PDA

Bekijk Volledige Versie : Autochtoon hoort 3 jaar cel eisen wegens stalken, mishandelen, verkrachten ex-vrouw.



Zwarte Schaap
22-08-03, 15:52
Wederom drie jaar cel geëist voor stalker uit Wormer

Van onze verslaggever
wormer-Drie jaar gevangenisstraf, waarvan een jaar voorwaardelijk voor het stalken en verkrachten van zijn ex-vriendin, dat hoorde de 36-jarige P.Z. uit Wormer maandag in hoger beroep voor het Amsterdamse gerechtshof tegen zich eisen.

Z. erkent het stalken, ook al zag hij het destijds niet als zodanig, maar ontkent pertinent dat hij de vrouw in augustus 2002 verkracht heeft. De eis is gelijk aan de straf die de Haarlemse rechtbank Z. oplegde.

Het latere slachtoffer maakte juni 2002 een einde aan haar toen vier maanden durende relatie met de 36-jarige. Z. kon dit moeilijk begrijpen, omdat de vrouw met hem al over trouwen en kinderen had gesproken. Omdat hij per se wilde weten waarom ze hiertoe had besloten, bestookte hij haar met sms-jes, achtervolgde hij haar en wachtte hij haar vaak op bij haar huis. Ook ter zitting bleef hij regelmatig herhalen dat hij niet snapte hoe iemand die had gezegd zo van hem te houden, plotseling op die manier 'de knop kon omdraaien'.

Zenuwen
Het slachtoffer, dat maandag buiten aanwezigheid van de verdachte, pers en publiek werd gehoord, vertelde dat zij door het gedrag van Z. zo op van de zenuwen raakte dat zij hem op de late avond van 8 augustus besloot eens goed de waarheid te zeggen. Daar kwam zij echter, zoals advocaat-generaal (aanklager) C. van Beuningen het omschreef, van een koude kermis thuis. Om haar ex te kwetsen vertelde zij met anderen seks te hebben gehad, maar hierdoor voelde Z. zich zo vernederd dat hij besloot haar dit dubbel en dwars betaald te zetten.

Hij overgoot de vrouw met tomatensoep, suiker, olie en wodka en maakte foto's terwijl ze hulpeloos op de grond lag. Naar eigen zeggen kwam hij wat tot bezinning toen de vrouw klaagde over pijnlijke ogen. Hij liet haar douchen, in de hoop -zo zei hij gisteren- dat ze daarna weg zou gaan. Het tegengestelde gebeurde volgens hem, ze nam het initiatief tot een vrijpartij. De vrouw verklaarde echter dat hij haar urenlang dwong seks met hem te hebben.

Consistent
In haar requisitoir vertelde de advocaat-generaal dat zij het slachtoffer geloofde omdat haar verklaringen gedetailleerd en consistent waren, iets wat erop wees dat het wel de waarheid moet zijn. Ook het feit dat getuigen hebben verklaard dat de 36-jarige obsessief gedrag vertoonde, zag zij als ondersteunend bewijs voor de aangifte. Advocate M. Meerman-Padt was echter van mening dat haar cliënt van de verkrachting moest worden vrijgesproken, omdat er geen DNA-sporen, verwondingen of directe getuigen waren om de verklaring te ondersteunen. Ze vond het jammer dat geen persoonlijkheidsonderzoek was gedaan naar de in haar ogen labiele vrouw, omdat dit meer inzicht in haar betrouwbaarheid had kunnen geven.

Hierop merkte de advocaat-generaal op dat in Nederland psychologische onderzoeken naar slachtoffers 'goddank' amper worden gedaan, gezien de pijn en moeite die het de vrouw al had gekost om haar verhaal op zitting te doen.

Overigens waren advocaat en advocaat-generaal het wel eens over het feit dat Z. een verplichte behandeling moet ondergaan om zijn obsessieve gedrag omtrent relaties te onderzoeken, ondanks dat Z. zelf aangaf dat hij een dergelijke behandeling liever vrijwillig wil ondergaan.

Uitspraak op 1 september

Zgeheu
22-08-03, 16:14
Misselijk makend, de manier waarop autochtone niet-moslims met vrouwen omgaan.

Verbanning uit NL zou een goed straf zijn.

Zwarte Schaap
22-08-03, 16:20
Geplaatst door Zgeheu
Misselijk makend, de manier waarop autochtone niet-moslims met vrouwen omgaan.

Verbanning uit NL zou een goed straf zijn.


Het is te erg voor woorden. We worden overspoeld door autochtonen die hun handjes niet thuis kunnen houden. Wat een enorme criminaliteit van de autochtonen zeg !

Zgeheu
22-08-03, 16:27
We moeten eens kijken wat we voor deze blanke niet-moslim vrouwen kunnen doen.

Misschien iets met opvang door moskeen of zo ?

Zwarte Schaap
22-08-03, 16:34
Geplaatst door Zgeheu
We moeten eens kijken wat we voor deze blanke niet-moslim vrouwen kunnen doen.

Misschien iets met opvang door moskeen of zo ?

Ik ben voorstander dat ze geholpen moeten worden door vrouwen uit eigen groep. Is dat niet mogelijk dan kunnen de moslimvrouwen een hulpgroep oprichten ter opvang van de autochtoonse vrouwen. Mocht er ruimte gebrek zijn dan kunnen we zeker overwegen of er een ruimte beschikbaar is in eventueel de moskee.

Donna
22-08-03, 16:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben voorstander dat ze geholpen moeten worden door vrouwen uit eigen groep.

Mogen de vrouwen zelf bepalen wie dat zijn? Vrouwen uit 'de eigen groep'?

Zwarte Schaap
22-08-03, 16:49
Geplaatst door Donna
Mogen de vrouwen zelf bepalen wie dat zijn? Vrouwen uit 'de eigen groep'?

Ja natuurlijk, dat is de hele bedoeling erachter!

Donna
22-08-03, 17:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja natuurlijk, dat is de hele bedoeling erachter!

Dan snap ik je zin niet. Want je hebt het eerst over 'eigen groep' en dan over moslimvrouwen.

Ik denk dat het niet uitgesloten is dat veel vrouwen die niet moslim zijn ook moslima's tot de 'eigen groep' rekenen. Omdat ze niet in dat soort onderscheiden denken.

Zwarte Schaap
22-08-03, 17:07
Geplaatst door Donna
Dan snap ik je zin niet. Want je hebt het eerst over 'eigen groep' en dan over moslimvrouwen.

Ik denk dat het niet uitgesloten is dat veel vrouwen die niet moslim zijn ook moslima's tot de 'eigen groep' rekenen. Omdat ze niet in dat soort onderscheiden denken.

Met eigen groep bedoel ik mee te zeggen dat het beter is dat de autochtoonse vrouwen door autochtoonse vrouwen geholpen worden. Dit is om de verdenking van ''helpen in het kader van bekeren'' te vermijden.

Mochten deze vrouwen nergens terecht kunnen , dan is het de plicht van de moslims ongeacht de de eventuele verdenking van ''helpen in het kader van bekeren'' om deze autochtoonse vrouwen te helpen.

Men moet rekening houden met de eventuele getraumatiseerde zwakke psychische gesteldheid van deze autochtoonse vrouwen.

Donna
22-08-03, 17:12
[/B][/QUOTE] Met eigen groep bedoel ik mee te zeggen dat het beter is dat de autochtoonse vrouwen door autochtoonse vrouwen geholpen worden. Dit is om de verdenking van ''helpen in het kader van bekeren'' te vermijden.[/B][/QUOTE]

Zoals de waard is vertrouwt 'ie zijn gasten. Ik vind het een redelijk discriminerende visie op solidariteit die je hier tentoonspreidt.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Mochten deze vrouwen nergens terecht kunnen , dan is het de plicht van de moslims ongeacht de de eventuele verdenking van ''helpen in het kader van bekeren'' om deze autochtoonse vrouwen te helpen.

Nou, dat scheelt. Dus als er echt helemaal nergens meer steun is komen de moslims pas in actie?


Men moet rekening houden met de eventuele getraumatiseerde zwakke psychische gesteldheid van deze autochtoonse vrouwen.

Dat moet men zeker. Verkrachting is dan ook niet iets om lollig over te doen.

Zwarte Schaap
22-08-03, 17:23
Geplaatst door Donna
Zoals de waard is vertrouwt 'ie zijn gasten. Ik vind het een redelijk discriminerende visie op solidariteit die je hier tentoonspreidt.


Jammer dan donna dat je het niet wil begrijpen. Gezien de angst voor de Islam is het goed om met de gevoeligheden van de autochtonen rekening te houden. Het is uit respect voor hun cultuur en achtergrond. In de toekomst hoop ik dat zulke voorzichtigheden niet nodig zijn en dat de angst voor de islam geslonken is tot vrijwel nul.


Nou, dat scheelt. Dus als er echt helemaal nergens meer steun is komen de moslims pas in actie?

JA ! Ik kan er ook niets aan doen dat de autochtonen zeer gevoelig zijn voor de islam. Ze worden zoiezo geholpen maar we kijken eerst of er opvang in de autochtone hoek is en daarna bij de moslims.