PDA

Bekijk Volledige Versie : LESSEN over ZIONISTEN---



karaman
29-08-03, 13:25
Geachte Maroc lezers,

Vanaf vandaag begin ik met lessen over Zionisten.
Dit is zeer balngrijk voor onze moslim jongeren, we moeten weten hoe het systeem in elkaar zit die de moslims en de hele mensheid wil controleren zo niet uitroeien.

Eertse les: Ontstaan en definitie van het Zionisme

Terug naar het Zionisme. De racistische kenmerken van het Zionisme zijn te vinden zowel in de Zionistische beweging, als in de Staat Israël. Israël is een nationale staat: het Zionisme was, en is, de nationale ideologie - de visie waarop de staat is gesticht.
Het Zionisme is oorspronkelijk een diaspora-nationalisme. Een diaspora woont per definitie niet meer in het (beweerde) thuisland, zodat 'terugkeer' van het volk de centrale eis is van de nationalistische beweging. De Zionistische beweging begon met het werk van Theodor Herzl. Hij bouwde voort op religieuze en culturele bewegingen onder de Joden in Midden-Europa, maar hij definieerde de Joden als een volk - in de geest van de nationalistische bewegingen, die hij in Habsburg-Oostenrijk zo goed kende. Als de Polen, de Tsjechen, de Slowaken, de Slovenen, de Kroaten, de Serben, en de Hongaren allemaal een eigen staat voor eigen volk moesten krijgen, dan ook de Joden. Een zuiver religieuze beweging onder de Europese Joden maakte weinig kans, in het politiek klimaat van eind 19e eeuw.

Het duurde enkele jaren voordat Palestina definitief als doel van de Joodse terugkeer gekozen werd. Er bestond vroeger wel een 'Joods gebied' in Europa, in het huidige Polen, Belarus, Oekraïne en Rusland - maar vrijwel nergens waren de Joden in de meerderheid. Een Joods nationale staat in Europe zelf kwam dus nooit van de grond. De eerste contacten over een Joods gebied ergens in het Britse Rijk, leidden ook tot niets - totdat in 1918 Palestina een Brits mandaatgebied werd. Tegen die tijd waren de Zionisten een klassiek nationalistische beweging geworden. Zij beweerden te spreken namens een volk, het Joodse volk, met een historisch thuisland in Palestina, en zij eisten een Joodse nationale staat op dat grondgebied. Het 'Joodse volk' in Zionistische ogen was, en is, een etno-nationale groep - niet een religieuze gemeenschap.

000NobelPrizes
29-08-03, 13:37
Geplaatst door karaman
Geachte Marco lezers,

Vanaf vandaag begin ik met lessen over Zionisten.
Dit is zeer balngrijk voor onze moslim jongeren, we moeten weten hoe het systeem in elkaar zit die de moslims en de hele mensheid wil controleren zo niet uitroeien.

Ah ja, leuke lesjes geef jij.

Pardon, maar is u misschien dezelfde als Hassan1111 die hier van de week dit plantte:

Toch zal Allah ons blijven beschermen totdat we overwinnen en alle niet moslims afmaken.

Zomaar een vraag hoor. Maar spannend is het wel toch, 2 verschillende groepen die allebei beweren de rest van de wereld te willen uitroeien.
:)

jaja
29-08-03, 13:44
Geplaatst door karaman
Geachte Maroc lezers,

Vanaf vandaag begin ik met lessen over Zionisten.
Dit is zeer balngrijk voor onze moslim jongeren, we moeten weten hoe het systeem in elkaar zit die de moslims en de hele mensheid wil controleren zo niet uitroeien.

Eertse les: Ontstaan en definitie van het Zionisme

Terug naar het Zionisme. De racistische kenmerken van het Zionisme zijn te vinden zowel in de Zionistische beweging, als in de Staat Israël. Israël is een nationale staat: het Zionisme was, en is, de nationale ideologie - de visie waarop de staat is gesticht.
Het Zionisme is oorspronkelijk een diaspora-nationalisme. Een diaspora woont per definitie niet meer in het (beweerde) thuisland, zodat 'terugkeer' van het volk de centrale eis is van de nationalistische beweging. De Zionistische beweging begon met het werk van Theodor Herzl. Hij bouwde voort op religieuze en culturele bewegingen onder de Joden in Midden-Europa, maar hij definieerde de Joden als een volk - in de geest van de nationalistische bewegingen, die hij in Habsburg-Oostenrijk zo goed kende. Als de Polen, de Tsjechen, de Slowaken, de Slovenen, de Kroaten, de Serben, en de Hongaren allemaal een eigen staat voor eigen volk moesten krijgen, dan ook de Joden. Een zuiver religieuze beweging onder de Europese Joden maakte weinig kans, in het politiek klimaat van eind 19e eeuw.

Het duurde enkele jaren voordat Palestina definitief als doel van de Joodse terugkeer gekozen werd. Er bestond vroeger wel een 'Joods gebied' in Europa, in het huidige Polen, Belarus, Oekraïne en Rusland - maar vrijwel nergens waren de Joden in de meerderheid. Een Joods nationale staat in Europe zelf kwam dus nooit van de grond. De eerste contacten over een Joods gebied ergens in het Britse Rijk, leidden ook tot niets - totdat in 1918 Palestina een Brits mandaatgebied werd. Tegen die tijd waren de Zionisten een klassiek nationalistische beweging geworden. Zij beweerden te spreken namens een volk, het Joodse volk, met een historisch thuisland in Palestina, en zij eisten een Joodse nationale staat op dat grondgebied. Het 'Joodse volk' in Zionistische ogen was, en is, een etno-nationale groep - niet een religieuze gemeenschap. op school is meestal wel een vereiste dat lessen gebaseerd zijn op feiten. kortom eerst je onderwerp bestuderen voordat je lesmateriaal samenstelt. Er zijn al veel boeken over het zionisme geschreven en er is erg veel documentatiemateriaal ... ga een skijken .. dan vind je meer dan 7 verschillen tussen de documenten en jouw "weergave" van het zionisme en haar geschiedenis.

karaman
29-08-03, 13:52
Ik weet niet waarom mensen zich aangevallen voelen...


In mijn volgense lessen zullen jullie veel meer interessante dingen lezen, dit is alleen een introductie TJE

000NobelPrizes
29-08-03, 13:54
Geplaatst door karaman
Ik weet niet waarom mensen zich aangevallen voelen...


In mijn volgense lessen zullen jullie veel meer interessante dingen lezen, dit is alleen een introductie TJE

Ik wacht met spanning af.

En of ik me aangevallen voel: wel, volgens Hassan en volgens jou sta ik op de nominatie om zowel door moslims als door joden uitgeroeid te worden. Ik zou zeggen: ik kan maar 1 keer dood: wie het eerst komt, het eerst maalt.

Zgeheu
29-08-03, 13:55
wil al vast een voorschot op de lessen.....

http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/zionisme.html

Dat heet geen les geven maar "copy paste" karaman

jaja
29-08-03, 14:01
Geplaatst door karaman
Ik weet niet waarom mensen zich aangevallen voelen... eerlijk gezegd voel ik meer schaamte voor het feit dat iemand nog steeds niet beter weet hoe de geschiedenis van het zionisme in elkaar zit, nadat we er hier al zolang over gediscussieerd hebben. Zelfs redelijk felle anti-zionisten zoals Maarten kunnen je vertellen dat jouw "lessen" voor verbetering vatbaar zijn.
Het geeft me zo'n gevoel van .. lezen mensne nu zelfs hun medestanders niet meer ... zitten ze zo in hun ingekapseld?


In mijn volgense lessen zullen jullie veel meer interessante dingen lezen, dit is alleen een introductie TJE zijn het lessen of is het jouw visie op ... voel je een verschil in betekenis? Als jij jouw visie op het zionisme ter discussie wilt stellen ... geen probleem ... als jij wetenswaardigheden hebt die je ook kunt BEWIJZEN ... laat ze vooral horen. Ik hou er van om meer kennis te vergaren ... heerlijk vind ik dat .. alleen als dan blijkt dat het geen feiten zijn maar verzinsels .. ja dan ben ik zo teleurgesteld ... Kortom, je mag me niet verleiden en dan teleurstellen!!!

000NobelPrizes
29-08-03, 14:03
Geplaatst door jaja
eerlijk gezegd voel ik meer schaamte voor het feit dat iemand nog steeds niet beter weet hoe de geschiedenis van het zionisme in elkaar zit, nadat we er hier al zolang over gediscussieerd hebben. Zelfs redelijk felle anti-zionisten zoals Maarten kunnen je vertellen dat jouw "lessen" voor verbetering vatbaar zijn.
Het geeft me zo'n gevoel van .. lezen mensne nu zelfs hun medestanders niet meer ... zitten ze zo in hun ingekapseld?

zijn het lessen of is het jouw visie op ... voel je een verschil in betekenis? Als jij jouw visie op het zionisme ter discussie wilt stellen ... geen probleem ... als jij wetenswaardigheden hebt die je ook kunt BEWIJZEN ... laat ze vooral horen. Ik hou er van om meer kennis te vergaren ... heerlijk vind ik dat .. alleen als dan blijkt dat het geen feiten zijn maar verzinsels .. ja dan ben ik zo teleurgesteld ... Kortom, je mag me niet verleiden en dan teleurstellen!!!

Strong attack, jaja: Karaman lijkt me geen onaardige goser, maar eerder iemand die in de grot van Plato is opgegroeid.

Zgeheu
29-08-03, 14:08
wat klopt er niet aan deze les dan ?

000NobelPrizes
29-08-03, 14:14
Geplaatst door Zgeheu
wat klopt er niet aan deze les dan ?
Uit al dat reli-gekwaak van het afgelopen decennium dat via allerlei kruipwegen ons slome land is binnengekomen, heb ik ondertussen iets begrepen. Dat elke godsdienst een boek heeft waarin via allerlei melige interpretaties je zou kunnen concluderen dat ze erop uit zijn andersgelovigen een kopje kleiner te maken.
Och, bij tijd en wijle loop je iemand tegen het lijf die in zulke doctrines gelooft, en dat zijn de fundietjes. Handjevol, hier en daar. Niks om je druk over te maken.

mrz
29-08-03, 14:43
Uit al dat reli-gekwaak van het afgelopen decennium dat via allerlei kruipwegen ons slome land is binnengekomen, heb ik ondertussen iets begrepen. Dat elke godsdienst een boek heeft waarin via allerlei melige interpretaties je zou kunnen concluderen dat ze erop uit zijn andersgelovigen een kopje kleiner te maken.

Lol! Waar maak jij je druk om beste 151 Nobelprizes? Gewoon zomaar een vraagje... :stout:

karaman
29-08-03, 14:43
LES 2. DE BILDERBERGERS EN ANDERE SAMENZWEERDERS


De Bilderbergers (formeel: The Allience, ofwel: Het Verbond) is een organisatie waarin slechts de internationale elite is vertegenwoordigd. Zij danken hun naam aan hotel Bilderberg in Oosterbeek, waar de eerste bijeenkomst werd gehouden in mei 1954 onder het voorzitterschap van prins Bernhard, één van de oprichters van de groep. Hun hoofddoel is een internationale, economische, politieke, en religieuze orde te vestigen.

In juni 1991 kwam in Baden-Baden in het Zwarte Woud in Duitsland een bijzondere groep invloedrijke mensen bij elkaar om hun strategie voor het komende jaar en daarna te vormen. Ze heten de Bilderbergers. Bekende wereldleiders waren speciaal uitgenodigd. Het publieke, gewone volk, was niet uitgenodigd, ja zelfs buitengesloten. Maar er is op de één of andere wijze wat naar buiten gelekt en daarom hebben we nu wat details van enkele plannen van de Bilderbergers. De tsaar der banken, David Rockefeller, oprichter van de Trilaterale Commissie, opende de bijeenkomst met: "Wij danken de Washington Post, de New York Times, Time Magazine, en andere publicisten, wier directeuren onze bijeenkomsten hebben bijgewoond, dat zij hun belofte van discrete geheimhouding al 40 jaar lang hebben gehouden. Het zou onmogelijk zijn geweest om ons plan voor de wereld te ontwikkelen als wij in de publiciteit zouden zijn gekomen." Amerika's grootste kranten werkten dus mee aan de operatie. Op de agenda stond de eenheid van Europa, één Europese munt, en een centrale Europese bank. Om dit te kunnen realiseren ontwikkelen de Bilderbergers ook banksystemen. Hun meest recente bijeenkomsten waren in juni 1992 in het Franse Evian, en in 1997 in Atlanta. Bekende Bilderbergers zijn: Kurt Waldheim, Dan Quayle, Baron Guy de Rothschild, Emma Rothschild, Helmut Kohl, Joseph Luns, Otto von Habsburg, voormalig president Gerald Ford (deze dankte het succes van zijn politieke carrière volledig aan de Rockefellers), Henri Kissinger, Robert MacNamara (voormalig president van de wereldbank), David Rockefeller, Helmut Schmidt (voormalig kanselier van Duitsland), Giovanni Agnelli (eigenaar van Fiat), en andere bankiers en industriëlen.

jaja
29-08-03, 14:54
Geplaatst door Zgeheu
wat klopt er niet aan deze les dan ? even snel zeven "verschillen" die mij direct opvielen:
- nationalisme is racisme ... nou, dan barst de wereld van het racisme, inclusief een "racistische" ideologie als het (pan-) arabisme
- diaspora-nationalisme: (een mij onbekende term) diaspora betekent niet dat er niet ook bewoning in het thuisland is (en dat was dan ook zo in het joodse geval)
- van ouds her (dwz vanaf de christianisering van palestina (en waarschijnlijk ook daarvoor) bestond er een "ideologie" of "religieus verlangen" om terug te keren naar Palestina. Er zijn een rits van emigratiegoven naar palestina op basis van dit verlangen (NB: ook emigratie op basis van politieke en economische druk uit palestina)
- "joods gebied" in centraal europa: bestond niet. Behoorde allemaal tot staten, er was geen joods bestuur of wat dan ook. Er zijn bepaalde gebieden waar in bepaalde tijden grotere aantallen joden wonen, zonder dat verdere implicaties heeft. Binnen dat gebied is vaak sprake van migratie omdat door pogroms groepen joden verdreven worden en elders een veilig heen komen zoeken.
- een joods nationale staat kwam nergens in europa van de grond omdat NIEMAND daar naar streefde.
- vanaf het eerste moment was er binnen het zionisme een duidelijke voorkeur voor Palestina (ik moet zelfs in mijn boeken duiken om te kijken of ik wel een alternatief kan vinden dat binnen de beweging werd voorgesteld en serieus is overwogen.
- de ideeen over een joodse staat elders in het britse rijk (bijv. Uganda) behoren niet tot het zionisme maar tot de akte Britse politiek.



Nog afgezien van de moeite die onze "wijze" leraar heeft met het feit dat er een joods volk bestaat.

jaja
29-08-03, 14:55
Geplaatst door karaman
LES 2. DE BILDERBERGERS EN ANDERE SAMENZWEERDERS


De Bilderbergers (formeel: The Allience, ofwel: Het Verbond) is een organisatie waarin slechts de internationale elite is vertegenwoordigd. Zij danken hun naam aan hotel Bilderberg in Oosterbeek, waar de eerste bijeenkomst werd gehouden in mei 1954 onder het voorzitterschap van prins Bernhard, één van de oprichters van de groep. Hun hoofddoel is een internationale, economische, politieke, en religieuze orde te vestigen.

In juni 1991 kwam in Baden-Baden in het Zwarte Woud in Duitsland een bijzondere groep invloedrijke mensen bij elkaar om hun strategie voor het komende jaar en daarna te vormen. Ze heten de Bilderbergers. Bekende wereldleiders waren speciaal uitgenodigd. Het publieke, gewone volk, was niet uitgenodigd, ja zelfs buitengesloten. Maar er is op de één of andere wijze wat naar buiten gelekt en daarom hebben we nu wat details van enkele plannen van de Bilderbergers. De tsaar der banken, David Rockefeller, oprichter van de Trilaterale Commissie, opende de bijeenkomst met: "Wij danken de Washington Post, de New York Times, Time Magazine, en andere publicisten, wier directeuren onze bijeenkomsten hebben bijgewoond, dat zij hun belofte van discrete geheimhouding al 40 jaar lang hebben gehouden. Het zou onmogelijk zijn geweest om ons plan voor de wereld te ontwikkelen als wij in de publiciteit zouden zijn gekomen." Amerika's grootste kranten werkten dus mee aan de operatie. Op de agenda stond de eenheid van Europa, één Europese munt, en een centrale Europese bank. Om dit te kunnen realiseren ontwikkelen de Bilderbergers ook banksystemen. Hun meest recente bijeenkomsten waren in juni 1992 in het Franse Evian, en in 1997 in Atlanta. Bekende Bilderbergers zijn: Kurt Waldheim, Dan Quayle, Baron Guy de Rothschild, Emma Rothschild, Helmut Kohl, Joseph Luns, Otto von Habsburg, voormalig president Gerald Ford (deze dankte het succes van zijn politieke carrière volledig aan de Rockefellers), Henri Kissinger, Robert MacNamara (voormalig president van de wereldbank), David Rockefeller, Helmut Schmidt (voormalig kanselier van Duitsland), Giovanni Agnelli (eigenaar van Fiat), en andere bankiers en industriëlen. eh ... nu bega je toch echt een doodzonde ... de Bilderbergers zijn van Lennart ...Afblijven ...
Overigens, ik dacht dat we lessen in zionisme kregen ... je wijkt van je thema af ...

karaman
29-08-03, 15:10
Geachte JAJA


dit is pas LES 2....

geduld mijn vriend geduld....

Je zal zien wat de Bilderbergers met het Zionistische systeem te maken hebben..

Je bent zeker te vroeg geboren...

antonius
29-08-03, 15:23
Geef eens 1 joodse bron waarop je kunt staven dat het zionisme de gehele mensheid wil uitroeien.

Het is verdomme niet de Islam!

karaman
29-08-03, 15:29
mijn vriend

jij haalt het Jodendom en het Zionistische systeem door elkaar
Niet elke jood is een Zionist, maar alle zionisten zijn joden of masonic...

daarom ben ik hier, om je te leren....open je ogen en je hart mijn vriend
laat me tot je doordringen en je de weg wijzen....

antonius
29-08-03, 15:31
Geplaatst door karaman
mijn vriend

jij haalt het Jodendom en het Zionistische systeem door elkaar
Niet elke jood is een Zionist, maar alle zionisten zijn joden of masonic...

daarom ben ik hier, om je te leren....open je ogen en je hart mijn vriend
laat me tot je doordringen en je de weg wijzen....

Geef me een bron. DAT is wat ik vraag. religieus Jodendom heeft zeker wel een definitieve connectie met zionisme.

freya
29-08-03, 15:37
Er zijn een rits van emigratiegoven naar palestina op basis van dit verlangen

Wanneer was dat?

000NobelPrizes
29-08-03, 15:45
Geplaatst door mrz
Lol! Waar maak jij je druk om beste 151 Nobelprizes? Gewoon zomaar een vraagje... :stout:
Nou eh, ik maak me nergens druk om: zoveel is duidelijk (of je moet wel erg dom zijn).

Ik wacht af wie de wedstrijd wint om mij dood te mogen maken. Afgaande op de omineuze teksten van 'vriend' Karaman en 'vriend' Hassan zijn zowel de joden als de moslims dat van plan.

Een amusante wedloop, lijkt me zo.

jaja
29-08-03, 15:46
Geplaatst door freya
Wanneer was dat? vanaf de derde eeuw CE. Het gaat niet om de aantallen zoals die laat 19de eeuw en 20ste eeuw daartoe overgingen, maar ze zijn er wel. De meest bekende is de karaietenbeweging, waarvan veel aanhangers tijdens hun glansperiode in de middeleeuwen vooral in Jerusalem wilden wonen en sterven.

antonius
29-08-03, 15:59
Geplaatst door karaman
Geachte JAJA


dit is pas LES 2....

geduld mijn vriend geduld....

Je zal zien wat de Bilderbergers met het Zionistische systeem te maken hebben..

Je bent zeker te vroeg geboren...

je bent nog steeds online, please reageer es effe. geef eens een zionistische bron waarin zij zich uitspreken voor het uitroeien van de mensheid. eentje is genoeg

antonius
29-08-03, 16:10
karaman, ben je intussen haastig bronnen aan het zoeken??? :melig:

CapoDiTutiCapi
29-08-03, 17:14
Hee Teacher, eindelijk iemand die met iets intelligents komt en die wat zinnigs te zeggen heeft. Ben benieuwd naar je volgende posts. :duim:

karaman
29-08-03, 17:20
sorry voor de late reactie..

ben op werk....

Een voorbeeld van zo een teks is de Wijzen waren heel expliciet over hun mening dat niet-joden niet als volledig menselijk moesten worden beschouwd. Hetzij aangeduid als "ongelovigen", "afgodendienaars" of "heidenen", de bijbelse passage waarin staat:

"En gij mijn kudde, de kudde van mijn weide, zijt mannen, en ik ben uw God," (Ezekiel 34:31; KJV)

…alleen van een Israëliet, die een aanbidder is van de ware God, kan worden gezegd dat hij is geweest zoals Adam, geschapen naar het beeld van God. Aanbidders van afgoden, die het beeld van de Goddelijke hebben ontsierd, verbeuren elke aanspraak op deze benaming." (Yebamoth 61a)

Gij wordt adam genoemd maar heidenen worden niet adam genoemd". "…De term adam duidt niet op 'man' maar Israëliet. De term adam wordt gebruikt om een man aan te duiden die is gemaakt naar het beeld van God en heidenen, door hun afgoderij en afgodisch gedrag, ontsieren dit goddelijke beeld en verbeuren de aanduiding adam" (Kerithoth 6b).]

