PDA

Bekijk Volledige Versie : Driss; Herdenken of Exploiteren?



rafiq
14-08-03, 12:12
Salaam aleikum,


Ondanks de tragische gebeurtenissen in A'dam j.l. bij de dood van broeder Driss die mij ook aan het hart gaan moeten we niet in de verleiding komen om emoties te vereenzelvigen met politiek .

Een demonstratie zoals zaterdag gepland staat lijkt op het eerste gezicht voor de hand liggend daar onze medelanders dit al vaak genoeg hebben ge-etaleerd.

Maar kunnen we daar ook afleiden dat het hun enig effect heeft gesorteerd?

Neen. Als er al sprake is van een stille tocht effect dan doel ik op een averrechts effect. Het geluid van de stilte is nu eenmaal niet aan criminelen oren besteed .

De dood van een jongeman in Tilburg door Antiliaanse jongeren heeft veel commotie veroorzaakt en diverse louche figuren dachten uit deze moord politiek munt uit te slaan.

De moed van de familie van het slachtoffer om deze moord niet te exploiteren maar waardig te herdenking verdient alle respect. Dus geen camera, geen speeches, geen figuren die zich moralistisch opwerpen voor de "zwakkeren"

Het verschil met de zaak Amsterdam verschilt hierin dat het niet een stel ontspoorde jongeren zijn< Alhoewel de Antiliaanse jongeren GEEN strafblad hadden in Tilburg> en bovendien vergezeld waren van 2 somaliers zijn de aanstichters van het geweld in Amsterdam 2 politiefunctionarissen.

Dit geeft het geheel een sterk politieke lading.

Hier spelen meerdere factoren mee; Vermeend Racisme, incompetentie, machtsmisbruik en het recht van zelfbescherming en natuurlijk tolerantie, en de status van het slachtoffer .

Ik ben bang dat het totaal niet om Broeder Driss gaat maar om de verhouding van overheidsinstanties (hier de politie) vs de "Marokkaanse gemeenschap".

Moeten wij over de rug van broeder Driss deze kwesties naar voren brengen?

Of doen wij er verstandiger aan om broeder Driss niet te verheffen tot martelaar en waardig te herdenken?

De problemen zoals zo eerder aangegeven dienen op een politieke manier opgelost te worden.

Uiteraard is een manifestatie een instrument daarvoor, maar laten we alstublieft het kaf van het koren scheiden.

freya
14-08-03, 13:09
Ik krijg bij dit gedoe een viezesmaak in de mond als ik bedenk dat het KMAN subsidies aan het verliezen is omdat het een ingeslapen zooitje zou zijn.

.........................................(vul maar in)
:aanwal:

rafiq
14-08-03, 14:27
Natuurlijk kon een reactie niet uitblijven na de "moord"op Driss.

Natuurlijk heeft Driss niets gedaan. En is het vanzelfsprekend dat "we"met zijn allen achter Driss gaan staan en de ECHTE waarheid boven water willen krijgen. Want wij Marokkanen worden op elk maatschappelijkl vlak tegengewerkt en gekort. Nederland is een levende hel voor iedere allochtoon, maar in het bijzonder voor de Marokkaan. Wanneer houdt dit zelfbeklag een keer op?

Het houden van een herdenking is een makkelijke manier om je zogenaamd te profileren als Marokkaanse gemeenschap.

Moeten wij Driss zien als icoon van de Marokkaanse gemeenschap?

Wordt de herdenking ook "gesponsord" door de talrijke imams die ons land rijk is?

Misschien doet men er verstandiger aan de hand in eigen boezem te steken in plaats van de zaak Driss te degraderen tot een tweede affaire Pierre Bouleij , waar Nederland kennis kon maken met de grillen en het gespuis uit de onderklasse van Den Bosch.

De Telegraaf wacht niet met Marokkanenvriend Prof. Smalhout in zijn kielzog met zijn legertje van quasi deskundigen, criminologen en arabisten waarbij de oorverdovende stilte van de Marokkaanse gemeenschap hem bijzonder goed uitkomt.

