PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen houden elkaar onder de duim



000NobelPrizes
15-08-03, 20:30
Raar item op het journaal. Locatiereportage op het Mercatorplein wees uit dat Marokkanen die tegen de demonstratie zijn, dat niet eens in het openbaar durven zeggen.

Tegelijkertijd beroept de Marokkaanse gemeenschap zich wel op het grondwettelijke recht op vrijheid van demonstratie. Maar elkaar houden ze in een wurggreep. Wat een hypocrisie.

Ron Haleber
15-08-03, 20:51
Dit slaat nergens op..!

Dit is puur media-provocatie uitgetest op ons door 151..

In Amsterdam zeggen we : niet op reageren Lena...!

Zap maar over naar ander topic!

000NobelPrizes
15-08-03, 21:06
Geplaatst door Ron Haleber
Dit slaat nergens op..!

Dit is puur media-provocatie uitgetest op ons door 151..

In Amsterdam zeggen we : niet op reageren Lena...!

Zap maar over naar ander topic!

Hoezo provocatie? Iedereen die zijn TV had afgesteld op het Journaal van 20:00 uur, heeft kunnen zien dat Marokkanen hun anti-gevoel over de demonstratie niet in het openbaar durfden toe te geven. Dat item heb ik niet verzonnen hoor.

Simon
15-08-03, 21:15
Ja klopt. Vond ik ook vreemd. Hoe zit het met de vrijheid van meningsuiting in de Marokkaanse gemeenschap?

Simon

Sawda
15-08-03, 21:18
Geplaatst door Simon
Ja klopt. Vond ik ook vreemd. Hoe zit het met de vrijheid van meningsuiting in de Marokkaanse gemeenschap?

Simon

Arib heeft toch ook in het openbaar te kennen gegeven dat zij tegen die demonstratie is. Het zal mij ook niet verbazen dat Aboutaleb dat ook zou doen.

Simon
15-08-03, 21:20
Geplaatst door Sawda
Arib heeft toch ook in het openbaar te kennen gegeven dat zij tegen die demonstratie is. Het zal mij ook niet verbazen dat Aboutaleb dat ook zou doen.

Ja maar Marokkaanse buurtbewoners die tegen zijn durfden niet voor de camera. Overigens vond ik Arib nogal dubbel. Ze wilde morgen wel meelopen om 'emoties' te uiten maar staat niet achter de doelstellingen zoals geformuleerd door het comite.

Simon

Marsipulami
15-08-03, 21:23
Geplaatst door Simon
Ja klopt. Vond ik ook vreemd. Hoe zit het met de vrijheid van meningsuiting in de Marokkaanse gemeenschap?

Simon


Misschien is het wel een vorm van onderlinge solidariteit dat men elkaar -ondanks meningsverschillen- toch niet wenst af te schieten, zoals het autochtone deel van de samenleving veel liever zou hebben.

Simon
15-08-03, 21:25
Geplaatst door Marsipulami
Misschien is het wel een vorm van onderlinge solidariteit dat men elkaar ondanks meningsverschillen toch niet wenst af te schieten, zoals het autochtone deel van de samenleving veel liever zou hebben.

Nee hoor, het is groepsdwang, gebrek aan emancipatie en angst.

Simon

Marsipulami
15-08-03, 21:28
Geplaatst door Simon
Overigens vond ik Arib nogal dubbel. Ze wilde morgen wel meelopen om 'emoties' te uiten maar staat niet achter de doelstellingen zoals geformuleerd door het comite.

Ze heeft dus een genuanceerde kijk op de problematiek wil je zeggen.

Marsipulami
15-08-03, 21:30
Geplaatst door Simon
Nee hoor, het is groepsdwang

Groepsdwang bestaat als een minderheid zich wenst te verzetten tegen de opvattingen van de meerderheid. Dat zou er dus op kunnen wijzen dat er veel meer Marokkanen achter die demonstratie staan dan men op het eerste zicht zou vermoeden en dat de critici in de minderheid zijn.

Simon
15-08-03, 21:31
Geplaatst door Marsipulami
Ze heeft dus een genuanceerde kijk op de problematiek wil je zeggen.

Nou ik vond het halfslachtig. Als je niet achter de doelstelling van de organisatoren staat moet je niet meelopen lijkt mij. Want welke emoties ze het dan over heeft is mij ook niet duidelijk. Dat heeft ze verder niet toeglicht en kan van alles betekenen. Misschien wilde ze het ook niet zo duidelijk stellen. Electoraal wel slim natuurlijk.

Simon

Simon
15-08-03, 21:34
Geplaatst door Marsipulami
Groepsdwang bestaat als een minderheid zich wenst te verzetten tegen de opvattingen van de meerderheid. Dat zou er dus op kunnen wijzen dat er veel meer Marokkanen achter die demonstratie staan dan men op het eerste zicht zou vermoeden en dat de critici in de minderheid zijn.

Ja dat maakt mij niet zo uit. Het zou immers ook kunnen zijn dat die meerderheid wat agressieve elementen bevat. Maar afgezien daarvan moet ook een minderheid zich vrij voelen zich te openlijk te uiten en dat is daar in de buurt blijkbaar niet zo.

Simon

000NobelPrizes
15-08-03, 21:42
Geplaatst door Marsipulami
Misschien is het wel een vorm van onderlinge solidariteit dat men elkaar -ondanks meningsverschillen- toch niet wenst af te schieten, zoals het autochtone deel van de samenleving veel liever zou hebben.

Ik vind dat 'afschieten' wel erg gechargeerd. Het was duidelijk dat deze mensen in hun vrijheid van meninguiting werden belemmerd. Je suggereert nu dat wij zitten te likkebaarden om tegengestelde meningen: het enige wat wij normaal vinden in deze maatschappij is dat mensen voor hun eigen mening uit kunnen komen.
Dat is dus niet het geval.

Marsipulami
15-08-03, 21:46
Geplaatst door Simon
Nou ik vond het halfslachtig. Als je niet achter de doelstelling van de organisatoren staat moet je niet meelopen lijkt mij.

Het zou toch ook kunnen dat ze de argumenten pro en de argumenten contra afweegt en beslist dat er meer redenen zijn om toch mee te doen dan om weg te blijven. Of stem jij alleen voor politieke partijen waarvan het programma naadloos aansluit op je eigen opvattingen ?



Want welke emoties ze het dan over heeft is mij ook niet duidelijk.

Misschien een heersend gevoel van onbehagen tegenover de politie waardoor men zich als Marokkaan te vaak geviseerd voelt bij controles en dergelijke. Misschien de ervaring dat vooroordelen ook bij politiemensen kunnen leven. Of latent maar aanhoudend racisme waarvan men slachtoffer is en de ervaring dat men niet ernstig genomen wordt als men klacht indient, enz. Of nog erger, dat sommige politiemensen hun macht misbruiken tgo allochtonen in de wetenschap dat men hen strikt wettelijk toch niets kan maken.



Dat heeft ze verder niet toeglicht en kan van alles betekenen. Misschien wilde ze het ook niet zo duidelijk stellen. Electoraal wel slim natuurlijk.

Sawda
15-08-03, 21:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik vind dat 'afschieten' wel erg gechargeerd. Het was duidelijk dat deze mensen in hun vrijheid van meninguiting werden belemmerd. Je suggereert nu dat wij zitten te likkebaarden om tegengestelde meningen: het enige wat wij normaal vinden in deze maatschappij is dat mensen voor hun eigen mening uit kunnen komen.
Dat is dus niet het geval.

Praten ze je naar de mond, is dat de reden dat jij voor ze opkomt. En nu zijn zij op eens mensen.

000NobelPrizes
15-08-03, 21:52
Geplaatst door Marsipulami

Misschien een heersend gevoel van onbehagen tegenover de politie waardoor men zich als Marokkaan te vaak geviseerd voelt bij controles en dergelijke. Misschien de ervaring dat vooroordelen ook bij politiemensen kunnen leven.
Je zet de kit voor een onmogelijke taak. Enerzijds moeten ze voldoen aan de eis om de woekerende criminaliteit onder Marokkanen, die veel te lang is getolereerd, niet langer als draaideur-gevallen te beschouwen. Anderzijds beweer je nu net zo makkelijk dat agenten daarbij niet op basis van hun ervaring te werk kunnen gaan.

Marsipulami
15-08-03, 21:53
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik vind dat 'afschieten' wel erg gechargeerd. Je suggereert nu dat wij zitten te likkebaarden om tegengestelde meningen

Dat suggereerde ik niet alleen, dat is precies wat ik bedoelde.


het enige wat wij normaal vinden in deze maatschappij is dat mensen voor hun eigen mening uit kunnen komen.

Spijtig dan dat ze dit alleen maar mogen als die mening niet strijdig is met de heersende opinies onder het autochtone gedeelte van de bevolking.

000NobelPrizes
15-08-03, 21:54
Geplaatst door Sawda
Praten ze je naar de mond, is dat de reden dat jij voor ze opkomt. En nu zijn zij op eens mensen.

Eh... ze wilden wel praten, maar durfden niet. Of mochten niet. Eentje durfde het aan, maar dan wel als silhouet en onherkenbaar in het donker.

000NobelPrizes
15-08-03, 21:56
Geplaatst door Marsipulami
Dat suggereerde ik niet alleen, dat is precies wat ik bedoelde.



Spijtig dan dat ze dit alleen maar mogen als die mening niet strijdig is met de heersende opinies onder het autochtone gedeelte van de bevolking.
Oh ja? En hoe weten wij dan dat homo's niet deugen, christenen varkens zijn en 'onze vrouwen' hoeren? Vanwege die vrijheid van meningsuiting.
Ik vind het alleen maar prima om te weten hoe mensen denken. En ik vind het spijtig dat hier op maroc.nl de antistemmen wel gehoord kunnen worden over die demonstratie, maar niet als men daarbij geidentificeerd kan worden.

Simon
15-08-03, 21:56
Geplaatst door Marsipulami
[B]Het zou toch ook kunnen dat ze de argumenten pro en de argumenten contra afweegt en beslist dat er meer redenen zijn om toch mee te doen dan om weg te blijven. Of stem jij alleen voor politieke partijen waarvan het programma naadloos aansluit op je eigen opvattingen ?

Nee maar een politieke partij is wat anders dan een demonstratie. Daarin loop ik alleen mee als ik achter de doelstellingen sta. Verder gaf ik juist aan dat ik haar afwegingen niet ken. Ze zou meelopen om de 'emoties die in de buurt leven'. Nu ja, dat zegt mij verder weinig maar je kan er ook geen kwaad mee met zo'n uitspraak: zo uiten politici zich wel vaker.


Misschien een heersend gevoel van onbehagen tegenover de politie waardoor men zich als Marokkaan te vaak geviseerd voelt bij controles en dergelijke. Misschien de ervaring dat vooroordelen ook bij politiemensen kunnen leven. Of latent maar aanhoudend racisme waarvan men slachtoffer is en de ervaring dat men niet ernstig genomen wordt als men klacht indient, enz. Of nog erger, dat sommige politiemensen hun macht misbruiken tgo allochtonen in de wetenschap dat men hen strikt wettelijk toch niets kan maken.

Ja ik heb begrepen van Cohen op TV dat men iets tegen de hardere aanpak van de politie heeft van het laatste half jaar. Tegelijkertijd heeft ook de Marokkaanse gemeenschap daar juist om gevraagd. In Marokko zou de politie wel raad weten met de raaddraaiers die Amsterdam onveilig maken, zo mochten wij leren. En ook de autochtonen hebben de buik vol van de overlast. Immers alle hulpverleners hebben de rotte appels niet tot rede kunnen brengen. Dus de hardere aanpak wordt breed gedragen. En nu gaat men weer 'slachtoffer' spelen door middel van een demonstratie.

Simon

Simon
15-08-03, 22:00
Geplaatst door Marsipulami
Spijtig dan dat ze dit alleen maar mogen als die mening niet strijdig is met de heersende opinies onder het autochtone gedeelte van de bevolking.

Waar slaat zo'n opmerking nou op. De helft van je bijdragen bevat alleen maar provocaties en reageer ik dus niet meer op. Rond dit onderwerp heb ik al een groot aantal van je bijdragen gelezen die geen ander doel hebben de dingen in een negatief daglicht te stellen en olie op het vuur te gooien.

Simon

Marsipulami
15-08-03, 22:00
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Enerzijds moeten ze voldoen aan de eis om de woekerende criminaliteit onder Marokkanen, die veel te lang is getolereerd

Ik denk dat zowat alle Marokkanen gewonnen zijn voor een correcte, krachtdadige en rechtvaardige aanpak van criminaliteit. Dus ook als het leden van hun eigen gemeenschap betreft. Maar men is niet gewonnen voor racisme, willekeur en machtsmisbruik bij politiediensten onder het mom van criminaliteitsbestrijding.


