PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël ontvoert gewonde Palestijnen



Afrux
26-08-03, 10:30
bron: telegraaf


RAMALLAH - Israëlische militairen hebben dinsdagmorgen twee gewonde Palestijnen uit een ziekenhuis in de stad Nablus op de Westelijke Jordaanoever gehaald. De militairen waren in burger gekleed en droegen de Palestijnen op stretchers naar buiten.


Dat hebben Palestijnse veiligheidsfunctionarissen gemeld. De mannen zouden lid zijn van de militante al-Aqsa Martelaren Brigades, die zijn gelieerd aan de Fatah-beweging van de Palestijnse leider Arafat

Een van de twee gearresteerde Palestijnen was volgens de Israëliërs betrokken bij de zelfmoordaanslag op de Israëlische stad Rosh Haayin twee weken geleden, waardoor een Israëliër omkwam en negen anderen gewond raakten. De twee Palestijnen waren vrijdag gewond geraakt in een schietpartij met Israëlische militairen.

000NobelPrizes
26-08-03, 12:10
Uiteraard had de PA een wacht bij hun kamers gezet om in het kader van hun serieuze terreurbestrijding elke ontsnappingsmogelijkheid uit te sluiten.

Maarten
26-08-03, 13:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Uiteraard had de PA een wacht bij hun kamers gezet om in het kader van hun serieuze terreurbestrijding elke ontsnappingsmogelijkheid uit te sluiten.

Ow? Terreur?
En ga je nou beweren dat je dat kunt uitleggen? :hihi:

De heren waren door Israeli's aangeschoten, en DUS terrorist??

Dan val je hetzij onder de extreem-rechts vleugel van Likud,
ofwel je bent zo stom, dat waarschijnlijk een ander je login hier voor je heeft moeten aanmaken.

000NobelPrizes
26-08-03, 13:35
Geplaatst door Maarten
Ow? Terreur?
En ga je nou beweren dat je dat kunt uitleggen? :hihi:

De heren waren door Israeli's aangeschoten, en DUS terrorist??

Dan val je hetzij onder de extreem-rechts vleugel van Likud,
ofwel je bent zo stom, dat waarschijnlijk een ander je login hier voor je heeft moeten aanmaken.

Je hebt gelijk Maarten. Het diabolische IDF heeft zich vergist en 2 onschuldige, hard werkende vaders van hun bed gelicht.

Aw, shucks...

Onno25
26-08-03, 14:13
Dan val je hetzij onder de extreem-rechts vleugel van Likud, ofwel je bent zo stom, dat waarschijnlijk een ander je login hier voor je heeft moeten aanmaken.

Off-topic, Maarten, wie heeft jouw login hier eigenlijk aangemaakt?

Maarten
27-08-03, 00:56
Geplaatst door Brie
Een van de twee, de 27-jarige Othman Younis, wordt door Israël verdacht van betrokkenheid bij een aantal aanslagen, waarbij zeker tien doden zijn gevallen.

Get lost, en neem 151np en Onnie mee...
En voor jullie weer interessant gaan zitten doen,
er zitten nog 6000 van dit soort jongens zonder enige vorm van proces vast in kampen, o.a. in de Negev, waarvan sommigen al 15 jaar.
Zwaar tegen alle mensenrechten op dit punt.
Onder verdenking door het IDF?? Just fuck off, will you?

Echt, die Israelies... de grootste misdadigers van afgelopen jaren.. Smerige wandaden in alle soorten en maten. Hek erom, en dwingen die jongens, anders wordt het nooit wat.

Zwarte Schaap
27-08-03, 00:59
Geplaatst door Maarten
Get lost, en neem 151np en Onnie mee...
En voor jullie weer interessant gaan zitten doen,
er zitten nog 6000 van dit soort jongens zonder enige vorm van proces vast in kampen, o.a. in de Negev, waarvan sommigen al 15 jaar.
Zwaar tegen alle mensenrechten op dit punt.
Onder verdenking door het IDF?? Just fuck off, will you?

Echt, die Israelies... de grootste misdadigers van afgelopen jaren.. Smerige wandaden in alle soorten en maten. Hek erom, en dwingen die jongens, anders wordt het nooit wat.

Ik heb ze gemist die stukjes van je over palestina ! :hihi:

Maarten
27-08-03, 12:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb ze gemist die stukjes van je over palestina ! :hihi:

Can't do it all dáy!! :D
Maar schijf ze zélf! Zo moeilijk is dat toch niet?? Ik bedoel, die hele kwestie krijg je op een paar A4tjes, écht, en dat is ínclusief alle relevante nuances! Het draait állemaal om het inpikken van de Westbank e.a. gebiedsuitbreiding. Die vrede was er al láng en breed geweest, als dat niet zo was!!! En die leugenachtigheid van de Israelische verhalen die krijg je zó doorgeprikt hoor!
Weet je wat? Ik doe je er nog eentje..

Maarten
27-08-03, 12:41
De Volkskrant meldt vandaag, dat ELKE Hamas-aanhanger volgens de isralelische regering doelwit mag zijn van liquidatie! En die uitspraak werd gedaan naar aanleiding van het volgende geval:
Er werden DRIE raketten avgevuurd op zo'n verdachte, die in een auto rondreed in Gaza stad, en even in een file stond! Een Fíle!!..
Het resultaat was dus navenant: een willekeurige dode en 26 gewonden. ( de "verdachte" ontkwam)

Kortom: het gaat niet om verdachten, maar gewoon om aanhangers, en die moeten niet bestraft- maar kunnen gewoon gedood worden, en verder heeft ALLES wat zich daar in de buurt bevindt geen recht van klagen! 27 Onschuldigen???! GEEN ENKEL PUNT volgens deze énige democratie in het MO!!!

Kortom, ik weet niet wat die Brietjes, Onnootjes en nobelprijsjes hierboven nog zitten te meesmuilen over hoe serieus mensen door het IDF als "verdachte" aangemerkt worden, maar dat ze op deze site wel goed zitten voor heropvoeding, dat is wel duidelijk.
Ziet iemand nog verschil tussen de vergeldingsacties onder Hit.ler, en die van de Israeli's?? Ik niet! En al héel lang niet meer!

Het is heel simpel hoor: wil je voorbeelden van Israelische misdadigheid of van overmatige velgeldingsacties, dan hoef je meestal nóóít verder dan de krant van vorige week, en dat is al minstens 35 jaar zo!
Je hoeft nondeju niet eens een archíef bij te houden!! De middelen waarmee je de hypocrisie kunt aantonen liggen meestal zó voor het grijpen! En dat was vorig jaar al zo, en het jaar dáar voor, en het jaar dáar voor..enz..
En maar lullen die jongens...
En maar na-lulen, die club hier..

Onno25
27-08-03, 12:53
Kortom, ik weet niet wat die Brietjes, Onnootjes en nobelprijsjes hierboven nog zitten te meesmuilen over hoe serieus mensen door het IDF als "verdachte" aangemerkt worden, maar dat ze op deze site wel goed zitten voor heropvoeding, dat is wel duidelijk.

Maarten, lees FF mee:


Een woordvoerder van de Martelarenbrigade gaf toe dat Younis een aanslag heeft helpen voorbereiden die op 12 augustus werd gepleegd op een winkelcentrum in de Israëlische plaats Rosh Haayin.

Als jij dus vervolgens schrijft:


er zitten nog 6000 van dit soort jongens zonder enige vorm van proces vast in kampen,

dan vind ik dat eigenlijk niet zo een groot probleem.

Jouw hele logica in je eerste post:


De heren waren door Israeli's aangeschoten, en DUS terrorist??

gaat dus niet op. In ieder geval een van de twee mensen waarover dit onderwerp gaat is dus volgens zijn eigen organisatie verantwoordelijk voor het vermoorden van onschuldige burgers. De palestijnse autoriteit had mazzel deze keer want ze hadden een goede beurt kunnen scoren door deze man in het ziekenhuis bewaking te geven om ervoor te zorgen dat hij na de behandeling berecht had kunnen worden (De P.A. zegt namelijk tegen terreur te zijn). Door een nog onduidelijke reden gebeurde dit niet en moest Israel weer zelf actie ondernemen.

Ook al wil je Israel graag trashen, je moet de daden van de andere kant ook even in ogenschouw nemen, woorden en daden lopen daar namelijk nogal uiteen.

Maarten
27-08-03, 15:33
Onno, nog daargelaten dat er dus eentje “en passant” meegenomen werd (ahem :hihi: ), is het wel opvallend he, dat zo’n organisatie de betrokkenheid meldt he? Ineens last van wroeging? Bekeert tot christendom?? Staan te popelen om bewijs te leveren tegen hun eigen mensen?? Hier is dus iets vreemds aan de hand! Anders gezegd: er klopt iets niet. Dit slik je dus niet voor zoete koek. Staat ook nergens iets over een bekentenis of een ander soort bewijs. En al helemaal niets over de kwaliteit van de vervolging!

Maar als je het bovenstaande nou eens goed leest Onno, dan weet je dat het gemiereneuk over zo’n gevalletje totaal geen zin heeft. Die 6000 zitten er echt zonder enige vorm van deugdelijk proces, en wie er allemaal om het leven komt, c.q. levenslang gehandicapt wordt na zo’n vergeldingsactie, dat interesseert die israeli’s geen Biet! En dan praten we hier niet over wat randgroep-daders, maar over het officiële regeringsbeleid binnen een democratisch bestel!
Enkel mogelijk vanwege de aanhoudende steun van de VS!
En een Nederlandse regering, die er in de verhouding met Israël geen enkele consequentie aan verbindt, en de banden het liefst nog verstevigt.

Verder lees ik niets, waaruit zou moeten blijken, dat de PA ze had moeten bewaken, jij wel? Het zou kunnen, maar vooralsnog blijkt dat nergens.

En niet alleen de PA is tegen terreur, maar Hamas ook!! Alleen zullen we wel even een probleempje hebben over wat je als terreur beschouwt! Leg graag maar even uit waarom je 35 jaar van bezetting niet als terreur beschouwt. Wat had je in huis? Noodzaak tot zelfverdediging? :hihi: Een van de modernste legers van het MO moet beducht zijn voor de kalashnikovs? De hele westbank moet volgebouwd worden als buffer?? :hihi:

Onno, ik heb geen enkele reden om Israël te willen trashen. Ik trash enkel rotzooi. En we kunnen hier wel blijven miereneuken, maar was het je al opgevallen dat de Israeli’s in het kader van de vredesbesprekingen en de Roadmap nog GEEN ENKELE NEIGING vertoont heeft een toezegging te doen van het ontruimen van de gebieden??!!
O ja, Sharon heeft iets geprevelt, waarna het Parlement de term “bezetting” onmiddellijk weer introk! En er schuift een legertje wat heen en weer. En een enkele illegale nederzetting wordt ontruimd, waarna er meteen weer bijkomen!
Niks nieuws hoor. Gaat al jaren zo. `Die roadmap is al máanden aan de gang, maar die israeli’s produceren alleen maar Fuzz.. En nou heeft Bush weer iets gezegd van die muur, en dus zal dat wel even stoppen, om daarna weer vrolijk door te gaan bij er eerste beste aanleiding.

En als die israeli’s íets kunnen, dan is het wel aanleidingen uitlokken!! Was het in 2002 relatief rustig, werden Ramallah en Jenin weer in puin geschoten.. En nu :hihi: is het natuurlijk weer “hoog tijd” om “het terrorisme intensief te gaan bestrijden”: kortom weer een overmaat van acties, die de Palestijnen weer flink motiveren! Anything new??! Nee hoor!..

Hoe lang hadden de Amerikanen nodig in de 1e golfoorlog?? Paar weken??
Afghanistan? Ook een paar weken??
Irak? Ook een paar weken??
En om de israeli’s de bezette gebieden uit te krijgen?? Máánden? Járen??? :hihi:
Onno, die Amerikanen beginnen echt een nieuwe 911 te verdienen, vind je ook niet??
Met hoeveel kútsmoezen denken ze daar eigenlijk nog áan te kunnen komen??!…
Het lijkt alsof juist de Amerikanen aan de vrede werken, omdat ze met die Roadmap bezig zijn, maar de werkelijkheid is, dat die Israëli’s hun rotzooi helemaal niet vol zouden kunnen houden zonder de steun van de Amerikanen!
En dat wordt over de hele wereld héel goed begrepen!
Niet voor níks roepen ze al tot in de verste uithoeken: “Dood aan Amerika, Dood aan Israël!”!
Je kunt wel denken, dat dat allemaal extremisten, antisemieten en amerika-haters zijn, maar het zijn gewoon geluiden tegen de immense georganiseerde mísdaad daar!

En als je nou eens goed gaat kijken wat het allemaal veroorzaakt, dan kom je natuurlijk op die VS-joodse lobby uit, maar vooral bij die conservatieve christenen daar, die een beetje staan te knikken bij een 3000 jaar oude belofte, die óok de Westbank omvat!!! Het is gewoon hilarisch wat voor een gevolgen zoiets kan hebben!.. (zonder dat was het waarschijnlijk al lang afgelopen.)

En nog wat: aangezien het wéer Jeruzalem betreft, hoef je je dus niet te verbazen, dat er weer hard over "Kruisvaarders" geroepen wordt, wel??! Sorry hoor, maar je hebt geen enkel verhaal over agressieve arabieren nodig om te verklaren wat daar gebeurt! Hamas c.s. zijn daar echt peanuts bij.. Ze zijn enkel een argument om het over iets anders te hebben, dan over wat daar nou eigenlijk gebéurt!!..

