PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen in Rotterdam



Jimi
27-08-03, 11:37
Allochtonen

Exact tien vragen heeft Leefbaar Rotterdam gesteld aan het college van b en w over de voortgaande komst van buitenlanders naar Rotterdam. De partij heeft zich daarmee gemengd in de discussie over de problemen waarmee Rotterdam zich de komende jaren nog geconfronteerd ziet.


Het gemeentelijk Centrum van Onderzoek en Statistiek (COS) meldde kort geleden dat de stad over vijftien jaar voor het merendeel inwoners van allochtone afkomst zal kennen. Dat betreft een gemiddelde. In sommige buurten zal nog maar veertien procent autochtoon zijn. De Charloise bestuurder Dominic Schrijer luidde vervolgens de noodklok. Hij waarschuwde voor de toestroom van buitenlanders. Niet omdat die nieuwkomers van buitenlandse afkomst zijn, maar omdat ze tot de kansarmen in de maatschappij behoren. En vervolgens vaak terechtkomen in buurten waar al veel kansarmen wonen. De problemen stapelen zich daar te hoog op, sprak Schrijer, met kennis uit de praktijk.


Leefbaar Rotterdam stelt nu voor een allochtonenstop in te voeren. De partij wil van het college weten of de gemeente een limiet kan stellen aan het percentage nieuwkomers in Rotterdam. Los van de vraag of dat kan zonder ingrijpen van rijk en Europa, is de vraag te simpel gesteld. De problemen ontstaan niet door de nationaliteit van mensen, maar door de positie die ze innemen.


Enige nuancering is dus op zijn plaats. Maar het is ook te kort door de bocht om Leefbaar Rotterdam in de hoek van de allochtonenhaters te zetten. Dat is in strijd met de werkelijkheid. De raadsleden van deze partij mogen het politieke handelen nog niet tot in de finesses beheersen en hun formuleringen soms wat onhandig op papier zetten, hun partij zoekt oprecht naar oplossingen. Het is geen toeval dat het fractielid Michiel Smit vanwege zijn extreem-rechtse opvattingen uit de fractie is gezet.


Leefbaar Rotterdam discussieert wat gemakkelijker over allochtonen dan de gevestigde partijen. Daar is niets op tegen. De kiezers hebben met hun stem op deze nieuwkomer vorig jaar duidelijk gemaakt welke problemen er moeten worden aangepakt. Leefbaar Rotterdam probeert ze te verwoorden in de gemeenteraad. Hun fractieleider Ronald Sørensen heeft op die plek al duidelijk gesteld dat de partij niet tegen buitenlanders is, maar tegen de problemen die ontstaan.


Even goed hadden de schriftelijke vragen van Leefbaar Rotterdam aan het college hier en daar zorgvuldiger kunnen worden geformuleerd. Het is wel heel erg algemeen om te pleiten voor een limiet aan het aantal allochtonen. De partij verwijst gelukkig ook naar de kansarme positie van de nieuwkomers.


De allochtonenproblematiek is jarenlang door veel gevestigde partijen genegeerd. Roepen dat Leefbaar Rotterdam alleen maar tegen allochtonen is, is net zo gevaarlijk als de noodzaak ontkennen dat er oplossingen moeten komen voor de groeiende problematiek in de stad.

Rotterdams Dagblad

Grietje
27-08-03, 12:42
Lees wat hun achterban op het forum van hun site te vertellen hebben over buitenlanders. Dan kom je er zelf wel achter of ze tegen buitenlanders zijn of niet. www.leefbaarrotterdam.nl

Sorrensen was toch de man die Khadija Arib dat ze zich beter met haar onderdrukte medemoslima's kon bezighouden dan met andere zaken? Pfff!

taouanza
27-08-03, 13:44
Geplaatst door Grietje
Lees wat hun achterban op het forum van hun site te vertellen hebben over buitenlanders. Dan kom je er zelf wel achter of ze tegen buitenlanders zijn of niet. www.leefbaarrotterdam.nl

Sorrensen was toch de man die Khadija Arib dat ze zich beter met haar onderdrukte medemoslima's kon bezighouden dan met andere zaken? Pfff!

Sorrrensen was mijn geschiedenisleraar en een hele goeie. :D
Was echt altijd lachen met hem en hij hield iedereen bij de les.
Een ding kan zal ik nooit vergeten ik had in een repetitie alle vragen goed en kreeg toch maar een 9.:verward:
Voor de rest was hij :duim:

Maar ik heb het bovestaande niet gelezen ik voel me niet aangesproken.:ego:
Ik ben allochtoon maar ik ben geen probleem.

Mark
27-08-03, 13:58
Geplaatst door taouanza
Een ding kan zal ik nooit vergeten ik had in een repetitie alle vragen goed en kreeg toch maar een 9.:verward:
.

racisme! :student:

na dit aangrijpende verhaal te hebben gelezen begrijp ik je blinde haat naar autochtonen beter....






:D ps. please don't kill me, just kidding

taouanza
27-08-03, 14:07
Geplaatst door Mark
racisme! :student:

na dit aangrijpende verhaal te hebben gelezen begrijp ik je blinde haat naar autochtonen beter....






:D ps. please don't kill me, just kidding


You better be! :hihi:

Grietje
27-08-03, 14:08
Geplaatst door taouanza
Sorrrensen was mijn geschiedenisleraar en een hele goeie. :D
Was echt altijd lachen met hem en hij hield iedereen bij de les.
Een ding kan zal ik nooit vergeten ik had in een repetitie alle vragen goed en kreeg toch maar een 9.:verward:
Voor de rest was hij :duim:

Maar ik heb het bovestaande niet gelezen ik voel me niet aangesproken.:ego:
Ik ben allochtoon maar ik ben geen probleem.

Wat?!!! Was hij jouw docent?!! Kun je zijn gedrag misschien verklaren?!! Moet toch verschrikkelijk zijn als al die jaren zo'n racist als leraar hebt gehad.

taouanza
27-08-03, 14:13
Geplaatst door Grietje
Wat?!!! Was hij jouw docent?!! Kun je zijn gedrag misschien verklaren?!! Moet toch verschrikkelijk zijn als al die jaren zo'n racist als leraar hebt gehad.


Zoals ik al zei ik vond hem een toffe docent.Maar hij zal wel in de jaren zoveel hebben meegemaakt, met bijvoorbeeld veelbelovende leerlingen die uitgehuwelijkt werden enzo, dat hij verbitterd is.
Alleen pakt hij het niet zo goed aan.


Ps Grietje op wie WSDB is een topic Ouarzazate vol met jou landgenoten ze brabbelen er op los en ik begrijp er geen hout van.

Grietje
27-08-03, 14:14
Geplaatst door taouanza



Ps Grietje op wie WSDB is een topic Ouarzazate vol met jou landgenoten ze brabbelen er op los en ik begrijp er geen hout van.

ik zal ze zo tot de orde roepen.

taouanza
27-08-03, 14:17
Geplaatst door Grietje
ik zal ze zo tot de orde roepen.

Nou, ik heb geen last van ze maar ik dacht mischien vind je het leuk om mee te brabbelen.:strik:

Grietje
27-08-03, 14:38
Geplaatst door taouanza
Nou, ik heb geen last van ze maar ik dacht mischien vind je het leuk om mee te brabbelen.:strik:

Ik ga ze zo in het tachelhiet vertellen hoe akelig on-geintegreerd ze bezig zijn door tachelhiet te spreken op een nederlandstalige site