PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimvrouw ontsnapt aan massaverbranding



Zwarte Schaap
30-08-03, 12:42
Moslimvrouw ontsnapt aan massaverbranding

Den Haag - Een Bosnische moslimvrouw, voor haar eigen bescherming aangeduid als B-1054, heeft gisteren tijdens het Milosevic-proces verteld hoe zij in juni 1992 een massaverbranding van tientallen moslims overleefde in Visegrad. In het Oost-Bosnische Visegrad grepen Serviërs in het voorjaar van 1992 de macht. De plaatselijke moslims werden vernederd, beroofd en deels vermoord. Zo werd B-1054 gedwongen zich helemaal uit te kleden voor Servische mannen. Vervolgens werd zij met naar schatting zo'n zeventig andere moslims opgesloten in een huis.

De Servische paramilitairen doordrenkten het tapijt met een brandbare vloeistof en staken het in brand. ,, Ik hoorde kinderen en vrouwen schreeuwen. Er zat een twee dagen oude baby tussen,'' aldus B-1054.

Zij slaagde erin haar 13 jaar oude zoon door een raam te duwen. Even daarna ontsnapte zij ook, met verwondingen aan arm en been, maar raakte in de chaos haar zoon kwijt. Terwijl zij de gevangen moslims hoorde schreeuwen, verstopte zij zich drie dagen en nachten lang in een rioleringskanaal. In het ziekenhuis werd later vastgesteld dat haar opgelopen wonden vol wormen zaten.

Pas vijf jaar later zag B-1054 haar inmiddels 18 jaar oude zoon terug. Beiden hadden niet van elkaar geweten dat zij de slachting hadden overleefd. Milosevic zei dat er volgens hem ,,niets is waarvoor ik mij zou moeten verdedigen.'' Als dat verhaal echt gebeurd was, ,,had men er in Servië van geweten,'' aldus de toenmalige president van Servië gisteren voor het VN-hof in Den Haag.

Bron: Rotterdams Dagblad 30/08/03

~Panthera~
30-08-03, 16:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Milosevic zei dat er volgens hem ,,niets is waarvoor ik mij zou moeten verdedigen.'' Als dat verhaal echt gebeurd was, ,,had men er in Servië van geweten,'' aldus de toenmalige president van Servië gisteren voor het VN-hof in Den Haag.

Bron: Rotterdams Dagblad 30/08/03
-------------


Gutogutogutogut, het eikeltje heeft weer eens geheugenverlies. :fuckit2:
Seniele penis agrarius. :moe: