PDA

Bekijk Volledige Versie : R'dam volgt Marokkanen op de voet



barfly
27-08-03, 15:37
In de Rotterdam-Noord wordt een aantal Marokkaanse families nauwlettend in de gaten gehouden, zo meldt de Telegraaf. Het gaat om een tiental families die veel overlast veroorzaken, en door politie, justitie en socialewerkers nu op de hielen worden gezeten. De families zijn volgens justitie verantwoordelijk voor het overgrote deel van de criminaliteit in de Rotterdamse volkswijk.

Deze nieuwe werkwijze wordt door de verschillende deelnemende instellingen als ''uiterst privacygevoelig'' omschreven. Nog niet eerder was de aanpak gericht op zo een relatief kleine en afgebakende groep, overlast veroorzakende figuren. Justitie heeft lange tijd een andere aanpak geprobeerd, maar dat hielp niets. Het Oude Noorden in Rotterdam wordt al jaren geplaagd door allerlei vormen van criminaliteit. De woorden achterbuurt en getto werden vaak gebruikt. Politie en gemeente zijn jarenlang hard bezig geweest om het Oude Noorden uit het slop te trekken, maar tevergeefs.

Volgens Richard Andriesse van het gemeentelijk projectbureau Veilig, worden de bewuste families intensief in de gaten gehouden: ''Men wordt op de voet gevolgd. Het gaat daarbij niet alleen om een justitietraject. Belangrijk onderdeel is ook de sociale aanpak. Zo zal de gemeente helpen bij opvoedingsondersteuning, het zoeken naar werk en huiswerkbegeleiding voor kinderen''.

Andriesse wijst er op dat politie en justitie zich niet blindstaren op de Marokkaanse families. Iedereen die problemen veroorzaakt zal op een dergelijke manier worden gevolgd. Uiteindelijk doel is om van het Oude Noorden weer de gezellige volksbuurt van weleer te maken.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31927

Ik vraag me af of dat ook gebeurt met autochtonen families? Waarom krijgen Marokkanen nu weer een voorkeurs behandeling? :rolleyes:

GroteWolf
27-08-03, 16:07
Uiteindelijk doel is om van het Oude Noorden weer de gezellige volksbuurt van weleer te maken.

Tsja......en per wanneer zal de klus geklaard zijn?

barfly
27-08-03, 16:21
Geplaatst door GroteWolf
Tsja......en per wanneer zal de klus geklaard zijn?

Ach dat hangt van je definitie van "gezellig" af... :)

Blade20
27-08-03, 16:41
Ach, er staat dat de families bekend zijn om veel onrust te veroorzaken.

Ik vindt het wel een goed plan. Ga vooral zo door regering! (niet sarcastische bedoeld)

Het is nu slechts wachten op de onzinnige reactie van Groen Links, een partij die met de minuut minder macht heeft.

Grietje
27-08-03, 16:41
Op zich niets mis mee. Ik kan me bedenken dat je wel genoodzaakt bent om tot zulke rigoreuze maatregelen over te gaan als niets helpt om ze in het gareel te houden.

GroteWolf
27-08-03, 16:52
Ach dat hangt van je definitie van "gezellig" af...

Ik vind het heel gezellig als mensen de tijd nemen om samen er wat van te maken. Werk is ook maar werk, pas als je op straat rond hangt kun je een beetje van het leven genieten. Dat gaat toch al zo snel.
Verder denk ik dat het heel positief als men levendig discussieert over de prijs van een gezellig bolletje crack of wie het laatste restje Euroshopper bier uit een half liter blik mag opdrinken. Zo leert men elkaar kennen en anders is het ook zo eng stil.
Onverwacht bezoek, midden in de nacht, is natuurlijk ook gezellig. Natuurlijk hebben ze geen sleutel nodig, die rakkers zijn verduveld handig!
Ook vind ik dat het buiten een beetje een gezellige boel moet zijn, niet dat kale strakke: veel dingetjes op straat, lekker geklieder op de muren.
Ook gezellig is natuurlijk fysiek contact: dat afstandelijke gedoe staat een boel warmte in de weg. Vooral jonge meisjes moeten vaker door een groep van pakweg 10 a 29 man tegen een muur aangeduwd worden waarna ze met hun vingers openingen zoeken. Jongens onderling moeten gewoon lekker stoeien: het liefst met heel veel tegen één.
In winkels is het gezellig als alles gewoon meegenomen wordt. Betalen is creert toch een afstand, alsof men eigenlijk niet welkom is.
Wat men ook in gezellige buurten veel ziet is dat mannen hun eigen bestek al bij zich hebben. Ze gaan er al van uit dat ze ergens worden uitgenodigd om een stukje vlees of brood af te snijden. Men is er ook zo gastvrij! Als dergelijk jonge mannen eens met hun mes in de richting van een ongezellige passant zwaait schrikt die vaak ten onrechte. Het hoort gewoon bij die cultuur en het is juist onbeleefd om dan niet een biljet van vijftig of honderd te overhandigen.

Duurt het nog lang voordat het Oude Noorden weer helemaal zo is?

Grietje
27-08-03, 16:54
Geplaatst door GroteWolf
Ik vind het heel gezellig als mensen de tijd nemen om samen er wat van te maken. Werk is ook maar werk, pas als je op straat rond hangt kun je een beetje van het leven genieten. Dat gaat toch al zo snel.
Verder denk ik dat het heel positief als men levendig discussieert over de prijs van een gezellig bolletje crack of wie het laatste restje Euroshopper bier uit een half liter blik mag opdrinken. Zo leert men elkaar kennen en anders is het ook zo eng stil.
Onverwacht bezoek, midden in de nacht, is natuurlijk ook gezellig. Natuurlijk hebben ze geen sleutel nodig, die rakkers zijn verduveld handig!
Ook vind ik dat het buiten een beetje een gezellige boel moet zijn, niet dat kale strakke: veel dingetjes op straat, lekker geklieder op de muren.
Ook gezellig is natuurlijk fysiek contact: dat afstandelijke gedoe staat een boel warmte in de weg. Vooral jonge meisjes moeten vaker door een groep van pakweg 10 a 29 man tegen een muur aangeduwd worden waarna ze met hun vingers openingen zoeken. Jongens onderling moeten gewoon lekker stoeien: het liefst met heel veel tegen één.
In winkels is het gezellig als alles gewoon meegenomen wordt. Betalen is creert toch een afstand, alsof men eigenlijk niet welkom is.
Wat men ook in gezellige buurten veel ziet is dat mannen hun eigen bestek al bij zich hebben. Ze gaan er al van uit dat ze ergens worden uitgenodigd om een stukje vlees of brood af te snijden. Men is er ook zo gastvrij! Als dergelijk jonge mannen eens met hun mes in de richting van een ongezellige passant zwaait schrikt die vaak ten onrechte. Het hoort gewoon bij die cultuur en het is juist onbeleefd om dan niet een biljet van vijftig of honderd te overhandigen.

Duurt het nog lang voordat het Oude Noorden weer helemaal zo is?


Hahahahahahahahahahahahahahha 4x

000NobelPrizes
27-08-03, 17:03
Geplaatst door GroteWolf
In winkels is het gezellig als alles gewoon meegenomen wordt. Betalen is creert toch een afstand, alsof men eigenlijk niet welkom is.
Wat men ook in gezellige buurten veel ziet is dat mannen hun eigen bestek al bij zich hebben. Ze gaan er al van uit dat ze ergens worden uitgenodigd om een stukje vlees of brood af te snijden. Men is er ook zo gastvrij! Als dergelijk jonge mannen eens met hun mes in de richting van een ongezellige passant zwaait schrikt die vaak ten onrechte. Het hoort gewoon bij die cultuur en het is juist onbeleefd om dan niet een biljet van vijftig of honderd te overhandigen.

Duurt het nog lang voordat het Oude Noorden weer helemaal zo is?

:haha: :haha: :haha:

Ik lach me gek.
Je hebt ook wel een stukkie stand-up comedy hier geschreven, Wolf :)

barfly
27-08-03, 17:07
Geplaatst door GroteWolf
[BDuurt het nog lang voordat het Oude Noorden weer helemaal zo is? [/B]

We zijn heel dichtbij! Denk ik zo :D