Ga maar zielig doen op de stoep van de moskee of het GAK hoe slecht de Nederlanders de moslim tot een karikatuur maken. Wat hebben wij per individu gedaan om mee te gaan in de welvaart der volkeren?

Hebben wij niet de Nederlandse cultuur verrijkt met couscous en Tajin en loverboys?

Is niet menig coffeeshop in vertrouwde Marokkaanse en kundige <overheids> handen?

Zo liberaal zijn we weer wel! Elke klucht kent zijn eind, maar deze verwordt in een eindeloos treurspel het wordt tijd dat de voorstelling gesloten wordt en het verwende publiek zijn geld terug krijgt en naar huis wordt gebonjourd.

De Marokkaanse gemeenschap is een leugen, een illusie!

Er is geen enkel element van verbintenis te vinden dat die gemeenschap smeedt, behalve het feit dat "we" Marokkaanse roots hebben. Marokkanen kunnen zeer goed theater maken, bij verlies, bij dood kortom als men benadeeld wordt.

Wat een solide basis voor een gemeenschap, een volk! Wat zijn die roots, die wortels dan? Niets meer dan verdeeldheid, corruptie en mooipraterij over de Islam die helaas ook al wordt geinfecteerd wordt door linkse knuffelarij en en interne verdeeldheid. Alleen onder de koepel van de moskee wordt <tijdelijk> niet geroddeld tijdens het gebed.

Als de Marokkaanse gemeenschap gestalte wil krijgen dan zal het de rug moeten rechten, zijn eigen gewicht moeten torsen alvorens met het vingertje te wijzen naar de ozo onrechtvaardige Nederlandse maatschappij.

Dat in eigen land het paradijs nog verder te zoeken is wordt voor het gemak vergeten. Toevallig al meer dan 1000 mensen gearresteerd. In Marokko vinden ze een heleboel mensen die praktizerend moslim zijn achterlijk, ook het idee van de Islam een backward culture wordt in stilte gekoesterd door onze mede-moslims.

Waarom onze Oosterburen zo succesvol zijn in het onderhouden van hun Volksgeist heeft alles te maken met de wil om nooit op te geven en de behoefte aan een door prestaties gevoedde trots.

Nu wil ik niet beweren dat de marokkaanse gemeenschap injecties van deze aard nodig heeft, daarvoor mist het de juiste mensen, het benodigde bewustzijn.
Beter is te vertrouwen op een instrument dat appelleert aan het enige traditiegevoel dat bij de marokkaan nog zou kunnen ontluiken, de Islam.

Iedere gemeenschap kent zijn mede-en tegenstanders. Men moet er op voorbereid zijn dat mocht de vorming van een echte eenheid zich openbaren, dan nog zal er veel energie benodigd zijn om deze te behouden.

De Islam is sterk, maar zijn interpretatie zal altijd onderhevig blijven aan de willekeur van begeertes.


Terugkomend op broeder Driss, over de doden niets meer dan goeds, dus laten we hem op een waardige manier herdenken in onze gebeden maar niet voor de snorrende camera's van Nova.

En laten we voorkomen dat de zoveelste Arabist, Marokko-kenner (het ontbreekt ons namelijk aan een anchorman mensen!) weer zijn linkse riedeltje afdraait voor een Telegraaf/Elsevier publiek , dat dan ook weer een topicje heeft bij de volgende borrel.

Misschien is Sadik Harchaoui dan ook van de partij, hij heeft immers gestudeerd voor Marokkaan!

Peace Driss...

an3sdej
14-08-03, 14:46
Applaus, eindelijk een goede analyse :lole:

observer
14-08-03, 15:56
deze demonstratie kan eigenlijk bijna alleen maar fout lopen

als men een stille tocht zou houden had het gewerkt

rustig en met resprect omdat er een medemens, helaas, dood is

door echter opgefokt te concluderen dat het een racistische moord is en door de politie min of meer te zeggen dat ze weg moeten blijven hebben ze dat onmogelijk gemaakt

de beelden zullen een groep marokanen laten zien die, ongetwijfeld aangevuld met wat krakers en extreem linkse activisten, een agent zullen veroordelen en impliciet het gedrag van het slachtoffer (mes 20cm ) zullen goedpraten.

