PDA

Bekijk Volledige Versie : LPF wil dat Cohen zaterdag de demonstratie van Marokkanen verbiedt.



Zwarte Schaap
14-08-03, 17:22
LPF tegen demonstratie Marokkanen

AMSTERDAM (ANP) - De LPF wil dat de Amsterdamse burgemeester Cohen zaterdag de demonstratie van Marokkanen naar aanleiding van de dood van Dris Arbib verbiedt. Kamerlid Eerdmans beschouwt de betoging op het Mercatorplein als een actie die specifiek tegen de politie is gericht.

Hij acht de kans groot dat de betoging uit de hand loopt. Eerdmans valt ook over de eis van de demonstranten dat de mobiele eenheid niet zichtbaar is. ,,Dat is de omgekeerde wereld'', concludeert hij.

De LPF staat pal achter de politie, zegt Eerdmans. Na dit incident bepleit hij opnieuw een strengere aanpak van verboden wapenbezit. Eerdmams wil dat onder meer doen door de mogelijkheden om preventief te fouilleren flink uit te breiden.

Marokkaanse ordedienst

De organisatoren van de demonstratie hebben eerder al nadrukkelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is om zaterdag met de politie op de vuist te gaan. Bij de betoging worden 2000 mensen verwacht die stilstaan bij de dood van de 33-jarige Marokkaan. Een agent schoot hem een week geleden neer op het Mercatorplein toen Arbib met een mes in zijn hand op hem af kwam. Bovendien is zaterdag een Marokkaanse ordedienst van tachtig man aanwezig. Op het Mercatorplein worden ongeveer 2000 mensen verwacht.

Het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie', kort na het schietincident opgericht door enkele migrantenorganisaties, zei donderdag niet bang te zijn dat de woede zich tijdens de demonstratie tegen de politie keert.


Bron: ANP 14/03/08

Donna
14-08-03, 17:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
De LPF staat pal achter de politie, zegt Eerdmans.


Nou, daar is de politie klaar mee :moe: Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Marsipulami
14-08-03, 18:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
LPF tegen demonstratie Marokkanen

Wel sympathiek van LPF. Het verzet van LPF tegen het democratisch recht om te manifesteren is heel goeie reclame voor de zaak van de organisatoren van die Manifestatie.

an3sdej
14-08-03, 18:47
Die aktiegroepen hebben het recht te demonstreren, maar de overheid heeft de zeggenschap over de openbare orde. Als de gemeente de ME wil hebben klaarstaan, dan is dat gerechtvaardigd. Daarover heeft die aktiegroep niets te zeggen. Zou wat zijn zeg als iedere Nederlander die een hekel aan de ME/politie heeft kan zeggen, "die wil ik niet in mijn gezichtsveld hebben". Dat is toch onzinnig!!

Joesoef
14-08-03, 20:16
Gewoon die kut marokkanen samen met de pleuris lpférs aan het gas leggen.

Marsipulami
14-08-03, 21:19
Geplaatst door Brie
Dus iedereen moet maar altijd en overal en om welke reden dan ook mogen demonsteren?

Het recht op manifesteren is één van de verworvenheden van de democratische rechtstaat. Sommigen kunnen daar moeilijk aan wennen.


Ook al kun je van tevoren op je vingers natellen dat er heibel van komt?

De organisatoren van een betoging kunnen moeilijk verantwoordelijk gesteld worden voor het gedrag van een paar heethoofden. Het is de taak van de politie om desgevallend op een gepaste wijze op te reageren. Zo werkt het systeem.

Marsipulami
14-08-03, 21:26
Geplaatst door an3sdej
Die aktiegroepen hebben het recht te demonstreren, maar de overheid heeft de zeggenschap over de openbare orde. Als de gemeente de ME wil hebben klaarstaan, dan is dat gerechtvaardigd. Daarover heeft die aktiegroep niets te zeggen.

Klopt helemaal


Zou wat zijn zeg als iedere Nederlander die een hekel aan de ME/politie heeft kan zeggen, "die wil ik niet in mijn gezichtsveld hebben". Dat is toch onzinnig!!

Ik dacht dat het zowat een algemene regel was bij betogingen dat de politie zich wat verdoken opstelt buiten het gezichtsveld van de betogers om niet te provoceren. Pas als er wat misloopt komt die te voorschijn. Dat lijkt me een verstandige aanpak. Maar goed het staat de politie natuurlijk altijd vrij om te provoceren en rellen uit te lokken.

000NobelPrizes
14-08-03, 22:12
Geplaatst door Brie
Dus iedereen moet maar altijd en overal en om welke reden dan ook mogen demonsteren? Ook al kun je van tevoren op je vingers natellen dat er heibel van komt?

Geldt dit dan ook voor pedofielen en extreem-rechtse griezels?

Dat is helemaal vergelijkbaar.

Dan kunnen de pedofielen net zo hard gaan gillen en schreeuwen over hun standpunt. Net zo loos en slecht-onderlegd als die Marokkaanse krijs-demo zaterdag, maar waarom ook niet.

Alle malloten hebben een plaats in Nederland.

Zwarte Schaap
14-08-03, 22:30
Geplaatst door Joesoef
Gewoon die kut marokkanen samen met de pleuris lpférs aan het gas leggen.

Sommige uitspraken kunnen echt niet ! Liever een LPF'er dan zulke domme kinderachtige uitspraken.