PDA

Bekijk Volledige Versie : Website 'berekent' je geloofsvoorkeur



Mark
28-08-03, 20:17
Website 'berekent' je geloofsvoorkeur

- Bron: ANP

De NCRV heeft een test on-line gezet voor mensen die willen weten welke religie past bij hun levenswijze. Door 21 multiple-choicevragen te beantwoorden berekent de 'reli-wijzer' welke geloofsstroming bij jouw past.

Na het invullen wordt de hoofd levensbeschouwelijke richting getoond en de twee waarmee je ook raakvlakken hebt. De website is een onderdeel van het nieuwe televisiemagazine Spiritus. In dat programma, dat vanaf maandag is te zien, staan religie, levensbeschouwing en spiritualiteit in het dagelijks leven centraal.

Website: http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/spiritus/index.htm

Mark
28-08-03, 20:34
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme .
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: islam en boeddhisme . Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Orakel
28-08-03, 20:38
Uitslag:

Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: katholicisme en boeddhisme.

:cool:

Simon
28-08-03, 20:42
Geplaatst door Mark
Door 21 multiple-choicevragen te beantwoorden berekent de 'reli-wijzer' welke geloofsstroming bij jouw past.


Ja dat vraag ik mij nou nooit af ... dat vind ik meer iets voor polytheïsten.

samir_re
28-08-03, 21:23
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: jodendom en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.


Ben ik volledig mee eens. Eindelijk eens een test die goed werkt. Da's zeldzaam op het internet :).

greetings

taouanza
28-08-03, 21:45
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: protestantisme en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.


:wohaa:

Joesoef
28-08-03, 22:29
:loog:

Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: jodendom.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: islam .Raadpleeg de stroming voor meer informatie. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Kheb het scripje ff uitgekleed. Komt door mijn humor :jeweetog:

lennart
28-08-03, 22:44
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: protestantisme.

De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: humanisme en jodendom

:D

Marsipulami
28-08-03, 22:47
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: katholicisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie. :fpiraat:

Joesoef
28-08-03, 22:50
Geplaatst door Marsipulami
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: katholicisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie. :fpiraat:


GVD !

Ik had dat katholisisme er ff uitgeknipt. Teveel schande. Betekend dus dat we op elkaar lijken..........

En dan heb ik het nog niet eens over mijn verzameling boekjes van de hand (of tekenstiften) van frequin.....

Maar de rest ! :terrorist

Joesoef
28-08-03, 22:51
Ik weet het! een zionistisch complot!!!!! :eek: :eek: :eek: :eek:

Mafkees
28-08-03, 22:53
Roomser dan de Paus, I knew it.


Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: katholicisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: islam en humanisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

~Panthera~
28-08-03, 23:16
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: jodendom.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: katholicisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie. :moe:

Marsipulami
28-08-03, 23:28
Geplaatst door Joesoef
GVD !

Ik had dat katholisisme er ff uitgeknipt. Teveel schande. Betekend dus dat we op elkaar lijken..........

En dan heb ik het nog niet eens over mijn verzameling boekjes van de hand (of tekenstiften) van frequin.....

Maar de rest ! :terrorist

:D wat een afgang voor mijzelf. Nou zit ik hier met hand en tand het katholicisme te verdedigen op dit forum en dan krijg je zo'n blamage op je bord :p

Ik heb sympathie voor het protestantisme, humanisme, boeddhisme, katholicisme, islam, maar eigenlijk nog het minst voor het jodendom, omdat daar het meeste stupide wetjes inzitten waarvan geen mens kan begrijpen wat voor zin ze hebben.

freya
28-08-03, 23:54
Bij mij kwam er ook al Jodendom uit :moe:

en islam en boedisme.


Heidendom zit natuurlijk niet in een NCRV database :mad:

Puk
29-08-03, 01:25
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: atheïsme .
Er zijn verder geen religies of stromingen die raakvlakken hebben met jouw levenswijze.

Tsjah... niet vreemd ofzo.

Zwarte Schaap
29-08-03, 01:56
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: jodendom.

De volgende religies en stromingen die hieronder staan hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: boeddhisme en islam.


Ze hadden één vraag erin moeten zetten. Vindt u dat u uitverkoren bent?

Azenzar
29-08-03, 05:48
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme .
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: boeddhisme en jodendom . Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

:duivels:

Marsipulami
29-08-03, 10:58
Het wemelt van de joden op deze site. De tentakels van het zionisme hebben dit forum in zijn greep.

Joesoef
Marsipulami
Panthera
Freya
Zwarte Schaap

Ik stel voor dat Panthera onze voorgangster wordt in de synagoge, Joesoef onze leraar Hebreeuws en torastudie en Zwarte Schaap hoofdredacteur van het Nieuw Israëlitisch Weekblad. :fpiraat:

plexus
29-08-03, 11:14
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: Islam .

Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: katholicisme en jodendom.

----


een beetje domme vragen!

rafiq
29-08-03, 13:02
Ik ben bovenal toch MOSLIM hemdullah

Maar.....Ik heb ook raakvlakken met het Katholiekicsme en Jodendom..

Doe mij maar een mitswa!

Mark
29-08-03, 13:06
Toch veelzeggend dat zoiets complex als religie in 21 makkelijke meerkeuze vragen te bepalen is :)

mohammed99
29-08-03, 13:19
De islam past het beste bij mij, maar duhhhhhhhhhhhhh er is ook geen andere geldige geloof behalve de islam.

Dutchguy
29-08-03, 13:21
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: protestantisme.

De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: jodendom en boeddhisme.

louise_louise
29-08-03, 13:24
Geplaatst door Mark
Website 'berekent' je geloofsvoorkeur

- Bron: ANP

De NCRV heeft een test on-line gezet voor mensen die willen weten welke religie past bij hun levenswijze. [/url]


je levenswijze is toch gebaseerd op je religie, en niet andersom! :-)

Mark
29-08-03, 13:27
Geplaatst door louise_louise
je levenswijze is toch gebaseerd op je religie, en niet andersom! :-)

Scherp :)


Je zou denken van wel he!

Globetrotter
29-08-03, 13:31
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: jodendom en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

barfly
29-08-03, 13:56
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: boeddhisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: humanisme en katholicisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Nah wat een stomme test.. En als ik op alle vragen de meest asociale antwoorden geef, van schapen aan flarden rijden tot de cassiere nog meer oplichten, dan ben ik ineens een humanist en protestant of boedist :maf2:

adib
29-08-03, 14:58
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.

De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: boeddhisme en jodendom.

Ik dacht dat ik hier harder van zou schrikken...

Ansari
29-08-03, 17:02
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: jodendom. :haha:
Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Mujaahid
29-08-03, 22:38
Salaam alaikoem, hallo

Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam. :cool:
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: protestantisme en katholicisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/spiritus/images/ill_islam_middle.gif


(ik heb wel het arme schaap omvergereden.) :dood:

Asalaam

Ikke4real
29-08-03, 22:52
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: katholicisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Tomas
29-08-03, 23:01
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: Otheisme.

De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: Gelders-otheisme en Humanistisch-otheisme.

Verrassend!

Orakel
29-08-03, 23:06
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: ba'athisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: scientoligy en ietisme.

:rolleyes:

Tomas
29-08-03, 23:10
Geplaatst door Orakel
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: ba'athisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: scientoligy en ietisme.

:rolleyes:

Ze bedoelen waarschijnlijk: Ietsiserme.

Sneu.

Roemrijke Wolf
30-08-03, 00:54
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb sympathie voor het protestantisme, humanisme, boeddhisme, katholicisme, islam, maar eigenlijk nog het minst voor het jodendom, omdat daar het meeste stupide wetjes inzitten waarvan geen mens kan begrijpen wat voor zin ze hebben.

Mag ik er voorzichtig op wijzen dat jouw grote idool Jezus zich wel keurig aan al die 'stupide' wetjes hield, sterker nog: die wetjes zoals iedere Jood boven alles stelde?

Grietje
30-08-03, 01:02
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Mag ik er voorzichtig op wijzen dat jouw grote idool Jezus zich wel keurig aan al die 'stupide' wetjes hield, sterker nog: die wetjes zoals iedere Jood boven alles stelde?

he wat is een zoroaster?

Marsipulami
30-08-03, 01:11
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Mag ik er voorzichtig op wijzen dat jouw grote idool Jezus zich wel keurig aan al die 'stupide' wetjes hield, sterker nog: die wetjes zoals iedere Jood boven alles stelde?

Nee hoor absoluut niet. Hij ging om met zondaars, tollenaars en heidenen. Dat was tegen de wet. Hij overtrad de joodse vastenregels, nam het op voor een overspelige vrouw, zei dat de wet er voor de mens was en niet omgekeerd, enz., enz. Jezus was allesbehalve een traditionele jood.

Marsipulami
30-08-03, 01:13
Geplaatst door Grietje
he wat is een zoroaster?

Een volgeling van Zarathustra. Een ouderwetse godsdienst van de levensbeschouwelijke rommelmarkt. :p

Grietje
30-08-03, 01:18
Geplaatst door Marsipulami
Een volgeling van Zarathustra. Een ouderwetse godsdienst van de levensbeschouwelijke rommelmarkt. :p

Als in de mythische Perzische draak in het gelijknamige boek van Nietzsche, aldus sprak Zarathoestra?

Marsipulami
30-08-03, 01:26
Geplaatst door Grietje
Als in de mythische Perzische draak in het gelijknamige boek van Nietzsche, aldus sprak Zarathoestra?

Ja, "also sprach Zarathustra" is gebaseerd op die godsdienst. Nietzsche heeft die niet uitgevonden, maar wel gebruikt in dat boek.

Grietje
30-08-03, 01:32
Geplaatst door Marsipulami
Ja, "also sprach Zarathustra" is gebaseerd op die godsdienst. Nietzsche heeft die niet uitgevonden, maar wel gebruikt in dat boek.

Wat een kleine wereld.

Roemrijke Wolf
30-08-03, 01:39
Geplaatst door Marsipulami
Een volgeling van Zarathustra. Een ouderwetse godsdienst van de levensbeschouwelijke rommelmarkt. :p
Oud misschien, maar in ieder geval heel wat logischer dan dat vat vol tegenstrijdigheden dat jij Christendom noemt. Man, Jezus wilde niet eens met een Griekse spreken, laat staan met zoiets barbaars als een Belg (Kelt). Hij was een Jood, die zich alleen op Joden richtte.

Trouwens, wist jij dat je misschien wel 30% van je geloof aan het Zoroastrisme te danken hebt? Of waar je dacht dat de concepten engelen, hemel, hel, Laatste Oordeel, Koninkrijk Gods, Messias en ja, zelfs de universele God vandaan kwamen? Juist ja.

Roemrijke Wolf
30-08-03, 01:40
Geplaatst door Grietje
Als in de mythische Perzische draak in het gelijknamige boek van Nietzsche, aldus sprak Zarathoestra?
De leer van Zarathushtra heeft niets met draken te maken. Integendeel: het is een verrassend moderne en rationele leer, zeker als je bedenkt dat Zarathushtra haar 3700 jaar geleden opstelde.

Grietje
30-08-03, 01:54
Geplaatst door Roemrijke Wolf
De leer van Zarathushtra heeft niets met draken te maken. Integendeel: het is een verrassend moderne en rationele leer, zeker als je bedenkt dat Zarathushtra haar 3700 jaar geleden opstelde.

Bent u Iranees of komt u ergens uit die windstreken?

Roemrijke Wolf
30-08-03, 01:57
Geplaatst door Grietje
Bent u Iranees of komt u ergens uit die windstreken?
Nee, ik ben een bekeerling uit (helaas) onze eigen gezellige Rijndelta.

Marsipulami
30-08-03, 02:03
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Oud misschien, maar in ieder geval heel wat logischer dan dat vat vol tegenstrijdigheden dat jij Christendom noemt.

Eén van de redenen waarom ik graag christen wil zijn is dat in die godsdienst niet alles logisch hoeft te zijn



Man, Jezus wilde niet eens met een Griekse spreken, laat staan met zoiets barbaars als een Belg (Kelt). Hij was een Jood, die zich alleen op Joden richtte.

Ja en nee, is te ingewikkeld om er op dit uur nog op in te gaan.


Trouwens, wist jij dat je misschien wel 30% van je geloof aan het Zoroastrisme te danken hebt? Of waar je dacht dat de concepten engelen, hemel, hel, Laatste Oordeel, Koninkrijk Gods, Messias en ja, zelfs de universele God vandaan kwamen? Juist ja.

Jezus was iemand die een eigen interpretatie gaf aan de religie/cultuur van de bewoners van het land waarin hij leefde en zelf was opgegroeid. Niets van al de beelden en begrippen die hij gebruikt heeft hij zelf uitgevonden. Het bestond al allemaal in pre-christelijke culturen. Dat ben ik het met je eens.

Roemrijke Wolf
30-08-03, 02:09
Geplaatst door Marsipulami
Eén van de redenen waarom ik graag christen wil zijn is dat in die godsdienst niet alles logisch hoeft te zijn
Dat hoeft voor mij ook niet. Een religie mag best mythische aspecten hebben. Maar het sprookje zelf moet kloppen, en dat is bij het Christendom helaas niet het geval. Je kunt beter noachiet worden. Hoef je Jezus trouwens niet eens voor overboord te zetten.



Ja en nee, is te ingewikkeld om er op dit uur nog op in te gaan.
Morgen dan graag, want ik wil wel zien hoe je je hier uit redt.




Het bestond al allemaal in pre-christelijke culturen. Dat ben ik het met je eens.
Een aardig begin.