PDA

Bekijk Volledige Versie : Gaan we weer: Israel vermoord Islamitische Jihad lid



lennart
14-08-03, 14:02
Jihad says killing of group's leader in Hebron risking hudna

By Haaretz Service

A senior Islamic Jihad leader warned Thursday that
the IDF operation in Hebron, in which the group's
leader in the West Bank city was killed, was
endangering the cease-fire agreement between the
Palestinian Authority and militant groups declared
on June 29.

Sheikh Bassam Sadi, leader of Islamic Jihad in the West Bank,
confirmed Mohammed Sider's death and promised revenge. "I
assure our people that this crime in Hebron will not go
unpunished," he said.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/329528.html


Hoewel dit persoon geen lieverdje was, hield Islamitische Jihad zich wel aan het staakt-het-vuren afgekondigd op 29 Juni. De actie van Israel is dan ook duidelijk een provocatie aan de Palestijnen om zo een nieuwe zelfmoordaanslag uit te lokken, hetgeen zo te zien gaat lukken. Kortom Israel wil duidelijk geen vrede.

CapoDiTutiCapi
14-08-03, 19:44
Klopt, want het uiteindelijke doel van Israel is geen vrede, maar expansie.

an3sdej
14-08-03, 19:50
Klopt, want het uiteindelijke doel van Israel is geen vrede, maar expansie.

Staat dat ergens op schrift, heeft de regering dat in de regeringsverklaring gezet?? Hebben voorgaande regeringen dat op papier gezet??

CapoDiTutiCapi
14-08-03, 19:53
Geplaatst door an3sdej
Staat dat ergens op schrift, heeft de regering dat in de regeringsverklaring gezet?? Hebben voorgaande regeringen dat op papier gezet??

Jep, ik had het een tijdje gelezen in de Donald Duck. Ik weet nie meer welke editie. Sorry.

an3sdej
14-08-03, 19:53
Tja Lennart, ik vind het ook zeer onjuist dat Israel dit nu doet. Ze kunnen wachten op een reaktie, en het jammere is dat als er volgende week een aanslag is, dat hier dan op het nieuws in de eerste zin gezegd wordt dat die groep de wapenstilstand schendt, en pas een paar minuten later zegt men dan dat de week ervoor door Israel een Palestijns leider werd gedood.

lennart
19-08-03, 21:46
22:32 In call to Hezbollah-run TV station, military wing of Islamic Jihad takes responsibility for Jerusalem bus bombing (Haaretz)


http://www.haaretz.com/hasen/spages/331199.html

Roemrijke Wolf
19-08-03, 21:52
Wat een walgelijke opmerking van Lennart dat Israël zat te smachten naar een nieuwe zelfmoordaanslag.

:kotsen:

lennart
19-08-03, 22:05
Jammer alleen dat het waar is.

ps. niet volledig Israel, maar die zwijn die daar de macht in handen heeft.

Roemrijke Wolf
19-08-03, 22:06
Natuurlijk. De hele Israëlische politiek is gericht op zoveel mogelijk zelfmoordaanslagen.

lennart
19-08-03, 22:09
Jep, want alleen op die manier kunnen ze hun politiek van gebied uitbreiden en ongestrafd Palestijnen doodmaken blijven doorvoeren.

CapoDiTutiCapi
20-08-03, 13:44
Geplaatst door an3sdej
Tja Lennart, ik vind het ook zeer onjuist dat Israel dit nu doet. Ze kunnen wachten op een reaktie, en het jammere is dat als er volgende week een aanslag is, dat hier dan op het nieuws in de eerste zin gezegd wordt dat die groep de wapenstilstand schendt, en pas een paar minuten later zegt men dan dat de week ervoor door Israel een Palestijns leider werd gedood.

Griezelig gewoon, hoe voorspelbaar het allemaal is geworden. Ik zat gisteren nieuws te kijken en moest gelijk aan deze post denken.

JDL
21-08-03, 12:38
ahhhh, wat zielig. israel dood een terrorist van Jihad. Dat mogen ze niet doen. Dan kan dit zieke tuig namelijk geen israelische kindertjes opblazen. en tja, dat hoort nou eenmaal bij de vrijheidsstrijd.

Ik had die fucking Jihadgast graag zelf een kogel door zijn hoofd gejaagd. Believe me

CapoDiTutiCapi
21-08-03, 12:43
Geplaatst door JDL
ahhhh, wat zielig. israel dood een terrorist van Jihad. Dat mogen ze niet doen. Dan kan dit zieke tuig namelijk geen israelische kindertjes opblazen. en tja, dat hoort nou eenmaal bij de vrijheidsstrijd.

Ik had die fucking Jihadgast graag zelf een kogel door zijn hoofd gejaagd. Believe me

'k zie veel liever een kogel door jouw jodenkop gejaagd worden http://www.smilies.nl/rough/headshot.gif.

Jammer dat je niet 60 jaar geleden geboren bent.

Tomas
21-08-03, 12:48
Geplaatst door JDL
Ik had die fucking Jihadgast graag zelf een kogel door zijn hoofd gejaagd. Believe me

Wat vind jij dan van de consequentie dat Abbas'positie wordt verzwakt? Is het niet zo dat hij te kijk wordt gezet in zijn eigen land? Hij kan zo binnen zijn (toch al door Israel gemarginaliseerde) macht nauwelijks nog positieve invloed uit oefenen. Dit dwingt hem toch om weer een harder standpunt tegen Israel in te nemen met als consequentie om hamas enco meer vrijheid te geven?

Of zie jij dat anders?

JDL
21-08-03, 13:12
Geplaatst door Tomas
Wat vind jij dan van de consequentie dat Abbas'positie wordt verzwakt? Is het niet zo dat hij te kijk wordt gezet in zijn eigen land? Hij kan zo binnen zijn (toch al door Israel gemarginaliseerde) macht nauwelijks nog positieve invloed uit oefenen. Dit dwingt hem toch om weer een harder standpunt tegen Israel in te nemen met als consequentie om hamas enco meer vrijheid te geven?

Of zie jij dat anders?

Abas is niets anders dan een tweede ArafRat. Hij heeft de terreuraanslag (gijzeling en moord) op de 11 Israelische atleten in Mucnhen tijdens de Olympische Spelen gefinanceerd en is een Shoa-ontkenner. Ook het feit dat hij onderhandelingen heeft met chamas/Jihad geeft al aan dat hij never hard zal optreden tegen terreur. Dat hij bij de terreurverheerlijkende P.A. zit zegt al genoeg. Een voorbeeldje:

PA noemt ‘meisjes zomerkamp’ naar zelfmoordenaar.

De Palestijnse Autoriteit heeft een ‘meisjes zomerkamp’ genoemd naar de eerste vrouwelijke zelfmoordenaar Wafa Idris. De zomerkampen ontvangen geld van de Verenigde Naties via Unicef. De 27 jarige Idris was medewerkster van het Palestijnse Rode Kruis en werd op 27 januari 2002 met een ziekenwagen Jeruzalem binnengesmokkeld. Het was de bedoeling dat zij een bom zou plaatsen in de Jaffastraat om daarna weer te verdwijnen. De bom ging echter te vroeg af waarbij Idris zichzelf opblies. Daarnaast viel er nog 1 dode en 150 gewonden. De kranten van de Palestijnse Autoriteit prezen haar uitbundig en toonden een paginagrote foto van haar op de voorpagina’s. Inmiddels is een Israëlisch kamp genoemd naar de 13 jarige Koby Mandell die samen met een vriend op 8 mei 2000 in een grot in Tekoa door Palestijnen werd gestenigd en doodgeslagen zodat hij nog nauwelijks herkenbaar was.

JDL
21-08-03, 13:13
Geplaatst door CapoDiTutiCapi
'k zie veel liever een kogel door jouw jodenkop gejaagd worden http://www.smilies.nl/rough/headshot.gif.

Jammer dat je niet 60 jaar geleden geboren bent.

vind je jezelf intelligent?

Tomas
21-08-03, 14:24
Geplaatst door JDL
Abas is niets anders dan een tweede ArafRat. Hij heeft de terreuraanslag (gijzeling en moord) op de 11 Israelische atleten in Mucnhen tijdens de Olympische Spelen gefinanceerd en is een Shoa-ontkenner. Ook het feit dat hij onderhandelingen heeft met chamas/Jihad geeft al aan dat hij never hard zal optreden tegen terreur. Dat hij bij de terreurverheerlijkende P.A. zit zegt al genoeg. Een voorbeeldje:

PA noemt ‘meisjes zomerkamp’ naar zelfmoordenaar.

De Palestijnse Autoriteit heeft een ‘meisjes zomerkamp’ genoemd naar de eerste vrouwelijke zelfmoordenaar Wafa Idris. De zomerkampen ontvangen geld van de Verenigde Naties via Unicef. De 27 jarige Idris was medewerkster van het Palestijnse Rode Kruis en werd op 27 januari 2002 met een ziekenwagen Jeruzalem binnengesmokkeld. Het was de bedoeling dat zij een bom zou plaatsen in de Jaffastraat om daarna weer te verdwijnen. De bom ging echter te vroeg af waarbij Idris zichzelf opblies. Daarnaast viel er nog 1 dode en 150 gewonden. De kranten van de Palestijnse Autoriteit prezen haar uitbundig en toonden een paginagrote foto van haar op de voorpagina’s. Inmiddels is een Israëlisch kamp genoemd naar de 13 jarige Koby Mandell die samen met een vriend op 8 mei 2000 in een grot in Tekoa door Palestijnen werd gestenigd en doodgeslagen zodat hij nog nauwelijks herkenbaar was.

Ik begrijp dat vanuit een Israelisch standpunt dit allemaal bedreigend overkomt. Net zoals het verleden van Sharon en het ontstaan van Israel bij de Palestijnen kwaad bloed zet.

Als je daar dus doorheen prikt is Abbas is nu eenmaal de realiteit, want ik neem aan dat jij toch ook wel begrijpt dat een hardliner die precies doet wat jij eigenlijk zou willen in Palestina niet echt op veel steun kan rekenen daar. Dan zou je er een wrede dictator neer moeten zetten ofzo. Dat wil je toch ook niet? Dus dan blijf je te maken houden met een Palestijnse leider die redelijk dicht bij de Palestijnse gevoelens en belangen staat.

En dan is Abbas zo’n beetje het beste wat je kan overkomen als Israeli, lijkt mij. Tenzij jij een betere keus weet die een kans maakt als premier.

Als we daar dus even niet vanuit gaan, wat vind jij dan van het feit dat Abbas dus wordt ondermijnd qua positie? Zoals ik in mijn oorspronkelijke vraag stelde?

CapoDiTutiCapi
21-08-03, 14:42
Geplaatst door JDL
Abas is niets anders dan een tweede ArafRat. Hij heeft de terreuraanslag (gijzeling en moord) op de 11 Israelische atleten in Mucnhen tijdens de Olympische Spelen gefinanceerd en is een Shoa-ontkenner. Ook het feit dat hij onderhandelingen heeft met chamas/Jihad geeft al aan dat hij never hard zal optreden tegen terreur. Dat hij bij de terreurverheerlijkende P.A. zit zegt al genoeg. Een voorbeeldje:

PA noemt ‘meisjes zomerkamp’ naar zelfmoordenaar.


Daar gaat het niet om smeerlap, Abbas is door jouw regering geaccepteerd (sterker nog: aangesteld) als onderhandelingspartner. Je moet niet beginnen met wat hij in het verleden allemaal heeft bekokstoofd, want dat is peanuts vergeleken met wat Sharon allemaal heeft geflikt. En dan heb ik het niet alleen over de misdaden in Sabra & Shatila. Die vent heeft duizenden liters bloed aan zijn handen.

Waar het om gaat is dat ze een wapenstilstand hadden afgesproken om het vredesproces een kans te geven. En wat flikt die kutregering van jou... Gaan ze verzetsleiders lopen neerknallen!!!!! En dan begin jij over de olympische spelen van Munchen!!! En over hoe graag jij die zelfmoordenaar neerknalt!!?!! En dan begin je ook nog over intelligentie!?!??!?!?

Zoals ik al zei: ze moeten een kogel door je hoofd jagen http://www.smilies.nl/rough/headshot.gif

lennart
21-08-03, 15:50
Weer een Hamas lid vermoord. Israel vraagt opnieuw om een zelfmoordaanslag en Hamas kennende zal het niet lang duren.

JDL
21-08-03, 22:31
Geplaatst door Tomas
Ik begrijp dat vanuit een Israelisch standpunt dit allemaal bedreigend overkomt. Net zoals het verleden van Sharon en het ontstaan van Israel bij de Palestijnen kwaad bloed zet.

Als je daar dus doorheen prikt is Abbas is nu eenmaal de realiteit, want ik neem aan dat jij toch ook wel begrijpt dat een hardliner die precies doet wat jij eigenlijk zou willen in Palestina niet echt op veel steun kan rekenen daar. Dan zou je er een wrede dictator neer moeten zetten ofzo. Dat wil je toch ook niet? Dus dan blijf je te maken houden met een Palestijnse leider die redelijk dicht bij de Palestijnse gevoelens en belangen staat.

En dan is Abbas zo’n beetje het beste wat je kan overkomen als Israeli, lijkt mij. Tenzij jij een betere keus weet die een kans maakt als premier.

Als we daar dus even niet vanuit gaan, wat vind jij dan van het feit dat Abbas dus wordt ondermijnd qua positie? Zoals ik in mijn oorspronkelijke vraag stelde?

Arafat heeft die rol als dictator anders redelijk vertolkt. Het is volkomen irrelevant wie deel uitmaken van de top van de P.A. De structuur en cultuur in de P.A. is te verziekt om nog reeele vredeskansen te realiseren. Het is dus ook niet interessant om te weten of abbas positie al dan niet ondermijnt wordt. De tijd van praten is namelijk over. Onderhandelingen hebben never wat opgebracht. Nu de PA. weer heeft laten zien geen zak tegen terreur te doen (en het zelfs stimuleren) wordt het tijd dat de PA. samen met alle chamas-chezbollah-jihadbeesten voorgoed van deze aardbol verdwijnen.

Let wel; de geestelijk vader van de PA. jasser arafRAT heeft naast duizenden Israeli's en Joden wereldwijd ook nog eens Jordanie en Libanon in de afgrond gegooid. Daarbij heeft de heer arafrat ook nog eens meer dan 155.000 libanezen gruwelijk om het leven gebracht. Sabra etc was een reactie van de Libanese christenen op de moord van 155.000 verwanten. Sharon heeft daar niet direct iets mee te maken. Pikant detail; een naast familielid van Arafat was de beste vriend van adolf Hitler. De link arabisch nationalisme-nazisme komt trouwens niet helemaal uit de lucht valen. De protocollen, maar ook Mein Kampf zijn erg populair in de Arabische wereld. De groot-moefti van Jeruzalem (Arabier) was de uitvinder van de gaskamers. Er bestonden zelfs ss-troepen van geflipte arabieren. natuurlijk vrijwilligers. En zelfs nu heeft de neonazi groepering CP'86 samen met het 'Palestina' Komitee Israelisch fruit zitten mollen.

Tomas
21-08-03, 22:40
Geplaatst door JDL
De tijd van praten is namelijk over....

Nou, dat is dan duidelijk.

Je standpunt is me nu wel duidelijk, op naar de volgende bomaanslag.

JDL
21-08-03, 22:45
Daar gaat het niet om smeerlap, Abbas is door jouw regering geaccepteerd (sterker nog: aangesteld) als onderhandelingspartner.

Mijn regering bestaat momenteel uit CDA, VVD & D66

Je moet niet beginnen met wat hij in het verleden allemaal heeft bekokstoofd, want dat is peanuts vergeleken met wat Sharon allemaal heeft geflikt. En dan heb ik het niet alleen over de misdaden in Sabra & Shatila. Die vent heeft duizenden liters bloed aan zijn handen.

Vertel... Sharon is toch een beste kerel? Nou oke, dat hij de Joodse aanwezigheid in Yesha & Gaza een bezetting noemde en deels akkoord ging met de Roadmap to Hell was niet echt verstandig. En dat hij Bibi Netanjahoe terzijde schoof was ook niet bijster sympatiek. Ook het ontmantelen van enkele dorpen in Samaria was bijzonder onaardig, maar verder...

Waar het om gaat is dat ze een wapenstilstand hadden afgesproken om het vredesproces een kans te geven.

Had bij voorbaat geen schijn van kans. Zelfs jij bent niet zo naief om dat niet in te zien.

En wat flikt die kutregering van jou...

Mijn regering bestaat momenteel uit CDA, VVD & D66

Gaan ze verzetsleiders lopen neerknallen!!!!!

Die verzetsleiders zijn over het algemeen al overhoop geknalt door geflipte arabieren (kahane, jabotinski, trumpsohn, Awraham Stern etc)

of bedoel je die beesten van Chamas?

deze dus:
http://www.khamorim.com/cannibals.jpg
http://www.khamorim.com/murderousarab.jpg
http://www.khamorim.com/redmask.jpg
http://www.khamorim.com/suicidearafat.jpg
http://www.khamorim.com/colab7.jpg
http://www.khamorim.com/jihad3.jpg

of hoe deze beesten omgaan met hun landgenoten:
http://www.khamorim.com/colab1.jpg
http://www.khamorim.com/strighimup.jpg
http://www.khamorim.com/draggingsavages.jpg

en dan die akelige bezetters...
http://www.khamorim.com/idf1.jpg
http://www.khamorim.com/idf2.jpg
http://www.khamorim.com/idf3.jpg

En dan begin jij over de olympische spelen van Munchen!!! En over hoe graag jij die zelfmoordenaar neerknalt!!?!! En dan begin je ook nog over intelligentie!?!??!?!?

die schat ik nog steeds niet bijster hoog in.

Zoals ik al zei: ze moeten een kogel door je hoofd jagen http://www.smilies.nl/rough/headshot.gif

gam l'chah

[/B]

JDL
21-08-03, 23:40
Geplaatst door Tomas
Nou, dat is dan duidelijk.

Je standpunt is me nu wel duidelijk, op naar de volgende bomaanslag.

De volgende bomaanslag vind niet plaats vanwege de politieke opvattingen van rechts-Israel, maar door lui als Peres en andere Osloniks. :moe:

Tomas
22-08-03, 09:51
Geplaatst door JDL
De volgende bomaanslag vind niet plaats vanwege de politieke opvattingen van rechts-Israel, maar door lui als Peres en andere Osloniks. :moe:

Leg dat dan eens uit. Jij denkt niet dat jouw opvatting zoals je deze hier etaleert Palestijnen provoceert? Jij denkt dat ze daar door over het algemeen opeens het licht zien en zeggen:

Natuurlijk! Die Israeli hebben gelijk! Wij zijn terroristen die Joods grondgebied bezet houden. Laten we assimileren, jood worden of vertrekken.

Of ben je gewoon van mening dat de Palestijnen met nog meer geweld verdreven moeten worden uit hun huizen en van hun land?

Zeg nu eens wat je wilt in plaats van het verleden vanuit jouw gekleurde perspectief blijven oprakelen als een klein drammerig kind.

Mark
22-08-03, 09:55
Bah, het zijn gewoon allemaal agressieve volkjes daar in die buurt :(

Ze zoeken het maar lekker uit :boogie:

Canaris
22-08-03, 10:35
Door de algemene toestand van verstandsverbijstering, heerst hier veel te veel begrip voor "mensen" die alle normen, waarden en respect voor het leven op zo´n verachtend manier met voeten treden , dat ze onder de mythe van "bevrijding" een bus insluipen en om dan 10 minuten lang de lachende gezichtjes van kleine kinderen te verdragen om dan deze om een afgrijsselijke manier voor altijd te vernietigen.

de lofzang , en begrip voor dit soort prehistorisch barbaarse praktijken zijn nog moeilijker te verteren als de daad aan zich.

de poorten van de hel staan wage wijd open , maar men hoopt op een paradijselijk leven na de bevrijding.

De vernietgende werking op de moraal , de civiele samenleving zijn door dit soort daden en haar verdedigers voor de komende decenia een gigantisch probleem.

Zelfs als morgen vrede zou worden besloten , kan pas werkeljk vrede zijn , als de laatste getuige van deze barbarei is gestorven. Het staat voor altijd in mans geheugen en alleen een apostolische goed-mens, kan de hand nog uitsteken naar de daders van toen.

ieder normaal mens zal zijn leven lang niets maar dan ook niets met de supporters van dit soort parktijken willen doen.

Let wel, deze discussie wordt gehouden in Nederland , een land waar pas sinds 10 jaar normaal over duitser wordt gesproken .

Wat de mythe van de matrelaars status in de palestijnse samenleving uitricht kan ik , als doorsnee burger niet eens beginnen te begrijpen.

Hoe kan men een samenleving opbouwen , wanneer haar grootste helden massa moordenaars zijn?

Tomas
22-08-03, 11:09
Geplaatst door Canaris
de lofzang , en begrip voor dit soort prehistorisch barbaarse praktijken zijn nog moeilijker te verteren als de daad aan zich.


Yep. Vind ik ook, maar ik denk dat dat komt omdat Yehi dichterbij lijkt. De echte gebeurtenis is ver weg, maar Yehi is "hier". Het zou mij ook heel moeilijk vallen om bij een ernstig gruwelijk ongeluk dat hem zou overkomen te zeggen: Ach gut, wat erg.

Maar het heeft niet zoveel zin volgens mij om iedere keer maar weer verontwaardigd en geschokt te zijn om dergelijke gebeurtenissen en de zieke geesten die daarop kicken.

Dat gebeurt nu eenmaal. Het is veel zinvoller om na te denken over de oorzaken en de mogelijke oplossingen en de niet compleet zieke mensen hierop aan te spreken.

Canaris
22-08-03, 14:31
Maar het heeft niet zoveel zin volgens mij om iedere keer maar weer verontwaardigd en geschokt te zijn om dergelijke gebeurtenissen en de zieke geesten die daarop kicken.


Einde quote

Ik denk het juist wel, want waneer wij aan de orde van de dag overgaan en dit soort dingen niet meer waarnemen krijg je het gedonder, dat men over deze barbarei niet eens meer fatsoenlijk kan discusieren.

Het wordt dan afgedaan als "Vrijheidstrijd" en een helehoop goed bedoelende mensen als Maarten en Lenart gaan dan ook nog veronstchuldigingen zoeken, voor iets wat nooit ,...... NOOIT verontschuldigt mag worden

Arvid
22-08-03, 15:51
Het Israelisch-Palestijns conflict interesseert me evenveel als het grensconflict tussen Ethiopie en Eritrea

Mark
22-08-03, 15:53
Geplaatst door Arvid
Het Israelisch-Palestijns conflict interesseert me evenveel als het grensconflict tussen Ethiopie en Eritrea

en noem er nog maar eens 100 op....

:loens:

CapoDiTutiCapi
22-08-03, 22:47
JDL, Leuke site die www.khamorim.com. Zelf in elkaar geflanst? Leuke foto's... Vooral die van die "vriendelijke soldaten" haha, ik moest even lachen haha. Genoeg gelachen. Ok, jood je wilt het dus smerig spelen. Die goedkope propeganda sites heb je misschien de (over het algemeen nuchtere) CNN en Barend & van Dorp kijkende Nederlanders mee, maar maak je nu maar klaar voor de echte foto's! Foto's die de waarheid laten zien.

WAARSCHUWING: DIT ZIJN ZEER SCHOKKENDE FOTO'S, MENSEN MET EEN ZWAKKE MAAG KUNNEN BETER NIET VERDER NAAR BENEDEN SCROLLEN!





De vriendelijke soldaten:
http://www.islamicdigest.org/gallery/albums/occupied-palestine/nightmare11.jpg

Zeer vriendelijk en een goed hart:
http://www.islamicdigest.org/gallery/albums/occupied-palestine/nightmare2.jpg

Het zijn opperste beste jongens:
http://www.islamicdigest.org/gallery/albums/occupied-palestine/nightmare8.jpg

Dit meisje was een gevaar voor de zeer vriendelijke soldaten:
http://www.islamicdigest.org/gallery/albums/occupied-iraq/normal_bloodied_child_2.jpg

Ook dit meisje vormde blijkbaar een bedreiging
http://www.islamicdigest.org/gallery/albums/occupied-iraq/iraq23.jpg

Niks mis mee met die jongens, zijn verder geen psychopaten of zo:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/posedeadbody.jpg

Nog steeds geen last van je geweten? Je bent medeschuldig, dat weet je toch?
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/qena4.jpg

Het israelisch leger heeft haar methoden om te martelen, een daarvan is om stukjes huid van een mens los te scheuren:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/essam08.jpg
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/essam10.jpg

Let trouwens op het kogelgat in het achterhoofd:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/essam11.jpg

Dit doen die vriendelijke soldaatjes, die je netjes groeten als je voorbij loopt:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/essam16.jpg

ZE RUKKEN LETTERLIJK DE HUID VAN IEMANDS LICHAAM, DE FUCKING SADISTEN:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/essam18.jpg

Ze slopen huizen:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/hdemolition17.jpg

Maken complete gezinnen dakloos:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/hdemolition14.jpg

Ja, waar moet hij nou slapen vanavond. Even last minute een hotelletje boeken?:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/hdemolition13.jpg

Ook deze mevrouw moet ff een slaapplekkie zien te regelen. Haar tandenborstel kan ze even niet vinden. Laat staan haar medicijnen, babyspullen, etc etc.
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/hdemolition10.jpg

Ach, het zijn zulke vriendelijke en behulpzame "mensen":
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/Club.jpg

Ik maar denken dat de "gewone" israelische bevolking wel goed bij hun hoofd waren:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/muslimWomen.jpg

Gaat er al een lichtje bij je branden? Hou jezelf niet voor de gek man, met je foto's van saluterende soldaten. Dit is hun ware gezicht:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/p1.jpg

Er wordt een jongen gearresteerd...:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/idf2.jpg

ze hebben hem stevig beet, niks aan de hand...:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/idf4.jpg

Ze trekken z'n kleren uit...
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/idf3.jpg

ZE SCHIETEN EEN KOGEL DOOR Z'N KOP?!??!
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/idf5.jpg

En zetten ze de boel klaar om deze jongen af te schilderen als een bommendrager:
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/idf6.jpg

http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/3.jpg

http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/4.jpg

En dan vinden we het raar dat deze meneer besluit om zelfmoordenaar te worden: CAN YOU FUCKING BLAME HIM???
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/6.jpg

Die akelige terroristen weer...
http://www.alkhilafah.info/massacres/palestine/images/10.jpg

Ok, jood. Nog een aantal opmerkingen:
- de nederlandse regering steunt Israel, terwijl zij de feiten kennen. Oud CDA-er Van Agt heeft al spijt bekend.
- Israel bezet Palestina, da's een feit. Jullie joden zijn meesterlijk in het verdraaien van de feiten d.m.v. gecontrolleerde media en d.m.v. creatief taalgebruik.
- Netanjahu, Sharon zijn een pot nat. Hun haat/liefde-verhouding zal me een zorg wezen. Moordenaars zijn het.
- Ze hebben nederzettingen ontmanteld zeg je? Je bedoelt die paar leegstaande caravans op heuvels ver in Palestijns gebied???
- "De "roadmap to hell" had bij voorbaat geen schijn van kans?" Zolang er smeerlappen als jij rondlopen niet nee. Elke vredespoging bij voorbaat torpederen, terwijl de rest van de wereld het een kans wil geven.
- Intelligentie? Vergeet intelligentie, jij en 80% van dat vervloekte volk van jou zijn PSYCHOPATISCH BEESTEN, die ongestoord tientallen jaren de wreedste misdaden tegen de mensheid plegen. Geen wonder dat jullie door de eeuwen heen overal vervolgd, verdreven, vervloekt en uitgekotst zijn. En een serieuze poging tot uitroeing (WOII) hebben overleefd. En nu ook daar indirect de Palestijnen (creative communicatie en mediamisbruik) daarbij betrekken.
-die foto's die jij liet zien kende ik al. Ik zie alleen verzetsstrijders die wapens laten zien. En die twee Palestijnen die gelyncht werden door een menigte in 2000 en daarna over straat werden gesleurd... Die collaboleerden met de israeliers, waardoor een hoop Palestijnen werden opgepakt, gemarteld en vermoord.
- "gam l'chah"...??? Kotstaal van jullie is niet om aan te horen.

Nog een laatste tip voor je, er zijn nog wel een paar goede joden over: http://www.nkusa.org/

HOU JEZELF NIET VOOR DE GEK MAN. BEKIJK JULLIE HANDELEN KRITISCH EN VANUIT EEN NEUTRAAL PERSPECTIEF. VREDESPOGINGEN ZIJN NIET BIJ VOORBAAT GEDOEMD TE MISLUKKEN!

nl-x
23-08-03, 13:13
Een bietje onsmakelijk :(
Maar wel hard allemaal

Donna
23-08-03, 13:39
JDL is qua gedachtegoed ongeveer net zo productief voor vrede en een oplossing voor dat conflict als die jihadleiders die worden doodgeschoten. Dit is net zo'n landjepik onderdruk-achtig schijtconflictje als andere conflicten. Het probleem met dit conflict ten opzichte van andere conflicten is dat zo veel mensen op de wereld zich erbij betrokken voelen. Daar zit een gevaar in voor onze veiligheid. De rest van de wereld zou er goed aan doen dat stinkende stuk land te bezetten, de extremisten zoals JDL en zijn Palestijnse spiegelbeelden in een groot voetbalstadion op te sluiten zodat ze elkaar kunnen vermoorden (dat scheelt ons kogels) en dan vrede met geweld af te dwingen door Sharon en Arafat gewoon onze wil op te leggen. Als alle klootzakken dan dood zijn, kan er door de Isrealies en de Palestijnen vreedzaam worden samengeleefd. Dan moet de rest van de wereld de Palestijnse steden en dorpen van de grond af opnieuw opbouwen en daar een normaal leven mogelijk maken, dat is onze verantwoordelijkheid. Daarna leven we allemaal happily ever after zonder de JDL-dwazen en de zelfdetonerende eikels van deze wereld.

Tomas
24-08-03, 11:20
Geplaatst door CapoDiTutiCapi

WAARSCHUWING: DIT ZIJN ZEER SCHOKKENDE FOTO'S, MENSEN MET EEN ZWAKKE MAAG KUNNEN BETER NIET VERDER NAAR BENEDEN SCROLLEN!



Bedankt voor de waarschuwing.

Verder doe je alleen je eigen zieke geest hier verder een plezier mee en geen enkel humanitair doel.

Mocht het zo zijn dat je dit doet omdat je je geprovoceerd voelt door een of andere extremistische Joodse site, wees dan blij met het feit dat daar tegenover vele malen meer Moslim sites staan met net zulke foto's.

En bedenk dan maar eens hoever men daar al mee is gekomen. Het zou verdomd handig zijn dat Moslims zich eens gingen verdiepen in de Europese moraal wat betreft dit soort methodes, misschien dat ze dan wat meer sympatie voor de palestijnse kwestie konden kweken. Ach ja, natuurlijk: Europeanen moeten zich juist verdiepen in de Islam. Stom van me.

Blade20
24-08-03, 12:34
persoonlijk intereseerd mij wat daar gebeurd geen ****. Muur eromheen en laat ze elkaar maar uitmoorden.

De kern van conflicten is (uiteindelijk) altijd macht, niet religie. De uiteindelijke leiders van de Islamitische Jihad hebben uiteindelijk dezelfde doelen als Israel en ze zijn beide fout.

Trouwens CapudiTutiCapi, walgelijke foto's. Van vele is niet duidelijk of ze uit het conflict komen en daarbij zie ik de 'Israelische soldaten verschillende uniformen dragen?!?

CapoDiTutiCapi
24-08-03, 22:12
Geplaatst door Tomas
Bedankt voor de waarschuwing.

Verder doe je alleen je eigen zieke geest hier verder een plezier mee en geen enkel humanitair doel.

Mocht het zo zijn dat je dit doet omdat je je geprovoceerd voelt door een of andere extremistische Joodse site, wees dan blij met het feit dat daar tegenover vele malen meer Moslim sites staan met net zulke foto's.

En bedenk dan maar eens hoever men daar al mee is gekomen. Het zou verdomd handig zijn dat Moslims zich eens gingen verdiepen in de Europese moraal wat betreft dit soort methodes, misschien dat ze dan wat meer sympatie voor de palestijnse kwestie konden kweken. Ach ja, natuurlijk: Europeanen moeten zich juist verdiepen in de Islam. Stom van me.

Tomas, wat is er? Ik merk dat je een beetje geschokt bent door de "walgelijke foto's"... Een beetje last van je geweten, of wist je niet dat dit eigenlijk datgene was waar jij al die tijd een standpunt over had. Dit is goed voor je. Weet je tenminste waar je over lult. Kijk maar goed naar wat die zionisten daar flikken. Neem het goed in je op. Denk maar goed aan die baby en dat kapot geschoten meisje.

Nee, ik heb geen zieke geest. Ik deed dit niet omdat ik geprovoceerd werd door joodse sites, maar door de propeganda shit die JDL eerder had geplaatst van fijne knipogende en saluterende Israelische soldaten. Daar hoor ik je trouwens niet over klagen.

En wat bedoel je met "Europees moraal wat betreft dit soort methodes"??? Welk moraal? En welke methodes? En wat heeft de liquidatie van een weerloos,gebonden Palestijnse jongen op straat te maken met Europeanen en Islam? Cut the crap please en lul niet eromheen!

CapoDiTutiCapi
24-08-03, 22:23
Geplaatst door Blade20
persoonlijk intereseerd mij wat daar gebeurd geen ****. Muur eromheen en laat ze elkaar maar uitmoorden.

Hmmm, ook een aardig standpunt. Feit is dat dat al gebeurt, alleen zit maar een partij tussen de muur en de andere is aan het moorden. Oh ja, de partij die binnen de muur zit doet soms wat terug uit wanhoop.


[i]De kern van conflicten is (uiteindelijk) altijd macht, niet religie. De uiteindelijke leiders van de Islamitische Jihad hebben uiteindelijk dezelfde doelen als Israel en ze zijn beide fout.[/B]

Leuk samenvattend woordje: "conflict".


[i]Trouwens CapudiTutiCapi, walgelijke foto's. Van vele is niet duidelijk of ze uit het conflict komen en daarbij zie ik de 'Israelische soldaten verschillende uniformen dragen?!? [/B]

Doe geen moeite, je hoeft het niet op die boeg te gooien.

Tomas
25-08-03, 12:19
Geplaatst door CapoDiTutiCapi
Tomas, wat is er? Ik merk dat je een beetje geschokt bent door de "walgelijke foto's"... Een beetje last van je geweten, of wist je niet dat dit eigenlijk datgene was waar jij al die tijd een standpunt over had. Dit is goed voor je. Weet je tenminste waar je over lult. Kijk maar goed naar wat die zionisten daar flikken. Neem het goed in je op. Denk maar goed aan die baby en dat kapot geschoten meisje.

Nee, ik heb geen zieke geest. Ik deed dit niet omdat ik geprovoceerd werd door joodse sites, maar door de propeganda shit die JDL eerder had geplaatst van fijne knipogende en saluterende Israelische soldaten. Daar hoor ik je trouwens niet over klagen.

En wat bedoel je met "Europees moraal wat betreft dit soort methodes"??? Welk moraal? En welke methodes? En wat heeft de liquidatie van een weerloos,gebonden Palestijnse jongen op straat te maken met Europeanen en Islam? Cut the crap please en lul niet eromheen!

Ik dacht dat capodituticapi iets met begrijpen te maken had, maar dat blijkt niet uit je tekst.

De Europese moraal is al decennia lang dat je van geen enkel conflicten lugubere details naar elkaars hoofd slingert. Dat is niet alleen walchelijk maar kweekt vooral slechts blinde haat bij de onderontwikkelden.

Probeer dat nou maar eens te begrijpen. Dan zal je pas begrijpen waarom dit nog wel eens zo nu en dan een vrijwilliger oplevert voor een zelfmoordaanslag. Maar ook altijd zo weinig concrete resultaten oplevert voor het leven van de Palestijnen. Misschien juist averechts.

Voor jouw gemoedsrust zal ik dan de volgende keer als iemand een foto van een lachende Israelische soldaat plaatst, mijn afschuw daarover uitspreken. Ja, want in jouw verblinde ogen is dat namelijk net zo erg.

CapoDiTutiCapi
25-08-03, 18:38
Geplaatst door Tomas
Ik dacht dat capodituticapi iets met begrijpen te maken had, maar dat blijkt niet uit je tekst.

Fout gedacht, heeft er niks mee te maken.


[i]De Europese moraal is al decennia lang dat je van geen enkel conflicten lugubere details naar elkaars hoofd slingert. Dat is niet alleen walchelijk maar kweekt vooral slechts blinde haat bij de onderontwikkelden.[/B]

Dat heeft niks met moraal te maken, dat is gewoon om het geweten van de eigen bevolking te besparen voor de misdaden tegen de mensheid, die diezelfde mensen (waaronder Europeanen) eeuwenlang plegen. En begin alsjeblieft niet weer over intelligentie en onderontwikkelden. Alsof elke debiel die op een forum wat typt ineens intelligent is.


[i]Probeer dat nou maar eens te begrijpen. Dan zal je pas begrijpen waarom dit nog wel eens zo nu en dan een vrijwilliger oplevert voor een zelfmoordaanslag. Maar ook altijd zo weinig concrete resultaten oplevert voor het leven van de Palestijnen. Misschien juist averechts.[/B]

Fout, niet gruwelijke beelden kweken zelfmoordenaars, maar de ouders/broers(/ en zelfs zusters) van vermoorde, bezette, vernederde, verwonde, verminkte, verkrachte, mishandelde etc etc mensen. Getraumatiseerde mensen die die beelden dagelijks LIVE meemaken.


[i]Voor jouw gemoedsrust zal ik dan de volgende keer als iemand een foto van een lachende Israelische soldaat plaatst, mijn afschuw daarover uitspreken. Ja, want in jouw verblinde ogen is dat namelijk net zo erg. [/B]

Het zal mij een zorg wezen waar jij je afschuw over uit spreekt. Feit is dat JDL de boel hier probeert te misleiden en israelische soldaten toont met een vriendelijk gezicht en de indruk wekt dat zij onmogelijk debet zijn aan de ellende daar. Zoals de media dat dagelijks doet in kranten en op tv. Ik heb gewoon hun ware gezicht getoond. En dat jij dat "walchelijk" vind, zal me ook een rotzorg wezen.

Ron Haleber
25-08-03, 20:48
Geplaatst door CapoDiTutiCapi
Fout, niet gruwelijke beelden kweken zelfmoordenaars, maar de ouders/broers(/ en zelfs zusters) van vermoorde, bezette, vernederde, verwonde, verminkte, verkrachte, mishandelde etc etc mensen. Getraumatiseerde mensen die die beelden dagelijks LIVE meemaken.


Het zal mij een zorg wezen waar jij je afschuw over uit spreekt. Feit is dat JDL de boel hier probeert te misleiden en israelische soldaten toont met een vriendelijk gezicht en de indruk wekt dat zij onmogelijk debet zijn aan de ellende daar. Zoals de media dat dagelijks doet in kranten en op tv. Ik heb gewoon hun ware gezicht getoond. En dat jij dat "walchelijk" vind, zal me ook een rotzorg wezen.


CapoDiTutiCapi, je hebt volkomen gelijk om die foto's hier te plaatsen. Als zionistische die-hards ons hier provoceren, rest ons geen andere manier dan om de waarheid te laten zien...!

De foto's van de smerige moord op die jongen die daarna in scene wordt gezet, heb ik al 9 maanden geleden hier neergezet als antwoord op de provocaties van Kidon2 een vergelijkbare provocateur die nu geband is...

Je geeft een prima beheerste verwoording van wat er aan de hand is.


Pas echter op! Laat je niet uitlokken tot gaan schelden op "joden" want dat is juist de bedoeling. daar zitten ze op te wachten! Dan kunnen ze dit melden aan het MDI en het CIDI...! En dan kan het klachtendossier worden aangevuld!




Ik ben het geheel met je eens dat het volstrekt onbegrijpelijk is hoe mensen die hier al jaren prikken nog steeds barsten van onbegrip over het onrecht wat er in Palestina gebeurt.

Er is absoluut géén sprake van twee met elkaar vergelijkbare partijën die vergelijkbare middelen tot beschikking staan om een conflikt uit te vechten en daarom tot vergelijkbaar even afkeurenswaardige wreedheden komen!

Een van de partijen staat met de rug tegen de muur en kan niets anders doen dan zich op een voor ons (maar ook voor henzelf) niet rationeel verklaarbare manier, uit pure wanhoop en radeloosheid te verdedigen met het offer van hun eigen leven.


Of ideologiën en religies dit al of niet goedkeuren is voor hen een gepasseerd station. Ook van ons verwachten zij allerminst dat wij hun daden al of niet "goedkeuren". Daar zitten ze echt niet op te wachten... Wel zullen zij willen dat wij begrijpen om welke reden die wanhoopsdaden gebeuren.



Als de eerder genoemde mensen over onderontwikkeling spreken, dan is het in ieder geval zonneklaar dat deze lafaards daar zelf aan lijden. Als je oplet zul je kunnen merken dat deze mensen er een bijzonder genoegen in scheppen om mij - geheel buiten dit onderwerp om, zomaar zonder enige reden ineens af te gaan seiken. Dat is hun laffe manier om hun kwaad geweten af te reageren...


Om mogelijk misverstand te voorkomen: ik bedoel natuurlijk absoluut niet mensen als Jaja, Brie en Simon. Dat zijn mensen die keer op keer in lange discussies met veel kennis van zaken een goed beargumenteerd standpunt verdedigen dat zij wenselijk achten om ondanks alle geweld en ellende toch tot een vredesoplosing te komen! En daar dient een site als deze voor, niet om provocateurs de kont te likken!




Als je zelf een site heb, pas dan op als je dergelijke foto's er op zet... Want dan krijg je elke dag een bundeltje emails toegestuurd met gevaarlijke virussen. Ik heb mijn email adres om die reden zelfs moeten vervangen door het gewone adres van een allochtone club waar ik bij werk.


Dank voor je verstandige woorden!


dr. Ron Haleber

rafiq
26-08-03, 00:26
De joden hebben niet alleen veel van Hitler geleerd maar ook van Stalin en opvolgers.

Wat is het verschil tussen de muur die zij bouwen en de muur die destijds Oost en West duitsland scheidde?

Slachtoffers nemen wel vaker (zo niet altijd) de gewoonten en gebruiken van hun daders over.

Veel psychologen verdienen hun kost met dat te beweren.

Een tentoonstelling over de opstand van Warschau <in Israel>werdt zelfs tijdelijk gesloten omdat teveel Israelische militairen zelfs bewondering hadden van de methodes van de einsatzgruppe aldaar.

Maar in Nederland moet je dat van de daken schreeuwen...Collateral Information

000NobelPrizes
26-08-03, 15:17
Geplaatst door rafiq
Wat is het verschil tussen de muur die zij bouwen en de muur die destijds Oost en West duitsland scheidde?

Communisme en terrorisme i het verschil.



Slachtoffers nemen wel vaker (zo niet altijd) de gewoonten en gebruiken van hun daders over. Veel psychologen verdienen hun kost met dat te beweren.
Goed opgelet in het theehuis?



Een tentoonstelling over de opstand van Warschau <in Israel>werdt zelfs tijdelijk gesloten omdat teveel Israelische militairen zelfs bewondering hadden van de methodes van de einsatzgruppe aldaar.
Ja, en van baklava wordt de tandarts werkeloos.


Maar in Nederland moet je dat van de daken schreeuwen...
Veel psychologen verdienen de kost met gebrainwashte dakschreeuwers. Ze gaan zelfs mee op vakantie naar Marokko.

rafiq
26-08-03, 16:57
Beste postbus 151,

De zionistische droom is nu wel een failliet verklaring van de Staat Israel.

Nog even en dan zijn er meer Israelische Arabieren dan Israeliers. Dan komt de Joodse Staat in het geding.

Wat dan?
Onlangs vroeg ik me nog af : wat is JOOD zijn eigenlijk.
Is het "behoren tot een bepaalde verzameling met dezelfde geloofsovertuiging of is het een verzameling via geslachtelijke overerving samengestelde groep.
In het eerste geval zou ik dus jood kunen worden. Immers ik kan zomaar iets wel of niet geloven.
Vaak geloof ik wel negen verschillende dingen voor mijn ontbijt.

Maar de meer naturalistische beschrijving van joden; daar ben ik van uitgesloten.
Ik heb geen antwoord op mijn vraag gekregen, maar laten we veronderstellen dat het laatste het geval is:

Dan beschouwen de joden zich als een RAS.

Als dat het geval is dan is het niet zo vreemd dat zij door anderen, die ook een RASSENTHEORIE hebben uitgeroeid werden.

het is dan zelfs ethisch verantwoord. Althans binnen de ethiek van KANT (niet Agnes natuurlijk) die zegt dat je anderen altijd zo moet behandelen als jezelf anderen zou behandelen en jij wilt dat je behandeld zou worden.

Nu is het maar te hopen dat het bij JODEN om een geloof gaat en niet om een RAS.

Maar opmerkingen als HALF-JOOD doen toch sterk denken aan een materialistische plaatsbepaing, die daarna met een mentale sause is overgoten.

Zoek dat eens voor mij uit!!

Canaris
26-08-03, 17:01
Zoek jij maar eens uit , waarom jij zo´n posting plaatst.

het zegt meer over je motieven , als je lief zal zijn

rafiq
26-08-03, 17:12
Motieven....

Ook zo'n mooi woord.

Wat zijn de motieven van mensen die foto's plaatsen hetzijnde als de Isrealiers als "bevrijders" worden geportreteerd?

Ik ken nog wel wat kiekjes waarop de Duitsers worden ontvangen met bloemen door Nederlandse vrouwen begin 1940.

Duitsers die "orde" scheppen en rust garanderen.

Aangezien de foto's hebben de Israeliers en amerikanen veel geleerd over het winnen van de "hearts and minds" via onze Oosterbuur.

000NobelPrizes
26-08-03, 17:16
Geplaatst door rafiq
Beste postbus 151,



Haha... geinig.


De zionistische droom is nu wel een failliet verklaring van de Staat Israel.

Nog even en dan zijn er meer Israelische Arabieren dan Israeliers. Dan komt de Joodse Staat in het geding.

Wat dan?
Geen idee. Vraag me dat als het zover is.


Onlangs vroeg ik me nog af : wat is JOOD zijn eigenlijk.
Is het "behoren tot een bepaalde verzameling met dezelfde geloofsovertuiging of is het een verzameling via geslachtelijke overerving samengestelde groep.
In het eerste geval zou ik dus jood kunen worden. Immers ik kan zomaar iets wel of niet geloven.

Kan inderdaad, joods worden. Zoiets heet giur geloof ik.


Maar de meer naturalistische beschrijving van joden; daar ben ik van uitgesloten.
Ik heb geen antwoord op mijn vraag gekregen,
Die vraag was me ontgaan: aan mij gesteld?


maar laten we veronderstellen dat het laatste het geval is:

Dan beschouwen de joden zich als een RAS.

Als dat het geval is dan is het niet zo vreemd dat zij door anderen, die ook een RASSENTHEORIE hebben uitgeroeid werden.
Het vaststellen van rassen, zoals Kaukasisch etc, wil nog niet direct zeggen dat er uitroeimethodes op losgelaten moeten worden, wel?


het is dan zelfs ethisch verantwoord.
Engerd.

Althans binnen de ethiek van KANT (niet Agnes natuurlijk) die zegt dat je anderen altijd zo moet behandelen als jezelf anderen zou behandelen en jij wilt dat je behandeld zou worden.
Ik zou Kant er nog maar 's op naslaan dan.
Waar je vergelijking ook mank gaat, is dat joden niet van zins zijn andere rassen uit te roeien. Dan zouden ze hun medische ontdekkingen - om maar een voorbeeld te noemen - voor zichzelf bewaren.


Nu is het maar te hopen dat het bij JODEN om een geloof gaat en niet om een RAS.

Maar opmerkingen als HALF-JOOD doen toch sterk denken aan een materialistische plaatsbepaing, die daarna met een mentale sause is overgoten.

Zoek dat eens voor mij uit!!
Wil ik graag doen: heb alleen geen idee waar je het over hebt. Bovendien ben ik niet joods, dus kun je het ook zelf opzoeken.

manc
26-08-03, 17:16
Geplaatst door lennart
Jep, want alleen op die manier kunnen ze hun politiek van gebied uitbreiden en ongestrafd Palestijnen doodmaken blijven doorvoeren.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Zolang die eikels van de Hamas en ander tuig maar bussen blijven opblazen kunnen de haviken in Israel hun gang gaan.

Voor elke aanslag worden door Israel weer een paar vierkante kilometers aan het land toegevoegd en van de palestijnse eigenaars afgepakt.

jaja
26-08-03, 17:25
Geplaatst door rafiq
Motieven....

Ook zo'n mooi woord.

Wat zijn de motieven van mensen die foto's plaatsen hetzijnde als de Isrealiers als "bevrijders" worden geportreteerd?

Ik ken nog wel wat kiekjes waarop de Duitsers worden ontvangen met bloemen door Nederlandse vrouwen begin 1940.

Duitsers die "orde" scheppen en rust garanderen.

Aangezien de foto's hebben de Israeliers en amerikanen veel geleerd over het winnen van de "hearts and minds" via onze Oosterbuur. ach kom nou even ... propaganda is zo oud als de weg naar Rome. En doe nu niet alsof de palestijnse zijde nooit aan propaganda doet ... Een belangrijk element in de strijd is de propaganda ... en in die propaganda strijd gaan BEIDE partijen vaak totaan en over de grens van het betamelijke. Te doen alsof één partij alleen maar afschuwlijk de waarheid geweld aan doet en de ander als een onschuldig lief meisje naief alleen maar de waarheid verteld is werkelijk te zot voor woorden.
Nogmaals dit is een strijd, ook op het gebeid van het "overtuigen" van de toeschouwers, de rest van de wereld, en daarbij hoort "spin" zoals het tegenwoordig heet. En "spin" is bijvoorbeeld ook het juiste gebruik van foto's ... Als een israleische soldaat een palestijn helpt dan wordt het niet geplaatst, als een geweer bewust of onbewust op een kind gericht wordt juist wel ... de selectiecriteria zijn overduidelijk! Is ook niets mis mee dat men zo zijn standpunt probeert te promoten. Zo als gezegd, iedere partij in de geschiedenis deed het en doet het nog steeds ... Hoe er rekening mee dat mensen die een beetje na denken dat weten ... als je te hard roept alleen maar de waarheid te verkondigen worden journalisten en historici meestal erg onrustig ... want ze weten dat mensen altijd selectief zijn in hun waarheid ...

lennart
26-08-03, 18:15
Alweer een terreur aanval.. In Gaza.

Sommige bronnen meldden dat de terreuraanval is uitgevoerd met een F-16 anderen met Helicopters.

Teminste 1 dode, diverse gewonden

Ron Haleber
26-08-03, 18:23
spinpropaganda: voor jaja valt daar het verschil tussen onderdrukker en onderdrukte weg...


Geplaatst door jaja
ach kom nou even ... propaganda is zo oud als de weg naar Rome. En doe nu niet alsof de palestijnse zijde nooit aan propaganda doet ... Een belangrijk element in de strijd is de propaganda ... en in die propaganda strijd gaan BEIDE partijen vaak totaan en over de grens van het betamelijke.


Toch gaat het met foto's niet enkel om een propagandastunt. Het gaat ook over de feiten die men ziet. En die feiten, als het moordpartijen betreft worden beoordeeld door nomen en waarden van humaniteit. Vergeet je dit niet, Jaja?

De Vietnam-foto van een Vietnamese politie-officier die door een Amerikaanse militair door zijn kop geschoten werd, betekende daarom een omslag in de publieke opinie over de gerechtvaardigdheid van die oorlog. Die fota had namelijk een exemplarisch waarde voor de moraal van de Amerikanen. Er zit dus meer achter dan jij zegt.


Geplaatst door jaja

Te doen alsof één partij alleen maar afschuwlijk de waarheid geweld aan doet en de ander als een onschuldig lief meisje naief alleen maar de waarheid verteld is werkelijk te zot voor woorden.


Dat was het geval met de zionist die op dit topic aan het provoceren sloeg met vriendelijke IDF-militairen die poeslief palestijntjes over hun bol aaiden....

En daarom had Capo gelijk om er het tegendeel van te laten zien die veel meer conform de werkelijkheid is... Die foto's lieten namelijk de ongelijkheid van de strijd die daar aan de gang is, zien! - waar ik hierboven in een posting al aan refereerde...



Geplaatst door jaja

Nogmaals dit is een strijd, ook op het gebeid van het "overtuigen" van de toeschouwers, de rest van de wereld, en daarbij hoort "spin" zoals het tegenwoordig heet. En "spin" is bijvoorbeeld ook het juiste gebruik van foto's ...

Hierin verschil ik met je van mening. Spindokters belazeren de zaak. Dat betekent dus ook het bewust misbruiken van foto's.

Een goede oorlogscorrespondent zal geen foto's tendentieus misbruiken en daarmee de waarheid dus geen geweld aandoen. Er zijn reeksen van namen te noemen van fotografen die uiterst integer te werken gingen en daarvoor dan ook met prijzen bekroond werden.

Men bekroonde jouw spin-foto's niet met internationaal erkende prijzen. Er is, jaja, gelukkig toch altijd nog wel een minimum aan moraal die jij als partijdig in de strijd, meent te moeten ontkennen.



Geplaatst door jaja

Als een israelische soldaat een palestijn helpt dan wordt het niet geplaatst, als een geweer bewust of onbewust op een kind gericht wordt juist wel ... de selectiecriteria zijn overduidelijk! Is ook niets mis mee dat men zo zijn standpunt probeert te promoten.

Daarmee is de ene foto wel representatief voor het conflikt en de andere dus niet...

Jaja gaat er steeds vanuit dat het MO-conflikt een soort ping-pong is tussen twee gelijke partijen waarbij de toeschouwer zo oliedom is dat hij de leugen daarvan niet doorziet...! Gelukkig is in een democratisch land de publieke opinie niet zo dom als jaja denkt!



Geplaatst door jaja

Zo als gezegd, iedere partij in de geschiedenis deed het en doet het nog steeds ... Hoe er rekening mee dat mensen die een beetje na denken dat weten ... als je te hard roept alleen maar de waarheid te verkondigen worden journalisten en historici meestal erg onrustig ... want ze weten dat mensen altijd selectief zijn in hun waarheid ...


Dat er een tendens is om het nieuws te vervalsen door het in één hand te monopoliseren en het via een paar gewillige medfia-tycoons te manipuleren... Dat is een probleem dat jaja omzeilt...!

De BBc heeft gelukkig weerwerk weten te geven tegen spindoctors en met name de regering... Daarmee staat en valt de democratie in elk beschaafd land...

Het is duidelijk dat de USA zich met hun opgelegde pers-propaganda, met de rellen rond hen die zich tegen Bush uitspreken en die van het toneel moeten verdwijnen, als democratie duidelijk hoe langer hoe meer uit de markt prijst...!

nefertiti
26-08-03, 18:32
Wat dan?
Onlangs vroeg ik me nog af : wat is JOOD zijn eigenlijk.
Is het "behoren tot een bepaalde verzameling met dezelfde geloofsovertuiging of is het een verzameling via geslachtelijke overerving samengestelde groep.
In het eerste geval zou ik dus jood kunen worden. Immers ik kan zomaar iets wel of niet geloven.
Vaak geloof ik wel negen verschillende dingen voor mijn ontbijt.

Maar de meer naturalistische beschrijving van joden; daar ben ik van uitgesloten.
Ik heb geen antwoord op mijn vraag gekregen, maar laten we veronderstellen dat het laatste het geval is:

Dan beschouwen de joden zich als een RAS.

waarop Canaris antwoordde:


Zoek jij maar eens uit , waarom jij zo´n posting plaatst.

Zelfs al zijn de beweegredenen van Rafiq niet "kosher", zelfs dan vind ik dit een intrigerende vraag.
Men kan ze natuurlijk ook omdraaien? Waarom zijn Palestijnen Palestijnen? Uiteindelijk is het huidige gebied in feite Jordanië! Waarom maakten ze niet gewoon deel uit van de rest van Jordanie?

What is in a name?

Er zijn een half miljoene joodse arabieren uit de omliggende arabische landen naar Israel gevlucht, en er zijn een half miljoen palestijnse moslims uit het huidige Israel gevlucht (op aanraden van hun moslimbroeders - maar soit).

Er wonen ook nog steeds Palestijnse Israeliers in Israel, waarom maken de Palestijnse Jordaniers dan zo'n probleem?

Blade20
26-08-03, 19:40
Ach, ik zie het al. Als je niet voor de aanslagen bent ben je dus niet goed en menslievend.

Ach ja; Islamiet, Christen, Zionist of Jood, een geloof in een god betekend je dood.

Gelukkig ben ik Atheist ;)

Nee, ik spreek niet iemand specifiek aan, sorry als ik zo overkom.

Ron Haleber
26-08-03, 20:55
Geplaatst door Blade20
Ach, ik zie het al. Als je niet voor de aanslagen bent ben je dus niet goed en menslievend.

Ach ja; Islamiet, Christen, Zionist of Jood, een geloof in een god betekend je dood.

Gelukkig ben ik Atheist ;)


Ik ga er maar vanuit dat je mij daar op aanspreekt en/of Rafiq.

Ik dacht op de vorige pagina heel duidelijk te hebben gesteld dat de Palestijnen met hun akties echt niet op onze goedkeuring zitten te wachten.

En daarnaast dat die uit wanhoop geboren verzetsdaden in wezen niets met ideologiën of religies te maken hebben:



Er is absoluut géén sprake van twee met elkaar vergelijkbare partijën die vergelijkbare middelen tot beschikking staan om een conflikt uit te vechten en daarom tot vergelijkbaar even afkeurenswaardige wreedheden komen!

Een van de partijen staat met de rug tegen de muur en kan niets anders doen dan zich op een voor ons (maar ook voor henzelf) niet rationeel verklaarbare manier, uit pure wanhoop en radeloosheid te verdedigen met het offer van hun eigen leven.


Of ideologiën en religies dit al of niet goedkeuren is voor hen een gepasseerd station. Ook van ons verwachten zij allerminst dat wij hun daden al of niet "goedkeuren". Daar zitten ze echt niet op te wachten... Wel zullen zij willen dat wij begrijpen om welke reden die wanhoopsdaden gebeuren.

jaja
26-08-03, 22:47
Geplaatst door Ron Haleber
spinpropaganda: voor jaja valt daar het verschil tussen onderdrukker en onderdrukte weg... voor een groot deel wel ja ... zodra er sprake is van het "aanpassen van de werkelijkheid aan je eigen partijpositie" waarbij men bewust de waarheid geweld aandoet en probeert willens en wetens de tegenpartij "zwart" te maken dan begin ik te hikken ...


Toch gaat het met foto's niet enkel om een propagandastunt. Het gaat ook over de feiten die men ziet. niet helemaal. Juist door bepaalde foto's in een bepaalde volgorde te zetten kun je de "werkelijkheid" vormen. Juist met selectie kun je veel zeggen of niet zeggen. Foto's zijn geen waarheid, maar moment opnames waar je vervolgens heel veel aan interpretatie aan toe kunt voegen.
Er zijn voldoende boeken en tentoonstellingen over het gebruik van juist dit soort media in de propaganda context juist omdat ze in eerste instantie als heel betrouwbaar overkomen.

En die feiten, als het moordpartijen betreft worden beoordeeld door nomen en waarden van humaniteit. Vergeet je dit niet, Jaja?nee! Juist niet!!! Daarom kwam ik juist in het geweer ... (oeps slechte woordkeus ..)


De Vietnam-foto van een Vietnamese politie-officier die door een Amerikaanse militair door zijn kop geschoten werd, kan me vergissen maar was dat niet een zuidvietnamese politieofficier die een vietcongstrijder executeerde??
betekende daarom een omslag in de publieke opinie over de gerechtvaardigdheid van die oorlog. Die fota had namelijk een exemplarisch waarde voor de moraal van de Amerikanen. Er zit dus meer achter dan jij zegt. o ja, foto's zijn heel invloedrijk, maar ze zijn niet DE WAARHEID. nogmaals, met foto's kun je - zelfs zonder de foto zelf te manipuleren - verschillende meningen verkondigen. kijk maar eens naar de eerste links ... daar is sprake van veel interpretatie, gewoon door twee foto's naast elkaar te zetten. Nogmaals, Israel weet ook van wanten ... maar de palestijnse organisaties en hun getrouwen zijn ook niet dom. Nogmaals gezegd, ook dat is een slagveld in deze strijd ... De palestijnen hebben het recht zich zo best mogelijk te verweren ... maar ik heb geen zin te doen alsof dit alle "de waarheid" is ...
(Om maar even weer met een flauw voorbeeld te komen: de beelde van de vele doden in Jenin die op brancards werden weggedragen ... propaganda ... want op het moment dat iemand van de dragers valt, loopt de "dode" gewoon weg ... propaganda dat omslaat in anti-propaganda ... maar als het niet gebeurt was ... was het dan "de waarheid"???)


Dat was het geval met de zionist die op dit topic aan het provoceren sloeg met vriendelijke IDF-militairen die poeslief palestijntjes over hun bol aaiden.... ook dat is een waarheid, want ook die foto's zijn een werkelijkehid die in sommige gebieden in de westbank plaatsvinden / plaats vonden. De werkelijkheid is vaak heel complex ... moeilijk in één foto te vatten.


En daarom had Capo gelijk om er het tegendeel van te laten zien die veel meer conform de werkelijkheid is... Die foto's lieten namelijk de ongelijkheid van de strijd die daar aan de gang is, zien! - waar ik hierboven in een posting al aan refereerde... nogmaals ... ik zeg niet dat het niet mag, maar Rafiq klonk net een beetje teveel alsof de grote propagandamachine tegenover de onschuldige altijd de waarheid vertellende brave palestijnen ... sorry, dat is niet waar. Er is geen oorlog of conflict, waarin niet beide partijen zich te buiten gaan aan propaganda ... selectie van beelden en teksten etc. om het eigenstandpunt naar voren te brengen en dat van de tegenpartij onderuit te halen.


Hierin verschil ik met je van mening. Spindokters belazeren de zaak. Dat betekent dus ook het bewust misbruiken van foto's.goede spindokters weten het optimale uit het hen ter beschikking staande materiaal te halen ... maar ze kunnen beter maar niet te veel liegen want dat slaat vaak terug op hun eigen partij ... zie labour in engeland de laatste jaren. Goede spindokters zijn mediaconsultants van hun partij ... zet je partij zo goed mogelijk neer ....


Een goede oorlogscorrespondent zal geen foto's tendentieus misbruiken en daarmee de waarheid dus geen geweld aandoen. Er zijn reeksen van namen te noemen van fotografen die uiterst integer te werken gingen en daarvoor dan ook met prijzen bekroond werden. waarna je nog de editors etc vergeet te noemen ... die foto's van aaiende soldaten kunnen ook wel eens van zo'n beroemde fotograaf zijn ... tijdschriften vragen nu om "leed"-foto's en ook de beste fotograaf moet daar aan voldoen. Ook oorlogverslaggeving heeft zijn "regels" ...


Men bekroonde jouw spin-foto's niet met internationaal erkende prijzen. Er is, jaja, gelukkig toch altijd nog wel een minimum aan moraal die jij als partijdig in de strijd, meent te moeten ontkennen.nogmaals mijn reactie was op rafiq, niet op de foto's. Propaganda komt OVERAL voor. Dat was mijn enige - breed verwoorde - stelling.


Daarmee is de ene foto wel representatief voor het conflikt en de andere dus niet... dat vind ik altijd problematisch. Dat is een reducering tot wel iets heel beperkt iets ... misschien mijn relativeringsijver, maar één foto geeft nooit iets complex als deze strijd volledig weer. Misschien een bepaalde kijk op het gebeuren, maar zeker niet het hele beeld.


Jaja gaat er steeds vanuit dat het MO-conflikt een soort ping-pong is tussen twee gelijke partijen waarbij de toeschouwer zo oliedom is dat hij de leugen daarvan niet doorziet...! Gelukkig is in een democratisch land de publieke opinie niet zo dom als jaja denkt!allereerst is de publieke opinie per definitie erg "variabel" en "veranderlijk". Juist dat is dan ook het slagveld van de propaganda. Ook in een democratisch land wordt die publieke mening op alle manieren bestookt om een bepaald standpunt in te nemen. Dat is toch juist DE klacht van de verschillende moslimgroeperingen. Juist zij klagen over de DOMheid van die P.O. omdat ze zich zovaak laat manipuleren.
Leugens worden soms doorzien, soms niet. Soms wordt de waarheid als een leugen gezien .. en komt men pas later er achter dat het de waarheid was. In verreweg de meeste gevallen is het echter zo dat de situatie veel ingewikkelder ligt als in in een of twee stellingen is samen te vatten.
(Om maar weer even een stokpaardje te berijden ... het gebeuren is niet zwart wit, maar heel veel grijs, soms heel donker grijs ... en iedereen probeert zichzelf zo wit mogelijk neer te zetten. En media, zelfs als ze proberen zo objectief mogelijk te zijn, worden altijd bewerkt door de partijen om hun beeld te promoten.)


Dat er een tendens is om het nieuws te vervalsen door het in één hand te monopoliseren en het via een paar gewillige medfia-tycoons te manipuleren... Dat is een probleem dat jaja omzeilt...! pardon? waar? Iedereen manipuleert is mijn stelling ... monopolisering is niet per definitie manipulatie ... vaak wel, maar niet per definitie. Ook kleine organisaties en ook heel veel kleine organisaties kunnen manipuleren / gemanipuleerd worden ...


De BBc heeft gelukkig weerwerk weten te geven tegen spindoctors en met name de regering... Daarmee staat en valt de democratie in elk beschaafd land...wat zo mooi is dat de bbc nu geprezen worden omdat ze schrijven zoals ze schrijven .. een paar maanden geleden werden dezelfde bbc aangeklaagd als duidelijke voorbeelden van manipuleerders ... zou dat iets er mee te maken hebben dat ze nu net als jij tegenover Blair staan .. dus jouw waarheid bijvallen ..?? Als iets duidelijk is dan blijkt dat ook sommige bbc-ers hun werk hebben "sexed up" ... HET voorbeeld dat het dus altijd bij alle partijen kan voorkomen.
(NB: overigens ik ben geen Campbel-adept en van mij mag hij weg ..)


Het is duidelijk dat de USA zich met hun opgelegde pers-propaganda, met de rellen rond hen die zich tegen Bush uitspreken en die van het toneel moeten verdwijnen, als democratie duidelijk hoe langer hoe meer uit de markt prijst...! ... nogmaals .. mijn stelling was niet dat daar geen propaganda was ... maar dat het overal was ...

rafiq
27-08-03, 01:11
Beste Egyptische prinses,


Er wonen ook nog steeds Palestijnse Israeliers in Israel, waarom maken de Palestijnse Jordaniers dan zo'n probleem?

Misschien omdat Israel is gesticht door vreemde mogendheden en er een geweldadige kunstmatige bevolkingskolonie heeft gecreerd.

rafiq
27-08-03, 01:20
Beste Jaja,

Het is erg in zwang om de media overal de schuld van te geven. In feite blijkt dat de media slechts 'limited effects' hebben op de beeldvorming van mensen. (Dit wordt ookwel de 'limited effects-theorie' genoemd).

Vergeet ten slotte ook niet dat mensen hun beeldvorming niet snel zullen aanpassen.

Oude Geldroppenaar Dries van Agt is een van de weinigen die dat wel heeft gedaan. Zelfs bekende hij dat "slecht nieuws" d.w.z. Israel als dader van een attrocitie/gruweldaad botweg werdt ontkent en werdt weggewuifd.

Dat kon niet. Israel als dader!

Met slecht nieuws over Israel kreeg je al snel de zendercoordinator over je heen of heel veel boze brieven.. Misschien kan Ron Haleber daar iets over zeggen over berichtgeving over Israel in de jaren 60 en 70..

Het is maar wachten als de SGP, ChristenUnie en een deel van de CDA en de VVD de gedachten overneemt van Dries van Agt..

Zij die het eens zijn met het nieuws versterken hun mening met de nieuwe informatie.

Zij die het niet eens zijn met de nieuwe informatie vergeten het/sluiten het uit van hun gezichtsveld en heeft totaal geen meerwaarde. Deze selectiviteit is alom bekend.

Daarom zeggen ze wel eens over religieuzen dat ze star zijn met hun mono visie op de wereld.
Niet gelovigen kunnen er ook wat van.

Ron Haleber
27-08-03, 10:15
Tegen jaja: Propaganda en manipulatie van feiten heeft in een democratie heel duidelijk afgebakende grenzen



Geplaatst door jaja
[B]voor een groot deel wel ja ... zodra er sprake is van het "aanpassen van de werkelijkheid aan je eigen partijpositie" waarbij men bewust de waarheid geweld aandoet en probeert willens en wetens de tegenpartij "zwart" te maken dan begin ik te hikken ...

Voor "het grootste deel" ben jij het dus met me eens dat je het verschil in de MO-partijen geweld aandoet.



niet helemaal. Juist door bepaalde foto's in een bepaalde volgorde te zetten kun je de "werkelijkheid" vormen. Juist met selectie kun je veel zeggen of niet zeggen. Foto's zijn geen waarheid, maar moment opnames waar je vervolgens heel veel aan interpretatie aan toe kunt voegen.
Er zijn voldoende boeken en tentoonstellingen over het gebruik van juist dit soort media in de propaganda context juist omdat ze in eerste instantie als heel betrouwbaar overkomen.


De foto's van de IDF-provocateur waar het om ging, waren leugens. En die van Capo gaven de realiteit weer. Dat wou je toch niet ontkennen want daar ging het ons om...!


kan me vergissen maar was dat niet een zuidvietnamese politieofficier die een vietcongstrijder executeerde??

Ja het was geen Amerikaan maar een huurling van de Amerikanen! Dus een huurmoordenaar - dat is nog erger...!



o ja, foto's zijn heel invloedrijk, maar ze zijn niet DE WAARHEID. nogmaals, met foto's kun je - zelfs zonder de foto zelf te manipuleren - verschillende meningen verkondigen. kijk maar eens naar de eerste links ... daar is sprake van veel interpretatie, gewoon door twee foto's naast elkaar te zetten.

Jaja je haalt twee zaken door elkaar. Leugenachtige situaties als feiten. En feiten die de waarheid weergeven van wat er gebeurt.

Fotos zijn daarbij niets anders dan gefotogreerde feiten die zelf weer leugens zijn of waarheid. Daar ligt het criterium. Niet bij de interpretatie die men aan foto's geeft.




Nogmaals, Israel weet ook van wanten ... maar de palestijnse organisaties en hun getrouwen zijn ook niet dom. Nogmaals gezegd, ook dat is een slagveld in deze strijd ... De palestijnen hebben het recht zich zo best mogelijk te verweren ... maar ik heb geen zin te doen alsof dit alle "de waarheid" is ...


Dat de Palestijnen een stupide pr hebben en geen enkel gevoel voor hoe ze de pers moeten informeren, dat is algemeen bekend en dat heeft joris luyendijk al vaak uitgebreid vertellt. Maar dat doet niets af aan het feit of de zaak waar ze voor staan juist of onjuist is!



(Om maar even weer met een flauw voorbeeld te komen: de beelde van de vele doden in Jenin die op brancards werden weggedragen ... propaganda ... want op het moment dat iemand van de dragers valt, loopt de "dode" gewoon weg ... propaganda dat omslaat in anti-propaganda ... maar als het niet gebeurt was ... was het dan "de waarheid"???)

De IDF-propaganda in Jenin was veel duidelijker... Eerst een week de pers weghouden. Daarbij alle lijken opruimen met koelwagens vol - die ik op de BBC gezien heb - en daarna doen alsof er maar een paar doden gevaleen zijn.

De VN trapt er daarna ook nog eens in door op bevel van de Amerikanen een maand later een rapport te gaan samenstellen over zaken die allang verdonkeremaand zijn...




ook dat is een waarheid, want ook die foto's zijn een werkelijkehid die in sommige gebieden in de westbank plaatsvinden / plaats vonden. De werkelijkheid is vaak heel complex ... moeilijk in één foto te vatten.

Maar wel in een video. of zoals de serie van foto's hier die ik een jaar geleden al liet zien: het ensceneren van van een semtex-drager.

Dus iemand die eerst op de grond wordt gegooid, uitgekleed wordt en daarna van een gordel semtex wordt voorzien. En tenslotte een kogel door zn kop krijgt.

Jaja - mijn beste spindokter -geef jij nu maar eens een ANDERE INTERPRETATIE van wat ik op die foto's zie...!!!



nogmaals ... ik zeg niet dat het niet mag, maar Rafiq klonk net een beetje teveel alsof de grote propagandamachine tegenover de onschuldige altijd de waarheid vertellende brave palestijnen ... sorry, dat is niet waar. Er is geen oorlog of conflict, waarin niet beide partijen zich te buiten gaan aan propaganda ... selectie van beelden en teksten etc. om het eigenstandpunt naar voren te brengen en dat van de tegenpartij onderuit te halen.


Dat wil niet zeggen dat toch een van beide partijen het in de gefotogreerde obnderdelen van de zaak gelijk moet hebben. Hierboven toonde ik al bij de semtexdrager aan dat in dat geval is, en dat er dus geen twijfel aan mogelijk is wie gelijk en wie ongelijk heeft!



goede spindokters weten het optimale uit het hen ter beschikking staande materiaal te halen ... maar ze kunnen beter maar niet te veel liegen want dat slaat vaak terug op hun eigen partij ... zie labour in engeland de laatste jaren. Goede spindokters zijn mediaconsultants van hun partij ... zet je partij zo goed mogelijk neer ....

Daarmee haal je de feiten en het het liegen over de feiten zelf niet onderuit. Dat heeft Blair nu echt wel goed op zijn boterham gekregen en daar zit hij behoorlijk mee in zijn maag. Al zijn voortreffelijke spindokters ten spijt...

Dat ontkent dus jouw stelling dat spindokters het in feite voor het zeggen hebben.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel!



waarna je nog de editors etc vergeet te noemen ... die foto's van aaiende soldaten kunnen ook wel eens van zo'n beroemde fotograaf zijn ... tijdschriften vragen nu om "leed"-foto's en ook de beste fotograaf moet daar aan voldoen. Ook oorlogverslaggeving heeft zijn "regels" ...

Nee daarin ben ik het niet met je eens.

Dat veronderstelt dat de verenigingen van internationale verslaggevers die o.a. de prijzen uit reiken, zich zonder meer zouden belazeren!

Jaja we leven toch echt niet meer in de USSSR met fotomontages...



dat vind ik altijd problematisch. Dat is een reducering tot wel iets heel beperkt iets ... misschien mijn relativeringsijver, maar één foto geeft nooit iets complex als deze strijd volledig weer. Misschien een bepaalde kijk op het gebeuren, maar zeker niet het hele beeld.

Een serie van foto's geeft dat wel weer. ik gaf je daar hierboven een voorbeeld van.

Van de muur van Sharon hioef ik trouwens geen duizend foto's te zien om te weten dat die muur totaal het recht van de Palestijnen verkracht. Heb jij daar wel duizend foto's voor nodig...???

Geef trouwens eens een ANDERE INTERPRETATIE van een foto van die Muur dan dat deze muur van het land van de Palestijnen een gevangenis maakt...

Heb je daarvoor nog leuke voorbeelden van Ulbricht met zijn Berlijnse Muur...?

Je weet toch dat je hier de fout ingaat!




allereerst is de publieke opinie per definitie erg "variabel" en "veranderlijk". Juist dat is dan ook het slagveld van de propaganda. Ook in een democratisch land wordt die publieke mening op alle manieren bestookt om een bepaald standpunt in te nemen. Dat is toch juist DE klacht van de verschillende moslimgroeperingen. Juist zij klagen over de DOMheid van die P.O. omdat ze zich zovaak laat manipuleren.

Dat de Marokkanen hier over de juichende kutmarokkaantjes in Ede geprotesteerd hebben, was juist!

Die items waren bewust misbruik van eerdere items die voor de Nederlandse propaganda tegen de marokkanen misbruikt werden!



Leugens worden soms doorzien, soms niet. Soms wordt de waarheid als een leugen gezien .. en komt men pas later er achter dat het de waarheid was. In verreweg de meeste gevallen is het echter zo dat de situatie veel ingewikkelder ligt als in in een of twee stellingen is samen te vatten.
(Om maar weer even een stokpaardje te berijden ... het gebeuren is niet zwart wit, maar heel veel grijs, soms heel donker grijs ... en iedereen probeert zichzelf zo wit mogelijk neer te zetten. En media, zelfs als ze proberen zo objectief mogelijk te zijn, worden altijd bewerkt door de partijen om hun beeld te promoten.)

Jaja, als het om een burenruzie gaat in Utrecht geeft ik je gelijk.

Maar in het geval van het onrecht dat de Palestijnen wordt aangedaan gaat al die eindeloze variatie in grijzen heus niet op. Dat weet ook jij wel.

Er is dan een duidelijke tweedeling in de variaties die ten toon wordt gespreid. Zwart of iets mider zwart. En daarnaast wit of wat grijzer wit...

Maar de tweedeling blijft echt duidelijk te zien!

Ik ga er vanuit dat jij geen zonnebril opzet bij het MO-conflikt - al denkt Lennart dat van je! Maar die schiet soms aan zij doel voorbij - dat heb je wel meer wanneer je een bazooka hanteert om een mug te treffen...



pardon? waar? Iedereen manipuleert is mijn stelling ... monopolisering is niet per definitie manipulatie ... vaak wel, maar niet per definitie. Ook kleine organisaties en ook heel veel kleine organisaties kunnen manipuleren / gemanipuleerd worden ... ... nogmaals .. mijn stelling was niet dat daar geen propaganda was ... maar dat het overal was ...

Ik heb je nu voldoende aangetoond dat weliswaar niemand de waarheid in pacht heeft, maar dat manipulatie wel zeker heel duidelijke grenzen heeft. Je kunt van zwart geen wit maken zonder met liegen vroeg of laat door de mand te vallen!

Je kunt mij ook niet vertellen dat het in drie of vier handen terecht komen van de USA-media ons waardevrij nieuws gaat opleveren. En dit met name niet als de USA weer eens een oorlogje beginnen...! Plus daarbij de hulp van het zojuist geopend ministerie van propaganda dat druk op de media uitoefent...

Zelfs iemand als de liberaal Hofland heeft dat door. Ben jij nog rechtser dan Hofland om maar eens een voorbeeld te noemen?




wat zo mooi is dat de bbc nu geprezen worden omdat ze schrijven zoals ze schrijven .. een paar maanden geleden werden dezelfde bbc aangeklaagd als duidelijke voorbeelden van manipuleerders ... zou dat iets er mee te maken hebben dat ze nu net als jij tegenover Blair staan .. dus jouw waarheid bijvallen ..?? Als iets duidelijk is dan blijkt dat ook sommige bbc-ers hun werk hebben "sexed up" ... HET voorbeeld dat het dus altijd bij alle partijen kan voorkomen.
(NB: overigens ik ben geen Campbel-adept en van mij mag hij weg ..)

Je wilt me toch niet vertellen dat Kelly zomaar voor niets zelfmoord heeft gepleegd...??? Dat hij niet belazerd is door Blair persoonlijk en door zijn eigen Min van Defensie? En dat de BBC hem fout begrepen zou hebben?

Het is toch duidelijk dat jouw optrekken van een mistbank daar weinig bij helpt...

Ron Haleber
27-08-03, 10:21
....
Geplaatst door manc


Voor elke aanslag worden door Israel weer een paar vierkante kilometers aan het land toegevoegd en van de palestijnse eigenaars afgepakt.

Dan gaat het dus om een natuurverschijnsel? Als het regent wordt je nat?

Zo verklaarde je Putten en Oradour natuurlijk ook!

jaja
27-08-03, 10:34
Geplaatst door rafiq
Beste Jaja,

Het is erg in zwang om de media overal de schuld van te geven. In feite blijkt dat de media slechts [B]'limited effects' hebben op de beeldvorming van mensen. (Dit wordt ookwel de 'limited effects-theorie' genoemd). ... en dat beweer ik dus ook niet. Ik heb het OOK over anderen die de media bestoken om hun "standpunt" over te nemen en het standpunt van de tegenpartij te negeren of zwart te maken. Daarbij zijn de propaganda-makers dus niet de media, maar de mensen die de media proberen te bewerken ... LEES de tekst...


