PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelfmoordaanslag in Jerusalem



lennart
19-08-03, 20:37
15 killed in suicide bombing on bus in downtown Jerusalem

By Amos Harel and Jonathan Lis, Haaretz Correspondents, Haaretz Service and Agencies

At least 15 people were killed, including a number
of children, and dozens were wounded in a suicide
bombing Tuesday night on a bus in downtown
Jerusalem.

The explosion occured at around
9 P.M. in the Shmuel Hanavi
neighborhood of the capital,
close to French Hill.

Of the wounded, 13 are in
serious condition, 13 sustained
moderate to serious wounds and
the rest were lightly injured.


The White House condemned the attack, and urged
the Palestinians to dismantle the terrorist
organizations.

Jerusalem police chief Mickey Levy said that the
bomb had been a large one, and that bus was
still being checked for further explosive
devices.

Most of the people on the bus, which was
travelling from the Western Wall to the
religious neighborhood of Har Nof, were
ultra-Orthodox Jews, Channel One Television
reported. Police are checking the possibility
that the terrorist was disguised as a Haredi
Jew, the report said.

Reuters journalist Barry Moody said from the
scene that two buses were hit by the blast. He
said one - on which the suicide bomber is
thought to have set off his explosive device -
was completely devastated, while the other -
travelling behind - had its windows blown out.

The Magen David Adom rescue service said that at
least 74 people were wounded, some in serious
condition.

Police have closed the site off to traffic and
have asked the public to keep away from the
scene of the blast.

There has as yet been no claim of
responsibility, although the militant Islamic
Jihad orgazination has vowed revenge for the
August 14 killing of senior official Mohammed
Sidr during his arrest by IDF troops in the
West Bank city of Hebron.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/331199.html

Mafkees
19-08-03, 20:38
Doden is immoreel ongeacht de rationaliteit waarmee iemand het verklaart of uitlegt. Rationaliteit geven aan doden is de crux van elk conflict, ongeacht of deze rationaliteit voor jezelf irrationeel is. De enige methode om te strijden tegen de immoraliteit, is het begrijpen van de ratio en een oplossing proberen te vinden zonder geweld.

lennart
19-08-03, 20:44
Jep, het was Islamic Jihad:

22:32 In call to Hezbollah-run TV station, military wing of Islamic Jihad takes responsibility for Jerusalem bus bombing (Haaretz)

lennart
19-08-03, 21:07
22:52 Senior Hamas official Ismail Abu Shnab: We are obligated to hudna as long as IDF does not violate it (Haaretz)

Zie
http://64.191.29.239/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=69204

Shaheed
19-08-03, 23:17
Allah oe akbar!!!

Grietje
19-08-03, 23:21
Geplaatst door Shaheed
Allah oe akbar!!!

Kom op nou Shaheed, er zijn kinderen bij omgekomen. En vertel me niet dat Israel ook onschuldige palestijnse kinderen doodschiet, want dat weet ik al.

willemdezesde
20-08-03, 00:07
:kotsen2: zelfmoordenaars zijn gek gemaakt door hun voorgangers. Ieder die blij is met de dood van andere mensen moet zich afvragen of hij wel de juiste religie heeft. Een God die dit geweld zou toejuichen is geen God. Hoe kan je in vredesnaam in naam van allah zulke dingen doen. allah wordt massaal voor het karretje van geestelijk luie mensen gespannen.

In de Bijbel wordt aangegeven dat je je naaste moet liefhebben als jezelf. Dat lijkt me voor deze wereld een veel betere grondhouding.

Ik wil Marrokaanse Christenen op deze site dan ook oproepen om de vrede die in de Bijbel wordt geleerd wat vaker voor het voetlicht te brengen.

Ondertussen hoop ik op vrede voor het Midden Oosten

Simon
20-08-03, 07:20
Geplaatst door willemdezesde
In de Bijbel wordt aangegeven dat je je naaste moet liefhebben als jezelf. Dat lijkt me voor deze wereld een veel betere grondhouding.


In de Bijbel wordt ook aangegeven dat de Joden groeperingen uit het beloofde land zullen verdrijven alvorens de messias zal terugkeren. Dat heeft tot een 'grondhouding' geleid van selectieve verontwaardiging.

Enfin, ruim baan voor mensen die vrede en gerechtigheid zoeken.

Simon

an3sdej
20-08-03, 07:28
Maar om "Allah is groot" te roepen bij het ombrengen van 20 mensen waaronder 3 kinderen, vind ik achterlijk en debiel hoor. Getuigt niet van veel intelligentie, tenzij je een psychopaat bent of van haat vervuld.

taouanza
20-08-03, 09:14
300 Palestijnse dorpen zitten zonder water,terwijl kolonisten wijngaarden en zwembaden aanleggen pal er naast.Zelfs natuurijk waterbronnen worden bewaakt door de kolonisten ieder die in de buurt komt wordt neergeknald. De leidingen worden gesaboteerd.
Het antwoordt van de kolonisten en de Israelische regering?
Ze zijn niet zo ontwikkelt en investeringen niet.
Terwijl die kolonisten hun gang kunnen gaan met Palestijnen wegjagen.
Kan iemand mij vertellen wat dat met ontwikkeling te maken heeft?

En waar blijft de verontwaardiging daarover?

Mensen laten creperen en tot de bedelstaf dwingen das pas beschaving.

Maarja das natuurlijk geen voorpagina nieuws dus hoeven wij als beschaafde vrije westerlingen niet verontwaardigd over te doen.

Das ook niet achterlijk en debiel.

Shaheed
20-08-03, 10:37
Geplaatst door willemdezesde
:kotsen2: zelfmoordenaars zijn gek gemaakt door hun voorgangers. Ieder die blij is met de dood van andere mensen moet zich afvragen of hij wel de juiste religie heeft. Een God die dit geweld zou toejuichen is geen God. Hoe kan je in vredesnaam in naam van allah zulke dingen doen. allah wordt massaal voor het karretje van geestelijk luie mensen gespannen.

In de Bijbel wordt aangegeven dat je je naaste moet liefhebben als jezelf. Dat lijkt me voor deze wereld een veel betere grondhouding.

Ik wil Marrokaanse Christenen op deze site dan ook oproepen om de vrede die in de Bijbel wordt geleerd wat vaker voor het voetlicht te brengen.

Ondertussen hoop ik op vrede voor het Midden Oosten



En ook de nederlanders vierden 50 jaar geleden feest wanneer er weer een paar nazi's werden vermoord.


5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.


Tyft toch op joh met je bijbel!
Ben jij vergeten hoeveel onschuldigen de christenen hebben vermoord in naam van de bijbel.
De kruistochten, de inquisitie, de slavenarij, uitroeien van de indianen, de joden vervolging enz....

Er bestaat geen geloof waarin zoveel onschuldigen zijn vermoord als het christendom .

Mark
20-08-03, 10:44
huh was er niet een bestand ofzo?

an3sdej
20-08-03, 10:45
En waar blijft de verontwaardiging daarover?

Die verontwaardiging over het waterbeleid is er best wel, alleen daar gaat deze topic niet over. Aktualiteitenrubrieken hebben het er door de afgelopen jaren heen regelmatig over gehad, en de verontwaardiging daarover is groot, in ieder geval bij mij.

Ik ben en blijf tegen het bezettings en ook het waterbeleid van Israel.