Anderzijds beweer je nu net zo makkelijk dat agenten daarbij niet op basis van hun ervaring te werk kunnen gaan.

Simon
15-08-03, 22:02
Geplaatst door Marsipulami
Maar men is niet gewonnen voor racisme, willekeur en machtsmisbruik bij politiediensten onder het mom van criminaliteitsbestrijding.

Weer zo'n ongefundeerde kulopmerking.

Marsipulami
15-08-03, 22:05
Geplaatst door Simon
Ja ik heb begrepen van Cohen op TV dat men iets tegen de hardere aanpak van de politie heeft van het laatste half jaar. Tegelijkertijd heeft ook de Marokkaanse gemeenschap daar juist om gevraagd. In Marokko zou de politie wel raad weten met de raaddraaiers die Amsterdam onveilig maken, zo mochten wij leren. En ook de autochtonen hebben de buik vol van de overlast. Immers alle hulpverleners hebben de rotte appels niet tot rede kunnen brengen. Dus de hardere aanpak wordt breed gedragen. En nu gaat men weer 'slachtoffer' spelen door middel van een demonstratie.

Efficiënte criminaliteitsbestrijding heeft niets te maken met een harde aanpak en evenmin met een softe aanpak. Wat de allochtonen willen en wat ook de samenleving nodig heeft is een rechtvaardige aanpak.

000NobelPrizes
15-08-03, 22:06
Geplaatst door Marsipulami
Ik denk dat zowat alle Marokkanen gewonnen zijn voor een correcte, krachtdadige en rechtvaardige aanpak van criminaliteit. Dus ook als het leden van hun eigen gemeenschap betreft. Maar men is niet gewonnen voor racisme, willekeur en machtsmisbruik bij politiediensten onder het mom van criminaliteitsbestrijding.

Draai jij 's effe een paar maandjes mee in een politiedienst in Amterdam West, demagoog. De agenten kunnen nog veel van jou opsteken en je alwetende politiek correct geneuzel.

Marsipulami
15-08-03, 22:08
Geplaatst door Simon
Weer zo'n ongefundeerde kulopmerking.

Wie ben jij om daar over te oordelen ?

000NobelPrizes
15-08-03, 22:12
Geplaatst door Marsipulami
Wie ben jij om daar over te oordelen ?
Simons conclusie was net zo logisch al zeggen dat de maan om de aarde draait. Het is erg obvious dat je maar wat voor de vuist weg zwetst.

taouanza
16-08-03, 10:41
Geplaatst door Simon
Nee maar een politieke partij is wat anders dan een demonstratie. Daarin loop ik alleen mee als ik achter de doelstellingen sta. Verder gaf ik juist aan dat ik haar afwegingen niet ken. Ze zou meelopen om de 'emoties die in de buurt leven'. Nu ja, dat zegt mij verder weinig maar je kan er ook geen kwaad mee met zo'n uitspraak: zo uiten politici zich wel vaker.



Ja ik heb begrepen van Cohen op TV dat men iets tegen de hardere aanpak van de politie heeft van het laatste half jaar. Tegelijkertijd heeft ook de Marokkaanse gemeenschap daar juist om gevraagd. In Marokko zou de politie wel raad weten met de raaddraaiers die Amsterdam onveilig maken, zo mochten wij leren. En ook de autochtonen hebben de buik vol van de overlast. Immers alle hulpverleners hebben de rotte appels niet tot rede kunnen brengen. Dus de hardere aanpak wordt breed gedragen. En nu gaat men weer 'slachtoffer' spelen door middel van een demonstratie.

Simon

Nou in het programma van Premtime was te zien dat het wel reuze meevalt met de hulp aan de Marokkaanse jeugd.:moe:
Ze worden gewoon aan hun lot over gelaten, en zo kunnen de rotte de goeien verpestten.
Alle het geld wordt zoals gebruikelijk in onderzoeken gestoken en gebeurt niks concreets. Zo typisch en als het uit de hand loopt dan horen we het weer op tv. Is het een politiek agendapunt en begint het circus weer van begin af aan.
En als de Marokkaanse jeugd afhankelijk is van figuren als Filosoof.. dan tja....

sadeeQ
16-08-03, 10:59
Geplaatst door dejeneverbever
Og God, honderden miljoenen zijn al in die kansarmen onderdrukten gestopt en nog steeds worden ze gediescriemieneert.
Waarom komen de Marrokaanse meisjes wel hogerop, waarom zijn de Turken de beste ondernemers, waarom komen de Aziaten niet in de misdaad-statistieken voor (hoeveel subsidie heeft deze stille groep eigenlijk ontvangen ?) ?

Wat zijn ze toch verschrikkelijk zielig...
Oplossing:
Vrouwen betasten in zwembaden, jongeren molesteren op stranden, NS personeel bedreigen in treinen etc...

treurig, erg treurig allemaal


gewoon ,omdat de marokkaanen een bloedhekel hebben aan smerige kanker racistische honden zoals jij :lole: :lole:

Donna
16-08-03, 12:52
Geplaatst door Marsipulami
Efficiënte criminaliteitsbestrijding heeft niets te maken met een harde aanpak en evenmin met een softe aanpak. Wat de allochtonen willen en wat ook de samenleving nodig heeft is een rechtvaardige aanpak.


Oh is dat het!

Stop de persen mensen, we weten eindelijk het antwoord op alle problemen. Een rechtvaardige aanpak.

Nu is het een kwestie van de politie en de hulpverleners briefen, en dan zijn we eruit. Mars, ik vind wel dat je ons ongeoorloofd lang in het duister hebt laten tasten. Had je deze subliem duidelijke opmerking niet wat eerder kunnen maken?

Bespaar ons verder tijdverlies, omschrijf de rechtvaardige aanpak die een antwoord is op alle problemen. Wat was de rechtvaardige aanpak geweest van messentrekker Dries?

Oh alwetende, inspireer ons. :moe:

Marsipulami
16-08-03, 13:06
Geplaatst door Donna
Oh is dat het!

Stop de persen mensen, we weten eindelijk het antwoord op alle problemen. Een rechtvaardige aanpak.

Nu is het een kwestie van de politie en de hulpverleners briefen, en dan zijn we eruit. Mars, ik vind wel dat je ons ongeoorloofd lang in het duister hebt laten tasten. Had je deze subliem duidelijke opmerking niet wat eerder kunnen maken?

Bespaar ons verder tijdverlies, omschrijf de rechtvaardige aanpak die een antwoord is op alle problemen. Wat was de rechtvaardige aanpak geweest van messentrekker Dries?

Oh alwetende, inspireer ons. :moe:

Bespaar me je cynisme.

Ik denk dat ervaren politiemensen de conflictsituatie op het Mercatorplein wel hadden kunnen oplossen zonder vuurwapens te gebruiken. Maar goed, zoals ik al eerder heb gezegd beschouwi ik het incident niet als een uiting van racisme. Ik heb een veel te mooi beeld van mijn Hollandse medemens die bij de politie werkt om te kunnen geloven dat men willens en wetens een allochtoon zou doodschieten enkel omdat ie allochtoon zou zijn. Die voorstelling van zaken vind ik al net zo belachelijk als het standpunt van mensen die bij voorbaat zeggen dat de politie nooit wat te verwijten valt en dat racisme, discriminatie en machtsmisbruik ondenkbaar zou zijn bij politiediensten.

Donna
16-08-03, 13:09
Geplaatst door Marsipulami
Bespaar me je cynisme.

Die voorstelling van zaken vind ik al net zo belachelijk als het standpunt van mensen die bij voorbaat zeggen dat de politie nooit wat te verwijten valt en dat racisme, discriminatie en machtsmisbruik ondenkbaar zou zijn bij politiediensten.


Nou daar kan ik het wederom alleen maar hartgrondig mee eens zijn.

Sjee Mars, zou je je niet verkiesbaar willen stellen voor het premierschap van Nederland? Je komt hier in hoog tempo echt met briljante ideeen :moe:

taouanza
16-08-03, 15:57
Geplaatst door dejeneverbever
Og God, honderden miljoenen zijn al in die kansarmen onderdrukten gestopt en nog steeds worden ze gediescriemieneert.
Waarom komen de Marrokaanse meisjes wel hogerop, waarom zijn de Turken de beste ondernemers, waarom komen de Aziaten niet in de misdaad-statistieken voor (hoeveel subsidie heeft deze stille groep eigenlijk ontvangen ?) ?




En waarom zijn de bananen krom/