PDA

Bekijk Volledige Versie : Netwerkuitzending over misbruikt marokkaans meisje



haehnchen9
29-08-03, 01:21
Ik was werkelijk geschokt door de uitzending, en was erg benieuwd naar de reacties op dit forum. Speciaal hiervoor aangemeld btw.

Een ieder die argumenten aandraagt tegen deze uitzending en het besluit van dit meisje om 'de vuile was' buiten te hangen hanteert verwerpelijke standpunten! Dit meisje dient in bescherming genomen te worden. Ze heeft het goede besluit genomen, er geen andere manier dan openheid om dit soort problemen aan te pakken. De geslotenheid van de marokkaanse gemeenschap zal doorbroken moeten worden. En nu niet huilen over het feit dat die gemeenschap weer eens in een slecht daglicht komt te staan: het zou zuiverend en verfrissend werken als er kritiek vanuit de marokkaanse gemeenschap op die gemeenschap zou komen.
Mensen die zich verbergen achter hun geloof: so be it, er zijn er velen, maar goedheid van mensen toont zich door erbarmen en niet door veroordeling.
Ik walg van de gedachte dat de familie-eer zo wordt misbruikt om haar te dwingen: mijn familie-eer zou haar beschermen, ongeacht wat er gebeurd was. Cultureel zit hier echt heel veel mis, broers, ooms en neven die haar niet in bescherming nemen, moeders en zussen die haar niet geloven: het is werkelijk te gek voor woorden.

Dit komt in alle culturen voor, maar het is belangrijk om de zaken bespreekbaar te maken. Blijkbaar is dit niet gebruikelijk binnen de marokkaanse gemeenschap, hulde aan naima!