Als christen schaam ik me echt rot, voor waar die godsdienst voor ingezet wordt! Ik vind het echt niet veel beter dan het moslim-extremisme! Het zit gewoon verpakt in een net jásje! Dat is álles!.. écht álles!!..

sadeeQ
27-08-03, 20:08
Geplaatst door Maarten
Onno, nog daargelaten dat er dus eentje “en passant” meegenomen werd (ahem :hihi: ), is het wel opvallend he, dat zo’n organisatie de betrokkenheid meldt he? Ineens last van wroeging? Bekeert tot christendom?? Staan te popelen om bewijs te leveren tegen hun eigen mensen?? Hier is dus iets vreemds aan de hand! Anders gezegd: er klopt iets niet. Dit slik je dus niet voor zoete koek. Staat ook nergens iets over een bekentenis of een ander soort bewijs. En al helemaal niets over de kwaliteit van de vervolging!



:zwaai: maak die debiele kakkerlaken nou niet wakker :hihi: :hihi:

Maarten
28-08-03, 01:23
Geplaatst door sadeeQ
:zwaai: maak die debiele kakkerlaken nou niet wakker :hihi: :hihi:

:hihi: Ja... kan het óok niet helpen!.. Ik weet niet wat het ís!.. Ik kan af en toe zo gefascineerd raken door mensen die zo ontstellend geisoleerd in de een of andere ideologische cocon leven, dat ze blijkbaar de grootste koe voor hun neus nog niet zien!

Ik begrijp die pro-Israel-aanhang dus niet (meer) he? Daar zit ik eigenlijk mee.. Het gaat vaak om heel intelligente en gevoelige mensen, maar zodra het over Israel gaat, dan daalt dat IQ ineens naar 20, en blijkt de hele visie te rusten op een intussen volkomen naief geromantiseerd beeld, wat nog ergens in de achterkamer leeft.
Zou het Anne Frank zijn?
Mensen die daar in zijn blijven hangen, en sindsdien nooit meer wakker zijn geworden op dat punt??..
Het kán he?!..
Ik bedoel, ik hoop het níet voor die arme Anne, maar ze is dus wél dé personificatie van het mededogen in het lijden van de Joden, hè?!!...
Ik bedoel, ik wil het dat meisje niet áan doen, maar kán het zijn dat haar dagboek misschien aanzienlijk heeft bijgedragen aan de mate waarin het westen haar ogen sluit voor die misdadigheid??
Ik bedoel, het zou niet de eerste keer zijn, dat goed bedoelde boeken in feite rámpen veroorzaken, niet?

Verder sluit ik uit, dat die pro-israel-aanhang uit psychopaten bestaat. Op zich lijkt het daar namelijk wél op, gezien het gemak waarmee de grootste misdaden vaak met een enkel achterlijk regeltje weggewuifd worden. Ik kan het echt schókkend vinden hoe Nederlanders dat kunnen doen. Die weten normaal echt wel beter hoor.
het gemak ook, waarmee al die fabeltjes over "terrorisme" en de Israelische vredelievendheid (de stakkers, die na éeuwen nu éinelijk eens gewoon in vrede willen leven..) er klaarblijkelijk bij velen in gaan als koek, ínclusief bij de media!... Maar het gaat díep, en is wijdverbreid, en is behóorlijk ziek!

Ik kan slecht hebben, dat mijn land zo ziek is. Ik kan het eigenlijk ook moeilijk gelóven.. Wie weet heb ik uit de reacties een soort bewijs nodig, dat de mensen hier overwegend nog een beetje menselijk- en realistisch inzake politiek kunnen dénken..

Ik bedoel, als ik Jeroen Pauw bij NOVA over de zaak bezig zie, dan moet ik echt kótsen. Dan vraag ik me écht af waar Nederland met zijn "normen en waarden" nou eigenlijk blíjft??!..
Ergens hoop ik in het geniep, dat nederland nog eens een aanslag krijgt. Misschien dat dát dan een beetje wakker schud. Maar het is wel zeker van niet. Als het gebeurt, dan zullen de Jeroen Pauws van de media helemaal niet meer aan te horen zijn..

En dan te bedenken, dat ik op deze site kwam vanwege het fundi-extremisme. Intussen vind ik die Hamas-jongens nog het meest begrijpelijk en realistisch. Dat is klare taal. Daar kun je tenminste nog gewoon naar luisteren, ook al schieten ze wel eens uit de slof. Abbas is een idealist, en dat heeft dus ook geen bodem. De rest is vooral rotzooi, hoewel zelfs Bush en Sharon op hun manier nog te begrijpen zijn. Maar wie niet meer te begrijpen is, dat is die grote groep Nederlanders, die nog mooie verhalen staan te houden..