PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Rode wijn verlengt levensduur'



Grietje
25-08-03, 00:28
'Rode wijn verlengt levensduur'

Uitgegeven: 24 augustus 2003 23:55

BOSTON - Liefhebbers van rode wijn is wellicht een lang leven beschoren. Volgens Amerikaanse wetenschappers bevat de drank een stof die de levensduur van cellen verlengt. Het gaat om de stof resveratrol, die ook in onder meer pinda's en druiven te vinden is.

Tot nu toe is slechts de werking van resveratrol op gistcellen getest. Die leefden maximaal 80 procent langer. De resultaten van het onderzoek dat verricht is aan de medische faculteit van de universiteit van Harvard, staan in de internet-editie van het blad Nature.

Volgens een van de onderzoekers zijn er ook al testen uitgevoerd met wormen en vliegen, en die vielen positief uit.

Eerder was al bekend dat een zeer beperkte inname van calorieën de levensduur sterk verlengde. Resveratrol zou min of meer hetzelfde effect hebben op cellen als een 'hongerdieet'. De studie in Harvard zou mogelijk ook verklaren waarom een matige consumptie van rode wijn al eerder gunstig bleek te zijn voor het functioneren van het hart en ook zou helpen bij het voorkomen van kanker.

Overigens bevatten wijnen uit gebieden met extreme weersomstandigheden, zoals Chili, Australië en Argentinië meer resveratrol dan wijnen uit onder meer Frankrijk.


Hafez wist dat al:

OH Cup-bearer, set my glass afire
With the light of wine! oh minstrel, sing:
The world fulfilleth my heart's desire!
Reflected within the goblet's ring
I see the glow of my Love's red cheek,
And scant of wit, ye who fail to seek
The pleasures that wine alone can bring!
Let not the blandishments be checked
That slender beauties lavish on me,
Until in the grace of the cypress decked,
Love shall come like a ruddy pine-tree
He cannot perish whose heart doth hold
The life love breathes - though my days are told,
In the Book of the World lives my constancy.

But when the Day of Reckoning is here,
I fancy little will be the gain
That accrues to the Sheikh for his lawful cheer,
Or to me for the drought forbidden I drain.
The drunken eyes of my comrades shine,
And I too, stretching my hand to the wine,
On the neck of drunkenness loosen the rein.

Oh wind, if thou passest the garden close
Of my heart's dear master, carry for me
The message I send to him, wind that blows!
"Why hast thou thrust from thy memory
My hapless name?" breathe low in his ear;
"Knowest thou not that the day is near
When nor thou nor any shall think on me?"

If with tears, oh Hafiz, thine eyes are wet,
Scatter them round thee like grain, and snare
The Bird of joy when it comes to thy net.
As the tulip shrinks from the cold night air,
So shrank my heart and quailed in the shade;
Oh Song-bird Fortune, the toils are laid,
When shall thy bright wings lie pinioned there?

The heavens' green sea and the bark therein,
The slender bark of the crescent moon,
Are lost in thy bounty's radiant noon,
Vizir and pilgrim, Kawameddin!

Nickless-Cage
25-08-03, 03:08
Dus

De engel des doods komt je leven ontnemen en je zwaait met een fles rode wijn en hij kijkt en zegt: Oh ..........ok ik kom terug over een paar dagen........... :wow:



je gaat dood wanneer je tijd is aangebroken geen sec eerder en geen sec later precies toen je geboren werd

Ron Haleber
25-08-03, 05:20
Geplaatst door Grietje
'Rode wijn verlengt levensduur'

Uitgegeven: 24 augustus 2003 23:55

BOSTON - Liefhebbers van rode wijn is wellicht een lang leven beschoren. Tot nu toe is slechts de werking van resveratrol op gistcellen getest. Die leefden maximaal 80 procent langer. De resultaten van het onderzoek dat verricht is aan de medische faculteit van de universiteit van Harvard, staan in de internet-editie van het blad Nature.

Volgens een van de onderzoekers zijn er ook al testen uitgevoerd met wormen en vliegen, en die vielen positief uit.

Overigens bevatten wijnen uit gebieden met extreme weersomstandigheden, zoals Chili, Australië en Argentinië meer resveratrol dan wijnen uit onder meer Frankrijk.




Tien jaar geleden heeft er al een uitgebreid onderzoek plaatsgevonden niet met wormen maar met mensen. De positieve resultataen stonden toen in de British Medical Journal. Het is ook aan NL-medici bekend.

Het schijnt dat vooral de Cabernet-druif gunstig is.

Griet, als je dus in Marokko komt moet je daar de "Cabernet" maar drinken. Dat is de beste wijn.

In Rabat kun je hem zelfs casher vinden, dat is de beste kwalitwit. Hij is wel casher, maar natuurlijk niet hallel - hou dat verschil ff in de gaten.

Drink geen Chaud Soleil want dat is azijn!




:cola: :cola:

Besahtek! zeg ik altijd / of zeggen jullie Imazighen in de Rif: Bismillah...?

an3sdej
25-08-03, 09:08
Maar hou het wel bij 1 á 2 glazen per dag hè :p

Tomas
25-08-03, 09:56
Eigenlijk moet het piza-onderzoeksresultaat, de heilzame werking van onaneren voor de man en sperma voor de vrouw hier ook geplaatst worden. Zodat we een nieuwe atheistische bijbel kunnen samenstellen.

1. Gij zult 2 glazen rode wijn per dag drinken!

Zwarte Schaap
25-08-03, 10:08
Geplaatst door Ron Haleber
:cola: :cola:

Besahtek! zeg ik altijd / of zeggen jullie Imazighen in de Rif: Bismillah...?

Een onderzoek dat naar alle waarschijnlijk gefinancierd is door alcoholproducenten.

Je bedoelt waarschijnlijk, bismisajtaan

Je zou zou als marokkanenfreak moeten weten ronnieboy dat moslims nooit bismillah zouden kunnen zeggen voor haram poducten.

Simon
25-08-03, 10:09
Ja er is zoveel goed zolang er maar niet TE VEEL voor staat.

Zgeheu
25-08-03, 10:23
Zij vragen u omtrent wijn en kansspel. Zeg hun: "In beide is groot nadeel en ook enig voordeel voor de mensen, maar het nadeel is groter dan het voordeel." .........[2:219]

Ron Haleber
25-08-03, 10:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een onderzoek dat naar alle waarschijnlijk gefinancierd is door alcoholproducenten.

Je bedoelt waarschijnlijk, bismisajtaan

Je zou zou als marokkanenfreak moeten weten ronnieboy dat moslims nooit bismillah zouden kunnen zeggen voor haram poducten.

Boze tongen als van de marokkanenfreak Paolo de Mas beweren dat de islam in de Rif nog niet overal wortel heeft geschoten bij de Imazighen - vandaar wil ik het graag ven hem weten. :vingers:


Van jou had ik dat natuurlijk nooit gedacht! :fpotver:


Verder is de British Medical Association geen club die zich door brouwerijen laat sponseren!

Tomas
25-08-03, 10:26
Geplaatst door Zgeheu

Zij vragen u omtrent wijn en kansspel. Zeg hun...

Dat had je er niet bij moeten zeggen, dat staat er namelijk niet.

Ron Haleber
25-08-03, 10:27
Geplaatst door an3sdej
Maar hou het wel bij 1 á 2 glazen per dag hè :p

Andries zo kennen wij elkaar toch! :hihi:

Wizdom
25-08-03, 10:28
Geplaatst door Ron Haleber
Tien jaar geleden heeft er al een uitgebreid onderzoek plaatsgevonden niet met wormen maar met mensen. De positieve resultataen stonden toen in de British Medical Journal. Het is ook aan NL-medici bekend.

Het schijnt dat vooral de Cabernet-druif gunstig is.

Griet, als je dus in Marokko komt moet je daar de "Cabernet" maar drinken. Dat is de beste wijn.

In Rabat kun je hem zelfs casher vinden, dat is de beste kwalitwit. Hij is wel casher, maar natuurlijk niet hallel - hou dat verschil ff in de gaten.

Drink geen Chaud Soleil want dat is azijn!




:cola: :cola:

Besahtek! zeg ik altijd / of zeggen jullie Imazighen in de Rif: Bismillah...?

Wijn...Maakt meer kapot dan je lief is.... :boogie:

Als het geen Nederlandse uitspraak was, dan had je haast kunnen denken dat het een Islamitische achtergrond had....

Ron Haleber
25-08-03, 10:31
Geplaatst door Simon
Ja er is zoveel goed zolang er maar niet TE VEEL voor staat.

Simon, jouw studeren op de koran kan nooit te veel...! Hierin zal Schaap die zich kritisch over mij uit, het wel met me eens zijn!?

Ron Haleber
25-08-03, 10:35
Geplaatst door Wizdom
Wijn...Maakt meer kapot dan je lief is.... :boogie:

Als het geen Nederlandse uitspraak was, dan had je haast kunnen denken dat het een Islamitische achtergrond had....

Ik moet je gelijk geven als er echte armoede heerst. Bij ons ontstond toen de blauwe knoop begin 20ste eeuw!


Maar in Tanger En Tetuan hebben de Marokkanen de goede gewoonte van de Spanjaarden overgenomen en krijg je bij je glas wat sardientjes en olijven... Als je er maar wat bij eet!