PDA

Bekijk Volledige Versie : Autochtonen slaan handen ineen on Allochtonen aan te pakken !



Zgeheu
19-08-03, 12:14
Initiatiefnemers slaan handen ineen voor een veilige samenleving.

Hoofddorp, 12 augustus 2003 ?" Initiatiefnemers Paul Meijer en Michel
van Dijk hebben vanaf heden de Stichting Veilig Nederland (SVN)
opgericht. De SVN heeft als doel om op te komen voor de belangen van
verontruste burgers, die zich aangetast voelen in hun veiligheid.

Veiligheid burgers niet vanzelfsprekend.
De samenleving wordt steeds meer opgeschrikt door misdrijven,
intimidatie en bedreigingen door criminele allochtone jongeren.
Dagelijks vinden er veel misdrijven plaats waar vooral autochtonen het
slachtoffer van worden. Zij voelen zich vaak niet veilig meer. In het
bijzonder in de grote steden zijn de problemen met criminele allochtone
jongeren groot. In de buurten waar de groepen criminelen zich
manifesteren, durven politie en Justitie nauwelijks in te grijpen uit
vrees voor escalatie. Helaas houdt de politiek zich afzijdig of wil in
gesprek met deze criminele allochtone jongeren, omdat zij ontwetend en
perspectiefloos zouden zijn. In gevallen waar de politie wel adequaat
reageert, worden zij door diverse organisaties van discriminatie en/of
stigmatisering beschuldigt.

Uitbreiding criminaliteit naar randgemeenten
Een andere tendens is, dat het werkterrein van criminele allochtone
jongeren zich steeds meer uitbreidt naar de omliggende randgemeenten
van de grote steden. Dit betekent voor de inwoners van deze
randgemeenten dat ze een steeds grotere kans maken om slachtoffer te
worden van deze zich verleggende criminaliteit. Dit zorgt voor
verontrustheid van de burgers van de randgemeenten, net zoals de
burgers in de grote steden, omdat zij niet zijn georganiseerd en hun
stem niet gehoord wordt door de politiek. In tegenstelling tot de
criminele allochtone jongeren wier belangen worden behartigd door
diverse organisaties, waardoor zij beschermd worden in hun doen en
laten.

Stichting Veilig Nederland
De SVN komt op voor de belangen van niet georganiseerde en
gesubsidieerde burgers, die niet langer gedomineerd en geïntimideerd
willen worden door de groepen criminele allochtone jongeren. Daarnaast
vertegenwoordigt de SVN de burgers die weinig vertrouwen hebben in de
politiek. Steeds meer verontruste burgers hebben het gevoel dat de
politiek wegloopt voor de problemen binnen de wijken en criminele
activiteiten afdoen als incidenten en er meer gepraat wordt dan
daadwerkelijk actie wordt ondernomen om hun veiligheid te garanderen.

Doelstellingen SVN:



De problemen die criminele allochtone jongeren veroorzaken hoog op de
politieke agenda te zetten.
De stem van de verontruste burger te zijn.
Gesprekspartner te worden van de overheid om de belangen van
slachtoffers en verontruste burgers te behartigen.
Het veiligheidsgevoel van de burger te verhogen.
Aandacht te vragen voor de slachtoffers van deze groepen criminele
allochtone jongeren.
Het aandragen van oplossingen en daarvoor draagvlak binnen de
samenleving te creëren.
Een bijdrage te leveren aan de integratie van minderheden.



Paul Meijer, woordvoerder SVN, zegt: ?oAanleiding voor de oprichting
van de SVN zijn een aantal gebeurtenissen, die de samenleving diep
heeft geraakt. Een tweetal belangrijke voorbeelden die vele burgers
hebben geschokt: de Dodenherdenking van 4 mei 2003, waarbij Marokkaanse
jongeren deze nationale herdenking respectloos hebben verstoord en de
welbekende steekpartij in Tilburg, waarbij een autochtone jongen dood
is gestoken door een Antilliaan. Paul Meijer gaat verder: ?oDoor dit
soort gebeurtenissen en het gebrek aan optreden van de overheid zijn de
burgers niet meer veilig in hun woon- en leefomgeving. De politiek
onderneemt weinig actie om hier een einde aan te maken en worden
autochtone burgers niet gesteund door een belangenvereniging?.

Om de belangen van verontruste burgers in het gehele land te
behartigen, wil de SVN in de toekomst een landelijk netwerk opzetten.
Om dit landelijk netwerk te realiseren is zij afhankelijk van donaties
en vrijwilligers. De SVN is een zelfstandig initiatief en is politiek
neutraal

Mocroboy
19-08-03, 12:20
oud nieuws

Grietje
19-08-03, 13:15
Mag ik als allochtoon mij daar ook bij aansluiten?

Mark
19-08-03, 13:27
Zgeheu,

Misschien kunnen jullie samen met deze groep patrouilleren.... immers jullie willen allebei de burgers beschermen tegen onrecht en onveiligheid.

Tomas
19-08-03, 14:25
Afgelopen weekend stond ik in een winkel af te rekeken, toen er plots hysterisch gelach uit de winkelstraat klonk. Ik keeke even en zag dat een Marokkaans jochie door de politie met zijn fiets werd aangehouden en de lacher was denk ik een vriendje een paar meter verderop. Die lag gewoon dubbel. Vond het blijkbaar errug leuk. Misschien had zijn vriendje net voordat ie aangehouden werd gezegd dat ie blij was om weer in Nederland te zijn. Wie weet.

Het bedienende personeel sprak daarop hard genoeg tegen elkaar, zodat ik het ook bijna kon horen, zeggend dat ze van hun allemaal opgesloten of terug gestuurd mochten worden. En iets met een leeftijdsgrens, ik verstond het net niet goed genoeg. Waarbij ze veelbetekenend naar mij keken, want ik was de enige klant.

Eenmaal buiten ergerde ik me mateloos aan mezelf dat ik te verbrouwereerd was geweest om te reageren.

Zahera29
19-08-03, 15:16
ach ja, ik schrik er niet van dat er een SVN is opgericht. Tegenwoordig kan iedereen een stichting in het leven roepen wanneer hem/haar een scheet dwars zit.

Waar ik wel mee zit is waarom er weer generalisserend gesproken wordt over allochtonen. Ik kan me nog herinneren dat er treinterroristen waren die louter en alleen uit autochtone (randgroep-)jongeren bestaan en dat er onlangs ergens in NL gebouwen beklad zijn met rascistische leuzen en ga zo maar door. Zijn het de autochtonen die zich hierdoor bedreigd voelen?

Een stichting die in het algemeen opkomt voor Nederlandse inwoners die zich niet meer veilig voelen in hun leef- of werkomgeving,
Dat zou pas een initiatief zijn!!!!

Mark
19-08-03, 15:17
Geplaatst door Tomas
Afgelopen weekend stond ik in een winkel af te rekeken, toen er plots hysterisch gelach uit de winkelstraat klonk. Ik keeke even en zag dat een Marokkaans jochie door de politie met zijn fiets werd aangehouden en de lacher was denk ik een vriendje een paar meter verderop. Die lag gewoon dubbel. Vond het blijkbaar errug leuk. Misschien had zijn vriendje net voordat ie aangehouden werd gezegd dat ie blij was om weer in Nederland te zijn. Wie weet.

Het bedienende personeel sprak daarop hard genoeg tegen elkaar, zodat ik het ook bijna kon horen, zeggend dat ze van hun allemaal opgesloten of terug gestuurd mochten worden. En iets met een leeftijdsgrens, ik verstond het net niet goed genoeg. Waarbij ze veelbetekenend naar mij keken, want ik was de enige klant.

Eenmaal buiten ergerde ik me mateloos aan mezelf dat ik te verbrouwereerd was geweest om te reageren.

Weer wezen shoppen in de winkel van 151nobelprizes?

Tomas
19-08-03, 15:20
Geplaatst door Mark
Weer wezen shoppen in de winkel van 151nobelprizes?

Is ie winkelbediende in een goudse Multivlaai? Wist ik niet. Nou, als je dan weet hoe ie eruit ziet, dan krijg je opeens medelijden.

Mark
19-08-03, 15:22
Geplaatst door Tomas
Is ie winkelbediende in een goudse Multivlaai? Wist ik niet. Nou, als je dan weet hoe ie eruit ziet, dan krijg je opeens medelijden.

De multivlaai in Gouda.... klinkt als een jiskefet sketch ofzo :haha:

Tomas
19-08-03, 15:26
Geplaatst door Mark
De multivlaai in Gouda.... klinkt als een jiskefet sketch ofzo :haha:

Jiskefet? Weet ik niet. Ik bestelde een pizza Hamm-and-eggs, maar kreeg helemaal niks.

Mark
19-08-03, 15:28
Geplaatst door Tomas
Jiskefet? Weet ik niet. Ik bestelde een pizza Hamm-and-eggs, maar kreeg helemaal niks.

kutlimbo's, totaal niet servicegericht!

ik haal mijn pizza's altijd bij macdonalds, zo kom ik ook nog eens in contact met allochtone jongeren.

000NobelPrizes
19-08-03, 15:29
Geplaatst door Zahera29
ach ja, ik schrik er niet van dat er een SVN is opgericht. Tegenwoordig kan iedereen een stichting in het leven roepen wanneer hem/haar een scheet dwars zit.

Waar ik wel mee zit is waarom er weer generalisserend gesproken wordt over allochtonen. Ik kan me nog herinneren dat er treinterroristen waren die louter en alleen uit autochtone (randgroep-)jongeren bestaan en dat er onlangs ergens in NL gebouwen beklad zijn met rascistische leuzen en ga zo maar door. Zijn het de autochtonen die zich hierdoor bedreigd voelen?

Een stichting die in het algemeen opkomt voor Nederlandse inwoners die zich niet meer veilig voelen in hun leef- of werkomgeving,
Dat zou pas een initiatief zijn!!!!

Ik denk niet dat deze stichting het hysterische gevolg is van obstructieve flatulentie.
Dat er problemen zijn, is zonneklaar. Dat berovingen aan de orde van de dag zijn ook, en dat het steeds erger wordt is ook geen nieuws. Normaalste zaak van de wereld dat men huis & haard daartegen wil beschermen.
Het zijn ook de direct aanwijsbare gevallen bij burgers, zoals bedreiging op straat, intimadatie en berovingen.

Deze Stichting heeft uiteraard niet de bevoegdheid of de middelen om de georganiseerde misdaad van Joegoslavische, Nederlandse, Russische, Turkse maffia & Chinese triades tegen te gaan. (Wie wel :argwaan: )

Zgeheu
19-08-03, 15:30
Geplaatst door Mark
Zgeheu,

Misschien kunnen jullie samen met deze groep patrouilleren.... immers jullie willen allebei de burgers beschermen tegen onrecht en onveiligheid.

jullie ? :maf3:

000NobelPrizes
19-08-03, 15:41
Geplaatst door Mark
Weer wezen shoppen in de winkel van 151nobelprizes?

Funny.

Daarom was Soulgirls memorabele bezoekje aan deze site zo educatief: volstrekt TBS-achtige frustraties tegen alles wat niet Marokkaans is (d.w.z.: al zij en die aanverwante schizoids echt zijn).
Dat is het nou het soort onkruid dat iedereen in NL een plezier zou doen als ze de grens over werd gewipt. En waarom ze zelf zo nodig hier wil blijven is me een raadsel.

Mark
19-08-03, 15:46
Geplaatst door Zgeheu
jullie ? :maf3:

ehm ik bedoel natuurlijk die Nabil en kornuiten :)

Zahera29
19-08-03, 15:46
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik denk niet dat deze stichting het hysterische gevolg is van obstructieve flatulentie.

wat dan wel?


Dat er problemen zijn, is zonneklaar. Dat berovingen aan de orde van de dag zijn ook, en dat het steeds erger wordt is ook geen nieuws. Normaalste zaak van de wereld dat men huis & haard daartegen wil beschermen.
Het zijn ook de direct aanwijsbare gevallen bij burgers, zoals bedreiging op straat, intimadatie en berovingen.

Deze Stichting heeft uiteraard niet de bevoegdheid of de middelen om de georganiseerde misdaad van Joegoslavische, Nederlandse, Russische, Turkse maffia & Chinese triades tegen te gaan. (Wie wel :argwaan: )

Ik beweer toch niet dat er geen problemen zijn?

'We' zijn toch eens dat er criminele activiteiten in het algemeen door wie dan ook gepleegd, aangepakt moet worden.

Wat ik me af vroeg: wat voor meerwaarde heeft zo'n stichting, maar ga geen stichting in het leven roepen die alleen maar de criminele vergrijpen van allochtonen belichten, want het zijn niet alleen maar die allochtonen die het doen of 'jullie' wie je daar ook maar mag toerekenen.

000NobelPrizes
19-08-03, 15:54
Geplaatst door Zahera29
wat dan wel?



Ik beweer toch niet dat er geen problemen zijn?

'We' zijn toch eens dat er criminele activiteiten in het algemeen door wie dan ook gepleegd, aangepakt moet worden.

Wat ik me af vroeg: wat voor meerwaarde heeft zo'n stichting, maar ga geen stichting in het leven roepen die alleen maar de criminele vergrijpen van allochtonen belichten, want het zijn niet alleen maar die allochtonen die het doen of 'jullie' wie je daar ook maar mag toerekenen. [/QUOTE]

Het beste voorbeeld wat ik je op dit moment kan geven om stigmatisering tegen te gaan, zijn de notoire voetbalsupporters. Nou, je had Nederland 's moeten horen indertijd, dat loog er niet om.
Elke focking zondag trokken die hufters slierten van vernieling door de straten. Jarenlang is hier beleid op gemaakt, voetbalwedstrijden afgelast, ME ingezet, pasjesbeleid ingevoerd, harde kern ingerekend, betraft, name it. Uiteindelijk had het wel effect, maar het duurde lang voordat er 's iets aan werd gedaan.
Huidige probleem met losgeslagen allochtonen is hetzelfde: alleen heeft het beleid dat is gevoerd niet geholpen, het wordt erger. Dat zal uiteindelijk wel opgelost worden, maar dat (gewone) mensen annex potentiele slachtoffers niet het wassen van de Nijl willen afwachten, is ook begrijpelijk.
De Antillen zijn overigens net zo terughoudend geweest over hun jeugdcriminelen als de Marokkaanse gemeenschap, waarvan ik begrijp dat ze elkaar niet graag afvallen. Het heeft 10 jaar geduurd voordat de Antillen wilde toegeven dat ze hun straatschoffies op het vliegtuig naar Nederland zetten omdat ze ervan afwilden.