PDA

Bekijk Volledige Versie : Straks bij Factor: Islamitisch ontwaken.



Orakel
26-08-03, 22:05
Islamitisch ontwaken.

26 AUG. 23.17 - 23.41 uur & 28 AUG. 14:07 - 14:31 uur NED. 1

Islamitische organisaties worden in toenemende mate geleid door de nieuwe generatie moslims die in Nederland is opgegroeid.
Jongere mannen en vrouwen mengen zich in het debat over de multiculturele samenleving. Ze nemen plaats in de besturen van moskeeën, maatschappelijke organisaties en politieke partijen.

Ze spreken Nederlands en hebben naast hun bestuursfunctie vaak een volledige baan of studie. Met hen komen computers en moderne managementtechnieken de moskeeën en burelen binnen.

Uiterlijk verschillen de meeste jonge moslims opvallend van de oude generatie. De baarden zijn verdwenen, de kaftan is verruild voor een colbert met stropdas en hoofddoekjes zijn niet langer vanzelfsprekend. Maar verschilt deze generatie moslims ook qua opvattingen wezenlijk van de oudere garde?

Heeft de nieuwe generatie invloedrijke moslims andere ideeën over vrouwenemancipatie, homofilie en bijvoorbeeld transnationale huwelijken? Factor gaat op zoek naar de kansen op een Islamitisch reveil binnen de Nederlandse moslimgemeenschap.

Zie verder www.ikon.nl/factor

barfly
26-08-03, 23:05
Ik ben benieuwd hoe geassimileerd ze zijn! :)

Orakel
26-08-03, 23:13
Geplaatst door barfly
Ik ben benieuwd hoe geassimileerd ze zijn! :)

:hihi: Ramptoerist.

barfly
26-08-03, 23:48
Geplaatst door Orakel
:hihi: Ramptoerist.

Ik vind die Pakistaanse dame wel goed ;)

Marsipulami
26-08-03, 23:50
Ik heb het gezien. Ontzettend arrogante betweterige Hollandse journalistiek. Die Hollanders denken echt wel dat ze superieur zijn tgo de rest van de planeet. Abu Jahjah had groot gelijk dat hij dat mens aan de deur gezet heeft. :cola:

barfly
26-08-03, 23:53
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb het gezien. Ontzettend arrogante betweterige Hollandse journalistiek. Die Hollanders denken echt wel dat ze superieur zijn tgo de rest van de planeet. Abu Jahjah had groot gelijk dat hij dat mens aan de deur gezet heeft. :cola:

Ik krijg steeds meer de indruk dat de Hollanders gelijk hebben :D
(incluis de nieuwkomers)

an3sdej
26-08-03, 23:55
Ik heb het gezien. Ontzettend arrogante betweterige Hollandse journalistiek. Die Hollanders denken echt wel dat ze superieur zijn tgo de rest van de planeet. Abu Jahjah had groot gelijk dat hij dat mens aan de deur gezet heeft.

Mars ik verdenk jou steeds meer van buitenlanderhaat :boos: , Nederlanderhaat wel te verstaan!! De kloof tussen de fundi's en gematigden en niet moslims wordt steeds duidelijker!! :ninja:

Marsipulami
27-08-03, 00:00
Geplaatst door barfly
Ik krijg steeds meer de indruk dat de Hollanders gelijk hebben :D
(incluis de nieuwkomers)

In Hollandse reportages zet de journalist zichzelf altijd in de kijker. Driekwart van de tijd wordt besteed aan de vraagstelling en aan de journalistieke achtergrondcommentaren en één kwart uit geknipte éénregelige citaten van de geďnterviewde. Dacht ik nou eens een reportage mee te maken waar je kennis kon maken met de manier hoe moslims tegen dingen aankijken, maar helaas. Moslims hebben alleen recht van spreken als ze dezelfde mening verkondigen als niet-islamitische Nederlanders en/of hun vooroordelen willen bevestigen.

Marsipulami
27-08-03, 00:06
Geplaatst door an3sdej
Mars ik verdenk jou steeds meer van buitenlanderhaat :boos: , Nederlanderhaat wel te verstaan!! De kloof tussen de fundi's en gematigden en niet moslims wordt steeds duidelijker!! :ninja:


Bwoah Nederlanderhaat zou ik het niet noemen. Ik ben het alleen niet eens met het politiek correcte denken over Nederlanders. Ik vind dat Nederlanders niet in staat zijn tot zelfkritiek en nog minder in staat tot zelfrelativering.

Dutchguy
27-08-03, 00:07
Geplaatst door Marsipulami
In Hollandse reportages zet de journalist zichzelf altijd in de kijker. Driekwart van de tijd wordt besteed aan de vraagstelling en aan de journalistieke achtergrondcommentaren en één kwart uit geknipte éénregelige citaten van de geďnterviewde. Dacht ik nou eens een reportage mee te maken waar je kennis kon maken met de manier hoe moslims tegen dingen aankijken, maar helaas. Moslims hebben alleen recht van spreken als ze dezelfde mening verkondigen als niet-islamitische Nederlanders en/of hun vooroordelen willen bevestigen.

Hoe zit dat dan in Belgie? Ik heb gezien de grote aanhang van het Vlaams Blok en de AEL het gevoel dat daar helemaal niet met allochtonen gepraat wordt.

Afrux
27-08-03, 00:10
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb het gezien. Ontzettend arrogante betweterige Hollandse journalistiek. Die Hollanders denken echt wel dat ze superieur zijn tgo de rest van de planeet. Abu Jahjah had groot gelijk dat hij dat mens aan de deur gezet heeft. :cola:

Hahaha, ik zag totaal anders, hij werd goed ingepakt en gaf geen enkel antwoord op haar vragen, maar weer hetzelfde liedje.... Alleen weer verwijten zij, zij zij, iedereen is slecht iedereen dat en dit....

respect voor d eobjectieve kijk van de directeur van Melli Gurus, zij praten niet veel maar doen....

Marsipulami
27-08-03, 00:12
Geplaatst door Dutchguy
Hoe zit dat dan in Belgie? Ik heb gezien de grote aanhang van het Vlaams Blok en de AEL het gevoel dat daar helemaal niet met allochtonen gepraat wordt.

Noem je zo'n reportage met elkaar praten ? Het Vlaams Blok in België is tenminste zo eerlijk om toe te geven dat ze wat tegen moslims hebben. Die komen niet met zo'n masker van hypocriete schijntolerantie.

Marsipulami
27-08-03, 00:17
Geplaatst door Afrux
Hahaha, ik zag totaal anders, hij werd goed ingepakt en gaf geen enkel antwoord op haar vragen, maar weer hetzelfde liedje.... Alleen weer verwijten zij, zij zij, iedereen is slecht iedereen dat en dit....

respect voor d eobjectieve kijk van de directeur van Melli Gurus, zij praten niet veel maar doen....

Ja, jij hebt het niet zo begrepen op Abu Jahjah. Dat is je goed recht. Maar ik heb het niet alleen over Abu Jahjah.

Wat ik toch ook stuitend vond is de manier waarop die journaliste die brave man in de moskee wou forceren om de Nederlandse vooroordelen nog maar eens te bevestigen. Die man is heel bescheiden en hoffelijk gebleven.

Grietje
27-08-03, 00:19
Heb het programma net gezein. Tsja, wat valt er over te zeggen. Het was weer een sterk staaltje hysterische journalistiek van dezelfde journaliste die in een eerde docu. het deed voorkomen alsof het in Bos&Lommer, Amsterdam, wemelt van de potentiële zelfmoordterroristen die klaarstaan om zichzelf op te blazen. Dit programma verdient de 'Grietje riooljournalistiekprijs' van 2003. In haar zogenaamde sympathie voor de onderdukte moslima en moslimhomo's schiet ze volledig haar doel voorbij door zich niet aan haar journalistieke plicht te houden. Dat is objectief, en dus niet als een pleitbezorger voor het een of ander, te werk gaan.

Marsipulami
27-08-03, 00:25
Geplaatst door Grietje
Heb het programma net gezein. Tsja, wat valt er over te zeggen. Het was weer een sterk staaltje hysterische journalistiek van dezelfde journaliste die in een eerde docu. het deed voorkomen alsof het in Bos&Lommer, Amsterdam, wemelt van de potentiële zelfmoordterroristen die klaarstaan om zichzelf op te blazen. Dit programma verdient de 'Grietje riooljournalistiekprijs' van 2003. In haar zogenaamde sympathie voor de onderdukte moslima en moslimhomo's schiet ze volledig haar doel voorbij door zich niet aan haar journalistieke plicht te houden. Dat is objectief, en dus niet als een pleitbezorger voor het een of ander, te werk gaan.


Wooow :duim:

Grietje
27-08-03, 00:33
Geplaatst door Marsipulami
Wooow :duim:

Nou ja, begrijp me goed Mars, mijn sympathie lag toch bij Haci Karacaer die als moslim wel vaker heel verstandige dingen heeft gezegd zoals dat kritiek niet alleen maar toepasbaar is op de buitenwereld, iets wat de AEL moedwillig ontkent. Alleen was het jammer dat dit een overduidelijke vernietigingscampagne tegen de AEL gericht is, en was de tenenkrommende sympathie die de dame had voor Milli Görus zeer paternaliserend. Zo van: 'zie je wel. ze kunnen het wel, die moslims.'

Dutchguy
27-08-03, 00:38
Geplaatst door Marsipulami
Noem je zo'n reportage met elkaar praten ? Het Vlaams Blok in België is tenminste zo eerlijk om toe te geven dat ze wat tegen moslims hebben. Die komen niet met zo'n masker van hypocriete schijntolerantie.

Ik vond dit geen sterke documentaire. Neemt niet weg dat jij steeds met het argument komt dat de Hollandse journalistiek alleen maar belerend is en dat is volslagen onzin. En dan blijf ik er bij dat de situatie in Belgie veel grimmiger is.

taouanza
27-08-03, 00:39
Geplaatst door Grietje
Heb het programma net gezein. Tsja, wat valt er over te zeggen. Het was weer een sterk staaltje hysterische journalistiek van dezelfde journaliste die in een eerde docu. het deed voorkomen alsof het in Bos&Lommer, Amsterdam, wemelt van de potentiële zelfmoordterroristen die klaarstaan om zichzelf op te blazen. Dit programma verdient de 'Grietje riooljournalistiekprijs' van 2003. In haar zogenaamde sympathie voor de onderdukte moslima en moslimhomo's schiet ze volledig haar doel voorbij door zich niet aan haar journalistieke plicht te houden. Dat is objectief, en dus niet als een pleitbezorger voor het een of ander, te werk gaan.


Wauw! We zijn het met elkaar eens!:eek:

Grietje
27-08-03, 00:39
Dat ik hiervoor een aflevering van Jiskefet heb moeten missen. Gatverdamme!

taouanza
27-08-03, 00:41
Geplaatst door Grietje
Dat ik hiervoor een aflevering van Jiskefet heb moeten missen. Gatverdamme!


Oke, it was to good to be true. :cheefbek:

Grietje
27-08-03, 00:42
Geplaatst door taouanza
Wauw! We zijn het met elkaar eens!:eek:

Ach ja. We zullen nog genoeg tijd hebben om het weer oneens met elkaar te zijn.

Marsipulami
27-08-03, 00:43
Geplaatst door Grietje
Nou ja, begrijp me goed Mars, mijn sympathie lag toch bij Haci Karacaer die als moslim wel vaker heel verstandige dingen heeft gezegd zoals dat kritiek niet alleen maar toepasbaar is op de buitenwereld, iets wat de AEL moedwillig ontkent. Alleen was het jammer dat dit een overduidelijke vernietigingscampagne tegen de AEL gericht is, en was de tenenkrommende sympathie die de dame had voor Milli Görus zeer paternaliserend. Zo van: 'zie je wel. ze kunnen het wel, die moslims.'

Het allergrappigste is dat de eerste keer dat ik van Milli Görüs hoorde (en ook nog lang nadien), dat deze beweging toen werd afgeschilderd als een zeer gevaarlijk fundamentalistische beweging. Tegen de demcoratie, verkondiger van politiek islamisme en blablabla. In België werden er toen volop vragen gesteld in het parlement om deze beweging te verbieden. Tegenwoordig is Milli Görüs het neusje van de zalm geworden van een voorbeeldallochtonenorganisatie.

taouanza
27-08-03, 00:43
Geplaatst door Grietje
Ach ja. We zullen nog genoeg tijd hebben om het weer oneens met elkaar te zijn.

Is al gebeurd met je Jiskefette.:moe:

freya
27-08-03, 00:44
Echt profesionele stemmingmakerij.

De dreigende muziek als Jahjah een zaal binnenloopt.
Gevolgd door een prachtige montage van boze demonstrende allochtone jongeren.

En dan het bijna romantische pingelmuziekje bij Karacaer in de moestuin.

:kotsen2:

En altijd weer diezelfde thema's :aanwal:

Vrouwen en homo's

Alsof half christelijk Nederland niet precies hetzelfde daarover denkt als de gemiddelde moslim :moe:


Ik ben fan van zowel Haci als Dyab:fplayer:

Grietje
27-08-03, 00:45
Geplaatst door Marsipulami
Het allergrappigste is dat de eerste keer dat ik van Milli Görüs hoorde (en ook nog lang nadien), dat deze beweging toen werd afgeschilderd als een zeer gevaarlijk fundamentalistische beweging. Tegen de demcoratie, verkondiger van politiek islamisme en blablabla. In België werden er toen volop vragen gesteld in het parlement om deze beweging te verbieden. Tegenwoordig is Milli Görüs het neusje van de zalm geworden van een voorbeeldallochtonenorganisatie.

Die berichten klopten wel. Maar volgens mij hebben ze alle nationalistische elementen min of meer verwijderd en zijn ze een salonfähige organisatie geworden. Let wel: turks nationalistische en geen islam-fudamentalistische organisatie.

freya
27-08-03, 00:47
Het allergrappigste is dat de eerste keer dat ik van Milli Görüs hoorde (en ook nog lang nadien), dat deze beweging toen werd afgeschilderd als een zeer gevaarlijk fundamentalistische beweging. Tegen de demcoratie, verkondiger van politiek islamisme en blablabla. In België werden er toen volop vragen gesteld in het parlement om deze beweging te verbieden. Tegenwoordig is Milli Görüs het neusje van de zalm geworden van een voorbeeldallochtonenorganisatie.

Precies, dus er is nog hoop voor de AEL :cool:

taouanza
27-08-03, 00:47
Geplaatst door Marsipulami
Het allergrappigste is dat de eerste keer dat ik van Milli Görüs hoorde (en ook nog lang nadien), dat deze beweging toen werd afgeschilderd als een zeer gevaarlijk fundamentalistische beweging. Tegen de demcoratie, verkondiger van politiek islamisme en blablabla. In België werden er toen volop vragen gesteld in het parlement om deze beweging te verbieden. Tegenwoordig is Milli Görüs het neusje van de zalm geworden van een voorbeeldallochtonenorganisatie.


Laat ik voorop stellen dat ik geen fan ben Abou Jahjah maar hoe dat mens tegen hem tekeer ging was echt asociaal. En dan kwam die directeur van MG in beeld en krijgt hij te horen:AEL zegt dit en dat en daar zijn we het niet mee eens,ja toch? :kotsen:

Marsipulami
27-08-03, 00:49
Geplaatst door Dutchguy
Ik vond dit geen sterke documentaire. Neemt niet weg dat jij steeds met het argument komt dat de Hollandse journalistiek alleen maar belerend is en dat is volslagen onzin. En dan blijf ik er bij dat de situatie in Belgie veel grimmiger is.

Ja hoor, de situatie in België is veel grimmiger. Gelukkig maar. Conflicten uit de weg willen gaan is onrecht in stand houden. Ik denk dat men in België gewoon tien jaar voorsprong heeft op Nederland op vlak van multiculturalisme.

Grietje
27-08-03, 00:49
Geplaatst door taouanza
Is al gebeurd met je Jiskefette.:moe:

Hahahah Hoezo? Vind je het niet prachtig als Kees Prins zegt: 'Ik wens u een heerlijke, geweldige, prachtige en misschien wel gedenkwaardige dag en hoop dat u morgen gezond, fris en gelukkig opstaat en dat u dan denkt: ja, dit is een dag, dit is zo een dag, die het waard is om geleefd te worden. En om deze fantastische dag af te sluiten eindig ik met een gedicht van Karel Essink uit 1889, mind you' ?

freya
27-08-03, 00:50
Laat ik voorop stellen dat ik geen fan ben Abou Jahjah maar hoe dat mens tegen hem tekeer ging was echt asociaal.

Volgens mij moet je ver gaan om hem (in het openbaar) zo onbeschoft te laten worden. Normaal is hij het toonbeeld van charme.

Dutchguy
27-08-03, 00:51
Geplaatst door freya
Precies, dus er is nog hoop voor de AEL :cool:

Moeten ze nog wel ff leren dat wie constant schreeuwt op het laatst niet meer gehoord zal worden.

Marsipulami
27-08-03, 00:53
Geplaatst door taouanza
Laat ik voorop stellen dat ik geen fan ben Abou Jahjah maar hoe dat mens tegen hem tekeer ging was echt asociaal. En dan kwam die directeur van MG in beeld en krijgt hij te horen:AEL zegt dit en dat en daar zijn we het niet mee eens,ja toch? :kotsen:

Deze reportage heeft mijn sympathie voor AEL weer opnieuw wat aangezwengeld. :boer:

taouanza
27-08-03, 00:54
Geplaatst door freya
Volgens mij moet je ver gaan om hem (in het openbaar) zo onbeschoft te laten worden. Normaal is hij het toonbeeld van charme.


Daarom, ik denk dat er behoorlijk veel knip- en plakwerk aan te pas is gekomen om te verbergen wat ze hem allemaal naar zijn hoofd slingerde.
Maar ja we worden geacht te dom te zijn om dat door te hebben.

Orakel
27-08-03, 00:54
Ik vond het toch wel zo sneu voor die bestuurder van die moskee.
Stel zich daar openhartig op, staat er eerlijk te zijn, is in gesprek met die journaliste, begint me daar die muts van een programmamaakster doorheen te tetteren zeg.

hoe denk jij over homosexualiteit, wat doe jij aan die jongeren, hoe zit dat met die vrouwen

Wat een ongelofelijk dom mokkel. Sorry dames.

Daar komt dus geen journalist meer binnen.

freya
27-08-03, 00:54
Moeten ze nog wel ff leren dat wie constant schreeuwt op het laatst niet meer gehoord zal worden.

Ik heb anders een paar briljante interviews met DAJJ gezien en gelezen. Maar die worden niet tot in den treure herhaald, zoals die paar seconden dat hij kwaad tegen die politieman staat te schreeuwen.

taouanza
27-08-03, 00:56
Geplaatst door Orakel
Ik vond het toch wel zo sneu voor die bestuurder van die moskee.
Stel zich daar openhartig op, staat er eerlijk te zijn, is in gesprek met die journaliste, begint me daar die muts van een programmamaakster doorheen te tetteren zeg.

hoe denk jij over homosexualiteit, wat doe jij aan die jongeren, hoe zit dat met die vrouwen

Wat een ongelofelijk dom mokkel. Sorry dames.

Daar komt dus geen journalist meer binnen.


Ben blij dat de meeste mensen het door hebben.

freya
27-08-03, 00:57
Wat een ongelofelijk dom mokkel. Sorry dames.

In dit geval is excuus echt overbodig.

Dutchguy
27-08-03, 00:58
Geplaatst door freya
Ik heb anders een paar briljante interviews met DAJJ gezien en gelezen. Maar die worden niet tot in den treure herhaald, zoals die paar seconden dat hij kwaad tegen die politieman staat te schreeuwen.

Ik doelde niet zozeer op DAJJ als persoon, maar op de AEL als organisatie.

Marsipulami
27-08-03, 00:58
Geplaatst door Dutchguy
Moeten ze nog wel ff leren dat wie constant schreeuwt op het laatst niet meer gehoord zal worden.

Als je nou een beetje kritisch kon denken dan besefte je misschien dat men gewoon een paar knipsels heeft laten zien uit een veel langer interview. Verder heeft men nog de archieven geraadpleegd over een incident in Antwerpen met een politiecommisaris. Alles om te bewijzen hoe onredelijk AEL wel is. (Diezelfde politiecommissaris is nota bene thans geschorst wegens zware deontologische fouten en corruptie, terwijl men tegen Abu Jahjah juridisch niks heeft kunnen vinden om hem te vervolgen.)

Grietje
27-08-03, 01:02
Ze is ook journaliste van Elsevier. Dat verklaart alles zo een beetje.

nefertiti
27-08-03, 01:04
Geplaatst door freya
Volgens mij moet je ver gaan om hem (in het openbaar) zo onbeschoft te laten worden. Normaal is hij het toonbeeld van charme.

Nou, ik heb hem al meer onbeschoft gezien dan als "toonbeeld van charme". Bovendien heeft hij slechts drie zinnekes die hij steeds op een andere manier probeert te verwoorden.
1. wij worden gediscrimineerd
2. wij worden gediscrimineerd
3. de politie is racistisch

(en nu mag je beginnen zinnetjes maken met die woorden ! )

En als je vragen stelt waarbij het antwoord niet 1. 2. of 3. is, dan wordt hij onbeschoft, zeker als het vrouwelijke joernalisten betreft!

Verder maakt hij hele grote windbuilen die punten 1 en 2 moeten verbeteren!
Ook allochtonen "zouden moeten mogen" meedoen aan leerlingenraden!!!
So? mochten ze dat niet dan?

Ook islamitisch onderwijs voor allochtonen!
So? mochten ze dat niet dan?

(en natuurlijk mogen politieagenten allochtonen niet aanhouden! maar tja... ook geen turkse politieagenten? of zwarte commissarissen? )

En verder mag een leugentje voor bestwil altijd natuurlijk! Hezbollah ja?nee? ja? nee? Mossad zit achter hem: ja? nee? ja? nee? Schijnhuwelijk? nee, nee, nee, nee :lole:

Enfin, een kleurrijk figuur zullen we maar zeggen! oeps! :fpotver: discriminatie?

Nee, dan kwam die mijnheer van Milli Gorus tenminste redelijk over (mét dezelfde joernaliste en dezelfde vragen toch?)

taouanza
27-08-03, 01:05
Kan niet wachten tot 151geitjes komt vertellen wat voor geweldig docu dit was met een knap staaltje journalistiek van de bovenste plank.
En Mika zal het zeker beamen.:moe:

taouanza
27-08-03, 01:06
Geplaatst door nefertiti


Nee, dan kwam die mijnheer van Milli Gorus tenminste redelijk over (mét dezelfde joernaliste en dezelfde vragen toch?)

Yep, en vooral dezelfde toon.:moe:

Grietje
27-08-03, 01:12
Geplaatst door nefertiti
Nou, ik heb hem al meer onbeschoft gezien dan als "toonbeeld van charme". Bovendien heeft hij slechts drie zinnekes die hij steeds op een andere manier probeert te verwoorden.
1. wij worden gediscrimineerd
2. wij worden gediscrimineerd
3. de politie is racistisch

(en nu mag je beginnen zinnetjes maken met die woorden ! )

En als je vragen stelt waarbij het antwoord niet 1. 2. of 3. is, dan wordt hij onbeschoft, zeker als het vrouwelijke joernalisten betreft!

Verder maakt hij hele grote windbuilen die punten 1 en 2 moeten verbeteren!
Ook allochtonen "zouden moeten mogen" meedoen aan leerlingenraden!!!
So? mochten ze dat niet dan?

Ook islamitisch onderwijs voor allochtonen!
So? mochten ze dat niet dan?

(en natuurlijk mogen politieagenten allochtonen niet aanhouden! maar tja... ook geen turkse politieagenten? of zwarte commissarissen? )

En verder mag een leugentje voor bestwil altijd natuurlijk! Hezbollah ja?nee? ja? nee? Mossad zit achter hem: ja? nee? ja? nee? Schijnhuwelijk? nee, nee, nee, nee :lole:

Enfin, een kleurrijk figuur zullen we maar zeggen! oeps! :fpotver: discriminatie?

Nee, dan kwam die mijnheer van Milli Gorus tenminste redelijk over (mét dezelfde joernaliste en dezelfde vragen toch?)

Je gaat niet in op het belerend toontje dat de journaliste aanhief. Waarom niet?

freya
27-08-03, 01:13
En als je vragen stelt waarbij het antwoord niet 1. 2. of 3. is, dan wordt hij onbeschoft, zeker als het vrouwelijke joernalisten betreft!

Als er vragen gesteld worden die hij al 100x beantwoord heeft, dan wordt hij idd onbeschoft. Maakt niet uit of het tegen een man of een vrouw is.

Geef eens een voorbeeld uit deze docu van een vraag waarop hij geen antwoord kon geven.


En verder mag een leugentje voor bestwil altijd natuurlijk! Hezbollah ja?nee? ja? nee? Mossad zit achter hem: ja? nee? ja? nee? Schijnhuwelijk? nee, nee, nee, nee

Noem eens 1 politicus die nog nooit ergens over gelogen heeft.

Marsipulami
27-08-03, 01:19
Geplaatst door nefertiti
Nou, ik heb hem al meer onbeschoft gezien dan als "toonbeeld van charme". Bovendien heeft hij slechts drie zinnekes die hij steeds op een andere manier probeert te verwoorden.
1. wij worden gediscrimineerd
2. wij worden gediscrimineerd
3. de politie is racistisch

(en nu mag je beginnen zinnetjes maken met die woorden ! )

En als je vragen stelt waarbij het antwoord niet 1. 2. of 3. is, dan wordt hij onbeschoft, zeker als het vrouwelijke joernalisten betreft!

Verder maakt hij hele grote windbuilen die punten 1 en 2 moeten verbeteren!
Ook allochtonen "zouden moeten mogen" meedoen aan leerlingenraden!!!
So? mochten ze dat niet dan?

Ook islamitisch onderwijs voor allochtonen!
So? mochten ze dat niet dan?

(en natuurlijk mogen politieagenten allochtonen niet aanhouden! maar tja... ook geen turkse politieagenten? of zwarte commissarissen? )

En verder mag een leugentje voor bestwil altijd natuurlijk! Hezbollah ja?nee? ja? nee? Mossad zit achter hem: ja? nee? ja? nee? Schijnhuwelijk? nee, nee, nee, nee :lole:

Enfin, een kleurrijk figuur zullen we maar zeggen! oeps! :fpotver: discriminatie?

Nee, dan kwam die mijnheer van Milli Gorus tenminste redelijk over (mét dezelfde joernaliste en dezelfde vragen toch?)

Ik vind van abu Jahjah dat hij een intellectuele en assertieve burgerrechtenactivist is. Verder vind ik jou een bekrompen conservatieveling.

Dutchguy
27-08-03, 01:30
Geplaatst door Marsipulami
Als je nou een beetje kritisch kon denken dan besefte je misschien dat men gewoon een paar knipsels heeft laten zien uit een veel langer interview. Verder heeft men nog de archieven geraadpleegd over een incident in Antwerpen met een politiecommisaris. Alles om te bewijzen hoe onredelijk AEL wel is. (Diezelfde politiecommissaris is nota bene thans geschorst wegens zware deontologische fouten en corruptie, terwijl men tegen Abu Jahjah juridisch niks heeft kunnen vinden om hem te vervolgen.)

Als je nou een beetje beter zou lezen had je kunnen zien dat ik dit geen goede documentaire vond.

ZeroZero
27-08-03, 02:05
Vertel eens:

Waarom mag een atheďstische witte autochtoon GEEN lid worden van die AEL??
Alleen maar symphatisant....

Vertel eens:

HOE GELOOFWAARDIG is een figuur als Nabil Marmouch als politicus?


Vertel eens:

Waarom moeten 'lastige vragen' over de AEL altijd worden gemeden of zelfs bestreden?
Iets te verbergen dus?

Grietje
27-08-03, 02:09
Geplaatst door ZeroZero
Vertel eens:

Waarom mag een atheďstische witte autochtoon GEEN lid worden van die AEL??
Alleen maar symphatisant....

Vertel eens:

HOE GELOOFWAARDIG is een figuur als Nabil Marmouch als politicus?


Vertel eens:

Waarom moeten 'lastige vragen' over de AEL altijd worden gemeden of zelfs bestreden?
Iets te verbergen dus?

Vertel eens wat dit met dit topic te maken heeft?

Ron Haleber
27-08-03, 08:20
Geplaatst door Marsipulami
Het allergrappigste is dat de eerste keer dat ik van Milli Görüs hoorde (en ook nog lang nadien), dat deze beweging toen werd afgeschilderd als een zeer gevaarlijk fundamentalistische beweging. Tegen de demcoratie, verkondiger van politiek islamisme en blablabla. In België werden er toen volop vragen gesteld in het parlement om deze beweging te verbieden. Tegenwoordig is Milli Görüs het neusje van de zalm geworden van een voorbeeldallochtonenorganisatie.

Mars het is jou toch allang bekend dat de Belgen 100 maal racistischer zijn dan de Nederlanders...? :rambo:

Ik herinner me een speciale uitzending van jouw RTB waar Milli Görüs als fascistisch werd neergezet met Van Koningsveld erbij... :D




Je kunt dan ook beter deze site lezen...! Ik ben het afgelopen half jaar verschillende malen uitgebreid op Milli Görüs ingegaan.

Haci Karacaer heb ik hier toen uitspraken laten doen o.a. nav Rafiq.

Haci heeft daarna op mijn verzoek zelfs een speciale "fatwa" (een perscommuniqee) namens Milli Görüs aan Maroc.NL gewijd. :duim:


Maar ja het geheugen is niet de sterkste kant van de prikkers hier. Waarschijnlijk komt dat omdat Haci een Turk is, een groep waar men zich blijkbaar niet voor interesseert... Anders zou ik het ook niet weten... :kwaad:

Ron Haleber
27-08-03, 08:32
Ik zag het IKON-interview en vond het erg slecht...

Om in een kwartiertje dergelijke banaliteiten over wat al niet te debiteren, is ver beneden het niveau van de IKON...

En dan nog wel door een Pakistaanse die van toeten nog blazen wist en niemand liet uitspreken en zelf de antwoorden op haar vragen gaf!

Daarbij gevoegd de schandelijke montage van tendentieuse items...

000NobelPrizes
27-08-03, 08:57
Geplaatst door Marsipulami
Noem je zo'n reportage met elkaar praten ? Het Vlaams Blok in België is tenminste zo eerlijk om toe te geven dat ze wat tegen moslims hebben. Die komen niet met zo'n masker van hypocriete schijntolerantie.

Tsssss. Smeerlap. Wat er aan progressie is, hoe marginaal ook, wil jij het liefst de kop indrukken.
Je hebt er gewoon de pest over in dat moslims het in Nederland anders aanpakken en geen behoefte hebben aan hitserig gebrul als van de AEL, in tegenstelling tot Belgie. Live with it, zou ik zeggen.

000NobelPrizes
27-08-03, 09:12
Geplaatst door taouanza
Kan niet wachten tot 151geitjes komt vertellen wat voor geweldig docu dit was met een knap staaltje journalistiek van de bovenste plank.
En Mika zal het zeker beamen.:moe:

151 geitjes heeft niet eens gekeken, want 151 geitjes kent dat docu-cirkeltje zo ondertussen wel. Als de docu in iemands voorgekookte straatje past is ie goed, als de docu niet in het straatje past deugt ie niet.
Het zijn dus nooit eye-openers, want de individuele posities t.a.v. islam etcetera zijn allang bepaald, zeker door de mensen die naar dit soort programma's kijken.
We zien wel waar het schip strandt of niet, denkt 151 geitjes. :)

an3sdej
27-08-03, 09:52
Tegenwoordig is Milli Görüs het neusje van de zalm geworden van een voorbeeldallochtonenorganisatie.

Ik heb niet de stukken nageplozen die Ron zegt geplaatst te hebben, maar volgens mij heeft M.G. jaren geleden een andere voorzitter gekregen, en zijn ze een andere koers gaan varen. Of dat een farce is weet ik niet, maar er is uiterlijk een flinke verandering geweest in hun beleid.

nefertiti
27-08-03, 11:07
Verder vind ik jou een bekrompen conservatieveling.

Hi Marsipulami! Kennen we mekaar dan? :zwaai:

nefertiti
27-08-03, 11:23
Als er vragen gesteld worden die hij al 100x beantwoord heeft, dan wordt hij idd onbeschoft. Maakt niet uit of het tegen een man of een vrouw is.


Freya,
Als je als politicus een programma hebt met slechts drie punten, dan is het normaal dat men telkens op dezelfde vragen uitkomt. Als elke politicus dan onbeschoft wordt indien men telkens dezelfde vragen stelt, dan moet je als politicus toch een media-cursus gaan volgen meen ik.


Geef eens een voorbeeld uit deze docu van een vraag waarop hij geen antwoord kon geven.
Wel, ik verschoot gewoon toen hij ineens begon uit te vliegen tegen de journaliste, want hij was zo rond de pot aan het draaien dat ik geeneens meer wist wat de vraag was geweest. En toen begonnen de dreigingen van "je gaat de vraag er toch weer uitknippen, dus herhaal!!! nu de vraag, en nogmaals herhaal!!! nu de vraag.... etc.
Wat ook de vraag en het antwoord waren: indien sommige mensen Abou Jahjah als dé intellectuele burgerrechtactivist beschouwen, ik heb er mijn grootste twijfels over!

(ik noem vb. een Nelson Mandela een intellectuele burgerrechtactivist)

freya
27-08-03, 11:46
Geplaatst door nefertiti
Freya,
Als je als politicus een programma hebt met slechts drie punten, dan is het normaal dat men telkens op dezelfde vragen uitkomt. Als elke politicus dan onbeschoft wordt indien men telkens dezelfde vragen stelt, dan moet je als politicus toch een media-cursus gaan volgen meen ik.



Je bent dus gewoon heel slecht op de hoogte met het gedachtengoed van DAJJ. Lees eerst eens wat dingen die hij geschreven heeft en een paar interviews met niet bevooroordeelde journalisten.
Dit is gewoon gezwets in de ruimte.


Wel, ik verschoot gewoon toen hij ineens begon uit te vliegen tegen de journaliste, want hij was zo rond de pot aan het draaien dat ik geeneens meer wist wat de vraag was geweest. En toen begonnen de dreigingen van "je gaat de vraag er toch weer uitknippen, dus herhaal!!! nu de vraag, en nogmaals herhaal!!! nu de vraag.... etc.
Wat ook de vraag en het antwoord waren: indien sommige mensen Abou Jahjah als dé intellectuele burgerrechtactivist beschouwen, ik heb er mijn grootste twijfels over!

Dat hij zo uit z'n slof schoot geeft wel aan dat zij vreselijk heeft zitten drammen. En hij heeft idd heel veel slechte ervaringen met uitspraken van hem die uit elk verband gerukt gepresenteerd worden.

Zelfs onschuldige beelden van hem worden in een kwaad daglicht gesteld. In deze docu komt hij een zaal binnen lopen. Commentaar: Hij komt als een popster binnen. Daarbij krijg ik beelden van een macho die door een juigende menigte al handtekeningen uitdelend zich een weg baant.
Toevallig zat ik toen ook in de zaal en weet dat hij te laat was en gewoon zo snel mogelijk naar het podium liep om de bijeenkomst
zo min mogelijk te verstoren.


Over de uitgekouwde thema's die in deze docu aan de orde kwamen heeft hij al div keren een zeer genuanceerde mening gegeven.
Ik kan het heel goed begrijpen dat hij geen zin meer heeft om altijd hetzelfde riedeltje te moeten blijven herhalen.

Afrux
27-08-03, 11:52
Wat ik niet begrijp is nog steeds geen antwoord te hebben gehad op een erg simpel vraag:
Wie dwingt je om te assimeleren?
Kijk Abu kan eromheen draaien en de journaliste van alles en nog wat beschuldigen en het in verband brengen met intellect, en veel meer onzin..
Maar hij gaf gewoon geen antwoord...

En inderdaad niemand heeft me gedwongen om te assimeleren, al hebben we tegenwoordig bij de ingerienden van Couscous ook spruitjes toegevoegd, want iedereen is gek op thuis.

Niemand dwingt mijn twee zusjes die een hoofddoek dragen om dat af te zetten, in tegen deel zij maken carriere in hun leven, waarvan een hoofd is van haar afdeling is de baas is over 43 mannen en vrouwen en de andere het Nederlands geeft op VWO. Niemand dwong me ooit om niet naar de moskee te gaan (Ik vond het ook heel goed, dat de imams hier kunnen zeggen wat de islam zegt, i.t.g. tot marokko waar de Khotba's voorgeschreven zijn en meer over d ekoning gaan dan allah), niemand dwingt me om mijn baard te scheren. Terwijl in d ejaren tachtig in Marokko de baarden met een tang wereden afgerukt en nu na de aansalgen ben je ook min of meer gelijk een verdachte als je een baard draagt... ETc, etc, etc,

Abu zou naar zijn eigen land kijken, waar honderdenduizenden Palestijnen die er al meer dan 50 jaar leven geen recht hebben op een verblijfvergunning laat staan op een paspoort. Zij mogen ook niet alle beroepen uitoefnen (nou ja schoonmaken en autos wassen mag wel). Het is zo erg dat wanneer je een Palestijnse Paspoort hebt niet LIbanon in mag, zo kunnen duizenden Palestijnen hun broeders, vaders en moeders niet bezoeken en zien, etc, etc, etc

000NobelPrizes
27-08-03, 11:58
Geplaatst door freya
Over de uitgekouwde thema's die in deze docu aan de orde kwamen heeft hij al div keren een zeer genuanceerde mening gegeven.
Ik kan het heel goed begrijpen dat hij geen zin meer heeft om altijd hetzelfde riedeltje te moeten blijven herhalen.

Freya, over dat riedeltje van de AEL...

Eerst even dit van AT5:

"Witte leerling bijna in minderheid
Op de Amsterdamse basisscholen raken witte leerlingen in de minderheid. Ook het voortgezet onderwijs wordt steeds "zwarter", zo blijkt uit onderzoek van het SCO Kohnstamm Instituut.
49 Procent van de basisschoolleerlingen heeft een niet-westerse achtergrond én ouders met een lage opleiding. Op 127 van de 201 scholen is meer dan de helft van de kinderen uit deze groep. Op 102 scholen vormen zij een concentratie van meer dan 70 procent.
Op 54 scholen hebben deze leerlingen geen of heel weinig contact met leerlingen met andere kenmerken. Dertig scholen zijn nagenoeg helemaal wit."


Kijk, terwijl Abu blijft doorzeuren over moslims dit en moslims dat, draait de wereld door. Nederland ook. Dat betekent dat er straks in Nederland van de toekomstige generaties, onegacht waar ze vandaan komen, bepaalde dingen worden verwacht. Kennis op het gebied van handel & economie, waterbouwkunde, ingenieurs, IT, noem maar op.

Ik vind het verdomde contraproductief en zelfzuchtig van die AEL om steeds maar in het zelfde cirkeltje te blijven ronddraaien. Er zijn belangrijker zaken aande orde als we ons als westerse maatschappij willen blijven handhaven. Je kunt niet van de autochtonen verwachten dat die dit islamitische gekrakeel tot in den treure blijven financieren, en ondertussen in hun eentje de welvaart, vooruitgang, waterkering, planologie etc. in stand blijven houden.

Afrux
27-08-03, 12:02
Geplaatst door Ron Haleber
Ik zag het IKON-interview en vond het erg slecht...

Om in een kwartiertje dergelijke banaliteiten over wat al niet te debiteren, is ver beneden het niveau van de IKON...

En dan nog wel door een Pakistaanse die van toeten nog blazen wist en niemand liet uitspreken en zelf de antwoorden op haar vragen gaf!

Daarbij gevoegd de schandelijke montage van tendentieuse items...

Die pakistaanse die is d eweg ook kwijt.. Ik denk dan bij mezelf doe die hoofddoek weg, dat verdien je niet.. Hoofddoek is mode item, kijk het is het een of het ander.. je kiest voor een hoofddoek dan moet je niet met een naakte borst d emoskee in, ik zou meer respect voor haargehad als ze geen hoofdoek droeg en bij wijze van spreken met een mini rokje daar was, dan die scheinheiligheid...
Zoveel make up, gepileerde wenkbrauwen, etc, allemaal dingen die tegenstrijdig zijn met het hoofddoek, waarom daarg je het dan?
Ik heb niets tegen make up of gepileerde wenkbrauwen en half naakte borsten, maar dan moet je geen hoofdoek dragen, zo simpel is het.....

Afrux
27-08-03, 12:27
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Freya, over dat riedeltje van de AEL...

Eerst even dit van AT5:

"Witte leerling bijna in minderheid
Op de Amsterdamse basisscholen raken witte leerlingen in de minderheid. Ook het voortgezet onderwijs wordt steeds "zwarter", zo blijkt uit onderzoek van het SCO Kohnstamm Instituut.
49 Procent van de basisschoolleerlingen heeft een niet-westerse achtergrond én ouders met een lage opleiding. Op 127 van de 201 scholen is meer dan de helft van de kinderen uit deze groep. Op 102 scholen vormen zij een concentratie van meer dan 70 procent.
Op 54 scholen hebben deze leerlingen geen of heel weinig contact met leerlingen met andere kenmerken. Dertig scholen zijn nagenoeg helemaal wit."


Kijk, terwijl Abu blijft doorzeuren over moslims dit en moslims dat, draait de wereld door. Nederland ook. Dat betekent dat er straks in Nederland van de toekomstige generaties, onegacht waar ze vandaan komen, bepaalde dingen worden verwacht. Kennis op het gebied van handel & economie, waterbouwkunde, ingenieurs, IT, noem maar op.

Ik vind het verdomde contraproductief en zelfzuchtig van die AEL om steeds maar in het zelfde cirkeltje te blijven ronddraaien. Er zijn belangrijker zaken aande orde als we ons als westerse maatschappij willen blijven handhaven. Je kunt niet van de autochtonen verwachten dat die dit islamitische gekrakeel tot in den treure blijven financieren, en ondertussen in hun eentje de welvaart, vooruitgang, waterkering, planologie etc. in stand blijven houden.

Het doet me goed om tussen al die onzin ook dit soort reacties hier te lezen

freya
27-08-03, 12:43
Geplaatst door Afrux
Wat ik niet begrijp is nog steeds geen antwoord te hebben gehad op een erg simpel vraag:
Wie dwingt je om te assimeleren?
Kijk Abu kan eromheen draaien en de journaliste van alles en nog wat beschuldigen en het in verband brengen met intellect, en veel meer onzin..
Maar hij gaf gewoon geen antwoord...

.................

Abu zou naar zijn eigen land kijken, waar .....................

Als DAJJ naar zijn eigen land kijkt, Belgie dus, dan zie je daar een politiek partijtje, waar ca 30% van de vlamingen op stemt, dat letterlijk zegt dat immigranten moeten assimileren.

freya
27-08-03, 12:50
Kijk, terwijl Abu blijft doorzeuren over moslims dit en moslims dat, draait de wereld door. Nederland ook. Dat betekent dat er straks in Nederland van de toekomstige generaties, onegacht waar ze vandaan komen, bepaalde dingen worden verwacht. Kennis op het gebied van handel & economie, waterbouwkunde, ingenieurs, IT, noem maar op.

DAJJ roept nu juist dat de moslims meer moeten meedraaien op de arbeidsmarkt.
Hij stimuleert zijn achterban juist om Nederlands te leren, te studeren en een goede baan te zoeken. Hij zeurt er alleen over dat moslims op dit moment minder kans hebben om die goede baan ook te krijgen.

Maar ja, dat verhaal daar is niemand in geinteresseerd. Nee we hebben een vijandsbeeld nodig en de AEL is daar makkelijk voor te gebruiken.

Globetrotter
27-08-03, 12:55
Geplaatst door 151 NobelPrizes

Ik vind het verdomde contraproductief en zelfzuchtig van die AEL om steeds maar in het zelfde cirkeltje te blijven ronddraaien. Er zijn belangrijker zaken aande orde als we ons als westerse maatschappij willen blijven handhaven.[/B]

Ik denk dat jij niet begrijpt waar het om gaat? De AEL wil de westerse maatschappij niet handhaven. Dat zal hun een zorg zijn. Zij gebruiken deze maatschappij en die reikdommen die er zijn om hun eigen opvattigen, cultuur en beweegreden te te implementeren, zodat zij hier hun eigen maatschappij kunnen opbouwen op basis van Arabisch-islamitische normen en waarden.

Globetrotter
27-08-03, 12:58
Geplaatst door Afrux
Die pakistaanse die is d eweg ook kwijt.. Ik denk dan bij mezelf doe die hoofddoek weg, dat verdien je niet.

Dan zullen horde Marokkaanse moslima's hier in Amsterdan dan ook wel niet jouw respect krijgen.

Globetrotter
27-08-03, 13:09
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind van abu Jahjah dat hij een intellectuele en assertieve burgerrechtenactivist is.

Burgerrechtactivist? Narcist zou je bedoelen.

Sinds wanneer moet er hier gevochten worden voor burgerrechten?? Het is een grof schandaal om hiet komen te verkondigen dat "zijn groep" een door de Nederlandse maatschappij opgelgde achterstand heeft en dat dan te relateren aan burgerrechten.

Er zullen weing landen in de wereld zijn waar mensen het zo goed hebben. Wordt "zijn groep" onderdrukt, sterven zij van hde onger of ziekte, wordt hun geloof verboden, moeten zij voor acht uur thuis zijn, mogen zij geen moskeeen bouwen, mogen zij niet bidden op hun werk, zijn er geen rituele slachterijeen, krijgen zijn niet de zelfde medische behandelin of uitkering, het recht op zelfde scholing....

Met burgerrechtenactivist kan je beter de rechten voor homos's en voor onderdrukte.....vrouwen bedoelen.

Marsipulami
27-08-03, 13:24
Geplaatst door freya
Als DAJJ naar zijn eigen land kijkt, Belgie dus, dan zie je daar een politiek partijtje, waar ca 30% van de vlamingen op stemt, dat letterlijk zegt dat immigranten moeten assimileren.

Excuseer 15,5 % van de Vlaamse stemmen gingen bij de laatste verkiezingen naar het Vlaams Blok. Dat betekent dus dat 84.5 % van de Vlamingen niet voor het Vlaams Blok gestemd heeft. Dat was in 1999.

De federale verkiezingen van 2003 leverde 11,59 % van de Belgische kiezers op voor het Vlaams Blok.

Marsipulami
27-08-03, 13:32
Geplaatst door Globetrotter
Burgerrechtactivist? Narcist zou je bedoelen.

Sinds wanneer moet er hier gevochten worden voor burgerrechten?? Het is een grof schandaal om hiet komen te verkondigen dat "zijn groep" een door de Nederlandse maatschappij opgelgde achterstand heeft en dat dan te relateren aan burgerrechten.

Er zullen weing landen in de wereld zijn waar mensen het zo goed hebben. Wordt "zijn groep" onderdrukt, sterven zij van hde onger of ziekte, wordt hun geloof verboden, moeten zij voor acht uur thuis zijn, mogen zij geen moskeeen bouwen, mogen zij niet bidden op hun werk, zijn er geen rituele slachterijeen, krijgen zijn niet de zelfde medische behandelin of uitkering, het recht op zelfde scholing....

Met burgerrechtenactivist kan je beter de rechten voor homos's en voor onderdrukte.....vrouwen bedoelen.

Er zijn belangrijke verschillen tussen allochtonen en autochtonen op vlak van arbeid, onderwijs, huisvesting, inkomen enz. Op papier is iedereen gelijk, maar in de praktijk is er nog op zijn minst 100 jaar werk voordat allerlei ongelijkheden zullen opgeheven zijn. De strijd tegen die ongelijkheid is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van autochtonen zowel als allochtonen.

freya
27-08-03, 13:41
Geplaatst door Marsipulami
Excuseer 15,5 % van de Vlaamse stemmen gingen bij de laatste verkiezingen naar het Vlaams Blok. Dat betekent dus dat 84.5 % van de Vlamingen niet voor het Vlaams Blok gestemd heeft. Dat was in 1999.

De federale verkiezingen van 2003 leverde 11,59 % van de Belgische kiezers op voor het Vlaams Blok.

Sorry, ik had de cijfers voor Antwerpen in m'n hoofd.

Ik moest dus schrijven: als DAJJ naar zijn eigen stad kijkt.

Tomas
27-08-03, 13:41
Geplaatst door Marsipulami
Er zijn belangrijke verschillen tussen allochtonen en autochtonen op vlak van arbeid, onderwijs, huisvesting, inkomen enz. Op papier is iedereen gelijk, maar in de praktijk is er nog op zijn minst 100 jaar werk voordat allerlei ongelijkheden zullen opgeheven zijn. De strijd tegen die ongelijkheid is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van autochtonen zowel als allochtonen.

En vrouwen?

freya
27-08-03, 13:44
Geplaatst door Tomas
En vrouwen?

Dus omdat het met vrouwen ongeveer net zo slecht gesteld is, moeten de allochtonen maar hun mond houden?

Dan zouden alleen allochtone vrouwen misschien nog iets mogen zeggen van jou?

Tomas
27-08-03, 13:59
Geplaatst door freya
Dus omdat het met vrouwen ongeveer net zo slecht gesteld is, moeten de allochtonen maar hun mond houden?

Dan zouden alleen allochtone vrouwen misschien nog iets mogen zeggen van jou?

Wat een onzinnige reactie.

Als ik jou was zou ik wat minder met 151 prikken, want daar raak je helemaal van in de wat.

000NobelPrizes
27-08-03, 14:02
Geplaatst door Globetrotter
Ik denk dat jij niet begrijpt waar het om gaat? De AEL wil de westerse maatschappij niet handhaven. Dat zal hun een zorg zijn. Zij gebruiken deze maatschappij en die reikdommen die er zijn om hun eigen opvattigen, cultuur en beweegreden te te implementeren, zodat zij hier hun eigen maatschappij kunnen opbouwen op basis van Arabisch-islamitische normen en waarden.


Okaaaaaaaaaaaaaaay, en wat krijgen we dan? Freya's reactie pal daaronder


DAJJ roept nu juist dat de moslims meer moeten meedraaien op de arbeidsmarkt.
Hij stimuleert zijn achterban juist om Nederlands te leren, te studeren en een goede baan te zoeken. Hij zeurt er alleen over dat moslims op dit moment minder kans hebben om die goede baan ook te krijgen.

Maar ja, dat verhaal daar is niemand in geinteresseerd. Nee we hebben een vijandsbeeld nodig en de AEL is daar makkelijk voor te gebruiken.

Grappig he? :knipoog:

Overigens ben ik het met Globetrotter eens.

Freya, als jij je wilt scharen achter de AEL en die opruiende malloot van een Jahjah, dan voeg je je maar fijn bij die paar honderd losers in Nederland die heil zien in de AEL. En die net als criminele Marokkaanse rothuftertjes, de rest van de Marokkanen in een curieus daglicht zetten.

Een sympathiek advies wil ik je nog meegeven: Jahjah is niet de aardige kerel die jij zo graag wilt zien, maar een omhoogevallen megalomaan die als Koning der Europese Arabieren faam wil maken.

Globetrotter
27-08-03, 14:43
Geplaatst door Marsipulami
Er zijn belangrijke verschillen tussen allochtonen en autochtonen op vlak van arbeid, onderwijs, huisvesting, inkomen enz. Op papier is iedereen gelijk, maar in de praktijk is er nog op zijn minst 100 jaar werk voordat allerlei ongelijkheden zullen opgeheven zijn. De strijd tegen die ongelijkheid is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van autochtonen zowel als allochtonen.

Tuurlijk is het de verantwoordelijkheid van beide groepen.
Ben ik helemaal met je eens. Maar waarom geldt die achterstand in inkomen, arbeid, onderwijs e.d. niet voor de joden, hindoestanen of Chinezen en in toenemende mate minder voor de surinaamse creolen.

En als jij het over 100 jaar hebt, zal je mischien gelijk kunnen hebben als de AEL blijft vasthouden aan bepaalde principes. Al vrees ik dan wel voor een burgeroorlog.

freya
27-08-03, 16:57
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Okaaaaaaaaaaaaaaay, en wat krijgen we dan? Freya's reactie pal daaronder

Grappig he? :knipoog:



:schok:
Is het hier verplicht om op elke onzinnige post te reageren?

Sorry hoor, dat wist ik niet, ik hoop niet dat je erg in de war bent geraakt en dat je toch nog wel een beetje kan begrijpen wat mijn standpunt ongeveer is :strik:



Freya, als jij je wilt scharen achter de AEL en die opruiende malloot van een Jahjah, dan voeg je je maar fijn bij die paar honderd losers in Nederland die heil zien in de AEL. En die net als criminele Marokkaanse rothuftertjes, de rest van de Marokkanen in een curieus daglicht zetten.

Een sympathiek advies wil ik je nog meegeven: Jahjah is niet de aardige kerel die jij zo graag wilt zien, maar een omhoogevallen megalomaan die als Koning der Europese Arabieren faam wil maken.

Grappig hoe je helemaal voorbij gaat aan de inhoud van mijn postings.
Die malloot is het helemaal met je eens dat moslims hun verantwoordelijkheid in de maatschappij moeten nemen en vooral volledig moeten meedraaien op de arbeidsmarkt. Maar daar ga je dus liever niet op in.


Ik begrijp dat jij DAJJ persoonlijk kent?



Ennuh........... ik ben een heidense kaaskop :hihi:

crazy2000
28-08-03, 14:33
Geplaatst door barfly
Ik vind die Pakistaanse dame wel goed ;)

Ik vind het maar een trol

Zgeheu
28-08-03, 16:48
Geplaatst door Afrux
Wat ik niet begrijp is nog steeds geen antwoord te hebben gehad op een erg simpel vraag:
Wie dwingt je om te assimeleren?
Kijk Abu kan eromheen draaien en de journaliste van alles en nog wat beschuldigen en het in verband brengen met intellect, en veel meer onzin..
Maar hij gaf gewoon geen antwoord...

En inderdaad niemand heeft me gedwongen om te assimeleren, al hebben we tegenwoordig bij de ingerienden van Couscous ook spruitjes toegevoegd, want iedereen is gek op thuis.

Niemand dwingt mijn twee zusjes die een hoofddoek dragen om dat af te zetten, in tegen deel zij maken carriere in hun leven, waarvan een hoofd is van haar afdeling is de baas is over 43 mannen en vrouwen en de andere het Nederlands geeft op VWO. Niemand dwong me ooit om niet naar de moskee te gaan (Ik vond het ook heel goed, dat de imams hier kunnen zeggen wat de islam zegt, i.t.g. tot marokko waar de Khotba's voorgeschreven zijn en meer over d ekoning gaan dan allah), niemand dwingt me om mijn baard te scheren. Terwijl in d ejaren tachtig in Marokko de baarden met een tang wereden afgerukt en nu na de aansalgen ben je ook min of meer gelijk een verdachte als je een baard draagt... ETc, etc, etc,

Abu zou naar zijn eigen land kijken, waar honderdenduizenden Palestijnen die er al meer dan 50 jaar leven geen recht hebben op een verblijfvergunning laat staan op een paspoort. Zij mogen ook niet alle beroepen uitoefnen (nou ja schoonmaken en autos wassen mag wel). Het is zo erg dat wanneer je een Palestijnse Paspoort hebt niet LIbanon in mag, zo kunnen duizenden Palestijnen hun broeders, vaders en moeders niet bezoeken en zien, etc, etc, etc


Ik vind dat Afroks helemaal gelijk heeft.....

ik bedoel kijk hoe slecht het er aan toe gaat in Marokko en Libanon en noem maar op.....we mogen blij zijn dat we hier mogen leven en getolereerd worden.

:melig: :melig: :melig: :melig: :melig: :melig: :melig:

Afroks aka Uncle Tom aka House Nigger


ik moest gelijk denken aan deze speach van Malcolm X

The house Negro could afford to do that because he lived better thanthe
field Negro. He ate better, he dressed better, and he lived in a better
house. He lived right up next to the master--in the attic or the
basement. He ate the same food his master ate and wore his same
clothes. And he could talk just like his master--good diction. And he
loved his master more than the master loved himself. That's why he didn't
want his master hurt.

If the master got sick, he'd say, 'What's the matter, boss, we sick'?When
the master's house caust afire, he'd try to put the fire out. He didn't
want his master's house burned. He never wanted his master's property
threatened. That was the house Negro.

But then you had some fielf Negroes, who lived in huts, had nothing to
lose. They wore the worst kind of clothes. They ate the worst food. And
they caught hell. They felt the sting of the lash. They hated their
master; oh yes, they did.

If the master got sick, they'd pray that the master died. If the master's
house caught afire, they'd pray for a strong wind to come along. Thiswas
the difference between the two. And today you still have house Negroesand
field Negroes." Feb. 3, 1965

Mark
28-08-03, 17:01
Geplaatst door Zgeheu
Ik vind dat Afroks helemaal gelijk heeft.....

ik bedoel kijk hoe slecht het er aan toe gaat in Marokko en Libanon en noem maar op.....we mogen blij zijn dat we hier mogen leven en getolereerd worden.

:melig: :melig: :melig: :melig: :melig: :melig: :melig:

Afroks aka Uncle Tom aka House Nigger


ik moest gelijk denken aan deze speach van Malcolm X

The house Negro could afford to do that because he lived better thanthe
field Negro. He ate better, he dressed better, and he lived in a better
house. He lived right up next to the master--in the attic or the
basement. He ate the same food his master ate and wore his same
clothes. And he could talk just like his master--good diction. And he
loved his master more than the master loved himself. That's why he didn't
want his master hurt.

If the master got sick, he'd say, 'What's the matter, boss, we sick'?When
the master's house caust afire, he'd try to put the fire out. He didn't
want his master's house burned. He never wanted his master's property
threatened. That was the house Negro.

But then you had some fielf Negroes, who lived in huts, had nothing to
lose. They wore the worst kind of clothes. They ate the worst food. And
they caught hell. They felt the sting of the lash. They hated their
master; oh yes, they did.

If the master got sick, they'd pray that the master died. If the master's
house caught afire, they'd pray for a strong wind to come along. Thiswas
the difference between the two. And today you still have house Negroesand
field Negroes." Feb. 3, 1965


hehehe wat een jaren 60 demagogie :)

de enige zorg die mensen tegenwoordig in Nederland hebben is of ze wel het laatste game van hun PS2 of de laatste Prada schoentjes hebben :)

Of werk jij met een ketting aan je been in een katoenveld?

Zgeheu
28-08-03, 17:05
nee en Afroks woont waarschijnlijk niet bij Mat Herben op zolder.......


wacht ff z'n ip checken.... :giechel:

Afrux
28-08-03, 17:13
Geplaatst door Zgeheu
Ik vind dat Afroks helemaal gelijk heeft.....

ik bedoel kijk hoe slecht het er aan toe gaat in Marokko en Libanon en noem maar op.....we mogen blij zijn dat we hier mogen leven en getolereerd worden.



Ik weet niet of het niet juist sceptisch bedoeld is!!

Maar ik vind echt (als moslim), dat ik nergens zo veel rechten heb als in NL.

Alleen al in UK wonen tientallen moslims, die de Arabische nationalistische regimes hebben ontvlucht (Syrie, Saudi ARabia, Egypte, Algerije, etc). Sommige hebben bij verstek al de dood straf gekregen, terwijl ze in het westen, gewoon hun politieke en relegiueze leven kunnen voorzetten, o.a. als Imams...


Noch Mat Herben (een domme ezel), noch Pim (een domme paard), noch wie dan ook, heeft me of kan me dwingen om te assimeleren, ik ben juist hier in NL wat ik wil zijn.. In mijn land waar ik meer dan tweede derde van mijn leven heb geleefd kon ik dat niet zijn, anders werd ik opgepakt... Ik bellande al in de cel omdat ik niet mee wilde doen aan de schandalige arabesering van plaats namen (onderdeel van de arabiseringspolitiek na d eonafhankelijkheid) door te weigeren Beni Touzin te schrijven, maar AYT Touzin (de oorspronkelijke en enieg naam)

000NobelPrizes
28-08-03, 17:19
Geplaatst door Afrux
Ik weet niet of het niet juist sceptisch bedoeld is!!

Maar ik vind echt (als moslim), dat ik nergens zo veel rechten heb als in NL.



Afruks,

Moslim, jood, hindoe, katteliek, atheist: iedereen heeft dezelfde rechten in Nederland. En zo hoort het.
Als die rechten niet ideaal zijn, soit, maar dat heeft gelukkig niets met religie te maken.

PS: Blij om te lezen dat je het hier naar je zin hebt.

Afrux
28-08-03, 17:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Afruks,

Moslim, jood, hindoe, katteliek, atheist: iedereen heeft dezelfde rechten in Nederland. En zo hoort het.
Als die rechten niet ideaal zijn, soit, maar dat heeft gelukkig niets met religie te maken.

PS: Blij om te lezen dat je het hier naar je zin hebt.

nebel,

Ben met je eens, dat is d erealiteit, ik gaf alleen aan dus als moslim zijnde dat het zo is... Maar het is vanzelfsprekend dat iedereen hier dezelfde rechten heeft. Natuurlijk zijn er incidenten en zijn er sommige die andere denkbeelden nahouden dan de rest, maar dat geldt voor alle bevolkingsgroepen.

000NobelPrizes
28-08-03, 17:28
Geplaatst door Afrux
nebel,

Ben met je eens, dat is d erealiteit, ik gaf alleen aan dus als moslim zijnde dat het zo is... Maar het is vanzelfsprekend dat iedereen hier dezelfde rechten heeft. Natuurlijk zijn er incidenten en zijn er sommige die andere denkbeelden nahouden dan de rest, maar dat geldt voor alle bevolkingsgroepen.

Ach, wie weet hoe we later in de geschiedenisboekjes uit de verf zullen komen :)

Ik vind dat het inderdaad wel meevalt hier: daarom kan ik ook zo knorrig worden van ophitsers als Mars die maar blijven doorhameren dat er van alles aan de hand is. Pokkelijer.

Orakel
28-08-03, 20:28
Wat lijkt het mij heerlijk om es een dag lekker naďef te kunnen zijn.
Zucht......

Zgeheu
29-08-03, 01:06
Deze uitzending van Factor was absoluut een van de meest walgelijke en meest manipulatieve uitzending over de AEL ooit.

Al die slomotion beelden van A. Jahjah en die enge muziek erdoorheen in combinatie van beelden waar een leugenachtig verhaal bij verteld word door een tedensieus stemmetje.......

werkelijk verkrachting van de werkelijkheid......

elke media expert zal je kunnen vertellen dat dit een school voorbeeld is van een media hetze.

freya
30-08-03, 12:49
Geplaatst door mika
Wat weet jij daar nou van.
Volg je de emancipatie wel enigzins binnen die groeperingen?
En Christelijk Nederland is onderverdeeld in talloze stromingen waarvan slechts de fundamentalisten een eigen afwijkende opvatting hebben aangaande vrouwen en homo's.
m.a.w. Christelijk Nederland an sich bestaat niet.


mika

wat weet jij nou van islam
Volg je de emancipatie wel enigzins binnen die groeperingen?
En islamitisch Nederland is onderverdeeld in talloze stromingen waarvan veel moslims een eigen afwijkende opvatting hebben aangaande vrouwen en homo's.
m.a.w. islamitisch Nederland an sich bestaat niet.

freya
30-08-03, 13:04
Dat is toch de charme waar je het over had

Hoe kan iemand charmant doen in een geschreven interview?

Heb jij wel eens stukken van hem gelezen? Zo nee, dan weet je niet waar je over praat. (hoe kom ik daar nu weer bij?)

En die "borgerhoutse legioenen passage" is duidelijk een stuk tekst van iemend die het even allemaal helemaal zat is. Niet te verwonderen als je in aanmerking neemt hoeveel shit hij in korte tijd over zich heen gekregen heeft.

freya
30-08-03, 13:14
Geplaatst door mika
Ik roep ook geen dingen over DE islam of DE moslims, dus het spiegel-boodschapje van jou heeft geen betrekking op mij.

mika

:) En ik had het ook maar over HALF christelijk Nederland :strik:

freya
30-08-03, 13:40
Geplaatst door mika
Verstandige tekst, daar komt bij dat we straks een probleem hebben
met allochtonen die de aansluiting met het hoger onderwijs niet kunnen maken omdat veel allochtone jongeren (uitgezonderd een klein percentage) ofwel een opleiding afbreken of MAVO/VMBO niveau heeft.
Demografen hebben het daarom ook over noodzakelijke verruiming van migratiewetten om hoogopgeleide buitenlanders aan te trekken.
Voor al die moslims die het goed doen is Nederland een land waar men
vooruit kan komen en carrriere kan maken, maar wat jahjah doet is moslims en Nederlanders tegen elkaar ophitsen en het bevestigen van de segregatie onder de noemer niet te willen assimileren.
Dat segregatie in de Amsterdamse scholen nu feitelijk is aangetoond is het gevolg van een falend integratiebeleid waaraan zowel de allochtonen als de Nederlandse overheid schuldig zijn.
M.a.w. elke weldenkende moslim zal het AEL afwijzen, maar wat blijkt abou JJ is vooral populair onder Marokkaanse studenten.
Is het AEL daarmee een soort verkapte corps-beweging of zit het dieper
dan af en toe gezellig samen zijn met gelijkdenkenden en lekker extreme teksten joelen tegen Israël.


Mika

Ik zou hier best wel op willen reageren Mika, maar dit is een brei van woorden waar ik geen enkele lijn of logica in kan ontdekken.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen, behalve dat de je de AEL niet zit zitten?

Zgeheu
30-08-03, 14:01
Wat Mika wil zeggen is eigenlijk...

de schuld van de seggregratie op de amsterdamse scholen is de schuld van de blanke autochtonen.

De zwarte scholen zijn voornamlijk ontstaan door de "witte vlucht" omdat ze weigeren te integreren en deel te nemen aan de realiteit die in Nederland bestaat...namelijk dat er ook zwarten wonen.

Tevens worden wittenscholen wit gehouden omdat bijvoorbeeld zoals in Utrecht gewoon geen openbare scholen meer bestaan en alleen nog gristelijke scholen zijn die bijvoorbeeld moslim meisjes dwingen om hun hoofddoek af te doen.

Abu Jahjah rekent af met de gedachte dat dat de schuld is van de allochtonen en dat het helemaal niet verkeerd is als een wijk zwart is.

Problemen in die wijken zijn economisch en niet etnisch van grondslag

freya
30-08-03, 17:29
Geplaatst door Zgeheu
Wat Mika wil zeggen is eigenlijk...

de schuld van de seggregratie op de amsterdamse scholen is de schuld van de blanke autochtonen.

De zwarte scholen zijn voornamlijk ontstaan door de "witte vlucht" omdat ze weigeren te integreren en deel te nemen aan de realiteit die in Nederland bestaat...namelijk dat er ook zwarten wonen.

Tevens worden wittenscholen wit gehouden omdat bijvoorbeeld zoals in Utrecht gewoon geen openbare scholen meer bestaan en alleen nog gristelijke scholen zijn die bijvoorbeeld moslim meisjes dwingen om hun hoofddoek af te doen.

Abu Jahjah rekent af met de gedachte dat dat de schuld is van de allochtonen en dat het helemaal niet verkeerd is als een wijk zwart is.

Problemen in die wijken zijn economisch en niet etnisch van grondslag

Kijk als je het zo zegt dan snap ik het wel :hihi: