PDA

Bekijk Volledige Versie : In Marokko gedumpt voor een jongere vrouw



freya
20-08-03, 15:32
Achtergelaten vrouwen en kinderen wachten op terugkeer naar Nederland

In Marokko gedumpt voor een jongere vrouw


Na een vakantie in Marokko laten mannen regelmatig hun vrouw en kinderen achter bij familie. Die zijn daar vaak diep ongelukkig. Vaak is er niets aan te doen.


Door onze redacteur Ahmet Olgun


BERKANE, 20 AUG. ,,Ech nie'', zegt Ibtissam (17) zoals alleen Hollandse tieners dat kunnen zeggen. De vraag was of ze gelukkig is in Taza, een stoffige stad in Noordoost-Marokko, waar de mannen de dag op terrasjes doorbrengen en de vrouwen binnenblijven. Hier werd Ibtissam precies twee jaar geleden door haar vader als een ongewenste puppy achtergelaten bij haar zieke moeder, die hij al had verruild voor een jongere vrouw.

,,Ik doe niets hier'', vertelt Ibtissam in perfect Nederlands door de telefoon. Zij en haar moeder wonen nu in bij haar oom. Deze staat een ontmoeting niet toe. ,,Geen school, geen werk. De hele dag schoonmaken en slapen. Ik mag van mijn oom nooit alleen naar buiten. Hij is hartstikke streng. Eén keer in de drie maanden mag ik van mijn oom met ma even naar buiten, wandelen door de stad.'' Om haar Nederlands op peil te houden herleest ze Nederlandse bladen en ze schrijft lange brieven aan haar vriendinnen in Nederland.

Ibtissam werd in 1994 door haar vader naar Nederland gehaald. Ze kwam te wonen in Boskoop en leerde Nederlands op een taalschool in Gouda. Ze functioneerde zo goed op de vmbo, dat haar mentor had voorgesteld Ibtissam het komend schooljaar te laten overstappen naar de havo. Ibtissam keerde echter nooit terug van vakantie. Ze heeft geen idee waarom haar vader zonder haar is teruggekeerd naar Nederland, en wel met haar paspoort. Ze had geen problemen met zijn nieuwe vrouw en haar halfzusjes, verzekert ze.

Ibtissam sluit uit dat haar vader de vernederlandsing van haar dochter vreesde. ,,Hij wilde juist dat ik alleen maar met Nederlandse kinderen omging. Ik moest van hem juist Nederlands leren om iets te bereiken. Mijn vader houdt niet zo van de Marokkanen daar.'' Haar vader heeft al zijn telefoonnummers veranderd. Ze vermoedt dat hij haar om financiële redenen kan hebben weggedaan. ,,Hij zei dat ik te duur was. Maar ik werkte elke zaterdag bij een bloemenkwekerij.''

Het is onduidelijk hoeveel vrouwen en kinderen uit Nederland door hun echtgenoten en vaders worden gedropt in Marokko. De Nederlandse ambassade houdt geen statistieken bij, zegt ambassadeur Revis. Vorig jaar werden 27 vrouwen en een veelvoud ervan aan kinderen door hun mannen en vaders achtergelaten in Marokko, zegt Mohammed Sayem van de stichting Steunpunt Remigranten in Berkane.

Sayem maakt zich op voor de nieuwe stroom van achtergelaten vrouwen en kinderen die zich begin september zullen aanmelden. Pas dan zullen de meesten het doorkrijgen dat ze zijn gedumpt. Hij heeft de consul verzocht om een apart loket in te richten voor achtergelaten vrouwen, zodat ze zo snel mogelijk kunnen terugkeren. Nu worden hun visa-aanvragen behandeld als alle andere en moeten ze maanden, soms jaren, in Marokko blijven.

Vroeger ging het voornamelijk om oudere mannen die zich ontdeden van hun vrouw om haar voor een jongere in te ruilen. Of om mannen die hun dochters in Marokko achterlieten uit vrees dat ze in Nederland zouden ontsporen. Sayem: ,,Maar tegenwoordig zijn het steeds vaker jonge mannen die hun vrouwen hier dumpen.'' Mannen van de tweede generatie die van jongs af in Nederland wonen. Ze huwen een meisje uit Marokko, laten haar overkomen, kinderen baren en kort voordat ze drie jaar in Nederland woont en zelf een permanente verblijfsvergunning kan krijgen, laten ze vrouw en koters achter bij familie in Marokko. Sayem heeft er geen verklaring voor.

Sayem pakt een dik dossier uit de archiefkast. Bovenop de stapel ligt het geval van een jonge vrouw. In 1999 trouwde ze met een Nederlandse Marokkaan, een jaar later voegde ze zich bij hem in het kader van gezinsvorming. Ze kregen twee kinderen. In januari van dit jaar ging zij uit eten met haar man in een restaurant. Op de terugweg viel ze in de auto in slaap. Ze was gedrogeerd door haar man. Ze werd wakker bij de Marokkaanse douane in Tanger. Hier zette hij zijn vrouw en kinderen op de bus naar het huis van haar ouders. Hij ging de auto laten repareren, zei hij. In feite keerde hij meteen terug naar Nederland, met medeneming van de papieren van zijn vrouw en kinderen.

Enkele weken later viel het muntje bij de vrouw. De man zei haar dat hij zijn kinderen in Marokko wilde laten opgroeien, met de normen en waarden van zijn vaderland. De vrouw kon uiteindelijk terugkeren naar Nederland na de tussenkomst van een Amsterdamse rechter. Die oordeelde dat het niet aan de man was haar verblijfsvergunning te beëindigen. Op 16 juli is ze teruggegaan. ,,Uiteindelijk gaan de meeste achtergelaten vrouwen en meisjes wel terug naar Nederland'', vertelt Sayem. ,,Maar wel na inschakeling van advocaten.''

Tegen beter weten in blijft Khadija, inmiddels veertien, regelmatig het kantoor van het Steunpunt Remigranten bezoeken. Of er nieuws is in haar zaak, wil ze elke keer weten, om vervolgens teleurgesteld huiswaarts te keren. Zo ook vandaag. ,,Ik denk niet dat ik dit jaar nog naar Nederland kan gaan'', zegt ze een beetje onwennig in het Nederlands dat ze al jaren alleen maar spreekt met medewerkers van het steunpunt. ,,Ik hoop het wel.'' Zij werd drieëneenhalf jaar geleden door haar vader gedumpt bij haar moeder in Oujda. Ook haar vader had de moeder van zijn kinderen vervangen door een jongere vrouw. Op haar vijfde ging ze naar Alkmaar. ,,Hij sloeg me'', vertelt ze. ,,Ik heb een keer de kindertelefoon gebeld.'' Zo kwam ze onder de hoede van de Kinderbescherming. ,,Mijn vader zei: kom, we gaan voor een weekje naar je moeder in Oujda. Vakantie. Maar hij ging zonder mij terug.''

Ook al heeft Khadija de Nederlandse nationaliteit en viel ze onder de verantwoordelijkheid van de Kinderbescherming toen ze werd meegenomen naar Marokko, de ambassade in Rabat zegt niets voor haar te kunnen doen. Ze is nu eenmaal minderjarig en haar vader heeft het recht haar op te voeden zoals hij dat wil en waar hij dat wil. Op haar achttiende kan ze een nieuw Nederlands paspoort bij de ambassade aanvragen.

De tijd dringt voor Ibtissam. De kans op een weerzien met haar Nederlandse vriendinnen wordt met de dag kleiner. Ze wordt over zes maanden achttien. Dan kan de Kinderbescherming niets voor haar doen. Als Ibtissam volwassen is geworden, kan haar vader haar niet meer naar Nederland halen in het kader van gezinshereniging. Daarna rest Ibtissam geen ander middel dan een (schijn)huwelijk, wil ze ooit nog terugkeren naar Nederland.

Of ze Nederland mist? ,,Ech wel.''

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1061357135732.html (http://)

an3sdej
20-08-03, 15:43
Vreemde praktijken hoor :duivels:

barfly
20-08-03, 15:48
Dit valt aardig in de categorie pleuris streken zeg.

Grietje
20-08-03, 15:50
Hier word je toch moedeloos van?

Joesoef
20-08-03, 15:52
Allemaal een groot zionistisch leugen bedacht door de kaaskoppenpers. Mocro's zijn allemaal hele aardige en goeie moslims!

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Mark
20-08-03, 15:52
Jaja, na drie jaar krijg je verblijfsvergunning en dan zijn ze weg he, gewoon lekker dumpen en een verse halen :duim:

Wel een beetje afgekeken van de Nederlanders die chickies uit Azie, Oost Europa en Afrika halen om te trouwen, 2 jaar te neuken en dan weer scheiden en terug op het vliegtuig.

Mannen zijn slim.

Donna
20-08-03, 19:20
Geplaatst door Mark
Mannen zijn slim.

Tsja.

't is maar wat je uit het leven wilt halen. Ik zou als ik kinderen had ze voor geen goud willen missen, maar onder mannen is vrouw en kinderen dumpen 'slim'.

Maar je bedoelde het vast niet zo, toch Markie? ;)

Verder:

Als ik die dochter was...... terug in NL zal de wraak zoet zijn!

Donna
20-08-03, 19:23
Geplaatst door freya
[B]

Ook al heeft Khadija de Nederlandse nationaliteit en viel ze onder de verantwoordelijkheid van de Kinderbescherming toen ze werd meegenomen naar Marokko, de ambassade in Rabat zegt niets voor haar te kunnen doen. Ze is nu eenmaal minderjarig en haar vader heeft het recht haar op te voeden zoals hij dat wil en waar hij dat wil. Op haar achttiende kan ze een nieuw Nederlands paspoort bij de ambassade aanvragen.

Ik ben geen jurist, maar volgens mij is dat niet waar. Als haar vader er nou bij zou zijn, maar het hele punt is nou juist dat die vader geen enkele verantwoordelijkheid voor dat meisje meer neemt. Hij voedt haar dus helemaal niet op. Is het niet zo dat je bij verlating van je gezin die rechten opgeeft? In ieder geval geloof ik er helemaal niks van dat de NL ambassade niets voor die vrouwen kan doen. Dat kan gewoon niet.

Tomas
20-08-03, 19:24
Geplaatst door Donna
Ik zou als ik kinderen had ze voor geen goud willen missen...

Duidelijk gebrek aan ervaring.

Donna
20-08-03, 19:32
Geplaatst door Tomas
Duidelijk gebrek aan ervaring.

:D

Tomas
20-08-03, 19:38
Geplaatst door Donna
Ik ben geen jurist, maar volgens mij is dat niet waar. Als haar vader er nou bij zou zijn, maar het hele punt is nou juist dat die vader geen enkele verantwoordelijkheid voor dat meisje meer neemt. Hij voedt haar dus helemaal niet op. Is het niet zo dat je bij verlating van je gezin die rechten opgeeft? In ieder geval geloof ik er helemaal niks van dat de NL ambassade niets voor die vrouwen kan doen. Dat kan gewoon niet.

Volgens mij woont ze nu bij haar moeder. Ik kan er niet uit ophalen dat ze daar wordt vastgehouden, maar ze heeft in ieder geval geen behulpzame vader in nl waar ze welkom is. Dus wat kan ze doen? En de ambassade kan in haar geval lijkt mij echt niks.

Tomas
20-08-03, 19:39
Geplaatst door Donna
:D

Je weet 't, ik heb er 2 in de aanbieding. Maar ja, dat je ze niet wilt, geeft wel aan dat je beter weet.

Donna
20-08-03, 19:46
Geplaatst door Tomas
Volgens mij woont ze nu bij haar moeder. Ik kan er niet uit ophalen dat ze daar wordt vastgehouden, maar ze heeft in ieder geval geen behulpzame vader in nl waar ze welkom is. Dus wat kan ze doen? En de ambassade kan in haar geval lijkt mij echt niks.

Ze had een Nederlands paspoort. Die heeft haar vader afgepakt. In NL is bekend dat ze die vergunningen hadden, dat staat gewoon geregistreerd. Volgens mij moet er meer mogelijk zijn dan niets doen en net doen alsof je die vader zoekt om hem vriendelijk te verzoeken die papieren terug te geven. Of te suggereren dat ze maar moet wachten tot ze 18 is.

Daarnaast gooit de ambassade het erop dat ze niet terug kan ivm het feit dat haar vader haar mag opvoeden hoe en waar hij wil. Ik snap wel wat ze ermee bedoelen, maar dat is natuurlijk niet waar, letterlijk genomen. Wat zou de Nederlandse overheid doen als jij je dochter naar een of ander vreemd land zou verschepen, haar daar achterlatend, onder het motto: dat recht heb ik nou eenmaal, om dat te bepalen'

En als dat al wettelijk mag, dan moet dat zsm veranderen. Want ik vind het echt on-ge-lo-ve-lijk wat ik daar lees. Bizar.

Donna
20-08-03, 19:48
Geplaatst door Tomas
Je weet 't, ik heb er 2 in de aanbieding. Maar ja, dat je ze niet wilt, geeft wel aan dat je beter weet.


Ik ga pas aan tweedehandsjes denken als ik geen nieuwe kan krijgen natuurlijk :moe:

Tomas
20-08-03, 19:49
Geplaatst door Donna
Want ik vind het echt on-ge-lo-ve-lijk wat ik daar lees. Bizar.

Ja, dat is het ook. Maar ze zit bij haar moeder staat in dat stuk, dus ze is niet zomaar ergens achter gelaten.

Tomas
20-08-03, 19:50
Geplaatst door Donna
Ik ga pas aan tweedehandsjes denken als ik geen nieuwe kan krijgen natuurlijk :moe:

Kapitalist.

barfly
20-08-03, 20:10
Geplaatst door Donna
Ik zou als ik kinderen had ze voor geen goud willen missen

Geplaatst door Tomas
Duidelijk gebrek aan ervaring.


:hihi:

Tomas heeft gelijk! Ik heb 2 jochies...Ik kan 't beamen... :rolleyes:

sadeeQ
20-08-03, 20:19
verveeld wat een gezeik weer

een mocro laat zijn vrouw en kind in het mooiste land op aarde achter :ego:

en wat doet die kut blanke europeaan om van zijn vrouw en kinderen af te komen :wijs:

blanke europeaan hakt zijn vrouw in stukken



Auto-ongeluk zet Parijse politie op spoor moordenaar

Uitgegeven: 20 augustus 2003 16:52

PARIJS - De politie van Parijs heeft woensdag een moordenaar kunnen pakken, omdat de man meteen na de moord op zijn echtgenote een auto-ongeluk kreeg.

Volgens de recherche had de man zijn vrouw in stukken gehakt in de garage van zijn huis in het noorden van Parijs. Toen hij er met de auto vandoor ging, raakte hij in een buitenwijk bij een ongeluk betrokken.

De politie beschouwde de botsing aanvankelijk als een routinezaak. Agenten gingen langs het huis om tegen de echtgenote te zeggen dat haar man in het ziekenhuis lag. Zij zagen toen dat de garagedeur openstond. De agenten keken naar binnen en vonden het verminkte lichaam van de vrouw.
.

en dumpt zijn kinderen in polen




Poolse kinderen vinden vijf babylijkjes

Uitgegeven: 20 augustus 2003 19:52

WARSCHAU - Kinderen bij het Poolse Lublin hebben een uiterst macabere vondst gedaan. In een vat in de kelder van een huis troffen ze de lijkjes van vijf pasgeboren babies aan, meldde de politie woensdag.

De meisjes van acht en elf jaar oud meldden de vondst aan hun vader die op zijn beurt de politie inschakelde. De stoffelijke overschotten verkeerden in verregaande staat van ontbinding, meldden de autoriteiten volgens het Poolse persbureau PAP.

Plastic vat

Eerder deze maand deed de Poolse politie ook al een lugubere vondst. In de stad Lodz troffen agenten in een appartement de gemummificeerde resten aan van twee jongetjes en twee baby's in een plastic vat in een kast. De ouders van de vier worden vervolgd wegens viervoudige moord.


kut europeanen

barfly
20-08-03, 20:24
Geplaatst door sadeeQ
verveeld wat een gezeik weer

Tis een verschil van cultuur en traditie Sadeeq! Dat zou jij toch moeten weten? :corcky:

sadeeQ
20-08-03, 20:29
Geplaatst door barfly
Tis een verschil van cultuur en traditie Sadeeq! Dat zou jij toch moeten weten? :corcky:

:lekpuh: ik moet die europeanen toch wel gelijk geven,hun aanpak is slimmer en levert geen gezeik achteraf van jankende vrouwen en kindjes

Sawda
20-08-03, 20:31
Geplaatst door sadeeQ
verveeld wat een gezeik weer


Het onderwerp "Marokkaan" is op dit moment een hype.

lennart
20-08-03, 20:32
Eens kijken hoeveel prikkers er dit jaar niet van vakantie terugkomen.

Ron Haleber
20-08-03, 20:33
Geplaatst door freya
Achtergelaten vrouwen en kinderen wachten op terugkeer naar Nederland

In Marokko gedumpt voor een jongere vrouw


Na een vakantie in Marokko laten mannen regelmatig hun vrouw en kinderen achter bij familie. Die zijn daar vaak diep ongelukkig. Vaak is er niets aan te doen.


Door onze redacteur Ahmet Olgun


http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1061357135732.html (http://)

Waarom nu pas die verbazing...? Dat is al minstens 25 jaar onder Marokkanen niets bijzonders. Toen ik decennia geleden in de hulpverlening assisteerde ben ik die gevallen vaak tegengekomen.

Het vervelende voor de oudere kinderen is dat ze tegen een vrouw die een stuk jonger is dan zijzelf zijn, "mama" moeten zeggen en haar moeten gehoorzamen, anders zwaait er wat van vader!

De kinderen lijden er enorm onder dat ze hun eigen moeder niet meer zien, tenminste als ze het geluk hadden dat ze hier mochten blijven! Vaak liepen ze weg en kwamen bij het JAC terecht.




Het is vreemd dat tot nu toe nog geen orthodoxe moslim zich op dit topic heeft laten zien...!


Maar we weten al van Schaap dat "Ahmetje" Olgun een bounty is die er altijd op uit is om de Marokkanen in een kwaad daglicht te stellen. Die Ahmet weet natuurlijk niets van islam waarmee je dat allemaal heel goed kan verklaren. :maf3:

Dienna is een echte moslima, die zou ons kunnen vertellen waar een echte Marokkaanse man allemaal recht op heeft. Minstens op 4 vrouwen, zeker als hij zo vreselijk gediscrimineerd wordt in zo'n zionistisch land!


Het zal wel een Marokkaans middel zijn om de vrouwen beter te beschermen. Bij een vrouwenoverschot komen zo alle vrouwen aan hun trekken.

Nou maar ff wachten tot er gelovige Marokkanen komen die ons het beter uitleggen dan ik het kan... :fpotver:

barfly
20-08-03, 20:35
Geplaatst door Sawda
Het onderwerp "Marokkaan" is op dit moment een hype.

Nou, dat is niet echt van dit moment hoor... Het is alweer een tijdje gaande. Maarrrrrrrrr d'r is ook goed nieuws! De Antillianen zijn nu de pisang.
Mjah die hebben, voor zover ik weet, geen site om ze op lastig te vallen... :knipoog:

Mafkees
20-08-03, 20:35
Geplaatst door Ron Haleber
Waarom nu pas die verbazing...? Dat is al minstens 25 jaar onder Marokkanen niets bijzonders. Toen ik in de hulpverlening assisteerde ben ik die gevallen vaak tegengekomen.

Het vervelende voor de oudere kinderen is dat ze tegen een vrouw die een stuk jonger is dan zijzelf zijn, "mama" moeten zeggen en haar moeten gehoorzamen, anders zwaait er wat van vader! Vaak liepen ze weg en kwamen bij het JAC terecht.




Het is vreemd dat tot nu toe nog geen orthodoxe moslim zich op dit topic heeft laten zien...!


Maar we weten al van Schaap dat "Ahmetje" Olgun een bounty is die altijd de Marokkanen in een kwaad daglicht wil stellen. Die Ahmet weet natuurlijk niets van islam waarmee je dat allemaal kan verklaren.

Dienna zou ons kunnen vertellen waar een Marokkaanse man recht op heeft. Minstens op 4 vrouwen, zeker als hij zo vreselijk gediscrimineerd wordt in zo'n zionistisch land!

Het zal wel een Marokkaans middel zijn om de vrouwen beter te beschermen. Bij een vrouwenoverschot komen zo alle vrouwen aan hun trekken.

Nou maar ff wachten tot er gelovige Marokkanen komen die ons het beter uitleggen dan ik het kan...


SadeeQ, jij bent gelovig genoeg, kan jij wat C4 op Ron plakken.
En dan op Detonate drukken, `kdenk dat het probleem dan is opgelost.

Mafkees
20-08-03, 20:36
Geplaatst door barfly
Nou, dat is niet echt van dit moment hoor... Het is alweer een tijdje gaande. Maarrrrrrrrr d'r is ook goed nieuws! De Antillianen zijn nu de pisang.
Mjah die hebben, voor zover ik weet, geen site om ze op lastig te vallen... :knipoog:


Je zit hier toch niet om Marokkanen lastig te vallen?! :schok:

Sawda
20-08-03, 20:37
Geplaatst door Ron Haleber
Waarom nu pas die verbazing...? Dat is al minstens 25 jaar onder Marokkanen niets bijzonders. Toen ik in de hulpverlening assisteerde ben ik die gevallen vaak tegengekomen.

Het vervelende voor de oudere kinderen is dat ze tegen een vrouw die een stuk jonger is dan zijzelf zijn, "mama" moeten zeggen en haar moeten gehoorzamen, anders zwaait er wat van vader! Vaak liepen ze weg en kwamen bij het JAC terecht.




Het is vreemd dat tot nu toe nog geen orthodoxe moslim zich op dit topic heeft laten zien...!


Maar we weten al van Schaap dat "Ahmetje" Olgun een bounty is die altijd de Marokkanen in een kwaad daglicht wil stellen. Die Ahmet weet natuurlijk niets van islam waarmee je dat allemaal kan verklaren.

Dienna zou ons kunnen vertellen waar een Marokkaanse man recht op heeft. Minstens op 4 vrouwen, zeker als hij zo vreselijk gediscrimineerd wordt in zo'n zionistisch land!

Het zal wel een Marokkaans middel zijn om de vrouwen beter te beschermen. Bij een vrouwenoverschot komen zo alle vrouwen aan hun trekken.

Nou maar ff wachten tot er gelovige Marokkanen komen die ons het beter uitleggen dan ik het kan...

Ron, jij weet donders goed dat je dit soort gedrag van mannen niet kan relateren aan het geloof.

barfly
20-08-03, 20:40
Geplaatst door Al3arbi
Je zit hier toch niet om Marokkanen lastig te vallen?! :schok:

Ehmm dat was een tikfout, ik bestudeer ze in 't wld :D

Sawda
20-08-03, 20:41
Geplaatst door barfly
Nou, dat is niet echt van dit moment hoor... Het is alweer een tijdje gaande. Maarrrrrrrrr d'r is ook goed nieuws! De Antillianen zijn nu de pisang.
Mjah die hebben, voor zover ik weet, geen site om ze op lastig te vallen... :knipoog:

Antillianen zijn Nederlanders, remember. :student:

Mafkees
20-08-03, 20:41
Geplaatst door barfly
Ehmm dat was een tikfout, ik bestudeer ze in 't wld :D


:haha:*GaKapot* Maaruh toch ff serieus, Waarom heb jij(en alle andere blauwblondekaashooffies) je aangemeld op MarocNL?

(Hmm dit verdient `n topic :moe: )

sadeeQ
20-08-03, 20:42
Geplaatst door Sawda
Het onderwerp "Marokkaan" is op dit moment een hype.

:handbang: yep heerlijk om een wereld beroemdheid te zijn.die gesmolten kaaskoppen zijn gewoon jaloers op onze bekendheid en roem :melig2:

barfly
20-08-03, 20:44
Geplaatst door Al3arbi
:haha:*GaKapot* Maaruh toch ff serieus, Waarom heb jij(en alle andere blauwblondekaashooffies) je aangemeld op MarocNL?

(Hmm dit verdient `n topic :moe: )

Daar is al eens een topic over geweest, maarreh om ff in herhaling te treden, ik kende vroeger veel Marokkanen via werk en privé en vond dat ik ze ter verantwoording moest roepen desnoods via internet :haha:

sadeeQ
20-08-03, 20:44
Geplaatst door Al3arbi
SadeeQ, jij bent gelovig genoeg, kan jij wat C4 op Ron plakken.
En dan op Detonate drukken, `kdenk dat het probleem dan is opgelost. :duizelig: dat is ook het probleem beste al3arbi
mijn godsdienst verbiedt het doden van ouderen,vrouwen en gestoorde gekken. en wat denk je?
die ron is een ouwe gestoorde gek en volgens mij ook half vrouw biraat

Mafkees
20-08-03, 20:45
Geplaatst door barfly
Daar is al eens een topic over geweest, maarreh om ff in herhaling te treden, ik kende vroeger veel Marokkanen via werk en privé en vond dat ik ze ter verantwoording moest roepen desnoods via internet :haha:

Is daar al ooit `n topic over geweest.
Hmmm moe`k es ff opzoek gaan.
Ik vroeg het me gewoon af, `kbedoel `kzou zelf voor geen goud op Fok gaan zitten, zelfs niet om mensen dwars te zitten.

:hihi:

Mafkees
20-08-03, 20:47
Geplaatst door sadeeQ
:duizelig: dat is ook het probleem beste al3arbi
mijn godsdienst verbiedt het doden van ouderen,vrouwen en gestoorde gekken. en wat denk je?
die ron is een ouwe gestoorde gek en volgens mij ook half vrouw biraat


Ay Ay op die manier.
Is er geen andere manier om zo`n klootjanus weg te krijgen.
Ik bedoel lees z`n post op deze topic maar ens na,
`n post die nergens over gaat, behalve dat Hij met dit soort gevallen heeft gewerkt, en dat hij de Mening van Zwarte M3eeza erover wilt horen.

Nergens zijn mening of `n oplossing, dementerende geflipte geit.

barfly
20-08-03, 20:47
Geplaatst door Al3arbi
Is daar al ooit `n topic over geweest.
Hmmm moe`k es ff opzoek gaan.
Ik vroeg het me gewoon af, `kbedoel `kzou zelf voor geen goud op Fok gaan zitten, zelfs niet om mensen dwars te zitten.

:hihi:

Neehoor gekheid, gewoon intresse. Fok? Daar ben ik niet eens geregistreerd.

Donna
20-08-03, 20:49
Geplaatst door Al3arbi
:haha:*GaKapot* Maaruh toch ff serieus, Waarom heb jij(en alle andere blauwblondekaashooffies) je aangemeld op MarocNL?

(Hmm dit verdient `n topic :moe: )

Vanwege jou! :strik:

Maar ik kan niet voor andere autochtoontjes spreken natuurlijk.....

Mafkees
20-08-03, 20:51
Geplaatst door barfly
Neehoor gekheid, gewoon intresse. Fok? Daar ben ik niet eens geregistreerd.


Weetje wat het is, Van Donna weet ik dat ze gewoon `n MocroHolic is, ze houdt van ons, daarom zit ze hier:D.
151gekkegeiten heeft `n hekel aan ons `n mocrofoob :hihi:, daarom zit zij hier.
Ron Haleber post hier omdat hij wil laten zien dat hij veel weet,veel 'UpperEastSide' Marokkaanse vrienden heeft en daarbij `n beetje reclame wilt maken voor die flutsite van `m.

Maar van Mark,Tomas, e.a begrijp ik het niet sjo, vandaar mn schieuwnierigheid.

sadeeQ
20-08-03, 20:51
Geplaatst door Al3arbi
Ay Ay op die manier.
Is er geen andere manier om zo`n klootjanus weg te krijgen.
Ik bedoel lees z`n post op deze topic maar ens na,
`n post die nergens over gaat, behalve dat Hij met dit soort gevallen heeft gewerkt, en dat hij de Mening van Zwarte M3eeza erover wilt horen.

Nergens zijn mening of `n oplossing, dementerende geflipte geit.

:giechel: nou we moeten hem die aanslag in jeruzalem in de schoenen schuiven,dan zal de zionistische mossad ons wel verlossen van hem,je weet die zionistische kakkerlaken hebben geen respect voor een mensen leven of het nou gaat om een oude, een vrouw, een gek, een baby,een kind,een hoog zwangere vrouw ,niets houdt die kakkerlaken tegen :nerd:

Mafkees
20-08-03, 20:52
Geplaatst door Donna
Vanwege jou! :strik:

Maar ik kan niet voor andere autochtoontjes spreken natuurlijk.....


Niet waar, jij zit hier `n maand langer :D

Mafkees
20-08-03, 20:53
Geplaatst door sadeeQ
:giechel: nou we moeten hem die aanslag in jeruzalem in de schoenen schuiven,dan zal de zionistische mossad ons wel verlossen van hem,je weet die zionistische kakkerlaken hebben geen respect voor een mensen leven of het nou gaat om een oude, een vrouw, een gek, een baby,een kind,een hoog zwangere vrouw ,niets houdt die kakkerlaken tegen :nerd:


Kenne we Ron niet overal de schuld van geven, want naast `n grote bek houdt zijne Ronnigheid ook nog van schelden. Als ik Donna was had ik `m wahd rotschop gegeven. Maar ken jij ff Abou Jahjah belle, hij heeft contacte met Mossad volgens Lennart, dan kenne we ff regelen dat Ronnie van zn bed gelicht word.
Overmorgen rond Fadjr, goed idee?!

barfly
20-08-03, 20:55
Geplaatst door Al3arbi
Weetje wat het is, Van Donna weet ik dat ze gewoon `n MocroHolic is, ze houdt van ons, daarom zit ze hier:D.
151gekkegeiten heeft `n hekel aan ons `n mocrofoob :hihi:, daarom zit zij hier.
Ron Haleber post hier omdat hij wil laten zien dat hij veel weet,veel 'UpperEastSide' Marokkaanse vrienden heeft en daarbij `n beetje reclame wilt maken voor die flutsite van `m.

Maar van Mark,Tomas, e.a begrijp ik het niet sjo, vandaar mn schieuwnierigheid.



Sowieso heb ik vroeger veel Marokkanen gekend en inderdaad die nieuwe "hoe lauk sijn Marokkanen" hetze, vond ik wel intrigerend. Juist omdat ik helemaal geen negatief beeld over Marokkanen had (en ook niet heb)
Maar als het hier niet gezellig was, dan was ik allang weg geweest hoor :D

Donna
20-08-03, 20:58
Geplaatst door Al3arbi
Niet waar, jij zit hier `n maand langer :D


Serieus? :verward:

Hmm... 'k heb het idee dat jij hier altijd al was... zo.. zo... - ja, vertrouwd.... :hihi:

Mocroholic :D I like living on the edge.....

Maar euhm... dat schelden, wist niet dat ik het in me had... maarja, de aanleiding is dan ook extremer dan wat ook eerder in mijn leven... overweeg nu voor het eerst de ignore knop te gebruiken om mezelf te beschermen tegen dat soort extreme prikkels van buitenaf... ;)

*zennnnnnnnnnnnnnn*

sadeeQ
20-08-03, 21:02
Geplaatst door Al3arbi
Kenne we Ron niet overal de schuld van geven, want naast `n grote bek houdt zijne Ronnigheid ook nog van schelden. Als ik Donna was had ik `m wahd rotschop gegeven. Maar ken jij ff Abou Jahjah belle, hij heeft contacte met Mossad volgens Lennart, dan kenne we ff regelen dat Ronnie van zn bed gelicht word.
Overmorgen rond Fadjr, goed idee?!

:zweep: uit zijn bed lichten??


ben je besodiemeterd. je weet toch dat demente bejaarden s'nachts hun incontinentie luiers uit doen :auw2: iedereen die binnen een straal van 100 meter bij zijn bed komt valt meteen flauw :moe:

Ron Haleber
20-08-03, 21:06
Geplaatst door Sawda
Ron, jij weet donders goed dat je dit soort gedrag van mannen niet kan relateren aan het geloof.


Beste Sawda, dat gedrag is echt niet zo bijzonder. Dat weet jezelf ook wel uit je eigen omgeving!

Wou je dus zeggen dat al die Marokkanen géén moslim zijn...???

Mafkees
20-08-03, 21:06
Geplaatst door sadeeQ
:zweep: uit zijn bed lichten??


ben je besodiemeterd. je weet toch dat demente bejaarden s'nachts hun incontinentie luiers uit doen :auw2: iedereen die binnen een straal van 100 meter bij zijn bed komt valt meteen flauw :moe:

Rond Fadjr is Ron al op, dan gaat hij z`n Islamitische buren in de gaten houden, dat ze wel op tijd Fadjr bidden. Anders gaan ze naar de hel.

(Let jij niet op ofzo, wat doet Ron hier op deze site, alleen maar Commentaar leveren op anderen, levert zelf helemaal niets nuttigs, dat mag alleen als je op WSDB post, dat doet hij niet. Therefor he needs 2 be Xterminated)

sadeeQ
20-08-03, 21:07
Geplaatst door barfly
Sowieso heb ik vroeger veel Marokkanen gekend en inderdaad die nieuwe "hoe lauk sijn Marokkanen" hetze, vond ik wel intrigerend. Juist omdat ik helemaal geen negatief beeld over Marokkanen had (en ook niet heb)
Maar als het hier niet gezellig was, dan was ik allang weg geweest hoor :D

:stomp:

een @$#@%$%$

pfff hoe noem je iemand ook weer die van binnen zwart is en van buiten blank. een tegenovergestelde bounty :wat?!:

Mafkees
20-08-03, 21:08
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Sawda, dat gedrag is echt niet zo bijzonder. Dat weet jezelf ook wel uit je eigen omgeving!

Wou je dus zeggen dat al die Marokkanen géén moslim zijn...???

Dat gedrag heeft geen basis die terug te vinden is in de Islam.
Capito Meneer het Scheldkanon.

Mafkees
20-08-03, 21:08
Geplaatst door sadeeQ
:stomp:

een @$#@%$%$

pfff hoe noem je iemand ook weer die van binnen zwart is en van buiten blank. een tegenovergestelde bounty :wat?!:


BonBonBloc Praliné Wit. :duizelig:

lennart
20-08-03, 21:09
Geplaatst door Al3arbi
Weetje wat het is, Van Donna weet ik dat ze gewoon `n MocroHolic is, ze houdt van ons, daarom zit ze hier:D.
151gekkegeiten heeft `n hekel aan ons `n mocrofoob :hihi:, daarom zit zij hier.
Ron Haleber post hier omdat hij wil laten zien dat hij veel weet,veel 'UpperEastSide' Marokkaanse vrienden heeft en daarbij `n beetje reclame wilt maken voor die flutsite van `m.

Maar van Mark,Tomas, e.a begrijp ik het niet sjo, vandaar mn schieuwnierigheid.



Ik zit hier om Marokkaanse dames op te pikken. Voor het complot dat ik aan het beramen ben. Erg belangrijk!

sadeeQ
20-08-03, 21:10
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Sawda, dat gedrag is echt niet zo bijzonder. Dat weet jezelf ook wel uit je eigen omgeving!

Wou je dus zeggen dat al die Marokkanen géén moslim zijn...???


Een moslim herken je aan zijn islamitische daden en het belijden van zijn geloof en niet aan zijn afkomst a domme gestoorde lul die je bent :duivels:

barfly
20-08-03, 21:10
Geplaatst door sadeeQ
:stomp:

een @$#@%$%$

pfff hoe noem je iemand ook weer die van binnen zwart is en van buiten blank. een tegenovergestelde bounty :wat?!:

Een praline? :p

Mafkees
20-08-03, 21:11
Geplaatst door lennart
Ik zit hier om Marokkaanse dames op te pikken. Voor het complot dat ik aan het beramen ben. Erg belangrijk!

Jou was ik vergeten mee te nemen in m`n opsomming.
Jij laat geen Site ongemoeid, jij komt overal en nergens om iedereen en niemand te waarschuwen voor The Clash.

sadeeQ
20-08-03, 21:12
Geplaatst door lennart
Ik zit hier om Marokkaanse dames op te pikken. Voor het complot dat ik aan het beramen ben. Erg belangrijk!

:moeilijk: als je maar van mijn vrouwtjes afblijft

Donna
20-08-03, 21:13
Geplaatst door Al3arbi
Jou was ik vergeten mee te nemen in m`n opsomming.
Jij laat geen Site ongemoeid, jij komt overal en nergens om iedereen en niemand te waarschuwen voor The Clash.


Ja, en om Bilderberg te ontmaskeren. Wat me ineens aan het denken zet..... ;)

Zou Lennart zelf een zionistische spion zijn? Die de aandacht probeert af te leiden van Bilderberg door er juist de aandacht op te vestigen, maar wel op de verkeerde aspecten ervan?

:alien:

Sawda
20-08-03, 21:20
Geplaatst door Ron Haleber
Wou je dus zeggen dat al die Marokkanen géén moslim zijn...???

Jij hebt marokkanen die drinken, vreemdgaan, stelen etc maar dat wil niet zeggen dat zij hun handelingen verrichten in naam van de islam.
Vergeet niet dat deze daden worden bestraft in het hiernamaals, allah ou a3lem.

barfly
20-08-03, 21:28
Geplaatst door Sawda
Jij hebt marokkanen die drinken, vreemdgaan, stelen etc maar dat wil niet zeggen dat zij hun handelingen verrichten in naam van de islam.
Vergeet niet dat deze daden worden bestraft in het hiernamaals, allah ou a3lem.

Daar heb je een heel duidelijk punt! Marokkanen zijn net mensen? Alleen benader jij het wel heel zwart / wit. Het heeft vaak niet met geloof te maken.

Pixelshade
20-08-03, 21:34
Geplaatst door freya
Door onze redacteur Ahmet Olgun


:schok: de oom van een goede vriend van me :zegniets:

Ron Haleber
20-08-03, 21:36
Geplaatst door barfly
Daar heb je een heel duidelijk punt! Marokkanen zijn net mensen? Alleen benader jij het wel heel zwart / wit. Het heeft vaak niet met geloof te maken.

Barfly, waarom bidden die Marokkanen die ze noemt, dan wel bijna allemaal in de moskee?

Sawda
20-08-03, 21:36
Geplaatst door barfly
Daar heb je een heel duidelijk punt! Marokkanen zijn net mensen? Alleen benader jij het wel heel zwart / wit. Het heeft vaak niet met geloof te maken.

Hoe bedoel je dat ik het zwart-wit benader?
Dat doet Ron juist.

Sawda
20-08-03, 21:41
Geplaatst door Ron Haleber
Barfly, waarom bidden die Marokkanen die ze noemt, dan wel bijna allemaal in de moskee?

Ik zal het even voorkauwen.

bidden in de moskee = een goede daad dus wel islamitisch

vrouw achterlaten = een slechte daad dus niet islamitisch

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt.

lennart
20-08-03, 21:41
Geplaatst door Donna
Ja, en om Bilderberg te ontmaskeren. Wat me ineens aan het denken zet..... ;)

Zou Lennart zelf een zionistische spion zijn? Die de aandacht probeert af te leiden van Bilderberg door er juist de aandacht op te vestigen, maar wel op de verkeerde aspecten ervan?

:alien:

tekenen :)

Binnenkort eens Bilderberg registreren als politieke partij :)

Bilderberg zal worden vernietigd!

Nou hopen dat de AIVD niet meeleest :argwaan:

barfly
20-08-03, 21:41
Geplaatst door Ron Haleber
Barfly, waarom bidden die Marokkanen die ze noemt, dan wel bijna allemaal in de moskee?

Ik kom uit een katholiek nest met aan de overkant van de kerk steevast een kroeg. Need I say more?

barfly
20-08-03, 21:42
Geplaatst door Sawda
Hoe bedoel je dat ik het zwart-wit benader?
Dat doet Ron juist.

Omdat je Marokkanen die drinken stelen etc vergelijkt met de meest vrome moslims. D'r zit niks tussen.

barfly
20-08-03, 21:46
Geplaatst door Sawda
Ik zal het even voorkauwen.

bidden in de moskee = een goede daad dus wel islamitisch

vrouw achterlaten = een slechte daad dus niet islamitisch

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt.

Zegt me niks, ik kende eens een Turk, die ging in het weekend stappen en zoop zich een bult aan de jenever. Ik vroeg hem eens, volgens de islam mag je toch niet drinken? Jawel zei die als je maar niet dronken wordt.
Hij week overigens geen dag af van de ramadan, dat hield ie plechtig vol net als bidden.

Sawda
20-08-03, 21:56
Geplaatst door barfly
Omdat je Marokkanen die drinken stelen etc vergelijkt met de meest vrome moslims. D'r zit niks tussen.

Dat doe ik juist niet.
Je hebt veel figuren die er tussen zitten.

barfly
20-08-03, 21:59
Geplaatst door Sawda
Dat doe ik juist niet.
Je hebt veel figuren die er tussen zitten.

wat vind je dan van die figuren?

an3sdej
20-08-03, 22:16
In diverse professionele als privé omstandigheden heb ik ook christenen meegemaakt die hun vrouw dumpten, en christelijke vrouwen die hun man dumpten.
Je kunt hoogstens zeggen dat hun gedrag niet strookte met hun verbale uitingen en hun religieuse instelling.

Ron wat ik nou niet begrijp is dat je aan de ene kant Marokkanen en/of moslims tracht te beschermen in de Nederlandse maatschappij, en aan de andere kant dat je ook keihard hun etniciteit zo direkt verbindt, in z'n algemeenheid zelfs, met hun religiositeit. Daarmee geef je voeding aan de mensen die echt een hekel hebben aan Marokkanen.

Kun je in het kort eens uitleggen hoe jij hierin "staat"?

Marsipulami
21-08-03, 02:35
Pff... Ik zal ook maar es reageren op dit artikeltje. Ik vind de titel 'In Marokko gedumpt voor jongere vrouw' erg kwaadwillig. Hier komt mijn repliek:

1) Nederlanders belijden successieve polygamie als etisch ideaal (echtstheiding als de wederzijdse liefde is uitgeblust daar is niks mis mee, dan verlaat je je eerste vrouw en kiest voor een andere). De islam promoot simultane polygamie. Het verschil tussen succesieve en simultane polygamie is dat Nederlanders hun ex dumpen en dat Marokkanen hun verantwoordelijkheid blijven nemen tgo hun eerste vrouw. Zorg dragen voor hun materiele levensomstandigheden en hun beider kinderen niet wensen te laten kiezen tussen hun vader of moeder.

2) Ik ken wel een boel Marokkanen (jongens zowel als meisjes) die het geluk hebben gehad om een deel van hun jeugd in Marokko door te brengen alhoewel ze in Europa zijn geboren. Dit roept soms verzet op bij die kinderen bij terugkeer, maar achteraf is men blij dat men de kans gekregen heeft om twee culturen van binnen uit te leren begrijpen en verstaan. Weten waar men vandaan komt en de herkomstcultuur leren kennen en waarderen zowel in zijn negativiteit als in zijn positiviteit is een menselijke verrrijking. Marokkaanse ouders voelen soms haarscherp aan dat een positieve waardering van de herkomstcultuur alleen maar mogelijk is als men er aan geparticipeerd heeft.

3) De islam kent een gescheiden cultuur van mannen en vrouwen. Dat is een norm die niet alleen voor vrouwen, maar ook voor mannen geldig is. Marokkaanse vrouwen die in een individualistische Europese omgeving wonen zijn vaak veroordeeld tot eenzaamheid, omdat Nederlanders nou eenmaal niet met hun buren wensen te spreken, zeker niet als die buren allochtoon zijn. Terwijl de Marokkaanse cultuur omgang met vrouwelijke familieleden, buurvrouwen, enz.als een evidentie beschouwd en bevorderd is dat in Europa soms erg moeilijk. Daarom voelen Marokkaanse vrouwen zich soms beter in hun vel in de context van hun herkomstland dan in Europa. Marokkanen hebben veel respect voor hun moeders en Marokkaanse mannen/jongens voelen zich erg verantwoordelijk voor het welzijn van hun zussen (moeder/dochter, enz).

4) Als Nederlanders zo ontzettend hard bekommerd zijn om het lot en het gebrek aan vrijheid dat vrouwen in andere culturen genieten, dan moeten ze ook maar zo dapper zijn om immigratie van -de in hun ogen onderdrukte- vrouwen mogelijk te maken. Dan moeten Nederlanders stoppen met het proberen belemmeren van huwelijken met buitenlandse partners enz. Al de rest is hypocrisie.

Mark
21-08-03, 06:50
Geplaatst door Marsipulami

4) Als Nederlanders zo ontzettend hard bekommerd zijn om het lot en het gebrek aan vrijheid dat vrouwen in andere culturen genieten, dan moeten ze ook maar zo dapper zijn om immigratie van -de in hun ogen onderdrukte- vrouwen mogelijk te maken. Dan moeten Nederlanders stoppen met het proberen belemmeren van huwelijken met buitenlandse partners enz. Al de rest is hypocrisie.

Nee Mars, alleen mensen in derde wereldlanden die Nederlands kunnen praten zijn echt zielig. Dan lijken het net echte mensen! :fpiraat:

Ron Haleber
21-08-03, 07:37
Geplaatst door an3sdej

Ron wat ik nou niet begrijp is dat je aan de ene kant Marokkanen en/of moslims tracht te beschermen in de Nederlandse maatschappij, en aan de andere kant dat je ook keihard hun etniciteit zo direkt verbindt, in z'n algemeenheid zelfs, met hun religiositeit.

Daarmee geef je voeding aan de mensen die echt een hekel hebben aan Marokkanen.

Kun je in het kort eens uitleggen hoe jij hierin "staat"?



Marokkanen en godsdiensten.


Andries, de situatie in Marokko en de Maghreb is nu eenmaal anders dan in Sharq al Awsad.

In Marokko gaat men er (terecht) vanuit dat een Marokkaan moslim is.


Er zijn nog een paar duizend joden maar die leven normaliter in hun eigen omgeving onder hun eigen beschermde rechtssysteem. Uitzondering zijn enkele joden in het zakenleven die ook het paleis adviseren. Zo was de minister van toerisme joods.

Tegen een christelijke Marokkaan, "nazrani" zal men erg vreemd aankijken voorzover het geen tot Marokkaan genaturaliseerde Fransman is, die je natuurlijk meteen als "fransawi" herkent... De "stichter" van de Marokkaanse sociologie (overigens agnost) Paul Pascon was daar een voorbeeld van.


Zowel Charles de Foucault van de "petites soeurs en de petits frères" als de EO hebben weinig succes gehad met het maken van bekeringen. De eerste heeft in het zuiden van Algerije enkele families bekeerd waaronder die van Mellouki Cadat, de voorzitter van het MDI dat streng toezicht op deze site houdt. Voor zijn hoogst interessante afstamming, lees het verhaal op zijn gelijknamige site.

Ik ken er voorbeelden van dat Marokkanen zich tot het christendom bekeerden. Maar dezen werden door hun familie verstoten en gingen in Frankrijk wonen - bij voorbeeld de sympathieke Marokkaanse pater Abdel Jalil die de dialoog met islam bepleit...




In Egypte, Syrië en Libanon is het heel normaal dat iemand christen is of shi'iet. Hij wordt dan als burger normaal aanvaard. Onze Marokkanen hier verbazen zich daarover als ze dat ter plekke merken. Neem alleen al de onwennigheid en irritatie van ze met feit dat Abou Jahjah shi'iet is...

Je mag van mij als je het wil, Marokkanen op dat punt best als erg provinciaal beschouwen. In elk geval vinden Marokkanen het uiterst vreemd als je ze als christen, jood of shi'iet zou aanspreken. Proef op de som: Andries, probeer het maar eens op deze site...! :cool: :ergleuk:



Ik meen jou dit niet "voorzover ik er zelf in sta", maar het je als "omgekeerde bounty", dus als Marokkaan, zo voldoende te hebben uitgelegd...!

Als dat feit Nederlanders als jou irriteert, dat komt uit hun onkunde voort. Het is natuurlijk volstrekt onzinnig om deze historische reden - ook nog in hun constitutie verankerd - "een hekel te hebben aan Marokkanen", zoals jij stelt. :(


Is het jou en de andere autochtonen nu duidelijk geworden...???



Groeten, Ron.



P.S. Andries ik zou me in Marokko maar niet als atheist afficheren. Dat valt bij gewone Marokkanen heel erg slecht en wordt je niet in dank afgenomen...! Houdt je er maar aan dat je als "fransawi" een "nazrani" bent, dat is acceptabel voor ze...

Mark
21-08-03, 08:21
Geplaatst door Ron Haleber
Marokkanen en godsdiensten.



P.S. Andries ik zou me in Marokko maar niet als atheist afficheren. Dat valt bij gewone Marokkanen heel erg slecht en wordt je niet in dank afgenomen...! Houdt je er maar aan dat je als "fransawi" een "nazrani" bent, dat is acceptabel voor ze...


Een goed idee! Ik ben in het buitenland ook maar gewoon Katholiek of Protestant om eindeloze discussies te voorkomen.... en om uberhaupt een visum te krijgen voor SA.

Je moet die arme mensen ook niet teveel verwarren, atheisme is iets wat hun beperkte wereldvisie gewoon niet aankan.

Ron Haleber
21-08-03, 09:06
Geplaatst door Mark
Een goed idee! Ik ben in het buitenland ook maar gewoon Katholiek of Protestant om eindeloze discussies te voorkomen.... en om uberhaupt een visum te krijgen voor SA.

Je moet die arme mensen ook niet teveel verwarren, atheisme is iets wat hun beperkte wereldvisie gewoon niet aankan.


Zeg Andries, nu hoor je het eens van een bekende...!

Je ziet Snoek Hurgronje - die een eeuw geleden als zogenaamd moslim onze intelligence in Mekka, SA heeft verzorgd - heeft navolging gevonden!


Of het nu de armoede is die mensen in het gebruik van hun verstand belemmert daar verschil ik met Mark over van mening.

De prikkers op deze site zijn zeker niet arm en huldigen toch een zeer provinciale houding als het een levenshouding als die van Mark betreft...

an3sdej
21-08-03, 09:08
OK Ron, bedankt voor je uitleg!

Maar nu nog: "WAAR STA JIJ HIERIN"?

Mark
21-08-03, 09:15
Geplaatst door Ron Haleber

Of het nu de armoede is die mensen in het gebruik van hun verstand belemmert daar verschil ik met Mark over van mening.

De prikkers op deze site zijn zeker niet arm en huldigen toch een zeer provinciale houding als het een levenshouding als die van Mark betreft...

Ron, ik bedoelde niet arm in de zin van financiele armoede. Ik bedoelde dat ik het sneu voor ze vind.

Ron Haleber
21-08-03, 09:26
Geplaatst door an3sdej
OK Ron, bedankt voor je uitleg!

Maar nu nog: "WAAR STA JIJ HIERIN"?


Nou het lijkt me duidelijk. Aan de feiten die ik gaf, kan ik echt niets veranderen. Je ziet dat ook Mark zich er bij neerlegt...

Verder heb ik - zoals je weet - geen enkele behoefte aan zoiets om Marokkanen tot het christendom te bekeren of ze op punten solidair te laten wezen met ideeën van de Heilige Vader in Rome. Vraag het Mars!


Mijn standpunt is dat van de Algerijn Mohammed Arkoun die zich voor een oecumenische houding inzet tegenover jodendom en christendom.

En daarnaast er voor pleit dat er in de Arabische wereld instituten worden opgericht voor vergelijkende bestudering van de drie bovengenoemde religies. Daar bestaat er nog geen enkele van!

Ron Haleber
21-08-03, 09:31
Geplaatst door Mark
Ron, ik bedoelde niet arm in de zin van financiele armoede. Ik bedoelde dat ik het sneu voor ze vind.


Erg aardig van je dat je medelijden hebt met onze Marokkaanse prikkers...

Maar doe liever als ik, spreek ze op hun intelligentie aan en geef ze steeds stevig op hun kop...!

Dat gaat je wel net als ik, in populariteit doen verminderen... Maar jij bent hier zo'n ontzettend populaire drol dat je heus wel wat kunt hebben...!

Mark
21-08-03, 09:46
Geplaatst door Ron Haleber
Erg aardig van je dat je medelijden hebt met onze Marokkaanse prikkers...

Maar doe liever als ik, spreek ze op hun intelligentie aan en geef ze steeds stevig op hun kop...!

Dat gaat je wel net als ik, in populariteit doen verminderen... Maar jij bent hier zo'n ontzettend populaire drol dat je heus wel wat kunt hebben...!

Ik heb helemaal geen medelijden met de prikkers hier :)

Alleen met die mensen in SA enz. Maar goed, ignorance is bliss zal ik maar zeggen.

Nee nee Ron, ik ga mijn populariteit niet aantasten! Hoe kan ik anders hier een tweede vrouw regelen!

Ron Haleber
21-08-03, 10:42
Geplaatst door Mark

Nee nee Ron, ik ga mijn populariteit niet aantasten! Hoe kan ik anders hier een tweede vrouw regelen!


Mark, volgens mij ben jij stiekem ook een Marokkaan!

Maar wel 100 keer erger dan Bouazza...! Vreemd dat Schaap zo weinig aandacht aan jou schenkt!


Ga je je eerste vrouw in China dumpen, daar ga je volgende week toch naar toe?!

Mark
21-08-03, 10:56
Schaap geeft me geen aandacht meer omdat ik deel uitmaak van het maroc.nl meubulair.

Ik ga naar China ja, maar mijn vrouw blijft mooi thuis en binnen! (ja ik ben alsnog een Marokkaan ;) )

Donna
21-08-03, 10:57
Andries, het is zaak zo helder mogelijk te formuleren wat je nou eigenlijk wilt weten. Stel je vraag, die opzich redelijk simpel is, desnoods op 10 verschillende manieren. Probeer ook nog wat andere talen. Misschien dat dat de kans dat je over een week of twee, na een discussie over de vraag wat je vraag nou eigenlijk is, een antwoord krijgt.

Ik denk dat in deze een verkeerde indruk is gewekt door de volgende zin:

'en aan de andere kant dat je ook keihard hun etniciteit zo direkt verbindt, in z'n algemeenheid zelfs, met hun religiositeit.'

Donna
21-08-03, 11:11
Geplaatst door Marsipulami
Pff... Ik zal ook maar es reageren op dit artikeltje. Ik vind de titel 'In Marokko gedumpt voor jongere vrouw' erg kwaadwillig. Hier komt mijn repliek:

1) Nederlanders belijden successieve polygamie als etisch ideaal (echtstheiding als de wederzijdse liefde is uitgeblust daar is niks mis mee, dan verlaat je je eerste vrouw en kiest voor een andere).

Juist! Seriele monogamie. Daar ben ik voor. :D

Of eigenlijk ben ik voor een combinatie van polygamie, en seriele monogamie. Dus dat je je van meerdere mannen (in mijn geval dus mannen) tegelijk kunt laten scheiden. En met meerdere trouwen! Ook ben ik het niet eens met de gedachte dat je aan allemaal exact dezelfde aandacht moet besteden. Kijk, de ene man heb je voor het geld, de ander vanwege zijn uiterlijk, en weer een ander vanwege zijn goeie gevoel voor humor. Alleen dat element van kinderen dumpen in landen waar ze niet willen wonen, zonder dat je er dan bijblijft, daar ben ik het niet mee eens. Dat vind ik crimineel.

sienia
21-08-03, 11:17
Geplaatst door Donna
Juist! Seriele monogamie. Daar ben ik voor. :D

Of eigenlijk ben ik voor een combinatie van polygamie, en seriele monogamie. Dus dat je je van meerdere mannen (in mijn geval dus mannen) tegelijk kunt laten scheiden. En met meerdere trouwen! Ook ben ik het niet eens met de gedachte dat je aan allemaal exact dezelfde aandacht moet besteden. Kijk, de ene man heb je voor het geld, de ander vanwege zijn uiterlijk, en weer een ander vanwege zijn goeie gevoel voor humor. Alleen dat element van kinderen dumpen in landen waar ze niet willen wonen, zonder dat je er dan bijblijft, daar ben ik het niet mee eens. Dat vind ik crimineel.

Al zie ik de voordelen van je systeem wel in, het blijft me toch te vermoeiend. Je moet van iedereen de verjaardagen, de huwelijksdag en meer van dat soort onzin bijhouden. Nog maar te zwijgen over valentijnsdag.

Ze zeggen dat er mannen bestaan die dat allemaal in zich verenigd hebben. :haha:

an3sdej
21-08-03, 11:20
Graag wil ik van Ron weten waarom hij aan de ene kant Marokkanen in de meeste zaken steunt, als het gaat om verzet tegen bestaande orde in west-Europa/Nederland, maar aan de andere kant steeds in conflict komt met Marokkanen die hun religie vanuit fundamentalistische overwegingen willen beleven, terwijl dat juist ter versteviging van hun identiteit dient in de meeste gevallen.

Tomas
21-08-03, 11:22
Geplaatst door Donna
Of eigenlijk ben ik voor een combinatie van polygamie, en seriele monogamie. Dus dat je je van meerdere mannen (in mijn geval dus mannen) tegelijk kunt laten scheiden. En met meerdere trouwen! Ook ben ik het niet eens met de gedachte dat je aan allemaal exact dezelfde aandacht moet besteden. Kijk, de ene man heb je voor het geld, de ander vanwege zijn uiterlijk, en weer een ander vanwege zijn goeie gevoel voor humor.

Geniaal! En dan hebben de vrouwen waarmee ik dan getrouwd ben ook weer allemaal meerdere mannen, zodat we compleet nieuwe famileiverbanden hebben. Netwerkzwagers en schoonzussen. Zoiets.

Zie ik helemaal zitten, maar ik wil dan niet dat al mijn vrouwen alleen maar vanwege mijn uiterlijk met me getrouwd zijn.

Zwarte Schaap
21-08-03, 11:41
Geplaatst door Tomas
Geniaal! En dan hebben de vrouwen waarmee ik dan getrouwd ben ook weer allemaal meerdere mannen, zodat we compleet nieuwe famileiverbanden hebben. Netwerkzwagers en schoonzussen. Zoiets.


Haha je loopt achter tomas ! Voor veel autochtonen en vele nakomelingen van voormalige slaven uit de kolonieen in mijn buurt is dat een normale relatieverhouding.

Ron Haleber
21-08-03, 11:53
Geplaatst door an3sdej
Graag wil ik van Ron weten waarom hij aan de ene kant Marokkanen in de meeste zaken steunt, als het gaat om verzet tegen bestaande orde in west-Europa/Nederland, maar aan de andere kant steeds in conflict komt met Marokkanen die hun religie vanuit fundamentalistische overwegingen willen beleven, terwijl dat juist ter versteviging van hun identiteit dient in de meeste gevallen.


U vraagt, wij draaien... Met Orakel's avatar: "vraagt u maar!"...

Andries, je hebt hopelijk in de gaten dat dit weer een andere, een derde nieuwe vraag is...???



Het lijkt mij dat moslims in Europa terecht verzet moeten aantekenen tegen de bestaande orde...!

Voor de islam als nieuwe religie in Europa zijn nog heel veel vanzelfsprekende zaken niet geregeld...

Je hoeft daarvoor niet enkel bij het AEL-program terecht, je kunt het ook aan het RIMO, prof. van Koningsveld of onze huisimam Van Bommel vragen...!

Dat je daarmee nog niet het "fundamentalisme" hoeft te ondersteunen, lijkt me duidelijk. Dat hoef ik je toch niet uit te leggen?

Tomas
21-08-03, 12:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Haha je loopt achter tomas !

Dat wil dan toch neit zeggen dat het een slecht idee is?

Zwarte Schaap
21-08-03, 12:23
Geplaatst door Tomas
Dat wil dan toch niet zeggen dat het een slecht idee is?

Geen slecht idee om achter te lopen of juist de nieuwe verworvenheden op relatiegebied toe te passen?

Afrux
21-08-03, 12:29
sommige mensne zijn raar, ik zag ook laatst een buurman van een jaar of 60 lopen met een vrouw van een jaar of 20 die hij uit Marokko haalde.

Nou wist ik toevallig dat hij zijn ex-vrouw en 5 kinderen heeft verlaten, die wonen ook in de buurt...

sommige mensne zijn gewoon ziek

Tomas
21-08-03, 14:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geen slecht idee om achter te lopen of juist de nieuwe verworvenheden op relatiegebied toe te passen?

Zelfs over een dergelijk banaal onderwerp kan ik je na een paar zinnen al niet meer volgen. Ik dacht namelijk eerst dat je bedoelde dat het al weer een reeds lang bestaande relatievorm was, maar nu is het weer nieuw.

En achter een idee aanlopen omdat deze nieuw of juist oud is, is dat een nieuw of een oud fenomeen?

Zwarte Schaap
21-08-03, 14:18
Geplaatst door Tomas
Zelfs over een dergelijk banaal onderwerp kan ik je na een paar zinnen al niet meer volgen. Ik dacht namelijk eerst dat je bedoelde dat het al weer een reeds lang bestaande relatievorm was, maar nu is het weer nieuw.

Het bestaat al reeds, zo bezien is dat al een oud gebruik, voor diegenen die het niet weten zoals jij onder andere is het een nieuwe verworvenheid.


En achter een idee aanlopen omdat deze nieuw of juist oud is, is dat een nieuw of een oud fenomeen? Oud

nefertiti
21-08-03, 16:03
Geplaatst door Marsipulami

1) Nederlanders belijden successieve polygamie als etisch ideaal (echtstheiding als de wederzijdse liefde is uitgeblust daar is niks mis mee, dan verlaat je je eerste vrouw en kiest voor een andere). De islam promoot simultane polygamie. Het verschil tussen succesieve en simultane polygamie is dat Nederlanders hun ex dumpen en dat Marokkanen hun verantwoordelijkheid blijven nemen tgo hun eerste vrouw. Zorg dragen voor hun materiele levensomstandigheden en hun beider kinderen niet wensen te laten kiezen tussen hun vader of moeder.

Dit is natuurlijk een zeer nobele gedachte, Marsipulami. Toch spijtig echter dat de vrouwen dan NIET mogen hertrouwen (vermits NIET gescheiden volgens de Marokkaanse wet) en de mannen WEL?

Vrouwen kùnnen ook amper scheiden, terwijl het voor de mannen een fluitje van een cent is.

Op zich allemaal heel nobele bedoelingen, zoals ik zei. Maar waar moeten de vrouwen dan hun inkomen halen (vermits ze niet buitenshuis werken) en hun mannen hen na echtscheiding ook geen alimentatie hoeven te betalen. Beetje "dump-cultuur" volgens mij.

Kinderen hoeven ook helemaal niet te kiezen want volgens islamtisch recht "behoren ze toe" aan de vader. Een bezoekregeling door de moeder wordt helemaal niet vermeld, waarom ook?



2) Ik ken wel een boel Marokkanen (jongens zowel als meisjes) die het geluk hebben gehad om een deel van hun jeugd in Marokko door te brengen alhoewel ze in Europa zijn geboren. Dit roept soms verzet op bij die kinderen bij terugkeer, maar achteraf is men blij dat men de kans gekregen heeft om twee culturen van binnen uit te leren begrijpen en verstaan. Weten waar men vandaan komt en de herkomstcultuur leren kennen en waarderen zowel in zijn negativiteit als in zijn positiviteit is een menselijke verrrijking. Marokkaanse ouders voelen soms haarscherp aan dat een positieve waardering van de herkomstcultuur alleen maar mogelijk is als men er aan geparticipeerd heeft.

Je vraagt je dan toch af waarom die mensen uberhaupt verplicht worden om terug te keren naar die verschrikkelijke westerse maatschappij?


3) De islam kent een gescheiden cultuur van mannen en vrouwen. Dat is een norm die niet alleen voor vrouwen, maar ook voor mannen geldig is. Marokkaanse vrouwen die in een individualistische Europese omgeving wonen zijn vaak veroordeeld tot eenzaamheid, omdat Nederlanders nou eenmaal niet met hun buren wensen te spreken, zeker niet als die buren allochtoon zijn. Terwijl de Marokkaanse cultuur omgang met vrouwelijke familieleden, buurvrouwen, enz.als een evidentie beschouwd en bevorderd is dat in Europa soms erg moeilijk. Daarom voelen Marokkaanse vrouwen zich soms beter in hun vel in de context van hun herkomstland dan in Europa. Marokkanen hebben veel respect voor hun moeders en Marokkaanse mannen/jongens voelen zich erg verantwoordelijk voor het welzijn van hun zussen (moeder/dochter, enz).

En dààrom dumpen de mannen hun te oud geworden vrouwen netjes terug in Marokko? zodat die vrouwen zich daar gelukkiger kunnen voelen? Toch lief van hen inderdaad! En waarom nemen ze dan een jonger model terug mee naar Nederland?


4) Als Nederlanders zo ontzettend hard bekommerd zijn om het lot en het gebrek aan vrijheid dat vrouwen in andere culturen genieten, dan moeten ze ook maar zo dapper zijn om immigratie van -de in hun ogen onderdrukte- vrouwen mogelijk te maken. Dan moeten Nederlanders stoppen met het proberen belemmeren van huwelijken met buitenlandse partners enz. Al de rest is hypocrisie .

Je zegt daarjuist zèlf dat die vrouwen zich gelukkiger voelen nadat ze terug afgezet zijn in hun thuisland? Wat wil je dan in feite?

Ron Haleber
21-08-03, 18:43
Welkom terug, vrouwe van Achnaton...! :fpetaf:


U heeft sinds lang niets meer van u laten horen!


Andries en ik ik weten dat u in tussentijds niet in uw sarakofaag heeft liggen dromen. :blauwkus:

Wij hopen dat u ook op deze site uw beschaafde en verstandige, maar ook scherpe kritiek zult laten horen...:duim:


Op de eerste pagina's heeft u aan hetgeen mij te beurt viel, reeds af kunnen lezen welk barbaars lot u is beschoren indien u zich aan de Hettieten waagt die u hier omringen!:fpimp:

U weet zich hier minder dan elders beschermd door de goden, edoch vreest niet wij zullen u bijstaan! :duim:


Ron.

:zwaai:

Pytaghoras
21-08-03, 23:28
Aghh ja, die Ibtissam woont ook niet al lang in Nederland. Ze is toch nergens
anders opgegroeid dan in die "stoffige Taza". Dat ze daar gedumpt is, is geen
probleem. Ze moet gewoon haar verblijf in Nederland als een soort vakantie
zien. En ja hoor, ze heeft nog Nederlands geleerd. Wat wil ze nog meer?

Dat krijg je als je je mond probeert open te trekken tegen je papa of tegen je
man. Als de man elke dag ruzie krijgt met zijn vrouw of zijn kinderen, dan ziet
hij niets anders dan zijn vrouw en zijn kinderen terug te sturen naar Marokko.
Daar heeft hij alle macht. De mannen bepalen het zelf. En als de vrouw nog
steeds haar mond open durft te trekken, dan is een nieuwe vrouw een goed
alternatief.

Kom op nou mannen. Wie wil nou niet met een 18 jarig meisje trouwen? Een meisje
met gespierde buik? Dat verbaast me dus niet dat die mannen nog een vrouw erbij
nemen. Dat kost maar een paar koeien en een bedragje van maximaal 2500 euro
voor de bruidschat en je krijgt ze.

Ik denk dat die kaaskoppen een beetje jaloers zijn omdat wij nog een andere
vrouw erbij kunnen nemen. Kom op, ontken dat niet. :fpuh:

Zwarte Schaap
21-08-03, 23:43
Geplaatst door Pytaghoras
Kom op nou mannen. Wie wil nou niet met een 18 jarig meisje trouwen? Een meisje
met gespierde buik? Dat verbaast me dus niet dat die mannen nog een vrouw erbij
nemen. Dat kost maar een paar koeien en een bedragje van maximaal 2500 euro
voor de bruidschat en je krijgt ze.

Ik denk dat die kaaskoppen een beetje jaloers zijn omdat wij nog een andere
vrouw erbij kunnen nemen. Kom op, ontken dat niet. :fpuh:

Gewoon voor jezelf praten. Het is je reinste misbruik maken van je macht om je sexuele lusten te botvieren. Iets wat tegengesteld is aan de islamitische waarden.

Mark
22-08-03, 09:02
Fantastisch dat Mars deze praktijken weet recht te praten voor zichzelf!

Als man wil hij natuurlijk ook hiervan profiteren!

Medeprikkers: ik zou mijn zusje ver bij hem uit de buurt houden.....