PDA

Bekijk Volledige Versie : Spanjaarden hebben een achterlijke cultuur.



Dutchess
28-08-03, 17:06
Tomatendorp

In het Spaanse stadje Buņol is woensdag het traditionele tomatenfeest begonnen. Tienduizenden mensen bekogelen elkaar in 'Tomatina' een week lang met sappige tomaten in het grootste voedselgevecht ter wereld. Vijf vrachtwagens dumpten 120 ton donkerrode vruchten in de nauwe straatjes, waar 35.000 mensen stonden te wachten tot de gevechten begonnen.





Moeten we ze al uit de Europese Unie schoppen vanwege dit rare gedoe? Ben jij ook van mening dat dit verspilling is? Of is het onschuldige folklore? Nooit meer paella of ja, doe mij nog maar zo'n glaasje sangria? Doe eens gek! Laat je stem horen!

Mafkees
28-08-03, 17:08
Worden er ook knoflook feestjes gehouden ergens in Europa??!

Tomas
28-08-03, 18:51
Geplaatst door Al3arbi
Worden er ook knoflook feestjes gehouden ergens in Europa??!

In frankrijk bestaat er een dorpje dat jaarlijks een paar dagen van de buitenwereld wordt afgesloten vanwege de stank die bij dat feest vrijkomt.

Ik weet niet meer hoe dat dorpje heet, maar wil er dolgraag een keer heen.

Joesoef
28-08-03, 19:59
Maak je geen zorgen om die paar ton kapot gegooide tomaten. In Nederland wordt in de zomer een veelvoud aan tonnen groente doorgedraaid. Dat wil zeggen vernietigd. Er is namelijk een minium prijs voor groente, wordt de groente te goedkoop dan wordt deze gestort op de vuilhoop. Paprika's, tomaten, komkommer en sla.

Het enige zonde er aan is is dat die spaanse tomaten vaak zo lekker van smaak zijn en dat we hier die hollandse glaswoltroep moeten eten. De tomaten hier zijn hun naam niet waardig.

Lang leve de EEG en haar onzinnige subsidie maatregelen.

Puk
28-08-03, 22:03
Wat ik wel grappig vind is dat toeristen de tomaat niet eerst fijnknijpen alvorens ermee te gooien, zoals het hoort.

Een tomaat kan behoorlijk hard aankomen volgens mij.

:auw:

Orakel
28-08-03, 22:15
Geplaatst door Puk
Wat ik wel grappig vind is dat toeristen de tomaat niet eerst fijnknijpen alvorens ermee te gooien, zoals het hoort.

Een tomaat kan behoorlijk hard aankomen volgens mij.

:auw:

Heey, marhba bik! :duim:

'kvinnut niet erg als ze met tomaten gaan gooien, als ze de rest van de paella er dan ook achteraan gooien. En een halve watermeloen. *mjam*

Puk
28-08-03, 23:24
Geplaatst door Orakel
Heey, marhba bik! :duim:

'kvinnut niet erg als ze met tomaten gaan gooien, als ze de rest van de paella er dan ook achteraan gooien. En een halve watermeloen. *mjam*

Tsjah... krijg je de rekening er ook achteraan gegooid natuurlijk... :moe:

hannah
28-08-03, 23:47
ik vind die spanjaarden echte rare mensen tomaten zijn door god gemaakt om te eten en niet om te gooien.

haden ze het beter naar arme landen gegeven inplaats te gooien voor een beetje fun :kwaad:

Rebelwithacause
28-08-03, 23:53
Viva Catalunya en Pais Bas(que)