nu heeft het overgrote deel van de nederlanders er geen boodschap meer aan, tuurlijk is er discriminatie maar het is inmiddels zo'n standaard stopwoord geworden en zo vaak misbruikt dat het geen impact meer heeft

wat wel kan gebeuren is dat een deel van de demonstranten misbruik zullen maken van de demonstratie om te rellen of te plunderen

rafiq
14-08-03, 19:51
nu heeft het overgrote deel van de nederlanders er geen boodschap meer aan, tuurlijk is er discriminatie maar het is inmiddels zo'n standaard stopwoord geworden en zo vaak misbruikt dat het geen impact meer heeft

Er zijn krachten die juist dit effect aanwakkeren. Een effect waar ik al een lange tijd bang voor ben.

Een hoop mensen hopen juist dat het rellen wordt, immers men moet op zoek gaan naar items die het 6 uur journaal moeten gaan vullen.

En waarom niet met rellende agenten?

Heel Nederland smulde van de beelden uit de Graafse Wijk. Een hoop mensen zullen roepen naar strengere wetten om Nederland nogmeer onleefbaar te maken.

Lieden als Prof. Smalhout, de gehele LPF, kameraad M. Smit en dat soort aloi.

Gewiekste technocraten zien hun kans schoon om nog meer populaire maatregelen te nemen tegen allochtonen.

De allochtonen zijn zo verdeeld dat hun stem toch al niet meer serieus genomen wordt, helaas.

Anderen politici vallen net zo hard mee met de populistische dominostenen.

Wie neemt het op voor de moslims? Alleen Ron Haleber?

an3sdej
14-08-03, 19:59
Je laatste conclusie en vraag stellen me weer teleur! :fpotver:

Er is haast geen land waar ALLE mensen het zo goed heeft als hier, waar zoveel godsdienstvrijheid is als hier. Natuurlijk zijn er ook racistische krachten, zijn er ook mensen met echte haat tegen de islam, maar al die zaken zie je ook in Marokko en andere landen, alleen is het daar de haat tegen christenen en/of hindoe's/joden en ongelovigen.

In onze politiek zijn voldoende waarborgen die ook opkomen voor de miderheden (GL, SP, velen in de PvdA). Dus ik snap je noodkreet niet zo goed. :o :verrassin

rafiq
14-08-03, 20:38
Jammer dat ik je teleur stel, but i don't let you down!

Ik moet je gelijk geven als het erover uitgaat dat het Nederlandse systeem voldoende waarborg biedt voor allochtonen/minderheden. Het probleem is echter dat, als we de Marokkanen onder de loupe nemen er niemand opstaat die kennelijk competent genoeg is om zijn plaats, die het politieke systeem hier zeker biedt, opvult.

In plaats daarvan wordt er gedweept met een Arabische (?) Liga en Forum anderzijds. Het feit dat er niemand echt opstaat binnen de Marokkaanse gemeenschap kan men terugvoeren op het ontbreken van eenheid binnen deze groep. Hoe moet iemand een meerderheid verkrijgen als er geen cohesie bestaat binnen het electoraat?

De politieke weg naar de zo gewenste volwaardige vertegenwoordiging van de Marokkaanse gemeenschap is in Nderland effen en geplaveid. Maar de weg zelf dient nog wel bewandeld te worden. Nu sleept men zich nog voort als een zoekende in de woestijn terwijl het kompas in de rugzak zit...

Ook qua codes en moraal zijn er afstanden, hetzelfde als imam en geloofsgemeenschap. Als er geen cohesie is dan kan geen enkele organisationeel initiatief of wat dan ook slagen. En dit wordt uitgebuit door mensen aan de andere kant van het morele spectrum.

an3sdej
14-08-03, 21:29
Moeten de Marokkanen dan zo nodig één groep zijn, vertegenwoordigd door één leider?

Waarom niet verder opgaan in Nederland, en ook gewoon je laten vertegenwoordigen door bestaande politieke partijen zoals alle individuele Nederlanders?

Ron Haleber
14-08-03, 23:48
Wat wij op dit pb zien is een spiegel van de maatschappelijke polarisatie... De overheid dient daarop te reageren.

Mijn vriend Rafiq noemt de achterliggende oorzaken van de polarisatie:


Geplaatst door rafiq

Hier spelen meerdere factoren mee; Vermeend Racisme, incompetentie, machtsmisbruik en het recht van zelfbescherming en natuurlijk tolerantie, en de status van het slachtoffer.

Ik ben bang dat het totaal niet om Broeder Driss gaat maar om de verhouding van overheidsinstanties (hier de politie) vs de "Marokkaanse gemeenschap".





Aan de ene kant staan de boze Nederlanders... Hun standpunt vertolkt dat van de uiterst verontruste en verbolgen Nederlanders zowel op deze, maar ook op andere sites als Fok, die nu - en niet over een half jaar als het Driss-rapport pas verschijnt - recht hebben op een duidelijke standpunt-bepaling van hun Overheid...!

En daarnaast staat het standpunt van de Marokkanen en hun comitees die eisen: "Wij verwachten na dit zoveelste slachtoffer van dit harde overheidsbeleid nu dan ook een krachtig signaal van de overheid" (uit de oproep).

Elders laat ik zien uit mijn praktijkervaring dat Marokkanen vaak slachtoffer zijn van een discriminerende behandeling door justitie en politie - dat houd ik vol tegenover de boze prikkers, hoewel ik ook voor hun woede het volste begrip heb.

Het gaat hier om een polarisatie die door de overheid urgent moet worden afgestopt. Op dit punt ben ik het volledig met OvJ Sadik Harchaoui eens!


Matt_ttie op wie ik zoals men weet - om het zacht te zeggen - heus wel enige kritiek heb, legt op uiterst lucide, verstandige wijze en scherp vooruitziend de vinger op de wonde die die de felle reacties van de jonge Marokkanen in Amsterdam en elders verklaren:



Geplaatst door Matt_ttie

Helaas hebben we nog een variabele in de vergelijking, en da's de blanke autochtoon. Als die niet meewerkt dan hebben we over een aantal jaren een hoop stront aan de knikker.

Er is niets ergers dan mondige goedgebekte bijdehande Marokkanen, die niets meer van de blanke pikt.


In tegenstelling tot de eerste generatie die toch veelal een ja-knikker was.

De eerste tekenen van deze verruwing zien we al een aantal jaren, en dat zal enkel erger worden wanneer het gevoel van niet geaccepteerd zijn bij de allochtoon blijft heersen.



Matt_ttie geeft hier aan Brie in een notedop uitleg van het kernprobleem dat op de achtergrond speelt bij jonge Marokkanen waar ook de Dris-demonstratie terecht of onterecht - dat laat ik in het midden - uitdrukking aan geeft.

an3sdej
14-08-03, 23:57
Nomaals:

Moeten de Marokkanen dan zo nodig één groep zijn, vertegenwoordigd door één leider?

Waarom niet verder opgaan in Nederland, en ook gewoon je laten vertegenwoordigen door bestaande politieke partijen zoals alle individuele Nederlanders?

Volgens mij ziet iedereen dat, als dit zo doorgaat, een zekere clash onontkoombaar is. Maar wat de overheid ook beslist, het is altijd fout!
Altijd zijn er mensen, of zelfs groepen mensen die zich tekort gedaan, of gediscrimineerd voelen.

Simon
15-08-03, 00:47
Geplaatst door rafiq
Ik ben bang dat het totaal niet om Broeder Driss gaat maar om de verhouding van overheidsinstanties (hier de politie) vs de "Marokkaanse gemeenschap".


Cohen gaf ook in NOVA aan dat de oorzaken van de onrust waarschijnlijk liggen in de hardere houding van de politie jegens Marokkanen het laatste half jaar in amsterdam-west. Hij gaf tegelijkertijd aan dat deze hardere aanpak nodig was en is. Daar ben ik het volledig mee eens. Ik denk niet dat een maatschappij mag dulden dat een groep burgers zoveel overlast verzoorzaakt.
Het Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie vind ik schaamteloos opportunistisch. Ze proberen politiek gewin te halen over de rug van anderen.

Simon

Zwarte Schaap
15-08-03, 01:17
Geplaatst door Simon
Cohen gaf ook in NOVA aan dat de oorzaken van de onrust waarschijnlijk liggen in de hardere houding van de politie jegens Marokkanen het laatste half jaar in amsterdam-west. Hij gaf tegelijkertijd aan dat deze hardere aanpak nodig was en is. Daar ben ik het volledig mee eens. Ik denk niet dat een maatschappij mag dulden dat een groep burgers zoveel overlast verzoorzaakt.
Het Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie vind ik schaamteloos opportunistisch. Ze proberen politiek gewin te halen over de rug van anderen.

Simon

Dit snap ik even niet ! Hardere houding van de politie tegen marokkanen en dat deze harde aanpak nodig is? Dat is toch pure discriminatie ! Met deze argumentatie sta ik vierkant achter de demonstratie.

Simon
15-08-03, 09:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit snap ik even niet ! Hardere houding van de politie tegen marokkanen en dat deze harde aanpak nodig is? Dat is toch pure discriminatie ! Met deze argumentatie sta ik vierkant achter de demonstratie.

Ja het zal ook wel discriminatie zijn om te zeggen dat het grootste deel der kleine criminaliteit in Amsterdam gepleegd wordt door Marokkanen, Antillianen en Surinamers. De harde kern daarvan wordt tegenwoordig inderdaad hard aangepakt in Amsterdam, zoals Cohen ook aangaf. Ik zie niet wat daar mis mee zou zijn. Er is eerder iets mis met het exploiteren van iemand's dood voor je eigen politieke agenda.

Simon

Mark
15-08-03, 09:12
Hmmmm ik vind dat Schaap hier wel een punt heeft, het moet zijn "harder optreden tegen Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken"

Anders wordt Schaap straks onterecht van zijn skeelers gemept door de ME.

an3sdej
15-08-03, 10:26
Was mijn vraag zo'n 'domme' vraag of is het antwoord moeilijk te geven,

Voor de derde maal:

Moeten de Marokkanen dan zo nodig één groep zijn, vertegenwoordigd door één leider?

Waarom niet verder opgaan in Nederland, en ook gewoon je laten vertegenwoordigen door bestaande politieke partijen zoals alle individuele Nederlanders?

rafiq
15-08-03, 11:54
Dat zou wel kunnen als je er niets omgeeft dat specifiek Marokkaanse belangen op de politieke agenda worden genegeerd.

Over belangrijke zaken als bijvoorbeeld; gezinshereniging en de hoofddoeken worden wij voor het gemak door de bestaande politiekeb partijen niet aangeduid als Marrokkanen maar gaan wij op in pot-pourrie van allochtonen.

Het is daarom noodzaak om voor die Marrokkanen die nog hechten aan een echt eigen identiteit ook vertegenwoordigd worden door een politieke partij die grondig op de hoogte is van wat de Marrokkaanse gemeenschap behoeft.

Deze medaille heeft ook een keerzijde. ook zullen wij als Marrokkanen concessies moeten doen aan onze medelanders omdat respect zowel van binnen uit als van buiten af moet komen.

Dit hoeft niet landelijk maar specifiek in de gemeenteraad zie ik wel enige toekomst <let op de grote steden>.

Nu is het helaas nog zo dat de Marrokkaan aan de hand van een Femke Halsema, Ali Lazrak, Arib en c.s. door de zo verfoeide maatschappij wordt geloosd.

Al die fijne stichtingen ten spijt en de ditto goede bedoelingen denk ik dat het einde oefening wordt.

Paar zullen blijven voortbestaan anderen verdwijnenen in de anomiteit. Want al die stichtingen moeten wel draagvlak hebben en een soort van achterban..En die hebben we niet. En men neemt ook niet de moeite om een gemeenschap te creeren.

De een leider politiek ben ik geen voorstander van. Mensen weten tegenwoordig zelf wel zich zelf te organiseren.
De een leider politiek is ook een vorm van geslotenheid. Waar slechts ruimte is voor een mening.
Zeker met de zeer bevriende NOVA redactie die nog steeds schuddenbuikend memoreert aan het echec van de AEL.

Ron Haleber
15-08-03, 13:44
SP-ER ALI LAZRAK DEMONSTREERT MORGEN MEE

WAAR KUNNEN WE SP-ER BROEDER RAFIQ TREFFEN - ALS LEIDER VAN DE MAROC.NL DELEGATIE...????

Ali stelt er is reden: de tegenstelling ZIJ VERSUS WIJ...!!!

an3sdej
15-08-03, 14:00
Ali Lazrak heeft in ieder geval 100% vertrouwen in het onderzoek van de rijksrecherche.
Hij zegt erheen te gaan in zijn functie als politicus, om met eigen ogen te zien hoe de demo verloopt, en niet hoeft te vertrouwen op de kranten.

Ik moet zeggen dat hij aardig genuanceerd was, en wel de juiste woorden koos.

Rachid123
15-08-03, 21:01
Dus ik begrijp dat we Driss moeten zien als een voorbeeld voor de marokaanse gemeenschap

1 woord Triest


weetje wie Driss heb dood geschoten (uit noodweer) een Marokaan


hahahaha je lacht je toch rot

Salaam

Free Palestina

HaMaS is no TERROR HaMaS is Resistance

http://terreur.netmenu.nl

Rachid123
15-08-03, 21:07
PS nog even iets

door slachtoffer te spelen wek je alleen maar haat naar jezelf op

zorg dat je je kinderen goed opvoed zorg voor goede opleiding zorg dat je macht heb dan berijk je pas wat

naar schreeuwers van amsterdam-west of die domme belg word echt niet naar geluisterd


Salaam


Free Palestina

HaMaS is no TERROR HaMaS is Resistance


http://terreur.netmenu.nl (see the reall terror)

Simon
15-08-03, 21:27
Geplaatst door Rachid123
weetje wie Driss heb dood geschoten (uit noodweer) een Marokaan


Was die agent een Marokkaan?

Simon

Ron Haleber
15-08-03, 21:40
Geplaatst door Simon
Was die agent een Marokkaan?

Simon

Wouter heeft in Netwerk gezegd dat Driss een Marokkaan wou neersteken...!

Simon
15-08-03, 21:43
Geplaatst door Ron Haleber
Ja dat heeft Wouter in Netwerk gezegd!

Pfff wat een racist ?!? Nog weinig solidariteit met die agent gezien.

Simon

Ron Haleber
15-08-03, 21:45
Geplaatst door Simon
Pfff wat een racist ?!? Nog weinig solidariteit met die agent gezien.

Simon

ff precies lezen...

Tomas
15-08-03, 21:47
Dus die agent voorkomt dat er een marokkaan wordt neergestoken..? Ja, nu ga ik ook demonstreren. Dat moeten we niet hebben.

Mark
15-08-03, 21:53
Geplaatst door Tomas
Dus die agent voorkomt dat er een marokkaan wordt neergestoken..? Ja, nu ga ik ook demonstreren. Dat moeten we niet hebben.

:haha:

ik heb u zo gemist :zozo:

Ron Haleber
15-08-03, 21:54
Geplaatst door Tomas
Dus die agent voorkomt dat er een marokkaan wordt neergestoken..? Ja, nu ga ik ook demonstreren. Dat moeten we niet hebben.

Met welke demonstratie Tomas?

Met de demonstratie van de comitees of met de bij gerucht bekende tegendemonstratie?

Het lijkt me niet van jou te verwachten dat je tegen een agent bent die een Marokkaan beschermt?

Zo erg ben je toch niet tegen Marokkanen?

rafiq
15-08-03, 23:31
Beste Ron,

Nu, zou ik toch gaan als ik alles op een rijtje zet. Maar ik moet helaas werken.

Wat mij zeer tegenvalt is dat de "organisator"of "promotor"van de rally tegen zinloos geweld nogal "onvriendelijk" overkomt.

Een beetje een arrogante houding naar Marga van Praag. Al gaf mij de NOS reportage een beeld alsof er een schrikbewind heerst in Amsterdam West. Heimelijk camera werk, niet al te snuggere mensen onherkenbaar in beeld enfin je weetwel.

Mevrouw Naima van het mvvn die ik gisteren heb gebeld en mijn verontrusting heb uitgesproken over de "goede"bedoelingen van weer een initiatief leek mij meer representatief en warmer dan de taaie houding die ene jamal zich aanmeet.

Zowiezo moet een vrouw in zulke situaties het woord voeren...Wat meer charmes is op zijn plaats dan een ongeschoren Marokkaan met gouden ketting...We staan niet op de kermis!

Komt Maarten ook met de Limburgse Veldwachter?

En hoe zit het met de elfstedentocht en de koerswijziging? Waar zijn de foto's van een lachende Cohen en geslaagde Marokkanen?

RON HOE ZIT HET MET DE GROEP KOERSWIJZIGING.NL ?

OOK OP ZOMER RECES?

OF PREVENTIEF OPGEPAKT?

Ron Haleber
16-08-03, 08:30
Geplaatst door rafiq


Komt Maarten ook met de Limburgse Veldwachter?




Nee die hebben zich afgemeld...

Marokkanen die zich niet aan het boekje houden en voor hun beurt gaan spreken... nou die moeten het zelf maar uitzoeken!

Maarten houdt zich net als zijn CDA-spindocter Verhaagen precies aan het boekje.Dat weten we nu mede dank zij Donna toch wel allemaal!



Maar ze hebben beloofd erbij te zijn over twee jaar als het Rijksrecherche-rapport verschijnt...!

Maarten zal het rapport dan aan de Marokkanen uitleggen...

Dat het allemaal hun eigen schuld was omdat de politie altijd je beste vriend is...! Marokkanen willen dat jammer genoeg maar niet begrijpen...





Morgen hebben Maarten en Donna het trouwens veels te druk met het Limburgse kampioenschap Makreel-gooien...! Ze zijn al tot de halve finale doorgedrongen!



Geplaatst door rafiq
RON HOE ZIT HET MET DE GROEP KOERSWIJZIGING.NL ?
OOK OP ZOMER RECES?OF PREVENTIEF OPGEPAKT?

De groep Koerswijziging doet wat de meeste Marokkaanse actiegroepen doen: rustig afwachten tot de koers gewijzigd is...

Tegen die tijd is ook de subsidie wel binnengekomen!

rafiq
16-08-03, 09:28
Beste jeneverbever,

De moord Steegmans had alles behalve met de jonge Steegmans te maken.

Falende integratie kortom alles wat in Nederland misging/gaat inzake integratie, assimilatie werdt op een jongen namelijk Khalid L geprojecteerd en zijn familie.

Zelfs zo erg dat de Venlose burgemeester extra vuur op het olie gooide om vooral te zeggen dat men "al lang had gewaarschuwd".

Dezelfde burgemeester die al een paar jaar verantwoordelijk is in zijn gemeente en het dan afpoeierd op Den Haag en de hollandse kliek. Nu kon zelfs eerdmans van de LPF zijn plannen lanceren; de inrichting van jeugdwerkkampen, de wettelijke vastlegging van minimumstraffen , 2 man in 1 cel.

Diezelfde zelfkastijding zie je wel wat vaker bij Limburgers. Eigen verantwoording afschuiven op anderen.

Zijn alle Marokkanen verontwoordelijk voor Khalid L in onze geindividualiseerde samenleving? Een samenleving waar iedereen een gepaste afstand van zijn buurman houdt?


hebben jullie ook geprotesteerd tegen de sluiting van scholen, zwembaden, strand-paviljoens, treinen ?

Dus het nederlandse sociale klimaat hangt af van Marokkanen?onderhuids racisme !

Demonstreren is verleden tijd..Met de burgemeester, politie en zorg rondom de tafel zitten en proberen constructief tot oplossingen te komen dat moet er gebeuren.

Maar er is maar een Cohen in Nederland die zich zeer open stelt.

Burgemeester Schrijen van Venlo <CDA> kon maar een ding doen ondanks alle volmachten uit Den Haag;

Een stille tocht organiseren .

Ze onlopen allemaal hun verantwoordelijkheden!