PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijstandtrekkers geen geld in Amsterdam



Grietje
29-08-03, 01:36
Bijstandtrekkers geen geld in Amsterdam 28-08-2003


Bijstandtrekkers in Amsterdam worden vanaf september keihard aangepakt. Een werkzoekende die zich bij het CWI-kantoor in Amsterdam-West meldt, krijgt de eerste twee maanden geen geld als deze in staat wordt geacht een baan te vinden. Dat meldt de regionale televisiezender AT5.

Als er binnen een half jaar geen baan gevonden wordt, moet de werkzoekende desnoods gedwongen werk aanvaarden. Vakbond FNV zegt verbijsterd te zijn over de harde aanpak. De vakorganisatie vindt de maatregelen a-sociaal.


[Copyright 2003, Novum]

Joesoef
29-08-03, 09:24
Dit is echt een onzinplan van de gemeente. Geen werk is geen werk, vooral in de eenvoudige werksoorten is niets te vinden. Dat zit tegenwoordig allemaal in het oostblok. En eenvoudig werk heb je nodig voor het grote deel werklozen dat nu thuis zit. Als je onder de 7 euro per uur blijft dan heb je een kans. Probleem is alleen zijn deze mensen wel gemotiveerd? Als je die mensen wat wil laten doen al is het maar voor die paar euro, je moet het wel verkopen. En welke klant zit nu te wachten op iets wat te laat wordt geleverd en iets wat niet aan de kwaliteit voldoet.

Joesoef
29-08-03, 10:35
Geplaatst door Brie
Je moet je wel bedenken dat die bijstandtrekkers op kosten van de samenleving leven en dat daar dus best iets tegenover mag staan. Werk is er bijna altijd, al zal het niet altijd aansluiten bij de wensen en het opleidingsniveau van de bijstandtrekker.


Ik ken deze doelgroep van werklozen. Het gaat om mensen die al heel lang geen werk hebben en waarvan het opleidingsnivo laag is (evenals de motivatie). Voor deze doelgroep is er echt veel te weinig werk. Sociale werkplaatsen, gevangenissen, ze hebben allemaal last van leegloop naar lagelonen landen zoals het oostblok en grotere series azie. Bovendien is het zeer moeilijk om klanten te vinden die producten willen hebben die zijn vervaardigd door ongemotiveerde mensen die niet eens de basale vaardigheden hebben om te werken.


In Amsterdam hebben we zo een voorbeeld van tewerkstelling. Het bosplan (Amsterdamse bos).

sienia
29-08-03, 10:52
Bij sommigen is het ook een kwestie van mentaliteit. Ze menen recht te hebben op een uitkering maar begrijpen niet dat daar ook plichten tegenover staan. Waarom gaan werken voor een salaris dat maar iets hoger is dan het bedrag van de uitkering? Deze groep mag van mij dan ook harder worden aangepakt.

saidapasion
29-08-03, 11:21
de politiek klopt van geen kanten ik vind dat de jongeren zekkers beeter hun best kunnen doen om werk te vinden maar om iemand zonder geld telaten is absurt
en wat betreft de jonge vaders en moeders die voor hun kinderen wilen zorgen tot dat ze naar school gaan meer dan normaal ik vind dat die recht hebben op exstra geld bv meer geld voor ouders met jonge kinderen en minder geld voor aleenstaande want, dan gaan ze zekkers sneller werk zoeken maar helmaal geen geld klopt voor geen meter natuurlijk. dan word de criminaliteid aleen maar door vergroot wat logis is natuurlijk soms is er gewoon geen werk punt. en dat weet de gemeente zelf ook wel maar denken die buiterlanders zijn gewoon te lui, maar ja zo gaat dat in dit bekrompen, en maffe beleid van die kakkers in denhaag dat ze dat politiek durfen noemen schande is het gewoon ze zegen we zijn democraties hahahahahahah; dus niet wat hebben wij eigenlijk te zegen precies helmaal niks nou ik hou het hier bij want anders kan ik zo nog wel ff door gaan.
salaam :mad:

louise_louise
29-08-03, 11:46
Geplaatst door Grietje
Bijstandtrekkers geen geld in Amsterdam 28-08-2003


Bijstandtrekkers in Amsterdam worden vanaf september keihard aangepakt. Een werkzoekende die zich bij het CWI-kantoor in Amsterdam-West meldt, krijgt de eerste twee maanden geen geld als deze in staat wordt geacht een baan te vinden. Dat meldt de regionale televisiezender AT5.

Als er binnen een half jaar geen baan gevonden wordt, moet de werkzoekende desnoods gedwongen werk aanvaarden. Vakbond FNV zegt verbijsterd te zijn over de harde aanpak. De vakorganisatie vindt de maatregelen a-sociaal.


[Copyright 2003, Novum]

Wat een bullshit! als een werkzoekende geen baan kan vinden, dan kan hij of zij gewoon ook geen baan vinden!!!!!!!! dan moet de gemeente maar voor een PASSENDE baan zorgen

an3sdej
29-08-03, 11:53
ik vind dat die recht hebben op exstra geld bv meer geld voor ouders met jonge kinderen en minder geld voor aleenstaande want, dan gaan ze zekkers sneller werk zoeken maar helmaal geen geld klopt voor geen meter natuurlijk.


dan moet de gemeente maar voor een PASSENDE baan zorgen

Waar haal jij vandaan dat er RECHT op meer geld zou moeten zijn?? Krijg je dat in Marokko of in een ander west Europees land ook?

En Louise, dat begrip "passende arbeid" is nu dus eindelijk achterhaald. De wet spreekt voortaan over een arbeidsverplichting, zonder het woord passend.

sienia
29-08-03, 12:00
Ik irriteer me ook zo aan het woord passend in de zin van te hoog opgeleid. Alsof het wel passend is maar thuis te zitten met een uitkering terwijl er werk is.

louise_louise
29-08-03, 12:20
met een passende baan bedoel ik dan ook echt PASSEND, werk dat aansluit bij de betreffende persoon, die persoon moet het ook kunnen uitvoeren of niet?! Een hoogopgeleide kan makkelijk administratieve werkzaamheden verrichten op kantoor, dat is passend, maar hij/zij kun je niet in de fabriek laten werken. Net zoals dat je een vrouw ook niet in de bouw kan laten werken. Dus dat 'gedwongen werk-verhaal' gaan ze toch nie voor elkaar krijgen.

an3sdej
29-08-03, 13:01
Natuurlijk kijkt men in eerste instantie naar een passende baan, maar zijn die er niet, dan maar onder het nivau werken!! :blowen:

000NobelPrizes
29-08-03, 14:48
Deze regel is ontstaan vanuit een situatie op de arbeidsmarkt die al jaren duurt: het is niet voor het eerst dat vooral de sector MKB de klok luidt over het feit dat ze geen personeel kunnen vinden. In de tuinbouw werkt men van de weeromstuit met illegale arbeiders, vooral uit Oost-Europa. Ook, en ik leg de nadruk op ook, is dit te wijten aan de overheid die ervoor zorgt dat onze 'industrie' of wat er nog van over is, volstrekt niet meer concurrend kan werken met de lage-lonenlanden door torenhoge personeelskosten.

Aardig bedoeld maar rampzalig voor de arbeidmarkt is eveneens het overvloedige sociale stelsel, dat ervoor zorgt dat ook werkelozen het goed hebben, maar voor 100 euro extra in de maand hun bed niet eens meer uitkomen. De zogeheten armoedeval. Overigens is dit een landelijk probleem, van auto- en allochtonen.

Bla bla bla, oud nieuws allemaal. Maar van een strenger toezicht op uitkeringmisbruik zal niemand wakker liggen, lijkt me.

taouanza
29-08-03, 14:53
Geplaatst door sienia
Ik irriteer me ook zo aan het woord passend in de zin van te hoog opgeleid. Alsof het wel passend is maar thuis te zitten met een uitkering terwijl er werk is.

Ik vind steeds leuker en leuker.... ;)

sienia
29-08-03, 14:59
Geplaatst door taouanza
Ik vind steeds leuker en leuker.... ;)

Daten? :Iluvu:

taouanza
29-08-03, 15:06
Geplaatst door sienia
Daten? :Iluvu:

Why niet? :maroc:

freya
29-08-03, 15:24
Geplaatst door Grietje
Bijstandtrekkers geen geld in Amsterdam 28-08-2003


Bijstandtrekkers in Amsterdam worden vanaf september keihard aangepakt. Een werkzoekende die zich bij het CWI-kantoor in Amsterdam-West meldt, krijgt de eerste twee maanden geen geld als deze in staat wordt geacht een baan te vinden. Dat meldt de regionale televisiezender AT5.

Als er binnen een half jaar geen baan gevonden wordt, moet de werkzoekende desnoods gedwongen werk aanvaarden. Vakbond FNV zegt verbijsterd te zijn over de harde aanpak. De vakorganisatie vindt de maatregelen a-sociaal.


[Copyright 2003, Novum]

Belachelijk en schandalig plan :mad:

Iemand die uit een baan met minumum loon komt heeft helemaal geen reserve om een gat van 2 maanden te overbruggen.
Wat nu als er echt geen baan te vinden is, in deze tijd van stijgende werkloosheid?
Moet zo iemand dan ook maar op straat gezet worden, vanwege een huurschuld? Daar is men tegenwoordig lekker snel mee nl. Net als met het afsluiten van gas en licht.

Over een paar maanden komen ze er wel achter dat dit plan niet werkbaar is en moeten er weer allelei noodvoorzieningen bedacht worden. :dood:

sadeeQ
29-08-03, 18:43
Geplaatst door freya
Belachelijk en schandalig plan :mad:

Iemand die uit een baan met minumum loon komt heeft helemaal geen reserve om een gat van 2 maanden te overbruggen.
Wat nu als er echt geen baan te vinden is, in deze tijd van stijgende werkloosheid?
Moet zo iemand dan ook maar op straat gezet worden, vanwege een huurschuld? Daar is men tegenwoordig lekker snel mee nl. Net als met het afsluiten van gas en licht.

Over een paar maanden komen ze er wel achter dat dit plan niet werkbaar is en moeten er weer allelei noodvoorzieningen bedacht worden. :dood:

:nerd: ik denk dat je ergens overheen leest.dacht dat iemand die zijn baan verliest eerst in de ww terecht komt en daarna pas na een bepaalde periode in de bijstand of is het weer aangepast?

:wow: ik snap ook geen reet meer van die gasten,of willen ze nu ook de WW inhouden? :fpotver:

000NobelPrizes
29-08-03, 18:50
Geplaatst door sadeeQ
:nerd: ik denk dat je ergens overheen leest.dacht dat iemand die zijn baan verliest eerst in de ww terecht komt en daarna pas na een bepaalde periode in de bijstand of is het weer aangepast?

:wow: ik snap ook geen reet meer van die gasten,of willen ze nu ook de WW inhouden? :fpotver:
Welnee. Alleen heeft Freya het te druk met haar breiclub en cultuurbrug-festivalletjes om er verder over na te denken. Die zit nog in die gaaphoek van fervent links die elke zet om mensen aan het werk te krijgen schandalig vindt. Pffffff.

freya
29-08-03, 18:55
Geplaatst door sadeeQ
:nerd: ik denk dat je ergens overheen leest.dacht dat iemand die zijn baan verliest eerst in de ww terecht komt en daarna pas na een bepaalde periode in de bijstand of is het weer aangepast?

:wow: ik snap ook geen reet meer van die gasten,of willen ze nu ook de WW inhouden? :fpotver:

In de ww krijg je maar 70% van je laatstverdiende loon, dus nog minder dan je toch al lage salaris, als je voor minimumloon werkte.

Dat maakt 2 maanden geen inkomen dus nog schrijnender.

000NobelPrizes
29-08-03, 19:02
:cheefbek: Het plan geldt bijstandsgerechtigden die niet voldoende hun best doen aan werk te komen.

sadeeQ
29-08-03, 19:13
Geplaatst door freya
In de ww krijg je maar 70% van je laatstverdiende loon, dus nog minder dan je toch al lage salaris, als je voor minimumloon werkte.

Dat maakt 2 maanden geen inkomen dus nog schrijnender.

een ww-uitkeering kun je afhankelijk van het aantal gewerkte dagen voor een periode van 6 maanden tot 24 maanden :rolleyes:

lijkt me wel tijd zat om nieuwe werk te vinden.maar als je zelf ontslag neemt dan is het natuurlijk een andere verhaal :nerveus:

freya
29-08-03, 19:25
Geplaatst door sadeeQ
een ww-uitkeering kun je afhankelijk van het aantal gewerkte dagen voor een periode van 6 maanden tot 24 maanden :rolleyes:

lijkt me wel tijd zat om nieuwe werk te vinden.maar als je zelf ontslag neemt dan is het natuurlijk een andere verhaal :nerveus:

Die redenering klopt alleen als er voldoende werk voor iedereen is.

mrz
29-08-03, 20:22
Je moet je wel bedenken dat die bijstandtrekkers op kosten van de samenleving leven en dat daar dus best iets tegenover mag staan.

Hmm ja daarom heet het toch bijstand? Ik bedoel als zo'n quizzmaster op tv geldprijzen gaat lopen uitdelen haha zal zo iemand ook zelf opkrikkertje van krijgen gok ik. :P