PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaan wereldkampioen 2003 op de marathon.



Zwarte Schaap
30-08-03, 15:31
De marokkaan J*w*d Garib is vandaag op 16:28 wereldkampioen op de marathon geworden. Zijn tijd was 2:08,31 dit is de de beste tijd ooit gelopen op de wereldkampioenschap op de marathon. Hij wekte verbazing om als redelijk onbekende loper in zijn 2de officiele marathon meteen toe te slaan en wereldkampioen te worden.

Bron: Zwarte Schaap 30/08/03

sadeeQ
30-08-03, 15:44
:lole: marokkaanen en hard lopen


ooit wel eens een marokkaans tasjes dief geprobeerd te vangen :giechel:

sadeeQ
30-08-03, 15:55
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Nee, want dan komt ie achteraf met zn vriendjes verhaal halen. :schrik:

CYA........(around) :wow: nu snap ik waarom die marokkaanen steeds winnen,ze gaan eerst voor de wedstrijd met hun vriendjes ff een hartige en vriendelijke woordje wisselen met de andere lopers :vreemd:

Mafkees
30-08-03, 22:17
Geplaatst door aQua
:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

Hoe zit het met Hicham El Guerrouj, is hij nog niet in actie gekomen?


Zondag (morgen red.) op de 5Km.

Fasouch
31-08-03, 03:15
:boogie: :fparty: :wohaa:

Ja zwart schaap jij hebt dus ook genoten van de wedstrijd
ik zit de hele week al aan de buis gekluisterd.

Gaaf hoop dat ze er nog meer binnen halen.

dit is pas sport, een hele tyd ernaartoe leven en trainen voor dit ene moment.

Zwarte Schaap
31-08-03, 12:28
Geplaatst door aQua
Hoe zit het met Hicham El Guerrouj, is hij nog niet in actie gekomen?


Geplaatst door Al3arbi
Zondag (morgen red.) op de 5Km.


Na zijn wereldtitel donderdag 28 augustus 2003 op de 1500 m gaat el Guerrouj een historische prestatie proberen te evenaren. De wereldtitel op de 1500 meter en de 5000 m. Dit is maar 1 keer eerder gebeurt in 1924 door de fin Paavo Nurmi.

Vandaag 18:40 -Finale 5000 m met Hicham el Guerrouj

Zwarte Schaap
31-08-03, 13:16
Geplaatst door Fasouch
:boogie: :fparty: :wohaa:

Ja zwart schaap jij hebt dus ook genoten van de wedstrijd
ik zit de hele week al aan de buis gekluisterd.

Gaaf hoop dat ze er nog meer binnen halen.

dit is pas sport, een hele tyd ernaartoe leven en trainen voor dit ene moment.

Yep zeker genoten, maar ik heb natuurlijk niet de hele marathon gekeken. Ik kan niet zo lang naar sport kijken. Maximaal een half uur of zo. Eewa wel kijken vandaag om 18:40 naar de finale van de 5000 m met onze Hicham !!

sadeeQ
31-08-03, 14:56
Gebrselassie en El Guerrouj in atletencommissie
PARIJS - De hardlopers Haile Gebrselassie uit Ethiopië en Hicham El Guerrouj uit Marokko zijn zondag gekozen in de atletencommissie van de internationale atletiekfederatie IAAF. Nog tien andere atleten zijn nieuw gekozen in het negentien leden tellende adviesorgaan.
Gebreselassie en El Guerrouj, allebei meervoudig wereldkampioen op respectievelijk de 10 kilometer en de 1500 meter, kregen veruit de meeste stemmen van de atleten die hebben deelgenomen aan de wereldkampioenschappen atletiek in Parijs.

De andere gekozen leden van het adviesorgaan zijn onder anderen de hordenlopers Diagana uit Frankrijk en Sanchez uit de Dominicaanse Republiek, de Keniaanse langeafstandloper Tergat, de Britse wereldrecordhoudster op de marathon Paula Radcliffe en de Russische oud-sprintkampioene Privalova. De IAAF zal zelf nog zeven leden benoemen in de atletencommissie.

zondag 31 augustus 2003

Zwarte Schaap
31-08-03, 16:36
De Algerijn Djabir Said Guerni is zonet na een zeer spectaculere wedstrijd rond 16:30 wereldkampioen 800 meter geworden in 1:44,81.

mulan
01-09-03, 12:42
En dan wordt hij net tweede op de 5 km :(

Maar ja.......hij moet gewoon volgend jaar zijn verdiende medaille halen op de Olympische Spelen aangezien hij die nog niet heeft. :jeweetog:

taouanza
01-09-03, 14:49
Kan iemand mij vertellen wie wat gewonnen heeft tot nu toe?:strik:
Van de Marokkanen natuurlijk. :maroc:

Mafkees
01-09-03, 14:55
Geplaatst door taouanza
Kan iemand mij vertellen wie wat gewonnen heeft tot nu toe?:strik:
Van de Marokkanen natuurlijk. :maroc:



H. El Guerroj Goud op de 1500m.
H. El Guerroj Zilver op de 5000m.
J. Gharib Goud op de Marathon.

Wahd Chick met zilveren haren gister bij vrouwenmarathon ff op kop gezien, daarna niets meer van vernomen.

Fasouch
01-09-03, 16:53
:duivels: Ja das nou weer balen ik zat met me snufferd over me studieboeken heen gebogen. En ben totaal de tijd vergeten.
shit shit shit
Kan iemand me vertellen wanneer de volgende wedstrijd a la marocies zijn.
:lachu: ik wil namelijk wel bij blijven
De vrouwen blijven in vergelijking met andere jaren sterk achter. Kan even niet op haar naam komen maar dat marokaanse vrouwtje met dat korte zwarte haar, die vorige keer zo goed liep, zie ik nu ook niet.

Zal wel aan mij liggen hoor maar het zijn een heleboel nieuwe gezichten,
het worden toch niet eendaagsvliegen?

groetjes een hardloopfan

taouanza
01-09-03, 21:35
Geplaatst door Al3arbi

H. El Guerroj Goud op de 1500m.
H. El Guerroj Zilver op de 5000m.
J. Gharib Goud op de Marathon.

Wahd Chick met zilveren haren gister bij vrouwenmarathon ff op kop gezien, daarna niets meer van vernomen.

Er was nog iemand met een Amazighnaam die heeft ook iets gewonnen
Stond in de metro Hupplepup(Nederlander) kwam als tweede na de Marokkaan hupplepup.