PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor Mars en z'n achterlijke cultuur



Tomas
27-08-03, 20:42
Slok op

Een automobiliste wist in Leuven niet wat haar overkwam. Ze werd geramd door de dronken korpschef van de politie van Leuven en vervolgens uitgescholden. De man, met 1,42 promille alcohol in zijn bloed, dreigde haar zelfs te laten opsluiten. Burgemeester Tobback stelt een onderzoek in.

www.nu.nl

Mafkees
27-08-03, 20:43
Dit was een Boodschap van algemeen nut.

Sawda
27-08-03, 20:50
Geplaatst door Tomas
Slok op

Een automobiliste wist in Leuven niet wat haar overkwam. Ze werd geramd door de dronken korpschef van de politie van Leuven en vervolgens uitgescholden. De man, met 1,42 promille alcohol in zijn bloed, dreigde haar zelfs te laten opsluiten. Burgemeester Tobback stelt een onderzoek in.

www.nu.nl

Laten we het maar niet over het drankgedrag van Nederlanders hebben, zij kunnen er namelijk ook wat van.
In België drinken ze maar in Nederland snuiven ze.

Tomas
27-08-03, 20:51
Zeker en vast.

Maar ik denk dat ik Mars nu echt helemaal vast gezet heb. Hier komt ie echt nooit meer overheen.

Marsipulami
27-08-03, 22:15
Geplaatst door Tomas
Zeker en vast.

Maar ik denk dat ik Mars nu echt helemaal vast gezet heb. Hier komt ie echt nooit meer overheen.

Pff dat nieuws is al een paar dagen oud. Als ik me niet vergis worden er in België jaarlijks ongeveer tweeduizend verschillende klachten onderzocht tegen politieagenten door de diensten die de politie intern moeten controleren. Alleen al de laatste weken zijn er verschillende politieagenten opgesloten op beschuldiging van foltering, de voltallige top van het antwerpse korps is in staat van beschuldiging gesteld wegens corruptie en schriftvervalsing, enz. Dan is er nog elders een commissaris die door zijn ondergeschikten is aangeklaagd omdat hij tijdens huiszoekingen valse bewijzen (drugs) dropte om verdachten te kunnen arresteren. Wat die commissaris met een pintje teveel op heeft gedaan is peanuts in vergelijking met wat vele collega's van hem presteren. Wat in jou berichtje nog niet staat is dat de vrouw die slachtoffer was van dat ongeval ook nog eens op allerlei manieren bedreigd en geintimideerd is door die commisaris. Alvast bedankt dat je mijn oordeel over politiediensten nog wat komt versterken.

barfly
27-08-03, 22:22
Geplaatst door Marsipulami
Pff dat nieuws is al een paar dagen oud. Als ik me niet vergis worden er in België jaarlijks ongeveer tweeduizend verschillende klachten onderzocht tegen politieagenten door de diensten die de politie intern moeten controleren. Alleen al de laatste weken zijn er verschillende politieagenten opgesloten op beschuldiging van foltering, de voltallige top van het antwerpse korps is in staat van beschuldiging gesteld wegens corruptie en schriftvervalsing, enz. Dan is er nog elders een commissaris die door zijn ondergeschikten is aangeklaagd omdat hij tijdens huiszoekingen valse bewijzen (drugs) dropte om verdachten te kunnen arresteren. Wat die commissaris met een pintje teveel op heeft gedaan is peanuts in vergelijking met wat vele collega's van hem presteren. Wat in jou berichtje nog niet staat is dat de vrouw die slachtoffer was van dat ongeval ook nog eens op allerlei manieren bedreigd en geintimideerd is door die commisaris. Alvast bedankt dat je mijn oordeel over politiediensten nog wat komt versterken.

Kánonne, tis echt een bende in België :schok:

Marsipulami
27-08-03, 22:33
Geplaatst door barfly
Kánonne, tis echt een bende in België :schok:

Nou vraag ik me af of de Nederlandse politie zoveel beter is. Volgens mij leent het Nederlandse systeem zich veel beter dan het Belgische voor interne doofpotoperaties. Dat omwille van een geoliede Nederlandse eenheidsstructuur, terwijl in België een bittere concurrentiestrijd wordt uitgevochten. Dat is goed om misbruiken aan het licht te brengen. Verder zijn alle randvoorwaarden volgens mij in Nederland aanwezig voor een klimaat waarin misbruiken ongestraft kunnen gedijen, met name een publieke opinie die roept om een 'harde aanpak' en een publieke opinie die er blindelings van overtuigd is dat de politie altijd gelijk heeft. Nochtans heeft de commissie Van Traa in Nederland toch duidelijk gemaakt dat politieagenten ook maar mensen zijn, maar dat wil men natuurlijk niet weten.

Maarten
28-08-03, 03:26
Djeezus Mars, het maakt wel duidelijk waarom je zo tekeer ging in die Driss-zaak.
Maar ik weet niet hoe het in Nederland zit. Ik zou niet te snel iets veronderstellen, of beredeneren..