PDA

Bekijk Volledige Versie : Man krijgt doodstraf voor verkrachting



Mark
28-08-03, 10:04
Man krijgt doodstraf voor verkrachting

Bron: Het Laatste Nieuws




Een man die zijn stiefdochter verkrachtte heeft in de Verenigde Staten de doodstraf gekregen. Dat was in een kwarteeuw al niet meer voorgekomen. Het meisje werd verkracht toen zij acht jaar oud was. Een wet uit 1995 maakt het mogelijk in Louisiana de doodstraf op te leggen als het slachtoffer van een verkrachting jonger is dan 12 jaar.

Het meisje vertelde pas na twee jaar dat haar vader haar verkracht had. Daarvoor zei ze dat het een jonge man was die zich aan haar vergreep toen ze aan het spelen was in de garage waar de deur van open stond. Bijna twee jaar later vertelde ze haar moeder dat haar stiefvader de dader was.

De laatste voltrekking van de doodstraf wegens verkrachting in de Verenigde Staten was in 1966.

000NobelPrizes
28-08-03, 10:06
No shit... de doodstraf voor verkrachting? :verward:

Mark
28-08-03, 10:10
Geplaatst door 151 NobelPrizes
No shit... de doodstraf voor verkrachting? :verward:

hoewel ik tegen de doodstraf ben vind ik wel dat verkrachting van kinderen even zwaar dient te worden bestraft als moord.

000NobelPrizes
28-08-03, 10:14
Tsja, je hebt gelijk.

Van die smeerpijpen die zich aan kids vergrijpen, vaak nog met de rotsmoes 'ze weten echt zelf dat ze dit ook willen hoor' mogen inderdaad van mijn part tegen de muur. Laten we eerlijk zijn.

Het geld dat in de regel aan deze psycho's wordt besteed qua opsluiten & mental care, kan beter besteed worden aan een ander project.

Mark
28-08-03, 10:22
Ik ben tegen de doodstraf aangezien soms blijkt dat mensen onterecht veroordeeld zijn (zo was laatst weer een man na jaren vrijgekomen). Justitie is niet onfeilbaar, met de doodstraf kun je het nooit meer terugdraaien. Kinderen verzinnen soms ook dingen...

Wat betreft de kosten lijkt dwangarbeid me een praktisch idee.

Canaris
28-08-03, 11:05
brrrrrrrr

gevaarlijk gevaarlijk

Geen twijfel over mogenlijk. en man welke zijn eigen dan wel aanvertrouwed dochter verkacht , kan van mij een nekeltje hel krijgen.

Maar juist wanneer het om kinderen van 11 is aan de ene kant het onrecht natuurlijk ontzetend groot , maar ook het gevaar dat een onschuldige op de stoel land.

Ik hoop maar dat er meer als indities zijn , want anders vind het tamenlijk gevaarlijk.

Als zijn schuld echter objectief voor 100% vast staat dan heb ik er geen moeite mee.