PDA

Bekijk Volledige Versie : Oproep tot steun aan Volkert v/d Graaf



Mark
22-08-03, 12:48
Oproep tot steun aan Volkert v/d Graaf

- Bron: De Telegraaf

Op internet zijn oproepen verschenen om de moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der Graaf, te steunen middels brieven en kaarten. De oproep is afkomstig van Nederlandse anarchisten en vrienden van Van der Graaf. Onder hen zitten ook links-extremisten uit Wageningen, waar Van der Graaf tot zijn arrestatie op 13 mei vorig jaar werkzaam was bij de Vereniging Milieu Offensief (VMO). Om hoeveel personen het precies gaat, is niet duidelijk.

De oproep is opmerkelijk, omdat tot nu toe extreem links Nederland zich in stilzwijgen hulde over eventuele solidariteit met de moordenaar van Fortuyn. De steungroep voor de moordenaar van Fortuyn komt voort uit de organisatie Anarchist Black Cross (ABC), een netwerk van anarchisten die vinden dat linksradicale gevangenen niet vergeten mogen worden. Het ABC komt oorspronkelijk uit Rusland, maar kent ook een Nederlandse afdeling. De oproep verscheen ook op de radicale actiesite Indymedia.nl.

Op de website van ABC stellen de steunbetuigers een beweging op te zetten ''die de huidige samenleving aanvalt''. Gevangenissen zouden volgens ABC overbodig kunnen zijn: ''Het ABC gelooft dat in een samenleving met andere politieke, sociale en economische omstandigheden gevangenissen overbodig worden''. Opvallend is verder dat het voor ABC niet uitmaakt of de gevangene aan wie steun wordt betuigt, geweld heeft gebruikt: ''Niet-gewelddadigheid is geen leidraad, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een organisatie als Amnesty International''.

Aanhangers die een kaartje willen sturen naar Van der Graaf kunnen volgens ABC terecht op dit adres:

Volkert van der Graaf
reg.nr. 3394879
Demersluis 4/1
HJE Wenckebachweg 48
1096 AN Amsterdam

Shaheed
22-08-03, 12:53
Yep ik zal hem zeker steunen, Volkert van der Graaf is een held en heeft preventief een racist opgeruimd.

Niks anders dan respect voor Volkert, heeft veel weg van een palestijn geeft zijn eigen leven op ter beschreming van anderen.

Wie weet hoe het afgelopen zou zijn als die kale homo in het parlement kwam.
Een burgeroorlog had makkelijk gekund.

barfly
22-08-03, 12:55
Geplaatst door Shaheed
Yep ik zal hem zeker steunen, Volkert van der Graaf is een held en heeft preventief een racist opgeruimd.

Niks anders dan respect voor Volkert, heeft veel weg van een palestijn geeft zijn eigen leven op ter beschreming van anderen.

Wie weet hoe het afgelopen zou zijn als die kale homo in het parlement kwam.
Een burgeroorlog had makkelijk gekund.

Tja ik ben niet bepaald voor Pim en z'n ideëen, maar om em nou dood te schieten?
Zeg, hoe had je die burgeroorlog in gedachte, wie tegen wie in dit geval dan?

Shaheed
22-08-03, 12:57
Geplaatst door barfly
Tja ik ben niet bepaald voor Pim en z'n ideëen, maar om em nou dood te schieten?
Zeg, hoe had je die burgeroorlog in gedachte, wie tegen wie in dit geval dan?


Tsja ik ben nou ook niet bepaald een fan van saddam hoessein, maar om nou zijn hele bevolking te terroriseren, bezetten, uitbuiten en vermoorden?

Geloof mij nou maar er had wel degelijk gewapende strijd kunnen komen tussen groeperingen in de grote steden.

barfly
22-08-03, 13:01
Geplaatst door Shaheed
Tsja ik ben nou ook niet bepaald een fan van saddam hoessein, maar om nou zijn hele bevolking te terroriseren, bezetten, uitbuiten en vermoorden?

Geloof mij nou maar er had wel degelijk gewapende strijd kunnen komen tussen groeperingen in de grote steden.


Wie had het nou weer over Saddampie?
Aha, dat is dan geen burgeroorlog lijkt me zo, maar een opstand van minderheden of iets dergelijks. Dat zou best handig zijn dan kunnen we alle militanten engerds d'r gelijk uitpikken :ninja2:

Jimi
22-08-03, 13:11
Geplaatst door Shaheed
Yep ik zal hem zeker steunen, Volkert van der Graaf is een held en heeft preventief een racist opgeruimd.



Ze zouden jou moeten opruimen, zwijn...

Shaheed
22-08-03, 13:12
Geplaatst door Jimi
Ze zouden jou moeten opruimen, zwijn...

Kom maar op, zeg maar waar en wanneer.

Mark
22-08-03, 13:13
Geplaatst door Mark

Op de website van ABC stellen de steunbetuigers een beweging op te zetten ''die de huidige samenleving aanvalt''. Gevangenissen zouden volgens ABC overbodig kunnen zijn: ''Het ABC gelooft dat in een samenleving met andere politieke, sociale en economische omstandigheden gevangenissen overbodig worden''.

Hahaha domme rukkers.....

hippies van de huidige tijd :p

Tomas
22-08-03, 13:49
Geplaatst door Mark
Hahaha domme rukkers.....

hippies van de huidige tijd :p

Mmm...

Ondanks dat de ideeen toendertijd misschien nog naiever waren, waren de methodes om ze te promoten buitengewoon vriendelijk.

Flowerpower.

Donna
22-08-03, 15:38
Geplaatst door Shaheed
Geloof mij nou maar er had wel degelijk gewapende strijd kunnen komen tussen groeperingen in de grote steden.

Eens. Dat risico zat er zeker in. Nog steeds trouwens...... denk ik tenminste.

sadeeQ
22-08-03, 17:51
Geplaatst door Jimi
Ze zouden jou moeten opruimen, zwijn...

volgens mij hebben ze niet alle varkens opgeruimd die getroffen waren door varkenspest :giechel: