PDA

Bekijk Volledige Versie : Verrijking van de cultuur: ja/nee



000NobelPrizes
27-08-03, 17:42
Omdat Freya dit heeft opgeworpen maar het verder niet kon toelichten (surprise), een open threadje. Wat is verrijking van onze cultuur, en omdat dit een maroc-site is, de verrijking door Marokkanen in het bijzonder.

Ik weet het nog niet meteen. En dit is geen denigrerende opmerking, maar bedoeld als constructief. Ik wil best met couscous gaan gooien op een bruiloft i.p.v. witte rijst, maar dat is meer een koddig integratieding :cheefbek:

Verrijking is geen term waarmee je zomaar moet smijten als dooddoener. Het is een proces dat je eigenlijk achteraf pas ziet, omdat het ook niet over 1 nacht ijs gaat.

Wapenfeiten zijn dat wij nuchtere Hollanders (eeuwenlang calvinistische repressie gaan je niet in de kouwe kleren zitten) e.e.a. hebben opgepikt en ook uitgedeeld. Van de Mediterraanse zuiderburen het lossere. Van de Fransen het joie-de-vivre en het chique. Van het Aziatische de mystiek. Van de joden, die al sinds jaar en dag in Holland zitten, naast hun kiene handel ook hun visie op de stadsindeling en detailhandel die niet meer uit ons dagelijks leven is weg te denken; en vooral in de 20ste eeuw de uitgaansgelegenheden met glamour.

Waar zijn wij op dit moment blind voor, voor wat betreft de verrijking van de Marokkaanse cultuur?

taouanza
27-08-03, 17:47
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Omdat Freya dit heeft opgeworpen maar het verder niet kon toelichten (surprise), een open threadje. Wat is verrijking van onze cultuur, en omdat dit een maroc-site is, de verrijking door Marokkanen in het bijzonder.

Ik weet het nog niet meteen. En dit is geen denigrerende opmerking, maar bedoeld als constructief. Ik wil best met couscous gaan gooien op een bruiloft i.p.v. witte rijst, maar dat is meer een koddig integratieding :cheefbek:

Verrijking is geen term waarmee je zomaar moet smijten als dooddoener. Het is een proces dat je eigenlijk achteraf pas ziet, omdat het ook niet over 1 nacht ijs gaat.

Wapenfeiten zijn dat wij nuchtere Hollanders (eeuwenlang calvinistische repressie gaan je niet in de kouwe kleren zitten) e.e.a. hebben opgepikt en ook uitgedeeld. Van de Mediterraanse zuiderburen het lossere. Van de Fransen het joie-de-vivre en het chique. Van het Aziatische de mystiek. Van de joden, die al sinds jaar en dag in Holland zitten, naast hun kiene handel ook hun visie op de stadsindeling en detailhandel die niet meer uit ons dagelijks leven is weg te denken; en vooral in de 20ste eeuw de uitgaansgelegenheden met glamour.

Waar zijn wij op dit moment blind voor, voor wat betreft de verrijking van de Marokkaanse cultuur?


Niks
je hebt helemaal gelijk.
Het enige wat we kunnen is zelfmedelij. Ga nu maar weer buitenspelen.

Globetrotter
27-08-03, 17:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Waar zijn wij op dit moment blind voor, voor wat betreft de verrijking van de Marokkaanse cultuur?

Mooie vrouwen en lekker eten.

Dat zegt mij genoeg.

000NobelPrizes
27-08-03, 17:50
Geplaatst door taouanza
Niks
je hebt helemaal gelijk.
Het enige wat we kunnen is zelfmedelij. Ga nu maar weer buitenspelen.


Dat is tenminste een antwoord. Verder nog iemand?
Of heeft Taouanza hiermee alles gezegd?

taouanza
27-08-03, 17:55
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat is tenminste een antwoord. Verder nog iemand?
Of heeft Taouanza hiermee alles gezegd?

Yep dat was het.
En voel je al een warme tinteling van binnen?

000NobelPrizes
27-08-03, 17:59
Geplaatst door taouanza
Yep dat was het.
En voel je al een warme tinteling van binnen?
Alleen als ik aan het afgetrainde lichaam van Grietje denk.

Kom op nou: dit is toch niet de moeilijkste vraag ter wereld? Ik kreeg 't steeds voor mijn voeten geworpen, over die cultuurverrijking. Sterker nog, het werd steeds als argument ingezet.

En nu ik vraag naar de invulling ervan (inclusief het geven van voorbeelden) krijg ik niet meer dan een boos meisje die het zelf niet eens weet. Nou, jij niet dan. Wie wel?

taouanza
27-08-03, 18:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Alleen als ik aan het afgetrainde lichaam van Grietje denk.

Kom op nou: dit is toch niet de moeilijkste vraag ter wereld? Ik kreeg 't steeds voor mijn voeten geworpen, over die cultuurverrijking. Sterker nog, het werd steeds als argument ingezet.

En nu ik vraag naar de invulling ervan (inclusief het geven van voorbeelden) krijg ik niet meer dan een boos meisje die het zelf niet eens weet. Nou, jij niet dan. Wie wel?


Ik boos op jou ?
Please don't fletter your self.
Grietje en jij zijn inderdaad een apart stel.Jullie begrijpen elkaar enzo.
Das pas horror.

:schok:

K4!
27-08-03, 18:10
Huh? Zijn we hierheen gekomen om de Nederlandse cultuur te verrijken?

000NobelPrizes
27-08-03, 18:11
Geplaatst door taouanza
Ik boos op jou ?
Please don't fletter your self.
Grietje en jij zijn inderdaad een apart stel.Jullie begrijpen elkaar enzo.
Das pas horror.

:schok:
Het is 'flatter'.

En Grietje zal niet blij zijn met jouw opmerking.

Desondanks heb jij nog steeds niets weten in te brengen voor wat betreft die verrijking.

Bovendien had ik het over 'boos meisje' in het algemeen. Je komt over als een boos meisje (hier).

Enfin: had je nog wat aan feiten aangaande de topic, of was dit jouw bijdrage?

an3sdej
27-08-03, 18:11
Momenteel kan ik de cultuur die uit het noord Afrikaanse hierheen gebracht wordt niet als een verrijking zien. Inderdaad is dat pas na meerdere decennia en of eeuwen te zien.

Nu ik dit schrijf vraag ik mezelf af of dat nu is omdat ik angstig zou zijn voor andere culturen, of dat het me gewoon nog niet opgevallen is.

In het verleden ben ik veel opgetrokken met Molukkers. Daar heb ik veel dingen opgestoken, en veel van die cultuur leren kennen. Het waren wel de christelijke Molukkers. Als het moslims was het misschien wat moeilijker geweest.

Momenteel is het verdraaid moeilijk voor mij om in kontakt te treden met Marokkanen. Ik zit niet meer in een direkt arbeidsproces, en waar ik werkte voor de WAO werkte geen enkele Marokkaan/Marokkaanse. Binnen het vrijwilligerswerk waarin ik participeer ook geen enkele.
En om nou zomaar bij een Marokkaans gezin aan te bellen, en te zeggen, "hier ben ik dan, ik wil jullie leren kennen", dat doe je ook maar niet zo.

Een echte Marokkaanse moskee is hier ook niet, dus de enige manier om Marokkanen te leren kennen is via dit soort forae, en het onbenul op straat.

000NobelPrizes
27-08-03, 18:12
Geplaatst door K4!
Huh? Zijn we hierheen gekomen om de Nederlandse cultuur te verrijken?

Voor zover ik weet niet. Maar iemand bracht dit te berde, over die verrijking en zo. Ik vraag dus 'wat is dan?"

Weet jij 't?

taouanza
27-08-03, 18:13
Geplaatst door K4!
Huh? Zijn we hierheen gekomen om de Nederlandse cultuur te verrijken?

Tuurlijk niet!
Wij zijn hier voor de kienderbaischleg
soesieel dienst
aow
wao

K4!
27-08-03, 18:17
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Voor zover ik weet niet. Maar iemand bracht dit te berde, over die verrijking en zo. Ik vraag dus 'wat is dan?"

Weet jij 't?


Ik weet wel dat we er een hoop dames een plezier mee doen. Met onze aanwezigheid.

K4!
27-08-03, 18:18
:jumping:

000NobelPrizes
27-08-03, 18:18
Geplaatst door an3sdej
Momenteel kan ik de cultuur die uit het noord Afrikaanse hierheen gebracht wordt niet als een verrijking zien. Inderdaad is dat pas na meerdere decennia en of eeuwen te zien.

Nu ik dit schrijf vraag ik mezelf af of dat nu is omdat ik angstig zou zijn voor andere culturen, of dat het me gewoon nog niet opgevallen is.

In het verleden ben ik veel opgetrokken met Molukkers. Daar heb ik veel dingen opgestoken, en veel van die cultuur leren kennen. Het waren wel de christelijke Molukkers. Als het moslims was het misschien wat moeilijker geweest.

Momenteel is het verdraaid moeilijk voor mij om in kontakt te treden met Marokkanen. Ik zit niet meer in een direkt arbeidsproces, en waar ik werkte voor de WAO werkte geen enkele Marokkaan/Marokkaanse. Binnen het vrijwilligerswerk waarin ik participeer ook geen enkele.
En om nou zomaar bij een Marokkaans gezin aan te bellen, en te zeggen, "hier ben ik dan, ik wil jullie leren kennen", dat doe je ook maar niet zo.

Een echte Marokkaanse moskee is hier ook niet, dus de enige manier om Marokkanen te leren kennen is via dit soort forae, en het onbenul op straat.

Ik wil niet discrimineren, maar je praat als een Hollander van Hollandse origine.

De vraag was eigenlijk gesteld aan Marokkanen (Nederlanders, Neder/Marokkanen, van Nederlandse/Marokkaanse afkomst... etc... ik ben het even kwijt). Uit die hoek hoor ik de termen over verrijking. Ik vraag nou niks meer of minder dan een uitleg wat dat dan inhoudt.

Zucht.

000NobelPrizes
27-08-03, 18:19
Geplaatst door K4!
Ik weet wel dat we er een hoop dames een plezier mee doen. Met onze aanwezigheid.


Seksuele verrijking. Wat jij wilt. :verward:

En die culturele?

K4!
27-08-03, 18:21
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik wil niet discrimineren, maar je praat als een Hollander van Hollandse origine.

De vraag was eigenlijk gesteld aan Marokkanen (Nederlanders, Neder/Marokkanen, van Nederlandse/Marokkaanse afkomst... etc... ik ben het even kwijt). Uit die hoek hoor ik de termen over verrijking. Ik vraag nou niks meer of minder dan een uitleg wat dat dan inhoudt.

Zucht.


Misschien is het handig om zodra iemand daarover begint, diegene te vragen wat ie er precies mee bedoelt. Is denk ik makkelijker.

taouanza
27-08-03, 18:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het is 'flatter'.

En Grietje zal niet blij zijn met jouw opmerking.

Desondanks heb jij nog steeds niets weten in te brengen voor wat betreft die verrijking.

Bovendien had ik het over 'boos meisje' in het algemeen. Je komt over als een boos meisje (hier).

Enfin: had je nog wat aan feiten aangaande de topic, of was dit jouw bijdrage?

Hartstikke bedankt voor de correctie.:blij:

boos meisje algemeen,boos meisje hier?!
ik niet begrijpe :maf:

K4!
27-08-03, 18:27
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Seksuele verrijking. Wat jij wilt. :verward:

En die culturele?



Alles waar jij open voor staat of wilt staan.

taouanza
27-08-03, 18:28
Geplaatst door an3sdej
Momenteel kan ik de cultuur die uit het noord Afrikaanse hierheen gebracht wordt niet als een verrijking zien. Inderdaad is dat pas na meerdere decennia en of eeuwen te zien.

Nu ik dit schrijf vraag ik mezelf af of dat nu is omdat ik angstig zou zijn voor andere culturen, of dat het me gewoon nog niet opgevallen is.

In het verleden ben ik veel opgetrokken met Molukkers. Daar heb ik veel dingen opgestoken, en veel van die cultuur leren kennen. Het waren wel de christelijke Molukkers. Als het moslims was het misschien wat moeilijker geweest.

Momenteel is het verdraaid moeilijk voor mij om in kontakt te treden met Marokkanen. Ik zit niet meer in een direkt arbeidsproces, en waar ik werkte voor de WAO werkte geen enkele Marokkaan/Marokkaanse. Binnen het vrijwilligerswerk waarin ik participeer ook geen enkele.
En om nou zomaar bij een Marokkaans gezin aan te bellen, en te zeggen, "hier ben ik dan, ik wil jullie leren kennen", dat doe je ook maar niet zo.

Een echte Marokkaanse moskee is hier ook niet, dus de enige manier om Marokkanen te leren kennen is via dit soort forae, en het onbenul op straat.


Das lekker! Je kent geen Marokkanen maar je hebt wel commentaar!

000NobelPrizes
27-08-03, 18:29
Geplaatst door K4!
Alles waar jij open voor staat of wilt staan.

Ik ben zo open als Keetje Tippel op bevrijdingsdag.

Maar naast de seksuele, geef nu eens andere voorbeelden?

[engelengeduldmodus]

taouanza
27-08-03, 18:29
Geplaatst door K4!
Alles waar jij open voor staat of wilt staan.

Yep en dat is waar de schoen wringt,151 dingetjes staat er niet open voor.

000NobelPrizes
27-08-03, 18:32
Geplaatst door taouanza
Yep en dat is waar de schoen wringt,151 dingetjes staat er niet open voor.

Wel hoor. Maar open waarvoor? Geef 's voorbeelden?

K4!
27-08-03, 18:34
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wel hoor. Maar open waarvoor? Geef 's voorbeelden?



Je staat er wel open voor, maar weet niet waarvoor. Prachtig, so you. Het geeft zo mooi weer wat je bedoelingen zijn...

Mark
27-08-03, 18:38
Nou, ik heb wel een ijzersterk argument.... namelijk:

ehhh oh nee shit alleen Marokkanen moeten reageren...

laat maar!


:hihi:

000NobelPrizes
27-08-03, 18:38
Geplaatst door K4!
Je staat er wel open voor, maar weet niet waarvoor. Prachtig, so you.

Ik heb aan het begin van deze thread al een aantal zaken genoemd wat verrijking van cultuur en van wie inhoudt.

Ik hoor constant het argument "Marokkanen zijn een verrijking van de cultuur".

Best, ik vraag om een paar voorbeelden, en het enige wat als antwoord kwam was wat retorische bullsjit over seksdingen en iets anders van 'daar moet je voor open staan'. Maar voor wat dat dan is, daarvan kan niemand wat zeggen.

Rich!

Donna
27-08-03, 18:44
Geplaatst door 151 NobelPrizes

Wapenfeiten zijn dat wij nuchtere Hollanders (eeuwenlang calvinistische repressie gaan je niet in de kouwe kleren zitten) e.e.a. hebben opgepikt en ook uitgedeeld. Van de Mediterraanse zuiderburen het lossere. Van de Fransen het joie-de-vivre en het chique. Van het Aziatische de mystiek. Van de joden, die al sinds jaar en dag in Holland zitten, naast hun kiene handel ook hun visie op de stadsindeling en detailhandel die niet meer uit ons dagelijks leven is weg te denken; en vooral in de 20ste eeuw de uitgaansgelegenheden met glamour.

Wat een raar rijtje.

Nederlanders los? Sure. Joie-de-vivre? Pu-Lease. Mystiek??!? :schok: Wie dan? En de handelsgeest hebben we van de joden?!? Winkels kende NL niet? Wat is er in vredesnaam joods aan uitgaansgelegenheden?

Probeer het nog maar een keer want dit lijkt nergens op.

Tomas
27-08-03, 18:46
Geplaatst door Donna
Wat een raar rijtje.

Nederlanders los? Sure. Joie-de-vivre? Pu-Lease. Mystiek??!? :schok: Wie dan? En de handelsgeest hebben we van de joden?!? Winkels kende NL niet? Wat is er in vredesnaam joods aan uitgaansgelegenheden?

Probeer het nog maar een keer want dit lijkt nergens op.

Herken jij nummer 151 er dan niet in?!

K4!
27-08-03, 18:47
Grappig hoe je dan toch al weet dat je er open voor staat. Ik zou me nooit wagen aan zo een uitspraak. Ook heb ik je de tip gegeven deze vraag te stellen aan de "hoek" waar dat geluid vandaan kwam. Wat is jouw bijdrage eigenlijk aan de Nederlandse cultuur?






Mark, nog niet.

freya
27-08-03, 18:47
Ik mag mijn wijsheid ook al niet delen in dit topic.

Hoewel mijn naam wel genoemd wordt :argwaan:

Donna
27-08-03, 18:51
Geplaatst door Tomas
Herken jij nummer 151 er dan niet in?!


Een los, sjwah de fiefre, mystiek bartype met handelsgeest? En een winkel?

Het zou een hoop verklaren :D

Tomas
27-08-03, 18:54
Geplaatst door Donna
Een los, sjwah de fiefre, mystiek bartype met handelsgeest? En een winkel?

Het zou een hoop verklaren :D

:D

an3sdej
27-08-03, 19:01
Das lekker! Je kent geen Marokkanen maar je hebt wel commentaar!

Ja Touanza, ik praat al drie jaar met Marokkanen, en kom regelmatig in A'dam in de Baarsjes en in R'dam noord, waar een kennis woont, dus ik kan me wel een oordeel vormen!!

Is dat het enige wat je erover te melden hebt naar mij?

Tomas
27-08-03, 19:05
Ik ga provoceren:

Iedereen is een verrijking van onze cultuur.



Maar ik twijfel aan nummer 151, want die is volgens de berekening exact gemiddeld en dat levert dus geen verrijking op.

000NobelPrizes
27-08-03, 19:07
Geplaatst door freya
Ik mag mijn wijsheid ook al niet delen in dit topic.

Hoewel mijn naam wel genoemd wordt :argwaan:

Graag zelfs. Jij was degene die het had over verrijking van de Nederlandse cultuur dankzij de Marokkanen.

Welke verrijking is dat dan? Voorbeelden graag (naast eten en de mooie moskee): geen holle retoriek.

000NobelPrizes
27-08-03, 19:09
Geplaatst door Tomas
Ik ga provoceren:

Iedereen is een verrijking van onze cultuur.



Maar ik twijfel aan nummer 151, want die is volgens de berekening exact gemiddeld en dat levert dus geen verrijking op.

Cultuurverrijking is geen term die bij mij vandaan komt, maar uit de geimporteerde Marokkaanse hoek.

Ik heb nog altijd geen antwoord. Dat zegt toch wel wat.

Donna
27-08-03, 19:11
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Cultuurverrijking is geen term die bij mij vandaan komt, maar uit de geimporteerde Marokkaanse hoek.

Ik heb nog altijd geen antwoord. Dat zegt toch wel wat.



Kun je nog 1 keer zeggen wat de joden ookalweer hadden bijgedragen?

Ja, niet dat ik de joden weg wil hebben ofzo hoor, maar wat hebben we aan ze behalve dan dat dat MO-conflict hier is geimporteerd? Jaah, een enkele diamanthandel, maar die kan ik toch niet betalen dus euh......

000NobelPrizes
27-08-03, 19:13
Geplaatst door Donna
Kun je nog 1 keer zeggen wat de joden ookalweer hadden bijgedragen?

Ja, niet dat ik de joden weg wil hebben ofzo hoor, maar wat hebben we aan ze behalve dan dat dat MO-conflict hier is geimporteerd? Jaah, een enkele diamanthandel, maar die kan ik toch niet betalen dus euh......
Je bedoelt dat de joden hier op straat niet-joden molesteren omdat ze die als vijand zien?

taouanza
27-08-03, 19:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Cultuurverrijking is geen term die bij mij vandaan komt, maar uit de geimporteerde Marokkaanse hoek.

Ik heb nog altijd geen antwoord. Dat zegt toch wel wat.


Ja dat zei ik je meteen al. ;)

lennart
27-08-03, 19:14
Geplaatst door Donna
Kun je nog 1 keer zeggen wat de joden ookalweer hadden bijgedragen?

Ja, niet dat ik de joden weg wil hebben ofzo hoor, maar wat hebben we aan ze behalve dan dat dat MO-conflict hier is geimporteerd? Jaah, een enkele diamanthandel, maar die kan ik toch niet betalen dus euh......

Straks krijgen we weer geneuzel over Judea-Christelijke cultuur :moe:


Ik vraag me trouwens ook nog steeds af wat de Batavieren hebben bijgedragen aan onze cultuur.

Tomas
27-08-03, 19:15
Geplaatst door lennart
Straks krijgen we weer geneuzel over Judea-Christelijke cultuur :moe:


Hou op.



Ik vraag me trouwens ook nog steeds af wat de Batavieren hebben bijgedragen aan onze cultuur.

Fietsen.

000NobelPrizes
27-08-03, 19:15
Geplaatst door lennart
Straks krijgen we weer geneuzel over Judea-Christelijke cultuur :moe:


Ik vraag me trouwens ook nog steeds af wat de Batavieren hebben bijgedragen aan onze cultuur.

Sterker nog: ik vraag me af wanneer de eerste moslim in Nederland een Rus gaat aanvallen vanwege de onderdrukking van zijn broeders in Tsjetsjenie.

000NobelPrizes
27-08-03, 19:18
Geplaatst door Donna
[B]Kun je nog 1 keer zeggen wat de joden ookalweer hadden bijgedragen?



Kan ik doen. Ik ben alleen niet zo van de lange tekstlappen.
Je kunt je ook als modern geschoold mens zelf onderwijzen in een bibliotheek met planken vol over dit onderwerp.

Donna
27-08-03, 19:19
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je bedoelt dat de joden hier op straat niet-joden molesteren omdat ze die als vijand zien?


Nee, gewoon uberhaupt de betrokkenheid. Israel is ver-van-mijn-bed en ik word een beetje gek van dat gezeik van het CIDI en andere clubjes daarover. Laat ze lekker in Israel mutsen over dat koloniale conflictje. Ook dat geronsel voor de IDF onder joodse en judeoggristelijke jeugd is me een doorn in het oog. Ik zie het als landverraad.

Tomas
27-08-03, 19:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Kan ik doen. Ik ben alleen niet zo van de lange tekstlappen.
Je kunt je ook als modern geschoold mens zelf onderwijzen in een bibliotheek met planken vol over dit onderwerp.

Dus waarom dit topic dan?

Donna
27-08-03, 19:21
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Kan ik doen. Ik ben alleen niet zo van de lange tekstlappen.
Je kunt je ook als modern geschoold mens zelf onderwijzen in een bibliotheek met planken vol over dit onderwerp.


Dat zou ik zeker kunnen doen. Maar ik was benieuwd naar jouw interpretatie van die vele, vele boeken over de bijdragen van joden aan de nederlandse cultuur.

Vooral ben ik benieuwd naar het antwoord op de vraag waarom we daar als NL niet zonder zouden kunnen. Zonder die bijdragen dan.

000NobelPrizes
27-08-03, 19:22
Stand: 149 views.

En nog niet EEN argument qua verrijking annex bijdrage van Marokkanen aan de Nederlandse cultuur.

Alleen een heleboel crap. I rest my case.

PS: sorry dat ik zoiets confronterends heb aangehaald.

Conclusie: Mischien kan het argument "Wij Marokkanen zijn een verrijking van de Nederlandse cultuur" voortaan bij deze worden geschrapt. Of er moet nog een inzending binnenkomen natuurlijk.

Donna
27-08-03, 19:24
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Stand: 149 views.

En nog niet EEN argument qua verrijking annex bijdrage van Marokkanen aan de Nederlandse cultuur.

Alleen een heleboel crap. I rest my case.

PS: sorry dat ik zoiets confronterends heb aangehaald.

Conclusie: Mischien kan het argument "Wij Marokkanen zijn een verrijking van de Nederlandse cultuur" voortaan bij deze worden geschrapt. Of er moet nog een inzending binnenkomen natuurlijk.


Prima. Lijkt me een geweldig idee. Ik vind het namelijk ook een behoorlijk lame discussie. Wat mij betreft hoeft niemand iets bij te dragen aan de cultuur.

Dan neem ik ook aan dat in de spelletjes verpissen de joodse bijdragen aan de cultuur ook kunnen worden geschrapt? Daarvan kun je er namelijk ook geeneen noemen, behalve die uitgaansgelegenheden dan, ik vraag me nog steeds af wat daar joods aan is.

Begin maar met het veranderen van je naam.

000NobelPrizes
27-08-03, 19:25
Geplaatst door Donna
Dat zou ik zeker kunnen doen. Maar ik was benieuwd naar jouw interpretatie van die vele, vele boeken over de bijdragen van joden aan de nederlandse cultuur.

Vooral ben ik benieuwd naar het antwoord op de vraag waarom we daar als NL niet zonder zouden kunnen. Zonder die bijdragen dan.

Of als wereld. See my handle?

Donna
27-08-03, 19:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Of als wereld. See my handle?


Yep.

See my trap?

K4!
27-08-03, 19:26
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je bedoelt dat de joden hier op straat niet-joden molesteren omdat ze die als vijand zien?



Geen retoriek zei ze nog.......

000NobelPrizes
27-08-03, 19:28
Geplaatst door Donna
Prima. Lijkt me een geweldig idee. Ik vind het namelijk ook een behoorlijk lame discussie. Wat mij betreft hoeft niemand iets bij te dragen aan de cultuur.

Dan neem ik ook aan dat in de spelletjes verpissen de joodse bijdragen aan de cultuur ook kunnen worden geschrapt? Daarvan kun je er namelijk ook geeneen noemen, behalve die uitgaansgelegenheden dan, ik vraag me nog steeds af wat daar joods aan is.

Begin maar met het veranderen van je naam.

Tuschinksi? Sarphati? Samuel Cohen? Wertheim? Ken je ze, weet je wat ze hebben gedaan? Bijdragen geleverd aan onze cultuur :)
Penicilline?

Jij vraagt om namen, en om precies datgene wat de joden hebben gedaan. Nou cool, je geeft me een opdracht waar ik tot aan mijn pensioen mee bezig ben.

Donna
27-08-03, 19:31
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Tuschinksi? Sarphati? Samuel Cohen? Wertheim? Ken je ze, weet je wat ze hebben gedaan? Bijdragen geleverd aan onze cultuur :)
Penicilline?

Jij vraagt om namen, en om precies datgene wat de joden hebben gedaan. Nou cool, je geeft me een opdracht waar ik tot aan mijn pensioen mee bezig ben.


Prachtig, maar waarom zouden ze daarvoor in Nederland moeten wonen? We kunnen dat toch ook gewoon van ze kopen? Deportatie is nog altijd een optie.

Met andere woorden: deze hele discussie is pervers. Dank voor het opstarten ervan.

000NobelPrizes
27-08-03, 19:32
Ik heb al zoveel voorbeelden gegeven: Donna prefereert om deze topic tot een 'wat hebben de joden nou gedaan"-topic te maken. Dat daar bibliotheken over literatuur, wetenschap, architectuur, kunst en dergelijke over te vinden zijn, is blijkbaar niet genoeg

Nog altijd geen bijdragen uit de Marokkaanse hoek, terwijl vanuit daar steeds de term cultuurverrijking wordt aangehaald.

Merkwaardig.

000NobelPrizes
27-08-03, 19:34
Geplaatst door Donna
Prachtig, maar waarom zouden ze daarvoor in Nederland moeten wonen? We kunnen dat toch ook gewoon van ze kopen? Deportatie is nog altijd een optie.

Met andere woorden: deze hele discussie is pervers. Dank voor het opstarten ervan.

Deportatie van wie, waarnaartoe en waarom?

Donna
27-08-03, 19:34
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik heb al zoveel voorbeelden gegeven: Donna prefereert om deze topic tot een 'wat hebben de joden nou gedaan"-topic te maken. Dat daar bibliotheken over literatuur, wetenschap, architectuur, kunst en dergelijke over te vinden zijn, is blijkbaar niet genoeg

Nog altijd geen bijdragen uit de Marokkaanse hoek, terwijl vanuit daar steeds de term cultuurverrijking wordt aangehaald.

Merkwaardig.


Wat ik merkwaardig vindt, is dat jij een discussie wilt voeren waarvan je zelf aangeeft:

'Of als wereld, see my handle?'

Wat is nou je punt 151?

Moet ik nou met Hafid Bouzza of Abdelkader Benali gaan schermen? Of de eeuwen dat de joden hier wonen gaan afzetten tegen de 30 jaar dat de Marokkanen dat doen?

Of wil je langzaam toe naar de vraag waarom we de Marokkanen niet gewoon op treinen zetten? Omdat ze toch niets bijdragen?

000NobelPrizes
27-08-03, 19:39
Of wil je langzaam toe naar de vraag waarom we de Marokkanen niet gewoon op treinen zetten? Omdat ze toch niets bijdragen?

:)

Dat van de deportatie is jouw idee.

Ik vraag gewoon wat ik al de hele tijd vraag: mensen hier hebben het over een verrijking van cultuur. Dat gebruiken ze als argument. Ik zeg 'cool, welke verrijking'. En geef zelfs voorbeelden.

5 prikpagina's en 200 (?) views heeft er nog altijd geen licht over laten schijnen.

Kortom: dat er geen verrijking is vind ik best, maar laat het dan ook niet ingezet worden als argument.

K4!
27-08-03, 19:42
151, leuk he zo een forum. Welke jood was daar verantwoordelijk voor?

000NobelPrizes
27-08-03, 19:44
Geplaatst door K4!
151, leuk he zo een forum. Welke jood was daar verantwoordelijk voor?

Geen idee.
Heb jij nog een argument wat de Marokkaanse cultuur kan verrijken aan de Nederlandse?

lennart
27-08-03, 19:45
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Geen idee.
Heb jij nog een argument wat de Marokkaanse cultuur kan verrijken aan de Nederlandse?

Wat versta jij onder cultuur precies?

K4!
27-08-03, 19:45
Geplaatst door 151 NobelPrizes
:)

Dat van de deportatie is jouw idee.

Ik vraag gewoon wat ik al de hele tijd vraag: mensen hier hebben het over een verrijking van cultuur. Dat gebruiken ze als argument. Ik zeg 'cool, welke verrijking'. En geef zelfs voorbeelden.

5 prikpagina's en 200 (?) views heeft er nog altijd geen licht over laten schijnen.

Kortom: dat er geen verrijking is vind ik best, maar laat het dan ook niet ingezet worden als argument.


Nog 1 keer. Wie precies heeft jou verteld dat de "Marokkaanse" cultuur een verrijking is voor Nederland? Ga a.u.b. diegene vragen wat ie er mee bedoelde. Of boeit het je eigenlijk helemaal niet?






En nou ga ik voetbal kijken, ja, een jodeclub. :hihi:

K4!
27-08-03, 19:47
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Geen idee.
Heb jij nog een argument wat de Marokkaanse cultuur kan verrijken aan de Nederlandse?

Hmmm, lees je wel?

000NobelPrizes
27-08-03, 19:48
Geplaatst door K4!
Nog 1 keer. Wie precies heeft jou verteld dat de "Marokkaanse" cultuur een verrijking is voor Nederland? Ga a.u.b. diegene vragen wat ie er mee bedoelde. Of boeit het je eigenlijk helemaal niet?

En nou ga ik voetbal kijken, ja, een jodeclub. :hihi:

Geen idee schat, maar ik hoorde het zo vaak uit Marokkaanse hoek, en nu ook hier op het forum. Vandaar mijn vraag - helaas nog geen antwoorden.

Ik ga ook Ajax doen: enjoy :)

Wie weet wat ik hier na de wedstrijd nog aan bijdragen zal aantreffen.

barfly
27-08-03, 20:02
Gezellie is 't hier! :p
De verrijking van Marokkanen in onze cultuur (niet op de volgorde letten)
Moet je voor de gein es wat fabrieken binnen lopen of schoonmaak bedrijven waar opleiding niet van belang is. En je dan schamen dat die mensen dat werk wél doen.
En over (terecht opgemerkt door Donna) 25 jaar kijken naar de naaiateliers, eettentjes, garagebedrijven en wat dies meer zij, kijken.
Kijk ook vooral naar de Turken die wat eerder waren dan de Marokkanen en die inmiddels als meest ondernemend te boek staan (Joden / Nederlanders?)
Wat mij betreft allemaal 1 pot nat! ;)

taouanza
27-08-03, 20:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Geen idee schat, maar ik hoorde het zo vaak uit Marokkaanse hoek, en nu ook hier op het forum. Vandaar mijn vraag - helaas nog geen antwoorden.

Ik ga ook Ajax doen: enjoy :)

Wie weet wat ik hier na de wedstrijd nog aan bijdragen zal aantreffen.

A Het was Freya die daar over begon.
Dus ik weet niet waar je het over hebt over al die Marokkanen die het hebben over verrijking.
B Als je die verrijking niet zelf ziet dan ben je het ook niet waard.
Ik ben je geen verklaring schuldig dus zoek het lekker zelf uit.

Mafkees
27-08-03, 20:05
`kben `n verrijking omdat, eeuh ... :moe: `khou het voor gezien, `kkan geen slagzinnen verzinnen.

lennart
27-08-03, 21:00
aQua is een verrijking voor de Nederlandse Cultuur! :duim:

taouanza
27-08-03, 21:03
Geplaatst door lennart
aQua is een verrijking voor de Nederlandse Cultuur! :duim:


Absoluut! :lole:

Sawda
27-08-03, 21:06
Geplaatst door lennart
aQua is een verrijking voor de Nederlandse Cultuur! :duim:

Ze heeft talent. :fpetaf:

taouanza
27-08-03, 21:15
Geplaatst door aQua
vin je? Ik krijg er tranen van :(
Goed te horen dat na alle overlast die ik heb veroorzaakt de laatste dagen, en na alle lelijke woorden die door bepaalde mensen over mij gezegd zijn (Klote Wilnisers :mad: ), ik toch nog gewaardeerd wordt


Jij en overlast?! Hoe kom je daar nou bij?

Tomas
27-08-03, 21:23
Bah, wat een geslijm.

Maar ben ik dan de enige die niks van Aqua's laatste alinea begrijpt?

lennart
27-08-03, 21:24
Geplaatst door aQua
vin je? Ik krijg er tranen van :(
Goed te horen dat na alle overlast die ik heb veroorzaakt de laatste dagen, en na alle lelijke woorden die door bepaalde mensen over mij gezegd zijn (Klote Wilnisers :mad: ), ik toch nog gewaardeerd wordt

:melig:

Van aQua kan er nooit teveel zijn ;)

Sawda
27-08-03, 21:29
Geplaatst door Tomas
Bah, wat een geslijm.



Tekort aan aandacht Tomas.

freya
27-08-03, 21:31
Ik wil niet discrimineren, maar je praat als een Hollander van Hollandse origine.

De vraag was eigenlijk gesteld aan Marokkanen (Nederlanders, Neder/Marokkanen, van Nederlandse/Marokkaanse afkomst... etc... ik ben het even kwijt). Uit die hoek hoor ik de termen over verrijking. Ik vraag nou niks meer of minder dan een uitleg wat dat dan inhoudt.

Ik voel me dus echt niet geroepen om te antwoorden :fpetaf:

Tomas
27-08-03, 21:32
Geplaatst door Sawda
Tekort aan aandacht Tomas.

Chronisch.


Maar waarom vraag je dat? En wat bedoelt Aqua met die laatste alinea?

taouanza
27-08-03, 21:34
Geplaatst door Tomas
Chronisch.


Maar waarom vraag je dat? En wat bedoelt Aqua met die laatste alinea?

Die begreep ik ook niet,maar het schijnt dat ze waterovelast meebedoelt die gat in de dijk. aQua= water.

Tomas
27-08-03, 21:37
Geplaatst door taouanza
Die begreep ik ook niet,maar het schijnt dat ze waterovelast meebedoelt die gat in de dijk. aQua= water.

Nee, dat is die replie, die vind ik we lgrappig. Daarom alleen al mag ze nog een maandje blijven in nl, maar ik bedoel die laatste alinea over russen enzo. Ik begreep die van 151 al niet, maar die van Aqua ook niet. Maar iedereen vind 'm blijkbaar goed. En dan voel ik me dus weer dom en eenzaam.....

Mark
27-08-03, 21:50
Geplaatst door Tomas
Ik begreep die van 151 al niet, maar die van Aqua ook niet. Maar iedereen vind 'm blijkbaar goed. En dan voel ik me dus weer dom en eenzaam.....

En terecht!

Ik had hem uiteraard wel door.....

taouanza
27-08-03, 21:52
ik dacht dat 151 gevallen nog zou terugkomen?:argwaan:

Orakel
27-08-03, 22:03
Geplaatst door taouanza
ik dacht dat 151 gevallen nog zou terugkomen?:argwaan:

Die was Ajax aan het kijken en de culturele bijdrage vandaag bestond uit een doeplunt. Food 4 thought.

Grietje
27-08-03, 22:14
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Omdat Freya dit heeft opgeworpen maar het verder niet kon toelichten (surprise), een open threadje. Wat is verrijking van onze cultuur, en omdat dit een maroc-site is, de verrijking door Marokkanen in het bijzonder.

Ik weet het nog niet meteen. En dit is geen denigrerende opmerking, maar bedoeld als constructief. Ik wil best met couscous gaan gooien op een bruiloft i.p.v. witte rijst, maar dat is meer een koddig integratieding :cheefbek:

Verrijking is geen term waarmee je zomaar moet smijten als dooddoener. Het is een proces dat je eigenlijk achteraf pas ziet, omdat het ook niet over 1 nacht ijs gaat.

Wapenfeiten zijn dat wij nuchtere Hollanders (eeuwenlang calvinistische repressie gaan je niet in de kouwe kleren zitten) e.e.a. hebben opgepikt en ook uitgedeeld. Van de Mediterraanse zuiderburen het lossere. Van de Fransen het joie-de-vivre en het chique. Van het Aziatische de mystiek. Van de joden, die al sinds jaar en dag in Holland zitten, naast hun kiene handel ook hun visie op de stadsindeling en detailhandel die niet meer uit ons dagelijks leven is weg te denken; en vooral in de 20ste eeuw de uitgaansgelegenheden met glamour.

Waar zijn wij op dit moment blind voor, voor wat betreft de verrijking van de Marokkaanse cultuur?

Een verrijking kan zijn dat wij Marokkanen jullie hebben geholpen om af te komen van de 'weg met ons cultuur' die hier zo sterk leefde. Nederlanders zijn nu gedwongen om meer over zichzelf na te denken.

Orakel
27-08-03, 22:15
Geplaatst door Grietje
Een verrijking kan zijn dat wij Marokkanen jullie hebben geholpen om af te komen van de 'weg met ons cultuur' die hier zo sterk leefde. Nederlanders zijn nu gedwongen om meer over zichzelf na te denken.

Sharp as a knife. Ff een pleister halen.

an3sdej
27-08-03, 22:37
Toch ben ik nog nergens "DE GROTE VERRIJKING" tegengekomen in deze draad. :p

freya
27-08-03, 22:37
Aan de andere kant kan ik ook gewoon alle Hollanders ter verantwoording roepen om 151's opmerking nader te verklaren
Ja zeg!
En daar ga ik dus ook niet aan beginnen :cool:

In dit topic zeg ik gewoon lekker helemaal niks :zwaai:

lennart
27-08-03, 22:38
Geplaatst door an3sdej
Toch ben ik nog nergens "DE GROTE VERRIJKING" tegengekomen in deze draad. :p

Nou.....

Ik wel hoor...

En ze heet aQua :Iluvu:

:haha:

Grietje
27-08-03, 22:38
Geplaatst door an3sdej
Toch ben ik nog nergens "DE GROTE VERRIJKING" tegengekomen in deze draad. :p

Vind je niet dat ik een waardevolle verrijking heb aangestipt?

an3sdej
27-08-03, 22:43
Triest dat het met een negatieve prikkel zover heeft moeten komen :wink:

Nee even serieus, is het nou zo gek dat ik GEEN verrijking zie??

sadeeQ
27-08-03, 22:57
:blowen:

verijking hmm -------------------> Kunstenaar sadeeQ http://www.lachfabriek.nl/animatie/clip/clip/clip5a.gif en zijn meesterlijke werkje --------->een levens echte portret van 151sufgenaaide geitje







http://krant.telegraaf.nl/krant/ditjaar/graphics/logo.horoscoop.ch.geit.gif
151 dommegeitje



:giechel:

Mafkees
27-08-03, 22:57
Geplaatst door an3sdej
Triest dat het met een negatieve prikkel zover heeft moeten komen :wink:

Nee even serieus, is het nou zo gek dat ik GEEN verrijking zie??

Ik las dat je geen Marokkanen kent.
Tjah dan is het niet zo gek hoor.

:moe:

Tomas
27-08-03, 23:01
Geplaatst door an3sdej
Nee even serieus, is het nou zo gek dat IK geen verrijking zie??

Nee. Dat is je aard denk ik.

OK. Grietje. Je lijkt met die opmerking inderdaad te zijn wat je beweert.

Grietje
27-08-03, 23:04
Geplaatst door Tomas

OK. Grietje. Je lijkt met die opmerking inderdaad te zijn wat je beweert.

?

sadeeQ
27-08-03, 23:04
Geplaatst door an3sdej


Nee even serieus, is het nou zo gek dat ik GEEN verrijking zie??
met de beste wil van de hele wereld zie ik ook geen ene verijking van de nederlanders

nou ja.
kinderporno
drugs
hondensex
boeren

:lekpuh:

sadeeQ
27-08-03, 23:09
:fpiraat: de echte verijking is pas over een jaar of 50 te zien



http://www.lachfabriek.nl/plaat/funplaat48/a-f-b11.jpg



:hardlach:

an3sdej
27-08-03, 23:17
SadeeQ, het griezelt me tegemoet. :moeilijk:

De laatste postings geven me dus weer gelijk :stout:

barfly
27-08-03, 23:19
Geplaatst door sadeeQ
met de beste wil van de hele wereld zie ik ook geen ene verijking van de nederlanders

nou ja.
kinderporno
drugs
hondensex
boeren

:lekpuh:

Tja het enige _echte_ export produkt van Marokko (goeie hasj) ligt natuurlijk stil :)
Kut-Hollanders ook, met hun wereld-WIET! :D

sadeeQ
27-08-03, 23:34
Geplaatst door an3sdej
SadeeQ, het griezelt me tegemoet. :moeilijk:

De laatste postings geven me dus weer gelijk :stout:

:bril: je weet nog niets

ik zal maar niet beginnen over de sharia,alcohol verbieden,drugsverbieden,......................... ....... bandiet

Marsipulami
27-08-03, 23:37
:lole:

an3sdej
28-08-03, 08:46
Waarom juich je hier nu Mars? Hou je niet van een lekker pilsje?