen, daar zit geld in, mochten het inheemse jongens zijn, dan volstaat `n belletje en worden ze getrakteerd op `n nachtje discipline op l`commisaria en wellicht meer. Toeristenbrigades zijn er ook volop, in Asilah, en Kabila, zorgen ze ervoor dat de toeristen rustig van `t weer en `t strand kenne genieten. Aan de andere kant je hoeft geen relschopper te zijn om van `t strand geveegd te worden in Marokko, `n ietwat religieuze attitude op `t strand is genoeg reden om te vertrekken, maar jij weet vast wel hoe het werkt :), Zelfs `n Gevangenis heb ik van binnen gezien, 2 zelfs, kijk eens aan, `kbegin haast trots op mezelf te worden.

Wat Melilla betreft heb je `n soort van gelijk, ik ben nooit in Melilla geweest, maar voor `n Marokko-Kenner moet jij toh weten dat Melilla geen Marokko is. :moe:

Ron Haleber
15-08-03, 09:11
Geplaatst door Al3arbi

Ik heb meegemaakt dat `n horeca-exploitant Dronken strandbezoekers uit zn tent verjaagd heeft, maar zonder pistolen of iets dergelijks,

Gendarmi die ff polshoogte kwam nemen heeft `m gelijk te kenne gegeve dat als het buitenlanders zijn, hij ze met respect moet behandelen, daar zit geld in...

Mochten het inheemse jongens zijn, dan volstaat `n belletje en worden ze getrakteerd op `n nachtje discipline op l`commisaria en wellicht meer.


Toeristenbrigades zijn er ook volop, in Asilah, en Kabila, zorgen ze ervoor dat de toeristen rustig van `t weer en `t strand kenne genieten.

Aan de andere kant je hoeft geen relschopper te zijn om van `t strand geveegd te worden in Marokko, `n ietwat religieuze attitude op `t strand is genoeg reden om te vertrekken, maar jij weet vast wel hoe het werkt :),


Zelfs `n Gevangenis heb ik van binnen gezien, 2 zelfs, kijk eens aan, `kbegin haast trots op mezelf te worden.


Wat Melilla betreft heb je `n soort van gelijk, ik ben nooit in Melilla geweest, maar voor `n Marokko-Kenner moet jij toh weten dat Melilla geen Marokko is. :moe:[/i]


Beste Larbi,

Uit je verhaal blijkt heel duidelijk dat je het verschil tussen Zandvoort en een badplaats in Marokko heel goed in de gaten hebt...

Heel realistisch verhaal! Erg rake beschrijving van je...!

Jammer dat ze jou Larbi nou nooit voor NOVA vragen!

Jij kent het verschil tussen Zandvoort en Marokko 100 keer beter dan die sjieke meneer Harchaoui...! :lol:




Ik vond daarom je bijdrage over Zandvoort dat je zomaar met Martil op één lijn stelt erg onjuist... :maf3:



Ik ben het ook niet met de reden eens waarvoor ze in Marokko allemaal mensen oppakken. Ze zijn daar niet zo kieskeurig in de reden als hier...

Maar het verklaart wel waarom die schoffies in Zandvoort denken dat ze hier vrij spel hebben. :maf3:



Fijn dat ze jou in ieder geval voor een toerist aanzien, dat is veel safer voor je...!

Dat gebeurt niet overal! Als ik in Marrakech met mijn Marokkaanse buurman loop, wordt hij om de 100 meter aangehouden! :cheefbek:





Melilla noemde ik enkel omdat je de indruk wekte dat je nog nooit verder dan die stad was gekomen... Maar je weet ook wel dat ook de Spanjaarden niet zachtzinnig met Marokkanen plegen om te gaan!

:zwaai:



P.S. Zeg in Marokko maar niet dat Melilla eigenlijk niet bij Marokko hoort...! Dat raad ik je af! :student:

Mafkees
15-08-03, 11:47
Geplaatst door Brie
De strandtenthouders bivakkeren het hele seizoen op het strand en verder hoor je nooit berichten over uit de hand gelopen ruzies,
Om over pistolen en arrestaties maar niet te beginnen.

Waarom Marokkanen wel en andere mensen niet?

't ligt gewoon aan de Marokkanen

:D


My point Exactly.
Jammer dat `n bepaalde topic van vorig jaar niet meer terug te halen is.
`kpleitte voor `n groot hek om Z`voort. Alleen op vertoon van Blauw haar en blonde ogen, zal de toegang verleend worden.

:D

Maarten
16-08-03, 02:13
Geplaatst door mika
Ben benieuwd hoe jij dit gedrag kan rechtpraten.
Zandvoort broeit al veel langer en dit akkevietje is het gevolg van
asociaal gedrag van bepaalde groepjes.
Hoe zouden we dit zonder verdere incidenten kunnen oplossen Maarten??
Serieuze vraag !!, gaat immers om de beeldvorming waar jij zo zwaar aan tilt

Mika

Lees jij eigenlijk het citaat wel waar je op reageerde?? Ik schreef dít!:


Geplaatst door Maarten
Over de titel van dit topic zullen we het maar even níet hebben!!

De cultus van dit soort insinuaties/beschuldigingen heeft gewoon de consequentie, dat mensen Marokkanen niet meer serieus nemen, als ze over discriminatie klagen. Blij mee? Zelf weten..

Of denk je dat mensen later weer anders gaan denken, omdat jij "foutje, bedankt!" roept?..
Denk anders maar aan die vent van die reclame van "foutje bedankt". Zo een vertrouwt niemand meer. [/B]

Het valt me wel vaker op, dat je door je bril niets andrers meer ziet dan die criminaliteit.
Hoezo praat ik hier iets recht?? Ik lever stevige kritiek mét waarschuwing!

(en de schrijver van de titel doet het waarschijnlijk om te jennen. Maar dat ontgaat je natuurlijk helemaal.)

Maarten
16-08-03, 11:41
Geplaatst door dejeneverbever

Waarom lees ik nooit: "een groep Cambodjanen vallen vrouwen in treinen lastig ?"


Goede vraag!
Maar nou het antwoord!
Probeer eens of je dat kunt geven?
Toch geen untermensch-theorie hoop ik?
Toe jenevie! Waar ligt de schuldvraag? Wat zijn de oorzaken?

sadeeQ
16-08-03, 11:48
Geplaatst door Maarten
Goede vraag!
Maar nou het antwoord!
Probeer eens of je dat kunt geven?
Toch geen untermensch-theorie hoop ik?
Toe jenevie! Waar ligt de schuldvraag? Wat zijn de oorzaken?

:chinees: hou wel rekening met zijn IQ van ongeveer 20 ,dus verwacht niet al te stomme antwoorden :melig: :melig:

000NobelPrizes
16-08-03, 12:00
Geplaatst door Maarten
Goede vraag!
Maar nou het antwoord!
Probeer eens of je dat kunt geven?
Toch geen untermensch-theorie hoop ik?
Toe jenevie! Waar ligt de schuldvraag? Wat zijn de oorzaken?

Je zet hoog in met het vermelden van untermensch-theorie, Maarten.
Maar ik vermoed dat het verschil is dat andere allochtone bevolkinggroepen niet krijgen ingefluisterd dat westerlingen niet deugen en varkens zijn: kortom, daarom verdienen ze het om beroofd te worden of aangerand en geen respect te krijgen. Uit alle hoeken en gaten worden excuusjes en aanleidingen tevoorschijn getoverd of verzonnen om die respectloze houding te staven. Daarom vind je hier ook zoveel triomfantelijke "Kijk 's!"-threads met krantenberichten over westerse verderfelijkheid: zij die gevoelig zijn voor die anti-westerse indoctrinatie gaan daar helemaal in mee. Hen wordt ook verteld dat de islam superieur is; de maatschappelijke achterstand is daarmee des te zwaarder te verkroppen, en de frustratie erover groeiende.

Dus in zekere zin gaat je untermensch-theorie wel op, alleen niet op de manier die jij bedoelt maar dan diapositief.

000NobelPrizes
16-08-03, 12:22
Overigens snijdt het mes aan 2 kanten, Maarten.
Ook in Nederland worden mensen opgevoed met ideeeen dat wat niet westers is, niet deugt. Onvermijdelijk, want je kunt niet verwachten dat elke natie 100% briljante pedagogisch verantwoord te werk gaat. Wat men niet weet, veroordeelt men: it's only human. Ondertussen hebben echter vele allochtone gemeenschappen in Nederland voor een groot deel hun weg weten te vinden, en hebben op hun eigen merites het respect gekregen dat ze verdienen. En wie krijgt respect in Nederland? Juist: mensen die een beetje normaal doen, baantjes vinden, in meer of mindere mate succes hebben - da's niet zo belangrijk want een Italiaanse of Surinaamse fietsenmaker is net zo welkom en gerespecteerd als een Indiase of Pakistaanse computer-wizkid.

Maarten
16-08-03, 12:40
Geplaatst door 151 NobelPrizes

Maar ik vermoed dat het verschil is dat andere allochtone bevolkinggroepen niet krijgen ingefluisterd dat westerlingen niet deugen en varkens zijn:

OK.. dat is een deel van het antwoord. Een klein deel, denk ik. Een deel dat aan marokkanen ligt. Een cultus van negativiteit over het westen, wat bewust of onbewust aso-gedrag stimuleert. Schreef ik ook al. Maar de vraag is waar het van komt. De oorzaak ligt misschien maar zeer ten dele aan Marokkanen. En de oorzaken zijn er waarschijnlijk nog.

Punt is bijvoorbeeld dat Turken en marokkanen uit wervingslanden komen. Vooral ongeschoolden en analfabeten kwamen, en die zaten jaren in dezelfde fabriek, en hadden het flink druk. En een geisoleerde positie maakt het leven hard, want je bent in vele opzichten afhankelijk van de samenleving, zeker in het gereguleerde Nederland, waar je vaak achter het net vist, als je niet weet hoe het zit, en vaak genaaid wordt.
Turken zitten daarbij in een betere positie: die kwamen al uit een seculier land, en de gemeenschap is groter, en dus ook de onderlinge steun.

Maar dit is echt nog maar het begin van het antwoord.

Maarten
16-08-03, 12:46
Geplaatst door sadeeQ
:chinees: hou wel rekening met zijn IQ van ongeveer 20 ,dus verwacht niet al te stomme antwoorden :melig: :melig:

SadeeQ engeltje, ga nou es niet zitten doen alsof die bever-drive helemaal uit takkehout bestaat he? Er zijn hopen mensen die zoiets voelen. En ook al stammen die net als jij van de apen af, het is niet allemaal zand wat daar knarst he?..

000NobelPrizes
16-08-03, 12:50
Geplaatst door Maarten
OK.. dat is een deel van het antwoord. Een klein deel, denk ik. Een deel dat aan marokkanen ligt. Een cultus van negativiteit over het westen, wat bewust of onbewust aso-gedrag stimuleert. Schreef ik ook al. Maar de vraag is waar het van komt. De oorzaak ligt misschien maar zeer ten dele aan Marokkanen. En de oorzaken zijn er waarschijnlijk nog.

Punt is bijvoorbeeld dat Turken en marokkanen uit wervingslanden komen. Vooral ongeschoolden en analfabeten kwamen, en die zaten jaren in dezelfde fabriek, en hadden het flink druk. En een geisoleerde positie maakt het leven hard, want je bent in vele opzichten afhankelijk van de samenleving, zeker in het gereguleerde Nederland, waar je vaak achter het net vist, als je niet weet hoe het zit, en vaak genaaid wordt.
Turken zitten daarbij in een betere positie: die kwamen al uit een seculier land, en de gemeenschap is groter, en dus ook de onderlinge steun.

Maar dit is echt nog maar het begin van het antwoord.

So? Is het dan boosheid over toen? Immers, als het gaat om een geheugenkwestie, dan vraag ik me af waarom die zo selectief is.
Immers, alle migranten uit Turkije en Marokko die hier werk konden krijgen dus hun gezin onderhouden, hebben inmiddels allemaal ruime toegang tot het sociale stelsel gevonden.
Waarom zou men onthouden dat ze ooit hier werk hebben gevonden wat niet okay was, maar zouden ze vergeten dat ze ondertussen prima kunnen leven van pensioen, WAO, WW, bijstand, met gratis medische zorg en scholing/studie voor hun kinderen?

Ik snap je punt niet.

Maarten
16-08-03, 13:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ondertussen hebben echter vele allochtone gemeenschappen in Nederland voor een groot deel hun weg weten te vinden, en hebben op hun eigen merites het respect gekregen dat ze verdienen. En wie krijgt respect in Nederland?

je veronderstelt gelijke kansen. dat zegt niets over de uitgangspositie van de groepen. En daar zitten heel veel kanten aan.

Bekijk surinamers, die al uit een half-Nederlandse samenleving komen en Nederlands spreken, ook hun ouders. Bekijk asielzoekers, die vaak uit de hogere milieus komen. Bekijk marokkanen die uit een strak systeem komen, en daar hun struggle for life naar ingericht hebben. maar we zijn nog niet begonnen...

000NobelPrizes
16-08-03, 13:27
Geplaatst door Maarten
je veronderstelt gelijke kansen. dat zegt niets over de uitgangspositie van de groepen. En daar zitten heel veel kanten aan.

Bekijk surinamers, die al uit een half-Nederlandse samenleving komen en Nederlands spreken, ook hun ouders. Bekijk asielzoekers, die vaak uit de hogere milieus komen. Bekijk marokkanen die uit een strak systeem komen, en daar hun struggle for life naar ingericht hebben. maar we zijn nog niet begonnen...

Heb jij je wel eens verdiept in de Surinaamse cultuur, en weet je hoe strak daar de regels zijn? jonge jonge! En Nederland is nog niet zo lang seculier, voor jouw info. De kerk heeft het volk ook eeuwenlang in de strakke bankschroeven gehad, hetgeen een normale gang van zaken als schoolgaan, studeren, werken en gestage ontwikkeling van wetenschap niet in de weg heeft gestaan.
Compleet berooide en gevluchte joden uit onderontwikkelde gebieden in Oost-Europa hebben hier ook hun kostje geregeld. Ik snap nog steeds niet waarom je de andere immigranten zo'n status aparte toebedeelt. De Algerijnen spreken ook vloeiend Frans, en dat zegt dus ook niets gezien hun toestand. En Chinezen spraken weer geen woord Nederlands.

Maarten
16-08-03, 13:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
ondertussen prima kunnen leven van pensioen, WAO, WW, bijstand, met gratis medische zorg en scholing/studie voor hun kinderen?

Ik snap je punt niet.

waarom sleep je het er bij?
pensioen, daar hebben ze als iedereen voor gewerkt.
WAO, kwamen ze helaas in terecht, vaak vanwege de slechte werkomstandigheden.
WW, omdat marokkanen er nogal eens het eerst uitvliegen, vaak om minder frisse redenen.
bijstand, waar ze dus vaker in terecht komen, en alles weer kunnen inleveren.
gratis medische zorg, net als iedereen. Maar het kost toch geld, en dat is voor laagbetaalden vaak een probleem.
scholing/studie voor hun kinderen, die ook weer verre van gratis is.

Maar waarom noem je het? Zijn dit de dingen die de kwaliteit van Nederland bepalen? Noem gerust nog veel meer voordelen. maar marokkanen hebben van allerlei culturele bezwaren, en vooral allerlei klachten over acceptatie en vooral kánsen!
Ik heb echt mazzel met het gezin en de opvoeding, en de talloze kanalen waarlangs info binnen kwam, en die me goede middelen in de struggle for life gaven. ik leerde al snel allerlei middel- en upperclass culturen en stijlen van denken, om maar te zwijgen van de stimulans die daar van uit ging.

Moet ik tegen mensen die allerlei hobbels op die weg vinden, zeggen dat ze niet genoeg gebruik van hun kánsen maken?
En moet ik tegen hun kinderen, die al betere kansen hadden, en daarmee een heel eind gekomen zijn, gaan zeggen, dat hun cultuur en afkomst toch een beetje een probleem zijn, en dat ze verder niks te klagen hebben?

000NobelPrizes
16-08-03, 13:50
Geplaatst door Maarten
waarom sleep je het er bij?
pensioen, daar hebben ze als iedereen voor gewerkt.
WAO, kwamen ze helaas in terecht, vaak vanwege de slechte werkomstandigheden.
WW, omdat marokkanen er nogal eens het eerst uitvliegen, vaak om minder frisse redenen.
bijstand, waar ze dus vaker in terecht komen, en alles weer kunnen inleveren.
gratis medische zorg, net als iedereen. Maar het kost toch geld, en dat is voor laagbetaalden vaak een probleem.
scholing/studie voor hun kinderen, die ook weer verre van gratis is.

Maar waarom noem je het? Zijn dit de dingen die de kwaliteit van Nederland bepalen? Noem gerust nog veel meer voordelen. maar marokkanen hebben van allerlei culturele bezwaren, en vooral allerlei klachten over acceptatie en vooral kánsen!
Ik heb echt mazzel met het gezin en de opvoeding, en de talloze kanalen waarlangs info binnen kwam, en die me goede middelen in de struggle for life gaven. ik leerde al snel allerlei middel- en upperclass culturen en stijlen van denken, om maar te zwijgen van de stimulans die daar van uit ging.

Moet ik tegen mensen die allerlei hobbels op die weg vinden, zeggen dat ze niet genoeg gebruik van hun kánsen maken?
En moet ik tegen hun kinderen, die al betere kansen hadden, en daarmee een heel eind gekomen zijn, gaan zeggen, dat hun cultuur en afkomst toch een beetje een probleem zijn, en dat ze verder niks te klagen hebben?

Wet van Meden & Perzen. Wie zich in een ander land vestigt, moet harder zijn best doen dan de autochtone bevolking. Noem het nieuwheid. Vrouwen hebben zich ook binnen een generatie naar boven moeten bomen met allerlei tegenwerking. Toen de joden terug kwamen uit de kampen, was er geen enkele vorm van opvang en waren zelfs hun huizen in bezit genomen - toch zijn ze allemaal ondertussen advocaat, arts, hoogleraar terwijl ze hun trauma's op eigen houtje hebben verwerkt.
En ik ben het totaal niet met je eens dat er geen kansen worden gegeven aan de Marokkanen. Ze krijgen net zoveel kansen als andere migranten.

Maarten
16-08-03, 14:01
Geplaatst door 151 NobelPrizes Heb jij je wel eens verdiept in de Surinaamse cultuur, en weet je hoe strak daar de regels zijn? jonge jonge!


De cultuur was half nederlands, ze spreken Nederlands, de helfs van de bevolking kwam accuut hier na de onafhankelijkheid. 151NP kun jij eens leren wat onderscheid te maken??!

En wat je helemaal uit het oog begint te verliezen, is dat JIJ degene bent die iets zal moeten aantonen. Ik vroeg een verklaring aan bevertje, en wacht op antwoord. En als jij alleen maar een beetje zit te rommelen met die vergelijkingen, dan kom je er niet he?


En Nederland is nog niet zo lang seculier, voor jouw info. De kerk heeft het volk ook eeuwenlang in de strakke bankschroeven gehad, hetgeen een normale gang van zaken als schoolgaan, studeren, werken en gestage ontwikkeling van wetenschap niet in de weg heeft gestaan.


Dat maakt voor de Marokkanen hier geen donder uit voor hoe zij de samenleving beleven, zoals ze die aangetroffen hebben. Bedenk vooral ook, dat zij altijd verstoken zijn gebleven van díe Nederlandse werelden, die wij graag zo hoog aanprijzen!


Compleet berooide en gevluchte joden uit onderontwikkelde gebieden in Oost-Europa hebben hier ook hun kostje geregeld.


Ik ken ze persoonlijk ! Die cultuur en dat denken staat véel dichter bij de Nederlandse, en het ontwikkelingspeil was nogal eens heel behoorlijk. Dat adapteert snel!
En je geeft nog steeds geen enkele verklaring voor de marokkaanse situatie. Pas op hoor, want op jouw manier zit je al snel in de untermensch-sfeer, waarvan je vond, dat mijn inzet daarop zo hoog was. En ik lijk nog gelijk te gaan krijgen, als jij enkel iets aan voert over demonisering van Nederland door Marokkanen als verklaring.


De Algerijnen spreken ook vloeiend Frans


Heb je in Nederland niets aan. Tenminste in hun positie niet. Wat is het verschil met Algerijnen trouwens?


En Chinezen spraken weer geen woord Nederlands.


Dat zijn de resturant-chinezen. Die hebben hun eigen business. Er zijn ook andere chinezen, en dat is een totaal ander verhaal.

Maar ik heb bij jou verhaal ook voortdurend de vraag : Nou, én?
De vraag blijft: waarom zitten marokkanen in hun huidige positie, en vele anderen in een betere? Wat is een echt dégelijke verklaring? Ik vind dat ik genoeg gezegd heb.. nou jij..

Zwarte Schaap
16-08-03, 14:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes

En ik ben het totaal niet met je eens dat er geen kansen worden gegeven aan de Marokkanen. Ze krijgen net zoveel kansen als andere migranten.

Wat is jouw probleem met marokkanen? WIl je zeggen dat marokkanen het overal het slechts doen? Dat kun je niet bewijzen. Marokkanen zijn gewoon middelmatige immigranten.

In onderwijs doen de turken het slechtst.
In de criminaliteit zijn de surinamers en antilianen het hoogst.
In geslachtsziekten en abortussen zijn ook de surinamers en antilianen het hoogst.
In ondernemerschap zijn de turken en marokkanen het hoogst.
In uitkeringen zijn de turken het hoogst.
In de tweede generatie met uitkeringen zijn de marokkanen het laagst.
In huiselijk geweld zijn de autochtonen het hoogst en de turken en marokkanen het laagst.

In de media en in de politiek zijn de marokkanen het bekendst.

In 151 hersencellen zijn marokkanen de vereenzelviging van al het kwaad in Nederland.

Maarten
16-08-03, 14:08
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wet van Meden & Perzen. Wie zich in een ander land vestigt, moet harder zijn best doen dan de autochtone bevolking. Noem het nieuwheid. Vrouwen hebben zich ook binnen een generatie naar boven moeten bomen met allerlei tegenwerking. Toen de joden terug kwamen uit de kampen, was er geen enkele vorm van opvang en waren zelfs hun huizen in bezit genomen - toch zijn ze allemaal ondertussen advocaat, arts, hoogleraar terwijl ze hun trauma's op eigen houtje hebben verwerkt.
En ik ben het totaal niet met je eens dat er geen kansen worden gegeven aan de Marokkanen. Ze krijgen net zoveel kansen als andere migranten.

En dus??..
herhaling van de vraag hoor!
Ik wacht intussen geduldig af!...
Ik ben echt benieuwd, of het je lukt om je op overtuigende wijze te distantieren van die untermensch-schijn, waar je zonder dat je het zelf beseft, toch nog tegen aan hangt. Zijn de te lui om te werken? Van nature te dom om hun kansen te grijpen? Te vooringenomen om rationeel te kunnen zijn? You name it!

Maarten
16-08-03, 14:20
Geplaatst door Zwarte Schaap

In huiselijk geweld zijn de autochtonen het hoogst en de turken en marokkanen het laagst.


dat kun je niet weten. het percentage zal wel afhangen van de aangiften bij politie. Dat doen niet veel vrouwen. Maar autochtone gegarandeerd véel sneller dan marokkaanse.


Geplaatst door Zwarte Schaap

In 151 hersencellen zijn marokkanen de vereenzelviging van al het kwaad in Nederland.

Ja... ze heeft wel wat uit te leggen over wat ze nou eigenlijk vind en waarom.

En als het dan gelukt is om over de marokkanen een beetje begrijpelijk en realistisch objectief verhaal bij elkaar te sprokkelen, dan kunnen we daarna nog eens twee versnellingen hoger over palestijnen beginnen, want ik vrees dat het denken dáar over nog veel stigmatiserender is.
Ze heeft het toch echt over hele bevolkingsgroepen, die het wel of niet maken.. Nou.. hoe glad wou je het ijs hebben?

000NobelPrizes
16-08-03, 14:24
Geplaatst door Maarten
De cultuur was half nederlands, ze spreken Nederlands, de helfs van de bevolking kwam accuut hier na de onafhankelijkheid. 151NP kun jij eens leren wat onderscheid te maken??!

En wat je helemaal uit het oog begint te verliezen, is dat JIJ degene bent die iets zal moeten aantonen. Ik vroeg een verklaring aan bevertje, en wacht op antwoord. En als jij alleen maar een beetje zit te rommelen met die vergelijkingen, dan kom je er niet he?

Dat maakt voor de Marokkanen hier geen donder uit voor hoe zij de samenleving beleven, zoals ze die aangetroffen hebben. Bedenk vooral ook, dat zij altijd verstoken zijn gebleven van díe Nederlandse werelden, die wij graag zo hoog aanprijzen!

Ik ken ze persoonlijk ! Die cultuur en dat denken staat véel dichter bij de Nederlandse, en het ontwikkelingspeil was nogal eens heel behoorlijk. Dat adapteert snel!
En je geeft nog steeds geen enkele verklaring voor de marokkaanse situatie. Pas op hoor, want op jouw manier zit je al snel in de untermensch-sfeer, waarvan je vond, dat mijn inzet daarop zo hoog was. En ik lijk nog gelijk te gaan krijgen, als jij enkel iets aan voert over demonisering van Nederland door Marokkanen als verklaring.

Heb je in Nederland niets aan. Tenminste in hun positie niet. Wat is het verschil met Algerijnen trouwens?

Dat zijn de resturant-chinezen. Die hebben hun eigen business. Er zijn ook andere chinezen, en dat is een totaal ander verhaal.

Maar ik heb bij jou verhaal ook voortdurend de vraag : Nou, én?
De vraag blijft: waarom zitten marokkanen in hun huidige positie, en vele anderen in een betere? Wat is een echt dégelijke verklaring? Ik vind dat ik genoeg gezegd heb.. nou jij..

Wat uit deze discussie naar voren is gekomen, is dat volgens jou de Marokkanen vanwege hun cultuur en achtergrond de meest kansarme immigranten zijn. Ik weet niet of ze dat je in dank zullen afnemen.

Als je dat niet zei, moet ik eruit opmaken dat Nederland vooral de Marokkanen geen kansen geeft.

Juist ja.

Al eerder zei ik hier dat het met de paplepel ingegoten krijgen van anti-westen-gevoelens, de Marokkanen die daar gevoelig voor zijn (en dus ontsporen) geen dienst wordt bewezen. Volgens jou was dat maar een deel van het probleem. Wel, verder heb ik van alles bekeken over andere immigrantengroepen, en daar kwam ook geen verklaring uit.
Maar deze hele kwek gaat toch precies over DIE Marokkanen die zich tegen het westen verzetten? De rest vind het wel okay, geloof ik, of die zien perspectieven.
Komt bij dat dat anti-gevoel natuurlijk ook een manier is om te kunnen omgaan met het feit dat ze het wel willen maar niet hebben. "Ik hoef die kapitalistische troep niet want het deugt niet" is gewoon een defensiemechanisme. Zodra ze een beetje pegels verdienen met werken of met drugshandel, zijn ze er als de kippen bij om zich te hullen in kapitalitische parafernalia.

000NobelPrizes
16-08-03, 14:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
In 151 hersencellen zijn marokkanen de vereenzelviging van al het kwaad in Nederland.
Dat vind ik nou eerder iets wat Tara Singh Varma zou zeggen: "Maak me maar dood dan!" met heel veel drama. Nee mevrouw, het feit is dat u de boel heeft belazerd en zich daar uit probeert te draaien.

Schaap, als je elders mijn bericht wil lezen (zo niet, even goeie vrienden) zie je dat ik de indoctrinaties op jeugdige Marokkanen veroordeelde. Daar ontsporen ze van, want hen wordt bijgebracht geen respect te hebben voor anderen. Geen wonder dat ze dan de zooi beroven en lopen te klieren. En uiteraard zitten er, zoals bij alle mensen over de hele wereld, ook etters bij die door de beste ouders van de wereld nog geen fatsoen bij te brengen is.

Zwarte Schaap
16-08-03, 14:32
Geplaatst door Maarten
dat kun je niet weten. het percentage zal wel afhangen van de aangiften bij politie. Dat doen niet veel vrouwen. Maar autochtone gegarandeerd véel sneller dan marokkaanse.


Het onderzoek is niet gebasseerd op aangiftes bij de politie. Het is een grootschalige onderzoek verricht door het ministerie van justitie. Het is niet zomaar de eerste de beste flutonderzoekje.

Zwarte Schaap
16-08-03, 14:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Schaap, als je elders mijn bericht wil lezen (zo niet, even goeie vrienden) zie je dat ik de indoctrinaties op jeugdige Marokkanen veroordeelde. Daar ontsporen ze van, want hen wordt bijgebracht geen respect te hebben voor anderen. Geen wonder dat ze dan de zooi beroven en lopen te klieren.

Je bijdrages hier lijken alsof je gericht bent om de marokkanen hier te indoctrineren met je negatieve berichten. In principe werk jij mee met de indoctrinatie. Je doet voorkomen alsof marokkanen het kwaad in Nederland zijn. Nooit heb ik een genuanceerd berichtje van je gelezen.

Maarten
16-08-03, 14:48
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat uit deze discussie naar voren is gekomen, is dat volgens jou ....

Nee, wat in deze discussie naar voren is gekomen, is dat je minstens behoorlijk negatief bent over grote groepen marokkanen, maar dat je er niet in slaagt om een goed verhaal over de dingen neer te zetten.

Maarten
16-08-03, 14:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het onderzoek is niet gebasseerd op aangiftes bij de politie. Het is een grootschalige onderzoek verricht door het ministerie van justitie. Het is niet zomaar de eerste de beste flutonderzoekje.

Hopen onderzoeken mankeren van alles. Ik weet het, want ik kreeg er in m'n opleiding veel over. Ik ga er van uit, dat er een behoorlijk taboe op dit soort dingen heerst in Marokkaanse kringen, meer dan elders. Ik vraag me af hoe ze dat hebben weten te omzeilen, en ben er allerminst zeker van, dat dat gelukt is. Zoiets is echt héel moeilijk.

000NobelPrizes
16-08-03, 15:00
Geplaatst door Maarten
Nee, wat in deze discussie naar voren is gekomen, is dat je minstens behoorlijk negatief bent over grote groepen marokkanen, maar dat je er niet in slaagt om een goed verhaal over de dingen neer te zetten.
Ik ga gewoon niet mee in jouw verhaal dat alles wat misgaat bij Marokkanen, teruggebracht kan worden op de schuld van een ander, in casu uiteraard de Nederlandse maatschappij.
Prachtige instelling, Maarten. Ten eerste reduceer je hen hier tot willoze vleeshompen die niet zelf kunnen denken, handelen of ageren. Ten tweede haal je elk initiatief onderuit om de huidige problematiek aan te pakken. Alle partijen hand in eigen boezem is daarbij de eerste stap.

Zwarte Schaap
16-08-03, 15:00
Geplaatst door Maarten
Hopen onderzoeken mankeren van alles. Ik weet het, want ik kreeg er in m'n opleiding veel over. Ik ga er van uit, dat er een behoorlijk taboe op dit soort dingen heerst in Marokkaanse kringen, meer dan elders. Ik vraag me af hoe ze dat hebben weten te omzeilen, en ben er allerminst zeker van, dat dat gelukt is. Zoiets is echt héel moeilijk.

Het is moeilijk te geloven maarten maar het is nu eenmaal zo dat autochtonen zeer hoog scoren in huiselijk geweld. We hebben er hier al vele discussies over gehad , waar was je toen?

Als je wil plaats ik wel de link voor je waar je het onderzoek kunt downloaden.

Anyhow de cijfers liegen er niet om.

Tomas
16-08-03, 15:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is moeilijk te geloven maarten maar het is nu eenmaal zo dat autochtonen zeer hoog scoren in huiselijk geweld. We hebben er hier al vele discussies over gehad , waar was je toen?

Als je wil plaats ik wel de link voor je waar je het onderzoek kunt downloaden.

Anyhow de cijfers liegen er niet om.

Heb je hem weer met z'n selectief geinterpreteerde rapport.

Buiten dat wordt door een gemiddelde nederlandse vrouw gecommandeer door haar man of broer als geweld ervaren en ik vraag me af of dit ook voor een keurig opgevoedde marokkaanse geldt.

Zwarte Schaap
16-08-03, 15:06
Geplaatst door Tomas
Heb je hem weer met z'n selectief geinterpreteerde rapport.

Als in dat rapport staat dat ruim 50 % van de autochtone vrouwen te maken heeft met huiselijk geweld dan is daar niets selectiefs aan. Dat is een keiharde, wellicht onwelkome feit voor autochtone oren.

000NobelPrizes
16-08-03, 15:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je doet voorkomen alsof marokkanen het kwaad in Nederland zijn.

Da's al de tweede keer.

Slachtoffer, slachtoffer, slachtoffer.... Met dank aan mensen als Maarten.

Ik zou op mijn beurt kunnen zeggen dat die gehersenspoelde imams en radicalen gillend beweren dat wij westerlingen de schuld zijn van alle kwaad (die teksten lees ik hier ook vaak genoeg op het prikbord, ondermeer van jou) maar daarvoor is het te lachwekkend.

000NobelPrizes
16-08-03, 15:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als in dat rapport staat dat ruim 50 % van de autochtone vrouwen te maken heeft met huiselijk geweld dan is daar niets selectiefs aan. Dat is een keiharde, wellicht onwelkome feit voor autochtone oren.

Nederland trekt veel geld uit om slachtoffers van huiselijk geweld te helpen.

Jij gebruikt deze mensen om aan te tonen dat autochtonen niet deugen.
'n Akelig trekje.

Tomas
16-08-03, 15:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als in dat rapport staat dat ruim 50 % van de autochtone vrouwen te maken heeft met huiselijk geweld dan is daar niets selectiefs aan. Dat is een keiharde, wellicht onwelkome feit voor autochtone oren.

Gaan we weer.

Plaats jij de cijfers dan plaats ik weer de kantekeningen van de onderzoekers die de onderzoekers bij deze cijfers plaatsen. Het zijn hun cijfers, het is hun methode, hun onderzoek en hun kantekeningen. Dat jij maar een deel uit dat rapport pikt, wat jou zo goed uitkomt, is selectief.

Zwarte Schaap
16-08-03, 15:11
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Da's al de tweede keer.

Slachtoffer, slachtoffer, slachtoffer.... Met dank aan mensen als Maarten.

Ik zou op mijn beurt kunnen zeggen dat die gehersenspoelde imams en radicalen gillend beweren dat wij westerlingen de schuld zijn van alle kwaad (die teksten lees ik hier ook vaak genoeg op het prikbord, ondermeer van jou) maar daarvoor is het te lachwekkend.

Ik ben zeker gekke henkie, lees eens een keer je eigen berichten door, je doet niets anders dan fingerpointing. Luistert er eigenlijk wel eens iemand naar je in je eigen omgeving?

Zwarte Schaap
16-08-03, 15:14
Geplaatst door Tomas
Gaan we weer.

Plaats jij de cijfers dan plaats ik weer de kantekeningen van de onderzoekers die de onderzoekers bij deze cijfers plaatsen. Het zijn hun cijfers, het is hun methode, hun onderzoek en hun kantekeningen. Dat jij maar een deel uit dat rapport pikt, wat jou zo goed uitkomt, is selectief.

Ik kan je de link van de vorige discussie geven kun je de texsten daar van kopieren. Het rapport is gewoon heel duidelijk 50 % van de autochtone vrouwen heeft te maken met huiselijk geweld. Wat wil je daar van tegenspreken?

Joesoef
16-08-03, 15:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is moeilijk te geloven maarten maar het is nu eenmaal zo dat autochtonen zeer hoog scoren in huiselijk geweld. We hebben er hier al vele discussies over gehad , waar was je toen?

Als je wil plaats ik wel de link voor je waar je het onderzoek kunt downloaden.

Anyhow de cijfers liegen er niet om.


Je doet de waarheid geweld aan zwart schaap. Ik heb namelijk nog nooit cijfers gezien dat het geweld in allochtone islamitische huishoudens lager is dan in de autochtone heidense huishoudens.

Cijfers liegen misschiem niet maar je kan ze wel zo gebruiken dat het een en ander lijkt maar niet zo is.

Zwarte Schaap
16-08-03, 15:36
Geplaatst door Joesoef
Je doet de waarheid geweld aan zwart schaap. Ik heb namelijk nog nooit cijfers gezien dat het geweld in allochtone islamitische huishoudens lager is dan in de autochtone heidense huishoudens.


JIj hebt die cijfers mischien niet gezien maar die zijn er wel. Alleen daar wordt niet zoveel ruchbaarheid aan gegeven alleen onderzoeken waar allochtonen het slechts uit komen besteed men aandacht aan.

Joesoef
16-08-03, 15:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
JIj hebt die cijfers mischien niet gezien maar die zijn er wel. Alleen daar wordt niet zoveel ruchbaarheid aan gegeven alleen onderzoeken waar allochtonen het slechts uit komen besteed men aandacht aan.


Ik zou zeggen laat zien die cijfers !

Zwarte Schaap
16-08-03, 15:51
Geplaatst door Joesoef
Ik zou zeggen laat zien die cijfers !

http://www.minjust.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf

Joesoef
16-08-03, 15:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
http://www.minjust.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf


Wie worden slachtoffer van huiselijk geweld?

· Bij allochtonen worden vrouwen en meisjes iets vaker slachtoffer van huiselijk geweld dan mannen en jongens. Als het gaat om huiselijk geweld met een zeer hoge intensiteit, zijn de vrouwelijke slachtoffers, zowel in het autochtone als allochtone onderzoek, echter ver in de meerderheid.

· De meeste allochtone slachtoffers van lichamelijk en geestelijk huiselijk geweld worden slachtoffer in hun jeugd. Vooral jongeren tussen de 15 en 20 jaar worden slachtoffer. Dit beeld is vergelijkbaar met het onderzoek onder autochtonen. · Allochtone slachtoffers van huiselijk geweld worden vaker slachtoffer in het eigen huis dan autochtone slachtoffers van huiselijk geweld (respectievelijk 50% en 35%)

· Driekwart van de slachtoffers van huiselijk geweld heeft aangegeven dat het geweld in Nederland heeft plaatsgevonden. Een kwart van de slachtoffers heeft aangegeven dat het geweld in het land van herkomst heeft plaatsgevonden. Kijken we naar de intensiteit van het geweld, dan blijkt dat 92 procent van slachtoffers van het meest intense geweld slachtoffer is geworden in Nederland.



Ik mis nog steeds de cijfers dat allochtonen moslims het zoveel beter hebben dan de autochtone heidenen.

Zwarte Schaap
16-08-03, 16:03
Geplaatst door Joesoef

Wie worden slachtoffer van huiselijk geweld?

· Bij allochtonen worden vrouwen en meisjes iets vaker slachtoffer van huiselijk geweld dan mannen en jongens. Als het gaat om huiselijk geweld met een zeer hoge intensiteit, zijn de vrouwelijke slachtoffers, zowel in het autochtone als allochtone onderzoek, echter ver in de meerderheid.

· De meeste allochtone slachtoffers van lichamelijk en geestelijk huiselijk geweld worden slachtoffer in hun jeugd. Vooral jongeren tussen de 15 en 20 jaar worden slachtoffer. Dit beeld is vergelijkbaar met het onderzoek onder autochtonen. · Allochtone slachtoffers van huiselijk geweld worden vaker slachtoffer in het eigen huis dan autochtone slachtoffers van huiselijk geweld (respectievelijk 50% en 35%)

· Driekwart van de slachtoffers van huiselijk geweld heeft aangegeven dat het geweld in Nederland heeft plaatsgevonden. Een kwart van de slachtoffers heeft aangegeven dat het geweld in het land van herkomst heeft plaatsgevonden. Kijken we naar de intensiteit van het geweld, dan blijkt dat 92 procent van slachtoffers van het meest intense geweld slachtoffer is geworden in Nederland.



Ik mis nog steeds de cijfers dat allochtonen moslims het zoveel beter hebben dan de autochtone heidenen.

Gewoon lezen en je komt het zelf tegen. Ik weet vrijwel zeker dat je niet verder dan 2 bladzijdes bent gekomen.

Joesoef
16-08-03, 16:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gewoon lezen en je komt het zelf tegen. Ik weet vrijwel zeker dat je niet verder dan 2 bladzijdes bent gekomen.

En ik weet zeker dat het er niet staat want anders had jij er allang een topic van gemaakt en had vriend er een topper van gemaakt. :jeweetog:

Zwarte Schaap
16-08-03, 16:07
Geplaatst door Joesoef
En ik weet zeker dat het er niet staat want anders had jij er allang een topic van gemaakt en had vriend er een topper van gemaakt. :jeweetog:

Die discussie is al 2 keer uit den treure behandelt.

an3sdej
16-08-03, 16:15
Schaap

Onder de conclusie's van dit rapport wordt opgemerkt dat in Marokkaanse kringen het onderwerp zeer taboe is, er wordt niet over gepraat, zelfs niet tegen vriendinnen.

Ook blijkt dat veel mannelijke respondenten zeer terughoudend waren, en maar weinig vertelden. Ook werd vaak de deur snel gesloten als men hoorde waar het interview over ging.

Maar daarnaast is het een feit dat er veel huiselijk geweld onder de Nederlandse autochtonen is. Tijdens mijn werk in de psychiatrie heb ik daar de meest extreme voorbeelden van meegemaakt.

Een differentiatie op wetenschappelijke basis op grond van religie ken ik niet. Persoonlijk weet ik dat in streng christelijke kring, het ook regelmatig voorkomt, en dat de oude rolpatronen daar nog erg gelden.

Marsipulami
16-08-03, 16:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
http://www.minjust.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf

Inderdaad erg boeiende bevindingen in dat onderzoek. Ik heb effe van het meest in het oog springende tabelletje een screenshot gemaakt?

http://users.pandora.be/spaanders/geweld.gif

Zwarte Schaap
16-08-03, 16:46
Geplaatst door an3sdej
Schaap

Onder de conclusie's van dit rapport wordt opgemerkt dat in Marokkaanse kringen het onderwerp zeer taboe is, er wordt niet over gepraat, zelfs niet tegen vriendinnen.

Ook blijkt dat veel mannelijke respondenten zeer terughoudend waren, en maar weinig vertelden. Ook werd vaak de deur snel gesloten als men hoorde waar het interview over ging.

Maar daarnaast is het een feit dat er veel huiselijk geweld onder de Nederlandse autochtonen is. Tijdens mijn werk in de psychiatrie heb ik daar de meest extreme voorbeelden van meegemaakt.

Een differentiatie op wetenschappelijke basis op grond van religie ken ik niet. Persoonlijk weet ik dat in streng christelijke kring, het ook regelmatig voorkomt, en dat de oude rolpatronen daar nog erg gelden.

Ik heb geen zin om de discussie opnieuw voor de 3de keer uit te voeren feit blijft staan dat dat autochtonen het meest mishandelen in huiselijke kring, Marokkanen en turken het minst.

Tomas
16-08-03, 17:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb geen zin om de discussie opnieuw voor de 3de keer uit te voeren feit blijft staan dat dat autochtonen het meest mishandelen in huiselijke kring, Marokkanen en turken het minst.

Als dat feiten zijn, is het ook een feit dat er sprake is van onder rapportage.

Maar ja, jij hebt toch een betonnen plaat voor je kop.

Zwarte Schaap
16-08-03, 17:26
Geplaatst door Tomas
Als dat feiten zijn, is het ook een feit dat er sprake is van onder rapportage.

Maar ja, jij hebt toch een betonnen plaat voor je kop. het voorkomen van onderrapportage maakt de cijfers van de autochtonen niet lager.

Tomas
16-08-03, 17:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
JIj hebt die cijfers mischien niet gezien maar die zijn er wel. Alleen daar wordt niet zoveel ruchbaarheid aan gegeven alleen onderzoeken waar allochtonen het slechts uit komen besteed men aandacht aan.

De onderrapportage gaat over de allochtone bevolkingsgroep.

Die cijfers zouden dus hoger moeten zijn. Mogelijk gelijk aan de autochtone. Jij stelt hier nog steeds dat dat niet zo is dankzij dit rapport.

Maar nu kap ik ermee, want je wordt nu echt zielig.

Zwarte Schaap
16-08-03, 18:01
Geplaatst door Tomas
De onderrapportage gaat over de allochtone bevolkingsgroep.

Die cijfers zouden dus hoger moeten zijn. Mogelijk gelijk aan de autochtone. Jij stelt hier nog steeds dat dat niet zo is dankzij dit rapport.

Maar nu kap ik ermee, want je wordt nu echt zielig.

Je vindt het kennelijk erger dat de allochtonen minder aan huiselijke geweld doen dan autochtonen dan op de hoge cijfer in te gaan van de autochtonen.

Over de onderraportage zeg ik je al een sinds de vorige discussies, verdubbel de getallen maar of verdriedubbel ze maar voor marokkanen, ze blijven toch onder de autochtonen.

Mijn punt is dat ondanks een lichte onderrapportage, de allochtonen lager scoren da autochtonen.

Je vindt het kennelijk erger dat de allochtonen minder aan huiselijke geweld doen dan autochtonen dan op de hoge cijfer in te gaan van de autochtonen.

:dood:

Tomas
16-08-03, 18:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn punt is dat ondanks een lichte onderrapportage, de allochtonen lager scoren da autochtonen.


Er staat nergens dat het om een lichte vorm van onderrapportage gaat.

Voor jouw is het blijkbaar belangrijk dat autochtonen hun vuile was buiten hangen, zodat jij daar naar kunt wijzen en om de "eigen" vuile was vooral te verstoppen en te overschreeuwen met leugens.

Verder ben ik heel goed bereid om op die 50% in te gaan. Ik vind het weerzinwekkend en heel erg teleurstellend. Ik baal van mannetjes met hun macho gedrag. En ik baal van vrouwen die daar altijd weer op vallen.

Zwarte Schaap
16-08-03, 18:16
Geplaatst door Tomas
Er staat nergens dat het om een lichte vorm van onderrapportage gaat.

Voor jouw is het blijkbaar belangrijk dat autochtonen hun vuile was buiten hangen, zodat jij daar naar kunt wijzen en om de "eigen" vuile was vooral te verstoppen en te overschreeuwen met leugens.

Verder ben ik heel goed bereid om op die 50% in te gaan. Ik vind het weerzinwekkend en heel erg teleurstellend. Ik baal van mannetjes met hun macho gedrag. En ik baal van vrouwen die daar altijd weer op vallen.

Je zou er toch mee kappen omdat je me zielig vond? Vind je me niet meer zielig?

Verder heb ik geen leugens verteld, zie onderzoek van het ministerie van justitie..

Verder gaat dat onderzoek niet alleen over vrouwen maar over huiselijk geweld over de hele linie. Autochtone mannen hebben zelfs met 46 % van huiselijk geweld te maken. Dus 1 op de 2 autochtone mannen is ooit eens mishandelt in en om het huis en 1 op de 2 mannen mishandelt zelf. Grote kans dat jij of ooit eens te maken hebt gehad met huiselijk geweld als slachtoffer of mischien als dader. Ik begrijp nu ineens beter waarom je zo hardnekkig bent in je afwijzing van de gepresenteerde cijfers. :verward:

an3sdej
16-08-03, 18:50
Ja, dit soort macho's zijn vreselijk, maar het zou je verbazen wat voor mennekes het zijn hoor. Als je ze ziet zou je er niet voor aanzien.

We zijn toch nog iets te primitief. :handbang:

sadeeQ
16-08-03, 19:01
Geplaatst door an3sdej
Ja, dit soort macho's zijn vreselijk, maar het zou je verbazen wat voor mennekes het zijn hoor. Als je ze ziet zou je er niet voor aanzien.

We zijn toch nog iets te primitief. :handbang:


ietsje maar?

http://mediatheek.thinkquest.nl/~kl031/holbewoner.gif

:schrik:

Donna
16-08-03, 19:06
Geplaatst door Tomas
EIk baal van mannetjes met hun macho gedrag. En ik baal van vrouwen die daar altijd weer op vallen.

Als 50 % aan die omschrijving voldoet heb je weinig keus. Maargoed, het is misschien een definitiekwestie. Ik kan me nog een discussie herinneren hier met een paar dames die het niet raar vonden dat mannen hun vrouw soms slaan. Want je moet je vrouw toch corrigeren, soms zijn het net kinderen. Wat is mishandeling? Doorslaan nadat je al gecorrigeerd hebt?

sadeeQ
16-08-03, 19:10
Geplaatst door Donna
Als 50 % aan die omschrijving voldoet heb je weinig keus.


:melig2: daarom,laat die kaaskoppen links liggen en ga voor een mocro. de kans is klein dat die losse handjes hebben tegen hun vrouwen ook al omdat ze 9 van de 12 maanden vastzitten natuurlijk :nerd:


sadeeQ :verliefd: Donna

Donna
16-08-03, 19:14
Geplaatst door sadeeQ
:melig2: daarom,laat die kaaskoppen links liggen en ga voor een mocro. de kans is klein dat die losse handjes hebben tegen hun vrouwen ook al omdat ze 9 van de 12 maanden vastzitten natuurlijk :nerd:


sadeeQ :verliefd: Donna

:D

Heerlijk zeg! lekker het huis voor je alleen, geen sokken meer om te wassen......



Donna :love2: Sadeeq

Maarten
17-08-03, 11:40
Schaap, ik wil mezelf even niet op de borst kloppen of zo hoor, maar een van mijn specialisaties in m’n rechtenstudie was rechtssociologie. Dat gaat over al dit soort onderzoeken, en wat er nou van klopt of wat niet.
Op het examen kreeg ik o.a. een onderzoek voor m’n neus van 150 pagina’s of zo over de integratie van vrouwen in het Amsterdamse politiecorps (nadat een eerder onderzoek al gesneuveld was.) In 7 minuten tijd vond ik minstens 5 punten die het hele onderzoek discutabel maakten, en kreeg een 9 voor het vak..

Nou, als ik iets geleerd heb, dan is het wel, dat elk rapport zijn waarde heeft, maar enkel als je weet hoe en wat er onderzicht is. En dat er heel wat omstandigheden kunnen zijn, die totaal andere resultaten kunen opleveren.

En zou heeft ook het rapport wat je noemt een zekere waarde, maar wat je er niet mee kunt, dat is wat jij doet, en er hard mee gaan zwaaien, dat dit de realiteit inzake huiselijk geweld is! En dat is iets waar wetenschappers het wel over eens zijn.

In dit geval spelen twee aspecten een rol.

Bij autochtonen wordt zwaar overdreven. Sinds feminisme is er enorme aandacht voor geweld, en dat is een eigen leven gaan leven. Verhalen over geweld tegen vrouwen zijn erg populair geweest, en dat heeft een enorm misbruik tot gevolg gehad. Ik ben me daar eens in gaan verdiepen nadat ik zelf een paar keer vals beschuldigd was (de gevoeligheid voor het onderwerp maakt het een prima demoniseringsmiddel.), en toen bleken de verhalen aan alle kanten los te komen bij mannen die hetzelfde overkwam.
En ik noemde in die topics die je noemt het onderzoek van een Groningse vrouwelijke rechter, die achteraf eens goed onderzoek ging doen naar de klachten over incest bij echtscheidingsprocedures, waarbij bleek, dat maar liefst de helft van de vrouwen er over had staan liegen! En van de andere helft bleef het grootste deel onduidelijk!
Beschuldigingen zijn echt een cultus geweest, en er zijn ontzettend veel dingen opgeschroefd, hetzij uit wraak, of als bewijs van gelijk, of als slachtoffermechanisme, of als verdringingingsmechanisme voor de hele persoonlijke problematiek (komt véel voor!) of als politiek instrument t.b.v. vrouwen.
Nou… als uit het onderzoek niet blijkt, hoe ze al dat soort dingen uitfilteren, dan zijn de cijfers niet zoveel waard. En niet een béetje niet, maar gewoon helemaal niet!
Mijn eigen peilingen zijn natuurlijk uiterst subjectief, maar gewoon als indicatie: ik meen dat er 4-5 keer zoveel beschuldigingen zijn, als dat er werkelijk aan noemenswaardige incidenten plaats vind.

Ten tweede het taboe er over in Marokkaanse kringen, en de culturele opvattingen over wat geweld is en wat niet! Een autochtoonse die een klap krijgt, die meldt dat in het algemeen nogal eens, en een marokkanse vermoedelijk niet.
En als het klopt wat an3sdej hier boven neer zet, dan is er in dat onderzoek dus helemáál niets gedaan om het taboe te omzeilen, want er wordt enkel geconstateerd dat het taboe er IS, en dat het het onderzoek bemoeilijkte! Goed mogelijk dat daarmee 90% van het geweld onder tafel blijft hoor.

Conclusie? Het is nog steeds mogelijk, dat Marokkaanse vrouwen 10x zoveel gemept worden als autochtone. Ik wil er echt niets over zeggen hoor, alleen dat dit onderzoek vooralsnog de schijn heeft oppervlakkig te zijn uitgevoerd.
Eeerst aangeven hóe iets gemeten is, dáarna conclusies trekken. Sorry hoor, sociologisch onderzoek is een héel moeilijk iets.. rechtssociologie vond ik echt het moeilijkste vak. Véel moeilijker dan al die reguliere juridische vakken, die toch ook pittig zijn.

Zwarte Schaap
17-08-03, 12:14
Geplaatst door Maarten
Schaap, ik wil mezelf even niet op de borst kloppen of zo hoor, maar een van mijn specialisaties in m’n rechtenstudie was rechtssociologie. Dat gaat over al dit soort onderzoeken, en wat er nou van klopt of wat niet.
Op het examen kreeg ik o.a. een onderzoek voor m’n neus van 150 pagina’s of zo over de integratie van vrouwen in het Amsterdamse politiecorps (nadat een eerder onderzoek al gesneuveld was.) In 7 minuten tijd vond ik minstens 5 punten die het hele onderzoek discutabel maakten, en kreeg een 9 voor het vak..

Nou, als ik iets geleerd heb, dan is het wel, dat elk rapport zijn waarde heeft, maar enkel als je weet hoe en wat er onderzicht is. En dat er heel wat omstandigheden kunnen zijn, die totaal andere resultaten kunen opleveren.

En zou heeft ook het rapport wat je noemt een zekere waarde, maar wat je er niet mee kunt, dat is wat jij doet, en er hard mee gaan zwaaien, dat dit de realiteit inzake huiselijk geweld is! En dat is iets waar wetenschappers het wel over eens zijn.

In dit geval spelen twee aspecten een rol.

Bij autochtonen wordt zwaar overdreven. Sinds feminisme is er enorme aandacht voor geweld, en dat is een eigen leven gaan leven. Verhalen over geweld tegen vrouwen zijn erg populair geweest, en dat heeft een enorm misbruik tot gevolg gehad. Ik ben me daar eens in gaan verdiepen nadat ik zelf een paar keer vals beschuldigd was (de gevoeligheid voor het onderwerp maakt het een prima demoniseringsmiddel.), en toen bleken de verhalen aan alle kanten los te komen bij mannen die hetzelfde overkwam.
En ik noemde in die topics die je noemt het onderzoek van een Groningse vrouwelijke rechter, die achteraf eens goed onderzoek ging doen naar de klachten over incest bij echtscheidingsprocedures, waarbij bleek, dat maar liefst de helft van de vrouwen er over had staan liegen! En van de andere helft bleef het grootste deel onduidelijk!
Beschuldigingen zijn echt een cultus geweest, en er zijn ontzettend veel dingen opgeschroefd, hetzij uit wraak, of als bewijs van gelijk, of als slachtoffermechanisme, of als verdringingingsmechanisme voor de hele persoonlijke problematiek (komt véel voor!) of als politiek instrument t.b.v. vrouwen.
Nou… als uit het onderzoek niet blijkt, hoe ze al dat soort dingen uitfilteren, dan zijn de cijfers niet zoveel waard. En niet een béetje niet, maar gewoon helemaal niet!
Mijn eigen peilingen zijn natuurlijk uiterst subjectief, maar gewoon als indicatie: ik meen dat er 4-5 keer zoveel beschuldigingen zijn, als dat er werkelijk aan noemenswaardige incidenten plaats vind.

Ten tweede het taboe er over in Marokkaanse kringen, en de culturele opvattingen over wat geweld is en wat niet! Een autochtoonse die een klap krijgt, die meldt dat in het algemeen nogal eens, en een marokkanse vermoedelijk niet.
En als het klopt wat an3sdej hier boven neer zet, dan is er in dat onderzoek dus helemáál niets gedaan om het taboe te omzeilen, want er wordt enkel geconstateerd dat het taboe er IS, en dat het het onderzoek bemoeilijkte! Goed mogelijk dat daarmee 90% van het geweld onder tafel blijft hoor.

Conclusie? Het is nog steeds mogelijk, dat Marokkaanse vrouwen 10x zoveel gemept worden als autochtone. Ik wil er echt niets over zeggen hoor, alleen dat dit onderzoek vooralsnog de schijn heeft oppervlakkig te zijn uitgevoerd.
Eeerst aangeven hóe iets gemeten is, dáarna conclusies trekken. Sorry hoor, sociologisch onderzoek is een héel moeilijk iets.. rechtssociologie vond ik echt het moeilijkste vak. Véel moeilijker dan al die reguliere juridische vakken, die toch ook pittig zijn.


Oke schuif de vrouwen maar opzij, die zijn teveel beinvloed door het feminisme, maar hoe zit het met die 46 % mannen die mishandeld worden?

Donna
17-08-03, 12:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Oke schuif de vrouwen maar opzij, die zijn teveel beinvloed door het feminisme, maar hoe zit het met die 46 % mannen die mishandeld worden?


Dat is Tomas, die belt tegenwoordig overal meteen de politie voor.

Equalizer
17-08-03, 12:22
Kunnen we niet een Marokkaan een strandtent laten beginnen?,gaan we die man lekker pesten,vrouwen beledigen en hoofddoekjes afpakken,de eigenaar bedreigen,en als we bedreigd worden met een neppistool gaan we ook zeggen,ik vermoorde je,ik maak je dood!!

En daarna steken we die tent in de hens!!

Nederlandse grondigheid!!

Dan komen al die psygopatische jongeren wel om hem te helpen en dan hebben de andere tenten weer rust!!

Mensen die voor geen enkele reden vatbaar zijn,en niet willen luisteren naar anderen,worden in de psygiatrie psygopaten genoemd,waarom worden deze mensen (nou ja mensen,meer half mens half imbeciel)niet in sanatoria opgeloten en behandeld maar mogen ze vrij in onze samenleving rondlopen???

Binnenkort gaat het fout,en komt er een groter incident met vele vechtpartijen,want wij Nederlanders pikken het niet meer!!

Onder Wim Kok werden we gesust en werden dingen in de doofpot gestopt,maar nu de waarheid steeds meer aan het licht komt en Nederland Ontwaakt,krigen de Marokkanen het heel moeilijk de komende jaren,hopelijk gaat het zo ver dat ze jullie eruit trappen,van 85% van de Nederlanders mag het zowiezo!!

Zwarte Schaap
17-08-03, 12:27
Geplaatst door Donna
Dat is Tomas, die belt tegenwoordig overal meteen de politie voor.

:tranen: :hihi:

Maarten
17-08-03, 13:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Oke schuif de vrouwen maar opzij, die zijn teveel beinvloed door het feminisme, maar hoe zit het met die 46 % mannen die mishandeld worden?

:hihi: ik weet het echt niet. Maar niet ondenkbaar is dat veel mannen dezelfde lijn zijn gaan volgen als vrouwen. De norm is namelijk nog steeds, dat je helemaal van elkaar afblijft. Punt is nog steeds, wat noem je mishandeling. Ik weet te weinig van het rapport.

De tabel is me ook nog niet duidelijk. Als het gaat om de aantallen ménsen die er over klagen, dus niet het aantal mishandelingen, dan is het aantal vrouwen dat slachtoffer is veel groter. Er werd namelijk gezegd dat in de relaties waarin niet incidenteel maar frequent gemept werd, de vrouw veel vaker de dupe was. En eigenlijk zijn juist die relaties de enige die echt tellen voor de vraag hoeveel misstanden er nou eigenlijk zijn.

000NobelPrizes
17-08-03, 14:07
Geplaatst door dejeneverbever
In het jongerencentrum waar ik soms werk komt regelmatig een oudere Marrokaanse man een cola'tje drinken. Deze man schaamt zich kapot voor zijn landgenoten.

Yep, zo ken ik er meer.
Er zou eens een enquete gehouden moeten worden onder Marokkanen, hoe die ertegenover staan om een dozijn van die jattende rothufters terug te sturen en hun Nederlandse paspoort in te nemen. Ze hebben een hekel aan alles wat met Nederland te maken heeft, maar hun paspoortje is natuurlijk heilig.
Ik weet zeker dat de rest van die dievenbende daarvan zich helemaal kapot zal schrikken, en zich eerder bedenken om dagelijks de eerloze jatter uit te hangen en mensen lastig te vallen.
Het zou voor de Marokkanen (nou ja, Nederlanders dus) die hier lekker hun leventje hebben gevonden, een verademing betekenen.

En die enquete uiteraard anoniem. Ik heb begrepen dat het niet helemaal probleenloos is om je over dit soort zaken te uiten.

Maarten
18-08-03, 09:55
Geplaatst door 151 NobelPrizes
om een dozijn van die jattende rothufters terug te sturen en hun Nederlandse paspoort in te nemen.

:hihi: Terugsturen naar Bloody What??!.. Naar Goringem waar ze geboren zijn??.. Berg aan de Maas??..

Oudkerk had tenminste een zinnige opmerking, ongeveer zo: het zijn kutkereltjes, maar het zijn ónze kutkereltjes! En ddar is iedereen het over eens!

Of dacht je dat Marokko opsprong om te zeggen: O?..Afval??.. Nee ja... meteen hier dumpen natuurlijk!.. :hihi:

151, drink een keer muntthee, en verdiep je eens in de dingen voor je hier gaat blaten.

GroteWolf
18-08-03, 11:39
Hier zou ik als bevolkingsgroep nou eens een demonstratie tegen organiseren: tegen dat groepje enorme hufters die er voor zorgt dat de hele Marokkaanse gemeenschap in Nederland zo'n slechte naam krijgt.
Het gezuig en getreiter van dat soort jongens (die ze al 80 keer hebben opgepakt) maakt het de politie wel heel moeilijk objectief te blijven als ze een 'gewone' Marokkaanse jongen tegenover zich hebben.

Zwarte Schaap
18-08-03, 12:42
Geplaatst door GroteWolf
Hier zou ik als bevolkingsgroep nou eens een demonstratie tegen organiseren: tegen dat groepje enorme hufters die er voor zorgt dat de hele Marokkaanse gemeenschap in Nederland zo'n slechte naam krijgt.
Het gezuig en getreiter van dat soort jongens (die ze al 80 keer hebben opgepakt) maakt het de politie wel heel moeilijk objectief te blijven als ze een 'gewone' Marokkaanse jongen tegenover zich hebben.

De enige die er echt voor zorgen dat marokkanen een slechte naam krijgen zijn de media, de politici en de subsidietrekkende organisaties die keer op keer voor hun eigen belang de marokkanen opvoeren in de publieke agenda.

De nazi-propagandist goebels zou trots op de Nederlanders zijn op de wijze hoe effectief ze media gebruiken voor hun belangen.

an3sdej
18-08-03, 12:44
De enige die er echt voor zorgen dat marokkanen een slechte naam krijgen zijn de media, de politici en de subsidietrekkende organisaties die keer op keer voor hun eigen belang de marokkanen opvoeren in de publieke agenda.

De pers gaat pas schrijven/berichten nadat er iets gebeurt is, of er wat staat te gebeuren :ninja2: Maar dat ze vaak niet professioneel "gekleurd" zijn, dat kan ik onderschrijven, maar dat doet niet af aan bepaalde feitelijkheden, die wel waar zijn :roker:

000NobelPrizes
18-08-03, 13:08
Geplaatst door Maarten
:hihi: Terugsturen naar Bloody What??!.. Naar Goringem waar ze geboren zijn??.. Berg aan de Maas??..

Oudkerk had tenminste een zinnige opmerking, ongeveer zo: het zijn kutkereltjes, maar het zijn ónze kutkereltjes! En ddar is iedereen het over eens!

Of dacht je dat Marokko opsprong om te zeggen: O?..Afval??.. Nee ja... meteen hier dumpen natuurlijk!.. :hihi:

151, drink een keer muntthee, en verdiep je eens in de dingen voor je hier gaat blaten.

Dat was een quote van Pim.
Nog steeds zinnig?

En dat kunnen zinnige mensen danwel zeggen: die kutkereltjes zelf zien zich niet als 'onze' kutkereltjes. Die hebben de pest aan alles wat met Nederland en het westen te maken heeft, voelen zich Marokkaan en willen Marokkaan zijn, zijn alleen toevallig in een ander (blijkbaar voor hen het verkeerde) land geboren. Alwaar ze de etter uithangen. En het versjteren voor de anderen. Laten we ze tegemoet komen.

En of men nou hoog springt of laag springt, de pers is er en die rapporteert van alles wat er gebeurt, hoe graag sommigen ook de struisvogel-tactiek willen toepassen. 'Als het wordt doodgezwegen bestaat het niet' lijkt het credo.

000NobelPrizes
18-08-03, 13:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
De enige die er echt voor zorgen dat marokkanen een slechte naam krijgen zijn de media, de politici en de subsidietrekkende organisaties die keer op keer voor hun eigen belang de marokkanen opvoeren in de publieke agenda.

De nazi-propagandist goebels zou trots op de Nederlanders zijn op de wijze hoe effectief ze media gebruiken voor hun belangen.
Dat kan ik niet helemaal met je eens zijn. Voordat het opener klimaat werd geschapen waarin men ronduit voor zijn mening uit kon komen, heerste al vele jaren lang wrevel over hetzelfde onderwerp. En juist nog meer omdat niemand er met 1 woord iets over mocht zeggen/schrijven.

Grietje
18-08-03, 13:45
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat kan ik niet helemaal met je eens zijn. Voordat het opener klimaat werd geschapen waarin men ronduit voor zijn mening uit kon komen, heerste al vele jaren lang wrevel over hetzelfde onderwerp. En juist nog meer omdat niemand er met 1 woord iets over mocht zeggen/schrijven.

Dat is lariekoek en dat weet je best. Dat er met geen een woord over werd geschreven had meer te maken met de zogenaamde tolerantie die niets anders was dan onverschilligheid. Nu moet je niet de fout begaan om al die shitzooi met Marokkanen inzet te maken in je strijd tegen de politiek correcte geest die hier lange tijd heeft rondgewaard.

GroteWolf
18-08-03, 14:31
De nazi-propagandist goebels zou trots op de Nederlanders zijn op de wijze hoe effectief ze media gebruiken voor hun belangen.



Vanzelfsprekend. Het zijn immers de Nederlandse journalisten zelf die groepsaanranden, Zandvoort onveilig maken, bussen niet meer laten rijden, zwembaden onvelig maken, pretparken onveilig maken, vanuit BMW3's coke dealen, schoolmeisjes bepooieren, enz enz. Ze gaan soms helemaal naar Belgie om eens flink in ALLE zwembaden de meisjes van 12 te terroriseren. En dan schrijven ze later dat het Marokkanen waren.






Kritiek uiten is makkelijk, kritiek onderkennen vergt moed.

Zwarte Schaap
18-08-03, 14:39
Geplaatst door an3sdej
De pers gaat pas schrijven/berichten nadat er iets gebeurt is, of er wat staat te gebeuren :ninja2: Maar dat ze vaak niet professioneel "gekleurd" zijn, dat kan ik onderschrijven, maar dat doet niet af aan bepaalde feitelijkheden, die wel waar zijn :roker:

Zelfs de feitelijkheden worden schromelijk overdreven, maar dan nog als je elke keer dezelfde stukken dag in dag uit herhaalt en aandacht aan besteed, dan creeer je wel kwaadaardige vooroordelen.

Verleden week waren er heftige rellen in den bosch, worden er dan dagelijks discussieprogrammas over gehouden? Als het marokkanen waren dan zou men op zijn achterste poten gaan stijgeren en zou dat tot den treure behandelt worden door onze allochtone specialisten.

Als we elke dag de autochtoonse jongeren in de media zouden behandelen alszijnde een cultureel probleem dan krijg je dat ook wel op de publieke agenda, aan de dagelijkse gebeurtenissen kan het niet liggen, want elke dag haalt een autochtoon wat uit.

Zwarte Schaap
18-08-03, 14:47
Geplaatst door GroteWolf
Vanzelfsprekend. Het zijn immers de Nederlandse journalisten zelf die groepsaanranden, Zandvoort onveilig maken, bussen niet meer laten rijden, zwembaden onvelig maken, pretparken onveilig maken, vanuit BMW3's coke dealen, schoolmeisjes bepooieren, enz enz. Ze gaan soms helemaal naar Belgie om eens flink in ALLE zwembaden de meisjes van 12 te terroriseren. En dan schrijven ze later dat het Marokkanen waren.

Je bent heel goed in het onthouden van incidenten met marokkanen, als je nu ook zo goed was in het onthouden van autochtone misstanden dan zouden de marokkanen niet eens opvallen.

Hoe lang blijf je marokkaan? Alleen als je in negatieve zaken terecht komt, anders ben je één van ons(Nederlander)

GroteWolf
18-08-03, 15:03
Je bent heel goed in het onthouden van incidenten met marokkanen, als je nu ook zo goed was in het onthouden van autochtone misstanden dan zouden de marokkanen niet eens opvallen.

Er zijn heeeeeeel veel meer autochtonen dus dat is me te makkelijk. Het gaat om de verhouding. Er zijn wellicht ongeveer evenveel Turken als Marokkanen. Waarom komen die niet even slecht in het nieuws? Wat hebben journalisten of Nederlanders dan specifiek tegen Marokkanen? Wat speelt daar wat bij Turken niet speelt? Kun je dat duidelijk maken?



Hoe lang blijf je marokkaan? Alleen als je in negatieve zaken terecht komt, anders ben je één van ons(Nederlander)


Dat is met alles zo, natuurlijk. Op een succesvolle Neder-Marokkaanse modeontwerper of filmer zijn ook wij (autochtonen) trots, net als op de eerste Neder-Marokkaanse Oranje speler. Waarom zou dat vreemd zijn? Ik vind dat juist mooi.

Andersom, mensen die zich misdragen, waarom zouden we die moeten accepteren? Omdat ze hetzelfde paspoort hebben? Dat vind ik net zo dom als je mede-Marokkaan verdedigen omdat ie Marokkaan is ook al misdraagt ie zich (wat jij dus doet, lijkt me).

000NobelPrizes
18-08-03, 18:53
Geplaatst door Grietje
Dat is lariekoek en dat weet je best. Dat er met geen een woord over werd geschreven had meer te maken met de zogenaamde tolerantie die niets anders was dan onverschilligheid. Nu moet je niet de fout begaan om al die shitzooi met Marokkanen inzet te maken in je strijd tegen de politiek correcte geest die hier lange tijd heeft rondgewaard.
Tolerantie: van wie dan? Van de regeringsleiders zeker, die graag goeie sier maken (naar de EU en VS toe). De gewone man vond het niet bijster prettig, die denderende en ongecontroleerde toestroom van zo veel mensen naar Nederland, dat met zijn zeer beperkte industrie geheid geen werk kon bieden. Onverschilligheid nee: alleen wilde de politiek geen woord eraan wijden, ervan uitgaande dat het vanzelf wel goed zou komen. Dom.
En ik voer geen strijd, ik verschil gewoon van mening met links. Dat is geen kwestie van focussen op de Marokkaanse vandalen, mind you.

Ik heb nooit iets opgehad met dat linkse geknuffel. Dat heb ik al eerder gezegd: ik geloof in mensen zelf, en in hun creativiteit en kracht om hun boontjes te kunnen doppen. De een zal het wat sneller doen dan de ander en meer bereiken, maar dat gegijzel en geslachtoffer in de wurggreep van het sociale systeem vind ik helemaal nergens op slaan. Een zekere mate van zorg, ja uiteraard. Maar ik heb in mijn eigen omgeving talloze voorbeelden meegemaakt van mensen die complete lapzwanzen zijn geworden omdat hen geen strobreed in de weg werd gelegd. See?

Mark
18-08-03, 19:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoi Soulgirl,

Zou je mij een plezier willen doen aub? Please pas je taal aan en probeer genuanceerd je woede te uiten. Dit om je heen slaan doet jou en de zaken waar je voor staat geen goed. Dit is precies wat de zionisten en andere moslim/marokkanenhaters willen zien. Je bedient ze op hun wenken.

Doe je het voor mij ?

groetjes,

Zwarte schaap

Schaap,

je bent werkelijk een gentleman en charmeur :)

Zwarte Schaap
18-08-03, 22:30
Geplaatst door GroteWolf
Er zijn heeeeeeel veel meer autochtonen dus dat is me te makkelijk. Het gaat om de verhouding. Er zijn wellicht ongeveer evenveel Turken als Marokkanen. Waarom komen die niet even slecht in het nieuws? Wat hebben journalisten of Nederlanders dan specifiek tegen Marokkanen? Wat speelt daar wat bij Turken niet speelt? Kun je dat duidelijk maken?


Is de criminaliteit van de autochtonen dan geen criminaliteit, wordt dat anders ervaren? Laat je je dan liever door een autochtoon beroven?

Het verschil tussen marokkanen en turken in de absolute criminaliteit scheelt maar 1 % dat is ook niet iets om over naar huis te schrijven.
(ik heb genoeg verklaringen voor je, maar die heb ik nu even niet nodig)

Wat mij juist opvalt is dat men totaal anders over antilliaanse en surinaamse criminaliteit rapporteert in de media. Als men de surinaamse creolen zou nemen zou dat getal veel hoger zijn. Waarom is men continu bezig met de marokkanen terwijl de surinaamse en antiliaanse criminaliteit veel hoger is? Ja vertel mij eens waarom?

Is het om de schaamte over het koloniale verleden? Is het omdat ze geen moslims zijn?