PDA

Bekijk Volledige Versie : Besnijden aan de lopende band



Zgeheu
30-08-03, 11:13
Besnijden van jongens in De Compagnie
Almere - In gezondheidscentrum De Compagnie kunnen vanaf 1 oktober jongens worden besneden. Op die datum opent Besnijdenis Centrum Amsterdam een dependance in het centrum in de Oostvaardersbuurt. Ervaren huisartsen gaan de ingreep voorlopig twee donderdagen per maand uitvoeren.

Dat staat in het magazine van Zorggroep Almere. Mensen kunnen hun zoon laten besnijden om culturele, religieuze, hygiënische of medische redenen. De kosten hiervoor bedragen 207 euro en worden vanuit de aanvullende verzekering voor een deel vergoed door de meeste zorgverzekeraars.

Besnijdenis Centrum Amsterdam is drie jaar geleden opgericht. Inmiddels zijn acht huisartsen werkzaam in het centrum waar wekelijks veertig tot zestig jongens worden besneden. Reden voor de vestiging van een dependance in Almere is het toegenomen aantal aanvragen voor een besnijdenis van ouders uit Almere.

De artsen hebben een voorkeur voor besnijden in de eerste levensmaanden. Het jongetje merkt er dan nauwelijks van wat. Bij jongentjes tot één jaar wordt een klein plastic ringetje op de eikel geplaatst, waarna de voorhuid met een touwtje wordt afgebonden. Na vier tot zes dagen valt het ringetje er vanzelf af. De ingreep is kort en geeft een fraai resultaat volgens de besnijders.

Bij jongens vanaf één jaar wordt de klassieke chirurgische techniek toegepast: de voorhuid wordt losgemaakt, weggeknipt en vervolgens wordt gehecht met oplosbaar hechtmateriaal. De familie is meestal aanwezig bij de ingreep.

Mark
30-08-03, 11:27
brrrrrrrrrr :wat?!:

Zgeheu
30-08-03, 11:28
uhhh....Mark.....moest jij daar ook niet in de rij gaan staan ? :D

Mark
30-08-03, 11:32
Geplaatst door Zgeheu
uhhh....Mark.....moest jij daar ook niet in de rij gaan staan ? :D

No way :) Ik heb voor mijn huwelijk een islamitische ceremonie gehad en daarmee was de kous af!

Zgeheu
30-08-03, 11:51
:ninja2: dat had je gedacht

Mark
30-08-03, 11:53
Geplaatst door Zgeheu
:ninja2: dat had je gedacht

Ik doe het wel zelf met een scheermesje :nijn:





ach.... jullie weten gewoon niet wat je mist! :)

Zgeheu
30-08-03, 11:59
Wij weten juist wel wat we missen..... :melig2: