PDA

Bekijk Volledige Versie : speech AEL-Marmouch Mercatorplein



Zgeheu
17-08-03, 19:20
Salaam alaykoem broeders en zusters,

Wij zijn hier vandaag om te protesteren tegen de gewelddadige dood van onze broeder Dries Arbib, moge Allah swt hem genadevol ontvangen. Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar de familie en nabestaanden, moge Allah(swt) hen de kracht geven dit verlies te dragen en deze beproeving te doorstaan.

Driess’ leven is genomen door een agent. Een pistoolschot heeft aan het leven van broeder Dries een einde gemaakt. Wanneer iemand in Nederland het leven van een ander neemt, dan wordt je verdacht van moord, en dan wordt er niet vanuit gegaan dat je ter goeder trouw gehandeld hebt zoals nu het geval is. En het zelfde moet gelden voor de agent die het leven van Dries genomen heeft. Wij verdenken hem van moord. En als dat inderdaad blijkt willen wij vergelding en voorbeeldstelling.

Of deze agent schuldig is of niet, zal Justitie moeten bepalen. Wij veroordelen niemand blindelings vooraf en vragen dan ook de politie en de overheid dat ook niet te doen. Driess is niet op voorhand schuldig. En die agent is dus ook niet per definitie onschuldig, zoals de politiebonden en korpschef Kuiper beweren.

De overheid zou er beter aan doen, toe te staan dat een onafhankelijke en onpartijdige instantie in het leven wordt geroepen, die dit soort gevallen onderzoekt, in plaats van een politie die zichzelf onderzoekt. Echt vertrouwen hebben wij daar namelijk niet in.

Waarom dan toch dit protest?

Omdat wij zien dat Marokkanen en moslims in dit land worden gepakt omdat ze zijn wat ze zijn: Marokkanen en moslims. Met alle jongeren is weleens wat aan de hand, maar als er iets mis is met jonge Marokkanen staan de kranten vol met bagger, en dat zou dan liggen aan onze godsdienst, onze cultuur of desnoods aan onze genen. Racisme en discriminatie mag weer in Nederland. We worden langzaam aan ontmenselijkt zodat ze ons als dieren kunnen behandelen.

Zo’n klimaat heerst in Nederland. Wat voor invloed heeft dat op de politie? Hoe keek die agent die avond naar Dries ? Zag hij een mens en medeburger of zag hij een per definitie minderwaardige persoon, omdat hij Marokkaan was?

Dit geval staat niet op zichzelf.
Iedereen kent wel een verhaal van een Marokkaan, een Turk, een vluchteling of asielzoeker, die niet serieus is genomen, die gewelddadig is behandeld, afgetuigd door de politie. Jou overheid, jou politie, wil goede verhoudingen hebben met minderheden? Dan zou de politie er beter aan doen eerlijk te zijn over het bestaan van een probleem binnen de korpsen.

Broeders en zusters,

De AEL is door vakantie-omstandigheden later bij de organisatie van dit protest betrokken geraakt. Mijn waardering en respect gaat uit naar de collega’s van het KMAN en de IS, die hun nek hebben durven uitsteken om dit protest te organiseren. Een breed protest waaraan allerlei Marokkaanse en niet-Marokkaanse organisaties deelnemen, die allemaal zeggen: nee tegen zinloos politiegeweld. Omdat ze dat gedurfd hebben zijn ze neergesabeld door de pers en aangevallen door de overheid en de politie. En de bountys staan alweer op de eerste rij om zich negatief over het comitee uit te spreken. Criminalisering,… daar weten we bij AEL alles van.

En dat allemaal terwijl we alleen ons democratisch recht uitoefenen om te demonstreren. Omdat we kwaad zijn. Marokkaantje pesten lijkt heel normaal geworden rondom het Mercatorplein en heel veel andere plaatsen in Nederland. Wij demonstreren vandaag omdat we willen laten weten het niet langer te pikken dat Marokkanen als tweederangs burgers behandeld worden.

Onze harten zijn vol met emotie. Veel media willen maar al te graag zien dat ik jullie vraag om een rel te trappen. Toch vraag ik jullie broeders en zusters - hoe moeilijk dat ook vandaag is - om een waardig protest te laten horen en niet in te gaan op de provocaties van de ME. Voor Driess en zijn nabestaanden, en voor ons zelf en onze buurt. Als er vandaag rellen komen dan moet dat niet aan ons liggen maar aan de politie van Amsterdam of de geval dat daarboven vliegt!

Broeders en zusters,

Het is een goed idee om het comité Tegen zinloze politiegeweld als initiatief structureel te maken. Vandaag laten wij zien dat we niet over ons heen laten lopen. De AEL pleit ervoor om ons systematisch te organiseren en te laten weten dat we niet met ons laten sollen, zo kunnen we respect verdienen …en als het moet afdwingen.

Ik dank jullie voor de aandacht !

Allahu Akbar
Allahu Akbar
Allahu Akbar !

Afrux
17-08-03, 19:38
Het si in eens geen arabieren en moslims meer, maar marokkanen en moslims

Verder is de speech inhoudloos en suggestief...

Misschien herkent hij zichzelf en nog eens een paar makkers van hem in het beeld dat hij schets, maar daarmee is alles gezegd.. Ik in ieder geval niet... De tijd dat mensen beinvloed werden door het gebruik van d etermen: broeder, allah, bla bla bla is voorbij...

Zoals het spreekwoord zegt:
Ashaytan yanhi 3ani almukar
De statan die mensne naar het rechtpad wil brengen

Zgeheu
17-08-03, 19:41
he Afroks... (of moet ik zeggen Azul Afroks ;)

je vergeet Baath en de arabisch nationalisten er nog bij te halen...

wil aub zsm je post aanpassen ! :hihi:

Zwarte Schaap
17-08-03, 19:45
Geplaatst door Zgeheu
he Afroks... (of moet ik zeggen Azul Afroks ;)

je vergeet Baath en de arabisch nationalisten er nog bij te halen...

wil aub zsm je post aanpassen ! :hihi: :maf: :corcky: :hihi:

Afrux
17-08-03, 19:59
Zgeheu of wat het ook mag zijn...

Is het niet opvallend dat het ineens Marokkanen en Moslims waren..

Waarom is het gewoon niet moslims, dan heb je in een keer iederen, al vanaf het begin... Maar het was altijd Arabieren en Arabieren en Arabieren, dat verbaast me dus echt...

ten slotte mag een Arabier altijd lid worden van ael, wat voor geloof die ook heeft, maar het geldt niet voor de turken en marokkanen, want die moeten moslim zijn, anders mogen ze geen lid worden.. en nu ineens

azul/hallo/hoi als het maar een goede groet is.

sadeeQ
17-08-03, 20:05
Geplaatst door Afrux
Zgeheu of wat het ook mag zijn...

Is het niet opvallend dat het ineens Marokkanen en Moslims waren..
Waarom is het gewoon niet moslims
.

een beetje slimme aghyur weet dat er

1- marokkaanse joden zijn
2-marokkaanse zionisten
3-marokkaanse christenen
4-marokkaanse atheisten
5-marokkaanse hindoes


:student:

Zgeheu
17-08-03, 20:09
oh...

en vergeet natuurlijk niet de arabisch-nationalistische marokkanen en de baathistische marokkanen ....


woahahahahahahaha

Zgeheu
17-08-03, 20:11
Geplaatst door Afrux
Zgeheu of wat het ook mag zijn...



Zeg maar Zgeheueueu
of Zreheueueueu
en Zweheueueueu mag ook op z'n tijd

Jij zou toch moeten weten wat deze namen betekenen.

Afrux
17-08-03, 22:44
Geplaatst door sadeeQ
een beetje slimme aghyur weet dat er

1- marokkaanse joden zijn
2-marokkaanse zionisten
3-marokkaanse christenen
4-marokkaanse atheisten
5-marokkaanse hindoes


:student:

Beste Sadeeq,

Ja die zijn er ook en ik heb geen problemen mee, je moet niet alles van zijn verband uitrukken met je kortzichtigheid...

Fundi's zijn er ook, het was vanuit het ael gedachte. Zij beweren dat ze voor de moslims opkomen, terwijl ze zelfs alles doen wat allah verboden heeft (stelen, niet bidden, niet vasten/ het maakt me niets uit het is hun leven, maar in dit egval is het scheinheilig) en dan zeggen ze dat het om niet Om Arabisme gaat maar om islam, toch mogen ook niet moslim lid worden zolang ze geen Arabier zijn.... Maar ighyar am achnaw cek wa khdhin thammourth

Afrux
17-08-03, 22:56
Beste Sadeeq,

Dus je komt op voor de molims (zoals ael beweert), dan is het genoeg om het over moslims te hebben...

Of je komt op voor ARabieren, daar heeft ael en ieder ander recht op en ik zou ze steunen, want iedereen heeft in dit land (wij leven in een democratie maar niet in een arabische nationalistisch dictatuur) om een eigen belangen organisatie te richten, dan kan je het hebben over Arabieren.... (alleen al in egypte wonen 15 miljoen christenen )..

Of je komt op voor iedereen, dan zeg je het ook..
of je komt op voor marokkanen, dan heb je het over Marokkanen..
Of je komt op voor allochtonen, dan heb je het over allochtonen

Mijn vraag is erg simpel: Waarom nu in eens Marokkannen en moslims?
Het was altijd Arabieren en moslims!! het is erg opmerklijk, want als je op hun site komt, dan kom je haast geen marokkanen tegen, maar wel 1001 ARabisch en ARabieren...

Waarom ineens????

sadeeQ
17-08-03, 23:18
Geplaatst door Afrux
Beste Sadeeq,

Dus je komt op voor de molims (zoals ael beweert), dan is het genoeg om het over moslims te hebben...

Of je komt op voor ARabieren, daar heeft ael en ieder ander recht op en ik zou ze steunen, want iedereen heeft in dit land (wij leven in een democratie maar niet in een arabische nationalistisch dictatuur) om een eigen belangen organisatie te richten, dan kan je het hebben over Arabieren.... (alleen al in egypte wonen 15 miljoen christenen )..

Of je komt op voor iedereen, dan zeg je het ook..
of je komt op voor marokkanen, dan heb je het over Marokkanen..
Of je komt op voor allochtonen, dan heb je het over allochtonen

Mijn vraag is erg simpel: Waarom nu in eens Marokkannen en moslims?
Het was altijd Arabieren en moslims!! het is erg opmerklijk, want als je op hun site komt, dan kom je haast geen marokkanen tegen, maar wel 1001 ARabisch en ARabieren...