Er zijn er drie die zich onderscheiden in woestheid: Israël onder de naties, de hond onder de dieren en de haan onder de vogels "
(Bezah 25b).

TEKVÝN BAB: 9
ver:20-25

TEKVIN BAB: 17 vers 8
TEKVIN BAB: 28 vers 13-14

AMOS BAB:9 VERS 12

veel teveel om op te noemen


EEN TEKST UIT DE KORAN (iedereen kan kijken)
“Wie iemand doodt, anders dan voor doodslag of wegens verderf zaaien op de aarde, is alsof hij de gehele mensheid gedood heeft en wie iemand laat leven is alsof hij de gehele mensheid leven heeft geschonken” Koran 5: 32

CapoDiTutiCapi
29-08-03, 17:34
Geplaatst door karaman


Er zijn er drie die zich onderscheiden in woestheid: Israël onder de naties, de hond onder de dieren en de haan onder de vogels "
(Bezah 25b).


Dit zijn, als ik het goed begrijp, verzen uit de tora. En deze geeft aan dat Israel de woeste is onder de naties. Lekkere bijbel heb je dan.

an3sdej
29-08-03, 19:03
Alle religieuse fundamentalisten wantrouwen de Bilderberg groep hihih

http://www.faq-online.nl/Verslagen/valse_profetieen/broederschap.htm

antonius
29-08-03, 21:57
Geplaatst door karaman
sorry voor de late reactie..

ben op werk....

lol, geeft niet. bedankt voor je reactie

Een voorbeeld van zo een teks is de Wijzen waren heel expliciet over hun mening dat niet-joden niet als volledig menselijk moesten worden beschouwd. Hetzij aangeduid als "ongelovigen", "afgodendienaars" of "heidenen", de bijbelse passage waarin staat:

De wijzen van Sion is door de KGB geschreven, ook met als doel om pogroms te stimuleren. Dat neem ik niet serieus.

"En gij mijn kudde, de kudde van mijn weide, zijt mannen, en ik ben uw God," (Ezekiel 34:31; KJV)

Zegt nog niets

…alleen van een Israëliet, die een aanbidder is van de ware God, kan worden gezegd dat hij is geweest zoals Adam, geschapen naar het beeld van God. Aanbidders van afgoden, die het beeld van de Goddelijke hebben ontsierd, verbeuren elke aanspraak op deze benaming." (Yebamoth 61a)

Zegt ook nog niets over een 'zionistisch verlangen' om de mensheid uit te roeien, niet?

Gij wordt adam genoemd maar heidenen worden niet adam genoemd". "…De term adam duidt niet op 'man' maar Israëliet. De term adam wordt gebruikt om een man aan te duiden die is gemaakt naar het beeld van God en heidenen, door hun afgoderij en afgodisch gedrag, ontsieren dit goddelijke beeld en verbeuren de aanduiding adam" (Kerithoth 6b).]

same story

Er zijn er drie die zich onderscheiden in woestheid: Israël onder de naties, de hond onder de dieren en de haan onder de vogels "
(Bezah 25b).

Ik zal navraag doen of dit er echt staat.

TEKVÝN BAB: 9
ver:20-25

TEKVIN BAB: 17 vers 8
TEKVIN BAB: 28 vers 13-14

AMOS BAB:9 VERS 12

veel teveel om op te noemen


EEN TEKST UIT DE KORAN (iedereen kan kijken)
“Wie iemand doodt, anders dan voor doodslag of wegens verderf zaaien op de aarde, is alsof hij de gehele mensheid gedood heeft en wie iemand laat leven is alsof hij de gehele mensheid leven heeft geschonken” Koran 5: 32

Zoiets staat ook in de talmoed, wie iemand redt staat gelijk aan iemand die de gehele wereld redt. En in Sura 8:13-17 'ik zal angst in de harten van de ongelovigen leggen; sla hun boven de nek en hak al hun vingertoppen af. U slaat hen niet; het was God' of Sura 9:14 'Vecht met hen (niet moslims) en God zal hen door uw handen straffen'.

ook niet de meest verheven teksten, evenals er in de gehele bijbel zulke teksten te vinden zijn. Maar de koran is er meer uitgesproken in naar mijn bescheiden mening