Vergeet ten slotte ook niet dat mensen hun beeldvorming niet snel zullen aanpassen. het gaat niet van zwart naar wit, maar er zit weldegelijk veel schuivende bewegingen in ... bovendien is er soms een verschuiving in welk thema belangrijk wordt geacht. Kijk alleen maar even naar de laatste 4 jaar - welke thema's stonden hoog op de lijst van de bevolking in de verschillende jaren en je ziet nogal wat beweging.


Oude Geldroppenaar Dries van Agt is een van de weinigen die dat wel heeft gedaan. Zelfs bekende hij dat "slecht nieuws" d.w.z. Israel als dader van een attrocitie/gruweldaad botweg werdt ontkent en werdt weggewuifd. aha en ...? Is daarmee bewezen dat Palestijnen niet aan propaganda doen? Want DAAR had ik het over. Niet dat Israel heilig was, niet dat Israel geen propaganda maakt, niet nog een heleboel andere zaken, maar ik had het over Palestijnen maken OOK propaganda!

Dat kon niet. Israel als dader! voor wat het waard is ... dat wist ik al in de jaren zeventig ... alleen wist ik ook dat de andere partij ook daders kende ...


Met slecht nieuws over Israel kreeg je al snel de zendercoordinator over je heen of heel veel boze brieven.. Misschien kan Ron Haleber daar iets over zeggen over berichtgeving over Israel in de jaren 60 en 70..ja .. klopt .. en daarom werd er een hele goede man door de PLO naar Den Haag gestuurd, eind jaren 70, begin jaren 80, met als taak een positief beeld van de PLO in Nederland te bewerkstelligen ... let even op de omschrijving van wat een spin-docter doet en wat deze man moest doen ... Als ik het me goed herinner OOK een goede vriend van RON :) (Sorry, kon het niet laten ...:)) Deze meneer deed zijn best om de positieve dingen van de PLO te benadrukken, negatieve zaken zoveel mogelijk uit het nieuws te houden of weg te praten en op z'n tijd elke kans aangrijpen om Israel negatief neer te zetten. Nogmaals NIETS MIS MEE!! Was zijn taak en was logisch als lid van de PLO ... maar het is wel professioneel propaganda bedrijven.


Het is maar wachten als de SGP, ChristenUnie en een deel van de CDA en de VVD de gedachten overneemt van Dries van Agt.. we wachten af ... maar ik denk dat de stelling van Van Agt ook is dat Israel binnen de 1967-grenzen moet blijven bestaan ... Een positie die ook de andere politieke partijen innemen. Het enige dat ter discussie staat is hoe tot een compromis te komen die op basis van dat basis gegeven tot een vrede leidt. Van Agt wil de openbare druk op Israel opvoeren, maar zonder het bestaan van Israel ingevaar te brengen. Ik vermoed dat hijnook Sharon wel eens voor een rechtbank wil zien - waar ik ook al een tijdje om heb gevraagd - alleen dan wel op grond van zaken die ook tot veroordeling zouden kunnen leiden, de jaren 50 dus!


Zij die het eens zijn met het nieuws versterken hun mening met de nieuwe informatie.

Zij die het niet eens zijn met de nieuwe informatie vergeten het/sluiten het uit van hun gezichtsveld en heeft totaal geen meerwaarde. Deze selectiviteit is alom bekend. grotendeels mee eens. Mensen reduceren het meestal tot zwart wit proporties en doen daarmee absoluut geen recht aan het nieuws. Bijvoorbeeld dat beide zijden duidelijke donkere kanten hebben. Men negeert dat echter liever omdat dat betekent dat men veel meer moet nadenken en het geheel niet even in drie slagzinnen kan samenvatten.


Daarom zeggen ze wel eens over religieuzen dat ze star zijn met hun mono visie op de wereld.
Niet gelovigen kunnen er ook wat van. volledig mee eens!! Kortom, standpunten niet "verkleinen" tot 1 of 2 foto's maar altijd met een open blik voor alle aspekten ... dat is nu net precies mijn stelling!!!!!!!!

jaja
27-08-03, 14:40
Geplaatst door Ron Haleber
Tegen jaja: Propaganda en manipulatie van feiten heeft in een democratie heel duidelijk afgebakende grenzen. niet helemaal mee eens. Natuurlijk zijn er wetten etc waar men zich aan dient te houden, maar het feit alleen al dat die wetten er moeten zijn geeft aan dat men zich er niet altijd aan houdt. (Het klassieke voorbeeld: een wet die verbiedt door rood licht te rijden geeft aan DAT er mensen door rood licht rijden!)
Verder, in alle bestuurssystemen zijn er "regels" voor propaganda en manipulatie, namelijk de effectiviteit. Werkt het niet, dan wordt het afgestraft omdat het in zijn tegendeel vervalt. Zie de Labour spin over de dreiging van Sadam. Een groot deel van de bevolking gelooft zelfs de bewijzen van de VN-missies en rapportages niet meer. Slechte spin leidt tot een tegenstelde houding als gehoopt.


Voor "het grootste deel" ben jij het dus met me eens dat je het verschil in de MO-partijen geweld aandoet. vat ik even niet.
Ik reageerde op "spinpropaganda: voor jaja valt daar het verschil tussen onderdrukker en onderdrukte weg..." ik heb het dus specifiek ALLEEN over spin, niet over fysiek geweld of wat dan ook. Voor zover het over spin gaat, zie ik maar betrekkelijk weinig verschil tussen beide partijen, ja ... beide doen hun best om de misdaden van de tegenstander uit te vergroten en de eigen daden in een goed daglicht te plaatsen en van een "redelijke" motivatie te voorzien. Ze doen dus beiden aan spin-propaganda.


De foto's van de IDF-provocateur waar het om ging, waren leugens. En die van Capo gaven de realiteit weer. Dat wou je toch niet ontkennen want daar ging het ons om...! dat denk ik te kunnen ontkennen ja. De foto's (van JDF) zijn onsmakelijk en zijn COMMENTAAR al helemaal, maar het zijn weldegelijk foto's die gemaakt zijn op de westbank. De collaborateurs - of mensen die er alleen maar van beschuldigd worden - werden / worden soms op afschuwelijke wijze afgemaakt. Dat is ook de werkelijkheid. De foto van het "vlees" hoort bij de fotosessie over de twee soldaten die gelyncht zijn ... ook werkelijkheid. Vriendelijke Israelische soldaten, het komt voor. Nogmaals, het is niet de hele waarheid, maar het is wel een onderdeel van het totaal ... of je het leuk vindt of niet.
Zoals een pro-hamas figuur foto's selecteert om zijn standpunt te verduidelijken, zo selecteert een pro-Sharon figur andere foto's (en interessant genoeg soms dezelfde maar met ander commentaar). Aanhangers van Abbas of Peres hebben weer andere criteria ... en iedereen gebruikt die foto's om het eigenstandpunt naar voren te brengen - en vaak de tegenstander zwart te maken.


Ja het was geen Amerikaan maar een huurling van de Amerikanen! Dus een huurmoordenaar - dat is nog erger...! dat is interpretatie en verdraaid kort door de bocht. Je kunt ook zeggen dat het bewind daar niet deugde, maar dat de amerikanen volgens het principe liever een slecht niet-communistisch bewind dan een communistisch bewind een keuze maakten uit twee kwaden en de in hun ogen minst kwade variant kozen. (Let wel: de communistische variant was niet bepaald "aardig" te noemen .. als we het bijvoorbeeld over executies hebben ...) De waarheid is waarschijnlijk nog veel complexer ...


Jaja je haalt twee zaken door elkaar. Leugenachtige situaties als feiten. En feiten die de waarheid weergeven van wat er gebeurt.

Fotos zijn daarbij niets anders dan gefotogreerde feiten die zelf weer leugens zijn of waarheid. Daar ligt het criterium. Niet bij de interpretatie die men aan foto's geeft. dat lijkt onzin. wat bedoel je nu eigenlijk? Foto's zijn een weergave van de werkelijkheid en daarmee geven ze feiten weer, de werkelijkheid. Echter het is slechts een deel van de werkelijkheid. Alles wat niet op de foto staat - wat er voor gebeurde, wat er na gebeurde, maar ook wat links rechts, voor achter en boven gebeurde - ontbreekt en kan het gefotografeerde "feit" soms in een heel ander daglicht stellen. (Om over wat er zich in de hoofden van de betrokkenen afspeelt maar helemaal te zwijgen.)
Als je vervolgens twee of drie foto's uit een serie - of erger nog uit verschillende series - selecteert kun je door associatie van alles en nog wat "als feiten" suggereren, die soms niet waar zijn.
Echter anderzijds is het wel waar dat een foto een moment opname maakt van de werkelijkheid, dus een vriendelijke soldaat is weldegelijk een feit. Je kunt zeggen hij is de uitzondering ... best ... maar het feit dat hij bestaat neem je daarmee niet weg. En het toont gelijk aan dat foto's dus altijd commentaar en uitleg behoeven omdat ze anders soms een beeld geven dat wellicht niet klopt of niet helemaal klopt. Echter, het is afhankelijk van het standpunt van de commentator hoe die foto vervolgens dan geinterpreteerd wordt. Jij hebt een duidelijk standpunt oer het MO en dus noem jij die foto's van JDF leugenachtig .. maar heeft de lynch-partij niet plaatsgevonden ..? Is dat geen feit? Zijn de vermeende collaborateurs niet opgehangen na soms belachelijke rechtszaken, soms zelfs zonder rechtzaak? (En dan hebben we het nog niet eens over de "waarheid" van de beschuldiging.)
En zo kan ik nog lang door gaan. De foto's van onze maffiaboss (:)) zijn ook een weergave van de werkelijkheid. Wellicht een werkelijkheid die vaker voorkomt dan die van JDF ... waarschijnlijk wel. Hoewel juist bij hem "gemanipuleerd" wordt door foto's naast elkaar te zetten die duidelijk niet op hetzelfde moment geschoten zijn ... waarmee hij dus extra interpreteert ...


Dat de Palestijnen een stupide pr hebben en geen enkel gevoel voor hoe ze de pers moeten informeren, dat is algemeen bekend en dat heeft joris luyendijk al vaak uitgebreid vertellt. Maar dat doet niets af aan het feit of de zaak waar ze voor staan juist of onjuist is! .. en dat is een fabeltje ... na zoveel jaren waarin de camera's zo belangrijk zijn komen de "deskundigen" wel boven drijven. Van erkat tot de mensen die de draagbaar-scene in Jenin ensceneerden tot de Palestijnse vertegenwoordiger in Nederland. Het is onzin te zeggen dat de palestijnen dom zijn ... dat zijn ze niet. Ze weten dondersgoed wat goed is voor hun zaak en wat niet ... en ze werken daarvoor ... is niets mis mee. Maar allemaal naievelingen zijn het zeker niet!


De IDF-propaganda in Jenin was veel duidelijker... Eerst een week de pers weghouden. Daarbij alle lijken opruimen met koelwagens vol - die ik op de BBC gezien heb - en daarna doen alsof er maar een paar doden gevaleen zijn. interessant dat de VN die beelden dan niet heeft gebruikt. :) of toch wel ... Maar goed, dat wordt een heilloze discussie ... Waar het omgaat is dat ik toch zeg dat BEIDE partijen propaganda gebruiken !!! Natuurlijk gebruikt Israel propaganda .. zouden gek zijn als ze het niet deden. Net zoals de Palestijnen niet gek zijn ...


De VN trapt er daarna ook nog eens in door op bevel van de Amerikanen een maand later een rapport te gaan samenstellen over zaken die allang verdonkeremaand zijn...De VN had toegang tot de BBC beelden! Verder vergeet je te vermelden dat de Jenin-commandant van Jihad ook tot de conclusie kwam dat er ongeveer 50 tot 80 mensen waren omgekomen in de strijd waaraan hij zelf leiding gaf ... maar goed, dat wordt een welles nietes spelletje ..


Maar wel in een video. of zoals de serie van foto's hier die ik een jaar geleden al liet zien: het ensceneren van van een semtex-drager. ook dat is een moment opname en niet het hele conflict en alles wat er gebeurt. Als ik jou een video toon van een moslim die een huis opblaast bewijst dat de stelling dat alle huizen die zijn opgeblazen door moslims zijn opgeblazen? Nogmaals, Israel doet aan propaganda ... waar heb ik dat ontkent? (Overigens op een vrij slechte en knullige wijze als je zo'n video laat maken!!)


Dus iemand die eerst op de grond wordt gegooid, uitgekleed wordt en daarna van een gordel semtex wordt voorzien. En tenslotte een kogel door zn kop krijgt.

Jaja - mijn beste spindokter -geef jij nu maar eens een ANDERE INTERPRETATIE van wat ik op die foto's zie...!!!Allereerst word ik niet als spindocter betaald - en zeker niet door Israel :) - dus hou ik mij het recht voor om gewoon voor mijzelf al het beeldmateriaal en het andere materiaal te interpreteren zoals het mij goed en logisch toeschijnt.
Specifiek dit geval: ik zie de foto's niet dus gaat dat wat moeilijk. Ik kan mij wel iets over dit verhaal herinneren, maar de feiten en interpretaties staan mij nu niet voor de geest. Eerlijk gezegd doet het er voor mijn stelling - waar we het hier over schijnen te hebben - ook niet toe. Nogmaals, Israel doet aan propaganda ... volledig mee eens ... maar Hamas en alle andere palestijnse organisaties ook!


Dat wil niet zeggen dat toch een van beide partijen het in de gefotogreerde obnderdelen van de zaak gelijk moet hebben. Hierboven toonde ik al bij de semtexdrager aan dat in dat geval is, en dat er dus geen twijfel aan mogelijk is wie gelijk en wie ongelijk heeft!dus je hebt bewijs van een leugenachtige situatie gecreeerd door Israeli's ... is dus alles wat we zien dat pro-israel kan worden uitgelegd DUS een leugen? De logica ontgaat mij. Ik verwees naar een leugenachtigheid van de palestijnen. volgens dezelfde logica is alles wat de palestijnen naar buiten brengen een leugen. Dat is toch onzin, onwerkbaar en .. on- van alles. Je moet alles op z'n merites beoordelen, steeds weer opnieuw. En ja, wat je dan ziet is geen Zwart-Wit situatie, maar leugens van links en leugens van rechts, soms waarheid van links, soms waarheid van rechts. Vaak is het een mengelmoes van beide.
(NB: het idee dat één partij het "juist" heeft en DUS de andere partij niet, getuigt juist van zwart wit denken. 100% gelijk heeft in de politiek in de ruimste zin des woords niemand. Zelfs Gandhi maakte fouten en deed dingen verkeerd.
En ja de beelden van beide partijen kunnen een deel van de werkelijkheid tonen - en ook bewust een ander deel van de werkelijkehid verzwijgen.)
Einde deel 1

jaja
27-08-03, 14:40
deel 2

Geplaatst door Ron Haleber
Daarmee haal je de feiten en het het liegen over de feiten zelf niet onderuit. Dat heeft Blair nu echt wel goed op zijn boterham gekregen en daar zit hij behoorlijk mee in zijn maag. Al zijn voortreffelijke spindokters ten spijt... ... en dus waren het slechte spindocters ..


Dat ontkent dus jouw stelling dat spindokters het in feite voor het zeggen hebben. dat hebben ze ook niet. Ze krijgen een opdracht en voeren die uit. Ze geven tips en adviezen, soms zeer gedetailleerd hoe iets aan het publiek te presenteren, maar de beslissing en de verantwoordelijkehid blijft bij de opdrachtgever.


Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel!helaas, was dat maar waar ... als je een paar jaar geschiedenis hebt gestudeerd dan weet je één ding zeker, deze wijsheid gaat absoluut NIET op!


Nee daarin ben ik het niet met je eens.
Dat veronderstelt dat de verenigingen van internationale verslaggevers die o.a. de prijzen uit reiken, zich zonder meer zouden belazeren!
Jaja we leven toch echt niet meer in de USSSR met fotomontages... daar heb ik het niet over. Ik heb het over eindredacteuren die zeggen ik wil een plaatje met "leed" ... en daarmee gaan alle plaatjes zonder leed de prullenbak in, of het archief in. Jij zelf - geloof ik, of Rafiq?? - verwees er naar dat men eerst juist geen foto's over palestijns leed wilde plaatsen. Die foto's waren er toen ook - zie het werk van bv Benny Morris- maar de redacties vonden dat geen nieuws of niet publikabel. Zo hebben ze nu ook een beeld van wat ze willen tonen in hun bladen en de foto's moeten aan dat beeld voldoen. Zo werken bladen (en televisie) al jaren. Nogmaals de vriendelijke soldaat foto wordt nog steeds geschoten ... en als je daarmee op het persbureau aan komt - al is de foto stylistisch wonderschoon - de kans dat hij wordt geplaatst is miniem. Wellicht terecht - daar gaat het niet om. Het gaat erom dat op allerlei niveaus selecties uit het materiaal worden gemaakt ...


Een serie van foto's geeft dat wel weer. ik gaf je daar hierboven een voorbeeld van. en er zijn ook voldoende series bekend die weldegelijk aantoonbaar maar een deel van de waarheid weergaven .. nogmaals lees maar eens paar boeken over propaganda.


Van de muur van Sharon hioef ik trouwens geen duizend foto's te zien om te weten dat die muur totaal het recht van de Palestijnen verkracht. Heb jij daar wel duizend foto's voor nodig...???

Geef trouwens eens een ANDERE INTERPRETATIE van een foto van die Muur dan dat deze muur van het land van de Palestijnen een gevangenis maakt... die andere interpretatie krijg je wel van Sharon ... en let wel, het Israelische volk heeft het gevoel dat hij gelijk heeft OMDAT het aantal aanslagen af is genomen VOORDAT de roadmap tot een "bestand" leidde. Nogmaals, sharon's interpretatie ..


Heb je daarvoor nog leuke voorbeelden van Ulbricht met zijn Berlijnse Muur...?

Je weet toch dat je hier de fout ingaat! kijk, dit is een leuke retorica-truc .. om op een ander onderwerp over te gaan dan waarover ik het had. Nogmaals: het ging er om dat OOK de palestijnen, net als de Israeli's, aan propaganda doen. En dat ook foto'voor propaganda doeleinden gebruikt worden. Foto's geven de werkelijkheid weer, maar enkel op een gegeven moment op een gegeven plaats. Foto's hebben ook altijd interpretatie nodig om een mening over te brengen. (Om toch even op jouw muur in te gaan. Toon de foto van de bouw van de muur aan een Marsiaan die niets weet van het MO en hij ziet helemaal niet dat daar boeren van hun land gescheiden worden. Dat is allemaal extra informatie die eerst moet overbrengen voordat de foto de extra zware lading krijgt.)

Dat de Marokkanen hier over de juichende kutmarokkaantjes in Ede geprotesteerd hebben, was juist!
Die items waren bewust misbruik van eerdere items die voor de Nederlandse propaganda tegen de marokkanen misbruikt werden! en dus is de publieke opinie variabel en niet - zoals jij poneerde- in staat "de leugen" altijd te doorzien - van wie die leugen (meestal halve waarheid) ook komt. Je bewijst gewoon mijn stelling.


Jaja, als het om een burenruzie gaat in Utrecht geeft ik je gelijk.

Maar in het geval van het onrecht dat de Palestijnen wordt aangedaan gaat al die eindeloze variatie in grijzen heus niet op. Dat weet ook jij wel.
Er is dan een duidelijke tweedeling in de variaties die ten toon wordt gespreid. Zwart of iets mider zwart. En daarnaast wit of wat grijzer wit...
Maar de tweedeling blijft echt duidelijk te zien! allereerst, een zelfmoordaanslagpleger op een bus met burgers KAN niet wit zijn. Een staat die Sharon tot PM kiest KAN niet wit zijn. Dus wat dat betreft ben ik gauw klaar. Het is grijs, blijft grijs en zal altijd grijs zijn. (Voor het niet zwart zijn heb ik ook wel voorbeelden, maar anders gaan ze weer over de lengte van mijn bijdrages klagen ...)
En ja, er is dus een eindeloze variatie grijs. De oplossing zal dan ook alleen komen uit een grijs compromis. En nee, de palestijnen zijn niet alleen maar onschuldige slachtoffers, zoals de israeli's niet alleen maar daders zijn.


Ik ga er vanuit dat jij geen zonnebril opzet bij het MO-conflikt - al denkt Lennart dat van je! Maar die schiet soms aan zij doel voorbij - dat heb je wel meer wanneer je een bazooka hanteert om een mug te treffen...

Ik heb je nu voldoende aangetoond dat weliswaar niemand de waarheid in pacht heeft, maar dat manipulatie wel zeker heel duidelijke grenzen heeft. Je kunt van zwart geen wit maken zonder met liegen vroeg of laat door de mand te vallen!niemand heeft de waarheid in pacht: bingo! Dat beweer ik nu al MAANDEN ...
Je kunt van zwart geen wit maken: bingo! Dat beweer ik nu ook al maanden - waarbij ik dan wel opmerk dat het eigenlijk voornamelijk (soms donkere) varianten grijs zijn, maar dat ter zijde)
Liegen valt altijd door de mand : ...ehhh vaak, voor zover we weten (ik klink als Lennart ...HELP!)


Je kunt mij ook niet vertellen dat het in drie of vier handen terecht komen van de USA-media ons waardevrij nieuws gaat opleveren. En dit met name niet als de USA weer eens een oorlogje beginnen...! Plus daarbij de hulp van het zojuist geopend ministerie van propaganda dat druk op de media uitoefent... nee, alleen zul je nog wel even moeten aantonen dat 25 zenders wel waardevrij nieuws opleveren ... ik geloof dat namelijk absoluut niet! En pr-afdelingen ... zijn er nog organisaties zonder???


Zelfs iemand als de liberaal Hofland heeft dat door. Ben jij nog rechtser dan Hofland om maar eens een voorbeeld te noemen? geen idee. Over het algemeen heb ik het idee dat ik niet zo goed in het links-rechts schema pas. Maar als ik de kieswijzer doe kom ik altijd links van het midden uit ...


Je wilt me toch niet vertellen dat Kelly zomaar voor niets zelfmoord heeft gepleegd...??? Dat hij niet belazerd is door Blair persoonlijk en door zijn eigen Min van Defensie? En dat de BBC hem fout begrepen zou hebben? weer een ander onderwerp. Allereerst ik weet niet waarom Kelly zelfmoord heeft gepleegd. Ik ken de man niet, ken zijn geschiedenis niet echt, noch zijn familieomstandigheden. Hij lijkt duidelijk als slachtoffer neergezet te zijn. Men had een persoon nodig die verantwoordelijk was voor de berichten om vervolgens via die persoon de berichten te weerleggen. Je kunt je namelijk niet verweren tegen "Anonieme bronnen". (Reden waarom anonieme bronnen in de rechtspraak eigenlijk niet zijn toegelaten.) Anderzijds blijkt ook uit zijn verklaring voor de parlementscommissie IN COMBINATIE MET het Wats interview dat Giligan op z'n minst interpretatief met de mededelingen van Kelly is omgegaan. In hoeverre Blair persoonlijk iets gedaan heeft ... hij lijkt aanwezig te zijn geweest bij een bijeenkomst waar besloten werd de naam van Kelly bekend te maken ... Maar het fijne van wat er allemaal is gebeurd weet ik nog niet. Hutton lijkt het ook nog niet te weten. Andere mensen, die niet alle verslagen gelezen en getuigen gehoord hebben, blijkbaar wel ...


Het is toch duidelijk dat jouw optrekken van een mistbank daar weinig bij helpt... ben me niet bewust een mistbank te hebben gevormd. Jij haalt er van alles en nog wat bij. Mijn stelling lijkt me nog steeds heel duidelijk. Zowel Israel als de Palestijnen doen aan propaganda. En foto's worden als onderdeel van propaganda gebruikt, zelfs zonder direct in te grijpen in de afbeelding.

CapoDiTutiCapi
27-08-03, 20:24
Thanks Ron

(een beetje laat, maar beter laat dan nooit)

Ron Haleber
28-08-03, 00:41
ANTWOORD AAN JAJA

Ik kan de tekst niet zomaar via geisoleerde reply beantwoorden, want zonder de tekst die erbij hoorde wordt het volstrekt onbegrijpelijk - als vierde reply weet niemand meer waar het oorspronkelijk over ging.. Daarbij waren de antwoorden vreemd genoeg vele malen langer dan mijn items...

Ik heb de tekst dus maar uitgeprint en zit nu met 8 vel A4 in kleine letter. Ik zal het de komende dagen lezen en er voor ook anderen een behrijpelijk antwoord van proberen te maken.

Wel vind ik het heel erg vreemd dat op mijn korte toch heel duidelijke vragen zo een lang en onduidelijk antwoord komt - maar het waarom daarvan dat zal ik zeker gaan ontdekken!

jaja
28-08-03, 09:41
Geplaatst door Ron Haleber
ANTWOORD AAN JAJA

Ik kan de tekst niet zomaar via geisoleerde reply beantwoorden, want zonder de tekst die erbij hoorde wordt het volstrekt onbegrijpelijk - als vierde reply weet niemand meer waar het oorspronkelijk over ging.. Daarbij waren de antwoorden vreemd genoeg vele malen langer dan mijn items...

Ik heb de tekst dus maar uitgeprint en zit nu met 8 vel A4 in kleine letter. Ik zal het de komende dagen lezen en er voor ook anderen een behrijpelijk antwoord van proberen te maken.

Wel vind ik het heel erg vreemd dat op mijn korte toch heel duidelijke vragen zo een lang en onduidelijk antwoord komt - maar het waarom daarvan dat zal ik zeker gaan ontdekken! volgens mij was mijn antwoord vrij duidelijk. Ik reageerde op een bericht van Rafiq waarin hij liet doorschemeren dat Israel veel propaganda maakte etc, waarna ik zei dat de Palestijnen dat OOK deden. In jouw reactie probeer jij mij de Israelische propaganda te laten verdedigen, en nee, daar heb ik geen zin in. Hoeft ook niet, want dat heeft NIETS mijn reactie te maken.
En verder blijft gewoon staan dat noch de palestijnse organisaties noch Israel onschuldlammeren zijn, noch de duivel in hoogst eigenpersoon. Ze zitten er beide tussen in, sommige leden zitten iets dichter bij de onschuld anderen wat dichter bij de duivel, hoewel ook nog eens door de tijd heen mensen van plaats verschuiven.
Lijkt me allemaal vrij duidelijk.
Het probleem lijkt me dat jij er moeite mee hebt dat men onderdelen van Israel en de israelische politiek kan veroordelen zonder gelijk alles wat met Israel te maken heeft tot "slecht" te promoveren. En hetzelfde verhaal geldt voor het palestijnse. Jij wilt liever in een zwart wit beeld geloven ... van mij mag je ... het heeft alleen niets met de werkelijkheid te maken.