PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongen van negen krijgt kogel door hoofd



Marsipulami
20-08-03, 12:54
Jongen van negen krijgt kogel door hoofd

Een negenjarige jongen uit Brugge heeft maandag in de woning van zijn grootouders en oom in Zedelgem een kogel door het hoofd gekregen. De kogel uit een long rifle raakte de jongen net onder het oog en verliet het hoofd via de nek.

Het kind onderging een spoedoperatie en is volgens het Brugse parket buiten levensgevaar.

Volgens een woordvoerder van het Brugse parket hadden de jongen en zijn broer de hele namiddag in aanwezigheid van hun oom televisie gekeken. Toen de oom omstreeks 18 uur even zijn kamer verliet om zijn ouders te spreken, hebben de kinderen naar het wapen gegrepen, zo wordt vermoed. Er ging één enkel schot af. Het parket benadrukt dat de oom een vergunning had voor het wapen.


20/08/2003 (belga)

©Copyright De Standaard

Mark
20-08-03, 12:59
Geplaatst door Marsipulami
Jongen van negen krijgt kogel door hoofd

Een negenjarige jongen uit Brugge heeft maandag in de woning van zijn grootouders en oom in Zedelgem een kogel door het hoofd gekregen. De kogel uit een long rifle raakte de jongen net onder het oog en verliet het hoofd via de nek.

Het kind onderging een spoedoperatie en is volgens het Brugse parket buiten levensgevaar.

Volgens een woordvoerder van het Brugse parket hadden de jongen en zijn broer de hele namiddag in aanwezigheid van hun oom televisie gekeken. Toen de oom omstreeks 18 uur even zijn kamer verliet om zijn ouders te spreken, hebben de kinderen naar het wapen gegrepen, zo wordt vermoed. Er ging één enkel schot af. Het parket benadrukt dat de oom een vergunning had voor het wapen.


20/08/2003 (belga)

©Copyright De Standaard

Dat is waar ook, in Belgie zijn pistolen legaal.

Zgeheu
20-08-03, 13:18
Hier ook hoor, als je maar 1 jaar lid bent van een schietvereniging.

Mark
20-08-03, 13:20
Ja maar je mag er hier niet zomaar mee over straat... kan me herinneren dat mensen vroeger makkelijk pistolen in Belgie en Duitsland gingen halen (uiteraard geen bekenden van mij :nerveus: ).

plexus
20-08-03, 13:37
iedereen heeft toch een blaffer thuis.. :fpimp:

barfly
20-08-03, 13:41
Ik ben al weer een tijdje opzoek naar een Mac10 maar daar is toch niet zo makkelijk aan te komen, en bij schiet verenigingen mag je d'r niet mee schieten. Flauw hoor!

Sawda
20-08-03, 14:27
Tegenwoordig kan je niet alleen onder invloed zijn van drank maar ook van tv.
Ouders zouden wat meer op hun kinderen moeten letten als het gaat om tv-kijken.
Helaas wordt de tv vaak gebruikt als baby-sitter met alle gevolgen van dien voor het kind.
Triest.

Mark
20-08-03, 14:29
Geplaatst door Sawda
Tegenwoordig kan je niet alleen onder invloed zijn van drank maar ook van tv.
Ouders zouden wat meer op hun kinderen moeten letten als het gaat om tv-kijken.
Helaas wordt de tv vaak gebruikt als baby-sitter met alle gevolgen van dien voor het kind.
Triest.

Dat is waar Sawda, maar in dit geval is het duidelijk het alleen laten van kinderen met wapens de oorzaak. Indien er alleen en tv had gestaan was er niks gebeurd. Het is dus veroorzaakt door de aanwezigheid van het wapen.

Sawda
20-08-03, 14:39
Geplaatst door Mark
Dat is waar Sawda, maar in dit geval is het duidelijk het alleen laten van kinderen met wapens de oorzaak. Indien er alleen en tv had gestaan was er niks gebeurd. Het is dus veroorzaakt door de aanwezigheid van het wapen.

Valt het je niet op dat kinderen zo nu en dan experimenteren met een wapen alsof het niks is. Tv (films) is vaak een oorzaak hiervan.

Sawda
20-08-03, 14:46
Geplaatst door Sawda
Valt het je niet op dat kinderen zo nu en dan experimenteren met een wapen alsof het niks is. Tv (films) is vaak een oorzaak hiervan.

Eigenlijk bedoel ik hiermee dat de tv onbewust kinderen op bepaalde gedachtes brengt.
Soms betrap ik me erop dat tv ook een bepaalde invloed heeft op mij maar gelukkig kan ik mezelf terugroepen.

Tomas
20-08-03, 19:32
Geplaatst door Sawda
Soms betrap ik me erop dat tv ook een bepaalde invloed heeft op mij maar gelukkig kan ik mezelf terugroepen.

Kan je daar dan een voorbeeld van geven? Wanneer beinvloed de tv jou op zo'n wijze dat je dingen denkt en doet die eigenlijk tegen je wil indruist? Of bedoel je wat anders?

Sawda
20-08-03, 20:02
Geplaatst door Tomas
Kan je daar dan een voorbeeld van geven? Wanneer beinvloed de tv jou op zo'n wijze dat je dingen denkt en doet die eigenlijk tegen je wil indruist? Of bedoel je wat anders?


Ik bedoel hiermee alleen de reclame op tv daar raak ik vaak door beinvloed. Tegenwoordig kijk ik haast nooit naar Nederlandse zenders alleen als ik het nieuws wil beluisteren.

Vroeger kan ik me herinneren dat er een serie was en die heette volgens mij Models. Ik wilde toen heel graag op een model lijken die daar acteerde. Ik liet mijn haar knippen zoals zij, ik wilde hetzelfde figuur hebben zoals zij etc. Zo kan je zien dat tv toch een bepaalde impact heeft op de kijker.

Tara
21-08-03, 04:21
[QUOTE]Geplaatst door Marsipulami
[B]Jongen van negen krijgt kogel door hoofd

Het parket benadrukt dat de oom een vergunning had voor het wapen.

Nou dat stelt me gerust! :brozac:

Tara
21-08-03, 04:37
Geplaatst door Sawda
Ik bedoel hiermee alleen de reclame op tv daar raak ik vaak door beinvloed. Tegenwoordig kijk ik haast nooit naar Nederlandse zenders alleen als ik het nieuws wil beluisteren.

Vroeger kan ik me herinneren dat er een serie was en die heette volgens mij Models. Ik wilde toen heel graag op een model lijken die daar acteerde. Ik liet mijn haar knippen zoals zij, ik wilde hetzelfde figuur hebben zoals zij etc. Zo kan je zien dat tv toch een bepaalde impact heeft op de kijker.

Ik weet niet of jij kinderen hebt Sawda maar ik geef toe dat die tv toch ook wel handig kan zijn. Kijk als je een paar koters over de vloer hebt lopen en je bent met hun alleen dan kom je aan weinig dingen toe, dus als de kids lekker even een half uurtje achter de buis zitten dan kan ik met een gerust hart bijv. de afwas doen en dat is toch wel prettig. :wohaa:

Maar ik geef toe dat de tv wel meer invloed heeft dan dat gezond is, de kinderen keken weleens naar Pokemon en ik moet zeggen, vind het behoorlijk agressief. Toen een van mijn zoontjes dan ook ineens begon te gooien met dingen en begon te roepen van POKEMON NUUUUU!!! ...heb ik besloten dat daar niet meer naar gekeken wordt, maar goed, dat is weer het mooie van ouder zijn, jij beslist wat wel gezien mag worden en wat niet. :knipoog:

Maar wat ik me wel afvraag is het volgende, je zegt dat je haast nooit meer naar Nederlandse zenders kijkt behalve naar het nieuws, ik vraag me dan af, zijn alleen de Nederlandse zenders zo grof, kan het me haast niet voorstellen.

mrz
21-08-03, 04:51
Ach zolang die kinderen maar niet op denken te moeten houden met leven omdat ze idee krijgen dat ineens alles misgaat juist als ze wakker worden.

:schrik:

Mark
21-08-03, 06:52
Geplaatst door Sawda
Vroeger kan ik me herinneren dat er een serie was en die heette volgens mij Models. Ik wilde toen heel graag op een model lijken die daar acteerde. Ik liet mijn haar knippen zoals zij, ik wilde hetzelfde figuur hebben zoals zij etc.

Toch niet die hele domme blonde?

ps:was het gelukt? :stout: