PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL wil leerlingenraden voor Moslims oprichten



Zgeheu
25-08-03, 11:35
AEL wil leerlingenraden voor moslims oprichten


07:44:01

BRUSSEL - De Arabisch-Europese Liga wil vanaf september AEL-leerlingenraden oprichten in middelbare scholen in Antwerpen en Sint-Niklaas. De raden moeten een klankbord worden voor de problemen van allochtone jongeren in de scholen.

Volgens AEL-voorman Ahmed Azzuz worden allochtone leerlingen vaak het slachtoffer van racisme en discriminatie. Ook verloopt de communicatie tussen allochtone leerlingen en hun ouders en leerkrachten vaak gebrekkig.

Antwerps schepen van onderwijs Robert Voorhamme (SP.A) zegt dat er participatiestructuren in het onderwijs bestaan. ,,Het lijkt me zinloos om aan die structuren een politieke oriëntatie te willen geven.''

De schepen erkent wel dat er een probleem is met leerlingen die van school gestuurd worden. Volgens de AEL krijgen die leerlingen geen alternatieven aangeboden, waardoor ze vaak maanden doelloos op straat rondhangen. Voorhamme wil het probleem aanpakken door overleg met alle scholengemeenschappen, aldus nog de krant.

25/08/2003 - belga - llc

Zgeheu
25-08-03, 11:36
Zou het ook iets zijn voor Nederland ?

Mark
25-08-03, 11:38
Geplaatst door Zgeheu
Zou het ook iets zijn voor Nederland ?

Wie weet...

Bestaan er al leerlingraden? Moet dat gekoppeld worden aan een politieke beweging? Gaan we nu een heleboel leerlingraden krijgen, ingedeeld naar religieuze, etnische of politieke opvatting?

Klinkt mij als de zoveelste overlegcommissie waar na uren praten weer niks gaat gebeuren ;)

nefertiti
25-08-03, 11:44
Dit is foute informatie.

Leerlingenraden bestaan al lang in diverse scholen.

Volgens teletekst wil ael dat allochtone leerlingen zich eindelijk ook eens gaan opgeven om lid te worden van de leerlingenraden.

Niks speciaals dus!
Elke leerling heeft altijd al het recht gehad om zich aan te bieden als medelid van de leerlingenraad, ik geloof dat daarvoor zelfs verkiezingen worden gehouden.
Maar als je je niet inschrijft kan je natuurlijk niet verkozen worden!


114 tt-TV1 114 ma 25 aug 08:26:42
binnenland ________________________

AEL WIL ALLOCHTONEN IN LEERLINGENRADEN
_______________________________________
De Arabisch Europese Liga (AEL) gaat
allochtone jongeren in het middelbaar
onderwijs aanmoedigen om deel te nemen
aan de leerlingenraden . Nu stellen die
zich te weinig kandidaat , zegt de AEL.

Het is niet de bedoeling om aparte
leerlingenraden voor moslims op te
richten. De allochtonen moeten wel meer
opkomen voor hun rechten, zegt Ahmed
Azzuz van de Arabisch Europese Liga.

Als een school nog geen leerlingenraad
heeft, gaat de Arbisch Europese Liga
allochtonen helpen om er een op te
richten. De AEL start volgende week met
de begeleiding van allochtonen in enke-
le scholen in Sint-Niklaas en Antwer-
pen. Later moeten er meer volgen.

Mark
25-08-03, 11:57
Vreemd? tegenstrijdige berichten... een van de twee heeft het dan niet goed overgenomen?

Ik had namelijk zelf het idee dat Zgeheu goed op de hoogte was van de AEL ideeen.

Zgeheu
25-08-03, 12:01
DON'T SHOOT THE MESSENGER ;)

Maar dit geeft wel weer aan hoe ophitserig sommige media zijn.

hassan1111
25-08-03, 15:36
laat ze alstublieft in belgie blijven met hun AEL leerlingenraden!!!!
de AEL is op dit moment echt helemaal de kluts kwijt met opnieuw het wiel proberen uit te vinden.hieruit blijkt dat er absoluut geen kennis in huis zit bij de AEL.
de AEL is alleen goed voor kleinschalige demonstraties die uitmonden in kleine vechtpartijtjes en vlaggenverbranden...........

de AEL is alleen goed voor interne problemen binnen de zeer kleine organisatie........(200 leden).

de AEL moet zich niet gaan bemoeien met mijn kinderen die op school zitten en geindoctrineerd worden (wat ze niet gelukt is)met hun nationalistiche ideologie........
daar moeten de ouders helemaal niets van hebben,comprende!!!!!!

een les voor de AEL:
probeer eerst de rommel bij jezef op te ruimen en ga dan andermans sores opruimen.stelletje nationalisten.........

en nog wat :kijk eens wat vaker in de spiegel ,jullie uiterlijk en innerlijk doet me denken aan een eng mannetje ergens in 1940 in duitsland>

laat de moslimsjongeren met rust!!!!!!

Ikke4real
25-08-03, 15:42
Geplaatst door hassan1111

laat de moslimsjongeren met rust!!!!!!

Allochtoonse jongeren, toch?

:rolleyes:

Zgeheu
25-08-03, 15:47
Hassan11111,

je hebt helemaal gelijk

Wat moeten we met AEL...we hebben FORUM toch ? Die vinden het een positieve ontwikkeling als de Marokkanse gemeenschap niet homogeen is.

Of nog beter...koerswijziging....soep uitdelen aan Nederlanders om te laten zien hoe lief wij marokkanen zijn...

of nog veel beter.....die meer dan 1000 moskeen die niet eens het lef hadden om masaal te demonstreren tegen de oorlog in Irak.

Die, naar jou zeggen 200 leden, worden door de heersende macht wel als uiterst bedreigend gezien.

hassan1111
25-08-03, 15:49
eigenlijk alle jongeren allochtoon /autochtoon..........
maar ik kan niet weten hoe de autochtoon over de AEL denkt.
voor mij moeten ze alle mensen met rust laten!!!!!
de AEL is op dit moment gefocust op marokkanen eigenlijk.

barfly
25-08-03, 15:55
Goh wat leuk, leerlingen worden lid van allerlei leerlingenraden oa moslim-leerlingenraden en de (moslim) kinderen die het dan niet eens zijn met die raden? Borgerhouts legioen d'r op af? Laten de AEL peoples lekker van kinderen afblijven ik ga mee in wat Hassan1111 zegt.

hassan1111
25-08-03, 16:02
Geplaatst door Zgeheu
Hassan11111,

je hebt helemaal gelijk

Wat moeten we met AEL...we hebben FORUM toch ? Die vinden het een positieve ontwikkeling als de Marokkanse gemeenschap niet homogeen is.

Of nog beter...koerswijziging....soep uitdelen aan Nederlanders om te laten zien hoe lief wij marokkanen zijn...

of nog veel beter.....die meer dan 1000 moskeen die niet eens het lef hadden om masaal te demonstreren tegen de oorlog in Irak.

Die, naar jou zeggen 200 leden, worden door de heersende macht wel als uiterst bedreigend gezien.

ik heb helemaal niets te maken met marokkanen of chinezen!!
het gaat er om dat je goed voor de mens bent hetzij marokkaan of chinees!!ik heb liever een goeie chinees dan een slechte marokkaan ,ondanks het feit dat ik zelf marokkaan ben.
dat is het hem nou juist we worden door die rot AEL uit elkaar gedreven!
homogene gemeenschap telt alleen als je verdraagzaam bent en alle mensen in je gemeenschap toelaat,en dus niks met je"marokkaanse" gemeenschap.die bestaat niet in de islam!!!

moskeeen hebben een heel andere taak ...
die zijn er niet om te gaan demonstreren,die kunnen je alleen een advies geven .........in de moskee wordt gebeden en kennis vergaard!oke`.

heersende machten zijn altijd een beetje bang voor nieuwe politieke stromingen(kijk naar de LPF)heeft niets te maken met de AEL opzich.
in werkelijkheid heeft de AEL helemaal geen power,dus hoeft de heersende macht wat miju betreft niet bang te zijn......

het is allemaal een beetje overtrokken met die AEL..........

powerplay
25-08-03, 21:15
dag 1.in den beginne............was er eens een AEL
dag2.abuo dja dja zag dat het goed was en zo ontstond er een volgende dag
dag3.er waren leden die zelf gingen denken
die leden waren volgens sommige kritisch op de ideologie etc...dag4.
dag 5 werden de leden uit de organisatie gekieperd omdat ze uit hun zelf gingen denken.
dag6 de AEL ging leden verliezen
dag7 ael probeert in de media te scoren door over de ruggen van levende en dode mensen te aandacht te vragen.
dag8....................................wat denk jezelf
er is een begin en een.......?
goed gedacht.dacht er net zo over.

powerplay

Orakel
25-08-03, 21:23
Geplaatst door hassan1111
ik heb helemaal niets te maken met marokkanen of chinezen!!
het gaat er om dat je goed voor de mens bent hetzij marokkaan of chinees!!ik heb liever een goeie chinees dan een slechte marokkaan ,ondanks het feit dat ik zelf marokkaan ben.
dat is het hem nou juist we worden door die rot AEL uit elkaar gedreven!
homogene gemeenschap telt alleen als je verdraagzaam bent en alle mensen in je gemeenschap toelaat,en dus niks met je"marokkaanse" gemeenschap.die bestaat niet in de islam!!!

moskeeen hebben een heel andere taak ...
die zijn er niet om te gaan demonstreren,die kunnen je alleen een advies geven .........in de moskee wordt gebeden en kennis vergaard!oke`.

heersende machten zijn altijd een beetje bang voor nieuwe politieke stromingen(kijk naar de LPF)heeft niets te maken met de AEL opzich.
in werkelijkheid heeft de AEL helemaal geen power,dus hoeft de heersende macht wat miju betreft niet bang te zijn......

het is allemaal een beetje overtrokken met die AEL..........

Za3foek wella al 3ziz?

powerplay
25-08-03, 21:29
Geplaatst door Orakel
Za3foek wella al 3ziz?

orakel ikke niet helemaal begrijp!!

Orakel
25-08-03, 21:39
Geplaatst door powerplay
orakel ikke niet helemaal begrijp!!

Nee, zoveel was al duidelijk. :wat?!:

Afrux
25-08-03, 22:17
Geplaatst door hassan1111
laat ze alstublieft in belgie blijven met hun AEL leerlingenraden!!!!
de AEL is op dit moment echt helemaal de kluts kwijt met opnieuw het wiel proberen uit te vinden.hieruit blijkt dat er absoluut geen kennis in huis zit bij de AEL.
de AEL is alleen goed voor kleinschalige demonstraties die uitmonden in kleine vechtpartijtjes en vlaggenverbranden...........

de AEL is alleen goed voor interne problemen binnen de zeer kleine organisatie........(200 leden).

de AEL moet zich niet gaan bemoeien met mijn kinderen die op school zitten en geindoctrineerd worden (wat ze niet gelukt is)met hun nationalistiche ideologie........
daar moeten de ouders helemaal niets van hebben,comprende!!!!!!

een les voor de AEL:
probeer eerst de rommel bij jezef op te ruimen en ga dan andermans sores opruimen.stelletje nationalisten.........

en nog wat :kijk eens wat vaker in de spiegel ,jullie uiterlijk en innerlijk doet me denken aan een eng mannetje ergens in 1940 in duitsland>

laat de moslimsjongeren met rust!!!!!!

ben blij dat mensne zijn die nog hun hersenen gebruiken en objectief hun mening geven.

I.p.v. van sommige ighyar als je rra zegt dan bewegen ze en als je CHcha zegt dan stoppen ze..

AEL is het kwijt en de domme journalisten die van d emug ael een olifant hadden gemaakt besteden ook geen aandacht meer aan dat stelletje losers, dus proberen ze zoals orakel dat zegt over de rug van doden en levenden nog in d emedia te komen.

Die jongens moeten net als hun zusters hun best doen op school en doorzetten, maar niet al op hun 17de een bmw cabrio willen hebben, maar gewoon doorstuderen dan komen ze er wel..

maar niet op school ruzie zoeken en op pleintjes gaan blowen en drinken...

Het geldt natuurlijk voor een absolute minderheid die de weg kwijt zijn, maar helaas krijgen ze alle aandacht en zijn tegenwoordig voer waarop ael teert geworden...

Is dat wat ael kan? hebebn ze tot nu toe iets nuttigs gedaan voor d emaatschappij? het antwoord is nee, want dieven en nationalisten moeten eerst aan zichzelf werken....