PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA'er bedreigd na taalplannen



barfly
20-08-03, 10:36
PvdA-raadslid Enver Gülbasar van de gemeente Leeuwarden is zodanig bedreigd door tegenstanders van zijn taalplannen, dat fractievoorzitter Amerins Dikken de politie heeft ingelicht. Gülbasar riep de hoon van talloze Friezen over zich af door een voorstel te lanceren om talen als Arabisch, Turks en Berbers dezelfde status (rijkstaal) te geven als het Fries.

Gülbasar en de PvdA-fractie kregen meer dan honderd reacties, waaronder uit rechts-extremistische hoek. ,,Heel vervelende beschuldigingen. Ik heb hierover met de recherche gesproken. We hebben geen aangifte gedaan, maar het is goed dat de politie weet wat er speelt'', aldus Dikkens. Overigens reageerden ook veel PvdA-leden zeer negatief op het voorstel.

Morgen zal de PvdA-fractie het voorval met Gülbasar bespreken. De Leeuwardense PvdA steunt het Turkse raadslid niet in zijn standpunt. Volgens Dikken mogen raadsleden best met zaken buiten hun raadslidmaatschap in de publiciteit komen. ,,Maar misschien kan hij iemand anders beter het woord laten doen''.

Gülbasar deed zijn uitspraken als woordvoerder van een werkgroep die opkomt voor onderwijs aan allochtonen in de 'eigen' taal, het zogenoemde Onderwijs in Allochtone Levende Talen (OALT). De subsidies daarvoor worden door het kabinet wegbezuinigd. Daarom opperde Gülbasar om talen als het Turks, het Berbers en het Arabisch dezelfde status te geven als de bestaande rijkstalen, Fries en Nederlands.

De LPF-Friesland heeft zich fel afgezet tegen het plan van Gülbasar. LPF-bestuurder Geert Benedictus verwijt de PvdA in Leeuwarden bezig te zijn met het creëren van een staat in de staat, als Arabische verenigingen hun statuten in het Arabisch mogen opmaken.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31717

Rare Friezen ook altijd! Dat ze 't niet mee eens zijn?! :p

Mark
20-08-03, 10:46
Het moet juist andersom... afschaffen dat verplichte fries! Bah....

an3sdej
20-08-03, 10:48
Was te verwachten natuurlijk. Wel erg dom en belachelijk, de plannen van die man maakten toch geen enkele kans.

barfly
20-08-03, 10:48
Geplaatst door Mark
Het moet juist andersom... afschaffen dat verplichte fries! Bah....

Tja dan krijgen we een soort Baskenland hier, dan gaan die nationalistische Friezen vast aanslagen plegen. :wijs:

Mark
20-08-03, 10:50
Geplaatst door barfly
Tja dan krijgen we een soort Baskenland hier, dan gaan die nationalistische Friezen vast aanslagen plegen. :wijs:

Je bedoelt dat het een tweede rwanda/bosnie wordt...

waar is mijn kapmes? :D

barfly
20-08-03, 10:55
Geplaatst door Mark
Je bedoelt dat het een tweede rwanda/bosnie wordt...

waar is mijn kapmes? :D

Nu je 't zegt...
Ehm ik zou dat dan graag iets geciviliceerder aanpakken :kalasniko:

Mark
20-08-03, 10:59
Geplaatst door barfly
Nu je 't zegt...
Ehm ik zou dat dan graag iets geciviliceerder aanpakken :kalasniko:

En die Friezen zijn makkelijk te herkennen aan die domme blonde koppen, rare namen en onverstaanbaar gebrabbel :)

barfly
20-08-03, 11:03
Geplaatst door Mark
En die Friezen zijn makkelijk te herkennen aan die domme blonde koppen, rare namen en onverstaanbaar gebrabbel :)

Al honderden jaren proberen Hollanders Friesland te veroveren en dit keer gaat het lukken! :lole:

Mark
20-08-03, 12:14
Geplaatst door barfly
Al honderden jaren proberen Hollanders Friesland te veroveren en dit keer gaat het lukken! :lole:

Voortaan heet het daar Nieuw-Noord Holland!!!

:lole:

barfly
20-08-03, 13:22
Geplaatst door Mark
Voortaan heet het daar Nieuw-Noord Holland!!!

:lole:

Ik zie een zonnige toekomst! Zonder SkütsjeSielen en zonder Kaatsen! :duim:

Mafkees
20-08-03, 13:24
Ken de Elfstedentocht behouden blijven?!

Mark
20-08-03, 13:25
Geplaatst door Al3arbi
Ken de Elfstedentocht behouden blijven?!

Ik herdoop hem als de 11-gehuchten tocht! :ego:

Zgeheu
20-08-03, 13:29
Geplaatst door an3sdej
Was te verwachten natuurlijk. Wel erg dom en belachelijk, de plannen van die man maakten toch geen enkele kans.

vuile smeerlap...zou je je niet eerst eens uitspreken over die weerzinwekkende bederigingen die de kern van dit verhaal vormen.

Dutchguy
20-08-03, 15:06
Ik word zo langzamerhand echt schijtziek van die dreigbrievencultuur die aan het ontstaan is. Je mag straks helemaal niks meer zeggen of je krijgt een kogel in je brievenbus.

Onno26
20-08-03, 15:08
vuile smeerlap...zou je je niet eerst eens uitspreken over die weerzinwekkende bederigingen die de kern van dit verhaal vormen

De kern van het verhaal is het volslagen idiote plan waarmee mijnheer Gülbasar kwam en niet de daarop volgende bedreigingen van een zootje idioten.

Zgeheu
20-08-03, 15:12
:rolleyes:

lennart
20-08-03, 15:15
Geplaatst door Mark
Voortaan heet het daar Nieuw-Noord Holland!!!

:lole:

Noord-Holland heet ook wel West-Friesland. En ook in Noord-Holland zijn de mensen nauwelijks te verstaan.. Hmmm....

Mark
20-08-03, 15:32
Geplaatst door lennart
Noord-Holland heet ook wel West-Friesland. En ook in Noord-Holland zijn de mensen nauwelijks te verstaan.. Hmmm....

hmmmm klinkt als een etnische reiniging in spe!

Donna
20-08-03, 19:35
Geplaatst door Mark
Ik herdoop hem als de 11-gehuchten tocht! :ego:

:D

Inderdaad..... die stipjes op de kaart hebben helemaal geen stadsrechten! :kwaad: