PDA

Bekijk Volledige Versie : CIA was op de hoogte van vliegplannen Al-Qaedapiloot en zijn training in afghanistan.



Zwarte Schaap
21-08-03, 19:23
CIA was op de hoogte van vliegplannen Al-Qaedapiloot


Hamburg - Een van de latere kapers van 11 september 2001 is in 2000 zonder problemen de Verenigde Staten binnengekomen, hoewel Washington wist dat hij banden had met het terreurnetwerk Al-Qaeda en vlieglessen wilde nemen. Dat meldt het Duitse weekblad Stern vandaag.

Stern citeert uit een geheim rapport van de Amerikaanse federale politie FBI. Daarin staat dat Ziad Jarrah in januari 2000 vier uur lang werd ondervraagd in de Verenigde Arabische Emiraten. De Libanees was op weg van een trainingskamp van Al-Qaeda in Afghanistan naar zijn toenmalige huis in Hamburg. Jarrah vertelde de ondervragers over zijn activiteiten in Afghanistan en dat hij van plan was om vlieglessen te nemen in Florida.
De plichtsgetrouwe functionarissen stelden de Amerikaanse inlichtingendienst CIA vervolgens op de hoogte, maar die deed daar blijkbaar niets mee. Vier maanden later kreeg Jarrah, de piloot van het vliegtuig dat uiteindelijk in de staat Pennsylvania neerstortte, gewoon een visum.

Stern maakte vorige week ook al melding over een blunder van de CIA. Toen berichtte het blad dat de Duitse geheime dienst de CIA al in maart 1999 had gewezen op verdachte activiteiten van Marwan al-Shehhi. De Amerikaanse autoriteiten namen die waarschuwing toen niet serieus, zodat ook Al-Shehhi ongemoeid vlieglessen kon nemen. Hij boorde zich op 11 september in de zuidelijke toren van het World Trade Center in New York.

Bron: Rotterdams Dagblad 21/08/03

plexus
22-08-03, 09:01
..uiteindelijk zijn al die clubjes [ CIA - FBI - NSA -TTA -PDA -LLA -YYT - RRT ..etc ] dankzij die zogenaamde blunders allemaal er op vooruit gegaan...
hun bestaansrecht is volledig verzekerd! :fplet:

Tomas
22-08-03, 09:38
Zogenaamde foutjes?

Eens kijken hoe ik dit moet begrijpen:

Je hebt nu eenmaal moslim terroristen, maar die zijn lastig te identificeren en op te pakken zonder gelijk alle moslims te stigmatiseren. Dus weet je wat? We laten ze hun gang gaan en offeren even het WTC en een stukje pentagon op met wat amerikaans mensenvlees. Daarna kunnen we rustig zonder al te veel tegengas willekeurig moslims oppakken.

Ja, zo zal de CIA wel geredeneerd hebben.

En ik maar denken dat de VS al arrogant genoeg was om zich van niets en niemand wat aan te trekken.

En hoe kunnen ze nou dergelijke fouten hebben gemaakt als het helemaal geen moslim terroristen of arabieren zijn, maar gewoon joden?

Mark
22-08-03, 09:41
Geplaatst door Tomas


En hoe kunnen ze nou dergelijke fouten hebben gemaakt als het helemaal geen moslim terroristen of arabieren zijn, maar gewoon joden?

Sterker nog, die aanslagen hebben niet plaatsgevonden. Die vliegtuigen bestaan helemaal niet.

Het wtc zelf is ook verzonnen!

Tomas
22-08-03, 09:50
Geplaatst door Mark
Het wtc zelf is ook verzonnen!

Ja, dat klopt, een neefje van mij is er net geweest en met foto's heeft hij mij kunnen overtuigen van het feit dat daar helemaal geen torens staan.

Het wordt hoogtijd dat daar eens een goed wetenschappelijk stuk over geschreven wordt en dat Lennart dat onder onze aandacht brengt.

lennart
22-08-03, 10:16
Geplaatst door Tomas
Ja, dat klopt, een neefje van mij is er net geweest en met foto's heeft hij mij kunnen overtuigen van het feit dat daar helemaal geen torens staan.

Het wordt hoogtijd dat daar eens een goed wetenschappelijk stuk over geschreven wordt en dat Lennart dat onder onze aandacht brengt.

Hoe zullen de familieleden van het WTC gebouw wel niet denken als jij elke keer beweerd dat het WTC gebouw er nooit heeft gestaan :jammer:

Tomas
22-08-03, 10:32
Geplaatst door lennart
Hoe zullen de familieleden van het WTC gebouw wel niet denken als jij elke keer beweerd dat het WTC gebouw er nooit heeft gestaan :jammer:

Nou? Heb je al enig idee?

lennart
22-08-03, 10:33
Geplaatst door Tomas
Nou? Heb je al enig idee?

Ik probeerde medemenselijkheid in je aan te spreken, maar dat zal duidelijk niet lukken. What was I thinking :jammer:

Tomas
22-08-03, 10:37
Geplaatst door lennart
What was I thinking :jammer:

Blijkbaar heb ik bij jou wel iets kunnen raken.

Doet me goed.

lennart
22-08-03, 10:42
Geplaatst door Tomas
Blijkbaar heb ik bij jou wel iets kunnen raken.

Doet me goed.

Wat heb je bij mij geraakt dan? :confused: