PDA

Bekijk Volledige Versie : Blanke prothese voor zwarte vrouw wegens kosten en batenanalyse.



Zwarte Schaap
27-08-03, 23:28
Blanke prothese voor zwarte vrouw

Wegens bezuinigingen heeft een zwarte Britse vrouw een blanke voetprothese aangeboden gekregen, meldt de BBC. Het ziekenhuis wilde een zwarte prothese alleen tegen meerprijs verstrekken. Na hevig protest van gehandicaptenorganisaties draaide het ziekenhuis in Reading bij. Ziektekostenverzekeraars hebben inmiddels besloten dergelijke extra kosten te vergoeden. (KNA)

an3sdej
28-08-03, 08:41
Zou zo het Fries bonte vee ook ontstaan zijn?? :wijs:

Maar ff serieus, wat die zorginstelling betreft, die eerste houding was natuurlijk slecht. Aan de andere kant, het kan natuurlijk zijn dat ze de ziektekostenverzekeraars onder druk hebben willen zetten!! Want ziekenhuizen zijn v.w.b. hun financiën aangewezen op de ziektekosten verzekeraars, tenminste in Nederland.

Mark
28-08-03, 08:43
Oud bericht, had ik al geplaatst.

Overigens bestaat er in Nederland een reclame van een zorgverzekeraar die dit probleem aankaart. Ik ga er van uit dat dit hier niet gebeurt.

nefertiti
28-08-03, 08:46
nou ja, ik vind toch dat we met zijn allen moeten opdraaien voor de kosten van de verrijking door de multi-cultuur!