PDA

Bekijk Volledige Versie : Blanke Autochtone niet-Moslimjongeren molester agent !!



Zgeheu
26-08-03, 18:27
Jongeren molesteren agent tijdens aanhouding

Uitgegeven: 26 augustus 2003 12:52

APELDOORN - Een motoragent is maandagmiddag in Apeldoorn door een groep jongeren gemolesteerd. De agent kreeg enkele rake klappen, onder meer in zijn nek. De jongens vernielden bovendien de spiegels van de motor en schopten ook tegen zwaailichten en stopbord. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.

De agent probeerde maandag een 24-jarige scooterbestuurder uit Apeldoorn aan te houden. Deze reed zonder helm en probeerde aan zijn aanhouding te ontsnappen. De achtervolging die volgde, ging over voetpaden, door plantsoenen en tussen bergingen van woningen door. De vluchtende scooterrijder passeerde tot twee keer een groep jongeren. Uit deze groep werd een jas naar de agent gegooid. De motoragent wist de jas net op tijd te ontwijken.

Vluchtpoging

Uiteindelijk gaf de 24-jarige man zijn vluchtpoging op. De agent boeide de verdachte. Daarop kwam de groep jongens zich met de aanhouding bemoeien. Een van hen startte de in beslaggenomen scooter en ging erop vandoor.

Toen nog vier agenten assistentie kwamen verlenen, kon de 24-jarige Apeldoorner worden meegenomen. De andere jongens zijn niet direct opgepakt. Daarvoor moet eerst duidelijk zijn wie welke strafbare feiten heeft gepleegd.

De politie gaat uitzoeken wat de rol van elk individu is geweest. "Naar verwachting levert dat de komende dagen nog aanhoudingen op", aldus een politiewoordvoerder. De 46-jarige moeder van één van de jongens werd maandag wel aangehouden, wegens belediging van de motoragent. Zij kreeg een boete van 130 euro.

Maarten
26-08-03, 18:44
Geplaatst door Zgeheu
Blanke Autochtone niet-Moslimjongeren molester agent !!

En zgeheu kletst weer eens uit zijn nék!

Zgeheu
26-08-03, 18:59
Ik hoop het...

want dat zou betekenen dat ze bij de krant niet weer nodeloos de etnische afkomst van de daders vermelden.

Maarten
27-08-03, 00:40
Geplaatst door Zgeheu
Ik hoop het...

want dat zou betekenen dat ze bij de krant niet weer nodeloos de etnische afkomst van de daders vermelden.

Ook gelul... jaren en jaren is het beleid geweest om geen afkomst te noemen, juist om stigmatisering te voorkomen. Volgens mij is dat nog zo, ook al zijn er uitzonderingen. Maar wat de Telegraaf deed en doet, weet ik niet.
Maar ook zijn jarenlang de criminaliteitscijfers niet vrijgegeven of moeilijk te vinden geweest.
En over beide zaken zijn moeilijkheden geweest, omdat duidelijk was dat er allochtoon-vriendelijk bericht werd, en mensen nou eindelijk wilden weten hoe het zat.

Zwarte Schaap
27-08-03, 01:18
Geplaatst door Maarten
Ook gelul... jaren en jaren is het beleid geweest om geen afkomst te noemen, juist om stigmatisering te voorkomen. Volgens mij is dat nog zo, ook al zijn er uitzonderingen. Maar wat de Telegraaf deed en doet, weet ik niet.
Maar ook zijn jarenlang de criminaliteitscijfers niet vrijgegeven of moeilijk te vinden geweest.
En over beide zaken zijn moeilijkheden geweest, omdat duidelijk was dat er allochtoon-vriendelijk bericht werd, en mensen nou eindelijk wilden weten hoe het zat.

Ik weet niet in welke donkere gat je gevallen bent, maar in het geval van marokkanen is de media al 17 jaar bezig. Dat van de media is men medio jaren 80 vanaf gestapt.

De criminaliteitscijfers worden al zeker vanaf 1993 jaarlijks vele malen herhaald. Het probleem is en was dat elke organisatie haar eigen methodes gebruikt om het te registreren.

De fabel dat marokkanen het crimineelst zijn is bijvoorbeeld alleen gebasseerd op het feit dat marokkanen tussen 13 en 17 jaar van de 20.000 aangiftes er 13 % voor hun rekening komt. Terwijl de groep van 24 en ouder 3,4 % voor rekening van de marokkanen is. In deze groep is het aantal aangiftes 120.000. Hier zijn de marokkanen vrijwel het laagst van alle groepen. (Criem Rapport- Met dit rapport is het culturele element in de criminaliteit ingevoerd.)

En wat deed de media? Juist die richte zich als vanouds alleen op de marokkanen.

Maarten
27-08-03, 12:10
Schaap, ik weet dat je helemaal in die materie zit, en wat je klachten zijn. Maar het is gewon niet helemaal duidelijk wat de media tegenwoordig zoal doen. Dat verschilt ook per krant en per omroep. Maar éen ding is in elk geval zeker niet waar, en dat is dat altijd de allochtone afkomst vermeldt wordt. Er leeft zéker nog de ethiek, dat die bij voorkeur niet vermeld wordt, hoewel ik niet kan zeggen in welke mate. Wél geef ik je mee, dat er gevallen zijn, waarin het genoemd wordt, terwijl het overbodig is.

Maar de vraag is wel wat overbódig is!.. En in feite is het de consument die dat mede bepaalt.. Nieuws is gewoon wat de consumént nieuws vindt, en wat hij relevante informatie vindt.
Schoolvoorbeeld is het gedonder in A’dam-west.. Mensen WILLEN gewoon weten of die kutgroep weer aan de gang geweest is! De consument píkt het gewoon niet als er enkel staat dat er een bejaarde gemolesteerd is! Die willen voor hun eigen gemoedsrust gewoon wéten aan wie of wat iets ligt! En het maakt gewoon écht veel uit of mensen zich zorgen gaan maken over verloedering van de samenleving in het algemeen, of dat ze die in het hokje kunnen stoppen van een speciale groep, die dan als probléem aangemerkt kan worden.

Natuurlijk zit je met de hele zaak op glad ijs! Er moet een afweging gemaakt worden tussen enerzijds gedetailleerdheid van de berichtgeving en anderzijds het gevaar van stigmatisering. Dat is natuurlijk flink moeilijk. Journalisten er redacties praten daar natuurlijk over. En de mensen moeten dat óok doen, juist om de meningsvorming daarover betere kwaliteit te geven. Maar als je enkel roept, dat ze altijd weer die allochtonen moeten hebben, dan draag je echt niet veel bij hoor. En het kan nog averechts werken ook. Dan luistert er niemand meer, want “de allochtonen liggen ook altijd te zeiken!”. Vergelijk ook die demonstratie rond Driss, waardoor driekwart van de autochtonen weer gaat denken: ze krakelen weer, nog voor ze ergens vanaf weten, en dat doen ze alleen maar om een goed gevoel in eigen kring te krijgen, kortom een soort leugen als ellebogenwerk..

Kritiek móet gewoon deugen, anders werkt het averechts.. Wet van Meden en Perzen hoor: als je maar vaak genoeg “brand” roept, en het fikt niet echt, dan luistert er niemand meer.
Maar goed, over die media zijn we nog niet klaar. Plaats liever wat aan krantenberichten of zo, waarvan je vindt dat die niet kunnen.