PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie = racistisch



JDL
18-08-03, 13:09
Tijdens de demonstratie tegen zinloos poiitiegeweld en discriminatie – nog geen duizend betogers, dus er is voor de organisatoren nogal wat werk te verrichten voordat iedereen ervan overtuigd is dat de gemiddelde Nederlandse politieman een racistische moordenaar is – kwam ook een vertegenwoordiger van de Arabisch-Europese Liga aan het woord.
Waarlijk een schotje, die Nabil Marmouch. „Als er vandaag rellen komen”, sprak hij op het Amsterdamse Mercatorplein, „ligt dat aan het provocerende gedrag van de politie.”
Waarmee hij zich een typische vertegenwoordiger van de islamitische bevolkingsgroep toonde. Aan zelfkritiek heeft men in die kringen over het algemeen een broertje dood. Schuld zoekt men in de eerste plaats bij anderen, zelfs wanneer, zoals in dit geval, de betreffende gebeurtenis zich nog dient te voltrekken. Had Nabilletjes opmerking bovendien niet iets van een dreigement?
Het ligt voor de hand te veronderstellen dat de dertig relschoppers die na afloop – de demonstratie vond plaats naar aanleiding van de dood, door een politiekogel, van de Marokkaanse messentrekker Driss Arbib – een spoor van vernielingen in de buurt aanrichtten, zich door Marmouch aangespoord voelden. Wat kon hun immers gebeuren? Hun schuld zou het toch nooit zijn! Het lag allemaal aan de politie, had Marmouch toch gezegd? Want die provoceerde de boel toch zo? Nou dan!
Zat u zaterdag in een van de tientallen woningen, winkels of auto´s waarvan een ruit werd ingegooid?
Bevond u zich toevallig in dat café waar door het raam een terrastafel en een asbak naar binnen werden gesmeten?

Of winkelde u, toen de heren ook daar ruiten begonnen te vernielen, soms in de Kinkerstraat?
Dan moet u niet de onvergeeflijke fout maken uw woede daarover op die jongens te richten. Het was hun schuld helemaal niet´ Het lag aan het provocerende gedrag van de politie, begrijpt u? Oké, die was, tot dat de ME kwam opdagen, in geen velden of wegen te bekennen, maar is dat dan niét provocerend?
Wat te denken, bovendien, van dat reclamevliegtuigje met de tekst ´De politie had gelijk´, cirkelend boven het Mercatorplein? Over provocerend gesproken. En niet alleen die tekst, hč? Ook het feit dat er een vliegtuig voor werd gebruikt. Tegen moslimdemonstranten nota bene! Dat doe je gewoon niet sinds 11 september.
Nee, Nabil Marmouch had gelijk.
Want wat deed de mobiele eenheid, toen zij was opgetrommeld?
Zes relschoppers arresteren.
Als dát geen racisme is!

Grietje
18-08-03, 13:16
Mooi dat je dit zegt:

nog geen duizend betogers, dus er is voor de organisatoren nogal wat werk te verrichten voordat iedereen ervan overtuigd is dat de gemiddelde Nederlandse politieman een racistische moordenaar is

alleen jammer dat je het gelijk moet ontkrachtigen met dit:


Waarmee hij zich een typische vertegenwoordiger van de islamitische bevolkingsgroep toonde. Aan zelfkritiek heeft men in die kringen over het algemeen een broertje dood. Schuld zoekt men in de eerste plaats bij anderen, zelfs wanneer, zoals in dit geval, de betreffende gebeurtenis zich nog dient te voltrekken.

Vertegenwoordigde hij niet vooral dat handjevol losers dat geen mogelijkheid voorbij laat gaan om te provoceren? Je zegt het maar.

000NobelPrizes
18-08-03, 13:17
Hmmm... volgens mij is deze tekst een column uit een landelijke krant.

JDL
18-08-03, 13:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Hmmm... volgens mij is deze tekst een column uit een landelijke krant.

Wat????? :wat?!: heeft de Telegraaf nu al mijn tekst gejat?

grrr...

000NobelPrizes
18-08-03, 13:31
Volgens een AT5-reportage was het vliegtuig gehuurd door een man van Marokkaanse afkomst die anoniem wenste te blijven :vreemd:

Vaag verhaal: zelf reportage niet gezien. Anybody?

Afrux
18-08-03, 14:10
Het zou zomaar kunnen, wallah het is erg raar, maar het was het eerste wat me in opkwam..

Of was het ***** *****, in de hoop dat er toch rellen zouden komen, want zonder rellen was het toch geen geslaagde demonstratie van ael...

Ik ga nu ook meedoen met de complottheories waar die schuldschuivers altijd over hebben...

Afrux
18-08-03, 14:13
het is dus J.a.m.i.l J.a.w.a.d waar die sterretjes staan....

Als Maroc.nl alle namen van publieke figuren moet boycoten dan zijn ze wel ff bezig zeg...

Of is er een uitzondering gemaakt voor J.a.m.i.l Aqawwad....



Ik vraag me af of we ooit van die twee mannen en een vrouwtje die ineens zogenaamd de Marokkaanse gemeenschap vertegenwoordigen nog zullen zien... Want noch die vrouw, noch die mannen, hebebn in mijn ogen nog nooit iets gedaan voor de Marokkaanse gemeenschap... Of wachten ze weer tot iemand dood gaat om weer tevoorschijn te komen....

Zgeheu
18-08-03, 14:18
vreemd..zijn speech staat hier op het bord en daar staat ....Als er vandaag rellen komen dan moet dat niet aan ons liggen maar aan de politie van Amsterdam of de geval dat daarboven vliegt!"

BiL@L
18-08-03, 14:20
Ik vind en vond het geen rascistische moord. Ik had die gast misschien ook dood geschoten als ik in zijn schoenen stond. Moet ie maar niet met een mes op me afkomen...

Zgeheu
18-08-03, 14:25
He AFroks..uhum...ik bedoel Azul Afroks,

Was het niet juist Marmouch die rellen aan het begin van de demo voorkomen heeft door de menigte toe te spreken en tot rust te manen ??

Het is allemaal de schuld van die Arabieren en hun Baath ideologie...de miezerige kleine groepje relkinderen waren allemaal arabisch-nationalisten opgehitst door de AEL....yeh right.

Zgeheu
18-08-03, 14:27
Geplaatst door BiL@L
Ik vind en vond het geen rascistische moord. Ik had die gast misschien ook dood geschoten als ik in zijn schoenen stond. Moet ie maar niet met een mes op me afkomen...

en wat als iemad niet met een mes op je afkomt maar gewoon stil staat met het mes in z'n hand ?

BiL@L
18-08-03, 14:28
Geplaatst door Zgeheu
Het is allemaal de schuld van die Arabieren en hun Baath ideologie...

Dat heeT atheisme.

BiL@L
18-08-03, 14:29
Geplaatst door Zgeheu
en wat als iemad niet met een mes op je afkomt maar gewoon stil staat met het mes in z'n hand ?

Als hij hem op mijn verzoek laat vallen dan is er niets aan de hand, als hij ermee dreigt schiet ik ook.

Afrux
18-08-03, 14:33
Bilal,

Ik ben het met je eens, maar aan de andre kant moet je voorzichtig zijn. Het beste is dat we met z'n allen de resultaten van het onderzoek moetn afwachten. Ik heb vertrouwen in het rechtsysteem in NL (ten slotte is het geen Marokko).

Klopt dit verhaal:

De man in kwestie zat achter de gokkast en zijn vriendin zat aan de snack, er kwamen 4 andere Marokkanen binnen die zijn vriendin lastig vielen. Hij kon het niet hebebn en omdat hij in zijn eentje was, was hij een mes (ongeveer 30 cm) gaan halen om en van die Marokkanen te vermoorden. Toen de politie aankwam liep hij richting de agent, zwaaiend en bedreigend met het mes.

Misschien was het een onervaren agent, die zo bang werd (zoals de meeste van die mietjes) en niet meer wist wat hij moets doen en heeft dus geschoten. Je verwacht dan wel dat hij op de benen schiet of zo...
Mischien was het zo bedreigend dat hij gewoon in fractie van een seconde moest schieten, in dat geval zou ik ook niet naar de benen zoeken maar gewoon schieten...

Misschien was zijn vrouw/vriendin de nacht ervoor gepakt door een Marokkaan en hij nam revanche..

Misschien had hij persoonlijke problemen en die reageerde hij af...

Misschien was hij gewoon een echte racist en dacht een Marokkaantje minder..

Misschien, misschien, mischien, etc

Gewoon het onderzoek afwachten...

Feit is dat hij de politie niet had moeten bedreigen, hoe dan ook...Het zijn dezelfde personen (al staan ze in hun geli9jk) die in marokko de kloten van "misdadige" politie agenten likken en ze aanspreken met mijn heer... Even eerlijk: denk je dat een Marokko, het ooit in zijn hoofd zal halen om in Marokko een mes richting een politie agent of amkhazni zal...?? eerlijk antwoorden??

het zijn zijn familie en naasten die lijden en is heeft zijn leven, zijn vriendin voor niets kwijt geraakt. Ik heb medeleden met zijn familie en wens ze veel sterkte in het verwerken....

Zgeheu
18-08-03, 14:36
Geplaatst door BiL@L
Als hij hem op mijn verzoek laat vallen dan is er niets aan de hand, als hij ermee dreigt schiet ik ook.

precies...die vraag heeft de agent nagelaten te stellen

BiL@L
18-08-03, 14:44
Haha Afrux,

En als iemand het in zijn hoofd durft te halen om die agent te bedreigen met een mes dan wordt ie natuurlijk net zo hard (terecht) dood geschoten.

Ik kan me niet voorstellen dat die agent had geschoten wanneer die man niet dreigend over kwam (zelfs als 't een rascist is). Een agent is geen mietje. Een mietje wordt namelijk nooit agent. Ben jij agent?

Grietje
18-08-03, 14:50
En als was het een racistische moord, betekent dat dan dat het een structureel probleem is en dat de politie stelselmatig de Marokkanen discrimineert? Hebben wij hier in Amsterdam te maken met een politiekorps dat net zo triggerhappy is als de politie Parijse voorsteden als het een N.Afrikaan betreft? Of kan het ook zo zijn dat dit een geďsoleerd geval is en dat de vermeende racistische motieven van de agent niet voor de politie in zijn algemeen geldt?

Afrux
18-08-03, 14:55
Nee Bilal,

Ik niet, mijn broer wel, dankzij de politie is hij wel een mietje geworden :), zij mogen niets doen, zij worden bedreigd, vervloekt, etc...
tegenwoordig hebben wat regeltjes in het leven geroepen:
duwen van een agent: iets van 100 euro boete
spugen ook
bedreigen of schelden iets van 1000 euro

Dit is waar gebeurd:
Hij hield een stelletje Marokkanen aan, hij dacht ik ga geen boete geven voor de grodel dat is lullig
in eens hoorde iemand van hen tegen de andere zeggen: mmis n rqe7ba
Zij hadden niet in de gaten dat hij ook marokkaan was (vanwege zijn donker blondhaar en blauwe ogen)... Toen heeft hij alle boetens die ze begaan hebben uitgedeeld: Geen keuring te hard rijden en alle drie een gordel boete....

Bilal:
nog maals wij moeten gewoon afwachten tot het onderzoek afgerond is en hopelijk weten we dan exact de toedracht.

Afrux
18-08-03, 14:59
Billal,

Wallah ik was vanochtend bij de Marokkanse kapper, iedereen had het er over, ik was blij dat velen (ook veel ouderen) niet de emotie laten spreken maar gewoon hun hersenen gebruiken...

Want ik hoorde steeds hetzelfde:
Het is onmogelijk dat hij zomaar dood is geschoten , hij moet iets gedaan hebben....
iwa yewyitid di azedjif nnes waha meskin (werd vervolgd)

BiL@L
18-08-03, 15:00
Geplaatst door Afrux
nog maals wij moeten gewoon afwachten tot het onderzoek afgerond is en hopelijk weten we dan exact de toedracht.

Hmmm jah, wellicht. Ik vond het alleen overdreven al die ophef. Alsof het een 'profeet' was die is neergeschoten. En je weet, profeten gokken niet...

Zgeheu
18-08-03, 15:04
Geplaatst door BiL@L
Ik kan me niet voorstellen dat die agent had geschoten wanneer die man niet dreigend over kwam (zelfs als 't een rascist is).

Dan ligt het probleem bij jou voorstellingsvermogen.

Afrux
18-08-03, 15:05
Iwa beste bilal,

dat is ook waardoor ik soms door draai en als je iets zegt, krijg je te horen dat heel nederland ons zit uit te lachen omdat we onze "zogenoemde" broeders afvallen...

Ook die mensne die daar de naam van allah kopen en verkopen net of het niets is. De meeste hebben denk ik nog nooit een moskee van binne gezien, bovendien zij die twee oragnisaties (die ook twee mensne vertegenwoordigen) marxistisch en dus anti islam... het is dus goedkoop om islam te misbruiken om op d eemoties van anderen af te spelen..

het is niet alleen gokken, maar ook nog's zina... en bovendien gwaren het allemaal zogenaamde Marokkaanse broeder die elkaar wilden doden...

Genoeg hierover gezegd, ik zal hier niet meer reagreen uit respect voor de familie en vrienden.

IK wens de familie veel sterkte in het verwerken van deze pijnlijke gebeurtennis en ik hoop dat god genadig zal zijn met arbib...

BiL@L
18-08-03, 15:06
Geplaatst door Zgeheu
Dan ligt het probleem bij jou voorstellingsvermogen.

Ik spreek uit ervaring ;)

BiL@L
18-08-03, 15:08
Geplaatst door Afrux
Iwa beste bilal,

dat is ook waardoor ik soms door draai en als je iets zegt, krijg je te horen dat heel nederland ons zit uit te lachen omdat we onze "zogenoemde" broeders afvallen...

Ook die mensne die daar de naam van allah kopen en verkopen net of het niets is. De meeste hebben denk ik nog nooit een moskee van binne gezien, bovendien zij die twee oragnisaties (die ook twee mensne vertegenwoordigen) marxistisch en dus anti islam... het is dus goedkoop om islam te misbruiken om op d eemoties van anderen af te spelen..

het is niet alleen gokken, maar ook nog's zina... en bovendien gwaren het allemaal zogenaamde Marokkaanse broeder die elkaar wilden doden...

Genoeg hierover gezegd, ik zal hier niet meer reagreen uit respect voor de familie en vrienden.

IK wens de familie veel sterkte in het verwerken van deze pijnlijke gebeurtennis en ik hoop dat god genadig zal zijn met arbib...

Schaam je NOOIT voor de waarheid.