Waarom ineens????

waarschijnlijk omdat het nu om een marokkaanse aangelegenheid ging in eerste plaats, je weet wel een marokkaanse demonstratie, een marokkaanse dode
, hier waren geen algerijnen, tunesiers, egyptenaren, somaliers , irakezen...... en weet ik veel allemaal wat er nog meer in dit kut land bevindt erbij betrokken .

wanneer ze over de problematiek van de allochtonen in het algemeen praten gebruiken ze de term arabieren omdat het ook de mensen uit andere zogenaamde arabische landen aangaat.voor een juiste en duidelijke antwoord verwijs ik je naar de AEL,ze zullen wel ergens een telefioon nummer hebben of een site waar je met je vragen terecht kan.

Zwarte Schaap
17-08-03, 23:19
Geplaatst door Afrux
Beste Sadeeq,

Dus je komt op voor de molims (zoals ael beweert), dan is het genoeg om het over moslims te hebben...

Of je komt op voor ARabieren, daar heeft ael en ieder ander recht op en ik zou ze steunen, want iedereen heeft in dit land (wij leven in een democratie maar niet in een arabische nationalistisch dictatuur) om een eigen belangen organisatie te richten, dan kan je het hebben over Arabieren.... (alleen al in egypte wonen 15 miljoen christenen )..

Of je komt op voor iedereen, dan zeg je het ook..
of je komt op voor marokkanen, dan heb je het over Marokkanen..
Of je komt op voor allochtonen, dan heb je het over allochtonen

Mijn vraag is erg simpel: Waarom nu in eens Marokkannen en moslims?
Het was altijd Arabieren en moslims!! het is erg opmerklijk, want als je op hun site komt, dan kom je haast geen marokkanen tegen, maar wel 1001 ARabisch en ARabieren...

Waarom ineens????


Het gebruik van het woord arabisch is afhankelijk wat men onder de term arabisch verstaat. Het woord arabisch kan:

1) aan de taal refereren
2) aan het volk refereren
3) aan een culturele beinvloeding refereren

Marokkanen zijn geen arabieren maar hanteren wel de arabische taal en behoren tot de arabische culturele wereld.
Ook zijn marokkanen allochtonen en moslim.

het ligt er maar net aan wat de referentiekader van diegene is die het gebruikt. Veel mensen zijn zich niet bewust van de lading van de term arabisch.

Toen abu jah jah zijn organisatie begon heeft ie er waarschijnlijk niet zo bij stil gestaan dat er ophef zou kunnen ontstaan over het gebruik van het woord arabisch.

Nu jij en andere berberorganisaties er ophef over maken en jullie je naar mijn mening ten onrechte de ael onheus bejegenen om je te profileren, is men meer in gaan zien dat de term arabisch voor weerstand zou kunnen zorgen. Dan gebruik je maar woorden die geen weerstand op zouden kunnen roepen.

Persoonlijk vind ik het muggezifterij behorende bij de behoefte aan media-aandacht.

Zgeheu
17-08-03, 23:31
Geplaatst door Afrux
Beste Sadeeq,

Ja die zijn er ook en ik heb geen problemen mee, je moet niet alles van zijn verband uitrukken met je kortzichtigheid...

Fundi's zijn er ook, het was vanuit het ael gedachte. Zij beweren dat ze voor de moslims opkomen, terwijl ze zelfs alles doen wat allah verboden heeft (stelen, niet bidden, niet vasten/ het maakt me niets uit het is hun leven, maar in dit egval is het scheinheilig)

woahahaha....dus alleen een feilloos persoon mag voor de moslims opkomen. Met andere woorden geen enkle mens.

stelen ? heb jij een veroordeling gezien ?
niet bidden ? ben jij 24/7 bij ze ?
niet vasten ? je lult zwaar uit je extreem-amazigh nek en begint te brabbelen

Afroks....your full of shit

Grietje
18-08-03, 00:15
Hoe kun je dit zeggen:


Zo’n klimaat heerst in Nederland. Wat voor invloed heeft dat op de politie? Hoe keek die agent die avond naar Dries ? Zag hij een mens en medeburger of zag hij een per definitie minderwaardige persoon, omdat hij Marokkaan was?

als je even tevoren dit beweert:

Of deze agent schuldig is of niet, zal Justitie moeten bepalen. Wij veroordelen niemand blindelings vooraf en vragen dan ook de politie en de overheid dat ook niet te doen. Driess is niet op voorhand schuldig. En die agent is dus ook niet per definitie onschuldig, zoals de politiebonden en korpschef Kuiper beweren.

Waar haalt die mafketel het recht vandaan om voor alle Marokkanen te spreken en een ieder die een andere mening is toegedaan dan de AEL voor bounty uit te maken?

Zwarte Schaap
18-08-03, 00:27
Geplaatst door Grietje
Hoe kun je dit zeggen:


Zo’n klimaat heerst in Nederland. Wat voor invloed heeft dat op de politie? Hoe keek die agent die avond naar Dries ? Zag hij een mens en medeburger of zag hij een per definitie minderwaardige persoon, omdat hij Marokkaan was?

als je even tevoren dit beweert:

Of deze agent schuldig is of niet, zal Justitie moeten bepalen. Wij veroordelen niemand blindelings vooraf en vragen dan ook de politie en de overheid dat ook niet te doen. Driess is niet op voorhand schuldig. En die agent is dus ook niet per definitie onschuldig, zoals de politiebonden en korpschef Kuiper beweren.

Waar haalt die mafketel het recht vandaan om voor alle Marokkanen te spreken en een ieder die een andere mening is toegedaan dan de AEL voor bounty uit te maken?

Hou toch eens je grote scheur maf wijf !

Het woord marokkaan wordt elke dag door jan en alleman in de media en cafes gebruikt. Het is synoniem geworden voor 100derden voorbeelden en grappen over criminaliteit en andere negatieve zaken, hoor ik jou dan ook tekeer gaan?

Stomme muggezifterij.

Grietje
18-08-03, 00:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hou toch eens je grote scheur maf wijf !

Het woord marokkaan wordt elke dag door jan en alleman in de media en cafes gebruikt. Het is synoniem geworden voor 100derden voorbeelden en grappen over criminaliteit en andere negatieve zaken, hoor ik jou dan ook tekeer gaan?

Stomme muggezifterij.

Mag ik ook even weten waar je het over hebt?

Zwarte Schaap
18-08-03, 00:37
Geplaatst door Grietje
Mag ik ook even weten waar je het over hebt?

Over het recht die hij heeft om het woord marokkaan in de mond te nemen in zijn speech.

Grietje
18-08-03, 00:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Over het recht die hij heeft om het woord marokkaan in de mond te nemen in zijn speech.

Dat recht heeft hij. Hij heeft mijn inziens niet het recht om marokkanen die een andere mening zijn toegedaan voor bounty uit te maken.

Zwarte Schaap
18-08-03, 00:45
Geplaatst door Grietje
Dat recht heeft hij. Hij heeft mijn inziens niet het recht om marokkanen die een andere mening zijn toegedaan voor bounty uit te maken.

Dat recht heeft hij ook, net zo als dat jij het recht hebt om van alles en nog wat van hem te vinden. Zolang het woord bounty in het maatschappelijk verkeer niet als beledigend opgevat wordt heeft hij ten alle tijde het recht om wie ook te beschrijven als een bounty.

Grietje
18-08-03, 00:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat recht heeft hij ook, net zo als dat jij het recht hebt om van alles en nog wat van hem te vinden. Zolang het woord bounty in het maatschappelijk verkeer niet als beledigend opgevat wordt heeft hij ten alle tijde het recht om wie ook te beschrijven als een bounty.

Ik kan mij moeilijk aan de indruk ontrekken dat het woord bounty als niet beledigend kan worden opgevat.

Zwarte Schaap
18-08-03, 00:56
Geplaatst door Grietje
Ik kan mij moeilijk aan de indruk ontrekken dat het woord bounty als niet beledigend kan worden opgevat.

Ik zie het totaal niet als een belediging, het is meer een beschrijving van de geestelijke toestand van een allochtoon.

Grietje
18-08-03, 01:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zie het totaal niet als een belediging, het is meer een beschrijving van de geestelijke toestand van een allochtoon.

Heb je schaap weer met zijn retorische goocheltrucjes. ...een beschrijving van de geestelijke toestand van een allochtoon... Hoe kom je erop!?

Ron Haleber
18-08-03, 01:08
Geplaatst door Grietje
Hoe kun je dit zeggen:


Zo’n klimaat heerst in Nederland. Wat voor invloed heeft dat op de politie? Hoe keek die agent die avond naar Dries ? Zag hij een mens en medeburger of zag hij een per definitie minderwaardige persoon, omdat hij Marokkaan was?

als je even tevoren dit beweert:

Of deze agent schuldig is of niet, zal Justitie moeten bepalen. Wij veroordelen niemand blindelings vooraf en vragen dan ook de politie en de overheid dat ook niet te doen. Driess is niet op voorhand schuldig. En die agent is dus ook niet per definitie onschuldig, zoals de politiebonden en korpschef Kuiper beweren.

Waar haalt die mafketel het recht vandaan om voor alle Marokkanen te spreken en een ieder die een andere mening is toegedaan dan de AEL voor bounty uit te maken?

Je hebt gelijk! Er zit geen enkele logica in het verhaal van Nabil....

Het is puur emotie...

Ik heb dan ook bij ze zitten zeuren dat ze ook normale politici aan het woord hadden moeten laten zoals Ali Lazrak...

Het was wel exclusief coor Marokkanen, maar die slikken ook niet alle bullshit.

Zgeheu
18-08-03, 01:12
Ali Lazrak..... :fucyc:

Zwarte Schaap
18-08-03, 01:26
Geplaatst door Zgeheu
Ali Lazrak..... :fucyc:

Hahaha ja ali lazrak de beroepsallochtoon, zo eentje die uit de subsidietijdperk omhoog geklommen is en nu vindt dat de allochtonen hard aangepakt moeten worden. Terwijl hij zelf groot is geworden door de zogenaamde bevoogding.

Ron kent ze van de bevoogdende subsidie tijdperk. De Sp verwachte door hem de rechtse geluiden gunstig te stemmen met een allochtoon van het kaliber ayaan hirschi en aan de andere kant de marokkaanse schapen over de dam te leiden naar het SP hokje.

Ali is sluw en weet hoe hij van beide walletjes kan eten, alleen bij een groot deel van de oudere marokkanen heeft hij het verbruid.

Grietje
18-08-03, 01:36
Geplaatst door Ron Haleber
Je hebt gelijk! Er zit geen enkele logica in het verhaal van Nabil....

Het is puur emotie...

Ik heb dan ook bij ze zitten zeuren dat ze ook normale politici aan het woord hadden moeten laten zoals Ali Lazrak...

Het was wel exclusief coor Marokkanen, maar die slikken ook niet alle bullshit.

Als je nou eens je pogingen om erbij te horen zou staken en eens zou proberen om al je invloedrijke marokkaanse vriendjes aan het verstand te brengen dat democratie ook verplichtingen schept en er niet alleen maar is om eisen te stellen, zou je wat zinvoller werk verrichten.

Zwarte Schaap
18-08-03, 01:43
Geplaatst door Grietje
Als je nou eens je pogingen om erbij te horen zou staken en eens zou proberen om al je invloedrijke marokkaanse vriendjes aan het verstand te brengen dat democratie ook verplichtingen schept en er niet alleen maar is om eisen te stellen, zou je wat zinvoller werk verrichten.

Die vrouwen toch ronnieboy ! Onbegrijpelijk ! :hihi:

Marsipulami
18-08-03, 01:47
Geplaatst door Grietje
Ik kan mij moeilijk aan de indruk ontrekken dat het woord bounty als niet beledigend kan worden opgevat.

Bounty is inderdaad een scheldwoord. Maar de (toekomstige) samenleving heeft zowel bountys als extremisten nodig. Zonder dat ze het beseffen versterken de extremisten aanzienlijk de positie van de bountys. Bountys zetten zich in voor maatschappelijke verzoening en zijn daarvoor zelfs bereid om zichzelf, hun familie en hun cultuur gedeeltelijk of geheel te verloochenen. Extremisten voorkomen dat de relatie tussen autochtonen en allochtonen een relatie tussen meester en horige slaaf wordt. Respect voor anderen begint bij zelfrespect.

Zwarte Schaap
18-08-03, 01:52
Geplaatst door Marsipulami
Bounty is inderdaad een scheldwoord. Maar de (toekomstige) samenleving heeft zowel bountys als extremisten nodig. Zonder dat ze het beseffen versterken de extremisten aanzienlijk de positie van de bountys. Bountys zetten zich in voor maatschappelijke verzoening en zijn daarvoor zelfs bereid om zichzelf, hun familie en hun cultuur gedeeltelijk of geheel te verloochenen. Extremisten voorkomen dat de relatie tussen autochtonen en allochtonen een relatie tussen meester en horige slaaf wordt. Respect voor anderen begint bij zelfrespect.

Kun je verklaren/uitleggen hoe jij bounty als scheldwoord kunt zien?

Grietje
18-08-03, 02:03
Geplaatst door Marsipulami
Bounty is inderdaad een scheldwoord. Maar de (toekomstige) samenleving heeft zowel bountys als extremisten nodig. Zonder dat ze het beseffen versterken de extremisten aanzienlijk de positie van de bountys. Bountys zetten zich in voor maatschappelijke verzoening en zijn daarvoor zelfs bereid om zichzelf, hun familie en hun cultuur gedeeltelijk of geheel te verloochenen. Extremisten voorkomen dat de relatie tussen autochtonen en allochtonen een relatie tussen meester en horige slaaf wordt. Respect voor anderen begint bij zelfrespect.

De rolverdeling bevalt mij niet helemaal. Afgezien van het hoogst hypothetische taakvervulling van beide kampen bega je ook de fout om een karikatuur van beiden te maken. Bounty's, zoals ze dan genoemd worden zijn niet per se bereid zichzelf, hun familie of hun cultuur gedeeltelijk of geheel te verloochenen. Het is vaker juist zo dat ze juist veel meer trouw blijven aan de kern van hun wezen dan de oerconservatief die zijn identiteit ontleent aan abstracte factoren zoals geloof en cultuur zonder ook maar een moment er serieus over nagedacht te hebben hoe deze zaken zijn identiteit hebben ingekleurd. En het is ook een goedkope manier om iemand die met je van mening verschilt te diskwalificeren door hem of haar voor bounty uit te maken. Zo ontzeg je het recht op respect, waar ze zo hun mond vol van hebben, voor anderen.

Zwarte Schaap
18-08-03, 02:11
Geplaatst door Grietje
De rolverdeling bevalt mij niet helemaal. Afgezien van het hoogst hypothetische taakvervulling van beide kampen bega je ook de fout om een karikatuur van beiden te maken. Bounty's, zoals ze dan genoemd worden zijn niet per se bereid zichzelf, hun familie of hun cultuur gedeeltelijk of geheel te verloochenen. Het is vaker juist zo dat ze juist veel meer trouw blijven aan de kern van hun wezen dan de oerconservatief die zijn identiteit ontleent aan abstracte factoren zoals geloof en cultuur zonder ook maar een moment er serieus over nagedacht te hebben hoe deze zaken zijn identiteit hebben ingekleurd. En het is ook een goedkope manier om iemand die met je van mening verschilt te diskwalificeren door hem of haar voor bounty uit te maken. Zo ontzeg je het recht op respect, waar ze zo hun mond vol van hebben, voor anderen.

Ik ben het met je eens, zeer zeker omdat je beide niet tot karikaturen wil laten verworden alsof je als allochtoon alleen een bounty of een extremist kunt zijn met daartussenin een lege massa die afhankelijk is van de strijd tussen de 2 ''uitersten''.

Marsipulami
18-08-03, 02:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kun je verklaren/uitleggen hoe jij bounty als scheldwoord kunt zien?

Nou het woordje bounty is afkomstig van Abdullah Haselhoef als ik me niet vergis. Hij had het over Ayaan Hirsi Ali, zwart vanbuiten en wit vanbinnen. Vervolgens duidde hij dat neologisme met een verwijzing naar het boek van Harriet Beecher-Stowe: "De hut van Oom Tom", een verhaal uit het slavenleven in Noord-Amerika. In een conflict tussen meester en slaaf verdedigde oom Tom de houding van zijn meester. Oom Tom is negatief gezien het symbool van de laffe hielenlikker die de pijn bij het zien van het lijden van zijn zwarte broeders verbijt en de kant van de macht kiest.

In België is het woord 'bounty' een ongekend begrip. Bij ons wordt naar dergelijke mensen verwezen met het Franse woord 'evolué'. In Belgisch Congo moesten zwarten destijds een examen afleggen om hun beschavingspeil te bewijzen (inburgeringscursus avant la lettre dus). Een evolué was iemand die geleerd had de achterlijkheid van zijn eigen cultuur in te zien en de superioriteit van de Europese manier van denken. De eerste -democratisch verkozen- premier van het onafhankelijke Congo (Lumumba) was echter nooit door zijn examen van evolué geraakt.

Marsipulami
18-08-03, 02:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben het met je eens, zeer zeker omdat je beide niet tot karikaturen wil laten verworden alsof je als allochtoon alleen een bounty of een extremist kunt zijn met daartussenin een lege massa die afhankelijk is van de strijd tussen de 2 ''uitersten''.

Nou ja, overdrijven heeft in de menswetenschappen dezelfde functie als de microscoop in de natuurwetenschappen zei de wetenschapsfilosoof Dilthey. Door te overdrijven kan je een aantal dingen beter zien. Maar mijn post hierboven was er op gericht om precies dat éénzijdige zwart-wit beeld te nuanceren. Voor mij zijn ze allen -zowel de extremen als de bountys ,alsook de talloze varianten tussen beide uitersten- mensen die we nodig hebben om de toekomst gestalte te geven.

rachid23
18-08-03, 19:46
Voor grietje dan maar he....

een nieuwe avatar:

http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/202_045/bounty.jpg

Grietje
18-08-03, 23:04
Thnx dude!

Mocroboy
19-08-03, 09:15
*

Afrux
19-08-03, 09:57
Mocroboy:

Volledig mee eens, de organisatie (waar nooit iemand van gehoord heeft en die nooit iets betekend hebben voor de Marokkaanse gemeenschap), wilde zeker wat media aandacht... Volgens mij zullen ook nooit meer over ze horen, als ze om de Marokkaanse gemeenschap geven, dan moeten wat doen in die wijken , maar niet wachten tot een dooie valt en op zijn rug de aandacht zoeken... Dat is ook typerend voor de ael...

Zgeheu
19-08-03, 09:59
Spreekbuis Marokkanen ? Heeft hij geclaimd dat te zijn dan ? En wie is wel de spreekbuis van de Marokkanen ? En die betere sprekers ...waar waren die dan ? Of hebben die een grote mond maar te kleine ballen om daar op die demo aanwezig te zijn ?

En kun je vertellen waarom hij in de bak thuis hoort ondanks dat het OM daar anders over heeft gedacht ? Weet jij iets wat wij niet weten ?

Media hebben jou hersenspan verkracht...van een hoop Marokkanen trouwens.

Wat ik wel typerend vond was dat de kranten schreven "Aan het begin van de demonstratie is een opstootje voorkomen doordat de organisatie de mensen toesprak vanaf het podium en de menigte tot kalmte maande". Dat was wel even Nabil Marmouch van de AEL die dat deed en zo een hoop ellende heeft voorkomen. Maar dat schrijven de kanten niet...nee ze hebben het over "de organisatie".

Mark
19-08-03, 10:01
Geplaatst door Zgeheu
Spreekbuis Marokkanen ? Heeft hij geclaimd dat te zijn dan ? En wie is wel de spreekbuis van de Marokkanen ? En die betere sprekers ...waar waren die dan ? Of hebben die een grote mond maar te kleine ballen om daar op die demo aanwezig te zijn ?

En kun je vertellen waarom hij in de bak thuis hoort ondanks dat het OM daar anders over heeft gedacht ? Weet jij iets wat wij niet weten ?

Media hebben jou hersenspan verkracht...van een hoop Marokkanen trouwens.

Wat ik wel typerend vond was dat de kranten schreven "Aan het begin van de demonstratie is een opstootje voorkomen doordat de organisatie de mensen toesprak vanaf het podium en de menigte tot kalmte maande". Dat was wel even Nabil Marmouch van de AEL die dat deed en zo een hoop ellende heeft voorkomen. Maar dat schrijven de kanten niet...nee ze hebben het over "de organisatie".

Dat heeft Nabil inderdaad goed gedaan. Jammer dat hij hier niet meer prikt.






:p

Zgeheu
19-08-03, 10:10
Afroks alias Don Quichotte,

Ga je nou nog eens een keer iets nuttigs plaatsen op dit bord buiten die spookverhalen over de Baath-ideologie en arabisch-nationalisme...waar AEL trouwens geen flikker mee te maken heeft.

Je kleine zusje vindt ze misschien spannend....maar wij beginnen er een beetje moe van te worden.

Vetrel liever mooie dingen over de Rif i.p.v lelijk te doen over arabieren.

Je paranoide angst voor alles wat arabisch is zou behandeld moeten worden.... zie www.pieterbaancentrum.nl

Afrux
19-08-03, 10:28
Lees nog eens mijn bericht a yaghyur, jouw bericht heeft helemaal niets te maken met mijn bericht, ik zeg wat ik denk, al moet ik het volgens jou binnen houden, want anders gaan de hollanders ons uitlachen, en volgens jou val ik ook mijn broeders, die terminologie, broeder, fitna, umma, is trouwens niet aan mij besteed maar aan jouw GOD Abu Yizzan......
Misschieen dat je moeder ze ook spannend vindt a yakidar... A racist, a nationalist, a bathist...

Zgeheu
19-08-03, 10:32
Mijn moeder heeft me tenminste geleerd andermans moeder niet te betrekken bij scheldpartijen....iets wat jou moeder heeft nagelaten.

Ik heb medelijden met haar.

Afrux
19-08-03, 10:33
Geplaatst door Zgeheu
Spreekbuis Marokkanen ? Heeft hij geclaimd dat te zijn dan ? En wie is wel de spreekbuis van de Marokkanen ? En die betere sprekers ...waar waren die dan ? Of hebben die een grote mond maar te kleine ballen om daar op die demo aanwezig te zijn ?

En kun je vertellen waarom hij in de bak thuis hoort ondanks dat het OM daar anders over heeft gedacht ? Weet jij iets wat wij niet weten ?

Media hebben jou hersenspan verkracht...van een hoop Marokkanen trouwens.

Wat ik wel typerend vond was dat de kranten schreven "Aan het begin van de demonstratie is een opstootje voorkomen doordat de organisatie de mensen toesprak vanaf het podium en de menigte tot kalmte maande". Dat was wel even Nabil Marmouch van de AEL die dat deed en zo een hoop ellende heeft voorkomen. Maar dat schrijven de kanten niet...nee ze hebben het over "de organisatie".

Jouw GOD Ael heeft je hersenen verkracht arme man, en de frustraties stappelen op nu jouw god AEL als een kaartenhuis valt.. mieserige man, die hier niets te vermelden heeft, behalve mensne aanvallen met onzin, die wel een eigen mening durven te verkondigen en niet scheinheilig zijn zoals jij... Pleur's op naar je Saddam of Arafat: waar je wel kan gaan roepen:
Bi takhna, s yizzan nafdik yassadam...

Zgeheu
19-08-03, 10:38
:zwaai:

Pluk
19-08-03, 12:37
Geplaatst door Grietje
Hoe kun je dit zeggen:


Zo’n klimaat heerst in Nederland. Wat voor invloed heeft dat op de politie? Hoe keek die agent die avond naar Dries ? Zag hij een mens en medeburger of zag hij een per definitie minderwaardige persoon, omdat hij Marokkaan was?

als je even tevoren dit beweert:

Of deze agent schuldig is of niet, zal Justitie moeten bepalen. Wij veroordelen niemand blindelings vooraf en vragen dan ook de politie en de overheid dat ook niet te doen. Driess is niet op voorhand schuldig. En die agent is dus ook niet per definitie onschuldig, zoals de politiebonden en korpschef Kuiper beweren.

Waar haalt die mafketel het recht vandaan om voor alle Marokkanen te spreken en een ieder die een andere mening is toegedaan dan de AEL voor bounty uit te maken?

1. Er is een verschil tussen verdenken en veroordelen en aangezien wij (de Marokkaanse gemeenschap) niet degenen zijn die het oordeel over deze trigger-happy politieagent gaan vellen, staat het ons vrij om onze verdenkingen te uiten. Vooral als we realiseren dat de politie (rijksrecherse) de politie gaat onderzoeken. :confused:

2. Het is duidelijk wanneer je een bountie bent: Als je bij een bepaalde gebeurtenis waarbij een marokkaan wordt doodgeschoten door een politieagent, gaat roepen dat familie, vrienden en omwonenden overdreven reageren met hun aanklacht dat er met buitenproportioneel geweld is opgetreden en dat de brave diender uit noodweer schoot, dan hoor je bij hun en niet bij ons........ :motorzaag

Mocroboy
19-08-03, 15:01
Geplaatst door Zgeheu
[B]Spreekbuis Marokkanen ? Heeft hij geclaimd dat te zijn dan ? En wie is wel de spreekbuis van de Marokkanen ? En die betere sprekers ...waar waren die dan ? Of hebben die een grote mond maar te kleine ballen om daar op die demo aanwezig te zijn ?
Eigenlijk had niemand daar moeten spreken, Driss is niet zomaar neergeschoten we moeten het onderzoek afwachten. Het was iets anders geweest als die agent zomaar zonder aanleiding een broeder doodschoot. Maar een crimineel die een betoog houdt tegen de politie tijdens een demonstratie is te gek voor woorden.

Zgeheu
19-08-03, 15:19
De demonstratie was nodig...al was het maar omdat de korpschef bij voorbaat had aangenomen dat de agent ter goeder trouw had gehandeld nog voordat het onderzoek afgerond was.

En dan nogmaals de vraag...

En kun je vertellen waarom hij in de bak thuis hoort ondanks dat het OM daar anders over heeft gedacht ? Weet jij iets wat wij niet weten ?

Mocroboy
19-08-03, 18:48
Geplaatst door Zgeheu
De demonstratie was nodig...al was het maar omdat de korpschef bij voorbaat had aangenomen dat de agent ter goeder trouw had gehandeld nog voordat het onderzoek afgerond was.

En dan nogmaals de vraag...

En kun je vertellen waarom hij in de bak thuis hoort ondanks dat het OM daar anders over heeft gedacht ? Weet jij iets wat wij niet weten ?
Dieven horen in de cel, hij is nog niet gestraft door de rechter.

Afrux
19-08-03, 21:15
Geplaatst door Zgeheu
Mijn moeder heeft me tenminste geleerd andermans moeder niet te betrekken bij scheldpartijen....iets wat jou moeder heeft nagelaten.

Ik heb medelijden met haar.

lees eens je eerdere berichten a yaghyur, dan zan kom je wel achetr waarom je dat soort dingen naar je hoofd krijgt... nou ik zou eerder met je moeder en vader medeleden hebebn dat zo zo iemand hebben neergezet...

powerplay
20-08-03, 11:25
je hebt helemaal gelijk afrux,
die kuttekoppen weten totaal niets van die crimineel nabil
kijk naar zijn verleden, strafblad weet je wel???
is een koranniet!!,eet geen halalfood,broer ook crimineel(en kennissen)heeft een vrouw die geen moslim is (+kind)ga zo maar door...........
die vent mag niet op het podium da`s duidelijk toch?????
we hebben iemand nodig die minimaal GEEN crimineel verleden heeft .is dat zo moeilijk te begrijpen ??????????????

powerplay.

Mark
20-08-03, 12:16
Geplaatst door powerplay
je hebt helemaal gelijk afrux,
die kuttekoppen weten totaal niets van die crimineel nabil
kijk naar zijn verleden, strafblad weet je wel???
is een koranniet!!,eet geen halalfood,broer ook crimineel(en kennissen)heeft een vrouw die geen moslim is (+kind)ga zo maar door...........
die vent mag niet op het podium da`s duidelijk toch?????
.

Je kent de man persoonlijk?

powerplay
20-08-03, 12:27
mark,
jammergenoeg wel.is het lot kan er niets meer aan doen
die jongen is een aardige vent om een pilsje mee te drinken(zal ik maar zeggen)alleen absoluut kan en mag deze nabil geen spreekbuis zijn voor marokkanen in het algemeen.
en zeker niet uit naam van die schijt AEL.................

powerplay

GroteWolf
20-08-03, 12:57
Nou het woordje bounty is afkomstig van Abdullah Haselhoef als ik me niet vergis. Hij had het over Ayaan Hirsi Ali, zwart vanbuiten en wit vanbinnen.

Is afkomstig uit de USA, net als Oreo ( zwart koekje met witte vulling ). Is gewoon het omgekeerde van een Wigger, dus niet per se Oom Tom of zo. Het wordt natuurlijk wel als scheldwoord gebruikt.
Chinezen hebben het in dat verband over een Banana, dat is dan meestel iemand die in het westen gewoond heeft. Zo iemand wordt vaak maar half geaccepteerd na terugkomst (hetzelfde geld voor Japanners. Alleen omdat ze in het Westen gewoond hebben veklaard men ze aldaar soms al voor besmet.)
Racisme kent heel wat vormen.

Je hebt ook belgische bonbons die wit van buiten zijn en zwart van binnen.

Zgeheu
20-08-03, 13:10
Geplaatst door powerplay
mark,
jammergenoeg wel.is het lot kan er niets meer aan doen
die jongen is een aardige vent om een pilsje mee te drinken(zal ik maar zeggen)alleen absoluut kan en mag deze nabil geen spreekbuis zijn voor marokkanen in het algemeen.
en zeker niet uit naam van die schijt AEL.................

powerplay

he Powerpoep,

Een ding weet ik zeker...en dat is dat je de ballen niet hebt om deze leugens in zijn gezicht te zeggen.

Zgeheu
20-08-03, 13:11
Geplaatst door Afrux
lees eens je eerdere berichten a yaghyur, dan zan kom je wel achetr waarom je dat soort dingen naar je hoofd krijgt... nou ik zou eerder met je moeder en vader medeleden hebebn dat zo zo iemand hebben neergezet...

heheheheh...ik zie aan je tik fouten dat je geraakt bent....mooi zo kook maar lekker gaar in je sop. :p

Zgeheu
20-08-03, 13:14
Geplaatst door Mocroboy
Dieven horen in de cel, hij is nog niet gestraft door de rechter.

heheheh....de rechter heeft zich nog niet eens over de zaak gebogen laat staan dat ie tot de conclusie is gekomen dat hij schuldig is en een straf moet krijgen.

Mark
20-08-03, 13:14
Geplaatst door powerplay
je hebt helemaal gelijk afrux,
die kuttekoppen weten totaal niets van die crimineel nabil
kijk naar zijn verleden, strafblad weet je wel???
is een koranniet!!,eet geen halalfood,broer ook crimineel(en kennissen)heeft een vrouw die geen moslim is (+kind)ga zo maar door...........
die vent mag niet op het podium da`s duidelijk toch?????
we hebben iemand nodig die minimaal GEEN crimineel verleden heeft .is dat zo moeilijk te begrijpen ??????????????

powerplay.

Hmmm tja, kijk al die zaken die jij haram vindt maken eigenlijk niet uit als je AEL heet en niet ML (moslimliga).

Daarnaast kun je zeggen dat hij door zijn ervaringen met de politie misschien juist uit ervaring kan spreken over problemen met de politie.

Enneh... Wie anders bij de AEL heeft er de uitstraling om mensen te trekken?

Van mij mag ie blijven, levert tenminste wat vuurwerk op :D