PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikanen trouwens Iraakse vrouwen



lennart
28-08-03, 17:11
U.S. soldiers wed Iraqi women against orders

BAGHDAD, Iraq -- In the few months since the fall of Baghdad, two U.S. soldiers and two Iraqi women courted, fell in love and decided to marry.

They won each others' hearts and minds, but battled against disapproving senior American officers and fears of retribution by militant Iraqis.

When they finally held their double wedding ceremony Aug. 17, the nuptials took on the secrecy and synchronization of a commando operation.

The two brides -- one in a print dress, the other in slacks -- and a few family members came to a city street corner. From there, an Iraqi intermediary led them to the route of their fiancés' foot patrol.

The grooms marched up in their uniforms, wearing bulletproof vests and with M-16 rifles in hand. Finally, a nervous Iraqi judge arrived to conduct the ceremony.

The men and women first met after the Iraqi women, both English-speaking doctors, took jobs with the Americans.

A few weeks before the ceremony, the soldiers, National Guard troops from the Florida Panhandle, converted to Islam in an Iraqi court.

It took less than a half-hour to hear the judge's recitations of the vows. The two couples exchanged rings, signed the paperwork and were married.

The marriages-on-patrolwere necessary because the soldiers' superior officers were trying to blockthe weddings. "We are accomplishing a mission on the street and protecting our forces. We cannot develop relationships with the locals unless they are mission-related," said Capt. Jack McClellan, a spokesman for the Florida Army National Guard.

"If it's true love, in a few months, when we mobilize, they can pursue it," McClellan said. "They are not allowed to see them."

Yet Sgt. Sean Blackwell, 27, and Cpl. Brett Dagen, 37, were determined. "I've done two years overseas on active duty and I never thought this would happen," Blackwell said at the wedding ceremony. "I love her."
http://www.orlandosentinel.com/news/nationworld/orl-asecbrides28082803aug28,0,6015623.story?coll=orl-home-headlines

Dutchess
28-08-03, 17:13
Wat romantisch! :kotsen2:

Mark
28-08-03, 17:56
Geplaatst door Dutchess
Wat romantisch! :kotsen2:

Ja Dutchess, jouw politieke afkeuring is voor mij voldoende bewijs dat deze mensen onmogelijk echt van elkaar zouden kunnen houden.

Dutchess
28-08-03, 18:03
Geplaatst door Mark
Ja Dutchess, jouw politieke afkeuring is voor mij voldoende bewijs dat deze mensen onmogelijk echt van elkaar zouden kunnen houden.

Politieke afkeuring? Heeft niks met politiek te maken. Ik vind gewoon dat mensen veel te snel trouwen. En daarnaast kan ik niet tegen romantische verhalen. Eigenlijk moet ik daarvan huilen, maar ik hou me groot. :huil:

plexus
28-08-03, 18:06
starring tom hanks and Meg Ryan!

lennart
28-08-03, 18:11
Fatima Hoessein :moe: *

* Verzonnen wegens gebrek aan kennis over bekende Arabische actrices.

Mafkees
28-08-03, 18:16
Geplaatst door Dutchess
Politieke afkeuring? Heeft niks met politiek te maken. Ik vind gewoon dat mensen veel te snel trouwen. En daarnaast kan ik niet tegen romantische verhalen. Eigenlijk moet ik daarvan huilen, maar ik hou me groot. :huil:


Je moet niet vergeten dat Mark `n getrouwde man is, hij kan tegen die anti-huwelijkskreten. Allemaal herinneringen aan vervlogen tijden.

an3sdej
28-08-03, 18:23
Leve de multiculturaliteit in Irak :boogie:

Mark
28-08-03, 18:35
Geplaatst door Dutchess
Politieke afkeuring? Heeft niks met politiek te maken. Ik vind gewoon dat mensen veel te snel trouwen. En daarnaast kan ik niet tegen romantische verhalen. Eigenlijk moet ik daarvan huilen, maar ik hou me groot. :huil:

dus toen moest je kotsen? hopelijk laat je op een begravenis wel gewoon je tranen lopen ;)

Mark
28-08-03, 18:35
Geplaatst door plexus
starring tom hanks and Meg Ryan!

:auw: :auw: :auw: :auw:

000NobelPrizes
28-08-03, 18:37
Geplaatst door Mark
:auw: :auw: :auw: :auw:

'n Fan van romantische komedies?

Mafkees
28-08-03, 18:38
Geplaatst door Mark
:auw: :auw: :auw: :auw:


U got mail! :schrik:

Mark
28-08-03, 18:38
Geplaatst door 151 NobelPrizes
'n Fan van romantische komedies?

Romantische comedies zouden haram moeten zijn! :student:

000NobelPrizes
28-08-03, 18:41
Geplaatst door Mark
Romantische comedies zouden haram moeten zijn! :student:

Mee eens. Zeker met die tuthola van een Julia Roberts erin. Die heb ik in 1 jaar tijd 3 keer in de film zien trouwen. Werd er tureluurs van.
En steeds liepen die kinderboerderijbruine ogen vol tranen, en krulde haar lach die vlezige bovenlip op tot op het snoezige donshaar op haar neusje.
Bleah.

taouanza
28-08-03, 18:58
Geplaatst door an3sdej
Leve de multiculturaliteit in Irak :boogie:


Maar niet die in Nederland.:moe:

Sawda
28-08-03, 19:33
Dit doet mij een beetje denken aan Vietnam.
Een vrouwtje hier, een vrouwtje daar. :jammer:

Mark
28-08-03, 19:35
Geplaatst door Sawda
Dit doet mij een beetje denken aan Vietnam.
Een vrouwtje hier, een vrouwtje daar. :jammer:

Je bedoelt dat deze mannen polygaam zijn omdat ze tot de islam zijn bekeerd?

Sawda
28-08-03, 19:42
Geplaatst door Mark
Je bedoelt dat deze mannen polygaam zijn omdat ze tot de islam zijn bekeerd?

Nee, dat bedoel ik niet.
Ik denk dat deze vrouwen gebruikt zullen worden totdat die mannen weer terugkeren naar de VS. Wellicht hebben ze ook wel een vrouwtje in hun eigen land.

Mark
28-08-03, 19:58
Geplaatst door Sawda
. Wellicht hebben ze ook wel een vrouwtje in hun eigen land.

Een loze kreet, niets in dit artikel wijst daarop.

Sawda
28-08-03, 20:08
Geplaatst door Mark
Een loze kreet, niets in dit artikel wijst daarop.

Mark niet zo naief doen. Denk je nou werkelijk dat ze het in dit artikel vermelden.
Het ziet er echt niet zo rooskleurig als dit artikel doet voorkomen.

Dutchess
28-08-03, 20:11
Geplaatst door Mark
dus toen moest je kotsen? hopelijk laat je op een begravenis wel gewoon je tranen lopen ;)

Ja! Jij vindt toch ook dat romantische komedies haram zouden moeten zijn? Ik ga nooit naar begravenissen. Ik kan niet tegen die grappen achteraf.

Mark
28-08-03, 20:13
Geplaatst door Dutchess
Ik kan niet tegen die grappen achteraf.

?? grappen achteraf bij een begravenis? integreer me ff jou kant op en leg uit....

Mark
28-08-03, 20:14
Geplaatst door Sawda
Mark niet zo naief doen. Denk je nou werkelijk dat ze het in dit artikel vermelden.
Het ziet er echt niet zo rooskleurig als dit artikel doet voorkomen.

Jij verward prostituee bezoek uit Tour of Duty met deze huwelijken, hoe weet jij dat het niet zo roodkleurig is als dit artikel voor doet komen?

Sawda
28-08-03, 20:26
Geplaatst door Mark
Jij verward prostituee bezoek uit Tour of Duty met deze huwelijken, hoe weet jij dat het niet zo roodkleurig is als dit artikel voor doet komen?

Omdat ik ook verhalen hoor van Irakezen op tv en die geven wel een totaal ander beeld dan dit artikel. Misschien is dit weer voor jou niet zo representatief maar voor mij wel.
Nee, ik ben niet verward. Een paar jaar terug zag ik een documentaire over vietnamese vrouwen die samen met hun kinderen zijn achtergelaten in Vietnam door Amerikanen en dit programma doet mij veel denken aan wat er zich nu allemaal afspeelt in Irak.

btw: ik baseer mijn verhaal/informatie noch op films noch op series.

Mark
28-08-03, 20:33
Geplaatst door Sawda
Omdat ik ook verhalen hoor van Irakezen op tv en die geven wel een totaal ander beeld dan dit artikel. Misschien is dit weer voor jou niet zo representatief maar voor mij wel.
Nee, ik ben niet verward. Een paar jaar terug zag ik een documentaire over vietnamese vrouwen die samen met hun kinderen zijn achtergelaten in Vietnam door Amerikanen en dit programma doet mij veel denken aan wat er zich nu allemaal afspeelt in Irak.

btw: ik baseer mijn verhaal/informatie noch op films noch op series.

Ik kan me voorstellen dat de Arabische zenders er baat bij hebben om dit verhaal als een misbruikverhaal te presenteren.

Waren die vrouwen in Vietnam getrouwd met de Amerikanen? Hadden de mannen zich bekeerd?

Aangezien deze mannen nu moslims zijn zou ik zeggen dat je weinig problemen kan hebben met dit huwelijk.

Orakel
28-08-03, 21:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Mee eens. Zeker met die tuthola van een Julia Roberts erin. Die heb ik in 1 jaar tijd 3 keer in de film zien trouwen. Werd er tureluurs van.
En steeds liepen die kinderboerderijbruine ogen vol tranen, en krulde haar lach die vlezige bovenlip op tot op het snoezige donshaar op haar neusje.
Bleah.

Hey, pasjop hé? Geen kritiek op de bovenlip van Julia. :Iluvu:
As jut nou hebt over de bovenlip van Viola Holt, totdaaraantoe, but don't diss Me Julie.