PDA

Bekijk Volledige Versie : uitzending netwerk



ati
29-08-03, 00:39
Ik heb de uitzending van netwerk pas laat bekeken. Incestverhalen zijn en blijven afschuwelijk. Zelf ben ik autochtoon, en daarom bekijk ik dit probleem niet als een religieus probleem, maar echter als een probleem van onderdrukking door de zogenaamde sterkeren (mannen?) in de samenleving van de zwakkeren (vrouwen?).
Ik heb dan ook de echte hoop, dat het geweten uiteindelijk alle geloofsovertuigingen gaat overwinnen. Geen enkel geloof op deze Aarde predikt onderdrukking en misbruik van wie of wat dan ook.
Maak gebruik van de emancipatie in de nederlandse samenleving door de juiste mensen te vinden om over deze onderwerpen te praten!!!!!
Het is hier toch echt wel mogelijk. Het is hartstikke goed en gewaagd om in deze uitzending van netwerk deze vreselijke onderwerpen naar voren te brengen.
Rest alleen nog de waarschijnlijk cynisch-hollandse vraag:
Hoe zit het met de maagdelijkheid van je dochter, het is toch zo'n ere-kwestie, hoe kon de man van het slachtoffer accepteren dat zij geen maagd meer was? Spelen ze allemaal onder een hoedje(die mannen), of heeft het slachtoffer ook nog allerlei halsbrekende toeren moeten uithalen om haar maagdelijkheid in de huwelijksnacht te bewijzen?
Spreek, spreek en spreek nog eens, jullie kunnen leren van vele nederlandse verhalen, en ontwikkelingen die vrouwen nog niet zo lang geleden ook moesten doorstaan. SAMEN doen we er iets aan.
groetjes Ati